لوگو-ققنوس-ترخیص

۴۸۰۰۰۱۱۰ – ۰۲۱

ترخیص شیرآلات بهداشتی از گمرک / راهنمای واردات شیرآلات

ترخیص شیرآلات بهداشتی از گمرک

فهرست مطالب

یکی دیگر از مهم‌ترین واردات در ایران، واردات شیرآلات بهداشتی می‌باشد که از پرمصرف‌ترین تجهیزاتی است که هر سال با سبک و طراحی مدرن و جدید وارد بازار می‌شود. صنایع گوناگون در ایران جهت تکمیل پروژه در کارگاه‌های صنعتی و کارخانه‌های بزرگ مرتبط با سیالات، به واردات و ترخیص شیرآلات بهداشتی از گمرک نیاز دارند تا از انواع نمونه‌های آن در پروژه‌ها استفاده کنند. ققنوس ترخیص با داشتن تیمی متخصص و باتجربه کلیه مراحل ترخیص شیرآلات و اتصالات را با سرعتی عالی در کوتاه‌ترین زمان، طبق مقررات تشریفات گمرکی انجام می‌دهد.

ما قصد داریم در این مقاله از وبلاگ ققنوس ترخیص شما را با موضوع واردات شیرآلات بهداشتی و قوانین و مقررات ترخیص این کالاها آشنا کنیم، پس تا انتها با ما باشید.

آیا واردات شیرآلات بهداشتی به ایران سودآور است؟

بطورکلی در مورد تمام کالاها، تامین نیاز داخلی کشور وقتی از طریق واردات انجام می‌گیرد که توانایی عرضه به میزان تقاضای بازار مصرف توسط تولیدکنندگان داخلی و خطوط تولید کشور وجود نداشته باشد. یکی از این محصولات که با وجود تولید در داخل و صادرات به برخی کشورها، باز هم واردات و ترخیص شیرآلات بهداشتی از گمرک در مرکز توجه بازرگانان است.

زیرا این شیرآلات از نظر تنوع برند و کمیت و کیفیت بسیار متفاوتند و صنایع گوناگونی در ایران همچون صنایع پتروشیمی، صنایع تولید روغن، صنایع نفت و گاز و… که مشغول فعالیت در موقعیت‌های مختلفی هستند به واردات شیرآلات بهداشتی در انواع مختلفی چون شیر یک طرفه، شیرهای اطمینان، شیرهای توپی و غیره نیاز دارند. بنابراین می‌توان گفت واردات آن توانمندی‌های بالایی برای ایجاد سود دارد. تجاری هستند که در زمینه واردات این شیرآلات (شیرمخلوط‌های حمام و دستشویی و …) کار می‌کنند و توانسته‌اند سود خوبی در بازار کسب کنند.

واردات شیرآلات بهداشتی
واردات شیرآلات بهداشتی

بهترین کشور جهت واردات شیرآلات بهداشتی به ایران کدام است؟

بیشتر واردات این شیرآلات بهداشتی از کشورهای اروپایی و آمریکایی، واردات از کره جنوبی ، چین، ایتالیا، فرانسه، ژاپن و … انجام می‌شود. رقم صادرات این کشورها به سراسر دنیا بقدری بالاست که نمی‌توان رقم مشخصی گفت.  صادرات شیرآلات چین به تنهایی 10 میلیارد دلار است. آلمان 6 و نیم میلیارد دلار برابر با 10 درصد صادرات نفت ما، تنها به صادرات شیر می‌پردازد. آمریکا نزدیک به 6 و نیم میلیارد دلار، ایتالیا 5 میلیارد دلار، ژاپن 2 میلیارد دلار و فرانسه 1 و نیم میلیارد دلار، صادرات و ترخیص شیرآلات بهداشتی از گمرک دارند. کشورهای دیگری همچون کره، اسپانیا و هند نیز در این زمینه فعالیت می‌کنند.

صادرات کشور ما نیز که در سال 96 خیلی بالا یعنی 28 میلیارد دلار بود، امسال به 22 میلیون دلار کاهش یافته است. به همین دلیل ظرفیت‌های بسیار خوبی در بازار واردات شیرآلات بهداشتی از کشورهای مذکور به ایران وجود دارد. طبق آمارها و تحلیل‌های اتاق بازرگانی و سازمان توسعه تجارت ایران، بزرگ‌ترین کشورهایی که از آنها واردات شیرآلات انجام می‌شود؛ چین، آلمان، ایتالیا و ژاپن می‌باشند.

راهنمای واردات شیرآلات بهداشتی به ایران

واردات این محصول هم همانند واردات هر کالاهای دیگر، مراحل و قوانین و مقرراتی خاصی به قرار زیر دارد:

اخذ مجوز و کارت بازرگانی

برای شروع فعالیت در تجارت بین‌‌المللی، قدم اول گرفتن کارت بازرگانی و مجوز بازرگانی از سوی دولت است. اگر کارت و مجوز بازرگانی داشته باشید، شما مجاز به واردات هر کالایی بصورت قانونی هستید. حتی اگر یکی از این دو را نداشتید، واردات و ترخیص شیرآلات بهداشتی از گمرک غیرقانونی محسوب و اجازه هیچ‌‌گونه فعالیت تجاری بین‌‌المللی را ندارید.

رعایت آیین‌‌نامه اجرایی

مراحل و قوانین و مقررات گوناگونی که در تجارت بین‌‌المللی وجود دارد را آیین‌نامه اجرایی می‌گویند. تجارت شما هم در عرصه بین‌‌المللی جهت واردات شیرآلات بهداشتی باید با پایبندی به این قوانین و مقررات و رعایت آن‌ها انجام شود.

آشنایی با قوانین و مقررات کشور مبدا

هر کشوری قطعا قوانین و مقررات خاص خود را در تجارت بین‌المللی دارد، شما به عنوان یک واردکننده لازم است با قوانین و مقررات واردات شیرآلات کاملا آشنا باشید. این قوانین شامل واردات و ترخیص است که بهتر است در این زمینه از شرکت‌های تجاری معتبر کمک بگیرید.

آشنایی با نیاز مصرف‌‌کننده

واردات و ترخیص شیرآلات بهداشتی از گمرک حتما باید بر اساس میزان عرضه بر تقاضا و نیاز مصرف‌کننده صورت گیرد. زیرا اگر کالایی را مازاد بر نیاز بازار وارد کنید، دولت دیگر اجازه واردات به شما نخواهد داد، و هم این مقدار کالای اضافه روی دستتان می‌ماند و ضرر می‌بینید.

آشنایی با شرکت‌های بازرگانی جهت واردات

با توجه به این که تجارت بین‌المللی کار بسیار دشواریست و مهارت بالایی می‌طلبد، توصیه می‌‌کنیم مراحل این کار را از طریق مراکز وارداتی معتبری چون شرکت‌های تجاری فعال در این حوزه انجام بفرمایید. شرکت ققنوس ترخیص طی سالها فعالیت در حوزه ترخیص کالا، می‌‌تواند تجربیات خود را در اختیار مشتریان عزیز مایل به واردات و ترخیص قرار دهد. نیازی نیست که شما در تمام مراحل واردات شیرآلات بهداشتی و ترخیص آن حضور داشته باشد، چرا که تمام فرایند از صفر تا صد ترخیص را ما انجام می‌دهیم.

آشنایی با مراکز تولیدی

بدیهی است که مراکز تولیدی و شرکت‌‌های فراوانی در دنیا وجود دارند. در نتیجه شیرآلات بسیار متنوعی با کیفیت و سبک‌های مختلف برای عرضه وجود خواهند داشت. در واردات و ترخیص شیرآلات بهداشتی از گمرک هم برای آنکه کالاهای باکیفیت و مرغوبی پیدا کنید، به خوبی باید در زمینه مراکز تولیدی تحقیق و پرس‌ و جو نمایید.

آشنایی با روش‌های حمل‌ و نقل

سه روش اصلی حمل‌ و نقل دریایی ، ریلی، و حمل‌ونقل هوایی وجود دارند، که شما می‌توانید با توجه به کشور مبدا و فاصله آن با کشورمان یکی از این روش‌ها را برای ارسال به کشور انتخاب کنید. البته انتخاب روش حمل به اندازه، حجم و تعداد خریدتان هم بستگی دارد.

راهنمای ترخیص شیرآلات بهداشتی از گمرک

جهت ترخیص شیرآلات نیز مانند هر نوع کالای دیگر نیاز است مراحلی طی شود تا مجوز ترخیص و حق استفاده از این کالاها در واردات شیرآلات بهداشتی به بازرگان واردکننده یا شرکت خصوصی داده شود:

1. تنظیم و ارائه اظهارنامه

شروع کار ترخیص با تنظیم و تکمیل فرم اظهارنامه بصورت آنلاین در سامانه الکترونیکی epl گمرک است. سپس با تایید مدارک و اظهارنامه‌ای که به گمرک ارائه شد، مجوز ورود به مراحل ترخیص به واردکننده صادر می‌شود. مدارک لازم برای تنظیم اظهارنامه شامل: مجوز ثبت سفارش واردات و ترخیص شیرآلات بهداشتی از گمرک، فاکتور خرید، پروفرما، پکینگ لیست، بیمه نامه و کپی مدارک شناسایی، ترخیصیه، بارنامه و… .

2. تعیین مسیر گمرکی

کارشناسان گمرک مدارک ارائه شده در اظهارنامه را بررسی و بعد از تایید و ثبت رسمی در سیستم، شماره کوتاژ را برای کالا صادر می‌کنند و مسیر گمرکی (سبز، زرد، قرمز) جهت ترخیص تعیین می‌گردد.

سه مسیر سبز، زرد و قرمز در پروسه ترخیص در گمرک به این شکل است که اگر شیرآلات مسیر سبز را دریافت کرد، بدون هیچ گونه وقفه‌ای در کار، به مرحله بعد می‌رود. ولی چنانچه مسیر زرد برای واردات شیرآلات بهداشتی تعیین شد، نیاز است مدارک و مجوزهای خاصی از سازمان‌های مربوطه تهیه و دریافت گردد تا بعد از تایید، مسیر سبز شود. تعیین مسیر قرمز برای کالا، به معنای طولانی شدن ترخیص پروسه ترخیص کالاست و باید بررسی‌های بیشتری روی مدارک انجام شود.

در نهایت کارشناسان گمرک با بررسی کالای وارداتی و تعرفه، مدارک را با کالای وارد شده تطبیق می‌دهند، و مجوز لازم برای ترخیص شیرآلات بهداشتی از گمرک را صادر می‌نمایند.

3. ترخیص کالای وارداتی

در مرحله آخر ترخیص کالا از گمرک انجام می‌شود. یعنی با پرداخت هزینه‌های گمرکی، هزینه‌های انبارداری  و بررسی نهایی، واردکننده مجوز ترخیص کالا را دریافت می‌کند.

ترخیص شیرآلات بهداشتی از گمرک
ترخیص شیرآلات بهداشتی از گمرک

لیست تعرفه و هزینه های واردات شیرآلات بهداشتی 

بطور کلی هزینه نهایی واردات شیرآلات شامل قیمت خرید خود محصول، هزینه حمل‌ونقل به ایران، هزینه ترخیص از گمرک و هزینه انبارداری است. همچنین عوامل دیگری هم در هزینه نهایی موثرند، از جمله: حجم و وزن محصول و روش حمل بار (از طریق هوایی، دریایی یا زمینی). حمل بار هوایی با توجه به سرعت بالاتر، گرانتر است و برای واردات شیرآلات بهداشتی با حجم بالا روش حمل دریایی بهتر و ارزانتر خواهد بود.

عوارض گمرکی نیز مولفه تاثیرگذار دیگر در هزینه واردات و ترخیص شیرآلات بهداشتی از گمرک است که دارای نرخ نامه مشخصی می‌باشد و بعد از انتخاب نوع شیرآلات محاسبه می‌گردد. جهت کسب اطلاعات بیشتر و دقیق از هزینه واردات این محصول، می‌توانید بعد از انتخاب نوع و برند شیرآلات با کارشناسان ققنوس ترخیص تماس بگیرید.

لیست مجوزات مورد نیاز جهت ترخیص شیرآلات بهداشتی از گمرک

برای واردات این محصول نیز باید مانند دیگر محصولات مجوزاتی را دریافت و طبق بخشنامه‌های صادره از ارگان‌ها و سازمان‌ها، قوانینی را رعایت کنید. با توجه به اینکه بخشنامه‌ها مرتب تغییر می‌کنند، نمی‌توانیم توضیحات بیشتری در مورد قوانین و مجوزات واردات شیرآلات بهداشتی در این مقاله بنویسیم. شما عزیزان می‌توانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر و دقیق در مورد بخش‌نامه‌های بروز در مورد مجوزات با کارشناسان ققنوس ترخیص تماس بگیرید.

ولی بطور کلی برای ترخیص شیرآلات بهداشتی از گمرک، اخذ مجوزات زیر الزامی می‌باشد:

مجوز فنی از کمیسیون ماده 1 سازمان توسعه تجارت در مورد کالاهای مستعمل، مجوز ارزی از دفتر صنایع خانگی و اداری برای تخصیص ارز و نیاز به شناسه کالا.

تعرفه ی گمرکی شیرآلات بهداشتی در ایران

برای اطلاع از هزینه‌های ترخیص و حقوق ورودی لازم است کد تعرفه گمرکی کالا را بدانید.

  • کد تعرفه گمرکی جهت ترخیص و واردات شیرآلات بهداشتی، شیر مخلوط‌ حمام و دستشویی، روشویی، ظرفشویی و پیسوار برابر با 84818010 ، با تعرفه ورودی 55% و اولویت کالایی 4 (ممنوع الواردات) است. به شکل کیلویی محاسبه می‌شود و کشور دارای تعرفه ترجیحی آن، اتحادیه اقتصادی اوراسیا می‌باشد.
  • ترخیص شیرآلات دروازه‌ای با کد تعرفه گمرکی  84818015
  • ترخیص شیرآلات بهداشتی از گمرک از نوع کره‌ای با کد تعرفه  84818090
  • ترخیص شیرآلات توپی با کد تعرفه گمرکی  84818020
  • کد تعرفه شیرآلات ایمنی برابر با  84814000
  • کد تعرفه شیرآلات یک طرفه  در ردیف  84813000
  • کد تعرفه واردات شیرآلات بهداشتی سوزنی  برابر با 84818090
  • کد تعرفه جهت ترخیص انواع شیرآلات صنعتی با مکانیزم خودکار برابر با  8481
  • تجارت سودآور، ترخیص مطمئن با ققنوس ترخیص

مدارک لازم جهت ترخیص شیرآلات بهداشتی

مهم ترین مرحله برای واردات شیرآلات بهداشتی به کشور، مرحله ترخیص این شیرآلات از گمرک می باشد. ترخیص شیرآلات بهداشتی از گمرک به دلیل مدارک گوناگونی که لازم است صاحب محموله تجاری شیرآلات بهداشتی و یا نماینده قانونی آن تهیه نماید، بسیار پیچیده و حساس می باشد. از جمله مدارک مورد نیاز برای ترخیص شیرآلات بهداشتی از گمرک می توان به موارد ذکر شده در زیر اشاره نمود:

  • کارت بازرگانی
  • گواهی مبدا
  • مجوز ورود شیرآلات بهداشتی به کشور
  • مجوز ثبت سفارش شیرآلات بهداشتی در سامانه جامع امور گمرکی
  • شماره کوتاژ
  • گواهی ترخیصیه
  • اظهارنامه
  • بیمه نامه
  • بارنامه
  • فهرست عدل بندی
  • کاتالوگ
  • قبض انبار
  • پیش فاکتور و فاکتور خرید شیرآلات بهداشتی
  • اعلامیه تامین ارز مورد نیاز
  • دریافت مجوزهای مورد نیاز مانند مجوز استاندار، مجوز وزارت بهداشت و …
  • گواهی نامه بازرسی کالا
  • تعیین مسیر بازرسی کالا
  • و …

صادرات شیرآلات بهداشتی

 شیرآلات بهداشتی با توجه به این که در زمینه انتقال جریان آب و آسان سازی استفاده از این مایع حیات در مدل های گوناگونی برای منازل و اماکن مختلف طراحی شده است یکی از محصولات تجاری پر طرفدار در سرتاسر جهان به حساب می آید.

ایران به عنوان یکی از کشورهای تولید کننده شیرآلات بهداشتی علاوه بر تامین نیازهای داخلی کشور به انواع شیرآلات بهداشتی، در راستای ارز آوری برای کشور، اقدام به صادرات این کالای تجاری به کشورهای مختلفی در سرتاسر جهان نموده است و بر اساس آمارهای به دست آمده تاکنون عملکرد خوبی در این زمینه داشته است. از جمله کشورهایی که در لیست صادرات شیرآلات بهداشتی ایرانی قرار دارند می توان به موارد ذکر شده در زیر اشاره نمود:

  • استرالیا
  • بحرین
  • امارات
  • افغانستان
  • آذربایجان
  • ترکمنستان
  • ازبکستان
  • ترکیه
  • لیبی
  • عراق
  • گرجستان
  • کویت
  • ساحل عاج
  • قزاقستان
  • لبنان
  • سوریه
  • و …

صادر کنندگان شیرآلات بهداشتی می توانند در راستای ترخیص محموله های صادرات انواع شیرآلات بهداشتی به ترخیص کاران حرفه ای و مجرب ما در گروه ققنوس ترخیص مراجعه نموده و از خدمات ترخیص صادراتی شیرآلات بهداشتی استفاده نمایند.

ترخیص شیرآلات بهداشتی از کدام گمرکات انجام میگیرد؟

واردات‌ انواع محصولات تجاری مصرفی به کشور از تمامی گمرک های داخلی امکان پذیر می باشد اما نکته ای که لازم است در زمینه ی فرایند ترخیص محصولاتی چون شیرآلات بهداشتی در نهایت سهولت به آن توجه شود، اختصاصی شدن روند ترخیص کالا در بعضی از گمرکات کشور برای یک سری از کالاهای تجاری به خصوص است. این کار می تواند در زمینه حفظ سلامت محموله تجاری، کاهش هزینه های ترخیص شیرآلات بهداشتی و… تاثیر گذار باشد.

وارد کنندگان شیرآلات بهداشتی می توانند برای اطلاع یافتن از گمرک های اختصاصی ترخیص کننده شیر آلات بهداشتی و آشنایی با نحوه کار آن ها به کارشناسان مجرب و حرفه ای ما در گروه ققنوس ترخیص مراجعه نمایند. از جمله گمرک های داخلی که می توان در زمینه ترخیص شیرآلات بهداشتی به آن ها مراجعه کرد لازم است به موارد زیر اشاره نمود:

  • گمرک فرودگاهی امام خمینی (ره)
  • گمرک بندر امام خمینی (ره)
  • گمرک شهید رجائی
  • گمرک شیراز
  • گمرک بوشهر
  • گمرک مشهد
  • گمرک کرمان
  • گمرک ارومیه
  • گمرک بازرگان
  • گمرک منطقه آزاد چابهار
  • گمرک سهلان
  • گمرک خرمشهر
  • گمرک تهران

چرا برای واردات و ترخیص شیرآلات بهداشتی از ققنوس ترخیص استفاده کنید؟

بعد از مرحله واردات شیرآلات، به دلیل اینکه ممکن است واردکنندگان با شرایط و تعرفه‌های گمرکی ترخیص شیرآلات بهداشتی از گمرک آشنا نباشند، در مراحل ترخیص با مشکل رو به رو شوند. از این رو ققنوس ترخیص ارائه دهنده انواع خدمات در زمینه ترخیص شیرآلات بهداشتی و انواع کالاهاست. با توجه به درخواست‌های فراوان سازمان‌ها و شرکت‌ها جهت انجام تشریفات گمرکی و ترخیص کالایشان توسط قنوس ترخیص، لطفا اگر قصد واردات شیرآلات دارید پس از دریافت پروفرما جهت مشاوره با ما تماس بگیرید.

البته اخذ پروفرما را نیز می‌توانید به ققنوس ترخیص بسپارید، از دیگر خدمات ما:ثبت سفارش برای واردات شیرآلات بهداشتی، تهیه پروفرما یا پیش فاکتور، دریافت تمام مجوزهای لازم از سازمان‌های مربوطه، انجام همه مراحل ترخیص شیرآلات بهداشتی از گمرک از طریق همه گمرکات کشور.

جمع بندی

کشورهای زیادی واردکننده انواع شیرآلات هستند؛ که کشور ما ایران نیز از این قائده مستثنا نمی‌باشد. انجام تجارت بین‌المللی یعنی واردات و صادرات هر کالایی باید با تجربه کافی و آشنایی با جزئیات آن انجام شود تا واردکننده بدون ضرر و مشکلی سود خوبی کسب کند. ققنوس ترخیص با چند دهه تجربه و فعالیت در زمینه ترخیص واردات شیرآلات بهداشتی و دیگر کالاها، انجام تشریفات گمرکی انواع کالاها، نظر و اعتماد مشتریان و تجار زیادی را در سراسر ایران جذب نموده است.

اگر قصد دارید واردات و ترخیص شیرآلات بهداشتی از گمرک را انجام دهید، ققنوس ترخیص در خدمت شماست تا کلیه مراحل ترخیص شیرآلات را در اسرع وقت با کمترین هزینه ممکن برایتان انجام دهد.

کدام کشورها گزینه مناسبی برای واردات به شمار می آیند؟

کشورهای مختلفی برای واردات انواع شیرآلات بهداشتی وجود دارد که از جمله آن ها می توان به مواردی همچون  کشورهای اروپایی، کشورهای آمریکایی، کره جنوبی، فرانسه، ایتالیا، ژاپن، چین و … اشاره کرد.

روند ترخیص شیرآلات بهداشتی از گمرک چگونه است؟

از جمله مراحلی که برای ترخیص شیرآلات بهداشتی از گمرک باید طی شود می توان به مواردی همچون تنظیم و تهیه اظهار نامه گمرکی، مشخص کردن مسیر گمرکی، تهیه مدارک مورد نیاز و در نهایت ترخیص محموله تجاری از گمرک اشاره کرد.

چه مدارکی برای ترخیص شیرآلات بهداشتی از گمرک نیاز است؟

از جمله مدارک مورد نیاز برای ترخیص محموله تجاری بهداشتی از گمرک می توان به اسنادی چون کارت بازرگانی، اظهار نامه گمرکی، بیمه نامه، بار نامه، گواهی ترخیصیه، فهرست عدل بندی و … اشاره نمود.

مسیرهای گمرکی شامل چه مواردی هستند؟

برای بازرسی محموله های تجاری در گمرک به طور کلی سه مسیر وجود دارد که شامل مسیر زرد گمرکی، مسیر سبز گمرکی و مسیر قرمز گمرکی می شود. هر کدام از این مسیرها شامل نوع خاصی از بازرسی می شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط