لوگو-ققنوس-ترخیص

۴۸۰۰۰۱۱۰ – ۰۲۱

ترخیص شلوار جین از گمرک / راهنمای 0 تا 100 واردات شلوار جین

ترخیص شلوار جین از گمرک

فهرست مطالب

بسیاری از شما عزیزان نام پارچه جین یا همان لی را بارها و بارها در فروشگاه های لباس شنیده‌اید  و در کنار آن از لباس‌هایی از این جنس استفاده نموده‌اید؛ در نتیجه به‌ خوبی با بعضی از ویژگی‌های این نوع پارچه پرطرفدار آشنایی دارید. پارچه جین، به عنوان یکی از پرطرفدارترین و پر متقاضی ترین نوع پارچه‌ در صنعت نساجی تمام کشورها در نظر گرفته می‌شود که برخی از نیازمندهای صنعت نساجی ایران به پارچه جین، از طریق واردات شلوار جین از کشورهای تولیدکننده این محصول، تامین خواهد شد. در نتیجه با توجه به تقاضا بالای افراد، ترخیص شلوار جین از گمرک افزایش یافته است.

اگر شما فردی هستید که قصد ترخیص پوشاک مانند شلوار جین را از گمرک دارید، به شما پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مقاله از سوی شرکت ققنوس ترخیص همراه ما باشید.

آیا واردات شلوار جین به ایران سود آور است؟

لازم است بدانید مواد اولیه پارچه جین، 100% از جنس پنبه می‌باشد که علت این امر این است که پارچه در ابتدای استفاده از آن، اندکی زبر و خشن بوده، اما با گذشت زمان و هر بار استفاده از جین، نرم‌تر خواهد شد. در حال حاضر، واردات شلوار جین و پارچه آن برحسب نوع مراحل تولید و ساخت آن به 12 مدل تقسیم‌بندی خواهند کرد که شامل جین 100% پنبه خالص،پارچه جین خام، پارچه جین شسته شده، پارچه جین لبه دار، پارچه جین سنگشور، پارچه جین وینتیج، جین چروک شده، جین مرمری و مواردی از این قبیل می‌باشد.

در نتیجه با توجه به گستردگی نوع پارچه جین همواره واردات شلوار جین و ترخیص شلوارجین از گمرک برای تاجران و بازرگانان سود بالایی را به همراه دارد .

همچنین به علت تقاضای بسیار بالای مشتریان به ویژه نوجوانان واردات و ترخیص پوشاک به عنوان یکی از مهمترین اعمال برای دولت ها در نظر گرفته می‌شود، که در کنار آن تاجران با واردات این قسم کالا می‌توانند سود بالایی را عاید گردند.

واردات شلوار جین
واردات شلوار جین

بهترین کشور جهت واردات شلوار جین به ایران کدام است؟

کاربرد پارچه جین در صنعت نساجی کشور ما با مقدار مصرف بالایی همراه می‌باشد و سالانه انواع و اقسام پوشاک و اکسسوری از جنس پارچه جین به بازارهای داخلی مصرف کننده عرضه می‌گردد و مورد استفاده کلیه عموم قرار خواهد گرفت. همچنین خطوط تولیدی پارچه جین در سطح کشور ما قدیمی شده است. به همین علت نیاز به واردات ابزارآلات و تجهیزات به‌روز و کاربردی در کشور احساس می‌شود تا تولیدکنندگان این محصول بتوانند در این زمینه با دنیای مد هماهنگ گردند.

اما متاسفانه به دلیل اعمال تحریم‌های گسترده‌ در طی سال‌های اخیر، شانس واردات این نوع تجهیزات نیز بسیار پایین است و خطوط تولیدی عملا از فعالیت باز مانده اند.

در نتیجه بهترین گزینه ای که تامین کنندگان صنعت نساجی و پوشاک جهت تامین احتیاجات پارچه‌های جین پیش رو دارند، واردات و ترخیص شلوار جین از گمرک می‌باشد. لازم به ذکر است واردات و ترخیص پوشاک مانند پارچه جین در ایران، به طور کلی از مبداء کشورهای چین، کشور ترکیه و امارات متحده عربی صورت خواهد گرفت.

همچنین درست است که محصولات کشور ترکیه در این عرصه از کیفیت و محبوبیت بالاتری برخوردار است؛ اما واردات پارچه از چین به علت داشتن قیمتی ارزان تر و به صرفه تر، بیشتر مورد توجه تاجران و بازرگانان ایرانی کشور ما قرار گرفته‌ است.

راهنمای واردات شلوار جین به ایران

واردات شلوار جین مانند سایر کالاها دارای مراحل اساسی  می‌باشد که انجام صحیح هر کدام از این مراحل موجب می‌شود تا در هنگام ترخیص شلوار جین از گمرک دچار مشکل نشوید. از این رو در ادامه این مطلب قصد داریم تا شما عزیزان را با مراحل ترخیص و واردات شلوار جین از گمرک آشنا سازیم. مراحل واردات شلوار جین از گمرک عبارتند از:

  • انتخاب زمینه مورد فعالیت در عرصه ترخیص پوشاک

این مرحله به عنوان یکی از مهمترین و اصلی ترین مراحل واردات شلوار جین در نظر گرفته می‌شود. در این مرحله شما عزیزان بایستی زمینه فعالیت خود را به صورت دقیق تعیین کنید تا بتوانید در گام های بعدی با توجه به حوزه فعالیت خود پروسه های گمرکی را به انجام برسانید.

  • شناخت قوانین موجود در هر کشور

پس از انتخاب صحیح حوزه کاری بایستی تاجر و بازرگان به طور کامل با اصول و مقررات کشور مبدا و مقصد کالا به طور دقیق آشنایی داشته باشد. چرا که این امر موجب می‌شود تا تاجر و بازرگان اقدامات تجاری خود را با آگاهی بالا انجام دهد و از قوانین و مسائل روز هر کشور اطلاع داشته و ضرر و زیان را بسنجد و طبق دستورالعمل های تجاری هر کشوری اقدام نماید.

دریافت کارت بازرگانی نیز به عنوان یکی از مهمترین و اساسی ترین مراحل واردات و ترخیص شلوار جین از گمرک در نظر گرفته می‌شود. چرا که تاجر بدون داشتن کارت بازرگانی معتبر قادر به انجام هیچ نوع فعالیت تجاری نخواهد بود.

  • اخذ مجوزات مورد نیاز

در این مرحله تاجر و بازرگان باید کلیه مجوزهای ترخیص کالا و اسناد مورد نیاز که جهت ترخیص پوشاک لازم است را از سازمان های گوناگون دریافت نموده تا مراحل واردات پوشاک کامل گردد.

راهنمای ترخیص شلوار جین از گمرک

ترخیص شلوار جین از گمرک همانند سایر کالاها دارای مراحلی می‌باشد که انجام این مراحل به شما عزیزان کمک خواهد کرد تا در کمترین زمان ممکن کالای خود را از گمرک ترخیص نماید. در نتیجه ما به شما پیشنهاد می‌کنیم در ادامه مطلب که به مراحل ترخیص پوشاک پرداخته شده است با ما همراه باشید. مراحل ترخیص شلوار جین از گمرک به شرح زیر است:

مرحله اول: ثبت اطلاعات و اظهار کالا در سامانه تجارت

مرحله اول جهت ترخیص پوشاک مرحله ثبت اطلاعات و اظهار کالا در سامانه تجارت گمرکی می‌باشد. در این مرحله شما عزیزان بایستی کلیه اطلاعات مربوط به کالا را در فیلدهای خالی  مربوطه وارد نموده تا در نهایت بتوانید اظهارنامه کالا را دریافت کنید. همچنین توجه داشته باشید تا اطلاعات را به طور کامل و دقیق وارد نمایید؛ چرا که در صورت وجود مغایرت متحمل پرداخت جریمه نقدی خواهید شد.

مرحله دوم: دریافت شماره کوتاژ

بعد از انجام مرحله اظهار کالا نوبت به اخذ شماره کوتاژ کالا می‌رسد. در این مرحله اطلاعاتی که به وسیله تاجر و بازرگان در سامانه جامع تجارت گمرکی ثبت گردیده است، توسط گروه احراز هویت سازمان گمرک مورد بازبینی قرار می‌گیرد. که اگر در ادامه مشکلی وجود نداشته باشد، درنهایت شماره کوتاه کالا صادر خواهد شد.

مرحله سوم: اخذ مجوزات مربوط به واردات شلوار جین

در این مرحله بایستی بازرگان و یا فروشنده کالا کلیه مجوزات را از سازمان های معتبر مانند سازمان استاندارد، سازمان قرنطینه، سازمان وزارت راه و مواردی از این قبیل اخذ نماید؛ چرا که ارائه این مجوزات در هنگام ترخیص کالا از گمرک لازم و ضروری است.

مرحله چهارم: پرداخت تعرفه ها و هزینه های گمرکی

پس از اخذ مجوزات نوبت به پرداخت تعرفه های گمرکی و هزینه های اعمال شده جهت واردات شلوار جین میرسد در مرحله بایستی فروشنده کلیه هزینه های مربوط به فرایند های گمرکی و سایر موارد دیگر را پرداخت نماید تا در ادامه روند کار دچار ضرر و زیان نگردد.

مرحله پنجم: ترخیص شلوار جین از گمرک

اگر کلیه مراحل قبلی به صورت کامل و درست صورت گرفته باشد. در این مرحله تاجر می‌تواند کالای خود را از گمرک ترخیص نمایند تا به دست خریداران داخلی برساند.

ترخیص پوشاک
ترخیص پوشاک

لیست تعرفه و هزینه های واردات شلوار لی

انجام کلیه فرایندها و پروسه گمرکی نیازمند هزینه ها و مخارج متعددی می‌باشد که بازرگان و یا تاجر در ابتدای کار بایستی کلیه هزینه ها را مورد بررسی قرار دهد تا در پایان کار بتواند به آسانی کالای خود را از گمرک ترخیص نماید. هزینه های واردات شلوار جین شامل موارد گوناگونی می‌گردد که برخی از آنها عبارتند از:

  • هزینه تهیه نمودن کالا

این مرحله یکی از پرهزینه‌ترین مراحل واردات شلوار جین از کشور ها در نظر گرفته می‌شود. در این مرحله بایستی تاجر با توجه به میزان سرمایه خود کالای مورد نظر را تهیه نمایند و هزینه این خرید خود را به طور کامل پرداخت کند.

  • هزینه های مربوط به ترانزیت کالا

حمل و نقل و ترانزیت کالا نیز به عنوان یکی دیگر از مواردی می‌باشد که نیازمند هزینه بالایی است چرا که شما بایستی کالای خود را از مبدا تا مقصد با شیوه های مانند حمل بار هوایی ، حمل بار زمینی و حمل بار دریایی ترانزیت نمایید. از این رو بایستی هزینه ترانزیت کالا را نیز پرداخت کنید.

  • هزینه مربوط به ترخیص کاری

اگر شما فردی تازه کار در عرصه واردات و ترخیص پوشاک باشید، بایستی از فرد ماهر و زبده در این زمینه که به عنوان ترخیص کار گمرک شناخته می‌شود، کمک بگیرید؛ در نتیجه اگر تمایل به انتخاب ترخیص کار دارید بایستی هزینه آن را پرداخت کنید.

لیست مجوزات مورد نیاز جهت ترخیص شلوار جین از گمرک

همانطور که در بخش های قبلی نیز اشاره نمودیم انجام صحیح ترخیص شلوارجین از گمرک نیازمند اخذ مجوزاتی از سازمان های گوناگون می‌باشد. که مهمترین مجوزات عبارتند از؛

این مجوز به‌ عنوان یکی از مهم‌ترین مجوزات در انجام ترخیص پوشاک در نظر گرفته می‌شود چرا که سازمان گمرک جهت برآورد اطلاعات کافی از کالا با آزمایشگاه هایی که به صورت معتبر در زمینه تایید سلامت کالا مشغول به کار هستند در ارتباط است و در نهایت با کمک آنها استاندارد کالا را تایید می‌کند.

از دیگر مجوزات اساسی جهت واردات و ترخیص شلوار جین از گمرک مجوز ثبت سفارش می‌باشد که اخذ آن برای هر نوع کالایی لازم و ضروری است و فرد بایستی این مجوز را دریافت نموده و به گمرک تحویل دهد.

کد تعرفه ی گمرکی شلوار لی در ایران

تعرفه گمرکی برای پارچه جین که با نام پارچه دنیم نیز در بین افراد شناخته می‌شود که بایستی در روند ترخیص شلوار جین از گمرک توجه داشت، به شرح ذیل می‌باشد؛

  • کد تعرفه گمرکی انواع پارچه جین در ردیف 52114200 قرار می‌گیرد و دارای حقوق ورودی 20% می‌باشد.
  • تعرفه گمرکی برای واردات انواع پارچه جین یا دنیم، برحسب  کیلوگرم اندازه‌گیری خواهدشد.

چرا برای واردات و ترخیص شلوار جین از ققنوس ترخیص استفاده کنید؟

ترخیص شلوار جین از گمرک مانند دیگر کالاها فرآیندی بسیار پیچیده و تخصصی می‌باشد که این امر نیازمند تسلط کامل و کافی بر مقررات و قوانین تعیین شده از سوی اداره گمرک برای هر نوع کالای تجاری در نظر گرفته می‌شود. این عمل به عنوان یکی از خدمات شرکت تجاری ققنوس ترخیص در نظر گرفته می‌شود. در نتیجه اگر شما فردی تازه کار در زمینه تجارت هستید می‌توانید از خدمات شرکت ققنوس ترخیص بهره ‌مند شوید.

همچنین شرکت ققنوس ترخیص با  ارائه خدماتی در عرصه امور گمرکی از جمله ترخیص کالا به واردکنندگان و صادرکنندگان است. شما عزیزان می‌توانید در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر و یا همکاری با مشاوران و متخصصان ترخیص کار زبده و کاربلد شرکت ققنوس ترخیص، در زمینه ترخیص شلوار جین از گمرک، کافیست با ما در ارتباط باشید.

انواع شلوار وارداتی به ایران

سالانه حجم بسیار زیادی از انواع شلوارها از ترکیه به ایران وارد می‌شود. این امر ناشی از این مورد است که همواره طرفداران انواع شلوار در ایران بسیار زیاد است و با توجه به محدودیت در هنگام تولید و طراحی شلوارها همواره نیاز به واردات در کشور احساس می‌شود. از این رو تاجران و بازرگانان قصد دارند تا با واردات بهترین شلوارها به ایران سود بالایی را به دست بیاورند. از مهم‌ترین انواع شلوارهای وارداتی از ترکیه به ایران عبارتند از:

  • شلوار راحتی
  • شلوار مام فیت
  • شلوار مام استایل
  • شلوار کتان
  • شلوار ورزشی
  • شلوار پارچه‌ای
  • شلوار کودکانه
  • شلوار دمپا
  • شلوار گلدوزی شده
  • شلوارهای جین واکو
  • شلوار راسته
  • شلوارهای گوجی

مدارک لازم جهت واردات و ترخیص شلوار جین

به طور کلی بر اساس قانون اداره گمرک کشور ایران، پارچه‌ها و شلوار جین‌ که به ایران وارد می‌گردد، از این رو در هنگام واردات و ترخیص شلوار جین از گمرک بایستی مدارکی که جهت واردات قانونی این کالا لازم است را از سازمان‌های تحت نظارت اداره گمرک دریافت نمایید.

همچنین می‌توان گفت کلیه فعالیت‌هایی که در سطح بین‌الملل انجام می‌شود، نیاز اخذ برخی از مجوزات و مدارک نیز دارند. اگر شما هم قصد واردات کالا و یا ترخیص شلوار جین از گمرک را دارید بایستی مدارک مورد نیاز برای آن را دریافت کنید. در نتیجه در ادامه به مهم‌ترین مدارک لازم جهت واردات و ترخیص شلوار جین از گمرک می‌پردازیم.

مهمترین این مدارک عبارتند از:

  • لیست عدل‌ بندی یا پکینگ
  • لیست پیش فاکتور کالا
  • اخذ و دریافت مجوز ثبت سفارش کالا
  • مدارک مربوط به بیمه نامه کالا
  • مدارکات مربوط به پرداخت عوارض گمرکی کالا
  • برگه ترخیصیه کالا
  • گواهی مبدا
  • بارنامه کالا
  • فاکتور کالا
  • قبض انبار

نحوه خرید آنلاین پوشاک از ترکیه

انواع پوشاک به عنوان یکی از پر استفاده‌ترین کالاها در بین مردان و زنان در نظر گرفته می‌شود. تنوع بسیار بالای طرح، رنگ و دوخت انواع پوشاک از ترکیه به نحوی است که در مناسبت‌های گوناگون و محیط‌های مختلف می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد. همچنین لباس‌هایی که از ترکیه وارد کشور می‌شود به علت کیفیت بالا عمر بیشتری نسبت دارند. البته لازم است این نکته را نیز در نظر داشته باشید که پارچه به کار رفته در آنها نیز بسیار مهم است.

راه‌های بسیار زیادی جهت تهیه و خرید آنلاین پوشاک از ترکیه وجود دارد که به مهمترین آنها در ادامه خواهیم پرداخت. ترکیه همواره در زمینه پوشاک حرف زیادی برای گفتن دارد و پارچه‌ها و لباس‌های ترک معمولاً طرفداران بسیار زیادی در ایران و در سطح دنیا به خود اختصاص داده‌اند.

برندهای ترکی نیز از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار می‌باشند و چون قیمت آنها نسبت به برندهای اروپایی مناسب تر است بیشتر مورد اسقبال است. همچنین لازم است بدانید که کلیه برندهای مطرح ترکی سایت های خرید و فروش آنلاین را به خود اختصاص دادند و هر فردی می‌تواند از هر جای این دنیا نسبت به خرید آن اقدام نمایند.

یکی از روش‌های خرید آنلاین از کشور ترکیه خرید از سایت‌های مختلف می‌باشد که یکی از مهم‌ترین این سایت‌ها سایت علی بابا می‌باشد.

سایت علی بابا با فرو بیش از هزار نوع از انواع پوشاک و برندهای ترکی توانسته است راه‌ ارتباطی گسترده‌ای میان خریداران و فروشندگان ایجاد سازد. همچنین از راه‌های دیگری که جهت خرید لباس از ترکیه می‌توان استفاده کرد که هم به صرفه‌تر و هم راحت‌تر می‌باشد خریداری از آنلاین شاپ‌های مورد نظر می‌باشد. این سایت‌ها کالا را درب منزل به شما تحویل خواهند داد.

یکی از این شرکت‌ها سایت آمازون می‌باشد. این سایت به عنوان یکی از بزرگترین آنلاین شاپ‌ها در سطح جهان در نظر گرفته می‌شود که شما می‌توانید هر کالایی مانند پوشاک را از آن خریداری و درب منزل تحویل بگیرید.

جمع بندی

همانطور که در ابتدای مقاله اشاره شد، پارچه جین به عنوان یکی از مواردی در نظر گرفته می‌شود که بازرگانان و تاجران توجه بالایی به واردات آن داشته اند. انجام مراحل مربوط به واردات و ترخیص شلوار جین از گمرک زمان زیادی خواهد برد؛ با این وجود، تمامی پروسه های مربوط به آن بایستی به شکل درست و کامل طی گردد تا در نهایت به مشکل برنخورید.

ققنوس ترخیص با تسلط کافی و وافی بر کلیه مقررات و قوانین خرید و ترخیص پوشاک به ایران، قادر می‌باشد تا بهترین خدمات را در این عرصه به شما عزیزان ارائه دهد. شما بازرگانان و تاجران می‌توانید جهت انجام صحیح واردات شلوار جین با متخصصان و کارشناسان ما مشورت کنید. همچنین می‌توانید از سایر خدمات ما مانند ترخیص شلوار جین از گمرک، تشریفات ترخیص صادراتی و وارداتی … نیز بهره‌مند شوید. با تشکر از توجه شما

آیا واردات شلوار جین به ایران سودآور است؟

بله با توجه به استفاده انبوه افراد از پارچه شلوار جین در مناسبت‌های گوناگون این نوع پارچه به عنوان یکی از شلوارهای پرطرفدار در نظر گرفته می‌شود. از این رو واردات آن به ایران نیز سودآور است.

جهت واردات شلوار جین چه مدارکاتی لازم است؟

مدارکاتی مانند گواهی مبدا، بارنامه کالا، لیست عدل‌بندی، پیش فاکتور، برگه ترخیصیه کالا از مهم‌ترین مدارکات لازم جهت واردات شلوار جین در نظر گرفته می‌شود.

چه مدل شلوارهایی از ترکیه به ایران وارد می‌شود؟

از انواع شلوارهای وارداتی می‌توان به شلوار مام فیت، شلوار مام استایل، کتان، پارچه‌ای، کودکانه، دمپا، گلدوزی شده و غیره اشاره کرد.

کد تعرفه گمرکی ترخیص شلوار جین از گمرک در چه ردیفی قرار می‌گیرد؟

کد تعرفه گمرکی پارچه جین در ردیف 52114200 قرار می‌گیرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵ رای

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط