لوگو-ققنوس-ترخیص

۴۸۰۰۰۱۱۰ – ۰۲۱

ترخیص لوستر از گمرک / 0 تا 100 نحوه واردات لوستر به ایران

ترخیص لوستر از گمرک

فهرست مطالب

لوستر در انواع های متفاوت و جنس های متنوعی در بازار وجود دارد که جز گروه بزرگ و متنوع لامپ ها در نظر گرفته می‌شود. از این رو اگر قصد واردات لوستر به ایران را دارید پیشنهاد ما به شما عزیزان حضور شما بازارهای متنوع و بزرگ چین و خرید از آن مکان در نظر گرفته می‌شود. چرا که چین یکی از کشورهای مورد توجه در زمینه واردات می‌باشد. در این مقاله از سوی شرکت ققنوس ترخیص ما قصد داریم تا شما عزیزان را با نحوه واردات و ترخیص لوستر از گمرک آشنا سازیم . همچنین لازم است بدانید جهت هرگونه سواستفاده در واردات بهتر است مقالات مرتبط با این زمینه را مطالعه نمایید. با ما همراه باشید.

آیا واردات لوستر به ایران سود آور است؟

لوسترها به عنوان یکی تجهیزات اساس و پایه در نظر گرفته می‌شود که در دکوراسیون داخلی منازل به طور کلی مورد استفاده می‌گردد. امروزه با توجه به استفاده گسترده از لامپ ها و لوسترها اهمیت واردات لوستر و انواع آن بسیار مورد توجه تاجران و بازرگانان گشته است. به طور کلی می‌توان گفت که از لوستر در کلیه خانه ها، انواع هتل ها، کارخانجات، تالار های پذیرایی استفاده می‌شود. از این رو انجام واردات و ترخیص لوستر از گمرک امری پراهمیت و پرسود برای تاجران و بازرگانان ایرانی در نظر گرفته می‌شود.

همچنین لوستر ها با توجه به تنوع و گوناگونی خود بسیار مورد استقبال و توجه خانواده های ایرانی قرار می‌گیرد؛ از این رو انجام واردات به ایران می‌تواند بسیار مفید و سودمند باشد.

واردات لوستر
واردات لوستر

بهترین کشور جهت واردات لوستر به ایران کدام است؟

امروزه با اختراع برق، استفاده از انواع لوستر که به عنوان ابزار روشنایی به شمار خواهد رفت، رواج پیدا کرده است. همچنین امروزه از انواع لوسترهای مدرن به عنوان دکوراسیون داخلی در منازل و اداره ها  استفاده می‌‌گردد و به‌ ویژه میان مردم کشور ما بسیار مورد توجه قرار گرفته است. از این رو انواع لوستر در سطح کشور ایران هدف صادرات کالا و واردات وسیعی قرار گرفته است و  سالانه مقادیر بسیار بالای ارز بدین شکل میان کشور ما و کشورهای گوناگون به گردش در خواهد آمد. در نتیجه می‌توان گفت عمده واردات این کالا از کشورهایی نظیر چین، کشور ترکیه، کشور امارات متحده عربی و … صورت می‌گیرد.

جهت واردات و ترخیص لوستر از گمرک این کشورها بایستی مجوزات مورد نیاز را اخذ کنید، چرا که در غیر این صورت با مشکلات بسیار جدی و دردسرساز مواجه خواهید شد.

راهنمای واردات لوستر به ایران

واردات لوستر از کشورهای مورد نظر نیازمند انجام مراحلی می‌باشد. مهمترین مراحل واردات و ترخیص لوستر از گمرک عبارتند از:

مرحله اول: انتخاب تولید کننده کالا

از جمله مهم‌ترین و اصلی‌ترین مراحل واردات و ترخیص لوستر از گمرک مربوط به این مرحله می‌باشد. در این مرحله شما بایستی تامین کننده مناسب کالای خود را انتخاب نمایید. تامین کننده مناسب کسی است که بتواند میزان  درخواست از کالای مدنظر شما را اجابت کند.

مرحله دوم: گفتگو با تامین کننده و یا تامین کنندگان لوستر

این مرحله نیز به اندازه مرحله اول مهم و حیاتی می‌باشد، چرا که در این مرحله شما بایستی با تامین کنندگان کالا وارد مذاکره و گفتگو شوید و در مورد مواردی مانند نوع کالا، حجم کالا، میزان کالا و مواردی از این قبیل گفت و گو کنید تا بتوانید نهایت سود را از کالای وارد شده یا صادر شده به دست آورید. انجام صحیح این مرحله نیز بسیار مهم است.

مرحله سوم: اخذ تمامی مجوزات لازم

در این مرحله از واردات بایستی کلیه مجوزات لازم که برای انجام ترخیص لوستر از گمرک گمراه مهم و حیاتی می‌باشد را دریافت کنید. شما بایستی از سازمان هایی که تحت نظارت گمرک هستند این مجوزات را اخذ نمایید و در نهایت به اداره گمرک ارائه دهید.

مرحله چهارم: انتخاب ترمز اینکوترمز

در این مرحله از واردات لوستر تاجران و بازرگانان بایستی یکی از ترم های اینکوترمز را که جهت واردات کالا مناسب است را انتخاب نمایند.

مرحله پنجم: پرداخت هزینه های واردات لوستر

در این مرحله از واردات و ترخیص لوستر از گمرک تاجران و بازرگانان بایستی کلی هزینه های واردات را پرداخت نمایند تا در نهایت بتواند کالای خود را از گمرک ترخیص نمایند.

مرحله ششم: ارسال لوستر های خریداری شده به مقصد

در این مرحله از واردات کلیه لوسترهای خریداری شده توسط تاجران و بازرگانان بایستی از مبدا به مقصد ارسال گردد.

راهنمای ترخیص لوستر از گمرک

واردات لوستر و به طبع آن ترخیص لوستر از گمرک نیازمند انجام گام به گام مراحلی می‌باشد که بایستی کلیه این مراحل را به درستی انجام داد. در ادامه به مهمترین مراحل ترخیص لوستر از گمرک می‌پردازیم:

مرحله اول: ثبت سفارش لوستر در سامانه EPL

این مرحله ابتدایی و مهم ترخیص لوستر از گمرک می‌باشد که در حین سادگی بسیار مهم و کاربردی می‌باشد. در این مرحله بایستی کلیه کالا ها از لحاظ نوع، حجم و مواردی از این قبیل در این سامانه ثبت گردد. بعد از انجام این مرحله در صورتی که مورد تایید ماموران اداره گمرکی قرار گرفت می‌توان جهت انجام ادامه مراحل اقدام نمود.

مرحله دوم: انجام مرحله احراز هویت کالا

در این مرحله از واردات لوستر بایستی کلیه اطلاع درج شده در سامانه epl توسط ماموران احراز هویت سازمان گمرک مورد بررسی و بازبینی قرار بگیرد. همچنین به این نکته توجه داشته باشید که در هنگام انجام احراز هویت کالا اطلاعات را دقیق وارد نمایید، چرا که عدم تطابق اطلاعات با یکدیگر، مشمول پرداخت هزینه خواهید بود.

مرحله سوم: کنترل لوستر در مسیر های گمرکی

در این مرحله از واردات لوستر بایستی مناسب ترین مسیر را جهت حمل و نقل انجام داد تا کالا در امن و امان وارد کشور شود.

مرحله چهارم: دریافت کلیه مجوزات مورد نیاز برای واردات لوستر

در این مرحله از ترخیص لوستر از گمرک بایستی کلیه مدارکات و مجوزات لازم جهت انجام این امر را دریافت کنید. شما تاجر و بازرگان عزیز بایستی این مجوزات را از سازمان های استاندارد، بهداشت ‌و … دریافت کنید.

مرحله پنجم: بررسی کالا توسط متخصصان گمرکی

در این مرحله کلیه کالاهای وارد یا صادر شده توسط کارکنان و بازرسان فنی گمرکی مورد بررسی قرار خواهد گرفت. این مرحله نیز،یکی از مراحل مهم و حساس واردات می‌باشد.

مرحله ششم: ترخیص کالا از گمرک

این مرحله به عنوان مرحله پایانی ترخیص لوستر از گمرک در نظر گرفته می‌شود که شما می‌توانید کالای خود را از گمرک خارج کنید.

ترخیص لوستر از گمرک
ترخیص لوستر از گمرک

لیست تعرفه و هزینه های واردات لوستر

واردات لوستر مانند تمامی کالاها منوط به پرداخت هزینه هایی می‌باشد. در نتیجه در هنگام اقدام به انجام پروسه واردات و ترخیص لوستر از گمرک بایستی از تمامی تعرفه ها و هزینه های واردات اطلاع کسب کنید تا در انجام ادامه مسیر واردات دچار مشکل نشوید. از این رو قصد داریم در ادامه به مهمترین هزینه های گمرکی بپردازیم. این هزینه ها عبارتند از:

هزینه خریداری لوستر

این هزینه از ابتدایی ترین و ضروری ترین هزینه های واردات لوستر در نظر گرفته می‌شود. این مرحله بسیار مهم است؛ چرا که مرحله اصلی و ابتدایی خریداری کالا محسوب می‌شود.

هزینه های مربوط به ترانزیت کالا

از دیگر هزینه های مورد نیاز جهت واردات و ترخیص لوستر از گمرک هزینه حمل و جا به جایی کالا می‌باشد. در این مرحله شما باید یکی از انواع روش های حمل و نقل را انتخاب کنید تا در نهایت هزینه آن را بپردازید.

هزینه بارگیری، تخلیه و نگهداری لوستر

این هزینه نیز،از جمله هزینه های مهم جهت واردات در نظر گرفته می‌شود که باید به آن توجه داشت.

لیست مجوزات مورد نیاز جهت ترخیص لوستر از گمرک

ترخیص هر نوع کالای وارداتی و یا صادراتی در کشور ایران، به سان دیگر کشورها،  وابسته به طی کردن مراحل صحیح ترخیص کالا و دریافت مجوزات گوناگون از اداره گمرک و سازمان های مربوط به آن است. لازم است بدانید ترخیص لوستر از گمرک شامل مراحل پیچیده می گردد که به تشریفات گمرکی مشهور است و نیاز به مهارت و تجربه بالایی در این زمینه دارد که ترخیص کار با تجربه اداره گمرک، از این تجربه به اندازه کافی برخوردار می‌باشد. از این رو در ادامه با توجه به اهمیت بالای اخذ مجوزات از سازمان های گوناگون به مهمترین مجوزات جهت واردات می‌پردازیم.

مجوز استاندارد کالا

از جمله اصلی ترین مجوزات جهت ترخیص لوستر از گمرک اخذ مجوز استاندارد کالا می‌باشد. دریافت و اخذ این مجوز بسیار مهم و ضروری است که بایستی در طی انجام مراحل گمرکی اخذ و دریافت گردد. در واقع مجوز استاندارد نشان دهنده این امر است که کالا منطبق با دستورالعمل های بهداشتی آن کشور است.

مجوز ثبت سفارش کالا

از دیگر مجوزات لازم جهت واردات و ترخیص لوستر از گمرک مجوز ثبت سفارش کالا می‌باشد. این مجوز حتما بایستی توسط،تاجران و بازرگان جهت انجام ادامه روند واردات لوستر اخذ گردد.

تعرفه ی گمرکی لوستر در ایران

هر کالایی در ایران جهت واردات دارای کد تعرفه مربوط به خود می‌باشد که بایستی به طور کامل به آن توجه نمایید . در ادامه مبحث به تعرفه انواع لامپ و لوستر می‌پردازیم.

  • کد تعرفه گمرکی جهت ترخیص انواع لامپ در ردیف 8539 قرار می‌گیرد.
  • کد تعرفه گمرکی جهت ترخیص لامپ حبابی در ردیف 85392220 قرار می‌گیرد.
  • کد تعرفه گمرکی جهت ترخیص لوسترهای الکتریکی در ردیف 85394100 قرار می‌گیرد.
  • کد تعرفه گمرکی تعرفه گمرکی جهت ترخیص لوستر و سایر لوازم روشنایی آویزی در ردیف 940510 قرار می‌گیرد
  • کد تعرفه گمرکی تعرفه گمرکی جهت ترخیص لوستر و سایر لوازم روشنایی آویزی در ردیف 940510 قرار می‌گیرد.
  • کد تعرفه گمرکی جهت ترخیص چراغ کنار تخت یا رومیزی ردیف 940520 قرار می‌گیرد.

انواع لوستر وارداتی به ایران

صنعت لوستر سازی در جهان قدمتی دیرینه دارد و لوسترها معمولا به عنوان ابزاری دکوراتیو مورد استفاده قرار می گرفتند. اما امروزه شدت نور لوستر، مدل لوستر، کیفیت قطعه های لوستر و سبک دکوراسیون منازل تاثیر بسزایی در انتخاب مدل لوستر خواهد داشت. برای برخی از افراد علاوه بر موارد گفته شده خارجی بودن لوستر اهمیت زیادی دارد واردات لوسترهای خارجی به ایران می تواند تجارتی پرسود را برای شما به ارمغان آورد. در ادامه کارشناسان ققنوس ترخیص انواع برندهای خارجی لوستر که بهترین کیفیت را در بین لوسترهای خارجی دارا می باشند برای شما دسته بندی کرده اند. این برندها شامل:

  • کوکت (Koket) : کوکت از برندهای شناخته شده لوستر در جهان است که به دلیل طراحی های منحصر به فرد جسورانه در جهان مشهور است. اگر به دنبال لوسترهای پر زرق و برق و نورپردازی خاص هستید کوکت بهترین برند برای شما خواهد بود.
  • باکارات (Baccarat) : شرکت باکارات که گران ترین و لوکس ترین لوسترهای جهان را تولید می کند فعالیت خود را از سال 1764 میلادی آغاز کرده است. این شرکت از همان سال های شروع فعالیت خود از تولیدکنندگان کریستال های درجه یک و لوکس بود.
  • بوکی (Bocci): این شرکت که فعالیت خود را از سال 2005 آغاز کرد از برندهای معروف لوستر به سبک مدرن است و طیف وسیعی از لوسترهای مدرن را طراحی می کند.
  • پینچ (Pinch) : پینچ از برندهای معروف انگلیسی است که فعالیت خود را از سال 2004 آغاز کرد. این برند به دلیل محصولات دست ساز و طراحی های خاص خود به شهرت جهانی رسید و در مدتی کوتاه بین برندهای معروف لوستر قرار گرفت.
  • تام دیکسون (Tom Dixon) : تام دیکسون از دیگر برندها معروف با کیفیت لوستر است که طراحان این شرکت خلاقیت خاصی در تولید انواع لوسترها به خرج می دهند و نیاز خاص پسندان را برطرف می کنند.
  • نمو (Nemo): نمو که از برندهای معروف ایتالیایی به شمار می رود از اوایل دهه 90 آغاز به فعالیت نمود. این برند محصولات خود را در عین الهام از سبکی مجلل، بسیار ساده و مدرن تولید می کند.

مدارک لازم جهت ترخیص لوستر از گمرک

جهت ترخیص لوستر از گمرک مثل ترخیص هر کالای دیگری به اسناد و مدارک مختلف نیاز دارید. ما کارشناسان ققنوس ترخیص این مدارک را جهت سهولت دسترسی شما به سه دسته تقسیم کرده ایم که شامل موارد زیر می شوند:

مدارک متعلق به لوستر

  1. قبض انبار
  2. ترخیصیه
  3. بارنامه
  4. گواهی بازرسی
  5. فاکتور لوستر
  6. پیش فاکتور لوستر
  7. فهرست عدل بندی
  8. گواهی مبدا لوستر
  9. بیمه نامه

مدارک متعلق به نماینده صاحب کالا

  1. کپی و اصل وکالت نامه محضری
  2. اصل و کپی کارت ملی نماینده صاحب کالا
  3. کپی معرفی نامه
  4. کپی وکالت نامه از طرف صاحب کالا
  5. کپی دفترچه بیمه
  6. کپی و اصل وکالت نامه برای گمرک مورد نظر

مدارک متعلق به صاحب کالا

  1. اصل کارت بازرگانی
  2. کپی صفحه کارت ملی صاحب کالا
  3. کپی تمام صفحات کارت بازرگانی

ترخیص لوستر از کدام گمرکات انجام می گیرد؟

از مهم ترین گمرکاتی که برای ترخیص لوستر مناسب هستند گمرک بوشهر، گمرک بازرگان و گمرک بندرعباس می باشند که در ادامه به معرفی هر یک از آن ها خواهیم پرداخت.

گمرک بوشهر

گمرک بوشهر که در نزدیکی منطقه ویژه اقتصادی پارس واقع شده به دلیل نزدیکی به کشورهای حوزه خلیج فارس از مهم ترین مناطق گمرکی کشور برای ترانزیت انواع کالا از جمله لوستر می باشد. در این گمرک که بیشترین مرز دریایی با خلیج فارس را دارد امکان ترخیص شبانه روزی لوستر فراهم بوده و ترخیص لوستر با حداقل تشریفات گمرکی و قیمت مناسب انبارداری فراهم است. در گمرک بوشهر انبارهای سرپوشیده به مساحت 37000 متر وجود دارد و گنجایش 3 میلیون تن کالا در سال شرایط مناسبی را برای ترخیص لوستر از این گمرک فراهم کرده است.

گمرک بازرگان

برای واردات لوستر از ترکیه و کشورهای اروپایی گمرک بازرگان بهترین گزینه برای شما است. گمرک بازرگان که در سال 1305 تاسیس شد در آذربایجان غربی واقع شده و در مسیر تجاری کشورهایی مثل ترکیه، ارمنستان، گرجستان و روسیه قرار دارد. این گمرک نیز از گمرکات شبانه روزی کشور محسوب می شود و به دلیل فاصله یک کیلومتری به ترکیه و مکان استراتژیک آن از محبوبیت زیادی بین تاجران برخوردار است. همچنین مسئولیت نظارت بر گمرکاتی مثل صنم بلاغی، پلدشت و بازارچه ساری سو بر عهده این گمرک می باشد.

گمرک بندرعباس

بندرعباس از قطب های اقتصادی مهم کشور محسوب می شود که ترخیص لوستر در این بندر از طریق گمرک شهید رجائی و گمرک شهید باهنر انجام می شود. این بندر به دلیل موقعیت جغرافیایی راهبردی و مناسب محبوبیت قابل توجهی در بین بازرگانان دارد. گمرک شهید رجائی واقع در غرب بندرعباس به عنوان پایانه اصلی کانتینر، یکی از قدیمی ترین گمرکات کشور است. در این بندر به صورت روزانه 80000 تن محموله ترخیص می شوند. گمرک شهید باهنر نیز از دیگر گمرکات قدیمی واقع در بندرعباس است که فعالیت اقتصادی پررونقی داشته و هر ساله محموله زیادی از این گمرک ترخیص می شود.

چرا برای واردات و ترخیص لوستر از ققنوس ترخیص استفاده کنید؟

کسب اطلاعات کافی در مورد چگونگی واردات لوستر نیازمند آگاهی کافی در این عرصه می‌باشد. از این رو ما به شما عزیزان پیشنهاد می‌کنیم تا با شرکت های ترخیص کار گمرک همکاری نمایید. شرکت ققنوس با بیش از سال ها سابقه در زمینه تجارت می تواند در زمینه های گوناگون آماده ارائه خدمات به شما عزیزان باشد.

از جمله مواردی که می‌توانید از شرکت ققنوس ترخیص کمک بگیرید عبارتند از:

  • پیدا کردن تامین کننده مناسب جهت خرید لوستر
  • خرید انواع قطعات اولیه
  • ارائه خدمات ترخیص کاری و بازرگانی
  • اعزام متخصصان جهت راه اندازی کالا

جمع بندی

در این مقاله از سوی شرکت ققنوس ترخیص تلاش کردیم تا شما عزیزان را با نحوه ترخیص لوستر از گمرک به طور کامل آشنا سازیم. همچنین در این مقاله به مجوزات و مدارکات مورد نیاز که جهت واردات  لازم است، نیز پرداخت کنیم. در این صورت شما عزیزان می‌توانید با در نظر گرفتن این مقاله انجام خدمات گمرکی را به انجام برسانید. همچنین علاوه بر آن شما می‌توانید از خدمات شرکت ققنوس ترخیص که مهمترین آنها عبارتند از:  ثبت سفارش، تامین و تخصیص ارز، ترانزیت کالا و… می‌باشد، استفاده کنید.

مهم ترین مراحل واردات لوستر و ترخیص آن از گمرک چیست؟

مهم ترین مراحل واردات و ترخیص لوستر شامل مرحله انتخاب تولید کننده کالا، مرحله گفت و گو با تامین کننده یا تامین کنندگان لوستر، مرحله اخذ تمامی مجوزهای لازم، انتخاب ترمز اینکوترمز، پرداخت هزینه های واردات لوستر و آخرین مرحله، مرحله ارسال لوسترهای خریداری شده به مقصد می باشد.

هزینه های مربوط به خریداری لوستر و واردات آن شامل چه مواردی می شود؟

از ابتدایی ترین و ضروری ترین هزینه های واردات لوستر که از اصلی ترین مراحل واردات کالا محسوب می شود هزینه بارگیری و نگهداری لوستر، هزینه تخلیه لوستر و هزینه های مربوط به ترانزیت کالا می باشد که در این مرحله شما باید بهترین روش حمل و نقل را انتخاب کنید.

برندهای معروف خارجی در زمینه تولید لوستر کدام اند؟

از مهم ترین و معروف ترین برندهای خارجی لوستر برند باکارات، نمو، پینچ، کوکت، تام دیکسون و بوکی هستند که لوسترهایی با سبک های متفاوت را طراحی و تولید می کنند.

کدام گمرکات جهت ترخیص لوستر مناسب هستند؟

از آن جایی که واردات لوستر بیشتر از کشورهایی اروپایی صورت می گیرد، گمرک بازرگان واقع در آذربایجان غربی از گمرکات مناسب جهت ترخیص لوستر می باشد. از طرفی کشورهای حوزه خلیج فارس نیز جهت واردات و ترخیص لوستر مناسب بوده و گمرکات واقع در بندرعباس و بوشهر که به صورت شبانه روزی فعال هستند بهترین گزینه محسوب می شوند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط