لوگو-ققنوس-ترخیص

۴۸۰۰۰۱۱۰ – ۰۲۱

ترخیص سیستم شیشه بالابر خودرو / 0 تا 100 خدمات ترخیص کالا

ترخیص سیستم شیشه بالابر خودرو

فهرست مطالب

سیستم شیشه بالابر خودرو یکی از قطعات اصلی خودروهاست که کنترل و باز و بسته نمودن پنجره‌های خودرو توسط سرنشینان را آسان می‌کند. تجارت و واردات و صادرات این سیستم یا به شکل کامل و یا به صورت واردات اجزاء و قطعات تشکیل‌ دهنده آن توسط تجار و شرکت‌ها انجام می‌شود. از این رو می‌خواهیم در این مقاله به بررسی و شرح توضیحاتی در مورد ترخیص سیستم شیشه بالابر خودرو از گمرک بپردازیم که از جمله خدمات ترخیص کالای ققنوس ترخیص است.

سیستم شیشه بالابر متشکل از اجزاء و قطعات مختلفی است که هر یک وظیفه خاصی در باز و بسته شدن شیشه‌های خودرو دارند. کلید شیشه بالابر مهم‌ترین قطعه در این مجموعه است و بدلیل اهمیت این قطعه، واردات و ترخیص کلید شیشه بالابر نیز استقبال خوبی دارد. جهت آشنایی بیشتر با اجزاء و قطعات این سیستم و ترخیص قطعات یدکی خودرو از گمرک در ادامه مقاله با ما باشید.

نحوه ترخیص سیستم شیشه بالابر خودرو از گمرک

کلیدی‌ترین مرحله در ترخیص کالا، انتخاب یک ترخیص کار معتبر است؛ زیرا ترخیص کالا مراحل و فوت و فن‌هایی دارد که اگر بخواهید به تنهایی انجام دهید، بسیار خسته کننده و سخت خواهد شد. همچنین انجام یک اشتباه کوچک در هر مرحله ممکن است کارتان را به تاخیر بیندازد و با عدم ترخیص به موقع، متحمل جریمه شوید.

از سویی اگر ترخیص کار را هم به درستی انتخاب نکنید و او مسلط به قوانین و مقررات اداره گمرک نباشد، باز هم مشکلات زیادی بر سر راه ترخیص سیستم شیشه بالابر خودرو پیش می‌آید. مشکلاتی چون تاخیر در دریافت مجوز خروج کالا از گمرک و هدر رفتن زمان، پرداخت هزینه‌های اضافی برای ترخیص کلید شیشه بالابر و سیستم، و حتی خسارت جزئی یا کلی به سرمایه شما. ققنوس ترخیص با جلب رضایت اکثر تجار، سابقه طولانی و درخشانی در انجام امور تجاری از جمله ترخیص قطعات یدکی خودرو از گمرک دارد.

شما با انتخاب ترخیص کاران ما که کادری از نیروهای متخصص و ماهرند، می‌توانید از تمام خدمات ترخیصی ما استفاده کنید. از جمله خدمات ققنوس ترخیص انجام تمامی مراحل ترخیص کالا به قرار زیر است:

  • انجام ثبت سفارش کالا
  • تنظیم اظهارنامه در سیستم epl
  • اخذ مجوزات لازم برای ترخیص سیستم شیشه بالابر خودرو
  • انجام پرداختی‌ها در گمرک
  • ترانزیت و ترانشیپ کالا
  • تحویل از گمرک و حمل به مکان مورد نظر شما

اگر قصد ترخیص کلید شیشه بالابر خودرو یا ترخیص قطعات یدکی خودرو از گمرک را دارید، می‌توانید از کارشناسان ترخیص کار ققنوس ترخیص مشاوره رایگان دریافت کنید. چرا که دریافت راهنمایی و برنامه‌ریزی برای فرآیند ترخیص کالا نقش بسیار موثری در تسهیل امور شما دارد. افراد تا آشنا با رویه‌های گمرکی ممکن است در این موارد دچار سردرگمی و استرس شوند، اما ترخیص کاران با اقدامات پیشگیرانه مانع توقف محموله‌ شده و ترخیص را به موقع به پایان می‌رسانند.

ترخیص کلید شیشه بالابر
ترخیص کلید شیشه بالابر

مدارک لازم برای ترخیص سیستم شیشه بالابر خودرو

جهت ترخیص لوازم و قطعات مورد نیاز خودرو از جمله سیستم شیشه بالابر از گمرک به مدارکی نیاز دارید. برخی از مدارک باید از قبل جمع آوری شوند و برخی نیز در جریان واردات و ترخیص سیستم شیشه بالابر خودرو از مراجع مربوطه اخذ می‌شود. از جمله مدارک مورد نیاز برای ترخیص این نوع سیستم می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • بارنامه کالا: شامل اطلاعاتی درباره واردات و ترخیص کلید شیشه بالابر خودرو و سیستم مورد نظر
  • برگه ترخیصیه: جهت ترخیص قطعات یدکی خودرو از گمرک به عنوان سند تسویه حساب وارد کننده با شرکت حمل کالا
  • ثبت سفارش برای واردات و ترخیص کلید شیشه بالابر خودرو و دیگر قطعات
  • پروفرما (PROFORMA) یا پیش فاکتور: سندی است که از طرف فروشنده صادر می‌شود و در آن مجموعه شرایط پیشنهادی برای معامله کالا به وارد کننده اعلام می‌شود.
  • بیمه نامه واردات و ترخیص سیستم شیشه بالابر خودرو
  • گواهی مبدا: حاوی اطلاعاتی در مورد کالا و کشور سازنده آن
  • اظهارنامه اسناد: اظهارنویسی زمانی انجام می‌شود که اعتبار اسنادی به روش‌های وصولی یا افتتاح LC  و براتی باشد. یعنی بعد از اینکه مدارک لازم جهت ترخیص کلید شیشه بالابر خودرو و سیستم بالابر به گمرک تحویل شد متقاضی باید اظهارنامه‌ای تنظیم و در سامانه ثبت کند. شما باید این کار را با دقت و توجه زیاد انجام دهید، زیرا در مراحل بعدی ترخیص قطعات یدکی خودرو از گمرک، این اطلاعات ثبت شده در اظهارنامه با اسناد خرید مطابقت داده می‌شود و در صورت وجود کوچک‌ترین مغایرتی در آن، فرایند ترخیص سیستم شیشه بالابر خودرو به مشکل بر خواهد خورد.
  • همچنین فاکتور کالا، گواهی بازرسی، قبض انبار و بیجک گمرکی از دیگر مدارک لازم برای ترخیص کلید شیشه بالابر خودرو و سایر قطعات سیستم می‌باشد.

قطعات سیستم شیشه بالابر خودرو

همانطور که می‌دانید ماشین‌های سنتی، سیستم شیشه بالابر دستی دارند که سرنشینان خودرو با چرخاندن اهرمی که بر روی درب اتومبیل نصب است،  شیشه را باز و بسته می‌کنند. اما در طراحی و تولید خودروهای امروزی، سیستم شیشه بالابر برقی برای ساخت انواع خودروها کاربرد دارد که باز و بسته نمودن شیشه‌های خودرو با آن‌ها بسیار آسان‌تر شده است. از این رو امروزه در بین واردات لوازم یدکی خودرو ، ترخیص سیستم شیشه بالابر خودرو نیز به مقدار زیاد مشاهده می‌شود.

زیرا صاحبان خودروهای سنتی که سیستم دستی شیشه بالابر دارند، هم می‌توانند با مراجعه به مراکز مربوطه، درخواست نصب سیستم برقی شیشه بالابر روی خودرویشان کنند. به همین دلیل تقاضا برای واردات و ترخیص کلید شیشه بالابر خودرو و سایر قطعات زیر رو به افزایش است.

قطعاتی چون: موتور شیشه بالابر، کلید شیشه بالابر، یونیت شیشه بالابر، اهرم‌بندی و مکانیزم، ریل شیشه بالابر، چرخ دنده شیشه بالابر، سیم‌گیر و سیم جمع کن شیشه بالابر، سیم بالابر شیشه خودرو و نگهدارنده شیشه خودرو.

تجارت قطعات خودرو در ایران

واردات و ترخیص قطعات یدکی خودرو از گمرک‌، یکی از انواع تجارت در کشور ماست. این قطعات بعد از این که از کشورهای خارجی خریداری شدند، در جهت رفع نیاز صنعت خودروسازی کشورمان قرار می‌گیرند. واردات و ترخیص سیستم شیشه بالابر خودرو بخشی از این قطعاتی است که کاربرد و تقاضای خوبی در کشور دارد و بازرگانان از این طریق به سود خوبی می‌رسند. این اجزاء و قطعات از مبداء کشورهای چین، آلمان، ایتالیا، امارات متحده عربی، فرانسه، ترکیه و … وارد می‌شوند و هر ساله مقدار زیادی ارز جهت خرید این قطعات از کشور خارج می‌گردد.

دو کشور چین و امارات به خاطر بی‌توجهی به تحریم‌های اعمال شده علیه ایران و حفظ روابط تجاری با ما، در سال‌های اخیر به دو مبداء اصلی جهت واردات و ترخیص کلید شیشه بالابر خودرو و سایر قطعات خودرو در کشورمان تبدیل شده‌اند.

 البته باید گفت که تولیدات داخلی در زمینه ساخت انواع قطعات و سیستم شیشه بالابر خودروها در کشورمان نیز روز به روز در حال پیشرفت می‌باشد. از این رو در کنار واردات و ترخیص قطعات یدکی خودرو از گمرک توسط تجار،‌ تولیدکنندگان داخلی ‌هم به صادرات و عرضه محصولات خود به بازار مصرفی کشورهای همسایه‌ای چون عراق و افغانستان می‌پردازند.

ترخیص قطعات یدکی خودرو از گمرک
ترخیص قطعات یدکی خودرو از گمرک

مجوزهای لازم برای ترخیص سیستم شیشه بالابر خودرو از گمرک

پروسه ترخیص هر نوع کالایی مراحلی دارد که در کل به آن‌ها تشریفات گمرکی گفته می‌شود. یکی از مراحل مهم ترخیص کلید شیشه بالابر خودرو و بطور کلی سیستم شیشه بالابر، جمع آوری و دریافت مجوزهای خاصی است که برای هر کالا تعیین شده است.

صاحب کالا یا  ترخیص کار وی جهت اخذ اجازه خروج کالا و ترخیص قطعات یدکی خودرو از گمرک، باید این مجوزات را به گمرک ارائه دهد. پس در این قسمت می‌پردازیم به مجوزات مورد نیاز جهت ترخیص سیستم شیشه بالابر خودرو از گمرک که شما باید از سازمان‌های مربوطه دریافت کنیذ:

  • دریافت مجوز فنی از دفتر صنایع خودرو (بدون انتقال ارز با شرط محل تامین ارز) عبارتند از: واردات قطعات یدکی جهت ارائه خدمات پس از فروش شرکت‌های تولیدی وسایل حمل و نقل
  • اخذ مجوز ارزی از دفتر صنایع خودرو برای تخصیص ارز
  • دریافت مجوز فنی کمیسیون ماده 1 سازمان توسعه تجارت برای واردات کالاهای مستعمل و دست دوم
  • نیاز به شناسه کالا

چنانچه هرگونه سوالی در مورد مجوزات واردات سیستم شیشه بالابر خودرو و ترخیص کلید شیشه بالابر خودرو داشتید، از کارشناسان ققنوس ترخیص راهنمایی دریافت کنید.

نحوه عملکرد سیستم شیشه بالابر برقی

سیستم شیشه های بالابر برقی به دو دسته بالابرهای کابلی و بالابرهای دنده ای تقسیم می شوند. هر کدام از این دو دسته بالابر برقی عملکرد مخصوص به خود را دارند که در ادامه شیوه کار هر کدام را به طور کامل توضیح خواهیم داد:

بالابر برقی کابلی

در سیستم کابلی بالابر برقی شیشه قطعاتی چون موتور بالابر، قرقره، کابل، گیره نگه دارنده شیشه و … وحود دارد. در این سیستم زمانی که کلید بالا رونده و یا پایین رونده شیشه فشرده شود، جریان برق وصل می شود و موتور بالابر شیشه را روشن می کند. این موتور کابل ها و قرقره را به حرکت در می آورد. در این سیستم کابل ها به یک گیره که وظیفه نگه داشتن شیشه را دارد وصل شده اند.

پس از به حرکت در آمد کابل توسط موتور بالابر این گیره نیز شیشه را به سمت بالا و یا به سمت پایین حرکت می دهد. عملکر بالابرهای کابلی شیشه خودرو نسبت به نوع دنده ای آن پیچیده تر است و ۹۰ درصد خودروهای داخلی دارای سیستم بالابر کابلی هستند.

بالابر دنده ای

سیستم بالابر دنده ای نوع دیگر از بالابرهای برقی شیشه است. این نوع بالابر شباهت بسیاری به بالابرهای مکانیکی و دستی شیشه خودرو است با این تفاوت که عامل محرک بالا و پایین شدن شیشه در بالابرهای برقی دنده ای جریان برق است. در این سیستم بالابر با فشرده شدن کلید بالا و پایین رفتن شیشه جریان برقی از باتری ماشین به موتور بالابر شیشه وصل شده و باعث به حرکت در آوردن چندین چرخ دنده ی درگیر با هم می شود. این کار موجب بالا رفتن و یا پایین آمدن شیشه خودرو خواهد شد.

انواع قطعات وارداتی سیستم شیشه بالابر خودرو

بالابر برقی شیشه خودرو چه از نوع کابلی باشد و چه از نوع دنده ای دارای یک ساختار است که از چندین قطعه مختلف ساخته شده است. احزاء تشکیل دهنده سیستم بالابر برقی شیشه خودرو توسط وارد کنندگان فعال در این زمینه به کشور وارد شده و سپس به کارخانه های تولید خودرو تحویل داده می شود. این قطعات وارداتی در کنار قطعاتی که برای ساخت سیستم برقی بالابر شیشه خودرو در داخل کشور تولید می‌شوند، نیاز کارخانجات تولید خودرو را در زمینه ساخت بالابر شیشه تامین می کند. از جمله قطعات وارداتی می توان به موارد ذکر شده در زیر اشاره کرد:

  • موتور بالابر شیشه
  • کلید بالا رونده و پایین رونده شیشه
  • یونیت بالابر شیشه
  • چرخ دنده های بالابر شیشه‌
  • اهرم بندی و مکانیز بالابر
  • سیم گیر و سیم جمع کن بالابر شیشه
  • کابل بالابر شیشه
  • گیره نگهدارنده شیشه
  • و …

اهمیت استخدام ترخیص کار گمرکی

مهم ترین مرحله در روند واردات قطعات و سیستم بالابر شیشه خودرو، مرحله ترخیص این محصول از گمرک های داخلی کشور می باشد. در این مرحله دشوار صاحب کالا و یا نماینده قانونی او موظف است تمامی اسناد و مدارک و مجوزهای مربوط به ترخیص محموله بالابر برقی شیشه خودرو را تهیه کند و به کارشناس مربوطه گمرک تحویل دهد.

هر یک از مدارک مورد نیاز برای ترخیص این محصول از گمرک باید با طی کردن پروسه مخصوص به خود از ارگان های مختلفی تهیه شود و در تهیه آن ها نهایت دقت به کار رود، زیرا وجود هر اطلاعات غلط در این اسناد می تواند در روند ترخیص محموله بالابر از گمرک مشکلات گوناگونی را ایجاد کند.

بر اساس دلایل ذکر شده در بالا بهتر است وارد کنندگان بالابر برقی شیشه خودرو، روند ترخیص این محموله از گمرک را به ترخیص کار گمرکی معتبر و حرفه ای مانند ترخیص کاران ققنوس ترخیص واگذار نمایند. این ترخیص کاران با استفاده از تجربه و دانشی که در زمینه ترخیص بالابر برقی شیشه خودرو از گمرک دارند، این مرحله را در کوتاه ترین زمان و با کم ترین هزینه ممکن بدون هیچ گونه مشکل قانونی به پایان خواهند رساند.

تعرفی گمرکی ترخیص سیستم شیشه بالابر

  • کد تعرفه گمرکی جهت ترخیص قطعات یدکی خودرو از گمرک 8708 می‌باشد.
  • تعرفه گمرکی جهت ترخیص سیستم شیشه بالابر خودرو از گمرک در ردیف  84798970 قرار دارد. این تجهیزات، حقوق ورودی 10 درصدی و اولویت کالایی 26 را دارا می‌باشند.
  • تعرفه گمرکی قطعات سیستم شیشه بالابر خودرو از جمله ترخیص کلید شیشه بالابر خودرو در ردیف 84799010 می‌باشد. این قطعات دارای حقوق ورودی 4 درصدی و اولویت کالایی 22 هستند و تعرفه ورودی برای آن‌ها در گمرک برحسب واحد کیلوگرم محاسبه می‌گردد.

جمع بندی

واردات و صادرات سیستم شیشه بالابر خودرو در دنیای امروز به دلیل روی آوردن مردم از روش‌های دستی به مدرن، رواج دارد. ترخیص سیستم شیشه بالایر خودرو از گمرک از خدمات ققنوس ترخیص است که با سابقه طولانی در امر ترخیص کالا در خدمت شماست. کارشناسان و ترخیص کاران ما با تخصص و تجربه عالی در کار خود، می‌توانند ترخیص کلید شیشه بالابر خودرو و سیستم مربوطه را در سریعترین زمان و کمترین هزینه از گمرک انجام دهند.

با ققنوس ترخیص نگران تهیه مجوزات لازم برای ترخیص قطعات یدکی خودرو از گمرک نباشید. از جمله خدمات دیگر ما عبارتند از مشاوره بازرگانی ، حمل و نقل کالا از گمرک به محل مورد نظر شما، تنظیم اظهارنامه، ترخیص کالا از کلیه  گمرکات کشور، ثبت سفارش و … . برای دریافت راهنمایی و ایجاد هماهنگی با کارشناسان ققنوس ترخیص به صورت کاملا رایگان تماس بگیرید.

تعرفه های گمرکی بالابر برقی شیشه خودرو شامل چه کدهایی می شود؟

از جمله کدهایی که برای تعیین تعرفه گمرکی بالابر برقی شیشه خودرو صادر شده است می توان به مواردی چون کد ۸۷۰۸ برای ترخیص قطعات یدکی خودرو، کد 84798970  برای ترخیص بالابر برقی شیشه خودرو، کد ۸۴۷۹۹۰۱۰ برای ترخیص قطعات بالابر برقی شیشه خودرو و …. اشاره کرد.

بالابرهای برقی شیشه خودرو چگونه کار می کنند؟

این بالابرها به دو دسته کابلی و دنده ای تقسیم می شوند که در نوع کابلی جریان برق باعث حرکت کابل و در نهایت گیره نگهدارنده شیشه می شود و پر نوع دنده ای آن حرکت موتور بالابر باعث چرخش چرخ دنده‌ها و حرکت گیره نگهدارنده شیشه خواهد شد.

واردات قطعات بالابر برقی شیشه خودرو از کدام کشورها است؟

از جمله کشورهایی که وارد کنندگان ایرانی قطعات بالابر های برقی شیشه خودرو را از آن ها خریداری می کنند می توان به کشورهایی همچون ایتالیا، آلمان، ترکیه، فرانسه، چین، امارات و … اشاره کرد.

چرا استفاده از ترخیص کار در روند ترخیص بالابر شیشه خودرو از گمرک اهمیت دارد؟

دلیل اهمیت استفاده از ترخیص کار در روند ترخیص بالابر برقی شیشه خودرو از گمرک به علت پیچیدگی هایی است که در مسیر تهیه مدارک مورد نیاز وحود دارد و هر گونه بی دقتی در این روند می تواند زمان و هزینه های این ترخیص را چند برابر نماید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط