لوگو-ققنوس-ترخیص

۴۸۰۰۰۱۱۰ – ۰۲۱

ترخیص قلم انسولین از گمرک / 0 تا 100 واردات به ایران

ترخیص قلم انسولین از گمرک

فهرست مطالب

از دیگر خدمات ترخیص کالای شرکت ققنوس ترخیص قلم انسولین از گمرک می‌باشد. در واقع می‌توان گفت انسولین به عنوان یکی از هورمون‌های بدن در نظر گرفته می‌شود که بر عملکرد سلول‌های متابولیسم تاثیر می‌گذارد از این رو افراد مبتلا به انواع دیابت که نیاز مکرر به مصرف انسولین دارند، جهت تزریق انسولین و مدیریت دیابت از قلم انسولین استفاده می‌کنند. از این رو با توجه به افزایش میزان استفاده از این وسیله، بخش عمده‌ای از نیازهای صنعت پزشکی کشور ما به این دستگاه از طریق واردات تأمین می‌گردد و فعالان تجاری و بازرگانی زیادی در این زمینه مشغول به فعالیت و سودآوری می‌باشند.

در نتیجه با توجه به اهمیت واردات این کالا در این مقاله از سوی شرکت ققنوس به مهم‌ترین موارد در مورد ترخیص قلم انسولین می‌پردازیم. در ادامه همراه ما باشید.

کاربرد قلم انسولین وارداتی

انسولین به عنوان یکی از هورمون‌های بدن انسان که به شکل کاملاً طبیعی در پانکراس ساخته می‌شود و جهت جذب قند و یا گلوکز در بدن ترشح می‌شود. در نتیجه برخی از بیماران دیابتی که بدن آنها به شکل طبیعی قادر به ترشح انسولین کافی نیست، نیاز به تزریق دوزهای متفاوتی از این هورمون را به بدن خود دارند. در نتیجه می‌توان گفت قلم انسولین وسیله‌ای است که به بیماران دیابتی کمک می‌کند تا میزان دوز انسولین تزریقی را اندازه‌گیری نموده و سپس به بدن خود تزریق نمایند. لازم است بدانید که این قلم‌ها فاقد سوزن بوده و جهت تزریق به سر سوزن یکبار مصرف نیاز خواهند داشت.

همچنین قلم انسولین از یک کارتریج و یک درجه جهت تنظیم دوز دارو تشکیل گشته است و سر سوزن‌های یکبار مصرف پس از هر بار نصب و استفاده بایستی دور انداخته شود. در حال حاضر واردات و ترخیص قلم انسولین از گمرک در کشور ایران بسیار افزایش یافته است، چرا که روزانه بیماران زیادی به این وسیله نیاز دارند.

ترخیص قلم انسولین از گمرک
ترخیص قلم انسولین از گمرک

مراحل ترخیص قلم انسولین از گمرک

انجام ترخیص قلم انسولین از گمرک به عنوان یکی از مراحل مهم و اساسی در هنگام واردات کالا در نظر گرفته می‌شود که از مراحل متنوع و متفاوتی تشکیل شده است و بازرگان و تاجر فعال در این حوزه بایستی تمامی این مراحل را به طور کاملاً و دقیق به انجام برساند تا در نهایت بتواند کالای خود را از گمرک خارج سازد. در نتیجه با توجه به اهمیت بالای نحوه ترخیص قلم انسولین در این بخش از مقاله به مهم‌ترین مراحل ترخیص کالا می‌پردازیم. مهم‌ترین این مراحل عبارت است از:

مرحله اول: ثبت قلم‌های انسولین خریداری شده در سامانه جامع امور گمرکی

این مرحله به عنوان ابتدایی‌ترین و مهم‌ترین مرحله از مراحل واردات و ترخیص قلم انسولین از گمرک در نظر گرفته می‌شود. در این مرحله تاجر و بازرگان فعال در این زمینه بایستی کلیه اطلاعات مربوط به کالاهای خریداری شده خود را در سامانه جامع امور گمرکی یا همان EPL ثبت نماید. لازم است بدانید که ثبت دقیق اطلاعات کالا در این مرحله بسیار مهم می‌باشد و اگر اطلاعات کالا را به طور نادرست وارد نمایید در نهایت بایستی هزینه‌ای را به عنوان جریمه پرداخت کنید.

مرحله دوم: انجام احراز هویت قلم انسولین

در این مرحله از مراحل واردات و ترخیص قلم انسولین از گمرک کلیه قلم‌های انسولین خریداری شده توسط کارشناسان و بازرسان امور گمرکی مورد بررسی قرار می‌گیرد تا در وجود هرگونه اشکال یا اختلاف میان کالا و اطلاعات درج شده دو طرف توافق را از آن آگاه سازد. این نیز از مراحل مهم ترخیص در نظر گرفته می‌شود.

مرحله سوم: انتخاب بهترین روش حمل و نقل

 در این مرحله از مراحل ترخیص قلم انسولین از گمرک شما عزیزان به عنوان تاجر و یا بازرگان بایستی بهترین نحوه حمل و نقل برای کالای خود انتخاب نمایید تا در نهایت کالا بدون ایجاد مشکلی به دست شما عزیزان برسد. همان‌طور که می‌دانید روش‌های گوناگونی جهت حمل و نقل وجود دارد که مهم‌ترین آنها شامل حمل و نقل هوایی، حمل و نقل دریایی و حمل و نقل زمینی می‌گردد.

مرحله چهارم: اخذ تمامی مجوزات و مدارک لازم

در این مرحله از مراحل واردات و ترخیص قلم انسولین بازرگانان فعال در این زمینه بایستی تمامی مجوزات و مدارک که جهت واردات و ترخیص قلم انسولین لازم و ضروری می‌باشد را از سازمان‌های مرتبط با آن دریافت نماید.

مرحله پنجم: بررسی فیزیکی محصول توسط مأموران گمرکی

در این مرحله از واردات و ترخیص قلم انسولین کالا مجدد توسط مأموران اداره گمرک مورد بررسی قرار می‌گیرد تا کلیه اطلاعات وارد شده با کالا تطابق داده شود.

مرحله ششم: پرداخت هزینه‌های مربوط به واردات و ترخیص

این از دیگر مراحل مهم واردات و ترخیص انسولین در نظر گرفته می‌شود که در این مرحله تاجر بایستی تمامی هزینه‌های موجود را پرداخت نماید.

مرحله هفتم: ترخیص قلم انسولین از گمرک

در این مرحله که به عنوان مرحله نهایی جهت واردات و ترخیص در نظر گرفته می‌شود می‌توان کالای خود را از گمرک ترخیص کرد تا در سطح بازارهای داخلی به فروش برسد.

واردات سرنگ انسولین به ایران چگونه است؟

در حال حاضر کلیه واحدهای تولیدی در سطح کشور به تولید قلم انسولین می‌پردازند؛ اما چیزی حدود ۱۰ الی ۱۵ درصد از نیاز بازار داخلی مصرفی به این دارو را تأمین می‌نماید. در نتیجه می‌توان گفت کمبود موجودیت کشور در ساخت انواع قلم انسولین از طریق واردات به کشور از سوی کشورهای تولید کننده برتر در سطح دنیا برطرف شده و سالیانه مقدار بسیار بالایی ارز جهت تأمین نیازهای وارداتی و ترخیص قلم انسولین از گمرک از کشور خارج می‌شود. در واقع می‌توان گفت با توجه به اینکه قلم انسولین به عنوان گروه مواد دارویی طبقه‌ بندی می‌گردد، تأمین نیاز صنعت پزشکی به آن به عنوان یکی از اولویت‌های وارد کنندگان در نظر گرفته می‌شود.

 در نتیجه واردات و ترخیص قلم انسولین از گمرک در ایران به طور هم‌زمان با تولید کالا صورت می‌گیرد. به طور کلی کشور ما ایران از کشورهایی مانند هند، بلژیک، چین، آلمان و امارات متحده عربی درخواست واردات کالا می‌نماید و دو کشور امارات متحده عربی و چین در طی سال‌های گذشته که تحریم‌ها بر سر معاملات تجاری بین‌الملل ایران متأثر شده است، همچنان به روابط تجاری خود با کشور ما ادامه داده‌اند. از این رو به عنوان دو مبدأ اصلی وارداتی برای فعالان تجاری در کشور ما تبدیل شده‌اند.

واردات قلم انسولین
واردات قلم انسولین

مجوزهای لازم جهت ترخیص قلم انسولین

ترخیص کالا به عنوان فرایندی پیچیده و تخصصی در نظر گرفته می‌شود که شامل مراحل متعددی می‌گردد. از این رو ترخیص کار رسمی اداره گمرک بایستی با تسلط کافی بر دستورالعمل‌ها و قوانین مربوط به این فرایند بهترین گزینه را برای راهنمایی تاجران در نظر بگیرد.

لازم به ذکر است که یکی از مراحل مهم ترخیص کالا که بیشترین نقش را در تعیین زمان صدور مجوز ترخیص کالا از انبارهای گمرک را دارد. مراحل مربوط به اخذ مجوزها از سازمان‌های مربوطه می‌باشد که برای هر کالای تجاری به طور خاصی تعریف گشته است. در نتیجه با توجه به تشخیص صحیح تعرفه گمرکی کالای مورد نظر می‌توان به لیست مجوزات دست پیدا کرد.

از این رو ترخیص کاری که قصد ترخیص قلم انسولین از گمرک را دارد موظف است جهت اخذ مجوزهای زیر از سازمان‌های مربوط به اقدام نماید که مهم‌ترین این مجوزات عبارت است از:

  • مجوز فنی و ارزی از وزارت بهداشت، آموزش پزشکی و درمان برای مصارف انسانی
  • مجوز فنی از سازمان دامپزشکی جهت مصارف حیوانی
  • مجوز ارزی از وزارت جهاد کشاورزی جهت مصارف حیوانی جهت تخصیص ارز
  • مجوز ارزی از دفاتر مربوط به صنایع تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی جهت تأمین و تخصیص ارز
  • مجوز فنی از کمیسیون ماده یک سازمان توسعه تجارت

کد تعرفه گمرکی قلم انسولین وارداتی

در این بخش از مقاله به مسئله‌ای مهم در مورد واردات و ترخیص قلم انسولین به ایران می‌پردازیم. در واقع می‌توان گفت هر کالایی که قرار است وارد کشور شود کد تعرفه گمرکی مربوط به خود را دارد. از این رو تاجر و بازرگان فعال در این زمینه بایستی پیش از انجام هر نوع فعالیتی نسبت به آگاهی از کد تعرفه گمرکی اقدام نماید. در نتیجه برای سهولت در انجام امورات گمرکی شما تاجران عزیز کد تعرفه گمرکی مربوط به ترخیص قلم انسولین از گمرک در جدول زیر انگاشته شده است.

کد تعرفه گمرکی قلم انسولین وارداتی

جمع بندی

ترخیص قلم انسولین از گمرک مانند هر محصول دیگری جز امورات تخصصی به شمار رفته و انجام آن جزو وظایف ترخیص کار رسمی اداره گمرک همانند متخصصان ترخیص کار شرکت ققنوس ترخیص می‌باشد. در این مقاله از سوی شرکت ققنوس ترخیص به مهم‌ترین مراحل ترخیص قلم انسولین از گمرک پرداختیم تا شما عزیزان بتوانید به طور کامل انجام این مراحل را به انجام برسانید.

همچنین می‌توان گفت شرکت ققنوس ترخیص با سال‌ها تجربه در زمینه انجام امور تجاری از جمله ترخیص کالا قادر است کالای شما را در کمترین زمان ممکن ترخیص نمایند. همچنین از دیگر خدمات شرکت ققنوس می‌توان به ثبت سفارش کالا، تأمین و تخصیص ارز دولتی، ترانزیت و ترانزیت کالا، اخذ مجوزات گوناگون و مواردی از این قبیل اشاره کرد.

آیا واردات و ترخیص قلم انسولین از گمرک به ایران سودآور است؟

بله در واقع می‌توان گفت با توجه به افزایش میزان درخواست قلم انسولین از سوی بیماران دیابتی واردات و تولید این کالا در سطح کشور ایران رونق یافته است.

بیشترین حجم واردات قلم انسولین به ایران از چه کشورهایی صورت می‌گیرد؟

کشورهای امارات متحده عربی و چین به عنوان اصلی‌ترین شرکای ایران در واردات انسولین به ایران در نظر گرفته ی‌شود.

انجام واردات و ترخیص قلم انسولین از گمرک چه هزینه‌هایی را به دنبال خواهد داشت؟

 مهم‌ترین هزینه‌های واردات و ترخیص قلم انسولین شامل هزینه کارشناسی کالا، هزینه حمل و نقل کالا، هزینه بازرسی کالا، هزینه انبارداری و مواردی از این قبیل می‌گردد.

 کد تعرفه گمرکی قلم انسولین چه ردیفی قرار می‌گیرد؟

کد تعرفه گمرکی جهت ترخیص قلم انسولین از گمرک در ردیف 90183110 قرار می‌گیرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط