لوگو-ققنوس-ترخیص

۴۸۰۰۰۱۱۰ – ۰۲۱

ترخیص سماور از گمرک / 0 تا 100 واردات سماور به ایران

ترخیص سماور از گمرک

فهرست مطالب

سماور وسیله‌ای فلزیست که برای جوشاندن آب برای آماده سازی چای به کار می‌رود. ابتدا سماورها نفتی بودند و با رواج مصرف گاز سماورهای گازی و کتری جای آن را گرفتند. اما امروزه به دنبال مصرف بالای گاز و برای صرفه جویی در آن، سماور برقی زیاد مورد توجه مردم قرار گرفته است. از این رو واردات و ترخیص سماور از گمرک یکی دیگر از فعالیت‌های تجاری سودآور برای تجار می‌باشد. زیرا سماور یکی از اجزای جدا نشدنی در منازل و محل کار همه ایرانیان است. سماورها در انواع مختلف و گوناگونی در حال واردات و صادرات بین کشورها هستند. در این مطلب از ققنوس ترخیص به موضوع واردات سماور به ایران و نحوه ترخیص آن می‌پردازیم.

آیا واردات سماور برقی به ایران سود آور است؟

سماور وسیله‌ای فلزی در انواع مختلف است که از دیرباز در منازل ایرانی برای آماده کردن چای کاربرد دارد. این وسیله در فرهنگ اصیل ایرانی بسیار محبوب می‌باشد و بین خانوارهای ایرانی از زمان گذشته تا به امروز به شکل‌های گوناگون ایفای نقش دارد. به نظر می‌رسد امروزه سماور از نوع برقی تقاضای خوبی دارد، بویژه نوع کم مصرف آن بدلیل بهینه سازی مصرف انرژی اهمیت زیادی دارد. برای همین واردات و ترخیص سماور از گمرک سود خوبی برای واردکنندگان این کالا خواهد داشت.

یکی از روش‌های مناسب برای خرید سماور برقی جهت واردات، شرکت‌های بازرگانی می‌باشند. این شرکت‌ها خدمات مختلفی برای واردات کالاها ارائه می‌دهند و با تجربه زیاد در این زمینه، مشکلات واردات و هزینه‌های زیاد آن را از بین می‌برند تا حاشیه سود خوبی نصیب واردکننده گردد. زیرا برخی افراد به‌عنوان واسطه واردات سماور به ایران فعالیت دارند و هزینه‌های زیادی از خریداران می‌گیرند.

در نهایت، کالاهای مناسبی وارد نمی‌کنند و موجب ضرر افراد می‌شوند. اما شرکت‌های بازرگانی بدون واسطه، از طریق نمایندگان خود در کشورهای تولیدکننده سماور برقی، معتبرترین تأمین‌کنندگان را پیدا و سماورهای با کیفیت و قیمت مناسب را وارد می‌کننذ.

واردات سماور به ایران
واردات سماور به ایران

بهترین کشور جهت واردات سماور برقی به ایران کدام است؟

انجام تجارت بین‌المللی از مهم‌ترین عناصر سازنده‌ای است که در اقتصاد هر کشوری تأثیرگذار است. از سویی نیز نیازهای کشورها به کالاهای مختلف را برطرف می‌کند. شرکت‌ها و تولیدکنندگان از طریق تجارت به بازار گسترده‌تری جهت فروش کالاهای خود دسترسی پیدا می‌کنند و به همین دلیل دست به تولید انبوه می‌زنند. در نتیجه بازرگانان کشورهای دیگر تمایل به خرید کالای آنها و واردات به کشورشان را دارند. واردات و ترخیص سماور از گمرک یکی از این تجارت‌هاست که امروزه این کالا از کشورهای روسیه و آلمان وارد کشورمان می‌شود و جهت تامین نیاز مردم در بازار قرار می‌گیرد.

بدیهی است که صادرات و واردات هر کشوری به گونه‌ای متفاوت و بر اساس امکانات و مزیت‌هایش برای صادرات و کمبود‌ها و نیازهایش جهت واردات انجام می‌شود. البته کشورما نیز تولیدات سماور دارد و به کشورهایی چون ترکیه، سوریه و … صادر می‌کند. ولی با توجه به انواع متنوع این کالا، نیاز به واردات سماور به ایران از نوع برقی نیز وجود دارد ولی مستلزم اخذ مجوز‌های مربوطه است.

راهنمای واردات سماور برقی به ایران

واردات و ترخیص سماور از گمرک شامل طی مراحلی طبق مقررات واردات می‌باشد:

گام اول: کارت بازرگانی، مقدمه واردات و صادرات

دریافت کارت بازرگانی نقطه‌ شروع تمام فعالیت‌های تجاریست و افراد حقیقی یا حقوقی می‌توانند با داشتن آن در عرصه‌بین‌المللی به واردات و صادرات بپردازند.

گام دوم: انتخاب و بررسی کالا و فروشندگان آن

انتخاب نوع کالای وارداتی تصمیمی تخصصی است و نیاز به دانش و تجربه دارد. موضوعاتی چون تحقیقاتِ بازار و پیش‌بینی فروش کالای موردنظر در بازار نقش مهمی در انتخاب کالا دارند. می‌توانید محصولات بسیاری از تامین‌کنندگان را در سایت‌ آمازون ، علی بابا و … شناسایی کنید. شرکت در نمایشگاه‌های تخصصی داخلی و خارجی، سرچ در اینترنت برای واردات سماور به ایران، دانلود کاتالوگ‌ها، مراجعه به اتاق‌های بازرگانی، رفتن به کشورهای هدف، مشورت با شرکت‌های تامین‌کننده یا دفاتر بازرگانی و … نیز روش‌های رایج شناسایی تامین‌کنندگان می‌باشند.

گام سوم: درخواست پیش فاکتور یا پروفرما از فروشنده

در این مرحله باید راجع به کلیه مسائل مهم چون: قیمت، نوع حمل، روش و زمان‌بندی پرداخت، نوع بیمه، زمان ارسال کالا و ترخیص سماور از گمرک، ضمانت‌های مورد نظر و … با فروشنده مذاکره و سپس این مذاکرات به صدور پیش فاکتور یا پروفرما نوشته شود.

گام چهارم: محاسبه‌ دقیق هزینه‌های واردات

این محاسبه را می‌توان قبل از دریافت پیش فاکتور و بعد از دریافت کامل اطلاعات قیمت محصول، نوع حمل و نحوه پرداخت انجام داد. شما باید جهت واردات سماور به ایران ارز تهیه کنید؛ زیرا پولی که در ازای آن می‌پردازید، از پارامترهای مهم در محاسبه‌ هزینه‌های واردات می‌باشد.

گام پنجم: ثبت سفارش در وزارت بازرگانی و دریافت مجوزهای لازم

برای واردات هرگونه کالای تجاری از جمله واردات و ترخیص سماور از گمرک باید در سامانه جامع تجارت، بصورت اینترنتی ثبت سفارش انجام دهید. بدین طریق که بعد از دریافت پروفرما، اطلاعات آن را در سامانه ثبت سفارش وارد می‌نمایید.

گام ششم: عقد قرارداد با شرکت‌های باربری، بیمه و بازرسی

با توجه به نوع اینکوترمز مورد توافق، ممکن است تمام یا بخشی از مسئولیت‌های ارسال کالا با فروشنده باشد. اگر شما مسئول عقد قرارداد حمل و نقل هستید، باید در این مرحله با شرکت‌های باربری مذاکره کنید. طبق قوانین، تهیه بیمه‌ باربری نیز اجباری می‌باشد. چنانچه کالا استانداردهای اجباری را شامل می‌شود یا خرید آن به روش اسناد اعتباری (L/C) است؛ فرآیندهای بازرسی واردات سماور به ایران اجباری و ضروری می‌باشد.

گام هفتم: دریافت و بررسی اسناد حمل

فروشنده یا بانک با توجه به روش پرداخت، اسناد حمل را به خریدار تحویل می‌دهد که یکی از اسناد ضروری هنگام ترخیص سماور از گمرک است. اگر این اسناد با خواسته‌ خریدار منطبق نباشد، مشکلات مختلفی بویژه در مرحله ترخیص بوجود می‌آید. جهت پیشگیری از این مشکلات، ابتدا تصاویر مدارک با فکس یا ایمیل به خریدار فرستاده می‌شوند تا اگر مغایرتی با خواسته‌اش داشت، فورا اصلاح شود.

راهنمای ترخیص سماور برقی از گمرک

پس از طی مراحل واردات کالا به مرحله ترخیص می‌رسیم که شامل فرایند زیر است:

گام اول: ورود کالا به گمرک و تنظیم اظهارنامه واردات

با ورود سماور برقی خریداری شده به گمرک، خریدار باید نسبت به تکمیل اظهارنامه‌ وارداتی اقدام کند. زیرا وقتی یک محموله به مرزهای کشور وارد می‌شود، گمرک هیچ اطلاعی از محتویات و صاحب کالا ندارد و سفارش‌دهنده‌ واردات سماور به ایران باید این محموله‌ وارد شده را به گمرک اظهار نماید. سپس گمرک با بررسی اظهارنامه و تایید آن، مجوز ترخیص سماور از گمرک را صادر می‌کند.

گام دوم: دریافت برگ سبز گمرک

چون بازرسیِ تمام محموله‌های گمرکی عملا کار ممکنی نیست و زمان زیادی می‌طلبد، از طرفی هم حذفِ پروسه بازرسی و تنها تکیه بر اظهارنامه‌ها، موجب افزایش تخلفات و خروج ارز و … شده است. از این رو سه مسیر مختلف سبز و زرد و قرمز با ضوابط بازرسی متفاوت در هر یک برای ترخیص کالاها طراحی شده است.

  • در مسیر سبز تنها مجوزها بررسی و اظهارنامه پذیرفته می‌شود.
  • در مسیر زرد در کنار مجوزها، اسناد حمل و هماهنگیِ بین آن‌ها هم بررسی می‌شود.
  • در مسیر قرمز، علاوه بر موارد فوق، محموله واردات سماور به ایران به‌شکل فیزیکی مورد بازرسی قرار می‌گیرد.

در آخر همه این مسیرها به صندوق رای پرداخت حقوق گمرکی ختم می‌شوند تا برگه‌ سبز گمرک جهت ترخیص سماور از گمرک صادر شود. گرچه مسیرهای قرمز و زرد زمان بیشتری طول خواهند کشید.

گام سوم: ترخیص کالا و پایان فرآیند واردات

با دریافت سند ترخیص، صدور مجوز بارگیری انجام و واردکننده با پرداخت هزینه‌ها‌ی انبارداری، بیجک انبار را دریافت می‌کند. یعنی اکنون او اجازه دارد وسیله‌ حمل را جهت بارگیری کالا به داخل گمرک بیاورد و کالایش را ترخیص کند.

ترخیص سماور از گمرک
ترخیص سماور از گمرک

لیست تعرفه و هزینه های واردات سماور برقی 

در ادامه تمام هزینه‌های واردات سماور به ایران را بررسی می‌کنیم:

  • هزینه‌های ثبت سفارش و اخذ مجوز
  • پرداخت وجه به فروشنده: در ازای خرید سماور جهت واردات و ترخیص سماور از گمرک (ارزش مبادله‌ای کالا)
  • کارمزد پرداخت وجه به فروشنده: در روش پرداخت نقدی حواله‌ای یا اعتبار اسنادی (LC)باید مبالغی به‌عنوان کارمزد به بانک پرداخت شود.
  • هزینه حقوق ورودی کالا: جهت محاسبه حق ورودی گمرک باید ارزش CIF کالای خود را محاسبه کنید.
  • سهم هلال احمر و سایر نهادها: این پرداخت هم برای واردات سماور به ایران الزامیست.
  • هزینه‌های بیمه و حمل‌و‌نقل: جهت انتقال کالا برای ترخیص سماور از گمرک، از خدمات شرکت‌های باربری استفاده می‌کنید که هزینه‌ آن با توجه به روش حمل (ریلی، زمینی، هوایی، دریایی) متفاوت می‌باشد. هزینه‌های بیمه‌ باربری هم بر اساس نوع بیمه متفاوت می‌باشند.
  • هزینه‌های بازرسی: ترخیص کالاهایی که استاندارد اجباری دارند به برگه‌های بازرسی بر حسب نوع محصول نیاز دارد. بازرسی واردات سماور به ایران می‌تواند در داخل ایران یا کشور مبدا انجام شود.
  • هزینه‌های انبارداری + دموراژ: اگر فرآیند ترخیص سماور از گمرک طولانی شود باید هزینه‌های انبارداری و احتمالا دموراژ را بابت جریمه ترخیص دیرتر از وقت مقرر پرداخت کنید، این هزینه‌ها در ورودی‌های مختلف گمرکی متفاوت است.
  • هزینه صدور ترخیصیه و حق توقف کالا: ترخیصیه از اسناد ضروری برای ترخیص کالاست، که اثباتی بر تسویه حساب خریدار با شرکت حمل‌ونقل در واردات سماور به ایران است و غالبا مقدار قابل توجهی نیست.
  • هزینه حمل‌ونقل نهایی بعد از ترخیص کالا: وقتی کالا ترخیص شد، باید به محل دیگری منتقل گردد که این هزینه بر حسب حجم و نوع کالا، طول مسیر و روشِ حمل، تعیین می‌شود.

لیست مجوزات مورد نیاز جهت ترخیص سماور برقی از گمرک

مجوز ورود: پس از اخذ پروفرما باید مجوز ورود توسط سازمان تنظیم مقررات جهت ثبت سفارش صادر شود.

مجوز ترخیص: بعد از اظهار کالا در گمرک، باید نماینده سازمان از کالا بازدید کند و با نامه گمرک نمونه کالا را به اداره استاندارد و تایید نمونه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ارسال و مجوز ترخیص دریافت شود.

با توجه به فهرست استانداردهایی که موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران تدوین نموده است، شماره استاندارد 7875 یعنی استاندارد اجباری برای سماور برقی وجود دارد. بر این اساس رعایت این استاندارد برای واردات سماور به ایران ضروری می‌باشد.

همچنین مطابق با کتاب مقررات واردات و صادرات وزارت بازرگانی، محدودیت خاصی برای واردات و ترخیص سماور از گمرک وجود ندارد و با پرداخت حقوق گمرکی 50 درصد می‌توان سماور برقی را وارد کشور نمود.

کد تعرفه گمرکی سماور برقی در ایران

تعرفه یک معیار رقمی برای تعیین و شناسایی جایگاه کالاها در ترخیص کالا می‌باشد. این تعرفه‌ کالاها، میزان حقوق ورودی است که باید برای ورود کالا پرداخت شود، و طراحی آن طبق سیستم و شیوه‌های خاصی چون اداره گمرک، آمار، حمل‌ونقل و بیمه انجام می‌شود.

  • تعرفه گمرکی انواع کتری و سماور برقی در ردیف 85166000 قرار دارد.
  • تعرفه گمرکی سماور برقی جهت ترخیص سماور از گمرک 85167900 می‌باشد.

شما تجار عزیز برای دریافت کد تعرفه گمرکی جهت واردات سماور به ایران در انواع مختلف با متخصصان ترخیص‌کار ققنوس ترخیص تماس بگیرید.

صادرات سماور از ایران

تجارت بین‌المللی به عنوان یکی از عناصر و ارکان اصلی و سازنده تأثیرگذار اقتصاد در سطح هر کشوری در نظر گرفته می‌شود. از این رو به علت وجود نیازهای کشورهای دیگر صادرات کالا، به عنوان یکی از پردرآمدترین امور در زمینه برنامه‌های هر کشوری در نظر گرفته می‌شوند. در واقع می‌توان گفت تجارت بین‌الملل موجب می‌گردد تا سازمان‌ها و شرکت‌های تولید کننده، بازارهای گسترده‌تری را جهت فروش کالای خود در دسترس داشته باشند و این امر نقدینگی زیادی را وارد کشور خواهد کرد.

لازم است بدانید که واردات و صادرات در هر کشوری متفاوت می‌باشد و با توجه به این امور که یک کشور چه امکانات و تجهیزاتی را دارد می‌تواند از آنها جهت صادرات استفاده نماید و اینکه کاستی‌های اقتصادی که خود احساس می‌کند، را از طریق واردات دفع نماید.

یکی از کالاهای اصلی که از ایران به دیگر نقاط جهان صادر می‌گردد، سماور می‌باشد. انواع سماور از ایران به کشورهایی مانند ترکیه، سوریه و دیگر کشورهای خاورمیانه صادر می‌گردد و این امر موجب سود بسیار بالایی برای ایرانیان شده است. همچنین می‌توان ذکر کرد که کالاهای صادراتی معاف از مالیات می‌باشند اما مستلزم اخذ مجوزات و مدارک مربوطه لازم می‌باشند.

انواع سماور ترخیص شده به کشور

انواع سماور از کشورهایی متنوعی وارد ایران می‌گردد که به علت تنوع و زیبایی خاص در طراحی از جمله کالاهای پرسود وارداتی در نظر گرفته می‌شود. اما لازم است بدانید که علاوه بر واردات سماور، صادرات این ابزار نیز بسیار پرسود و پر مزیت است. از این رو بسیاری از تاجران و بازرگانان در عرصه صادرات انواع سماور فعال‌اند. لازم است بدانید که سالانه انواعی گوناگونی از انواع سماور وارد کشور می‌شود که مهم‌ترین انواع آنها عبارت است از:

  • سماور گازی
  • سماور برقی
  • سماور افسون
  • سماور آریان
  • سماور بیم
  • سماور پلان
  • سماور آپولون
  • سماور لوکسیران
  • سماور ژانومه
  • سماور وردا
  • سماور رابیلوکس
  • سماور مهرگان
  • سماور عالی نسب
  • سماور پارسیس
  • سماور خجسته
  • سماور ثریا
  • سماور تکسان
  • و…

مدارک لازم جهت ترخیص سماور از گمرک

کلیه کالاها اعم از وارداتی و صادراتی بیش از انجام مراحل مهم گمرکی نیاز به اخذ مدارکی در این زمینه دارند چرا که جهت انجام واردات و ترخیص سماور از گمرک شما عزیزان بایستی مهم‌ترین مدارکی که جهت انجام واردات لازم است را اخذ نمایید تا در ادامه انجام فرایندهای گمرکی دچار مشکل نشوید. در نتیجه با توجه به اهمیت بسیار بالای این موضوع در این بخش از مقاله شما عزیزان را با مهم‌ترین مدارک لازم جهت انجام واردات و ترخیص سماور از گمرک آشنا می‌سازیم.

در واقع می‌توان گفت مدارکی که جهت واردات و ترخیص سماور از گمرک لازم است شامل سه دسته می‌گردد.

  • دسته اول: مدارک مربوط به محصول می‌باشند که شامل قبض انبار، ترخیصیه کالا، بیمه نامه کالا، فهرست عدل‌بندی و غیره می‌شود.
  • دسته دوم:  مدارک مربوط به صاحبان کالا در نظر گرفته می‌شود که شامل کارت بازرگانی، کپی از کلیه صفحات کارت ملی صاحب کالا و کارت بازرگانی وی می‌گردد.
  • دسته سوم: مدارک مربوط به نماینده صاحبان کالا می‌باشد که شامل کپی اصل کارت ملی، کپی معرفی نامه، کپی وکالت‌نامه و غیره می‌گردد.

آیا به ترخیص کار جهت ترخیص سماور نیاز است؟

لازم است بدانید که انجام واردات و ترخیص سماور از گمرک پروسه‌ای عظیم و بسیار پیچیده می‌باشد. همچنین انجام واردات امری تخصصی بوده و نیاز به افراد با تجربه و زبده در بسیاری از مراحل دارد. در نتیجه وجود فردی که با کلیه امورات و تشریفات گمرکی آشنایی لازم را دارد می‌تواند به شما عزیزان در زمینه انجام واردات و ترخیص کمک شایانی نماید. شما عزیزان می‌توانید با بهره‌گیری از خدمات شرکت ققنوس ترخیص که شامل خدمات مشاوره‌ای نیز می‌شود واردات و ترخیص آسانی را تجربه نمایید.

چرا برای واردات و ترخیص سماور برقی از ققنوس ترخیص استفاده کنید؟

پس از انجام مراحل واردات سماور برقی، به دلیل پیچیدگی مراحل ترخیص، و نیز عدم اطلاع واردکنندگان با شرایط و تعرفه‌های گمرکی ترخیص سماور برقی از گمرک، ممکن است در طول مراحل ترخیص با مشکلاتی رو به رو شوند. ققنوس ترخیص ارائه دهنده انواع خدمات در حیطه ترخیص سماور از گمرک و سایر کالاهاست. با توجه به این که افراد و سازمان‌ها و شرکت‌های زیادی جهت انجام تشریفات گمرکی و ترخیص کالاهایشان توسط ققنوس ترخیص، درخواست دارند، توصیه می‌کنیم اگر قصد واردات سماور به ایران را دارید جهت انجام مراحل ترخیص یا دریافت مشاوره با ما تماس بگیرید.

ققنوس ترخیص خدماتی چون: اخذ پروفرما، ثبت سفارش برای واردات سماور برقی، تهیه پروفرما یا پیش فاکتور، دریافت کلیه مجوزهای لازم از سازمان‌های مربوطه، انجام مراحل بازرسی کالا، دریافت بیجک کالا و انجام همه مراحل ترخیص سماور از گمرک از مسیر همه گمرکات کشور را برای شما عزیزان انجام می‌دهد.

جمع بندی

واردات لوازم خانگی از جمله سماور برقی امروزه بسیار رونق دارد و بازرگانان سود زیادی از این راه کسب می‌نمایند. با توجه به این که اخیرا قوانین و مقرراتی در مورد واردات لوازم خانگی توسط وزارت صمت تدوین و ورود برخی از لوازم خانگی ممنوع اعلام گردید؛ شما می‌توانید جهت اطلاع از کالاهای ممنوعه در صورت تمایل از راهنمایی‌های تخصصی مشاوران و ترخیص کاران ما در ققنوس ترخیص استفاده کنید.

همچنین تیم مجرب ما تمام مراحل ترخیص سماور از گمرک در سراسر کشور، ثبت سفارش واردات سماور به ایران، آماده سازی مدارک لازم برای ترخیص سماور برقی، ترانشیپ، حمل و نقل، انجام حواله‌های بانکی را انجام می‌دهند.

صادرات انواع سماور به چه کشورهایی صورت می‌گیرد؟

از مهم‌ترین کشورهای صادراتی انواع سماور می‌توان به کشورهای ترکیه، سوریه و دیگر کشورها که در همسایگی ایران قرار دارند، اشاره کرد.

انجام واردات و ترخیص سماور از گمرک شامل چه هزینه‌هایی می‌شود؟

مهم‌ترین هزینه‌های واردات سماور شامل هزینه‌های بارگیری، تخلیه، هزینه انبارداری، هزینه کارشناسی کالا و مواردی از این قبیل می‌شود.

مدارک مربوط به صاحب کالا شامل چه مدارکی می‌شود؟

مهم‌ترین مدارک مربوط به صاحب کالا شامل کارت بازرگانی تاجر، کپی از تمامی صفحات کارت ملی، ارائه اصل و کپی کارت ملی و شناسنامه می‌گردد.

کد تعرفه گمرکی جهت ترخیص سماور از گمرک در چه ردیفی قرار می‌گیرد؟

کد تعرفه گمرکی انواع سماور برقی برای ترخیص در ردیف ۸۵۱۶۷۹۰۰ قرار می‌گیرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط