لوگو-ققنوس-ترخیص

۴۸۰۰۰۱۱۰ – ۰۲۱

ترخیص لنز تماسی نامرئی از گمرک / 0 تا 100 واردات لنز چشم

ترخیص لنز تماسی نامرئی از گمرک

فهرست مطالب

مقدمه

امروزه شاهد پیشرفت علم در زمینه‌های مختلف، از جمله چشم پزشکی از طریق کاربرد روش‌هایی برای بهبود عیوب چشمی توسط دانشمندان هستیم. لنزهای چشمی برای کاربرد به جای عینک در جهت بهبود عیوب انکساری چشم مانند نزدیک‌بینی، دوربینی، آستیگماتیسم منظم، قوز قرنیه و … بکار می‌روند. با توجه به استقبال گسترده مردم از انواع لنز، ترخیص لنز تماسی نامرئی از گمرک، به عنوان یکی از خدمات ققنوس ترخیص در خدمت فعالان در این زمینه است. لنز چشمی شامل دو دسته لنزهای تماسی نامرئی و لنزهای درون چشمی می‌باشند.

لنز درون چشمی نوعی عدسی است که برای اصلاح بیماری‌های آب‌مروارید، نزدیک‌بینی یا دوربینی‌های شدید داخل چشم انسان بطور دائمی کاشته می‌شود. ولی لنز تماسی صفحه پلاستیکی منحنی، شفاف و کروی است که روی قرنیه چشم قرار می‌گیرد. اگر شما هم تمایل به واردات لنز تماسی دارید، در این مقاله با ما باشید تا با نحوه ترخیص لنز از گمرک آشنا شوید.

نحوه ترخیص لنز تماسی نامرئی از گمرک

بطور کلی فرایند ترخیص لنزهای چشمی هم مانند دیگر تجهیزات پزشکی تابع قوانین و بخشنامه‌های زیادی است که هر واردکننده‌ای باید نسبت به آنها اطلاع کافی کسب کند. گاهی اوقات به علت کثرت تعداد قوانین و بخشنامه‌ها در مورد ترخیص برخی کالاها، ممکن است افراد واردکننده دچار سردرگمی شوند. روند ترخیص لنز تماسی نامرئی از گمرک نیز امکان دارد به همین سبب تا حدی مشکل‌ساز گردد.

اطلاع دقیق از تعرفه گمرکی لنز تماسی نامرئی نیز موضوع مهم دیگری است که باید به آن توجه ویژه شود. این تعرفه در برآورد هزینه واردات لنز تماسی و ترخیص لنز از گمرک مهم است. جهت جلوگیری از تمام این مشکلات و ضرر مالی احتمالی، توصیه ما این است که مراحل ترخیص لنزهای چشمی را به ترخیص کاران باتجربه در این حیطه بسپارید.

ترخیص کاران حرفه‌ای ققنوس ترخیص با اطلاع کامل و بروز از تمامی بخش‌نامه‌ها، از تهیه مجوزات لازم تا ثبت اظهارنامه در سامانه را انجام و سریعا وارد مراحل ترخیص می‌گردند. مهم‌ترین مراحل ترخیص لنز تماسی نامرئی از گمرک به شرح زیر است:

  • تهیه مدارک لازم و دریافت گواهی مبدا
  • اطمینان از اینکه واردات لنز تماسی در لیست کالاهای ممنوعه به کشور نباشد.
  • یافتن کدهای HS یا همان کد تعرفه گمرکی جهت ترخیص لنز از گمرک.
  • تکمیل و ثبت اظهارنامه وارداتی به صورت الکترونیکی در سامانه epl.
  • تایید اظهارنامه و پرداخت مالیات و عوارض
  • بررسی مدارک و اظهارنامه توسط مامور گمرک
  • صدور مجوز ترخیصیه در صورت نبود مشکل در مدارک و مراحل کار و ترخیص از گمرک طی چند ساعت
ترخیص لنز از گمرک
ترخیص لنز از گمرک

نحوه واردات لنز تماسی به کشور

واردات لنزهای تماسی باید مطابق با اصول و قوانین و اخذ مجوزات لازم انجام شود تا در مرحله ترخیص لنز تماسی نامرئی از گمرک دچار مشکل نشوید. به همین جهت توجه به بخشنامه‌هایی که از سوی سازمان ها و ارگان‌های مربوطه در زمینه واردات لنز تماسی صادر می‌شود، ضروریست. قوانین و مقررات گمرکی در مورد واردات لوازم مربوط به پزشکی از جمله لنز چشمی بسیار حساس است و عدم رعایت مقررات و استانداردهای لازم، احتمال دارد ترخیص لنز از گمرک ممکن نشود.

به دلیل تغییر مداوم بخشنامه‌ ها، واردکنندگان باید پیوسته با جزئیات دقیق مقررات آشنا شوند، زیرا وسایل پزشکی نقش تعیین کننده‌ای در سلامت مردم دارند و همین موضوع، علت قوانین سخت‌گیرانه در واردات آن کالاست. از این رو واردات این قبیل کالاها بهتر است توسط یک شرکت وارد کننده انجام شود.

زیرا انجام این کار به وسیله افراد صلاحیت دار، موجب سهولت مراحل ترخیص لنز تماسی نامرئی از گمرک می‌شود ا زودتر به بازار عرضه گردد. واردات لنز تماسی غالبا از کشورهای آلمان، روسیه، ترکیه، چین، ژاپن، کره و واردات از امارات متحده عربی صورت می‌گیرد. اخیرا در کشور ما نیز واردات لنزهای چشمی تماسی نامرئی به علت تقاضای بالا در بازار مصرفی، هر ساله در مقادیر زیاد از این کشورها انجام می‌شود. شما می‌توانید با واردات این کالا در مرحله ترخیص لنز از گمرک از کارشناسان ققنوس ترخیص کمک بگیرید.

انواع لنز تماسی وارداتی به کشور

لنز تماسی چشمی در حقیقت یک نوع عینک نامرئی است و معمولا از جنس پلاستیک ساخته می‌شود. سالانه ترخیص لنز تماسی نامرئی از گمرک در دو دسته کلی زیر انجام می‌گردد.

لنز تماسی سخت

جنس لنز تماسی سخت از پلاستیک سخت، مواد سیلیکونی، پلیمر فلوئور و… است، در نتیجه قابلیت انعطاف‌پذیری ندارد. واردات لنز تماسی به کشور از این نوع لنزها به علت مقاومت و طول عمر بالاتر آنها نسبت به لنزهای تماسی نرم به طور گسترده انجام می‌شود. تنها مشکل آنها این است که چشم برای عادت کردن به این نوع لنز، زمان بیشتری نیاز دارد. لنز تماسی سخت برای بهبود بیماری‌های خاصی چون آستیگماتیسم یا قوز قرنیه بهترین گزینه به شمار می‌رود. همچنین این لنزها از رسیدن اکسیژن به قرنیه جلوگیری نمی‌کنند.

لنز تماسی نرم

دسته دوم ترخیص لنز از گمرک از نوع لنز تماسی نرم می‌باشد و همانطورکه از نامش پیداست این نوع لنزها بسیار نرم و انعطاف‌پذیر هستند و بیماران راحت‌تر می‌توانند از آن استفاده کنند. امروزه این لنزهای نرم موارد مصرفی گسترده‌ای دارند که خود دارای انواع مختلفی است.

ترخیص لنز تماسی نامرئی از گمرک شامل انواع لنزهای تماسی نرم مانند لنز برای مصرف روزانه، لنز یکبار مصرف، لنز توریک، لنز رنگی، لنز بانداژ می‌باشد. در حال حاضر واردات لنز تماسی در انواع لنزهای رنگی با قابلیت تغییر رنگ و ظاهر چشم که فقط جنبه زیبایی دارند نیز رواج دارد.

کد تعرفه ترخیص لنز تماسی نامرئی

تمام کالاهای تجاری در سیستم اداره گمرک، دارای یک کد 8 رقمی می‌باشند که اطلاعات دیگری مانند حقوق ورودی و اولویت کالایی آن‌ها از طریق این کد تعیین می‌شود. برای ترخیص لنز از گمرک تشخیص صحیح این کد تعرفه گمرکی، کمک می‌کند تا به لیست مجوزهای لازم جهت ترخیص دست یابید.

  • کد تعرفه گمرکی برای ترخیص لنز تماسی نامرئی از گمرک در ردیف 90013000 قرار دارد. این لنزها حقوق ورودی 5% و اولویت کالایی 22 را دارا می‌باشند.
  • کد تعرفه گمرکی جهت ترخیص لنز درون چشمی از P.M.M.A در ردیف 90213910 قرار دارد. واردات لنز تماسی از این نوع نیز مشمول حقوق ورودی 5% و اولویت کالایی 22 است.
  • کد تعرفه گمرکی جهت ترخیص دیگر لنزهای درون چشمی در ردیف 90213990 قرار دارد که حقوق ورودی 4% و اولویت کالایی 21 را دارا هستند.

مدارک مورد نیاز جهت واردات و ترخیص لنز تماسی نامرئی

برای ترخیص لنز از گمرک نیز به مدارکی نیاز دارید که در این قسمت به شرح آنها می‌پردازیم:

  • فاکتور خرید: فاکتور خرید از مدارک مهمی است که در مرحله ترخیص لنز تماسی نامرئی از گمرک مورد نیاز است. این فاکتور باید از فروشنده یا تولید کننده لنز تماسی نامرئی دریافت شود و نشان‌دهنده هزینه خرید و ارزش کالاست.
  • گواهی مبدأ: گواهی مبدأ یا Certificate of Origin، سندی است که صدور آن به عهده اتاق بازرگانی کشوری است و نشان می‌دهد واردات لنز تماسی از تولیدی کدام کشور انجام شده است.
  • گواهی بهداشت: این گواهی نیز باید از مراجع با صلاحیت‌ اخذ گردد و بیانگر این است که لنز تماسی نامرئی جهت ترخیص لنز از گمرک و استفاده مورد تایید بهداشت می‌باشد.
  • شماره EORI: شماره EORI یا همان شماره شناسایی مشتریان تجاری، که جهت شناسایی و پیگیری فعالیت‌ تجاری افراد و شرکت‌ها در اتحادیه اروپا (EU) به کار می‌رود.
  • گواهی عدم مانع: این گواهی توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با محتوای رسمی صادر می‌شود. گواهی عدم مانع تایید می‌کند که ترخیص لنز تماسی نامرئی از گمرک جهت استفاده در ایران هیچ گونه مشکلی ندارد.

علاوه بر این موارد، ممکن است با توجه به نوع لنزها جهت واردات لنز تماسی نامرئی و قوانین و مقررات مربوطه، مدارک دیگری هم نیاز باشد. شما می‌توانید با دادن مشخصات لنز تماسی مورد نظر خود به گمرک یا کارشناسان ققنوس ترخیص، از مدارک دقیق‌تر مورد نیاز مطلع شوید.

مجوزهای لازم جهت واردات لنز تماسی

همانطور که تا به این جای مطالب خواندید، واردات لنزهای چشمی تماسی از دیگر کشورها و تزریق آن به بازار مصرفی داخلی در کشورمان رواج دارد. از همین رو ترخیص لنز از گمرک هم برای تاجران و بازرگانان فعال در این زمینه اهمیت بالایی دارد.

بهتر است ترخیص لنز تماسی نامرئی از گمرک و انجام امور گمرکی مربوط به آن توسط ترخیص کار رسمی گمرک انجام گیرد که با داشتن کارت بازرگانی و وکالت‌نامه قانونی از سوی فعالان تجاری، اجازه این فعالیت را دارند. زیرا ترخیص کاران در مرحله اخذ مجوزها از سازمان‌های خاص داخلی، که از مهم‌ترین مراحل ترخیص کالاست، تجربه و مهارت بالایی دارند.

با توجه به این که لنزهای نامرئی، تماس مستقیمی با چشم دارند که یکی از حساس‌ترین اعضای بدن انسان است، کیفیت و مواد تولید آن‌ها بسیار دارای اهمیت است. به همین خاطر، واردات لنز تماسی باید با اخذ مجوز ارزی و فنی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انجام گیرد. همچنین جهت تخصیص ارز نیز واردکننده باید نسبت به دریافت مجوز ارزی از دفتر صنایع غیرفلزی اقدام نماید.

واردات لنز تماسی
واردات لنز تماسی

خدمات ققنوس ترخیص در زمینه ترخیص لنز از گمرک

افرادی که مایل به تجارت در حیطه ترخیص لنز تماسی نامرئی از گمرک می‌باشند، باید با رعایت مقررات و قوانین خاص در طی مراحل مختلف به این کار بپردازند. از آنجا که برای واردات لنزهای تماسی چشمی ممنوعیت و یا مشکل خاصی وجود ندارد، صرفا با اطلاع کامل از مراحل واردات لنز تماسی بویژه مراحل ترخیص می‌توانید سود خوبی از این تجارت به دست آورید. در این موارد بهتر است از کمک ترخیص کاران توانمند و با تجربه شرکت‌ های بازرگانی معتبر استفاده کنید تا روند ترخیص کالا با سرعت بیشتری پیش رود. البته انتخاب ترخیص کار هم باید با نهایت دقت انجام شود و باید از تسلط و اطلاع او از همه جوانب ترخیص لنز از گمرک مطمئن شوید.

ققنوس ترخیص از جمله شرکت‌های بازرگانی مشهور و خوشنام در زمینه ترخیص کالاست که توانسته در طول سال‌ها فعالیتش در این حیطه رضایت خاطر مشتریان داخلی و خارجی زیادی را به خود جلب کند. شما می‌توانید از خدمات ما در زمینه ترخیص لنز تماسی نامرئی از گمرک شامل ثبت سفارش تا تنظیم اظهارنامه، حمل‌ونقل کالا، ترانزیت و ترانشیپ، پرداخت حوالجات ارزی، اخذ مجوزات توسط ترخیص کاران ما و تحویل کالا به صاحبین و … استفاده کنید.

اعتماد و رضایت مشتریان موجب افتخار ماست و این موجب شده تا ترخیص کالا را در کوتاه‌ترین زمان و بدون هزینه اضافی انجام دهیم. پس اگر به واردات لنز تماسی چشمی می‌اندیشید، جهت ترخیص آن از گمرک با کارشناسان ققنوس ترخیص ارتباط برقرار کنید.

جمع بندی

با توجه به نیاز صنعت پزشکی به انواع لوازم جهت درمان عیوب و بیماری‌های مختلف، ترخیص لنز از گمرک نیز برای رفع عیوب چشمی در حال انجام است. بازرگانان زیادی از این طریق سود خوبی کسب می‌کنند و این امر را مدیون شرکت‌های تجاری معتبر جهت همکاری در امر ترخیص لنز تماسی نامرئی از گمرک هستند. قوانین و مقررات تدوین شده در زمینه واردات لنز تماسی و سایر لوازم پزشکی به دلیل ارتباط با سلامت انسان ممکن است کمی سخت گیرانه باشد. از این جهت بهره‌گیری از راهنمایی‌های تخصصی مشاوران و کارشناسان ققنوس ترخیص می‌تواند سبب تسهیل امور گردد.

شرکت ققنوس ترخیص با سال‌ها سابقه در امر تجارت و بازرگانی در خدمت شماست تا تمام مراحل ترخیص لنز از گمرک در سراسر کشور را از ثبت سفارش گرفته تا تهیه مدارک لازم، ترانشیپ، حمل و نقل، انجام حوالجات بانکی و … انجام دهد.

واردات لنز تماسی به ایران بیشتر از کدام کشورها انجام می‌گیرد؟

انواع لنزهای چشمی اکثرا از کره، چین، آلمان، فرانسه و کشورهای اروپایی وارد می‌شد، اما امروزه به خاطر تحریم‌ها، واردات آنها از بیشتر از چین یا از طریق دبی انجام می‌شود.

واردات لنزهای چشمی به کشور چگونه انجام می‌گیرد؟

واردات انواع لنزهای چشمی با رعایت قوانین و مقررات و دریافت مجوزهای لازم توسط شرکت‌های واردکننده و با صلاحیت انجام می‌شود.

مدارک لازم برای واردات و ترخیص لنز تماسی نامرئی کدامند؟

با دریافت فاکتور خرید از فروشنده و گواهی مبدأ جهت نشان دادن کشور تولیدکننده لنز، گواهی بهداشت با تایید بهداشت، داشتن شماره EORI، و گواهی عدم مانع از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دیگر مدارک می‌توان به واردات این کالا پرداخت.

مراحل ترخیص لنز تماسی نامرئی از گمرک چگونه است؟

بطور کلی فرایند ترخیص لنزهای چشمی هم مانند دیگر تجهیزات پزشکی به اطلاع دقیق از تعرفه گمرکی کالا، تهیه مدارک لازم، تکمیل و ثبت اظهارنامه در سامانه epl، تایید اظهارنامه و پرداخت مالیات و عوارض نیاز دارد. سپس با بررسی مدارک و اظهارنامه توسط مامور گمرک، مجوز ترخیصیه صادر و لنزها قابل ترخیص می‌شوند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط