لوگو-ققنوس-ترخیص

۴۸۰۰۰۱۱۰ – ۰۲۱

ترخیص لوازم یدکی ماشین سنگین / راهنمای واردات قطعات ماشین سنگین

ترخیص لوازم یدکی ماشین سنگین

فهرست مطالب

انواع مختلف ماشین های سنگین مانند کامیون ها همواره به قطعاتی نیاز دارند که از این قطعات به عنوان لوازم یدکی یاد می شود. جهت تولیدات داخلی این لوازم یدکی، به مواد اولیه خاصی نیاز دارد که شامل هزینه های سنگین می شود و سرمایه زیادی می خواهد. بنابراین طبق برآوردها، واردات قطعات ماشین سنگین جزو راه حل های مقرون به صرفه است. بر اساس آمار و ارقام هایی که اعلام شده، ترخیص لوازم یدکی خودرو بیشترین سهم واردات به کشور را به خود اختصاص داده است. با توجه به کاربردهای زیاد لوازم یدکی و نیاز مردم و جامعه به این قطعات، می توان گفت که هزینه تولید لوازم یدکی از هزینه واردات آن بیشتر است. بنابراین، به ترخیص لوازم یدکی ماشین سنگین بیشتر پرداخته می شود.

شما به عنوان یک بازرگان لازم است که درباره تمامی نکات مربوط به ترخیص قطعات و لوازم یدکی ماشین های سنگین اطلاعات داشته باشید. ما کارشناسان ققنوس ترخیص در این مقاله سعی کردیم به طور کامل به این موضوع بپردازیم؛ پس در ادامه با ما همراه باشید.

ترخیص لوازم یدکی ماشین سنگین شامل چه مواردی است؟

بسیاری از فروشندگان لوازم یدکی خودرو، ترخیص لوازم یدکی ماشین سنگین را به صورت قطعات اصلی، دسته اول، دسته دوم و لوازم جانبی، از یکدیگر متمایز می‌ دانند. دلیل این تمایز، تفاوت در کیفیت و قیمت است. برخی از فروشندگان جهت ترخیص لوازم یدکی خودرو، با توجه به نوع خودرو قطعات متفاوتی عرضه می ‌کنند. هر کدام از این قطعات دارای یک سری ویژگی‌ هایی هستند. واردات قطعات ماشین سنگین به دو صورت ترخیص قطعات اصلی و ترخیص لوازم یدکی خودرو و قطعات جانبی آن انجام می شود. ترخیص لوازم یدکی خودرو دوکابین نیز جزو موارد مهم است.

لوازم یدکی خودرو دوکابین در انواع مختلفی موجود هستند که مهم‌ترین آن‌ها لوازم یدکی دوکابین ثابت و متحرک است. لوازمی همچون ترمز، گاردان، ترمز پشتیبان، گاردان مخصوص بار و غیره از این نوع لوازم می ‌باشند.

هر کدام از این ماشین آلات کاربرد‌های زیادی دارند و واردات قطعات ماشین سنگین به این موارد بستگی دارد. انواع قطعات مربوط به ترخیص لوازم یدکی خودرو برای کاربری خاصی طراحی و ساخته شده ‌اند. لوازم یدکی مربوط به واردات قطعات ماشین سنگین دست دوم در دو گروه قرار می‌گیرند که گروه اول لوازم و قطعات مربوط به بخش فنی است و گروه دوم مربوط به لوازم بدنه، لوازم مربوط به بخش جانبی و لوازم تزیینی می باشد.

واردات قطعات ماشین سنگین
واردات قطعات ماشین سنگین

انواع لوازم یدکی در خودروهای سنگین

واردات قطعات ماشین سنگین تاثیر بسیار زیادی بر سلامت و کارایی خودرو داشته و موجب می ‌شود که حمل و نقل به بهترین شکل ممکن انجام شود. از جمله قطعات جهت ترخیص لوازم یدکی ماشین سنگین می ‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

تاخوگراف

تاخوگراف از جمله قطعات ضروری برای ترخیص لوازم یدکی خودرو است. این وسیله اطلاعات مهمی همچون سرعت ماشین را در اختیار راننده قرار می ‌دهد. از طریق تاخوگراف مدت زمان استراحت و خواب راننده نیز تنظیم می ‌شود. تاخوگراف در دو نوع دیجیتال و آنالوگ موجود است.

توربو شارژ

این قطعه که جزو واردات قطعات ماشین سنگین است می‌تواند هوای زیادی را وارد محفظه سیلندر کند؛ در نتیجه عملکرد و قدرت موتور افزایش پیدا می کند. توربو شارژ توانایی کاهش وزن موتور و بهینه سازی مصرف سوخت را دارد؛ همچنین باعث افزایش راندمان ماشین می شود. در واقع ماشین سنگین‌ های دارای توربو شارژ، نسبت به سایر ماشین‌ها سوخت کمتری مصرف می ‌کنند.

اینترکولر

اینترکولر نیز جزو ماشین ‌های سنگین با داشتن اینترکولر هوای ورودی را خنک می‌کنند. این عامل موجب می‌شود که عملکرد موتور افزایش پیدا کند. اینتر کولر یک قطعه مهم در ماشین سنگین است که در موتورهای توربوشارژ تعبیه می‌شود. زیرا ماشین‌های توربوشارژ با فشرده کردن هوا، دما را بالا می‌برند. در نتیجه اینترکولر که در قسمت جلویی رادیاتور نصب شده است، مانع از گرم شدن هوا می‌شود. وجود این قطعه برای فصول گرم سال و مناطق گرمسیری ضرورت دارد.

کروز کنترل

از مهمترین قطعه ‌ها جهت واردات قطعات ماشین سنگین، کروز کنترل است که در ماشین‌ هایی مانند کامیون و اتوبوس به کار می رود و توانایی کنترل سرعت خودرو به صورت اتوماتیک را دارد.

سیستم ترمز ebs یا الکترونیکی

این نوع ترمز از جمله وسایلی است که در ترخیص لوازم یدکی خودرو از اهمیت بالایی برخوردار است. سیستم ترمز ebs طراحی جدیدی دارد؛ طراحی آن به این صورت است که سیگنال الکترونیکی را ارسال کرده، خطر را اعلام می کند و قدرت زیادی برای ایستادن ماشین فراهم می کند. در واقع سیستم ترمز ebs قابلیت نصب بر روی انواع تریلر، کامیون با اتاق ‌های ثابت و متحرک و اتوبوس را دارد. در سیستم ترمز ebs، ترمز کمکی هم زمان با ترمز چرخ ‌ها عمل کرده و ماشین را متوقف می ‌کند؛ به همین علت نسبت به ترمز معمولی امن تر است.

سیستم tcs یا کنترل کشش

وجود tcs در ماشین سنگین به اندازه ‌ای مهم است که نبود آن ضررات بسیار سنگین و غیرقابل جبرانی را به وجود می آورد. مخصوصا سیستم کنترل کشش در جاده ‌های برفی و یخبندان به راحتی مانع از لغزش ماشین می شود.

سیستم GPS

سیستم GPS برای آگاهی راننده از موقعیت کنونی ماشین کاربرد دارد. همچنین مانع از دزدی و سرقت ماشین سنگین نیز می ‌شود.

مشکلات واردات و ترخیص لوازم یدکی کامیون

بسیاری از فروشندگان لوازم یدکی با مشکلات مختلفی در ترخیص لوازم یدکی خودرو مواجه می شوند. نداشتن مجوزهای قانونی مورد نیاز جهت واردات قطعات ماشین سنگین یکی از موارد مهمی است که باعث شده ترخیص لوازم یدکی ماشین سنگین با تأخیر همراه شود. هر واردکننده ای باید این مجوزها را از بخش های مربوطه تهیه کند و به گمرکات کشور ارائه دهد. در صورت تطابق این مدارک با قوانین موجود، گمرک این اجازه را خواهد داشت تا مجوز پروسه ترخیص کالا را صادر کند.

با این حال شرکت ‌ها تلاش می‌ کنند تا با انجام بهترین خدمات، نیاز بازار را در این زمینه تامین کنند. با ترخیص لوازم یدکی ماشین سنگین می ‌توان بدون محدودیت به این لوازم دسترسی پیدا کرد و در صورت نیاز از آن ‌ها استفاده کرد.

10 مورد از مهمترین قطعات لوازم یدکی خودرو سنگین

همانطور که گفتیم، قطعات مربوط به ترخیص لوازم یدکی ماشین سنگین انواع مختلفی دارد. در ادامه به برخی از مهم ‌ترین لوازم واردات قطعات ماشین سنگین اشاره می کنیم.

  • گیربکس اتوماتیک
  • تسمه هیدرولیک
  • سنسور دور موتور
  • سنسور اکسیژن
  • پمپ هیدرولیک
  • موتور فن
  • استپر موتور
  • تسمه تایم
  • ترموستات
  • پمپ روغن

هزینه ترخیص لوازم یدکی خودرو سنگین

تمامی کالاهای مربوط به واردات قطعات ماشین سنگین دارای هزینه ترخیص مخصوص به خود هستند. هر نوع کالای ترخیص لوازم یدکی ماشین سنگین، با توجه به وزن، حجم و ارزش بار دارای هزینه ترخیص متفاوتی است. به طور مثال هزینه ترخیص شمع خودرو با هزینه ترخیص رادیاتور خودرو یکسان نیست؛ حتی با وجود اینکه هر دو قطعه جزو لوازم یدکی محسوب می شوند. در واقع هر محصول کد تعرفه گمرکی متفاوتی دارد. مالیات بر ارزش افزوده نیز جزو مواردی است که همراه با هزینه ترخیص لوازم یدکی خودرو محاسبه می شود؛ این مورد مربوط به فعالیت واردات است که شامل مالیات می شود. واردات قطعات ماشین سنگین مشمول مالیات بر ارزش افزوده است. این مالیات مبلغی است که شما برای کالاهای خود باید پرداخت کنید.

لوازم یدکی خودرو سنگین را از کدام گمرکات کشور می توان ترخیص کرد؟

مهمترین گمرکاتی که جهت ترخیص اختصاصی لوازم یدکی خودرو سنگین فعالیت میکنند، شامل موارد زیر میشوند:

گمرک بوشهر

جهت ترخیص لوازم یدکی خودرو از گمرک بوشهر، اظهارنامه باید در مسیر سبز قرار گیرد و بعد از بررسی مدارک و اظهارنامه، ارزیاب به رد یا تایید اظهارنامه اقدام خواهد کرد. پس از طی کردن روال اداری، اظهارنامه مهر و موم شده و مجوز ترخیص لوازم یدکی خودرو از گمرک بوشهر دریافت می شود. اما در صورت ورود اظهارنامه به مسیر زرد و قرمز، لازم است که قطعات براساس آئین نامه گمرکی مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرند.

در نهایت، کالاها پس از طی کردن این پروسه، دریافت تمامی مجوزها، پرداخت عوارض گمرکی و در صورت نداشتن هیچ نوع مشکلی، اجازه خروج از گمرک را خواهند داشت. یکی از مهم ترین و وسیع ترین گمرکات تخصصی کشور در حوزه ترخیص لوازم یدکی ماشین سنگین، گمرک بوشهر می باشد.

ترخیص لوازم یدکی خودرو
ترخیص لوازم یدکی خودرو

گمرک خرمشهر

از دیگر گمرکات تخصصی و گسترده کشور در زمینه ترخیص لوازم یدکی خودرو می توان به گمرک خرمشهر اشاره کرد. گمرک خرمشهر نیز مانند گمرک بوشهر دارای شرایط منطقه ای قابل توجه است. به همین دلیل بسیاری از واردکنندگان جهت ترخیص لوازم یدکی ماشین سنگین، گمرک خرمشهر را انتخاب می کنند.

مزایای ترخیص قطعات و لوازم یدکی ماشین سنگین از گمرک بازرگان

امروزه بسیاری از افرادی که از انواع خودروها و ماشین های سنگین استفاده می کنند، به دنبال آن هستند که بتوانند قطعات یدکی مورد نیاز خود را در اختیار داشته باشند. بنابراین، دسترسی به محصولاتی که توسط شرکت های خارجی به صورت تخصصی و با توجه به استاندارد های بین المللی تولید شده است امکان تامین نیاز مصرف کنندگان را به بهترین شکل ممکن فراهم می کند. از جمله ویژگی های واردات قطعات ماشین سنگین و ترخیص کالا از گمرک بازرگان می توان به موارد زیر اشاره کرد.

سود آوری مناسب

هر کدام از افراد و شرکت های فعال در زمینه ترخیص لوازم یدکی خودرو، معمولاً به دنبال کسب سود قابل توجه در هر کدام از تجارت های بین المللی خود هستند. هزینه ترخیص لوازم یدکی خودرو از مرز بازرگان، به عنوان یکی از مواردی است که سود قابل توجهی را در اختیار واردکنندگان و شرکت های فعال در زمینه واردات قطعات ماشین سنگین قرار می دهد.

دسترسی به محصولات با کیفیت

برای بسیاری از افرادی که از انواع متفاوت قطعات مربوط به ترخیص لوازم یدکی خودرو استفاده می کنند، دستیابی به محصولات با کیفیت و دارای درجه کیفی استاندارد از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. بنابراین، ترخیص لوازم یدکی ماشین سنگین از کشورهایی که در زمینه تولید و ارائه انواع مختلف قطعات ماشین سنگین فعالیت می کنند، روشی مناسب جهت دستیابی به لوازم مورد نیاز با بهترین کیفیت است. از این طریق، امکان دستیابی به برترین کیفیت قطعات ماشین سنگین برای هر کدام از استفاده کنندگان فراهم می شود.

مجوزهای لازم جهت واردات لوازم یدکی ماشین های سنگین

جهت انجام واردات و ترخیص لوازم یدکی ماشین های سنگین باید تمامی مجوزات و مدارکاتی که جهت انجام این امر لازم و ضروری می‌باشد، را از سازمان های معتبر در این زمینه دریافت کنید. داشتن این مجوزات به منزله انجام صحیح تشریفات گمرکی و در نتیجه ترخیص کالا از گمرک خواهد شد. از این رو با توجه به اهمیت موضوع اخذ مجوزات مختلف در این بخش از مقاله قصد داریم تا شما عزیزان را با مهمترین مجوزات که جهت ترخیص لوازم یدکی ماشین سنگین لازم و ضروری می باشد آشنا سازیم. مهمترین مجوزات عبارتند از:

مجوز ثبت سفارش کالا

یکی از مجوزات مهم و ضروری جهت انجام واردات و ترخیص قطعات لوازم یدکی ماشین سنگین مجوز ثبت سفارش کالا می‌باشد. این مجوز در واقع نشان دهنده این موضوع است که کالا خریداری شده است و در نتیجه مشکلی برای مواردی مانند قاچاق در نظر گرفتن کالا پیش نخواهد داشت.

 مجوز فنی از دفتر صنعت و امکانات برقی و الکترونیکی بدون انتقال یافتن ارز با شرط ذکر محل تامین ارز

این مجوز نیز یکی از مجوزات مهم جهت انجام واردات و ترخیص قطعات و لوازم یدکی ماشین سنگین در نظر گرفته می‌شود. این مجوز در واقع جهت واردات برای ارائه خدمات پس از فروش کالا شرکت های تولیدی و وسایل های حمل و نقل در نظر گرفته می‌شود تا کالا پس از خریداری دارای ضمانت باشد.

مجوز فنی از کمیسیون ماده یک سازمان توسعه جهت کالاهای مستعمل

این مجوز از دیگر مجوزات لازم جهت انجام ترخیص قطعات و لوازم یدکی ماشین سنگین در نظر گرفته می‌شود که بایستی توسط سازمان مرتبط خود دریافت شود.

مجوز ارزی از دفتر صنایع تجهیزات برقی

این مجوز نیز از دیگر مجوزات لازم جهت انجام ترخیص قطعات و لوازم یدکی ماشین سنگین در نظر گرفته می‌شود که هستند بایستی این پروسه اخذ گردد.

خدمات ققنوس ترخیص در زمینه ترخیص لوازم یدکی ماشین های سنگین

آیا میدانید صرف کمترین هزینه در مدت زمان کوتاه جهت انجام ترخیص قطعات و لوازم یدکی ماشین سنگین چه ترفند های در این مورد لازم است؟ آیا شما از دستورالعمل‌ها و مدارک لازم سازمان گمرک جهت واردات و ترخیص قطعات و لوازم یدکی ماشین سنگین اطلاع دارید. در واقع می‌توان گفت شرکت ققنوس ترخیص با داشتن سال ها تجربه در زمینه ترخیص انواع کالا آماده همکاری با شما تاجران و بازرگانان عزیز می‌باشد‌.

همانطور که می دانید انجام عملیات ترخیص و واردات پروسه زمانبر و در عین حال پیچیده و تخصصی می باشد. از این رو بهتر است در ابتدای کار شما عزیزان با یک شرکت معتبر در زمینه ترخیص آشنایی داشته باشید تا بتوانند انجام فرآیند را برای شما به آسانی به انجام برساند.

موانع موجود جهت واردات لوازم یدکی تریلی و کامیون

امروزه واردات و ترخیص قطعات و لوازم یدکی ماشین سنگین با مشکلات بسیار زیادی روبرو است اما در عین حال شرکت ها بسیار تلاش می‌کنند تا بتوانند با انجام بهترین اقدامات نیاز بازار داخلی ایران را در این زمینه تامین نماید.

یکی از مهمترین موانعی که موجب کاهش واردات و ترخیص قطعات و لوازم یدکی ماشین سنگین شده است پروسه سخت گمرکی آن می باشد، از این رو بسیاری از افراد تمایلی به انجام واردات این قطعات ندارند.

لازم است بدانید که انواع ماشین سنگین مانند کامیون و تریلی به بهترین روش وارد خواهد شد و در صورت نیاز با تجهیزات دیگر به درب منزل فرستاده می‌گردد.

جهت حمل وسایل زیاد از کامیون های کوچک تر استفاده می‌شود و جهت حمل بارهای کوچک تر شرکت ها از خاور استفاده می‌گردد. در این مورد شما بایستی به این نکته توجه داشته باشید که در واردات و ترخیص لوازم یدکی ماشین سنگین می تواند بدون محدودیت این لوازم انجام بگیرد.

لازم به ذکر است کامیون ها و ماشین های سنگین نیز به بهترین نوع وارد کشور می‌شود. اگر در داخل و خارج از کشور باشید خواهید توانست از آنها جهت حمل بار استفاده نمایید و از این نظر هیچ مشکلی نخواهید داشت.

جمع بندی

با توجه به توضیحاتی که بیان شد، واردات قطعات ماشین سنگین و ترخیص لوازم یدکی خودرو یکی از مهم ترین نیاز ها در جامعه می باشد. با رعایت قوانینی که اعلام شده می توان به راحتی به واردات و ترخیص لوازم یدکی ماشین سنگین پرداخت و نیازهای جوامع را رفع کرد. دولت ها نیز با توجه به اینکه تقاضا این قطعات در جامعه زیاد است، با آسان کردن راه تجارت و بازرگانی و ترخیص این کالا سعی در رفع این نیاز مردم به بهترین شکل ممکن دارند. ما در این مطلب هرآنچه که لازم است شما به عنوان یک بازرگان از آن اطلاع داشته باشید را به صورت کامل و جامع شرح دادیم. امید است با مطالعه این مقاله به پاسخ تمام سوالات خود برسید و دانش خود را در این زمینه افزایش دهید.

همچنین می توانید از دیگر خدمات ما مانند ترخیص از گمرک منطقه ویژه اقتصادی پیام، ترخیص کالا از گمرک غرب تهران، ترخیص کالا در امارات متحده عربی، تشریفات ترخیص بار صادراتی ، گشایش اعتبار اسنادی و غیره نیز استفاده کنید.

آیا واردات قطعات و لوازم یدکی ماشین سنگین به ایران سودآور است؟

بله، با توجه به استفاده گسترده از قطعات و لوازم یدکی انواع ماشین سنگین در موارد گوناگونی واردات این نوع از کالاها به ایران بسیار سودآور خواهد بود.

مهمترین مجوزاتی که جهت ترخیص قطعات و لوازم یدکی لازم است، چیست؟

از مهم‌ترین مجوزاتی که جهت انجام این امر لازم و ضروری است می‌توان به مجوز ثبت سفارش کالا‌، مجوز فنی از دفتر صنعت، مجوز فنی از کمیسیون ماده یک سازمان توسعه و مجوز ارزی از دفتر صنایع اشاره کرد.

مهمترین مانع جهت انجام واردات قطعات و لوازم یدکی چیست؟

انجام پروسه ها و تشریفات سخت و تخصصی ترخیص این نوع کالاها موجب کاهش چشمگیر واردات این کالا شده است.

واردات قطعات و لوازم یدکی از چه کشور هایی انجام می‌شود؟

کشور چین به عنوان مهمترین وارد کننده قطعات و لوازم یدکی به ایران در نظر گرفته می‌شود که می‌توان به وسیله آن سود بالایی را به دست آورد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط