لوگو-ققنوس-ترخیص

۴۸۰۰۰۱۱۰ – ۰۲۱

ترخیص شال و روسری از گمرک / راهنمای کامل واردات شال و روسری

ترخیص شال و روسری از گمرک

فهرست مطالب

حتما شما هم تاکنون از انواع شال و روسری استفاده کرده اید. انواع شال و روسری وارداتی از کیفیت و کمیت بسیار مناسبی برخوردارند و در انواع طرح ها و مدل های گوناگون در سطح بازارهای داخلی دیده می‌شوند. واردات شال و روسری همواره در حال انجام می‌باشد؛ با این حال واردات و ترخیص شال و روسری از گمرک بایستی طبق قوانین موجود در سطح کشور صورت بگیرد. از این رو در این مقاله از سوی شرکت بازرگانی ققنوس ترخیص قصد داریم تا در ادامه به ‌کلیه روش های واردات روسری و شال بپردازیم.

آیا واردات شال و روسری به ایران سود آور است؟

با توجه به اینکه انواع شال و روسری های وارداتی از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است، همواره در سطح کشور طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده است. در نتیجه به همین علت فروشندگان و تاجران با واردات شال و روسری از کشورهای همسایه می‌توانند سود بسیار زیادی را به دست آورند. البته این نکته نیز حائز اهمیت است که جهت اینکه هزینه های واردات و ترخیص شال و روسری کاهش یابد، بهتر است در انجام رویه های گمرکی از شرکت های بازرگانی معتبر مانند ققنوس ترخیص در این عرصه کمک بگیرید.

واردات شال و روسری
واردات شال و روسری

بهترین کشور جهت واردات شال و روسری به ایران کدام است؟

جهت واردات شال و روسری، کشور چین به عنوان یکی از کشورهای محبوب‌ در بین تاجران و بازرگانان به شمار می‌رود که به علت داشتن شال و روسری های متنوع و در حین حال مقرون به صرفه نسبت به سایر کشورها، انتخاب اول برای واردات شال و روسری می‌باشد. همچنین واردات و ترخیص شال و روسری از گمرک در اولین نگاه می‌تواند بسیار پیچیده و سخت باشد، اما در نهایت با آشنا شدن قوانین و مقررات موجود و هزینه‌های آن می‌توانید سود بالایی را کسب کنید.

راهنمای واردات شال و روسری به ایران

انجام صحیح واردات شال و روسری یکی از مراحل مهم تجارت در نظر گرفته می‌شود، که در ابتدای اقدام جهت واردات بایستی به آنها توجه داشته باشید. از این رو قصد داریم در ادامه به مهم ترین مراحل واردات و ترخیص شال و روسری از گمرک پردازیم. مهمترین مراحل واردات شال و روسری به صورت ذیل می‌باشد.

مرحله اول: گزینش صحیح مناسب ترین تامین کننده

این مرحله ابتدایی ترین و در عین حال مهمترین مرحله واردات شال و روسری به شمار می‌رود. در این مرحله شما عزیزان باید میان تامین کنندگان گوناگون بهترین آن را جهت تهیه کالا انتخاب نمایید تا در ادامه جهت انجام روند واردات بتواند به شکل کامل پاسخگوی میزان کالای درخواستی باشد. همچنین در مرحله گزینش تامین کننده دقت داشته باشید تا بهترین فروشنده کالا را انتخاب نماید. چرا که در نهایت می‌توانید سود بسیار بالایی را به دست آورید.

مرحله دوم: مذاکره اختصاصی با تامین کننده محصول

مرحله گفتگو و مذاکره با تولید کننده کالا نیز به اندازه مرحله گزینش تامین کننده مهم است. در این مرحله پس از این که تامین کننده محصول را انتخاب کردید، باید در مورد موارد مختلفی نظیر چگونگی حمل و نقل و ترانزیت کالا، نحوه خرید کالا، مقدار کالای درخواست شده و مواردی از این نوع گفتگو و مذاکره کنید.

مرحله سوم: اخذ مدارکات و مجوزات از تامین کننده کالا

در مرحله سوم از واردات و ترخیص شال و روسری از گمرک شما باید کلیه مجوزات و مدارکاتی که برای واردات لازم است، را اخذ کنید. همچنین از جمله مدارکات و مجوزات مهمی که در فرایند واردات شال و روسری ضروری می‌باشد پروفرما یا پیش فاکتور است. لازم است بدانید پیش فاکتور یا پروفرما از جمله مجوزاتی می‌باشد که به وسیله فروشنده محصول بایستی اخذ گردد. پیش فاکتور شامل اطلاعاتی نظیر نام فروشنده و خریدار محصول، سازمان تامین و تولید کننده کالا، شیوه حمل و نقل و کالا، مشخصات اصلی کالا و …می‌گردد.

مرحله چهارم: انتخاب مناسب ترین ترم جهت ترانزیت

در مرحله چهارم از واردات و ترخیص شال و روسری شما باید یکی از انواع ترم های اینکوترمز را جهت حمل و نقل کالاهای خود مورد گزینش قرار بدهید و بعد از پرداخت تعرفه ها و هزینه های گمرکی نسبت به حمل و نقل آن اقدام کنید. هر کالایی دارای ترم اینکوترمز مخصوص به خود می‌باشد که بایدآن را انتخاب کنید در این مورد مشاوران بازرگانی ققنوس ترخیص می‌توانند یاری رسان شما باشند.

مرحله پنجم: پرداخت تمامی هزینه های موجود

در این مرحله از ترخیص شال و روسری از گمرک بایستی با توجه به پیش فاکتور که از تامین کننده دریافت کرده‌اید و مبلغ درج شده در آن هزینه های گمرکی را پرداخت کنید.

مرحله ششم: ارسال شال و روسری های خریداری شده

در این مرحله از واردات شال و روسری بایستی کلیه روسری و شال های خریداری شده خود را با استفاده از روش های ترانزیتی ارسال کرده تا در ادامه وارد بازارهای داخلی در سطح کشور شود و در نهایت به فروش برسند.

راهنمای ترخیص شال و روسری از گمرک

فرآیند ترخیص شال و روسری از گمرک مانند واردات سایر کالاها نیازمند انجام مراحلی می‌باشد. در نتیجه در این قسمت از مقاله از سوی ققنوس ترخیص قصد داریم تا شما عزیزان را با مراحل اصلی واردات و ترخیص شال و روسری از گمرک آشنا سازیم. مراحل ترخیص شال و روسری از گمرک به شرح زیر می‌باشد:

مرحله اول: دریافت اظهارنامه کالا از سامانه تجارت گمرکی یا epl

مهمترین مرحله جهت انجام واردات شال و روسری مرحله ابتدایی آن محسوب می‌شود. در مرحله ثبت اظهار کالا بازرگان و یا تاجر باید تمامی اطلاعات محصولات وارداتی را به شکل کاملا صحیح در فیلدهای خالی اختصاص یافته ،وارد کند.

مرحله دوم: تنظیم احراز هویت محصول

در این مرحله از واردات و ترخیص شال و روسری از گمرک تمامی کالاها باید توسط دایره فنی سازمان گمرک مورد بررسی قانونی قرار بگیرد. در این مرحله پس از دریافت کوتاژ اختصاصی برای کالا، کالا در سامانه ثبت خواهد گردید.

مرحله سوم: کنترل بازرسی کالا در مسیرهای گمرکی

در این مرحله از ترخیص شال و روسری از گمرک، کالا در مسیرگمرکی مربوط به قرار می‌گیرد. لازم است بدانید در انجام فرآیند ترخیص و واردات شال و روسری همواره محصولات در یکی از مسیرهای گمرکی که به رنگ های سبز، زرد و قرمز وجود دارد قرار می‌گیرد.

همچنین قرارگیری کالا در هرکدام از این مسیرها دارای معنای متفاوت و مربوط به خود است به این صورت که اگر کالا در مسیرهای قرمز و یا زرد مستقر شود، مجددا بایستی به وسیله کارشناسان و متخصصان مورد بازرسی و بازبینی قرار بگیرد، ولی گر در مسیر گمرکی سبز قرار گیرد نیازی به بررسی مجدد نخواهد داشت.

مرحله چهارم: دریافت کلیه اسناد و مدارکات قانونی مورد نیاز

در این مرحله باید تمامی اسناد که جهت جهت واردات و ترخیص شال و روسری از گمرک لازم است را اخذ نمایید. شما عزیزان می‌توانید این مجوزات از سازمان های مربوط به آن مانند سازمان استاندارد، سازمان بهداشت و … دریافت کنید.

مرحله پنجم: بررسی کالا توسط کارشناسان و متخصصان امور گمرکی

در این مرحله کالا باید تحت نظارت کارشناسان فعال گمرکی مورد بررسی قرار بگیرد تا در صورت وجود مشکل به دوطرف قرارداد جهت اصلاح آن اطلاع داده شود. همچنین در صورت عدم رفع مشکل کالا، محصول باید مدت زمان بیشتری در انبارگمرکی باقی بماند.

مرحله ششم: بارگیری، تخلیه و ترانزیت کالا

در این مرحله از واردات شال و روسری اداره گمرک به فرد اجازه بارگیری کالا را خواهد داد. همچنین در این مرحله باید فروشنده محصول تمامی هزینه ها و تعرفه های گمرکی را پرداخت کند.

مرحله هفتم: انجام عملیات خارج سازی کالا از گمرک

بعد از انجام مراحل فوق به شکل صحیح و پرداخت هزینه های گمرکی، بیجک گمرکی از سوی انباردار گمرک به صاحب کالا ارائه خواهد. و در نهایت بازرگان می‌تواند کالای خود را از گمرک ترخیص نماید.

ترخیص شال و روسری از گمرک
ترخیص شال و روسری از گمرک

لیست تعرفه و هزینه های واردات شال و روسری

انجام تمامی فرایند گمرکی همانند واردات شال شامل هزینه های متفاوتی می‌شود که در طی انجام فرایندهای گمرکی بایستی پرداخته شود. همچنین لازم است بدانید در صورت عدم پرداخت هزینه ها و تعرفه های گمرکی شما قادر نخواهید بود تا کالاهای خود را از گمرک خارج نماید. از این رو مهم است تا با مهمترین هزینه و مخارج واردات و ترخیص شال و روسری از گمرک آشنا باشید. بعضی از این هزینه ها و مخارج عبارتند از:

  • پرداخت هزینه مربوط به خرید شال و روسری از تامین کننده

از جمله یکی از ابتدایی ترین و مهمترین هزینه ها در انجام روند واردات و ترخیص شال و روسری از گمرک، پرداخت هزینه کالا در نظر گرفته می‌شود. در این مرحله بایستی تاجر سرمایه خود را برای خرید و تهیه شال و روسری پرداخت کند.

  • پرداخت هزینه های مربوط به حمل و نقل، تخلیه و بارگیری کالا

بارگیری، تخلیه و حمل و نقل کالا از جمله مواردی محسوب می‌گردد که نیازمند پرداخت هزینه هایی است. در نتیجه بازرگان باید نسبت به پرداخت آن اقدام کند.

  • پرداخت هزینه مربوط به کارشناسی کالا

از جمله هزینه های دیگری که جهت ترخیص شال و روسری از گمرک لازم است، هزینه کارشناسی کالا می‌باشد. در طی انجام این روند بازرگان و تاجران بایستی هزینه آن را پرداخت نمایید.

لیست مجوزات مورد نیاز جهت ترخیص شال و روسری از گمرک

جهت کامل کردن فرایندهای ترخیص و واردات شال و روسری باید تمامی و مجوزات ضروری آن از سازمان های مورد نیاز اخذ و دریافت شود. همچنین دریافت این مجوزات می‌تواند به وسیله حق العملکار نیز صورت بپذیرد. مهمترین مجوزات لازم جهت ترخیص شال و روسری از گمرک عبارت است از:

  • مجوز مربوط به استاندارد بودن کالا

از جمله مهمترین و اساسی مجوزات جهت انجام صحیح فرایند ترخیص شال و روسری از گمرک مجوز استاندارد کالا محسوب می‌شود. مجوز اسناندارد کالا جهت این امر که سازمان گمرک بتواند از کالای وارده شما اطلاعاتی را به دست آورد اخذ و دریافت می‌شود. در نتیجه داشتن مجوز استاندارد بسیار مهم است.

  • مجوز مربوط به وزارت بهداشت

از سایر مجوزاتی که جهت انجام تشریفات گمرکی لازم و ضروری است می‌توان به مجوز وزارت بهداشت و درمان اشاره کرد. در واقع می‌توان گفت که بیشتر افرادی که در زمینه واردات کالاهای آرایشی و بهداشتی و یا انواع پوشاک مانند شال و روسری متخصص هستند، باید مجوز مربوط به وزارت بهداشت را از سازمان بهداشت اخذ نماید.

  • مجوز مربوط به ثبت سفارش شال و روسری

این مجوز از دیگر مجوزات مهم در زمینه ترخیص شال و روسری از گمرک در نظر گرفته می‌شود که باید طی انجام فرایندهای گمرکی اخذ و دریافت گردد. لازم است بدانید مجوز ثبت سفارش محصول به معنای خریداری شدن قانونی کالا می‌باشد.

کد تعرفه ی گمرکی شال و روسری در ایران

جهت واردات هر کالایی باید به شماره تعرفه آن توجه نمود. شماره تعرفه گمرکی برای کالاهایی مانند شال و روسری به شرح ذیل می‌باشد:

  • کد تعرفه گمرکی جهت ترخیص انواع شال و روسری، انواع روبند، انواع دستمال گردن در ردیف 6214 قرار می‌گیرد.

چرا برای واردات و ترخیص شال و روسری از ققنوس ترخیص استفاده کنید؟

این سوال می‌توان به این شکل پاسخ داد که انجام واردات شال و روسری به ایران هنگامی برای شما عزیزان پرسود خواهد بود که به تمامی قوانین و مقررات بین المللی و همچنین مراحل ترخیص شال و روسری از گمرک واقف باشید. در غیر این صورا دچار زیان مالی خواهید گردید. از این رو ما به شما فعالان در ایت زمینه پیشنهاد می‌کنیم تا با تحت نظر شرکت های بازرگانی مانند ققنوس ترخیص که با دشواری های این راه آشنایی دارند، امور خود را به انجام برسانید.

جمع بندی

در این مقاله از سوی شرکت ققنوس ترخیص تلاص نمودیم تا شما تاجران و بازرگانان گرامی را با نحوه واردات شال و روسری و به طبع ترخیص آن آشنا کنیم. همچنین شرکت قفنوس ترخیص و متخصصان آن طی سال های متوالی انجام عملیات ترخیصکاری از گمرکات گوناگون تجربه و مهارت دارد. کارشناسان مجرب این شرکت با داشتن تجربه های لازم در زمینه تجارت و ترخیص شال و روسری از گمرک می‌توانند همراهان خوبی برای شما عزیزان در کار تجارت باشند.

همچنین از جمله خدمات ققنوس ترخیص می‌توان به ثبت سفارش کالا، اخذ مجوزات لازم از سازمان های گوناگون، تنظیم اظهار نامه کالا و مواردی از این قبیل اشاره کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط