لوگو-ققنوس-ترخیص

۴۸۰۰۰۱۱۰ – ۰۲۱

ترخیص لباس ورزشی از گمرک / واردات لوازم ورزشی چگونه است؟

ترخیص لباس ورزشی از گمرک

فهرست مطالب

یکی دیگر از خدمات ارزنده شرکت ققنوس ترخیص، ترخیص لباس ورزشی از گمرک و همچنین واردات لوازم ورزشی در نظر گرفته می‌شود. لازم است بدانید لباس مناسب برای ورزش و انجام حرکات ورزشی به عنوان یکی از مهمترین فاکتورها برای ورزش در نظر گرفته می‌شود. این نکته حائز اهمیت است که  داشتن لباس ورزشی مناسب به اندازه کفش بسیار  مهم است. از این رو در صورتی که علاقه مند به کسب اطلاعات جامع در عرصه ترخیص لباس ورزشی از گمرک می‌باشید، ادامه این مقاله از سوی شرکت ققنوس ترخیص را مطالعه نمایید.

آیا واردات لباس ورزشی به ایران سود آور است؟

همانطور که می‌دانید این مسئله که مردم هر کشوری دارای نیازهای متعدد و گوناگون هستند، امری بسیار مهم برای دولتمردان در نظر گرفته می‌شود. همچنین این مورد نیز حائز اهمیت است که هر کشوری قادر به تامین تمامی نیازهای خود در سطح داخلی کشور نمی‌باشد و ناچار است برخی از کالای مورد نظر کشور و مردم خود را از طریق واردات از کشور های دیگر که امکان تولید خرید آن کالا را دارند خریداری نمایند. در این بین از جمله کالاهای وارداتی مهم که به عنوان کالاهای اصلی وارداتی در کشور در نظر گرفته می‌شود، لوازم ورزشی است که کالاهای ورزشی از کشورهایی مانند کشور آلمان، کشور ترکیه و… وارد کشور می‌گردد.

لازم به ذکر لست که واردات لوازم ورزشی در کشور ما احتیاج به طی نمودن، مراحلی از جمله اخذ کارت بازرگانی و مجوزات مربوطه است. در نتیجه تاجران و فعالان که قصد تجارت و ترخیص لوازم ورزشی از گمرک را دارند در ابتدای کار بایستی به کسب اطلاعات در مورد تجارت اقدام نمایند. همچنین چون کالاهای ورزشی در سطح کشور به عنوان کالاهای پر طرفدار در نظر گرفته می‌شود، واردات لوازم ورزشی می‌تواند بسیار سودمند باشد.

واردات لوازم ورزشی
واردات لوازم ورزشی

بهترین کشور جهت واردات پوشاک ورزشی به ایران کدام است؟

همواره بیشترین کشورهایی که جهت واردات لوازم ورزشی در نظر گرفته می‌شود، کشورهایی هستند که بیشترین طرفداران ورزشی را به خود اختصاص داده اند؛ چرا که به علت داشتن استقبال کنندگان بالا در زمینه ورزش دولت آنها مجبور به تامین نیازهای ورزشی می‌باشند. از این‌ رو کشور هایی مانند آلمان و کشور های اطراف کشورهای هستند که می‌توان از آنها جهت واردات  استفاده نمود. همچنین این نکته نیز حائز اهمیت است که کشور ترکیه یکی از کشورهای است که در عرصه واردات و ترخیص لباس ورزشی از گمرک بسیار پیشگام است.

کشور ترکیه کشوری است که سالانه حجم بالایی از صادرات لباس ورزشی را به خود اختصاص داده است و مشتریان ویژه خود را دارد. علت این امر کیفیت بالای لباس های ساخت ترکیه است که در کنار کیفیت از قیمت مناسبی نیز برخوردارند. در نتیجه ترکیه استقبال کنندگان بالایی از سایر کشورها به خود اختصاص داده است. علاوه بر کشور آلمان و ترکیه، کشورهای عربی نیز به عنوان کشورهای فعال در حوزه واردات لوازم ورزشی در نظر گرفته می‌شوند که همواره بسیاری از بازرگانان ایرانی تمایل به ترخیص لباس ورزشی از گمرک را دارند.

راهنمای واردات لباس ورزشی به ایران

انجام صحیح واردات و ترخیص لباس ورزشی از گمرک نیازمند انجام مراحلی است. از این رو در ادامه مقاله به مراحل چگونگی واردات لوازم ورزشی می‌پردازیم. این مراحل عبارتند از:

  • انتخاب بهترین فروشنده کالا

جهت واردات لوازم ورزشی از کشورهای اطراف به ایران، مهمترین مرحله، مرحله انتخاب و شناسایی فروشنده معتبر کالا می‌باشد. به عنوان نمونه می‌توان گفت، شما میتوانید جهت واردات و ترخیص توپ ورزشی از چین از روش های متنوعی مانند جستجو در سایت های گوناگون و یا شرکت در نمایشگاه های بین المللی اقدام نمایید.

  • انتخاب بخش حمل مناسب جهت واردات لوارم ورزشی

قبل از آن به مراحل انتهایی چگونگی واردات لوازم ورزشی برسیم، جهت حمل کالا بایستی از ترم مناسب اینکوترمز را گزینش کنید تا در نهایت بتوانید مسئولیت های ترانزیت و هزینه ها را میان خود و  فروشنده تقسیم کنید. در این بین لازم است بدانید که رایج ترین و مهمترین  ترم های ترانزیت کالا جهت واردات و ترخیص  لباس ورزشی از چین، گروه E و گروه F در نظر گرفته می‌شود‌.

  • تهیه مدارکات جهت حمل و آماده سازی محموله

در این مرحله به این نکته توجه کامل داشته باشید که هر مدرکی که از سوی تامین کننده کالا به خریدار تحویل داده گردد، بایستی با توجه به طرفین قرارداد واردات لوازم ورزشی، مشخص شوند. همچنین مدارکی که در طول فرایند خرید از فروشنده بایستی دریافت و اخذ گردد، جهت ترخیص لباس ورزشی موبایل از گمرک بسیار مهم است.

  • پرداخت هزینه های خرید کالا

به این نکته قبلا اشاره نمودیم که هر چه مقدار لباس های ورزشی که از فروشنده خریداری می‌کنید، بیشتر باشد، می‌توانی تخفیفات بیشتری نیز نصیب شوید. همچنین می‌‌توانید در ادامه روند واردات و ترخیص لباس ورزشی از گمرک از متخصصان ققنوس ترخیص سوالات مربوطه خود را بپرسید.

راهنمای ترخیص لباس ورزشی از گمرک

جهت انجام صحیح فرایند ترخیص لباس ورزشی از گمرک بایستی مراحل ترخیص آن را به طور کامل و دقیق انجام داد. این مراحل عبارتند از:

ثبت اطلاعات کامل کالا در سامانه تجارت

با تهیه نمودن مدارکات و اسنادی مانند  پروفرما بایستی نسبت به تنظیم و اخذ اظهارنامه گمرکی در وبسایت تجارت اقدام کنید. لطفا در این مرحله به صورت دقیق اطلاعات کالا را در سایت تجارت وارد نمایید تا در ادامه انجام کار مشکل و اختلالی در انجام ترخیص لباس ورزشی از گمرک پیش نیاید.

اخذ شماره کوتاژ کالا

اطلاعاتی که به وسیله فروشنده کالا در سامانه جامع امور گمرکی ثبت می‌گردد، بایستی به وسیله گرو احراز هویت سازمان گمرک مورد بررسی و ارزیابی کامل قرار بگیرد. اگر در ادامه روند نقص و یا مشکل خاصی در اطلاعات وجود نداشته باشد، در نهایت شماره کوتاژ صادر خواهد شد.

ارزیابی کالا و در نهایت تعیین ارزش محصول

لازم است بدانید اگر لباس های ورزشی خریداری شده در مسیر سبز گمرکی بگیرند، مستقیم کالا به مرحله صندوق خواهد رفت و بایستی واریز هزینه ها صورت بگیرد.

اخذ مجوزات لازم و مهم

پس از انجام این مراحل در صورتی که در مراحل انتهایی مانند ثبت سفارش محصول و ترخیص لباس ورزشی از گمرک، مجوزات لازم دریافت نشده باشند، بایستی جهت اخذ و دریافت مجوزات اقدام کنید.

ترخیص کالا از گمرک

مرحله نهایی به عنوان ترخیص کالا از گمرک در نظر گرفته می‌شود. در این مرحله در صورتی که  تمامی مجوزات اخذ گردد و تمامی مراحل به شکل کامل انجام شده باشد، می‌توانید کالای خود را از گمرک ترخیص نمایید.

ترخیص لباس ورزشی از گمرک
ترخیص لباس ورزشی از گمرک

لیست تعرفه و هزینه های واردات پوشاک ورزشی

هر نوع کالایی از جمله لوازم ورزشی و لباس ورزشی نیازمند تعرفه های گمرکی خاصی است. از این رو بایستی قبل از واردات لوازم ورزشی از  تعرفه گمرکی هر کالایی اطلاع داشته باشید.

تعرفه ترخیص لباس ورزشی از گمرک شامل موارد ذیل می‌گردد:

  • کد تعرفه گمرکی جهت ترخیص انواع لباس های گمرکب در شماره ردیف 6204 قرار می‌گیرد‌.
  • کد تعرفه گمرکی جهت ترخیص گرمکن های ورزشی در ردیف 6211 قرار می‌‌گیرد.
  • کد تعرفه گمرکی جهت ترخیص انواع ژاکت ورزشی و مواردی از این قبیل در ردیف  6203  قرار می‌گیرد.

لیست مجوزات مورد نیاز جهت ترخیص پوشاک ورزشی از گمرک

جهت واردات و ترخیص لوازم ورزشی بایستی مجوزاتی را از سازمان های گوناگون اخذ کنید. همچنین اشاره نمودیم که ترخیص محصول بدون اخذ و دریافت مجوزات لازم ضروری ممکن  نخواهد بود. در نتیجه جهت ترخیص لباس ورزشی از گمرک نیازمند اخذ و دریافت مجوزات مانند:

هر فرد حقیقی و حقوقی جهت اینکه بتواند محصولات و کالاهای مد نظر خود را به شکل قانونی وارد نماید. بایستی ابتدا مجوزی با عنوان مجوز ثبت سفارش کالا را از شرکت توسعه و تجارت کشور دریافت نماید. البته در این حین به این نکته نیر توجه داشته باشید که مجوز ثبت سفارش محصول در مدت زمانی معادل با 3 تا 6 ماهه قابل استفاده می‌باشد.

  • کارت بازرگانی

به همراه مجوز ثبت سفارش، دریافت کارت بازرگانی به عنوان یکی از مهمترین مدارکات جهت ترخیص لباس ورزشی از گمرک محسوب می‌شود. از این رو هر بازرگان و فعالانی که قصد انجام تجارت در این حوزه  را دارد بایستی این مدرک را دریافت نماید؛ چرا که بدون داشتن کارت بازرگانی قادر به انجام هیچ نوع فعالیت تجاری نخواهید بود.

کد تعرفه گمرکی لباس ورزشی در ایران

ذکر دقیق قیمت و تعرفه گمرکی ترخیص توپ ورزشی از گمرک در این مطلب امری امکان پذیر نیست. از این تمامی فعالان و تاجران بایستی با کسب اطلاع دقیق از مشاوران و متخصثان شرکت های بازرگانی مانند شرکت قفنوس ترخیص مسیر راه را مشخص نمایند . همچنین مشاوران ما پاسخگوی سوالات شما عزیزان در این زمینه می‌باشند.

انواع لباس ورزشی وارداتی به کشور

امروزه رشته های ورزشی مختلفی در سرتاسر دنیا ایجاد شده است که هر کدام از آن ها علاقه مندان زیادی را به خود جذب نموده است. این مسئله باعث شده تا رشته های ورزشی گوناگون در سرتاسر دنیا مورد استفاده قرار گیرد.

به دنبال این مسئله افرادی که به هر یک از این رشته های ورزشی مشغول هستند به لباس مخصوص آن رشته نیاز خواهند داشت بر همین اساس وارد کنندگان وسایل ورزشی، به واردات انواع لباس های ورزشی نیز پرداخته اند. از جمله انواع لباس های ورزشی وارداتژ می توان به موارد ذکر شده در زیر اشاره کرد:

  • لباس ورزشی فوتبال
  • لباس تنیس
  • ست ورزشی والیبال
  • لباس های مربوط به ورزش های رزمی مانند تکواندو، جودو، کاراته و …
  • لباس کشتی
  • مایو شنا
  • لباس مخصوص دوچرخه سواری
  • لباس مخصوص مسابقات موتور سواری
  • ست های مناسب بدنسازی
  • گرمکن های ورزشی زنانه و مردانه
  • جوراب های ورزشی
  • لگ ورزشی
  • کاورهای ورزشی
  • و …..

هزینه های واردات و ترخیص لباس ورزشی

یکی از مسائل مهم در زمینه واردات لباس های ورزشی، مربوط به هزینه های واردات و هزینه های ترخیص این نوع محصولات است. طرفین معامله برای واردات و صادرات انواع لباس های ورزشی به کشور موظف اند تا در مراحل گوناگونی، هزینه های مختلفی را بر اساس توافق فی مابین پرداخت نمایند.

از جمله هزینه هایی که لازم است برای واردات و ترخیص لباس های ورزشی از گمرک پرداخت شود می توان به مواردی ذکر شده در زیر اشاره کرد:

  • هزینه خرید محموله تجاری لباس ورزشی
  • هزینه های ترخیص این محموله صادراتی از گمرک کشور مبدا
  • هزینه های مربوط به تخلیه، بارگیری و حمل و نقل بین المللی محموله
  • هزینه های مربوط به تخلیه، بارگیری و حمل و نقل داخلی محموله
  • بیمه کردن محموله لباس ورزشی
  • هزینه بازرسی کالا قبل از تحویل
  • هزینه های گمرکی مانند سود بازرگانی ، عوارض و حقوق گمرکی، هزینه کارشناسی ها
  • هزینه مربوط به نگهداری محموله در‌ انبار گمرک
  • سود علی الحساب
  • و …

مدارک لازم جهت ترخیص لباس ورزشی از گمرک

ترخیص لباس ورزشی از گمرک یکی از مهم ترین بخش های واردات این نوع محصول به کشور به شمار می آید. این مرحل از واردات لباس ورزشی با توجه به این که به مدارک و اسناد گوناگونی نیاز دارد که لازم هر کدام از آن ها را از سازمان یا نهاد خاصی تهیه نمود، به روندی پیچیده و زمان بر تبدیل شده است. صاحبان کالا می توانند.

با مراجعه به کارگزاری ققنوس ترخیص و استفاده از ترخیص کاران مجرب ما در این مرحله، تمامی مدارک لازم برای ترخیص لباس ورزشی از گمرک را در کوتاه ترین زمان ممکن تهیه نمایند. از جمله مدارک لازم برای ترخیص لباس ورزشی از گمرک می توان به موارد ذکر شده در زیر اشاره نمود:

  • کارت بازرگانی به نام صاحب کالا و یا ترخیص کار
  • مجوز ورود محموله تجاری لباس به کشور
  • مجوز ثبت سفارش کالا در سامانه epl
  • شماره کوتاژ
  • اظهار نامه گمرکی
  • بیمه نامه
  • بارنامه
  • گواهی مبدا
  • گواهی ترخیصیه
  • گواهی بازرسی کالا
  • برگ سبز گمرکی
  • مدارک تسویه حساب
  • قبض انبار
  • فهرست عدل بندی
  • مجوز خروج از گمرک

چرا برای واردات و ترخیص پوشاک ورزشی از ققنوس ترخیص استفاده کنید؟

واردات لوازم ورزشی همانند انواع لباس ورزشی می‌تواند برای شما عزیزان و علاقه مندان به تجارت بسیار سودآور باشد. این نکته را مورد توجه قرار دهید که ترخیص لباس ورزشی از گمرک نیازمند تسلط کامل به تمامی مقررات بین المللی را نیاز است. زیرا که در صورت عدم داشتن اطلاعات کافی در این زمینه، علاوه بر این بخش که سودی کسب نمی‌کنید، ممکن است دچار زیان های سنگینی شوید.

در نتیجه بهترین راهکاری که می‌توانیم به شما عزیزان پیشنهاد می‌دهیم، یاری گرفتن از شرکت های بازرگانی و ترخیص کاری است که سابقه فعالیت طولانی در این زمینه را دارا می‌باشد، زیرا که آنها به شکل کامل در این زمینه حرفه می‌باشند و بسیاری از چالش ها و دشواری های این راه را خواهند شناخت.

ققنوس ترخیص با بیش از سال ها سابقه در عرصه ترخیص کالا از گمرک ، می‌تواند تمامی مراحل و تشریفات ترخیص لباس ورزشی از گمرک را برای شما عزیزان به ثمر برساند. تهیه مجوزاتی مانند تهیه و اخذ پروفرما یا همان پیش فاکتور، انجام کلیه مراحل ثبت سفارش بازرگانی محصول، انجام کلیه مراحل ترخیص کالا از تمامی گمرکات فعال در سطح کشور، به عنوان بخش کوچکی از خدمات بی شمار ققنوس ترخیص در نظر گرفته می‌شوند.

جمع بندی

واردات به عنوان بخش  مهمی از اقتصاد در هر کشوری در نظر گرفته می‌شود از این‌ رو هر کالای وارداتی در ابتدا در سازمان گمرک مورد بازرسی قرار می‌دهد تا از قانونی بودن تمام مراحل آن اطمینان حاصل شود و اجازه ورود و ترخیص داده شود. برای واردات شیلنگ فری کربن نیز گفتیم که شما باید از مجاری قانونی اقدام به تهیه مدارک‌ و انجام مراحل آن کنید. امروزه شرکت‌های زیادی وجود دارند که در زمینه واردات و ترخیص کالاها فعالیت می‌کنند. شما می‌توانید با اطمینان خاطر کارهای ترخیص کالای خود را به ققنوس ترخیص بسپارید و یا از خدمات مشاوره کارشناسان ما استفاده نمایید.

ققنوس ترخیص تمام تشریفات گمرکی و ترخیص کالای شما را انجام می‌دهد. در صورت تمایلِ می‌توانید از خدمات ما در زمینه خرید محصول و حمل آن از مبدا ، تعرفه گمرکی کالا، دریافت و اخذ مجوزات و ترخیص بهره مند شوید.

واردات لباس ورزشی به کشور شامل چه مراحل می شود؟

از‌جمله مراحلی که لازم است برای واردات انواع لباس ورزشی به کشور طی شود می توان به مواردی همچون پیدا کردن یک فروشنده معتبر، انجام مراحل مربوط به حمل و نقل، تهیه ارز و پرداخت هزینه، ترخیص محموله صادراتی از گمرک مبدا، حمل و نقل از کشور مبداء به کشور مقصد و ترخیص محموله تجاری صادراتی اشاره نمود.

مراحل ترخیص لباس ورزشی از گمرک چیست؟

از جمله مراحل لازم برای ترخیص لباس ورزشی از گمرک می توان به مواردی همچون ثبت سفارش کالا در سامانه جامع امور گمرکی، دریافت شماره کوتاژ، بررسی مدارک و تعیین مسیر بازرسی، دریافت مجوزها و مدارک مورد نیاز، پرداخت هزینه ها و در نهایت خروج از گمرک اشاره کرد.

برای ترخیص لباس ورزشی چه مدارکی باید تهیه شود؟

از جمله مدارک لازم برای ترخیص لباس ورزشی از گمرک می توان به مواردی همچون کارت بازرگانی، مجوز ثبت سفارش کالا، اظهارنامه گمرکی، بیمه نامه، بار نامه، فهرست عدل بندی، قبض انبار، گواهی ترخیصیه، گواهی مبداء، مجوز خروج از گمرک و… اشاره نمود.

چه هزینه هایی برای واردات و ترخیص لباس ورزشی باید پرداخت شود؟

از هزینه هایی که طرفین قرار داد بر اساس توافق برای واردات و ترخیص لباس ورزشی لازم است پرداخت نمایند می توان به مواردی همچون هزینه خرید کالا، هزینه خدمات و حمل و نقل داخلی، خدمات و حمل و نقل بین المللی، هزینه بیمه، هزینه مربوط به سود بازرگانی، حقوق گمرکی، هزینه انبار داری و … اشاره نمود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط