لوگو-ققنوس-ترخیص

۴۸۰۰۰۱۱۰ – ۰۲۱

واردات و ترخیص قوطی اسپری از گمرک

واردات-و-ترخیص-قوطی-اسپری-از-گمرک

فهرست مطالب

روند واردات کالا و به دنبال آن ترخیص محصول وارداتی از گمرک از جمله فعالیت‌هایی است که نیازهای داخلی کشور را نسبت به یک محصول خاص برطرف می‌کند. بر همین اساس واردات و ترخیص قوطی اسپری از گمرک از جمله اقدامات تاجران در زمینه تامین نیاز صنایع مختلف کشور به این محصول کاربردی است.

قوطی‌های اسپری با توجه به این که استفاده از انواع مایع و گاز را آسان می‌سازد، در صنایع گوناگونی مورد استفاده قرار می‌گیرد. به همین علت تاجران برای واردات این محصول تلاش می‌کنند. ققنوس ترخیص با بیش از 10 سال سابقه کاری در زمینه ترخیص کالا از گمرک در این مقاله تلاش کرده روند واردات و ترخیص این محصول پرکاربرد را معرفی نماید.

ترخیص قوطی اسپری از گمرک چگونه انجام می‌گیرد؟

روند ترخیص کردن قوطی اسپری از گمرک آخرین مرحله از مراحل واردات این کالا به کشور است. این مرحله تحت نظارت گمرک که وظیفه کنترل میزان ورود و خروج کالا به داخل و خارج از کشور را برعهده دارد انجام می‌شود، بر همین اساس سخت گیری‌های خاصی توسط این نهاد در این مرحله انجام می شود که گذر از آن را برای واردکننده دشوار می‌کند.

تاجران می‌توانند انجام مرحله ترخیص قوطی اسپری از گمرک را به ترخیص کاران ققنوس ترخیص واگذاری نمایند. این مرحله شامل بخش‌های زیر است.

ثبت سفارش کالا

اولین قدم ترخیص قوطی اسپری از گمرک که حتی قبل از ورود محموله تجاری به گمرک انجام می‌شود، مربوط به ثبت سفارش کالا در سامانه جامعه امور گمرکی است. در این مرحله تمام اطلاعات مربوط به محصولات وارداتی در این سامانه ثبت می‌شود. پس از تایید اطلاعات توسط کارشناسان سایت اظهارنامه گمرکی تهیه می‌شود.

احراز هویت و تعیین مسیر گمرکی

این مرحله مربوط به احراز و تایید هویت واردکننده است. برای انجام این کار لازم است واردکننده یا نماینده رسمی او به سامانه جامع امور گمرکی مراجعه کرده و در بخش احراز هویت، اطلاعات خود را ثبت نماید. پس از تایید اطلاعات صاحب کالا نوبت به تعیین مسیر گمرکی از بین سه مسیر سبز، زرد و قرمز است تا نحوه بازرسی از محموله تجاری تعیین شود.

تهیه مدارک لازم برای ترخیص

برای ترخیص قوطی اسپری از گمرک به مدارک زیادی لازم است که تهیه آن‌ها برعهده صاحب کالا یا نماینده رسمی او است. هر کدام از این مدارک و مجوزها دارای اطلاعات مهمی است و باید آن‌ها را از ارگان‌های مختلفی تهیه نمود. از جمله این مدارک می‌توان به مواردی مانند کارت بازرگانی، بارنامه، بیمه نامه، گواهی مبدأ و… اشاره کرد.

پرداخت عوارض و هزینه‌های گمرک

زمانی که محموله تجاری وارد گمرک می‌شود به دلیل خدماتی که کارشناسان این نهاد در زمینه ترخیص قوطی اسپری از گمرک انجام می‌دهند، هزینه هایی از صاحبان محموله تجاری دریافت می‌کنند. این هزینه‌ها شامل مواردی چون حقوق گمرکی، سود بازرگانی، هزینه انبارداری و… است که واردکننده باید به حساب گمرک واریز نماید.

بازرسی کالا و دریافت برگ سبز گمرکی

محموله تجاری بر اساس مسیر گمرکی تعیین شده مورد بازرسی قرار می‌گیرد، سپس نتیجه بازرسی با اطلاعات ثبت شده از محموله و همچنین مدارک پرداخت‌های انجام شده مورد بررسی قرار می‌گیرد. در صورت مطابقت داشتن تمامی این اطلاعات برگ سبز گمرکی که مجوز خروج کالا از گمرک است صادر می‌شود.

اهمیت واردات قوطی اسپری به ایران

مسئله اهمیت واردات قوطی اسپری به کشور را می‌توان از ابعاد مختلفی مورد بررسی قرارداد. بررسی این موارد نشان ‌می‌دهد که واردات و ترخیص قوطی اسپری از گمرک اهمیت بالایی در میان محصولات وارداتی دارد. در این قسمت به چند مورد از ابعاد اهمیت واردات این محصول اشاره می‌شود:

  • یکی از ابعاد اهمیت این محصول مربوط به کارایی آن است. قوطی‌های اسپری در صنایع مختلفی مانند صنایع آرایشی بهداشتی، پزشکی، درمانی و… مورد استفاده قرار می‌گیرند.
  • قوطی‌های وارداتی باید از نظر کیفیت دارای استانداردهای مناسبی باشند تا مواد مایع یا گازی که درون این قوطی‌ها پر می‌شود، هنگام اسپری کردن به خوبی پخش شوند.
  • قوطی اسپری از جمله محصولاتی است که واردات آن از کشورهای خارجی نسبت به تولید آن در داخل کشور مقرون به صرفه‌تر است.
  • و…

قوانین واردات و ترخیص قوطی اسپری از گمرک چیست؟

تجارت بین المللی نیازمند انجام فعالیت‌های قانونی است که حدود آن‌ها در چهارچوب مقررات مشخص شده است. بر همین اساس روند واردات و ترخیص قوطی اسپری از گمرک نیز بر اساس این قوانین انجام می‌شود. از جمله این قوانین می توان به موارد ذکر شده در جدول اشاره کرد:

قوانین واردات و ترخیص قوطی اسپری از گمرک چیست؟

کد تعرفه گمرکی ترخیص قوطی اسپری

یکی از اطلاعات مهم در روند ترخیص قوطی اسپری از گمرک مربوط به کد تعرفه گمرکی است. این کد به کارشناسان گمرک و صاحبان کالا کمک می‌کند تا در کم‌ترین زمان ممکن میزان و درصد هزینه‌های گمرکی را در رابطه با محموله قوطی اسپری تعیین کنند.

در واقع کد تعرفه گمرکی یک کد اختصاصی است که برای هر نوع قوطی اسپری وارداتی تعیین می‌شود. این کد پس از مشخص شدن ارزش مادی محموله وارداتی بر اساس مبلغ خرید، حجم و تعداد قوطی‌های اسپری و… درصد هزینه های گمرکی را مشخص می‌کند. کد تعرفه گمرکی تعیین شده برای ترخیص قوطی اسپری از گمرک شامل کد 73102910  می‌باشد.

سوالات متداول

قوطی‌های اسپری چگونه از گمرک ترخیص می‌شوند؟

از جمله مراحلی که باید برای ترخیص قوطی اسپری از گمرک طی شود می‌توان به مواردی همچون ثبت سفارش کالا، احراز هویت و تعیین مسیر گمرکی، تهیه مدارک لازم برای ترخیص قوطی اسپری، پرداخت هزینه‌های گمرک، دریافت برگ سبز گمرک و… اشاره کرد.

چرا واردات قوطی اسپری اهمیت دارد؟

از جمله عواملی که باعث اهمیت پیدا کردن قوطی اسپری در واردات شده است می توان به مواردی چون هزینه های بالای تولید در برابر واردات این محصول از خارج از کشور، کیفیت محصولات وارداتی و… اشاره کرد.

برای ترخیص قوطی اسپری به چه مدارکی نیاز است؟

از جمله مدارک مورد نیاز در زمینه ترخیص این محصول از گمرک می‌توان به مواردی چون کارت بازرگانی، مجوز تخصیص ارز، بیمه نامه، بارنامه، گواهی مبدأ، لیست عدل بندی، پیش فاکتور، اظهارنامه گمرکی و… اشاره کرد.

برگ سبز گمرکی چیست؟

برگ سبز گمرکی یکی از مدارک لازم برای ترخیص محموله قوطی اسپری از گمرک است. این سند پس از مطابقت دادن نتیجه بازرسی گمرک از محموله با اطلاعات ثبت شده از آن و پرداخت هزینه‌های گمرکی صادر می‌شود.

جمع بندی

ترخیص قوطی اسپری از گمرک با توجه به کاربرد فراوان این محصول در بخش بسته بندی صنایع مختلف باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام شود. این مسئله در صورتی امکان پذیر است که واردات کنندگان با روند ترخیص این محصول از گمرک به خوبی آشنا باشند.

ققنوس ترخیص با علم به سختی‌ها و دشواری روند ترخیص قوطی اسپری برای واردکنندگان به خصوص افراد بی‌تجربه و کم‌تجربه در این زمینه، خدمات مفید را از جمله انجام روند ثبت سفارش کالا، تهیه مدارک لازم برای ترخیص و… را به مشتریان خود ارائه می‌دهد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط