لوگو-ققنوس-ترخیص

۴۸۰۰۰۱۱۰ – ۰۲۱

ترخیص شلوار از گمرک / راهنمای کامل ترخیص شلوار پارچه ای

ترخیص شلوار از گمرک

فهرست مطالب

شلوار پارچه ای به عنوان یکی از پر استقبال کننده ترین محصولات برای ایرانیان در نظر گرفته می‌شود. بسیاری از ایرانیان جهت شرکت در مکان های رسمی مانند محل کار یا مجالس از انواع شلوار پارچه ای استفاده می‌نمایند، چرا که این محصول زیبایی خاصی را به اندام میبخشد. از این رو با توجه به علاقه بسیاری از ایرانیان به این محصول ترخیص شلوار پارچه ای از گمرک به عنوان یکی از مهمترین انواع واردات کالا در نظر گرفته می‌شود. از این رو اگر شما قصد انجام ترخیص شلوار از گمرک و ترخیص پوشاک از گمرک را دارید به شما پیشنهاد می‌کنیم در ادامه این مطلب از سوی شرکت ققنوس ترخیص همراه ما باشید.

آیا واردات شلوار پارچه ای به ایران سود آور است؟

با توجه به موارد گفته شده در مقدمه این مقاله واردات و ترخیص شلوار از گمرک می‌تواند برای تاجران و بازرگانان بسیار پرسود باشد. چرا که همانطور که گفته شد بسیاری از مردان ایرانی تمایل دارند تا هنگام شرکت کردن در مجالس، ادارات و یا محل های رسمی از شلوار پارچه ای استفاده نمایند. از این رو واردات و ترخیص پوشاک از گمرک می‌تواند سود بالایی را برای علاقه مندان در این زمینه به همراه داشته باشد.

همچنین لازم به ذکر است که بدانید ترخیص شلوار از گمرک اگر به صورت اصولی و با دقت بالا انجام شود می‌تواند سود بسیار بالایی را برای افراد به همراه داشته باشد.

ترخیص شلوار از گمرک
ترخیص شلوار از گمرک

بهترین کشور جهت واردات شلوار پارچه ای به ایران کدام است؟

بیشترین استقبال در زمینه واردات و ترخیص پوشاک از گمرک به کشورهایی نظیر چین و ترکیه اختصاص یافته است . از ابن رو بسیاری از تاجران جهت کسب سود بالا این نوع محصول را انتخاب می‌نمایند. هرچند لازم به ذکر است طی سال های اخیرا چند قانون جدید در مورد واردات و ترخیص شلوار پارچه از کشورهای چین و ترکیه وضع گشته است. اما، واردات پوشاک از کشور چین و ترکیه هنوز ادامه یافته و بازرگانان می‌توانند از این نوع کشورها سفارشات خود را وارد نمایند.

راهنمای واردات شلوار پارچه ای به ایران

انجام واردات و ترخیص شلوار از گمرک از مراحلی تشکیل شده است که باید کلیه این مراحل را به درستی و زیر نظر گمرک به انجام برسد. واردات و ترخیص شلوار پارچه ای از مراحل متفاوتی تشکیل شده است که در ادامه این مقاله از سوی ققنوس ترخیص قصد داریم به توضیح مختصر آنها بپردازیم. از مهمترین این مراحل می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد.

مرحله اول: انتخاب تولید کننده کالا

این مرحله در عین حال که بسیار ساده و ابتدایی به نظر می‌رسد، اما به عنوان یکی از مهمترین مراحل واردات و ترخیص شلوار از گمرک در نظر گرفته می‌شود. در این مرحله شما باید بهترین تولیدکننده کالا که بتواند محصول شما را به اندازه مورد نیاز تهیه نمایند، را انتخاب کنید و در صورتی که تولید کننده بتواند به درستی مقدار کالای درخواست شده توسط شما را تولید کند، در نهایت می‌توانید سود بالایی را از آن خود نمایید.

مرحله دوم: مذاکره و گفتگو با تولید کننده کالا

این مرحله هم به اندازه مرحله اول مهم است. در نتیجه شما باید بعد از از انتخاب بهترین تولیدکننده کالا در مورد مواردی مانند سازمان حمل و نقل محصول، حجم و نوع کالا، چگونگی انجام پروسه های گمرکی و … با تولیدکننده کالا مذاکره و گفتگو کنید. همچنین می‌توان گفت انجام درست این مرحله نیز بوعث می‌شود سود کسب شما در نهایت بیشتر باشد.

مرحله سوم: اخذ مدارکات و مجوزات لازم از تولیدکننده کالا

لازم است بدانید که انجام واردات و ترخیص شلوار از گمرک نیازمند اخذ مجوزات و مدارکاتی از سازمان های مختلف می‌باشد. همچنین بعضی از این مجوزات باید توسط تولیدکننده کالا اخذ و دریافت شود. یکی از این مجوزات که باید حتما توسط نامین کننده کالا دریافت شود و در نهایت به صاحب کالا ارایه گردد، مجوز پیش فاکتور یا پروفرما در نظر گرفته می‌شود.

همچنین پیش فاکتور از جمله مدارکاتی محسوب می‌شود که در روند انجام فرایند گمرکی ضروری می‌باشد و نیز شامل اطلاعات کلی مانند نام و آدرس فروشنده و یا خریدار محصول، نوع و میزان کالا، شرکت حمل و نقل و ترانزیت کالا و مواردی از این قبیل است.

مرحله چهارم: انتخاب مناسب ترین ترم اینکوترمز

در این مرحله از واردات و ترخیص پوشاک از گمرک شما باید یکی از ترم های اینکوترمز که جهت حمل و نقل محصول شما مناسب است انتخاب نمایید و بعد از پرداخت هزینه های حمل و نقل نسبت به ترخیص شلوار پارچه ای از گمرک اقدام کنید.

مرحله پنجم: پرداخت هزینه ها و مخارج مربوط به تشریفات گمرکی

این مرحله از دیگر مراحل مهم جهت واردات و ترخیص شلوار پارچه می‌باشد که در این مرحله تاجران باید همه هزینه ها و مخارج واردات محصول را پرداخت کنند.

مرحله ششم: ارسال ‌کالاها

این مرحله به عنوان آخرین مرحله واردات و ترخیص شلوار از گمرک نظر گرفته می‌شود و باید کلیه اجناس خریداری شده به کشور ارسال گردد.

راهنمای ترخیص شلوار پارچه ای از گمرک

علاوه بر مراحلی با عنوان نحوه واردات شلوار پارچه، واردات شلوار شامل مراحل دیگری نیز به عنوان مراحل ترخیص شلوار پارچه ای از گمرک تشکیل شده است که این مراحل در هنگام ترخیص کالا از گمرک باید به نحوه کامل صحیح انجام شود تا در نهایت شلوارها بدون مشکل وارد کشور گردد. از مهمترین مراحل ترخیص پوشاک از گمرک می‌توان به مواردی اشاره کرد.

مرحله اول: ثبت سفارشات در سامانه مربوط به تجارت امور گمرکی یا epl

این مرحله از ابتدایی ترین اما مهمترین مرحله ترخیص شلوار پارچه از گمرک در نظر گرفته می‌شود. در این مرحله یا تاجر باید کلیه اطلاعات کالا را به شکل کاملاً دقیق و کامل در سامانه امور تجارت ثبت کند. همچنین در هنگام وارد نمودن اطلاعات شلوارها به این نکته توجه داشته باشید تا اطلاعات را به طور صحیح وارد نمایید، زیرا اگر اطلاعات وارده به صورت نادرستی در سامانه ثبت گردد مجبور به پرداخت جریمه نقدی مربوط به آن هستید.

مرحله دوم: انجام صحیح احراز هویت کالا

در این مرحله از واردات و ترخیص شلوار از گمرک، کالا باید به طور دقیق به وسیله متخصصان فنی گمرکی مورد بازبینی قرار بگیرد و کالا با اطلاعات ذکر شده در سامانه امور تجارت گمرکی تطابق داده شود، تا در صورت وجود مشکل اصلاح گردد و به طرفین اطلاع داده شود.

مرحله سوم: کنترل محصول در مسیرهای گمرکی

در این مرحله از واردات و ترخیص شلوار پارچه از گمرک باید با توجه به مسیرهای گمرکی ، کالا مجددا موردبازبینی قرار بگیرد. مسیرهای گمرکی از سه رنگ متفاوت تشکیل گشته است که شامل رنگ های قرمز، زرد و سبز می‌شود. همچنین لازم به ذکر است کالا در هر کدام از این مسیر ها قرار بگیرد معنای خاصی دارد.

به این شکل که اگر کالا در مسیر زرد و یا قرمز قرار بگیرد باید دوباره توسط متخصصان امور گمرکی مورد بازبینی قرار گیرد، ولی اگر در مسیر سبز قرار بگیرد نیازی به بازرسی مجدد کالا نخواهد بود.

مرحله چهارم: اخذ مجوزات مهم

در این مرحله از ترخیص شلوار از گمرک باید کلیه مجوزات که جهت واردات لازم است، را از سازمان های مختلف اخذ کنید. این مجوزات را باید از از سازمان های وزارت راه، سازمان بهداشت، سازمان استاندارد و سایر سازمان های دیگر دریافت و اخذ کنید.

مرحله پنجم: بازرسی محصول توسط متخصصان اداره گمرک

بعد از انجام این مراحل، کالا وارد گمرک می‌شود. در این مرحله باید کالا دوباره توسط کارشناسان و متخصصان مورد بررسی و بازبینی قرار گیرد.

مرحله ششم: حمل و نقل کالا

در این مرحله از در ترخیص پوشاک از گمرک بعد از کنترل کالا، تاجر و بازرگان باید نسبت به حمل و نقل کالای خود اقدام کند تا بعد از آن بتواند مراحل دیگر ترخیص شلوار پارچه از گمرک را به انجام برساند.

مرحله هفتم: ترخیص پوشاک از گمرک

این مرحله آخرین مرحله ترخیص شلوار پارچه محسوب می‌گردد که بازرگان باید کالای خود را از گمرک ترخیص کند.

لیست تعرفه و هزینه های واردات شلوار پارچه ای

انجام صحیح ترخیص شلوار از گمرک شامل پرداخت هزینه هایی برای بازرگانان و فعالان در این این حوزه می‌گردد که در هنگام انجام عملیات ترخیص باید پرداخت گردد تا در نهایت فروشنده بتواند کالای خود را از گمرک ترخیص کند. از این رو در ادامه مقاله قصد داریم تا به مهمترین تعرفه های ترخیص پوشاک از گمرک بپردازیم. این هزینه ها عبارتند از :

  • هزینه خرید شلوار از تامین کننده کالا

این هزینه به عنوان یکی از اصلی ترین هزینه ها در ترخیص شلوار پارچه نظر گرفته می‌گردد. در این مرحله باید بازرگان مقدار کالای درخواستی خود را به تامین کننده اعلام کند و بعد از پرداخت هزینه آن نسبت به واردات آن اقدام نماید.

  • هزینه مربوط حمل و نقل کالا

از دیگر هزینه های مهم جهت ترخیص شلوار پارچه از گمرک هزینه ترانزیت و حمل و نقل کالا است. در این مرحله باید فروشنده یکی از روش های حمل کالا نظیر حمل هوایی بار، حمل زمینی بار، حمل دریایی بار را انتخاب کند تا کالا را به دست مشتریان برساند.

  • هزینه مربوط به تخلیه، بارگیری و نگهداری محصول

همانطور که از این مورد نیز اطلاع داریم انجام صحیح پروسه و فرایند گمرکی زمان بر است، در نتیجه باید کالا مدت زمانی را در انبارهای گمرک نگهداری گردد، که این امر شامل پرداخت هزینه‌هایی برای تاجر خواهد شد.

  • هزینه کارشناسی محصول

از دیگر هزینه های مطرح جهت واردات و ترخیص پوشاک از گمرک هزینه مربوط به کارشناسی محصول است. انواع شلوار پارچه بعد از اینکه توسط خریداران وارد اداره گمرک گشت، باید توسط متخصصان مورد بازبینی قرار گیرد که این امر شامل پرداخت هزینه های خواهد شد.

ترخیص پوشاک از گمرک
ترخیص پوشاک از گمرک

لیست مجوزات مورد نیاز جهت ترخیص شلوار پارچه ای از گمرک

همانطور که در مراحل واردات و ترخیص شلوار پارچه اشاره کردیم جهت انجام درست ترخیص بایستی مجوزاتی را به اداره گمرک ارائه بدهید تا در نهایت بتوانید کالای خود را از آنجا ترخیص نماید. مهمترین مجوزات عبارتند از:

  • مجوزات مربوط به ثبت سفارش محصول

این مجوز از جمله مهمترین مجوزات جهت ترخیص پوشاک از گمرک می‌باشد که حتما باید توسط فروشنده کالا اخذ و دریافت گردد و در نهایت به خریدار کالا داده شود. مجوز ثبت سفارش به معنای خریداری کالا از راه قانونی می‌باشد.

  • مجوز مربوط به استاندارد کالا

از جمله مجوزات لازم و ضروری دیگر جهت انجام پروسه ترخیص شلوار پارچه از گمرک مجوز استاندارد کالا است. این مجوز به عنوان مجوزی محسوب می‌شود که نشان دهنده استاندارد کالا از لحاظ بهداشتی همراه با موازین قانونی حاکم بر در جامعه است.

کد تعرفه ی گمرکی شلوار پارچه ای در ایران

ترخیص شلوار از گمرک شامل تعرفه های مربوط به خود می‌باشد که هنگام ترخیص بایستی از آنها اطلاع داشت. به طور کلی می‌توان گفت؛

  • کد تعرفه گمرکی جهت ترخیص شلوار سرهم در شماره ردیف 6103 قرار می‌گیرد.
  • کد تعرفه گمرکی جهت ترخیص جوراب شلواری در شماره ردیف 6115 قرار می‌گیرد.

مدارک لازم جهت ترخیص شلوار از گمرک

جهت انجام واردات و ترخیص هر نوع کالایی در ابتدای کار بایستی مدارک و مجوزات لازم را از شرکت‌ها و سازمان‌های مرتبط اخذ نمایید تا بتوانید انجام مراحل واردات و ترخیص کالا را با نهایت دقت و سرعت به انجام برسانید. همچنین لازم است این نکته را در نظر داشته باشید که مدارک ضروری جهت واردات و ترخیص شلوار از گمرک نیز مانند مدارک ضروری جهت واردات دیگر کالاها می‌باشد. از این رو در ادامه این مبحث از سوی شرکت ققنوس ترخیص شما همراهان عزیز را با مهم‌ترین مدارک جهت واردات و ترخیص شلوار از گمرک آشنا می‌سازیم که مهم‌ترین مدارک جهت واردات شلوار از گمرک به شرح زیر می‌باشد.

  • کارت بازرگانی مربوط به ترخیص کار گمرک
  • مدارک مربوط به بارنامه محصول
  • پروفرما یا پیش فاکتور کالا
  • برگه ترخیصیه کالا
  • پکینگ لیست یا همان لیست عدل بندی
  • اسناد مرتبط با بیمه کالا در صورت وجود
  • اسناد مربوط به گواهی مبدأ کالا
  • فاکتور خرید و…

اهمیت استخدام ترخیص کار در فرایند ترخیص کالا

انجام واردات و ترخیص شلوار از گمرک پروسه‌ای پیچیده و زمان‌بر می‌باشد. همچنین شما در هنگام انجام واردات بایستی با کلیه اصول و قوانین واردات و صادرات آشنایی کامل داشته باشید، چرا که در صورت عدم آگاهی در مورد قوانین و مقررات گمرکی و نداشتن تجربه کافی در این زمینه انجام این عمل موجب دردسر و مشکلات زیادی برای شما عزیزان خواهد شد. از این رو ما به شما پیشنهاد می‌کنیم تا در همان ابتدای کار جهت پیشگیری از بروز هرگونه مشکل از یک ترخیص کار حرفه‌ای گمرک کمک بگیرید تا با انجام سریع و صحیح امورات گمرکی بتواند در کمترین زمان ممکن کالای شما را به دست شما عزیزان برساند.

همچنین این نکته را باید مورد توجه داشته باشید که عدم آگاهی کافی از مراحل ترخیص از گمرک در نهایت موجب می‌شود تا پروسه درخواست محصول در دراز مدت صورت بگیرد و این امر موجب ایجاد هزینه‌های اضافی بسیار زیادی در این زمینه خواهد شد چرا که با توجه به طولانی شدن مدت زمان ترخیص کالا، محصول بایستی مدت زمان بیشتری را در انبارهای گمرکی باقی بماند که این امر موجب بروز هزینه‌های بسیار زیادی برای تاجر و بازرگانان خواهد شد.

همچنین طولانی شدن پروسه ترخیص کالا به منظور راکد شدن سرمایه تاجر در نظر گرفته می‌شود و فرد بازرگان متحمل ضرر و زیان‌های بسیاری خواهد شد. در نهایت تاجر جهت جبران خسارت قیمت کالای خود را بالا می‌برد که این امر موجب ایجاد تورم و مشکلات اقتصادی زیادی خواهد شد. از این رو بهتر است تا در ابتدای کار از یک ترخیص کار زبده کمک بگیرید.

ترخیص بند شلوار از گمرک

بند شلوار در واقع به عنوان یک نوع اکسسوری رایج در میان مردان در نظر گرفته می‌شود که از آن به جای کمربند برای نگهداری شلوار استفاده می‌گردد. لازم است این نکته را به خاطر داشته باشید که تا چند سال پیش آمار واردات بند شلوار در ایران بسیار بالا بوده است و مقدار بسیار زیادی ارز جهت خرید این محصول از کشورهای تولید کننده خارج می‌شد چرا که فعالیت در این زمینه سود بسیار خوبی برای فعالان تجاری در برداشته است.

بند شلوار از دو بند از جنس پارچه یا چرم می‌باشد که در دو طرف شانه‌ها قرار می‌گیرد و جهت نگهداری شلوار به کار گرفته می‌شود. انتهای این بندها حالت کشسان دارد و توسط گیره به دکمه شلوار متصل می‌گردد. نکته قابل توجه در استفاده از بند شلوار این است که نباید به همراه کمربند به کار گرفته شود چرا که این اکسسوری به جای کمربند مورد استفاده قرار می‌گیرد.

چرا برای واردات و ترخیص شلوار پارچه ای از ققنوس ترخیص استفاده کنید؟

ترخیص شلوار پارچه نیازمند انجام مراحل متعددی در این زمینه می‌باشد. همچنین تاجران و فعالان در این زمینه بایستی اطلاعات کامل و جامعی در زمینه قوانین و مقررات ترخیص شلوار از گمرک داشته باشد. از این رو لازم است تا با یک شرکت ترخیص کار در این زمینه مشورت حاصل فرمایید.شرکت تجاری ققنوس ترخیص می‌تواند کلیه فرایند گمرکی را برای شما از به انجام برساند تا بدون دغدغه و پرداخت خسارت به ترخیص پوشاک از گمرک بپردازید.

همچنین لازم است بدانید شرکت ققنوس ترخیص کلیه مراحل واردات و ترخیص کالا را برای شما به آسانی به ثمر می‌رساند و شما می‌توانید با خیالی آسوده به امورات دیگر خود بپردازید.

جمع بندی

در این مقاله از سوی شرکت ققنوس ترخیص تلاش نمودیم تا شما عزیزان را با نحوه ترخیص پوشاک از گمرک آشنا سازیم. همانطور که در این مقاله ذکر شد واردات و ترخیص شلوار پارچه به ایران نیازمند انجام مراحلی می‌باشد که بایستی آنها را با دقت بالایی به انجام برسانید. از این رو شما می‌توانید با مطالعه این مقاله از کلیه فرآیندهای گمرکی اطلاعات کامل و جامعی را به دست آورده و در نهایت بتوانید کالای خود را از گمرک ترخیص کنید.

لازم به ذکر است شرکت ققنوس ترخیص با بیش از ۸ سال سابقه درخشان در زمینه ثبت سفارش کالا، ترخیص و انجام امورات گمرکی، تخصیص و تامین ارز ترانزیت و ترانشیپ کالا و مواردی از این قبیل آماده خدمت رسانی به شما عزیزان است.

آیا واردات و ترخیص شلوار از گمرک برای تاجران ایرانی سودآور است؟

بله در واقع می‌توان گفت بند شلوار به عنوان یکی از انواع لوازم جانبی‌های مردانه در نظر گرفته می‌شود که طرفداران مخصوص خود را دارد و واردات آن می‌تواند سود خوبی را به همراه داشته باشد.

واردات شلوار از چه کشورهایی صورت می‌گیرد؟

بیشترین حجم واردات شلوار به کشور ایران از کشورهایی مانند ترکیه و چین و دیگر کشورهای همسایه صورت می‌پذیرد.

کارت بازرگانی چیست؟

کارت بازرگانی در واقع به عنوان یکی از مدارک مهم جهت واردات و ترخیص شلوار از گمرک در نظر گرفته می‌شود. این مدرک یکی از مدارک مربوط به ترخیص کار گمرک می‌باشد که ارائه آن الزامی است.

چرا وجود ترخیص کار گمرک در فرایند ترخیص کالا مهم است؟

انجام واردات و ترخیص شلوار از گمرک پروسه‌ای پیچیده و زمان‌بر می‌باشد. از این رو بهتر است در ابتدای کار از فردی با تجربه در این زمینه کمک بگیرید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط