لوگو-ققنوس-ترخیص

۴۸۰۰۰۱۱۰ – ۰۲۱

ترخیص ضد یخ از گمرک / 0 تا 100 واردات ضد یخ به ایران

ترخیص ضد یخ از گمرک

فهرست مطالب

ضدیخ مایعی بر پایه آب است که در سیستم خنک‌کننده موتور قرار می‌دهند تا از قطعات فلزی در برابر خوردگی محافظت نماید. همچنین ضد یخ‌ها به کاهش نقطه جوش و انجماد آب داخل رادیاتور کمک می‌کنند. از این رو این ماده یکی از مواد مورد نیاز و ضروری برای خودروهاست و نیاز آن در بازار احساس می‌شود. در این مقاله می‌خواهیم به تجارت و بازرگانی ضدیخ‌ها بپردازیم تا شما با فرایند واردات و ترخیص ضد یخ از گمرک آشنا شوید. زیرا برای این کار باید اطلاعات دقیقی در مورد قوانین و مقررات و بخشنامه‌های واردات کالا داشته باشید تا هنگام واردات ضد یخ و ترخیص آن با مشکلاتی روبرو نشوید.

آیا واردات ضدیخ به ایران سود آور است؟

بدیهی است که واردات هر کالایی که مورد استفاده روزمره مردم است حتما سودآور خواهد بود. ضد یخ نیز یکی از مواد پرکاربرد برای اتومبیل‌هاست و روزانه صاحبان خودرو به دنبال خرید آن در بازار هستند. برای واردات و کسب سود مهمترین اصل این است که کالایی برای فروش انتخاب کنید که در بازار شهر و کشور پرفروش و پرتقاضا باشد. از این رو تحقیقات در بازار رمز موفقیت شروع یک تجربه تجاری جدید می‌باشد.

سپس باید برای واردات و ترخیص ضد یخ از گمرک یک تامین کننده مناسب انتخاب و با روش حمل و نقل مناسب (هوایی، دریایی، اکسپرس) آن را به کشور انتقال دهید. در این صورت سود حاصله شما از واردات ضد یخ بسیار عالی خواهد بود. از سویی هم اگر شما قوانین و رویه‌های کشور مبدا را نادیده بگیرید، نه تنها  به سود خوبی نمی‌رسید، بلکه زیان غیرقابل جبرانی هم خواهید دید.

شما می‌توانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر در مورد واردات و ترخیص کالا از هر کشوری با مشاوران ترخیص کار ققنوس ترخیص تماس بگیرید.

واردات ضد یخ
واردات ضد یخ

بهترین کشور جهت واردات ضدیخ به ایران کدام است؟

در سال‌های گذشته واردات ضد یخ‌ها غالبا از کشورهای چین، انگلیس، فرانسه، آلمان و… انجام می‌شد. اما همانطور که می‌دانید بدلیل مشکلاتی در روابط تجاری و تحریم‌ها، واردات و صادرات کالا نیز تحت تاثیر آن قرار گرفته است. بنابراین می‌توان گفت که امروزه محدودیت‌هایی از لحاظ کشور منبع برای واردات ضد یخ وجود دارد؛ زیرا این ماده نیز باید مانند دیگر کالاهای وارداتی با رعایت قوانین و بخش‌نامه‌های دولتی و با اخذ مجوازت از سازمان‌ها و ارگان‌های لازم صورت گیرد.

اخیرا بازرگانان کشور چین را به دلایل روابط تجاری بهتر با کشورمان و قوانین راحت‌تر، برای واردات انواع کالا انتخاب کرده‌اند. می‌دانید که پتانسیل واردات کالا از چین بر کسی پوشیده نیست و چین برای واردات و ترخیص ضد یخ از گمرک نیز گزینه خوبی است. با این حال واردات از چین هم برای افرادی که به تازگی وارد دنیای تجارت شده‌اند کار ساده‌ای نمی‌باشد.

راهنمای واردات ضد یخ به ایران

بسیاری از کشورها به علت عدم وجود شرایط کافی و نیروی کار متخصص جهت تولید بعضی کالاها و نبود تکنولوژی‌های خاص برای تولید آن، کمبودهایی در خصوص آن اقلام در بازار دارند. به همین علت بخش خصوص و دولتی بهترین گزینه جهت رفع کمبودها را واردات کالا می‌دانند. ضد یخ نیز یکی از این اقلام است که با واردات آن به کشور هم بازرگانان سودی کسب می‌کنند و هم نیازهای کشور تامین می‌گردد.

واردات ضد یخ نیز مراحل متنوعی دارد و افراد علاقه‌مند به فعالیت در این زمینه، باید قدم به قدم همه مراحل را طی کنند تا هم در تجارت موفق شوند و هم وارداتشان قانونی تلقی شده و مشکلی در ترخیص ضد یخ از گمرک برایشان پیش نیاید. ما در این قسمت نگاهی اجمالی به همه مراحل واردات ضد‌یخ داریم:

  • شناخت کالای هدف
  • شناسایی یک تولیدکننده اصلی و مطمئن
  • بررسی  و بازرسی کالا از نظر کمی و کیفی
  • ارتباط با تامین کننده
  • انجام امور گمرگی و تشریفات قانونی واردات ضد‌یخ
  • محاسبه هزینه‌های ورودی و تعرفه‌های گمرکی
  • داشتن کارت بازرگانی معتبر و مرتبط با ترخیص ضد یخ از گمرک
  • دریافت مجوزهای لازم برای واردات ضد یخ
  • پرداخت هزینه‌ها به شرکت تولیدکننده
  • خرید کالا از تامین کننده و ارسال به کشور

راهنمای ترخیص ضد یخ از گمرک

فرایند ترخیص کالا از گمرک، زمانی شروع می‌شود که وارد کننده برای واردات کالایش مهر تایید گمرک را بگیرد و مجوزهای لازم صادر شود. ترخیص ضد یخ از گمرک مراحل قانونی دارد که باید به ترتیب طی کنید. این را هم بدانید که مهم ترین نکته، مدت زمان ترخیص کالا از گمرک است.

از سویی کوچکترین خطا در هر یک از مراحل ترخیص کالا، موجب می‌شود واردات شما قاچاق محسوب و ضررهای فراوانی متحمل خواهید شد. برای همین شناخت کامل مراحل و قوانین در کنار تجربه زیاد، فرآیند ترخیص کالا را در اسرع وقت و بدون مشکل به پایان می‌رساند. پس اطلاع از مراحل و تشریفات ترخیص برای هر تاجر و بازرگانی ضروری می‌باشد و یک ترخیص کار ماهر می‌تواند به خوبی در این زمینه کمک کند.

 ققنوس ترخیص با دارا بودن ترخیص‌کاران با تجربه، محبوبیت زیادی در بین تجار دارد؛ برای استفاده از خدمات ترخیص ما کافیست بعد از اتمام مراحل واردات ضد یخ با کارشناسان ما ارتباط برقرار نمایید. دقت و سرعت عمل ویژگی ترخیص‌کاران ماست که تمامی مراحل زیر را هت ترخیص برای شما انجام خواهند داد:

  • تکمیل و ثبت اظهارنامه در سامانه گمرکی Epl
  • احراز هویت و مشخص نمودن مسیر کالا در گمرک
  • کنترل کالا برای ترخیص ضد یخ از گمرک
  • اخذ مجوز ترخیص
  • بررسی هزینه و مطابقت کالا توسط کارشناسان
  • صندوق و دریافت سند ترخیص کالا
  • اجازه بارگیری کالا از انبار
  • خروج کالا از گمرک
ترخیص ضد یخ از گمرک
ترخیص ضد یخ از گمرک

لیست تعرفه و هزینه های واردات ضدیخ 

تعرفه و هزینه‌های واردات ضد یخ به عوامل مختلفی بستگی دارد و نمی‌توان مقدار ثابتی برای آن بیان کرد. علاوه بر هزینه واردات بر اساس تعرفه گمرکی، نوع کالا و حجم آن، هزینه‌های ثابتی هم هستند که معمولا برای همه کالاها یکسان است.

این هزینه‌های ثابت عبارتند از: هزینه خرید کالا، ثبت سفارش، بسته‌بندی و ارسال محموله، هزینه‌های حمل و نقل که بر حسب روش حمل و مسافت متفاوتند، هزینه تهیه مجوزهای لازم، هزینه انبارداری، بازرسی گمرک، ترخیص ضد یخ از گمرک و غیره.

البته نکته بسیار مهم این است که بتوانید این هزینه‌ها را از ابتدای کار مدیریت کنید. اگر تمام مراحل واردات را به درستی انجام دهید و انتخاب‌های مناسب (در مورد تامین‌کننده، روش حمل، نوع اینکوترمز و…) داشته باشید، می‌توانید تا حد زیادی هزینه نهایی را کاهش دهید. ترخیص ضد یخ از گمرک در موقع مقرر هم نقش مهمی در کاهش هزینه شما دارد.

لیست مجوزات مورد نیاز جهت ترخیص ضدیخ از گمرک

ضد یخ از جمله کالاهای مشمول استاندارد اجباری در بخش شیمیایی می‌باشد. اکثر کشورها سازمان‌ها و آزمایشگاه‌های تخصصی استاندارد کالا را برای کنترل کیفی کالا دارند. برخی از مهم‌ترین استانداردهای جهانی شامل ISO, TUV, HDC, ANSI می‌باشند. شما برای واردات ضد یخ که مشمول استاندارد اجباری است، باید به کلیه گمرکات کشور گواهی بازرسی certificate of inspection ارائه نمایید.

گواهی بازرسی یا در کشور مبدا و پیش از حمل بار صادر می‌گردد، یا در مقصد از طریق نمونه برداری و ارسال به آزمایشگاه‌های آکرودیته صادر می‌شود. اکثر کالاهایی که واردات آنها به روش اعتبار اسنادی انجام گیرد، به گواهی بازرسی در مبدا نیاز دارند. مدارک لازم جهت ترخیص ضد یخ از گمرک با روش ارزیابی کالا در مبدا (دریافت گواهی بازرسی COI) که هزینه آن 7 در هزار ارزش فوب کالا می‌باشد:

  • اصل گواهی نامه بازرسی(COI) از شرکت بازرسی‌کننده با صلاحیت
  • اصل برگه نتایج آزمون که به مهر شرکت بازرسی کننده رسیده باشد.
  • اظهارنامه تولید کننده یا عرضه کننده
  • ارائه اظهارنامه گمرکی و یا درخواست کتبی از گمرک از طریق ارائه اسناد خرید ضدیخ که شماره استانداردها یا ضوابط فنی قابل قبول سازمان ملی استاندارد ایران در آن آمده باشد.
  • اصل اظهارنامه گمرکی و یا درخواست کتبی از گمرک با ارائه اسناد خرید واردات ضد یخ

مدارک لازم برای ترخیص ضد یخ از گمرک با ارزیابی انطباق کالا در مقصد که هزینه آن 8 در هزار ارزش فوب کالا می‌باشد:

  • اظهارنامه گمرکی و یا درخواست کتبی از گمرک از طریق ارائه اسناد خرید ضد یخ.
  • انطباق نتیجه آزمون حاصل از نمونه‌برداری ضد یخ توسط شرکت بازرسی یا اداره کل استاندارد استان، با استانداردها یا ضوابط فنی مندرج در اسناد خرید ضد یخ
  • اصل اظهارنامه تولیدکننده یا عرضه کننده در صورت وجود

کد تعرفه گمرکی ضدیخ در ایران

  • تعرفه گمرکی فرآورده‌های ضد یخ و مایعات آماده شده برای ذوب یخ در ردیف 38200000 قرار دارد.
  • کد تعرفه گمرکی مونواتیلن گلیکول در ردیف 29053100 قرار دارد.

شما عزیزان می‌توانید هنگام واردات ضد یخ برای اطلاع از تعرفه‌های دقیق‌تر جهت ترخیص ضد یخ از گمرک با کارشناسان ققنوس ترخیص تماس بگیرید.

انواع ضد یخ وارداتی به کشور

ضد یخ های وارداتی به کشور انواع گوناگونی دارند که به دو دسته پایه روغنی و پایه الکلی تقسیم می شوند. ضد یخ های الکلی برخلاف ضد یخ های روغنی عمری طولانی دارند اما قبل از تعویض این ضد یخ ها لازم است که رادیاتور شسته شود تا شرایط مناسب برای خوردگی رادیاتور ایجاد نشود. ضد یخ های پایه روغنی بهترین نوع ضد یخ ها محسوب می شوند و که در کیفیت ها و برندهای مختلفی به بازار عرضه می شود و بهترین گزینه برای رادیاتورهای برنجی و مسی هستند.

ضد یخ های الکلی با 36 ماه ماندگاری با قطعات گوناگون موتور سازگاری داشته و برای رادیاتورهای آلومینیومی گزینه مناسبی هستند. کارشناسان ققنوس ترخیص واردات انواع ضد یخ را به عنوان تجارتی پرسود به شما تجار عزیز پیشنهاد می کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه انواع ضد یخ های وارداتی و ترخیص ضد یخ از گمرک می توانید با کارشناسان ققنوس ترخیص در ارتباط باشید.

مدارک لازم جهت ترخیص ضد یخ از گمرک

برای ترخیص ضد یخ از گمرک به مدارک مختلفی نیاز پیدا خواهید کرد. اسناد و مدارک لازم جهت ترخیص ضد یخ از گمرک به سه دسته تقسیم می شوند. در ادامه ما کارشناسان ققنوس ترخیص این مدارک را جهت تسهیل دسترسی شما تاجرین گرامی برایتان دسته بندی کرده ایم. اولین دسته، مدارک مربوطه به کالا هستند که شامل قبض انبار، ترخیصیه، بارنامه، فاکتور، پیش فاکتور، فهرست عدل بندی ، گواهی مبدا، بیمه نامه و گواهی بازرسی می شود.

دومین دسته مدارک، مدارک مربوط به صاحب کالا است که شامل اصل کارت بازرگانی، کپی صفحه کارت ملی صاحب کالا و کپی تمام صفحات کارت بازرگانی می شود و دسته سوم، مدارک مربوطه به نماینده صاحب کالا که شامل کپی و اصل وکالت نامه محضری، کپی و اصل کارت ملی، کپی معرفی نامه، کپی وکالت نامه، کپی و اصل وکالت نامه برای گمرک مورد نظر و کپی دفترچه بیمه خواهد بود. ترخیص کاران ققنوس ترخیص در تمامی مراحل همراه شما هستند و در صورت نقص مدارک مورد نظر در جمع آوری مدارک همواره در کنار شما خواهند بود.

کاربردهای ضد یخ در خودرو

به طور کلی ضد یخ ها نقطه انجماد و جوش آب داخل رادیاتور را تغییر می دهند و در شرایط مناسب از خوردگی قطعات فلزی جلوگیری می کنند. در واقع ترکیب ضد یخ و آب، حرارت به وجود آمده از جابجایی خودرو را بین سایر اجزا و قطعات خودرو پخش می کند و طریق جریان همرفت حرارت موتور را کاهش می دهد. امروزه کاربرد ضد یخ فراتر از تنظیم دمای خودرو رفته و بسیاری از ضد یخ ها با داشتن فلزها و آلیاژهایی در ترکیب خود مثل مس، برنج، آلومینیوم و چدن از خوردگی و آسیب اجزای مختلف ماشین جلوگیری می کنند.

یک ضد یخ خوب علاوه بر پایداری شیمیایی بالا، در برابر خوردگی و زنگ زدگی از خود مقاومت نشان می دهند و از نقطه انجماد پایین و نقطه جوش بالایی برخوردار است. داشتن قدرت انتقال حرارت بالا، نداشتن بوی نامطبوع، تجزیه پذیر بودن و تغییر ندادن رنگ خودرو از دیگر ویژگی های یک ضد یخ مناسب محسوب می شود.

چرا برای واردات و ترخیص ضد یخ از ققنوس ترخیص استفاده کنید؟

جهت ترخیص انواع کالا شرکتی معتبر است که از ترخیص‌کاران خبره و با تجربه استفاده کند و آنها هم از همه امور گمرکی و همچنین قوانین و مقررات حاکم بر تمام گمرکات بازرگانی اطلاع کامل داشته باشند. می‌توانیم با اطمینان بگوییم که یکی از این شرکت‌های درخشان با سال‌ها تجربه، ققنوس ترخیص می‌باشد. ما در رزومه خود ترخیص انواع کالاها را از تمام گمرکات کشور، در اسرع وقت و با رضایتمندی بالای مشتریان خود داریم.

ترخیص ضد یخ از گمرک نیز در ایران، با ارائه نمودن مدارک و مجوزهای رسمی و لازم (مجوز استاندارد برای واردات ضد یخ،  مجوز بهداشت، مجوز اداره انرژی اتمی، مجوز وزارت ارتباطات و مخابرات، مجوز قرنطینه مرزی و مجوز و..) آغاز می‌شود و با طی مراحلی که در متن گفتیم ادامه می‌یابد. ققنوس ترخیص کالای شما را در انواع روش‌های واردات، ترانزیت خارجی، روش ترانزیت داخلی، روش کالای مرجوعی و روش ورود موقت ترخیص می‌کند.

جمع بندی

آیا تاکنون مشکلی در ترخیص کالای خود داشته‌اید؟ آیا با هزینه‌های اضافی در مراحل ترخیص روبرو شده‌اید؟ آیا با مراحل ترخیص ضد یخ از گمرک آشنایی دارید؟ اگر قصد واردات ضد یخ را دارید شرکت ققنوس ترخیص با کادری متخصص و با تجربه فراوان، راهنما و راهگشای شما در همه تشریفات مربوط به ترخیص است. با ما تماس بگیرید تا به صرفه ترین و سریع‌ترین ترخیص کالا را از تمامی گمرکات کشور با کارشناس ترخیص کار ما تجربه کنید. چنانچه هر نوع پرسشی در مورد واردات و ترخیص ضد یخ داشتید، از پاسخ رایگان کارشناسان و مشاوران بازرگانی ما استفاده کنید.

ضد یخ ها چه کاربردی در خودروها دارند؟

ضد یخ ها نقطه انجماد پایین و نقطه جوش بالایی دارند که باعث تغییر نقطه انجماد و جوش آب داخل رادیاتور می شود و از قطعات فلزی داخل خودروها به وسیله فلزها و آلیاژهایی که در خود دارد محافظت می کند. در واقع ترکیب ضد یخ و آب حرارت به وجود آمده از جابجایی خودرو را بین سایر اجزا و قطعات خودرو پخش می کند.

برای ترخیص ضد یخ از گمرک به چه مدارکی نیاز است؟

جهت ترخیص ضد یخ از گمرک به مدارک زیر نیاز پیدا خواهید کرد: قبض انبار، ترخیصیه، بارنامه، فاکتور، پیش فاکتور، فهرست عدل بندی، گواهی مبدا، بیمه نامه و گواهی بازرسی، اصل کارت بازرگانی، کپی صفحه کارت ملی صاحب کالا، کپی تمام صفحات کارت بازرگانی، کپی و اصل وکالت نامه محضری، کپی و اصل کارت ملی، کپی معرفی نامه، کپی وکالت نامه، کپی و اصل وکالت نامه برای گمرک مورد نظر و کپی دفترچه بیمه.

لیست تعرفه و هزینه واردات ضد یخ چگونه است؟

تعرفه های واردات ضد یخ به عوامل گوناگونی بستگی دارند و نمی توان مقدار ثابتی برای آن در نظر گرفت. اما هزینه های ثابتی که معمولا برای همه کالاها یکسان است عبارت اند از: هزینه خرید کالا، ثبت سفارش، بسته‌بندی و ارسال محموله، هزینه‌های حمل و نقل که بر حسب روش حمل و مسافت متفاوتند، هزینه تهیه مجوزهای لازم، هزینه انبارداری، بازرسی گمرک، ترخیص ضد یخ از گمرک و غیره

ترخیص کاران ققنوس ترخیص در زمینه ترخیص ضد یخ چه خدماتی را ارائه می دهند؟

ترخیص کاران ققنوس ترخیص در زمینه ترخیص ضد یخ تمامی مراحل زیر را به صورت کامل برای شما انجام خواهند داد: تکمیل و ثبت اظهار نامه در سامانه گمرکی EPL، احراز هویت و مشخص نمودن مسیر کالا در گمرک، کنترل کالا برای ترخیص ضد یخ از گمرک، اخذ مجوز ترخیص، بررسی هزینه و مطابقت کالا توسط کارشناسان، صندوق و دریافت سند ترخیص کالا، اجازه بارگیری کالا از انبار و خروج کالا از گمرک.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط