لوگو-ققنوس-ترخیص

۴۸۰۰۰۱۱۰ – ۰۲۱

نحوه ترخیص شیشه از گمرک های کشور | 0 تا 100 ترخیص ظروف شیشه ای

ترخیص شیشه از گمرک

فهرست مطالب

کالاهای زیادی روزانه وارد گمرک می شوند که با توجه به کاربردی که دارند می توانند بازار فروش بسیار پر رونقی  باشند و این به معنای به دست آوردن سود بیشتر برای تاجران است. اما نکته حائز اهمیت این است که تاجرانی که اقدام به واردات بک کالای تجاری می کنند باید با نحوه ترخیص آن کالا از گمرک نیز آشنایی کامل داشته باشند، از این رو ما در گروه ققنوس ترخیص در راستای آشنایی شما همراهان گرامی با مسائل مربوط به واردات ظروف شیشه ای و نحوه ترخیص شیشه از گمرک اقدام به تهیه این مقاله نموده ایم. تاجرانی که در راستای واردات این کالا فعالیت می کنند می توانند فرایند ترخیص شیشه از گمرک را به ترخیص  کاران حرفه ای و با تجربه ما در گروه ققنوس ترخیص واگذار نمایند. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا با روند واردات و ترخیص شیشه آشنا شوید.

مراحل ترخیص شیشه از گمرک در کشور

یکی از مراحلی که در راستای واردات ظروف شیشه‌ای باید طی شود تا این محموله تجاری وارداتی به بازار مصرف کشور مقصد برسد مرحله ترخیص شیشه از گمرک می باشد. در این مرحله به دلیل مدارک مختلفی که باید توسط تاجران تهیه شود به روندی بسیار پیچیده و دشوار تبدیل شده است و انجام کوچک ترین خطا در این مرحله باعث ایجاد مشکلات قانونی و به تعویق افتادن فرایند ترخیص شیشه از گمرک می شود، از این رو توصیه می شود که تاجران انجام این فرایند را به ترخیص کاران حرفه ای ما در گروه ققنوس ترخیص واگذار نمایند و کالاهای خود را در کوتاه ترین زمان ممکن و با کم ترین هزینه در خارج از گمرک دریافت نمایند. از جمله کارهایی که باید در روند ترخیص شیشه از گنرک انجام شود می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • دریافت مجوز ثبت سفارش کالا از سامانه سازمان تجارت و توسعه کشور
  • انجام فرایند ثبت سفارش کالا در سامانه جامع امور گمرکی و درج اطلاعات خواسته شده در این سایت با استفاده از اطلاعات ثبت شده در پیش فاکتور
  •  دریافت مجوزهای مورد نیاز برای ترخیص کالا که تعداد و نوع آن پس از انجام ثبت سفارش کالا در سامانه جامع امور گمرکی تعیین می گردد.
  • تهیه مدارک مربوط به تخصیص ارز و ارائه آن به بانک عامل در راستای پرداخت هزینه خرید و واردات ظروف شیشه‌ای با استفاده از ارز دولتی
  • تشکیل پرونده و تهیه مدارک مورد نیاز برای ترخیص این کالا از گمرک
  • دریافت تعرفه گمرکی مربوط به این نوع کالای تجاری
  • تعیین مسیر گمرکی بازرسی کالا توسط کارشناس گمرک با استفاده از مدارک ارائه شده توسط تاجر به گمرک و انتخاب یکی از سه مسیر سبز، زرد و قرمز
  • انجام فرایند بازرسی کالا
  • تسویه حساب با گمرک
  • دریافت طروف شیشه‌ای ترخیص شده از گمرک
ترخیص شیشه از گمرک
ترخیص شیشه از گمرک

لیست هزینه های مورد نیاز جهت ترخیص شیشه

تاجرانی که قصد واردات ظروف شیشه‌ای به کشور را دارند تنها در صورتی که هزینه های ترخیص شیشه از گمرک را به این ارگان و دیگر نهادها و شرکت هایی خدماتی را در راستای این واردت به آن ها ارائه نموده اند، پرداخت نمایند می توانند این محموله تجاری وارداتی را در بازار مصرف ظروف شیشه‌ای به فروش برسانند و سود مورد نظر خود را به دست آورند. از جمله هزینه هایی که باید برای واردات ظروف شیشه ای و ترخیص آن از گمرک پرداخت شود می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • حقوق و عوارض گمرکی که به این محموله تجاری تعلق می گیرد و بر اساس کد تعرفه گمرکی ظروف شیشه‌ای محاسبه می شود.
  • سود بازرگانی که به این محموله تجاری وارداتی تعلق می گیرد.
  • هزینه مربوط به حمل و نقل محموله تجاری ظروف شیشه ای از کشور مبدأ به کشور مقصد
  • هزینه ای که باید جهت بیمه کردن این محموله تجاری به شرکت بیمه پرداخت شود.
  • مبلغی که باید برای تخلیه و بارگیری این محموله تجاری پرداخت شود.
  • مالیات بر ارزش افزوده
  • مالیات علی الحساب
  • هزینه ثبت سفارش کالا
  • هزینه ای که باید برای دریافت هر کدام از مجوزهای ترخیص شیشه از گمرک پرداخت شود.

مدارک مورد نیاز جهت ترخیص شیشه

همان طور که در قسمت ابتدای این مقاله اشاره کردیم در روند واردات ظروف شیشه‌ای، مرحله ترخیص شیشه از گمرک به دلیل مدارک گوناگونی که باید هر کدام توسط تاجران از ارگان های مختلف تهیه شده و به گمرک ارائه شود به روندی بسیار پیچیده و دشوار تبدیل شده است، که در این قسمت قصد داریم به معرفی این مدارک بپردازیم. از جمله مدارک مورد نیاز برای ترخیص شیشه از گمرک می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • مجوز ثبت سفارش کالا
  • مجوزهای مورد نیاز برای ترخیص شیشه از گمرک
  • کارت بازرگانی
  • لیست عدل بندی
  • گواهی مبداء
  • گواهی ترخیصیه
  • گواهی نامه بازرسی کالا
  • قبض انبار
  • برگ سبز گمرکی
  • مدارک مربوط به تخصیص ارز
  • بیمه نامه محموله ظروف شیشه‌ای
  • بارنامه حمل و نقل این محموله تجاری

روش مناسب حمل و نقل شیشه کدامند؟

برای واردات ظروف شیشه‌ای و حمل و نقل بین المللی آن از کشور مبدأ تا کشور مقصد سه روش حمل و نقل وجود دارد؛ روش حمل و نقل هوایی، روش حمل و نقل دریایی و روش حمل و نقل زمینی، که هر کدام از این روش های حمل و نقل دارای مزایا و معایبی می باشد. تاجران زمانی که قصد انتخاب بهترین روش حمل و نقل برای جابه جایی محموله تجاری خود از کشور مبدأ به کشور مقصد را دارند باید تمامی مزایا و معایب هر کدام از این سه روش را با شرایط محموله تجاری خود بررسی کنند تا بتوانند بهترین روش را از میان این سه مورد انتخاب نمایند.

نکته بسیار مهمی که در هنگام واردات ظروف شیشه‌ای و در زمان حمل و نقل این محموله باید مورد توجه قرار گیرد نوع بسته بندی این کالا با توجه به شکستنی بودن آن در هنگام حمل و نقل است. تاجران برای این که بتوانند بهترین روش حمل و نقل را انتخاب نمایند می توانند از مشاوره های بازرگانی کارشناسان مجرب ما در گروه ققنوس ترخیص بهره مند شوند.

واردات ظروف شیشه ای
واردات ظروف شیشه ای

اهمیت واردات ظروف شیشه ای

اهمیت واردات هر کالا را بازار تقاضای آن کالا مشخص می کند که این مسئله در رابطه با واردات ظروف شیشه‌ای نیز صادق می باشد و این ظروف بازار تقاضای پر رونقی را به خود اختصاص داده است، از این رو تاجرانی که اقدام به واردات این کالا می نمایند باید با روند ترخیص شیشه از گمرک به خوبی آشنا باشند اما با توجه به روند پیچیده و دشواری که برای ترخیص شیشه پیش روی تاجران قرار دارد، این افراد می توانند روند ترخیص شیشه از گمرک را به ترخیص کاران حرفه ای و مجرب ما در گروه ققنوس ترخیص واگذار نمایند.

خدمات ققنوس ترخیص در زمینه ترخیص شیشه

گروه ققنوس ترخیص از افرادی کار آزموده و حرفه ای تشکیل شده است که در راستای واردات ظروف شیشه‌ای و ترخیص شیشه از گمرک خدمات گوناگونی را به تاجران ارائه می کند. در گروه ققنوس ترخیص، ترخیص کارانی فعالیت می کنند که با استفاده از دانش، مهارت و تجربه خود به ترخیص شیشه از گمرک در کوتاه ترین زمان ممکن و با کم ترین هزینه می پردازند. از جمله دیگر خدماتی که در گروه ققنوس ترخیص به تاجران ارائه می شود می توان به خدماتی چون ارائه مشاوره بازرگانی در راستای انتخاب بهترین روش حمل و نقل شیشه از کشور مبدأ به کشور مقصد، محاسبه کلیه هزینه هایی که تاجران باید در روند ترخیص شیشه از گمرک پرداخت کنند و.. اشاره نمود.

جمع بندی

ما در گروه ققنوس ترخیص با تهیه این مقاله تلاش کرده ایم تا شما همراهان گرامی را در راستای واردات ظروف شیشه‌ای و ترخیص شیشه از گمرک با مسائلی چون مراحلی که باید روند ترخیص این کالا طی شود، هزینه هایی که تاجران در روند واردات ظروف شیشه‌ای موظف به پرداخت آن هستند، مدارکی که باید برای ترخیص این کالای تجاری از گمرک تهیه شود، آشنا کنیم. تاجرانی که اقدام به واردات ظروف شیشه‌ای می نمایند می توانند از خدمات ما در گروه ققنوس ترخیص همچون واگذاری فرایند ترخیص شیشه از گمرک به ترخیص کاران ققنوس ترخیص، استفاده از مشاوره بازرگانی در زمینه انتخاب بهترین روش حمل و نقل بین المللی ظروف شیشه‌ای، برآورد هزینه های واردات این کالا توسط کارشناسان بهره مند شوند.

چه مراحلی باید برای ترخیص شیشه از گمرک طی شود؟

از جمله مراحلی که باید برای ترخیص شیشه از گمرک طی شود می توان به مواردی چون ثبت سفارش کالا، دریافت مجوز های مورد نیاز برای ترخیص این کالا، تخصیص ارز، تهیه مدارک مورد نیاز، تعیین مسیر گمرکی و.. اشاره نمود.

برای ترخیص شیشه از گمرک چه هزینه هایی باید پرداخت شود؟

از جمله هزینه هایی که باید برای ترخیص شیشه از گمرک پرداخت شود می توان به مواردی چون حقوق گمرکی و عوارض آن، سود بازرگانی، مالیات بر ارزش افزوده، مالیات علی الحساب، هزینه ثبت سفارش کالا، هزینه حمل و نقل و .. اشاره نمود.

چه مدارکی برای ترخیص ظروف شیشه‌ای از گمرک نیاز است؟

از جمله مدارک مورد نیاز برای ترخیص ظروف شیشه‌ای می توان به مواردی چون کارت بازرگانی، مجوز ثبت سفارش کالا، برگ سبز گمرکی، قبض انبار، مجوزهای مورد نیاز، بیمه نامه و.. اشاره کرد.

خدمات گروه ققنوس ترخیص در راستای ترخیص ظروف شیشه‌ای چیست؟

از جمله خدمات گروه ققنوس ترخیص برای ترخیص ظروف شیشه ای می توان به مواردی چون استفاده از ترخیص کاران حرفه ای، دریافت مشاوره بازرگانی برای انتخاب روش حمل و نقل مناسب و .. اشاره نمود.

میانگین امتیازات ۳ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط