لوگو-ققنوس-ترخیص

۴۸۰۰۰۱۱۰ – ۰۲۱

ترخیص ساعت از گمرک / 0 تا 100 واردات ساعت از چین

ترخیص ساعت از گمرک

فهرست مطالب

ساعت به عنوان وسیله‌ای در نظر گرفته می‌شود که بیشتر جهت نمایش زمان مطرح می‌باشد. ساعت از ابتدای زمان اختراع خود تا به اکنون، به عنوان یکی از پرمصرف ترین و حیاتی‌ترین ابزارآلات زمان‌ و وقت سنجی محسوب می‌گردد. لازم است بدانید ساعت‌ ها دارای انواع متنوع و گوناگونی می‌باشند که رایج ترین آنها شامل انواع ساعت های جیبی، انواع ساعت های مچی، انواع ساعت دیواری، انواع ساعت های ایستاده و… در نظر گرفته می‌شود که در برخی از مواقع علاوه بر به نمایش گذاشت زمان، به عنوان وسیله ای جهت زینتی و دکوری نیز به کار گرفته می‌شود. از این رو واردات ساعت از چین و سایر کشورهای منطقه همواره صورت می‌گیرد.

در نهایت اگر به دنبال راهکارهای مفید جهت ترخیص ساعت از گمرک و همچنین واردات و ترخیص ساعت می‌باشید، در این مقاله از سوی شرکت ققنوس ترخیص همراه ما باشید.

آیا واردات ساعت به ایران سود آور است؟

همواره واردات و ترخیص ساعت و سایر کالاهایی که به عنوان نیاز جامعه در نظر گرفته می‌شود، می‌تواند سودآور و مفید واقع گردد. از این رو تاجران و بازرگانان فعال در حوزه واردات ساعت از چین می‌توانند از این کالا در جهت کسب سود بالا استفاده نمایند. لازم به ذکر است همانطور که در مقدمه مقاله نیز اشاره شد، ساعت علاوه بر نشان دادن زمان می‌تواند در زمینه هایی مانند زینتی، اکسسوری و مواردی از این قبیل مورد استفاده قرار بگیرد.

در نتیجه افراد می‌توانند با در نظر گرفتن راهکارها و توصیه های مهم در این راستا اقدام به انجام ترخیص ساعت از گمرک نمایند،تا بتوانند در نهایت سود بالایی را از این فعالیت به دست آورند.

واردات ساعت از چین
واردات ساعت از چین

بهترین کشور جهت واردات ساعت به ایران کدام است؟

انواع ساعت ها اعم از ساعت دیواری، ساعت های مچی و سایر انواع از جمله کالاهایی می‌باشد که به میزان فراوان درون ادارات، منازل و دفاتر اداری و غیر اداری و… مورد استفاده و کاربرد قرار می‌گیرد و همواره کشورهای بسیاری در سطح جهان به صادرات و واردات این کالا می‌پردازند که از جمله این کشور ها می‌توان به کشور ما ایران اشاره نمود. لازم به ذکر است مبادلات، واردات و ترخیص ساعت در کشور ما بسیار رواج دارد.

همچنین کشور چین به تنهایی بالای 50 درصد از سهم واردات ساعت مچی را به کشور ما ایران، را به خودش اختصاص داده است. همچنین می‌توان گفت بعد از کشور چین، واردات و ترخیص ساعت به ایران از دیگر کشورهای حوزه خلیخ فارس و عربی مانند امارات متحده عربی، کشور کره جنوبی و… انجام می‌پذیرد. همچنین در ادامه لازم به ذکر است کشور ما ایران در زمینه صادرات انواع ساعت ها مانند ساعت مچی به سایر کشورهای خاورمیانه مانند کشور عراق، کشور ترکیه، کشور آذربایجان، کشور مراکش، کشورافغانستان و … همچنین دارای فعالیت است.

راهنمای واردات ساعت به ایران

واردات ساعت از چین نیازمند انجام مراحل آن با دقت و درایت بالا می‌باشد. این مراحل عبارتند از:

دریافت و اخذ کارت بازرگانی

اولین و مهمترین مرحله در انجام درست پروسه واردات کالا به ایران مرتبط با دریافت و اخذ کارت بازرگانی است. لازم است بدانید کارت بازرگانی به عنوان مهم ترین مدرکی در نظر گرفته می‌شود که یک بازرگان در پروسه تجارت برون مرزی و درون مرزی به آن احتیاج خواهد داشت. همچنین می تواند با دریافت کارت بازرگانی از مزایای بالایی در زمینه تجارت و اقتصاد بهره مند گردد.

انتخاب حیطه مناسب فعالیت پیش از شروع ترخیص ساعت از گمرک

دومین مرحله در اقدام در جهت واردات ساعت از چین که می‌تواند برای ایرانیان پرسود باشد، مربوط به انتخاب محل دقیق فعالیت است. لازم است بدانید تاجران و بازرگانان موظف می‌باشند پیش از شروع فعالیت های تجاری خود این مسئله را تعیین نمایند که قرار می‌باشد حوزه فعالیت آن ها تا چه میزاناشد، در این هنگام مشخص می‌گردد که بازرگان قرار است با کدام یک از کشور های منطقه و یا کشورهای دارای واردات پر سود تجارت نماید.

شناخت دقیق قوانین هر کشور جهت واردات در مبداء و مقصد

از دیگر مراحل مهم انجام پروسه واردات و ترخیص ساعت که مربوط به کشور ما ایران است، مرتبط با شناخت قوانین و مقررات تجاری و حقوقی هر کشور است. از این رو تاجران و بازرگان جهت داشتن تجارتی پرسود و مطمئن و جهت جلوگیری از بروز مشکلات حقوقی و حقیقی بایستی از قوانین و مقررات مربوط به مسائل تجاری و اقتصادی چه در کشور و چه در کشور مقصد اطلاع کافی و جامعی داشته باشند. 

درخواست پیش فاکتور و سایر اسناد مربوطه

مرحله در جهت انجام چگونگی واردات ساعت از چین مرتبط با درخواست پیش فاکتور است. تاجران و بازرگانان فعال در حوزه واردات و ترخیص ساعت، بایستی اقدام به تهیه یک سری مدارک و اسناد نمایند که در این‌جهت نیاز به پیش فاکتور است، در نتیجه خریدار بایستی از فروشنده بخواهد که پیش فاکتور وابسته به کالاها را به او تحویل دهد.

راهنمای ترخیص ساعت از گمرک

ترخیص ساعت از گمرک نیز مراحلی را می‌طلبد که بایستی پیش از اقدام به واردات و ترخیص ساعت تمامی آن ها را در نظر گرفت تا در هنگام انجام تشریفات گمرکی به مشکل برنخورید. از مهمترین مراحل ترخیص کالا عبارتند از :

انجام ثبت سفارش محصولات یا کالا

یکی از مهمترین مراحل واردات ساعت از چین به ایران به ثبت سفارش کالا اختصاص یافته است. لازم است بدانید ثبت سفارش کالا از جمله اصلی ترین و مهم ترین مراحل واردات و ترخیص ساعت است. در این مرحله بایستی تاجران و بازرگانان کالا و محصولاتی که تمایل به خرید آن را دارند در سایت تجارت ثبت نمایند.

تخصیص و تامین ارز و پرداخت نمودن وجه

مرحله اصلی و مهم بعدی از مراحل ترخیص و واردات ساعت به ایران به تخصیص و تامین ارز و پرداخت هزینه کالاها و محصولات خریداری شده از مشتری مرتبط می‌باشد. لازم است بدانید در این مرحله بایستی بازرگان با رجوع به بانک های مورد نظر و ارائه مدارک و اسناد مربوطه نسبت به اخذ ارز دولتی یا ارز ترجیحی اقدام کند.

انجام بیمه و ترانزیت کالا

از دیگر مراحل مطرح در زمینه ترخیص ساعت از گمرک به حمل و نقل و ترانزیت کالا از کشور مبدا به سوی کشور مقصد می‌باشد که در کنار ترانزیت کالا بایستی نسبت به تهیه بیمه نامه جهت محصولات وارداتی اقدام نماید. فروشنده و یا خریدار کالا در هنگام انجام پروسه تجارت بایستی با توجه به نوع محصول و شرایط خریدار یکی از روش های ترانزیتی را انتخاب نموده و در این جهت بهتر است با یک شرکت حمل و نقل جهت عقد قرار داد توافق نماید و نسبت به تهیه بیمه نام اقدام نماید.

ترخیص نمودن کالا از گمرک

از جمله پیچیده ترین و اصلی ترین مراحل واردات ساعت از چین به ایران می توان به این مرحله اشاره نمود. لازم است بدانید انواع کالای وارداتی و صادراتی به اسن منظور که در کشور مقصد مورد استفاده و کاربرد قرار گیرد بایستی ابتدا به سازمان گمرک وارد شوند، و مراحل گوناگونی را در سازمان گمرک طی نمایند و در صورت عدم وجود مشکلی از سوی گمرک می‌توان کالا را ترخیص نمود. در این مرحله به خاطر داشته باشید که این مرحله بسیار حساس است و بایستی با دقت بالا انجام گردد.

لیست مجوزات مورد نیاز جهت ترخیص ساعت از گمرک

اخذ مجوزات جهت واردات و ترخیص ساعت از گمرک از جمله مهمترین مراحل پروسه واردات کالا در نظر گرفته می‌شود که تاجر و بازرگان بایستی قبل از اقدام جهت واردات به این موارد بپردازد. مهمترین مجوزات جهت واردات ساعت از چین عبارتند از:

از جمله اصلی ترین و مهمترین مجوزات لازم جهت ترخیص ساعت از گمرک اخذ مجوز استاندارد کالا در نظر گرفته می‌شود. لازم است بدانید سازمان گمرک جهت اینکه شما عزیزان بتوانید ساعت و سایر اقلام خود را از گمرک ترخیص کنید و جهت اینکه از محصولات وارد و یا صادر شده شما اطلاعات جامعی و کاملی به دست آورد، به مجوز استاندارد که مورد تایید آزمایشگاه ها است نیاز دارد.

  • مجوز ثبت سفارش کالا

از دیگر مجوزات مهم جهت ترخیص ساعت از گمرک مجوز ثبت سفارش می‌باشد. لازم به ذکر است هر فرد حقوقی و یا حقیقی که تمایل به واردات انواع کالای خارجی به کشور را دارد در ابتدای کار بایستی نسبت به دریافت مجوزات مربط به آن اقدام نماید. لازم به ذکر است که مجوز ثبت سفارش کالا در مدت زمان معادل با ۶ ماه قابل استفاده می‌باشد و در صورت عدم استفاده از آن بایستی تمدید گردد. همچنین می‌توان گفت مجوز ثبت سفارش مجوزی می‌باشد که توسط اداره توسعه تجارت ایران صدور می‌گردد.

  • مجوز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

از دیگر مجوزات لازم جهت واردات و ترخیص ساعت مجوز کانون پرورش فکری کودکان می‌باشد. لازم به ذکراست که این مجوز بیشتر برای کالاهایی نظیر انواع اسباب بازی، بازی ها فکری، عروسک ها و موارد وابسته به کودکان و نوجوان در نظر گرفته می‌شود‌. از این رو انواع ساعت که جهت استفاده کودکان و نوجوان است نیاز به اخذ این مجوز دارند و بایستی جهت واردات و ترخیص آن از گمرک دریافت گردد تا در نهایت بتوانید کالای خود را از گمرک ترخیص نمایند.

لیست تعرفه و هزینه های واردات ساعت

به طور کلی می‌توان گفت تعرفه انواع اشیا صنعت ساعت‌ سازی در جدول تعرفه‌ در فصل ۹ آن گنجانده گشته است که جهت واردات ساعت از چین لازم است . از این رو در ادامه به بررسی جزئیات آن می‌پردازیم.

  • کد تعرفه انواع ساعت ها نظیر ساعت مچی، ساعت های جیبی، ساعت های زمان دار مچی، جیبی و همانند آن که دارای قاب از فلزات گرانبها و یا از فلزات معمولی و بدل د دارای روکش می‌باشد، در ردیف 9101 قرار گرفته خواهد گرفت.
  • کد تعرفه انواع ساعت‌ های مچی، ساعت های جیبی جز آنهایی که در ردیف شماره 9101 قرار می‌گیرند، در ردیف 9102 قرار خواهند گرفت.
  • کد تعرفه انواع ساعت های دیواری، انواع ساعت های رومیزی و ساعت های مانند ساعت مچی، جیبی و همانند آن در ردیف 9103 قرار خواهند گرفت.
  • کد تعرفه انواع ساعت‌های خاص نصب در پانل انواع دستگاه‌ها و ساعت‌ های برای وسایل نقلیه مانند زمینی، هوایی، فضایی یا آبی، برابر ردیف 91040000 است.
  • کد تعرفه انواع ساعت‌های دیواری، انواع ساعت های رومیزی و در ردیف 9105 قرار می‌گیرد.

تعرفه گمرکی ساعت در ایران

لازم است بدانید درج جزئیات دقیق انواع تعرفه های گمرکی ساعت، در این مطلب ممکن نخواهد بود، از این‌ رو تاجران و بازرگانانی که قصد واردات و ترخیص ساعت از گمرک را دارند، می‌توانند جهت کسب اطاعات کامل و جامع تر در این عرصه از جمله کد تعرفه های ساعت و مجوزات لازم جهت واردات ، با کارشناسان و متخصصان  شرکت ققنوس ترخیص تماس حاصل نمایند.

انواع ساعت های وارداتی به کشور

ساعت ها یکی از محصولات لوکس و پرکاربرد به شمار می آیند که علاوه بر نشان دادن زمان و کاربردهای فراوان دیگری که امروزه با استفاده از فناوری های هوشمند برای بشر دارن، جنبه زینتی در استایل افراد و زیبا بخشی به مکان های گوناگون بر عهده دارند. با توجه به تقاضای مصرف کنندگان امروزه انواع مختلفی از ساعت ها در انواع و برندهای گوناگون به کشور وارد می شوند که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • ساعت مچی اسپریت: ساعت های اسپریت یکی از انواع ساعت های وارداتی است که در طرح های اسپرت و شیک وارد کشور می شود. این برند در مقایسه با برندهای معروف دنیا یک برند معمولی محسوب می شود.
  • ساعت مچی سیکو: برند سیکو یکی از برندهای آشنا و معروف در دنیای ساعت ها به شمار می آید. ساعت های مچی برند سیکو در دو نوع کلاسیک و نیمه کلاسیک طراحی می شوند. ساعت های این برند در کشور ژاپن ساختهذمی شوند.
  • ساعت مچی تگ هویر: ساعت های مچی تک هویر با ظاهری بسیار شکیل و به دور از زرق و برق بیش از حد یکی از برندهای معروف ساعت مچی در تمام دنیا به شمار می آید. ساعت های این برند از جمله ساعت های لوکس دنیا بوده و قیمت هر مدل ساعت از این برند بیش از ۱۰ میلیون می باشد.
  • ساعت مچی کاسیو: ساعت های مچی کاسیو یکی دیگر از انواع ساعت های وارداتی است. این برند ساخت کشور ژاپن می باشد و با داشتن ظاهری ساده و بدون زرق و برق و همچنین قیمتی مناسب یکی از محبوب ترین برندهای ساعت در دنیا می باشد.
واردات و ترخیص ساعت
واردات و ترخیص ساعت

مهمترین نکات جهت واردات ساعت مچی از چین به ایران

واردات ساعت مچی به عنوان یکی از کالاهای لوکس و پر طرفدار در کشور، سود بالایی را برای تاجران به همراه خواهد داشت. اما مسئله ای که باعث به دست آوردن سود بالا از واردات ساعت مچی به کشور خواهد شد، توجهی به نکاتی است که در زیر به آن ها اشاره خواهیم کرد:

تحقیق در زمینه برند و فروشنده

لازم است خریدار قبل از هرگونه اقدام برای واردات ساعت به ایران در زمینه برندهای پر طرفدار در بازار تحقیق نماید تا در هنگام خرید برندهای متناسب با نیاز بازار را تهیه کند. همچنین خرید ساعت های وارداتی باید از فروشنده ای معتبر انجام شود، بر همین اساس لازم است قبل از خرید در رابطه با فروشنده تحقیق شود.

کنترل کیفیت و بازرسی کالا

یکی دیگر از نکات مهم در زمینه واردات ساعت، کنترل کیفیت و بازرسی کالا می باشد. لازم است خریدار برای بررسی کیفیت کالا و اطمینان از مرغوبیت محصول، قبل از پرداخت وجه خرید، روند بازرسی کالا را انجام دهد و از اصالت ساعت های وارداتی مطمئن شود.

حمل و نقل محموله تجاری

یکی از قسمت های مهم واردات ساعت مربوط به حمل و نقل این محموله تجاری از کشور مبداء به کشور مقصد می باشد. خریدار وظیفه دارد برای انتخاب مناسب ترین روش تمامی عوامل را در نظر گرفته و سپس به تنظیم قرار داد حمل و نقل بپردازد.

روش پرداخت هزینه خرید

روش پرداخت هزینه خرید ساعت به فروشنده یکی از مسائلی است که باید بین طرفین قرار داد در رابطه با آن مذاکره شود و یکی از روش های مختلف پرداخت بر اساس توافق طرفین انتخاب شود. لازم است روش پرداخت توافقی در قرار ذکر شود.

خدمات پس از فروش

ارائه خدمات پس از فروش توسط وارد کننده کالا به مشتریان یکی از عوامل مهم در جلب توجه مشتری و در نتیجه فروش بیشتر است. بر همین اساس وارد کننده ساعت باید در هنگام عقد قرار داد با فروشنده بر سر مسئله پشتیبانی و ارائه خدم

چرا برای واردات و ترخیص ساعت از ققنوس ترخیص استفاده کنید؟

واردات و ترخیص صحیح ساعت نیازمند تجربه های و انجام درست تشریفات و فرایندهای گمرکی می‌باشد. از این رو ما به شما پیشنهاد می‌کنیم جهت انجام درست ترخیص ساعت از گمرک با شرکت های بازرگانی فعال در این زمینه همکاری نماید. شرکت ققنوس ترخیص که یکی از زیرمجموعه های شرکت ققنوس است با بیش از 8 سال سابقه در زمینه ترخیص کاری می‌تواند همراه شما عزیزان باشد. از دیگر خدمات شرکت ققنوس ترخیص می‌توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • انجام تمامی رویه های گمرکی

انجام رویه های گمرکی و واردات ساعت از چین چه به شکل موقت و چه به صورت دائمی نیازمند انجام تشریفات گمرکی می‌باشد که این امر فرایندی تخصصی است. از این رو شما میتوانید جهت ترخیص کالا از گمرکات فعال کشور از خدمات شرکت ما استفاده نمایید.

  • انجام صحیح ثبت سفارش کالا

کالا بایستی دارای ثبت سفارش مناسب از سوی وزارت صمت باشد که مناسب با کالای شما می‌باشد. از این رو اولین شرایط واردات کالا و انجام رویه های گمرکی ترخیص کالا است که شرکت ققنوس ترخیص آن را به طور کامل برای شما انجام می‌دهد

  • تخصیص و تامین ارز و اخذ مجوزات معتبر

تخصیص و تامین ارز نیمایی جهت واردات و انجام درست فرایند ترخیص کالا یکی از اصلی ترین و مهمترین خدمات شرکت ققنوس ترخیص است که شما عزیزان می‌توانید انجام این امور را به متخصصان ما واگذار نمایید.

جمع بندی

در این مقاله از سوی شرکت ققنوس ترخیص تلاش کردیم به شکل مفصل به نحوه واردات و ترخیص ساعت بپردازیم. واردات ساعت از چین و سایر کشورهای مطرح در زمینه واردات جهت واردات و ترخیص قوانین و اصول خاصی را در این زمینه وضع نموده اند که تمامی تاجران و فعالان در این حوزه بایستی با آنها آشنایی کامل داشته باشند که در این مقاله به شکل کاملا مفصل توضیح داده شد.

شما عزیزان همچنین می‌توانید از خدمات شرکت ققنوس ترخیص نظیر ثبت سفارش کالا، تامین و تخصیص ارز، اخذ و دریافت مجوزات رسمی از شرکت های معتبر و مواردی از این قبیل بهره مند شوید . تنها کافیست تا با متخصصان و مشاوران ما در این زمینه تماس حاصل فرمایید.

مجوزهای مورد نیاز برای ترخیص ساعت چیست؟

از جمله مجوزهای مورد نیاز برای ترخیص ساعت از گمرک می توان به مواردی چون مجوز استاندارد، مجوز ثبت سفارش کالا، مجوز واردات، مجوز کانون پرورش فکری کودک و نوجوان و… اشاره کرد.

در هنگام واردات ساعت به چه نکاتی لازم است توجه شود؟

از جمله نکاتی که در روند واردات ساعت لازم است به آن توجه شود می توان به مواردی چون تحقیق درباره برندهای محبوب بازار، تحقیق درباره فروشنده، انتخاب روش حمل و نقل مناسب، انجام مرحله بازرسی کالا، شیوه پرداخت هزینه و… اشاره کرد.

خدمات گروه ققنوس ترخیص برای واردات و ترخیص ساعت از گمرک چیست؟

از جمله خدمات گروه ققنوس ترخیص برای واردات و ترخیص ساعت می توان به مواردی همچون انجام تمامی رویه های گمرکی، انجام روند ثبت سفارش محموله تجاری ساعت، تامین و تخصیص ارز مورد نیاز و … اشاره نمود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط