لوگو-ققنوس-ترخیص

۴۸۰۰۰۱۱۰ – ۰۲۱

ترخیص لوازم صوتی از گمرک | مراحل و شرایط واردات دستگاه صوتی

ترخیص لوازم صوتی از گمرک

فهرست مطالب

امروزه با پیشرفت نمودن تجارت و واردات گسترده در سطح بین‌الملل ، بخش اعظمی از کالا های موجود در بازارهای داخلی وارداتی هستند، از این‌ رو این امر موجب گسترده شدن عملیات واردات و ترخیص دستگاه صوتی از قبیل دستگاه های پخش و انواع ضبط ها، هندزفری ها، ضبط صوت و سایر کالاهای صوتی شده است. از این رو انجام صحیح ترخیص لوازم صوتی از گمرک به عنوان یکی از اعمال مهم در کشور ما محسوب می‌گردد. از این رو اگر شما تاجر و بازرگانی هستید که قصد فعالیت در این زمینه را دارید، ما به شما پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مقاله از سوی شرکت ققنوس ترخیص همراه ما باشید

آیا واردات لوازم صوتی به ایران سود آور است؟

امروزه واردات و صادرات به عنوان امری بسیار پیشرفته و مهم در نظر گرفته می‌شود، که به عنوان یکی از نشانه های پیشرفت جامعه در هر کشور نیز در نظر گرفته می‌شود. لازم است بدانید واردات و ترخیص دستگاه صوتی در کشور ما نیز به عنوان امری مهم در نظر گرفته می‌شود که بایستی به آن توجه ویژه داشت. همانطور که می‌دانید در کشور ما ایران، طراحی و ساخت برخی از ابزار آلات مانند دستگاه‌های صوتی گاهی غیرقانونی و غیر شرعی به شمار می‌رود.

از این رو ساخت این وسایل در سطح کشور بسیار محدود و کم است. در نتیجه همین امر موجب شده است که واردات و ترخیص لوازم صوتی از گمرک، برای تاجران و بازرگانان فعالیتی پرسود محسوب گردد. از این رو فعالان در عرصه می‌توانند با واردات و ترخیص دستگاه صوتی به شکل اصولی از کشورهای همسایه سود بالایی را عاید گردند.

واردات و ترخیص دستگاه صوتی
واردات و ترخیص دستگاه صوتی

بهترین کشور جهت واردات لوازم صوتی به ایران کدام است؟

در پاسخ به این سوال می‌توان همواره بهترین کشورها، جهت واردات دستگاه صوتی به ایران کشورهایی مانند چین و امارات متحده عربی، می‌باشند. لازم است بدانی کشور چین بیش از ۸۰ درصد از واردات کل کشور را به خود اختصاص داده است و سالانه حجم بسیار بالایی از انواع دستگاه های صوتی مانند انواع اسپیکر، هندزفری، ضبط صوت و غیره از چین وارد کشور ما ایران، می‌شود.

همچنین می‌توان گفت با توجه به اینکه ترخیص لوازم صوتی از گمرک چین آسانتر است، بسیاری از تاجران و بازرگانان ایرانی به واردات دستگاه صوتی از این کشور روی آوردند. همچنین دبی نیز به عنوان یکی از شهرهای مهم جهت واردات در نظر گرفته می‌شود، که به علت کم بودن تعرفه گمرکی، همواره واردات از این کشور می‌تواند سود بالایی را برای فعالان و تاجران ایرانی به همراه داشته باشد.

راهنمای واردات لوازم صوتی به ایران

در صورتی که خواهان واردات و ترخیص لوازم صوتی از کشورهای همسایه به همراه سود بالایی هستید بایستی تمامی مراحل آن را به درستی انجام دهید، چرا که در صورت انجام درست این کار در انتهای عملیات واردات و ترخیص کالا دچار ضرر و زیان نخواهید شد و سود بالایی را به دست خواهید آورد. در نتیجه در ادامه قصد داریم تا به مهمترین مراحل واردات کالا بپردازیم. مهم‌ترین مراحل واردات لوازم صوتی عبارتند از :

داشتن کارت بازرگانی معتبر

یکی از مهم‌ترین مراحل واردات و ترخیص دستگاه صوتی مربوط به دریافت کارت بازرگانی می شود. کارت بازرگانی به عنوان مهمترین مرحله ای است که بایستی در هنگام انجام تشریفات گمرکی آن را به درخواست کنندگان ارائه داد.از این رو اخذ این مدرک بسیار مهم و حیاتی است.

انتخاب زمینه مناسب جهت فعالیت

از دیگر مراحل مهم جهت واردات و ترخیص دستگاه صوتی از گمرک انتخاب مناسب زمینه فعالیت می‌باشد. در این مورد تاجران و بازرگانان فعال بایستی قبل از آغاز فعالیت‌های تجاری خود، این مسئله را مشخص نمایند، که حوزه فعالیت آنها در چه زمینه ای است.

شناخت کامل قوانین و مقررات هر کشور

از دیگر مراحل مهم هنگام انجام پروسه ترخیص لوازم صوتی از گمرک ، شناخت دقیق قوانین مربوط به مبدا و مقصد کالا می‌باشد. از این رو بایستی از قوانین و مقررات به روز مربوط به مسائل تجاری اطلاعات کافی را به دست آورید تا در هنگام انجام ترخیص لوازم صوتی از گمرک دچار مشکل نشوید.

اخذ پیش فاکتور و سایر مدارک مربوطه

از دیگر مراحل مهم در هنگام واردات و ترخیص دستگاه صوتی درخواست پیش فاکتور کالا می‌باشد. از این رو پیش فاکتور به عنوان سند کالا در نظر گرفته می‌شود و خریدار باید از فروشنده کالا بخواهد تا پیش فاکتور را به او بدهد.

اخذ مجوزی با عنوان مجوز استاندارد کالا

ترخیص لوازم صوتی نیز به عنوان یکی دیگر از مراحل واردات دستگاه صوتی در نظر گرفته می‌شود. از این رو این امر بایستی با دقت بالا انجام بگیرد. چرا که انجام نادرست هر یک از مراحل ترخیص لوازم صوتی از گمرک موجب خواهد شد تا کالا، مدت زمان بیشتری در گمرک باقی بماند. در نتیجه با توجه به اهمیت ترخیص کالا از گمرک به مراحل انجام این کار که شامل موارد زیر است می‌پردازیم.

یکی از مهمترین و اصلی ترین اسناد و مجوزاتی که جهت ترخیص لوازم صوتی از گمرک بایستی اخذ و دریافت گردد، مجوز استاندارد کالا در نظر گرفته می‌گرد. در این مورد لازم است به این نکته توجه داشته باشید که سازمان و اداره گمرک برای این مورد که تاجران و بازرگان بتوانند اقلام خود را وارد نمایند.

همچنین از کالاهای وارد شده شما اطلاعاتی را به دست بیاورند، به مجوز استاندارد کالا که تحت نظر آزمایشگاه های گمرک قرار گرفته است نیاز خواهد داشت.

انجام درست ثبت سفارش کالا

از دیگر مجوزات و اسناد مهم که بیشتر جهت ترخیص لوازم صوتی از گمرک مورد استفاده قرار می‌گیرد، مجوز ثبت سفارش است. در این باره لازم به ذکر است هر شخص حقوقی و یا حقیقی که قصد دارد به واردات و یا صادرات انواع محصولات به کشور بپردازد، بایستی در ابتدای کار نسبت به اخذ و دریافت مجوزات و اسناد مربوط به آن اقدام کند. همچنین لازم است بدانید مجوز ثبت سفارش محصول در مدت زمان ۶ ماه مورد استفاده و کاربرد قرار می‌گیرد و در صورت استفاده نکردن از آن بایستی در زمان مقرر تمدید شود.

لیست تعرفه و هزینه های واردات دستگاه‌های صوتی

تعرفه ترخیص لوازم صوتی از گمرک با توجه به نوع آن در ردیف های گوناگونی قرار می‌گیرد، هر کدام از آنها دارای رقم های متعلق به خود هستند و با توجه به شماره مربوط به هر کدام هزینه آنها تعیین می‌گردد. از این رو در ادامه این‌ مقاله قصد داریم تا به صورت کلی به تعرفه گمرکی دستگاه های صوتی بپردازیم. کد تعرفه های لوازم صوتی شامل موارد ذیل می‌گردد.

  • کد تعرفه گمرکی جهت ترخیص لوازم صوتی مانند انواع تک بلند گو متعلق به شماره 85182100 است.
  • کد تعرفه گمرکی جهت ترخیص دستگاه های صوتی مدل بلند گوهای خودرو متعلق به 85182910 است.

لیست مجوزات مورد نیاز جهت ترخیص لوازم صوتی از گمرک

همواره جهت واردات و ترخیص دستگاه صوتی از گمرک بایستی مجوزاتی از سازمان های گوناگونی اخذ شود. اخذ و دریافت تمامی مجوزات لازم و ضروری است و در هنگام انجام پروسه گمرکی بایستی به سازمان گمرک ارائه گردد. لازم است بدانید جهت ترخیص لوازم صوتی از گمرک بایستی تمام این مدارکات را به صورت کامل دریافت نمایید. این مدارکات و مجوزات عبارتنداز :

مجوز استاندارد

یکی از مهمترین و معتبرترین مجوزات لازم که جهت واردات و ترخیص دستگاه صوتی لازم و ضروری است با عنوان مجوز استاندارد کالا شناخته می‌شود. در این‌مورد لازم است به این نکته توجه داشته باشید که گمرکات فعال در سطح کشور برای اینکه بتواند اطلاعات کاملی را در مورد اقلام و کالاهای موجود به دست آورد نیازمند مجوز استاندارد کالا خواهد بود . در نتیجه تجار بایستی این مجوز را حتما اخذ نماید.

مجوز ثبت سفارش کالا

از مجوزات مهم دیگر که برای ترخیص لوازم صوتی از گمرک مورد استفاده قرار می‌گیرد، با عنوان مجوز ثبت سفارش شناخته می‌گردد. از این رو در این زمینه لازم به ذکر است هر شخصی اعم از حقوقی و شخص حقیقی که قصد دارد کالای خود را وارد و یا صادر به کشور های خارجی نماید، بایستی نسبت به دریافت مجوز ثبت سفارش کالا اقدام نماید.

لازم است بدانید مجوز ثبت سفارش کالا، در مدت زمان محدودی به میزان ۶ ماه کاربرد دارد و در صورت عدم استفاده از آن بایستی در دفاتر معتبر تمدید گردد. همچنین مجوز ثبت سفارش مجوزی در نظر گرفته می‌شود که توسط سازمان توسعه تجارت ایران صادر خواهد شد.

اخذ پیش فاکتور

دریافت و ارائه پیش فاکتور کالا جهت ترخیص لوازم صوتی از گمرک امری مهم و اساسی است. از این حتما این مدرک بایستی اخذ و دریافت گردد.

ترخیص لوازم صوتی از گمرک
ترخیص لوازم صوتی از گمرک

تعرفه گمرکی دستگاه‌های صوتی در ایران

این‌ نکته حائز اهمیت است که مشخص نمودن دقیق تعرفه گمرکی و درج آن در این مقاله غیر ممکن است. چرا که تعرفه گمرکی به صورت دائم در حال تغییر است. از این رو نمی‌توان یک تعرفه گمرکی واحد را جهت ترخیص لوازم صوتی از گمرک بیان نمود. اما شما عزیزان می‌توانید در این مورد با کارشناسان گروه تجاری ققنوس مشورت و تماس حاصل فرمایید تا متخصصان زبده ما بتوانند به شکل اساسی و کامل تعرفه گمرکی را برای شما مشتریان عزیز بیان نمایند.

مراحل ترخیص لوازم صوتی از گمرکات ایران

به فرایندی که در طی آن اجناس وارداتی اجازه خروج از گمرک را گرفته و آماده ترخیص از گمرک می شوند را ترخیص کالا می گویند. در طی این فرایند پیچیده لازم است صاحبین اجناس و یا نمایندگان آن ها تمامی مراحل قانونی را طی کرده و مجوزهای لازم را کسب کنند و فرایند ترخیص به درستی صورت گیرد. به طور کلی ترخیص کالا از گمرک شامل مراحلی که بعنوان تشریفات گمرکی از آن یاد می شود می باشد که شامل موارد زیر است:

ثبت کالا در سامانه EPL

 ثبت کالا در سامانه EPL اولین اقدامی است که هر وارد کننده ای ملزم به انجام آن است. در این مرحله باید اطلاعات مربوط به کالا را در سیستم جامع امور گمرکی به صورت آنلاین به ثبت برسانید. بعد از ثبت کالا در این سامانه یک شماره سریال و شماره عطف در اختیارتان قرار می گیرد که باید برای مراحل بعدی آن را نزد خود محفوظ بدارید.

احراز هویت

 مرحله احراز هویت، مرحله تایید مالکیت کالا است. در این مرحله مسئول بخش فنی گمرک مالکیت کالا را بررسی کرده و آن را تایید می کند. بعد از تایید توسط مسئول بخش فنی گمرک شماره ثبت یا شماره کوتاژ در اختیارتان قرار می گیرد.

کنترل گمرکی

 کنترل گمرکی در سه مسیر سبز، زرد و قرمز اجرا می شود و هر کالا بسته به شرایطش از یکی از این مسیرها عبور می کند. مسیر سبز ویژه اجناسی است که ثبت شده اند و نیازی به بازرسی فیزیکی ندارند. مسیرهای زرد و قرمز ویژه اجناسی هستند که باید مورد بازرسی قرار بگیرند و اطلاعات آن ها با اسناد موجود تطبیق داده شود.

کسب مجوزهای مورد نیاز

برخی از اجناس وارداتی برای ترخیص از گمرک نیازمند دریافت مجوز از طرف کارشناسان بخش های مختلف گمرک می باشند. مجوزهایی مثل مجوز بهداشت، مجوز مخابرات، مجوز مالیاتی، مجوز انرژی اتمی، مجوز استاندارد، مجوزهای تجهیزات پزشکی و… .

بررسی تعرفه گمرک و کنترل مجدد مدارک

 در این مرحله تعرفه گمرکی لوازم صوتی وارداتی بررسی و اعلام نهایی شده و مطابقت اجناس با مدارک مورد تایید نهایی قرار می گیرد.

صدور سند ترخیص لوازم صوتی

 برای دریافت سند ترخیص لازم است هزینه اعلام شده از طرف گمرک را پرداخت کنید. پس از صدور فیش پروانه سبز گمرک، مقدمات خروج لوازم صوتی مهیا می شود.

دریافت مجوز بارگیری و خروج کالا از گمرک

 بعد از صدور سند ترخیص لوازم صوتی، باید اسناد و مدارک مورد نیاز را به گمرک ارائه دهید و پس از تایید گمرک هزینه انبارداری، بارگیری، تخلیه و بیمه را پرداخت کرده و سپس نسبت به بارگیری و خروج لوازم صوتی از گمرک اقدام کنید.

لیست مدارک مورد نیاز جهت ترخیص لوازم صوتی در گمرک

بر اساس بررسی گروه کارشناسی ققنوس ترخیص جهت ترخیص لوازم صوتی از گمرک به مدارک و اسناد مختلفی نیاز پیدا خواهید کرد. مدارک مورد نیاز جهت ترخیص لوازم صوتی از گمرک شامل موارد زیر می باشد:

  • بارنامه: بارنامه در واقع سندی می باشد که در حمل و نقل های دریایی، زمینی و هوایی توسط باربری ها یا شرکت های حمل بار به متصدی های حمل و نقل داده می شود.
  • ترخیصیه: ترخیصیه که دستور تحویل نیز به آن می گویند حواله تحویل کالا به صاحب کالا یا واردکننده است که از طرف متصدی حمل و نقل بار با رعایت قوانین مشخص قابل صدور است.
  • پروفرما یا پیش فاکتور: پروفرما که توسط فروشنده صادر می شود در واقع سندی است که اطلاعات مربوط به فروشنده و خریدار در آن وجود دارد و اطلاعات کالا از جمله قیمت و تعداد آن در پروفرما ذکر می شود. همچنین شرایط پرداخت، زمان تحویل، مبدا صادرات کالا و اعتبار پروفرما از دیگر اطلاعات ثبت شده در این سند می باشد.
  • فاکتور لوازم صوتی: فاکتور که نشان دهنده قیمت محموله و مقدار محصول خریداری شده یعنی لوازم صوتی می باشد، توسط فروشنده به خریدار داده می شود.
  • لیست عدل بندی: لیست عدل بندی که پکینگ لیست نیز نامیده می شود شامل اطلاعات کامل و مشروح محموله وارداتی شما یعنی لوازم صوتی است.
  • گواهی مبدا: گواهی مبدا در واقع سندی است که از طرف اتاق بازرگانی شرکت صادر کننده تنظیم می شود و به خریدار تحویل داده می شود. در این سند اطلاعاتی در مورد محموله شما ذکر خواهد شد.
  • گواهی بازرسی: گواهی بازرسی مجوزی است که توسط شرکت های بازرسی بین المللی قابل صدور است. برای واردات لوازم صوتی به این مجوز نیاز پیدا خواهید کرد.
  • قبض انبار: قبض انبار برای تحویل بار و نگهداری از لوازم صوتی در انبار گمرک صادر می شود.
  • سند ثبت سفارش: اطلاعاتی از جمله شماره هشت رقمی مجوز، اطلاعات پروفرما و… در این سند ثبت شده و توسط سازمان توسعه و تجارت قابل صدور است.

انواع لوازم صوتی وارداتی به ایران

انواع لوازم صوتی که در گمرکات ایران ترخیص می شوند متنوع اند. از جمله این لوازم می توان به انواع اسپیکرها و باندها، انواع میکروفون، انواع MP3 Player، انواع دستگاه های ضبط صدا، انواع هدفون، انواع Sound Bar، انواع ضبط و… اشاره کرد. لازم به ذکر است که تمامی موارد ذکر شده در ابعاد و برندهای گوناگون و با کیفیت های متفاوت وجود دارند که لازم است قبل از اقدام به خرید در مورد آن ها تحقیقات لازم را انجام دهید تا علاوه بر وارد کردن دستگاه های با کیفیت به سود مناسبی برسید.

چرا برای واردات و ترخیص دستگاه‌های صوتی از ققنوس ترخیص استفاده کنید؟

همواره بهره گرفتن از خدمات شرکت بازرگانی معتبر در زمینه واردات و ترخیص دستگاه صوتی، مانند شرکت ققنوس ترخیص می‌تواند در انجام صحیح پروسه گمرکی به شما عزیزان کمک کند. از این رو ما به شما پیشنهاد می‌کنیم تا از خدمات شرکت ققنوس ترخیص که شامل موارد زیر می‌گردد، بهره مند شوید.

از جمله مهمترین خدمات شرکت ققنوس ترخیص عبارتند از :

  • اخذ مجوزات مربوط معافیت های گمرکی

ترخیص انواع کالاهاز گمرک به علت تعداد بالای تعداد مجوزات سازمان ها مانند مجوز استاندارد، مجوز بهداشت، مجوز مخابرات، مجوز انرژی اتمی و مواردی از این قبیل پیچیده ترین شرایط را خواهان است. که شرکت ققنوس ترخیص به شما کمک خواهد کرد تا این مجوزات را اخذ و دریافت نمایید.

  • ترخیص انواع کالا و کالاهای قبض شده توسط گمرک

لازم است بدانید اگر مرسوله و یا کالای شما به وسیله سایر شرکت های ترانزینی به گمرک وارد گشته است و به هر علتی نتوانستید این مجوزات را از گمرک ترخیص نماید. شما عزیزان می‌توانید از خدمات ترخیص کالای قبض شده شرکت ققنوس ترخیص استفاده کنید.

جمع بندی

در این مقاله از سوی شرکت تخصصی ققنوس ترخیص به طور مفصل به نحوه وارد و ترخیص دستگاه صوتی از کشورهای اطراف مانند چین و سایر پرداخته شد. لازم است بدانید انجام درست مراحل ترخیص لوازم صوتی از گمرک می‌تواند در انجام کوتاه مدت تشریفات گمرکی به شما عزیزان کمک کند. از این رو ما تلاش کردیم در این مقاله شما را با نحوه صحیح واردات و ترخیص دستگاه صوتی آشنا سازیم.

البته شما عزیزان میتوانید انجام امورات گمرکی و ترخیص کاری خود را به شرکت ققنوس ترخیص بسپارید. شرکت ققنوس با بیش از یک دهه سابقه ترخیص کاری و همچنین انجام خدماتی مانند ثبت سفارش کالا، اخذ مجوزات از ارگان های مختلف، تامین و تخصیص ارز نیمایی و مواردی از این قبیل می تواند در انجام صحیح پروسه گمرکی یاری رسان شما تاجران و بازرگانان عزیز باشد.

برای ترخیص لوازم صوتی از گمرک به په مدارکی نیاز است؟

جهت ترخیص لوازم صوتی از گمرک به مدارک و اسناد گوناگونی نیاز دارید. این  مدارک شامل بارنامه، ترخیصیه، پروفرما یا پیش فاکتور، قبض انبار، سند ثبت سفارش، گواهی مبدا، گواهی بازرسی، فاکتور لوازم صوتی، لیست عدل بندی و سایر اسناد و مدارک می باشد که باید در مراحل مختلف ترخیص لوازم صوتی به گمرک تحویل داده شود.

انواع لوازم صوتی وارداتی به ایران چیست؟

لوازم صوتی انواع مختلف و گوناگونی دارند که در طرح ها و مارک ها مختلف به ایران وارد شده و در بازار عرضه می شوند. از جمله این لوازم می توان به انواع اسپیکرها و باندها، انواع میکروفون، انواع MP3 Player، انواع دستگاه های ضبط صدا، انواع هدفون، انواع Sound Bar، انواع ضبط و… اشاره کرد.

تعرفه و هزینه واردات لوازم صوتی چند است؟

تعرفه ترخیص لوازم صوتی بر اساس نوع آن متفاوت خواهد بود و هرکدام از آن ها کد گمرکی مربوط به خود را دارند. کد تعرفه گمرکی ترخیص لوازم صوتی تک بلندگو 85182100 و کد تعرفه گمرکی ترخیص بلندگوهای خودرو 85182910 می باشد.

بهترین کشور جهت واردات لوازم صوتی به ایران کجاست؟

به منظور واردات لوازم صوتی به ایران کشورهایی مثل چین و امارات متحده عربی از بهترین کشورها می باشند. چین 80 درصد واردات کشور را به خود اختصاص داده و حجم بسیار بالایی از انواع لوازم صوتی را سالانه به ایران صادر می کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط