لوگو-ققنوس-ترخیص

۴۸۰۰۰۱۱۰ – ۰۲۱

ترخیص صابون از گمرک / راهنمای واردات و ترخیص چیپس صابون

ترخیص صابون از گمرک

فهرست مطالب

واردات و ترخیص چیپس صابون از جمله مهم‌ترین فعالیت‌های تجاری کشور محسوب می‌شود که در حوزه خدمات شرکت ققنوس ترخیص نیز قرار می‌گیرد. صابون به عنوان یکی از پاک کننده های قوی و موثر در نظر گرفته می‌شود که سالانه حجم واردات زیادی را به خود اختصاص داده است. در نتیجه اگر شما هم قصد انجام واردات و ترخیص صابون از گمرک را دارید بهتر است در این مقاله همراه ما باشید. همچنین یکی از نکاتی که در هنگام ترخیص مهم و ضروری می‌باشد این است که از تعرفه واردات صابون نیز اطلاع داشته باشید که تمامی موارد در این مقاله گنجانده شده است.

آیا واردات صابون به ایران سود آور است؟

تولیدات کشور ایران جهت تولید صابون ها بسیار افزایش یافته است اما با توجه به افزایش تعرفه واردات صابون این کالا به عنوان یکی از کالاهای وارداتی سودمند نیز در نظر گرفته می‌شود. همچنین این کالا به علت این که طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است می‌تواند برای بازرگانان و تاجران سود بالایی را به دست آورد. را در نتیجه افرادی که قصد واردات و ترخیص چیپس صابون را دارند بهتر است مطالب این مقاله را با دقت بالایی مطالعه کنید.

واردات و ترخیص چیپس صابون
واردات و ترخیص چیپس صابون

بهترین کشور جهت واردات صابون به ایران کدام است؟

واردات و ترخیص صابون می‌تواند سود بسیار بالایی را برای افراد به همراه داشته باشد، در صورتی که کالاهای مورد نظر را از کشورهای مناسب خریداری کنید. بهترین کشورها جهت واردات و ترخیص چیپس صابون از گمرک کشورهای ترکیه، امارات متحده عربی، مالزی و دیگر کشور ها می‌باشد. تاجران و بازرگانان ایرانی می‌توانند با تعیین تعرفه واردات صابون نسبت به ترخیص آن اقدام نمایند.

راهنمای واردات صابون به ایران

جهت انجام واردات و ترخیص چیپس صابون باید مراحل انجام این کار را که به عنوان تشریفات گمرکی شناخته می‌شود را به صورت کامل به انجام برسانید. لازم است بدانید که ترخیص صابون از مراحل مهمی تشکیل شده است که در در ادامه این مقاله به آنها خواهیم پرداخت. مهمترین این مراحل عبارتند از:

مرحله اول: پیدا کردن بهترین تامین کننده صابون

مهم ترین و در عین حال اصلی ترین مرحله از مراحل واردات و ترخیص چیپس صابون این مرحله که با عنوان پیدا کردن بهترین تامین کننده در نظر گرفته می‌شود، شناخته می‌شود. در این مرحله شما از بایستی تامین کنده ای را انتخاب کنید که می‌تواند مقدار کالای دلخواه شما را تهیه نماید تا در ادامه بتوانید کالای خود را از او دریافت کنید.

مرحله دوم: گفتگو با تامین کننده انتخاب شده

پس از انجام مرحله اول که به عنوان انتخاب تامین کننده در نظر گرفته می‌شود نوبت به مرحله دوم و گفتگو با تامین کننده کالا می‌رسد. این مرحله نیز به اندازه مرحله اول مهم می باشد. در این مرحله شما بایستی با تامین کننده کالا در مورد موادی مانند حجم درخواستی کالا، وزن کالا، تعرفه واردات صابون و مواردی از این قبیل به گفتگو و مذاکره بپردازید.

مرحله سوم: اخذ کلیه مدارک و مجوزات از سازمان های مورد نظر

مرحله سوم از مراحل ترخیص صابون نیز به اندازه دو مرحله قبلی مهم و ضروری می‌باشد. در این مرحله بازرگانان بایستی کلیه مجوزات و مدارک که جهت واردات و ترخیص چیپس صابون لازم میباشد را از سازمان های مورد انتظار دریافت کرده تا در نهایت آن را به گمرک ارائه دهند.

مرحله چهارم: انتخاب مناسب ترین ترم اینکوترمز

 در این مرحله شما بایستی نحوه حمل و نقل کالای خود را انتخاب کنید. در این مرحله با در نظر گرفتن تعرفه واردات صابون مناسب ترین ترم اینکوترمز را برای ترخیص و واردات کالای خود انتخاب کنید.

مرحله پنجم: پرداخت کلیه هزینه ها

در این مرحله شما بایستی کلیه هزینه های موجود را که جهت واردات و ترخیص چیپس صابون لازم و ضروری می‌باشد را به سازمان‌ها و ارگان‌های مدنظر پرداخت کنید.

راهنمای ترخیص صابون از گمرک

پس از اطلاع از تعرفه واردات صابون و انجام صحیح واردات و ترخیص چیپس صابون نوبت به انجام عملیات مربوط به ترخیص کالا می‌رسد. ترخیص کالا مانند پروسه واردات دارای مراحلی می باشد که در ادامه به مهم‌ترین مراحل می‌پردازیم.

مرحله اول: ثبت کلیه اطلاعات صابون در سامانه جامع امور گمرکی

این مرحله به عنوان مهمترین مرحله جهت انجام واردات و ترخیص صابون در نظر گرفته می‌شود. در این مرحله شما عزیزان بایستی کلیه اطلاعات صابون های خریداری شده را در سامانه epl ثبت نمایید. در این سامانه پس از بررسی اطلاعات وارد شده با کالاهای ارسالی و تطابق آن با یکدیگر کالا برای انجام مرحله دوم آماده می‌شود.

مرحله دوم: تعیین مسیر مناسب گمرکی جهت ترخیص صابون

مرحله دوم از مراحل ترخیص صابون از گمرک مربوط به تعیین مسیر گمرکی جهت واردات کالا می باشد. مسیرهای گمرکی از سه رنگ سبز، زرد و قرمز تشکیل شده اند که هر کدام معنای مربوط به خود را دارند. به صورتی که اگر کالا در مسیر زرد و قرمز قرار بگیرد بایستی مجدد توسط کارشناسان مورد بازرسی قرار بگیرد اما اگر در مسیر سبز قرار بگیرد کالا می‌تواند بدون بازرسی وارد مرحله سوم شود.

مرحله سوم: کنترل کارشناسی کالا

در این مرحله از مراحل واردات و ترخیص چیپس صابون نوبت به کارشناسی کالا می‌رسد. در این مرحله اگر کالا از مسیر سبز عبور کرده باشد، مجدد توسط کارشناسان بازرسی نمی شود اما اگر در مسیر زرد و قرمز قرار گرفته باشد حتماً باید توسط کارشناسان و متخصصان گمرکی مورد بررسی قرار بگیرد.

مرحله چهارم: اخذ تمامی مجوزات ترخیص

در صورت انجام صحیح واردات و ترخیص چیپش صابون بایستی کلیه مجوزات لازم را از سازمان های مورد نظر اخذ و دریافت کنید.

مرحله ششم: واردات و ترخیص چیپس صابون

در این مرحله از مراحل ترخیص صابون شما عزیزان می‌توانید کالای خود را از گمرک خارج سازید.

تعرفه واردات صابون
تعرفه واردات صابون

لیست تعرفه و هزینه های واردات صابون

انجام واردات و ترخیص چیپس صابون نیازمند پرداخت هزینه ها و تعرفه های مربوط به آن می‌باشد. در نتیجه شما عزیزان بایستی از تعرفه واردات صابون آگاهی داشته باشید. از این رو در ادامه به مهمترین هزینه های واردات و ترخیص صابون از گمرک می‌پردازیم:

هزینه خریداری چیپس صابون

یکی از مهمترین هزینه ها جهت انجام صحیح واردات و ترخیص چیپس صابون خریداری این کالا ها می‌باشد. در این مورد بایستی فرد کالاهای مورد نظر خود را به میزان دلخواه خریداری نماید و هزینه آن را پرداخت کند.

هزینه تخلیه، حمل و نقل و بارگیری کالا

از دیگر هزینه های مهم جهت انجام ترخیص صابون از گمرک و تعرفه واردات صابون می‌توان به هزینه تخلیه، حمل و نقل و بارگیری کالا اشاره کرد. چرا که کالاهای خریداری شده بایستی به وسیله وسایلی مانند جرثقیل و یا مواردی شبیه آن جابجا و حمل کردند.

هزینه کارشناسی صابون‌ها

این هزینه نیز جهت انجام صحیح ترخیص صابون از گمرک لازم و ضروری است. در این مرحله شما بایستی هزینه کارشناسانی که صحت و سلامت کالای شما را تضمین می‌کنند را پرداخت نمایید.

لیست مجوزات مورد نیاز جهت ترخیص صابون از گمرک

همانطور که قبلا نیز اشاره کردیم جهت انجام واردات و ترخیص چیپس صابون بایستی مدارکات و مجوزات آن را به طور کامل از سازمان های ذینفع اداره گمرک اخذ و دریافت نمایید. عدم داشتن هر کدام از این مجوزات به منزله انجام نشدن واردات خواهد بود. از این رو پس از اطلاع از تعرفه واردات صابون نسبت به اخذ مجوزات آن اقدام کنید. از مهمترین مجوزات جهت ترخیص صابون می‌توان به مجازات زیر اشاره کرد:

مجوز ثبت سفارش صابون

این مجوز به عنوان مهمترین مجوز جهت ترخیص چیپس صابون در نظر گرفته می‌شود که بایستی از سازمان مورد نظر دریافت شود. در واقع این مجوز مجوزی است که قانونی بودن کالای شما را تایید می کند‌.

مجوز استاندارد کالا

از دیگر مجوزات لازم جهت انجام واردات و ترخیص چیپس صابون مجوز استاندارد کالا می باشد. این مجوز در واقع نشان دهنده این است که کالا تحت نظارت سازمان استاندارد بوده است و با معیارهای جامعه متضاد نمی‌باشد.

تعرفه ی گمرکی صابون در ایران

تعیین تعرفه واردات صابون بسیار مهم و حیاتی است‌. در ایران هر کالایی کد تعرفه مخصوص به خود را دارد که مهمترین آنها به شرح زیر است:

  • کد تعرفه جهت ترخیص انواع صابون حمام و دستشویی در ردیف 34011110 قرار می‌گیرد.
  • کد تعرفه جهت ترخیص صابون گلسیرینه در ردیف 34011120 قرار می‌گیرد.
  • کد تعرفه جهت ترخیص صابون مایع در ردیف 34012010 قرار می‌گیرد.
  • کد تعرفه جهت ترخیص پودر صابون در ردیف 34012040 قرار می‌گیرد.

انواع صابون وارداتی به کشور

صابون یکی از محصولات بهداشتی بسیار مهم در سبد خرید هر خانواده است. با توجه به این که افراد مصرف کننده این محصول بهداشتی دارای پوست هایی با ویژگی های متفاوت هستند، لازم است صابون های وارداتی به کشور در انواع مختلفی تهیه شوند تا بتوانند نیاز های افراد مختلف را با ویژگی های پوستی متفاوت پاسخگو باشند؛ همچنین صابون ها علاوه بر تمیز کردن پوست کاربردهای مختلفی دارند ، بر همین اساس صابون های وارداتی دارای انواع مختلفی هستند که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • صابون های گیاهی: یکی از انواع صابون های وارداتی شامل صابون های وارداتی می شود. این نوع از صابون ها با استفاده از روغن های گرفته شده از گیاهان گوناگون به همراه مواد دیگری همچون مواد خشک کننده، رنگ های گوناگون و عطر های مختلف تهیه می شوند. افرادی که دارای پوست چرب و حساس هستند می توانند از این نوع صابون های وارداتی استفاده کنند.
  • صابون های حیوانی: یکی دیگر از انواع صابون های وارداتی صابون های حیوانی هستند. برای ساختن این صابون ها از چربی حیواناتی چون گاو، بز، خوک و … اسنفاده می شود. صابون های ساخته شده از چربی خیوانات برای شستشوی لباس و تمیز کردن قطعات مورد استفاده قرار می گیرد.
  • صابون های ترکیبی: صابون های ترکیبی نوع دیگری از صابون های وارداتی هستند. برای ساخت این صابون ها از چربی و روغن های گیاهی و حیوانی به صورت ترکیبی استفاده می شود. صابون های ترکیبی برای افرادی که داری پوست خشک و یا معمولی هستند مناسب است.
  • صابون های شیمیایی: این صابون ها نوعی دیگر از صابون های وارداتی هستند که در ساخت آن ها از مواد شیمیایی همچون لوریل سولفات سدیم، آمونیوم لائوریل سولفات و …. استفاده می شود. کاربرد این نوع از صابون های وارداتی در زمینه شستشوی لباس و تمیز کردن قطعات است. این صابون ها مممن است برای پوست حساسیت ایجاد کنند.

خرید عمده صابون از چین

چین به عنوان یکی از قطب های اقتصادی جهان گزینه بسیار مناسبی برای واردات صابون به صورت عمده به ایران می باشد. در هنگام واردات صابون از چین، هزینه ای که برای خرید عمده این محصول می توان پرداخت کرد بسیار مناسب تر از هزینه خرید تکی و خرده فروشی می باشد.

افرادی که قصد خرید صابون به صورت عمده از چین را دارند لازم است ابتدا یکی از شرکت های معتبر و فعال در این زمینه را انتخاب نمایند. قدم دوم تنظیم یک پرفورما یا همان پیش فاکتور است. خریدار باید به صورت رسمی پیش فاکتور تنظیم شده را به شرکت مورد نظر ارائه دهد. شرکت چینی تولید کننده صابون در صورت قبول درخواست خریدار شروع به تولید انواع صابون های درخواستی کرده و در پایان آن ها را به گمرک برای انجام تشریفات گمرکی صادراتی تحویل می دهد.

خرید عمده صابون از دبی

یکی دیگر از کشورهایی که برای خرید انواع صابون به صورت عمده گزینه مناسبی می باشد کشور امارات است. برای تهیه و خرید صابون به صورت عمده از دبی ابتدا باید در بین شرکت های فعال در زمینه تولید این محصول به دنبال مناسب ترین شرکت از نظر سابقه کاری، هزینه محصول و … بود. در قدم دوم برای این که یک معامله کاملا رسمی و قانونی داشته باشید لازم است تمام شرایط مورد نظر خود را در رابطه با انواع و شرایط صابون ها تهیه کرده و به شرکت مورد نظر ارسال نمایید.

شرکت مورد نظر در صورت قبول پرفورمای خریدار موظف است صابون ها را بر اساس شرایط خواسته شده تهیه کند. پس از تهیه محموله عمده صابون در صورتی که این محموله بتواند از مرحله کنترل کیفیت عبور کند و گواهی نامه بازرسی کالا را دریافت نماید، مراحل مربوط به تشریفات گمرکی صادراتی آن در گمرک آغاز می شود و پس از آن نوبت به ارسال محموله به ایران خواهد رسید.

بهترین روش های حمل و نقل صابون وارداتی

یکی از مراحل مهمی که باید به درستی و در نهایت دقت در یک معامله بین المللی پشت سر گذاشته شود مربوط به حمل و نقل محموله تجاری از کشور مبدا به کشور مقصد می باشد؛ در واقع اهمیت این مرحله مربوط به حفظ سلامت و امنیت محموله تجاری در هنگام جابه جایی ایت مه تنها با انتخاب روش حمل و نقل درست امکان پذیر خواهد بود.

برای حمل و نقل محموله تجاری صابون از کشور هایی مانند چین، دبی و دیگر کشورها سه روش حمل و نقل هوایی، حمل و نقل دریایی و حمل و نقل زمینی وجود دارد. این سه روش هر کدام دارای یکی سری مزایا و معایب نسبت به یکدیگر هستند، بر همین اساس صاحب کالا وظیفه دارد با در نظر گرفتن عوامل گوناگونی مانند وزن محموله، حجم محموله، مسافت بین دو کشور، حساسیت محموله نسبت به شرایط جوی، هزینه حمل و نقل و … یکی از این سه روش را انتخاب نماید.

چرا برای واردات و ترخیص صابون از ققنوس ترخیص استفاده کنید؟

با توجه به اینکه واردات و ترخیص صابون امری تخصصی و پیچیده است، نیاز به فردی با تجربه و با مهارت در زمینه ترخیص کاری احساس می‌شود، در غیر این صورت افراد نمی‌توانند فرایند ترخیص کالا را به درستی انجام برسانند. در نتیجه شرکت ققنوس ترخیص با بهره مندی از نیروهای مجرب و ارائه خدمات مختلف می توانند همراه شما عزیزان باشد تا بتوانید انجام عملیات واردات و ترخیص چیپس صابون را در کمترین زمان ممکن به ثمر برسانید.

جمع بندی

در این مقاله از سوی شرکت ققنوس ترخیص سعی کردیم تا شما عزیزان را با چگونگی ترخیص صابون از گمرک و تعرفه واردات صابون آشنا سازیم. همچنین تلاش شد تا به موارد مهمی مانند مجوزات و مدارک لازم جهت واردات و ترخیص چیپس صابون از گمرک نیز پرداخته شود. امیدواریم که با مطالعه این مقاله بتوانید به پاسخ سوالات خود در زمینه ترخیص کاری برسید. همچنین این شرکت بیش از یک دهه تجربه در زمینه ثبت سفارش کالا، انجام امور بازرگانی، اخذ مدارک و مجوزات ترخیص کالا از گمرکات تمامی گمرکات کشور می‌تواند یاری رسان شما عزیزان باشد.

چه مراحلی برای واردات صابون طی می شود؟

مراحل واردات صابون به کشور شامل پیدا کردن تامین کننده، مذاکره با فروشنده، تهیه مدارک مورد نیاز، پرداخت هزینه خرید کالا، انجام تشریفات گمرکی صادرات، حمل و نقل و در نهایت ترخیص کالا از گمرک کشور مقصد می باشد.

چه هزینه هایی برای واردات صابون به کشور پرداخت می شود؟

برای واردات صابون به کشور هزینه های گوناگونی پرداخت می شود که از حمله آن ها می توان به مواردی چون هزینه خرید محصول از فروشنده، هزینه بیمه، هزینه ترخیص از گمرک کشور مبداء، هزینه حمل و نقل، هزینه انبار داری، سود بازرگانی، حقوق گمرکی و …. اشاره کرد.

صابون های وارداتی چند نوع دارند؟

صابون های وارداتی با توجه به کاربردی که دارند به انواع گوناگونی تقسیم می شوند که از جمله آن ها می توان به مواردی چون صابون های گیاهی، صابون های حیوانی، صابون های ترکیبی، صابون های شیمیایی و … اشاره کرد.

چه روش هایی برای حمل و نقل صابون مناسب است؟

برای حمل و نقل محموله صابون های وارداتی بین دو کشور مبداء و مقصد سه روش هوایی، زمینی و دریایی وجود دارد که صاحب کالا باید با در نظر کرفتن تمامی شرایط و عوامل موجود یکی از این سه روش حمل و نقل را انتخاب کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط