لوگو-ققنوس-ترخیص

۴۸۰۰۰۱۱۰ – ۰۲۱

ترخیص شیشه خودرو از گمرک چگونه است؟ (راهنمای جامع)

ترخیص شیشه خودرو از گمرک

فهرست مطالب

همانطور که می‌دانید خودروها دارای شیشه‌های عقب و جلو و شیشه پنجره هستند که متناسب با هر مدل خودرو لازم است در کشور موجود باشند. این شیشه‌ها ویژگی‌ها و خصوصیات خاصی دارند و ممکن است در مواقع تصادف یا سرد  و گرم شدن ترک بخورند. واردات و ترخیص شیشه خودرو از گمرک به خاطر همین نیاز در کشور توسط بازرگانان انجام می‌شود. شيشه‌های Laminated  و شيشه‌های  Tempered، دو نوع شیشه خودروی تولیدی هستند که هر ساله در کنار ترخیص سیستم شیشه بالابر خودرو از گمرکات کشور در حال ورود است.

پروسه ترخیص کالا از گمرک از مراحل مهم واردات کالا از جمله شیشه خودرو می‌باشد. در این فرآیند باید اسنادی ارائه و هزینه‌هایی پرداخت گردد. با توجه به حساسیت و زمان‌‌بر بودن این مراحل، در این مطلب به شرح چگونگی تسهیل ترخیص لوازم یدکی خودرو و شیشه خودرو توسط ققنوس ترخیص می‌پردازیم.

مراحل ترخیص شیشه خودرو از گمرک

شیشه خودروی وارداتی بعد از ورود به گمرکات کشور باید به موقع و طبق مقررات لازم از گمرک خارج شود. فرایند ترخیص شامل مراحلی است که طی هر کدام رعایت مقررات و رویه‌های تعیین شده ضروری است. به طور کلی مراحل ترخیص شیشه خودرو از گمرک به قرار زیر می‌باشند:

جمع‌آوری اسناد و مدارک لازم

مهم‌ترین مورد قابل توجه در رابطه با فرآیند ترخیص سیستم شیشه بالابر و سایر انواع شیشه خودرو، اطمینان از کامل بودن اسناد لازم برای این کار است. اسنادی مانند: بارنامه ، فاکتور، گواهی معتبر و… که باید در دست واردکننده یا ترخیص‌کار باشد تا در مواقع نیاز به گمرک ارائه دهد.

ثبت اظهارنامه در سامانه

مدارک نامبرده در مرحله قبل ترخیص لوازم یدکی خودرو و شیشه، هنگام ثبت اظهارنامه در سامانه epl نیز مورد نیاز است. در اظهارنامه باید تمام اطلاعات مربوط به کالا و هر چه به معامله و حمل کالا مربوط است دقیقا درج شود. همچنین ارزش دقیق شیشه برای جلوگیری از هرگونه تاخیر و جریمه احتمالی در روند ترخیص سیستم شیشه بالابر و غیره باید اظهار شود.

بازرسی کالا در گمرک

در فرایند ترخیص شیشه خودرو از گمرک، اداره گمرک نقش مهم و حیاتی به عهده دارد. آنها با بررسی مدارک و اظهارنامه تشخیص می‌دهند که شیشه‌های وارد شده با استانداردهای ایمنی خاص تعیین شده از سوی دولت مطابقت دارند یا خیر؟ زیرا برای ترخیص سیستم شیشه بالابر و شیشه خودرو، دستورالعمل‌های سختگیرانه‌ای وجود دارد که واردکننده باید رعایت کند و شیشه خودروی مطابق با استانداردهای کشور وارد نماید.

ترخیص سیستم شیشه بالابر
ترخیص سیستم شیشه بالابر

تعیین مسیر گمرکی و دریافت برگ سبز گمرک

پس از اطمینان از عدم وجود خلاف و تایید کالا، محموله را در یکی از سه مسیر سبز و زرد و قرمز جهت ترخیص لوازم یدکی خودرو و شیشه قرار می‌دهند. در مسیر سبز تنها به بررسی مجوزها و تایید اظهارنامه و سپس صندوق ختم می‌شود. در مسیر زرد، لازم است علاوه بر مجوزها، اسناد حمل و هماهنگیِ بین آن‌ها نیز بررسی گردد.

در مسیر قرمز ترخیص شیشه خودرو از گمرک، ماموران گمرک محموله شیشه را بطور فیزیکی بازرسی می‌کنند و این مسیر طولانی‌تر می‌شود. در نهایت تمام مسیرها به صندوق پرداخت حقوق گمرکی ختم می‌شوند تا برگه‌ سبز گمرک برای شیشه‌ها و ترخیص سیستم شیشه بالابر صادر شود.

انجام پرداختی‌ها و ترخیص کالا

برگ سبز همان سند ترخیصیه است که به معنای مجوز بارگیری محموله برای ترخیص کار است. اکنون پس از پرداخت هزینه‌ها‌ی انبارداری و دریافت بیجک انبار، صاحب محموله می‌تواند وسیله‌ حمل را برای بارگیری شیشه خودرو به داخل گمرک بیاورد و محموله را تحویل بگیرد.

شما می‌توانید جهت انجام هماهنگی با ترخیص کاران ما برای ترخیص لوازم یدکی خودرو با کارشناسان ققنوس ترخیص ارتباط برقرار کنید.

مدارک لازم جهت ترخیص شیشه خودرو از گمرک

بارها گفتیم که وقتی شما به عنوان یک واردکننده تصمیم به واردات کالایی می‌گیرید، ابتدا باید قوانین و مقرارت گمرکی آن کالا را برای ترخیص خوب بدانید. ترخیص سیستم شیشه بالابر خودرو و شیشه‌های عقب و جلو نیز امور گمرکی و مدارک خاص خود را دارد که باید طبق مقرارت تعیین شده تهیه شوند. جمع‌آوری به موقع اسناد و مدارک، روند انجام امور گمرکی برای ترخیص را تسهیل می‌کند.

جهت ترخیص لوازم یدکی خودرو و ترخیص شیشه خودرو از گمرک، اسناد و مدارکی چون فاکتورها، بارنامه‌ها، گواهی مبدا، اظهارنامه گمرکی، اسناد حمل، مجوز ورود، اسناد مربوط به رعایت استانداردهای کشور و… نیاز است. هرگونه مغایرت و مشکل در اسناد خواسته شده توسط گمرک، تاخیر زیادی در روال تشریفات گمرکی ایجاد خواهد کرد و شما برای خروج سریع و راحت کالاهای خود از گمرک به مشکل بر می‌خورید.

بنابراین جهت ترخیص لوازم یدکی خودرو و شیشه‌های اتومبیل، ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که حتما با کارگزاران گمرکی همکاری داشته باشید. آنها مدارک لازم را قبل از ارسال محموله برای ترخیص سیستم شیشه بالابر و سایر شیشه‌های خودرو از گمرک بطور کامل آماده می‌نمایند.

چرا برای ترخیص شیشه خودرو به خدمات ققنوس ترخیص نیاز دارید؟

ترخیص شیشه خودرو از گمرک شرایط ترخیص خاص خود را دارد. ترخیص کارانا ما در ققنوس ترخیص، شیشه‌های خودروی شما عزیزان را با حفظ امانت‌داری، در سریع‌ترین زمان و با صرف کمترین هزینه به شکل قانونی از گمرکات کشور ترخیص می‌نماید. ما می‌توانیم از طریق اعمال تعرفه‌های صحیح گمرکی هزینه‌های ترخیص شما را کاهش دهیم.

پیشنهاد می‌کنیم اگر می‌خواهید به حیطه واردات و ترخیص انواع شیشه خودرو از کشورهای خارجی وارد شوید، امور حمل و ثبت سفارش، اخذ مجوزهای مورد نظر، ثبت اظهارنامه و به طور کلی ترخیص لوازم یدکی خودرو را با اطمینان خاطر به ما بسپارید.

از طرفی هم برنامه‌ریزی برای فرآیند ترخیص شیشه‌ خودرو از گمرک ممکن است برای افرادی که با رویه‌های گمرکی آشنا نیستند، کمی پیچیده و استرس زا باشد. لازم است این افراد با کمک ققنوس ترخیص، اقدامات پیشگیرانه جهت ترخیص سیستم شیشه بالابر خودرو را انجام دهند تا مطمن شوند محموله‌شان در گمرک متوقف نمی‌شود و خسارتی نمی‌بینند.

ترخیص کاران  قابل اعتماد و متخصص ما در ترخیص شیشه‌های خودرو از گمرک می‌توانند برای راهنمایی شما در پیچیدگی مراحل گمرکی بسیار سودمند واقع شوند.

تعرفه های گمرکی ترخیص شیشه های خودرو

اصولا ترخیص لوازم یدکی خودرو از هر نوع که باشد، تعرفه گمرکی خاص خود را دارد. تعیین دقیق این تعرفه ها جهت مشخص شدن ارزش کالا اهمیت دارد.

  • کد تعرفه گمرکی برای ترخیص شیشه خودرو از گمرک از نوع خودروی سواری در ردیف 70072120 قرار دارد.
  • تعرفه گمرکی جهت ترخیص شیشه های خودروهای سنگین در ردیف 70072120 قرار دارد.
  • کد تعرفه گمرکی برای ترخیص سیستم شیشه بالابر خودرو به طور کامل در ردیف 84798970 قرار دارد. حقوق ورودی این شیشه 10% می‌باشد و مشمول اولویت کالایی 26 است.
  • کد تعرفه گمرکی برای ترخیص لوازم یدکی خودرو از نوع اجزاء و قطعات سیستم شیشه بالابر در دریف 84799010 قرار دارد. حقوق ورودی 4% و اولویت کالایی 22 برای آن منظور شده و محاسبه تعرفه ورودی آن در گمرک بر حسب واحد کیلوگرم است.
ترخیص لوازم یدکی خودرو
ترخیص لوازم یدکی خودرو

دستورالعمل های گمرکی جهت واردات و ترخیص شیشه خودرو

برای اینکه ترخیص شیشه خودرو از گمرک، روان و بدون مشکل انجام شود، دستورالعمل‌های خاصی وجود دارند که رعایت آنها مهم است.

  • اول این که، باید با مقررات گمرکی کشور آشنا باشید و اطمینان حاصل کنید که واردات شیشه و ترخیص سیستم شیشه بالابر توسط شما کاملاً با تمام قوانین قابل اجرا مطابقت دارد.
  • دوم این که باید برای توقف‌های احتمالی آماده باشید، چون امکان دارد برخی از کشورها محدودیت‌های بیشتری برای واردات شیشه خودرو و ترخیص لوازم یدکی خودرو اعمال کنند. این موضوع می‌تواند موجب تاخیر اضافه در روند کار شما شود و عدم آمادگی واردکننده همراه با مدارک و مجوزهای لازم، مشکل را تشدید می‌کند. بنابراین، بهتر است از قبل برنامه‌ریزی کنید و هرگونه تغییر در مقررات که منجر به تاخیر در روند ترخیص شیشه خودرو از گمرک می‌شود را در نظر بگیرید.
  • در پایان، رعایت کلیه الزامات گمرکی هنگام واردات شیشه خودرو، ترخیص سیستم شیشه بالابر و … ضروریست. همچنین انجام اقدامات پیشگیرانه جهت کاهش هرگونه تاخیر یا مشکل بالقوه حیاتی است و توصیه می‌شود.

نقش شرکت های بازرگانی در ترخیص شیشه خودرو از گمرک

مرحله ترخیص شیشه خودرو از گمرک یکی از مهم ترین مراحل در روند واردات شیشه خودرو به کشور است. اهمیت این مرحله اصول خاص و پیچیده ای است که باید توسط صاحب کالا به درستی و در نهایت دقت انجام شود تا مرحله ترخیص شیشه خودرو از گمرک به پایان برسد. با توجه به حساسیت این کار بهتر است وارد کنندگان، مرحله ترخیص شیشه خودرو از گمرک را به ترخیص کاران حرفه ای واگذار نمایند، زیرا نداشتن اطلاعات و تجربه کافی در این روند ممکن است باعث شود فرد اصول این مرحله را با خطا و یا به طور کامل اشتباه انجام دهد؛ این مسئله نه تنها روند ترخیص را به تاخیر خواهد انداخت بلکه باعث زیان مالی خواهد شد.

وارد کنندگان این محصول تجاری می توانند روند ترخیص شیشه خودرو از گمرک را به ترخیص کاران با تجربه و حرفه ای ما در گروه بازرگانی ققنوس ترخیص واگذار نمایند. کارشناسان ترخیص کار گروه بازرگانی ققنوس ترخیص با استفاده از تجربه ای که ذر زمینه ترخیص شیشه خودرو از گمرک دارند و همچنین اطلاعات بالایی که در زمینه قوانین و آیین نامه های وضع شده در مورد این محصول تجاری دارند می توانند محموله شیشه خودرو وارداتی را در کوتاه ترین زمان ممکن و با کم ترین هزینه از گمرک ترخیص نمایند.

مزایای انتخاب شرکت ترخیص کالا ققنوس ترخیص

شرکت بازرگانی ققنوس ترخیص یکی از شرکت های بسیار معتبر و فعال در زمینه واردات و ترخیص شیشه خودرو از گمرک می باشد. انتخاب این شرکت بازرگانی برای ترخیص شیشه خودرو از گمرک برای وارد کنندگان این محصول تجاری مزایای زیادی را به همراه خواهد داشت. از جمله مزیت های انتخاب شرکت بازرگانی ققنوس ترخیص می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • استفاده از کادری با تجربه و متخصص برای ترخیص شیشه خودرو از گمرک
  • ترخیص کالا از گمرک کشورهایی چون ترکیه، امارات و …
  • دریافت مجوز های مورد نیاز برای ترخیص شیشه خودرو از گمرک
  • دریافت مجوز ثبت سفارش شیشه خودرو و انجام این فرایند در سامانه جامع امور گمرکی
  • دریافت مجوز معافیت گمرکی در صورت امکان
  • انتخاب بهترین گمرک در بین گمرکات کشور از لحاظ هزینه و اجرای طرح معافیت گمرکی
  • انجام امور مربوط به تخصیص ارز از بانک مرکزی برای واردات شیشه خودرو و تهیه مجوزهای مورد نیاز برای این کار
  • بر طرف کردن مشکلاتی همچون ترخیص شیشه های خودرو وارداتی قبض شده از گمرک
  • برآورد کلیه هزینه های ترخیص کالا و استفاده از ترفندهای قانونی کاهش هزینه با استفاده از تجربه و تخصص
  • و ….

انواع شیشه های خودرو وارداتی به کشور

شیشه های وارداتی به کشور با توجه به این که هر کدام کاربردهای مختلفی خواهند داشت، دارای انواع گوناگونی خواهند بود. از جمله انواع شیشه های خودرو وارداتی می توان به موارد ذکر شده در زیر اشاره نمود:

  • شیشه های دوجداره
  • شیشه های نشکن
  • شیشه های رنگی
  • شیشه های ضد آتش که با نام پیرکس نیز شناخته می شوند
  • شیشه های کریستال
  • شیشه های رفلکس
  • انواع مختلفی از شیشه های سیکوریت
  • شیشه های خم
  • شیشه های سند بلاست
  • شیشه های تاشو
  • شیشه های لمینت
  • و …..

جمع بندی

فرآیند ترخیص کالا از گمرک، جزء لاینفک و بسیار مهم در واردات کالا است. بسیار مهم است که شما به عنوان یک وارد کننده، رویه‌ها، مدارک لازم و هزینه‌های مربوط به ترخیص لوازم یدکی خودرو از جمله شیشه را به خوبی درک کنید. اقدام همراه با آگاهی موجب می‌شود ترخیص شیشه خودرو از گمرک، روان و بدون دردسر و مشکل اضافی انجام شود.

باز هم یادآوری می‌کنیم کار ترخیص کاران گمرکی ققنوس ترخیص انجام امور گمرکی شما با آگاهی و دانش کامل از تمام مقررات بروز ترخیص کالاست. ترخیص کار کمک می‌کند تا با صرف زمان کمتری مدارک و رویه‌های مورد نیاز  انجام و کالای شما از گمرک ترخیص شود. شما می‌توانید برای مشورت و دریافت راهنمایی جهت ترخیص سیستم شیشه بالابر و شیشه خودرو از طریق همین وبسایت با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

برای ترخیص شیشه خودرو از گمرک به چه مدارکی نیاز است؟

از جمله مدارک مورد نیاز برای ترخیص شیشه خودرو از گمرک می توان به مواردی همچون کارت بازرگانی، اظهار نامه گمرکی، بیمه نامه، بار نامه، فهرست عدل بندی، پیش فاکتور، قبض انبار، گوتهی مبداء، گواهی ترخیصیه، برگ سبز گمرکی، گواهی بازرسی کالا و … اشاره کرد.

مسیر بازرسی گمرکی از محموله شیشه های خودرو وارداتی چگونه مشخص می شود؟

برای این که یکی از سه مسیر سبز، زرد و قرمز گمرکی برای بازرسی از محموله وارداتی شیشه خودرو تعیین شود لازم است صاحب کالا و یا نماینده رسمی او تمامی مدارک مورد نیاز برای ترخیص این محصول تجاری را به کارشناس مربوطه گمرک تحویل دهد.

شیشه های خودرو وارداتی چند نوع هستند؟

مدل های مختلفی از شیشه های خودرو به کشور وارد می شوند که از جمله آن ها می توان به مواردی چون شیشه های رنگی، شیشه های نشکن، شیشه های ضد آتش، شیشه های سکوریت، شیشه های لمینیت، شیشه های دوجداره، شیشه های رفلکس و …. اشاره کرد.

انتخاب شرکت بازرگانی ققنوس ترخیص چه مزیت هایی خواهد داشت؟

از جمله مزیت هایی که باعث می شود وارد کنندگان شرکت بازرگانی ققنوس ترخیص را برای ترخیص محموله های وارداتی شیشه خودرو از گمرک انتخاب نمایند می توان به مواردی چون، استفاده از کادری متخصص و با تجربه در این زمینه، دریافت مجوز ثبت سفارش کالا، ترخیص کالا از گمرک کشورهای خارجی، ترخیص محموله های قبض شده در گمرک و …. اشاره کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط