لوگو-ققنوس-ترخیص

۴۸۰۰۰۱۱۰ – ۰۲۱

ترخیص رنگ نساجی از گمرک / 0 تا 100 واردات رنگ های نساجی

ترخیص رنگ نساجی از گمرک

فهرست مطالب

رنگ پارچه در صنعت نساجی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است زیرا رنگ ها هستند که باعث جذب افراد به سوی پارچه ها می شوند و هر چقدر رنگ پارچه بافته شده زیباتر و جذاب تر باشد از بازار فروش بیشتری برخوردار خواهد شد؛ در نتیجه صنعت نساجی نیاز مبرمی به رنگ های نساجی دارند. بر همین اساس بازار واردات رنگ های نساجی از رونق بالایی برخوردار هستند و واردات رنگ نساجی به ایران سود خوبی را برای تاجرانی که در این زمینه فعالیت می کنند به دنبال دارد. تاجرانی که قصد واردات رنگ های نساجی را دارند می تواند در هنگام ترخیص کالا که مرحله ای بسیار پیچیده و دشوار می باشد فرایند ترخیص رنگ نساجی از گمرک را از صفر تا صد به ترخیص کاران گروه ققنوس ترخیص واگذار نمایند. برای اشنایی بیشتر با روند ترخیص این محموله تجاری با ما در ادامه این مقاله همراه باشید.

ترخیص رنگ های نساجی از گمرک چه مراحلی دارد؟

یکی از مراحل و قوانین که باید در روند واردات هر گونه کالایی از کشوری به کشور دیگر طی شود، روند ترخیص کالا از گمرک کشور مقصد می باشد، از این رو در روند واردات رنگ های نساجی نیز تاجران برای این که بتوانند محموله تجاری وارداتی خود را به کشور وارد کرده و به صورت قانونی به فروش آن در کشور بپردازند باید مرحله ترخیص رنگ های نساجی از گمرک را پشت سر بگذارند که فرایندی بسیار پچیده و دشوار می باشد و تاجران می توانند انجام این فرایند را به طور کامل به ترخیص کاران گروه ققنوس ترخیص واگذار نمایند. از جمله مراحلی که تاجران باید در روند ترخیص رنگ های نساجی از گمرک پشت سر بگذارند می توان به موارد زیر اشاره نمود:

اولین مرحله برای ترخیص رنگ های نساجی از گمرک ثبت سفارش محموله وارداتی رنگ های نساجی از در سامانه جامع امور گمرکی می باشد. در این مرحله تاجران باید ابتدا مجوز ثبت سفارش کالا را از سامانه تجارت و توسعه کشور دریافت نموده و سپس با استفاده از پیش فاکتوری از فروشنده محموله تجاری رنگ نساجی دریافت کرده است اطلاعات خواسته شده در سامانه EPL را وارد نماید.

دومین مرحله برای ترخیص کردن محموله وارداتی رنگ نساجی از گمرک دریافت مجوزهایی است که باید با توجه به نوع رنگ نساجی وارداتی از ارگان های مختلف دریافت شود که از جمله مجوزهای لازم می توان به مجوز اداره استاندارد و مجوز اداره بهداشت اشاره کرد.

سومین مرحله برای ترخیص این نوع محموله تجاری وارداتی انجام فرایند تخصیص ارز می باشد که در این مرحله تاجر باید مدارک مربوط به محموله رنگ های نساجی را به بانک عامل ارائه داده و پس از تایید بانک مقدار ارز دولتی مورد نیاز برای پرداخت هزینه محموله رنگ های نساجی به تاجر پرداخت می شود.

مرحله بعدی تعیین مسیر گمرکی برای بازرسی محموله وارداتی رنگ های نساجی می باشد که این مرحله با توجه به اطلاعات محموله که به گمرک ارائه شده است توسط کارشناس گمرک انجام می شود.

انجام فرایند تسویه حساب با گمرک که شامل پرداخت هزینه هایی چون حقوق ورودی گمرک، سود بازرگانی، هزینه انبار، مالیات ها و…

تهیه تمامی مدارک لازم برای ترخیص رنگ های نساجی از گمرک و ارائه آن به گمرک

واردات رنگ های نساجی
واردات رنگ های نساجی

رنگ های نساجی چه نوع رنگ هایی هستند؟

در رابطه با توضیح چیستی رنگ نساجی این گونه می توان گفت که رنگ نساجی، رنگی است که برای رنگ کردن پارچه ها در صنعت نساجی از آن استفاده می شود تا طرح و نقش های متفاوتی بر روی پارچه ها ایجاد شود. آنها را می توان به دو دسته طبیعی و شیمیایی تقسیم بندی کرد که هر کدام از این رنگ ها دارای ساختار، بافت و مزیت های مختلفی برای استفاده در صنعت نساجی کشور هستند. رنگ های نساجی به خصوص انواع شیمیایی آن برای ساخته شدن به مواد اولیه گوناگونی نیاز دارند از این رو نیاز کشور به این نوع کالا در صنعت نساجی از طریق واردات رنگ های نساجی بر طرف می شود.

با توجه به این مسئله که رنگ نساجی پس از الیافی که در صنعت نساجی برای بافت پارچه به کار می رود از جایگاه مهمی در این صنعت برخوردار است. همچین توجه به این مسئله که کیفیت رنگ های نساجی بسیار مهم است. تاجران باید در روند واردات رنگ نساجی به ایران از کیفیت و نوع رنگی که به کشور وارد می کنند، مطمئن شوند و رنگ هایی را جهت استفاده در صنعت نساجی وارد کنند که از کیفیت و کاربرد بالایی در این صنعت برخوردار است. تاجران باید در روند واردات رنگ های نساجی اقدام به واردت رنگ هایی کنند که در مرحله ترخیص رنگ های نساجی از گمرک، در هنگام بازرسی استاندارد های کافی را به دست آورند.

لیست تعرفه و هزینه های ترخیص رنگ

در روند تجارت بین المللی و واردات کالا به کشور برای این که بتوان ارزش هر کالا را بر اساس سیاست های اقتصادی دولت تعیین نمود، برای هر کالایی یک کد که به آن کد تعرفه کالا گفته می شود در نظر گرفته شده است و تاجران از راه های مختلفی می توانند برای دریافت این کد اقدام نمایند. این مسئله در رابطه با واردات رنگ های نساجی نیز صدق می کند و برای هر کدام از انواع رنگ های نساجی یک کد در نظر گرفته شده است. تاجران باید برای یافتن کد تعرفه جهت ترخیص رنگ های نساجی از گمرک در ردیف 3203 که ردیفی برای انواع رنگ ها می باشد استفاده نمایند.

کد تعرفه گمرکی یکی از عواملی است که می توان با استفاده از آن هزینه های دیگری که در روند واردات رنگ نساجی به ایران و ترخیص آن از گمرک باید توسط تاجر و وارد کننده محموله رنگ های نساجی پرداخت شود را محاسبه نمود. از جمله هزینه هایی که باید در روند ترخیص رنگ های نساجی توسط تاجر به گمرک و دیگر ارگان ها و شرکت ها پرداخت شود می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • هزینه خرید کالا که باید به فروشنده کالا پرداخت شود
  • هزینه بازرسی کالا توسط شرکت های بازرسی کالا برای دریافت گواهی نامه بازرسی کالا
  • هزینه تخلیه، بارگیری و حمل و نقل محموله تجاری از کشور مبداء تا کشور مقصد
  • بیمه کردن محموله تجاری رنگ های نساجی
  • حقوق ورودی محموله رنگ های نساجی
  • هزینه سود بازرگانی
  • هزینه دریافت مجوزهای مورد نیاز برای ترخیص محموله رنگ های نساجی
  • هزینه ثبت سفارش کالا
  • هزینه انبار داری
  • مالیات بر ارزش افزوده
  • هزینه مالیات چهار درصدی علی الحساب
  • هزینه عوارض ارگان هایی مانند هلال احمر
  • و…                                                       

آیا واردات رنگ های نساجی ممنوع است؟

در حوزه تجارت بین المللی هر کالایی که از طریق روند واردات کالا اجازه ورود به کشور را دریافت می کند، به این دلیل است که به وجود آن کالا در کشور نیاز می باشد. به طور کلی ورودی یک سری از کالا به این دلیل که امکان تولید داخلی آن کالا در کشور مقصد وجود ندارد و یا این که واردات آن کالا نسبت به تولید داخلی آن صرفه اقتصادی بیشتری دارد انجام می شود؛ واردات رنگ های نساجی به ایران نیز به عنوان یکی از کالاهایی که در صنعت نساجی کشور کاربرد داشته و از اولیت بالایی برخوردار است آزاد می باشد و تاجران می توانند به واردات رنگ های نساجی بپردازند که بسیار نیز سود آور می باشد.

نکته ای که باید در رابطه با واردات محموله تجاری وارداتی به آن اشاره نمود این است که رنگ های نساجی وارداتی باید دارای استاندارد های کشور مقصد باشند؛ در غیر این صورت مجوز استانداردی که برای ترخیص رنگ های نساجی از گمرک مورد نیاز است را دریافت نمی کند و تاجر مجبور به عودت دادن محموله وارداتی به کشور فروشنده می شود که این مسئله برای تاجران به منزله ضرر و خسارت می باشد.

واردات رنگ های نساجی از کدام کشور ها مجاز است؟

یکی از مراحلی که تاجران باید در راستای واردات رنگ های نساجی به ایران انجام دهند، تعیین حوزه محل فعالیت و کشور یا کشورهایی است که قصد دارند محموله رنگ های نساجی خود را از آنجا خریداری نمایند. کمپانی های معروف تولید رنگ در کشورهای مختلفی نمایندگی دارند و این مسئله باعث شده است که تاجران بتوانند بدون نیاز به طی کردن مسافت های طولانی که قطعا بر روی هزینه های ترخیص رنگهای نساجی از از گمرک در رابطه با روند حمل و نقل محموله از کشور مبداء تا کشور مقصد تاثیر منفی می گذارد، به نزدیک ترین کشوری که نمایندگی رنگ نساجی کمپانی مورد نظر در آن قرار دارد مراجعه کرده و اقدام به واردات رنگ های نساجی از نزدیک ترین کشور نمایند.

نکته ای که در این راستا باید به آن توجه شود این است که بر اساس قوانین واردات و صادرات کشور انجام هر گونه فعالیت تجاری با یک سری از کشور ها ممنوع اعلام شده است که تاجران باید این قانون را در خصوص واردات هر نوع کالایی رعایت نمایند تا در هنگام ترخیص رنگ های نساجی از گمرک دچار مشکل و ضرر مالی نشوند.

واردات رنگ نساجی به ایران
واردات رنگ نساجی به ایران

لیست مدارک مورد نیاز جهت ترخیص رنگ های نساجی از گمرک

در ابتدای مقاله به این مسئله اشاره کردیم که بهتر است تاجران انجام صفر تا صد فرایند ترخیص رنگ های نساجی از گمرک را به ترخیص کاران گروه ققنوس ترخیص واگذار نمایند زیرا فرایند ترخیص کالا از گمرک فرایندی بسیار دشوار و پیچیده می باشد، علت پیچیدگی این فرایند به خاطر مدارک گوناگونی است که تاجران موظف به تهیه آن می باشند تا بتوانند قانونی بودن این روند را ثابت نموده و آن ها را از گمرک ترخیص نمایند. از جمله مدارکی که تاجران باید در روند ترخیص رنگ های نساجی به گمرک ارائه دهند می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • دریافت کارت بازرگانی از یکی از شعب اتاق بازرگانی کشور که در هنگام واردات رنگ در حجم زیاد و همچنین در هنگام ترخیص این محموله از گمرک به آن نیاز می شود.
  • دریافت مجوز ورود کالا به کشور
  • فاکتور و پیش فاکتور خرید محموله رنگ های نساجی
  • پکینگ لیست که به آن لیست عدل بندی نیز گفته می شود
  • بروشور و یا کاتالوگ های مربوط به محموله رنگ های نساجی
  • تهیه مجوز ثبت سفارش محموله تجاری رنگ های نساجی از سامانه سازمان تجارت و توسعه کشور
  • مجوزهای گوناگون از نهادهای مختلف مانند اداره استاندارد، ادارده بهداشت و …
  • دریافت نامه برات برای تعیین ارزش محموله تجاری رنگ های نساجی
  • دریافت قبض انبار
  • بارنامه حمل محموله تجاری رنگ های نساجی از کشور مبداء به کشور مقصد
  • بیمه نامه برای محموله
  • دریافت گواهی مبداء
  • دریافت گواهی ترخیصیه
  • برگ سبز گمرکی
  • ارائه مدارک مربوط به تسویه تمامی هزینه های واردات رنگ های نساجی و ترخیص آن
  • و…

مراحل واردات رنگ های نساجی

واردات رنگ هایی که در صنعت نساجی مورد استفاده قرار می گیرد لازم است بر اساس مراحل و ترتیبی خاص انجام شود. مراحل واردات رنگ های نساجی به صورت زیر انجام می شود:

  • اولین مرحله ی واردات رنگ های نساجی از چین شامل دریافت مجوزهای لازم برای این نوع از کالای وارداتی است. مجوزهای مورد نیاز برای انجام این کار شامل مجوز استاندارد ، مجوز سازمان غذا و دارو و.. می باشد.
  • آشنایی با قوانین و آیین نامه هایی که در زمینه ی واردات رنگ های نساجی وضع شده است از اهمیت بالایی برخوردار است. آشنایی با این قوانین برای تاجران نقش مهمی به همراه خواهد داشت.
  • ثبت سفارش کالا یکی از مراحل بسیار مهم در روند واردات رنگ های نساجی از چین به حساب می آید. این مرحله به دلیل اطلاعاتی که در رابطه با محموله تجاری وارداتی در سامانه جامع امور گمرکی ثبت می شود بسیار مهم است.افرادی که با نحوه ثبت سفارش کالا در سامانه جامع امور گمرکی آشنایی ندارند می توانند از مقالات آموزشی ما در این زمینه بهره مند شوند.
  • کشور چین یکی از مهم ترین کشورهای تولید کننده رنگ های نساجی به شمار می آید که تاجران ایرانی در هنگام انتخاب کشور برای واردات رنگ های نساجی با بررسی عوامل گوناگون این کشور را انتخاب می کنند.
  • برای واردات رنگ های نساجی از چین لازم است فرد بازرگان یکی از شرکت های معتبر چینی که به تولید و صادرات رنگ های نساجی مشغول است را پیدا کرده و یک در خواست مکتوب از کالاهای مورد نظر خود را برای شرکت مورد نظر ارسال کند.
  • شرکت تولید کننده رنگ های نساجی در صورتی که با درخواست خریدار موافق باشد پروفرمای مربوط به رنگ های نساجی مورد نظر خریدار را برای او ارسال می کند.
  • در مرحله بعد وارد کننده رنگ های نساجی موظف است با مراجعه به سامانه وزارت صنعت، معدن، تجارت درخواست واردات رنگ های نساجی از کشور چین را ثبت نماید.
  • کارشناسان این سامانه درخواست بازرگان را در زمینه واردات رنگ های نساجی از چین بررسی می کنند و در صورتی که این درخواست در مراحل بررسی تایید شود، ثبت نهایی می گردد.
  • پس از ثبت نهایی درخواست واردات رنگ هایی نساجی در سامانه وزارت صنعت، معدن، تجارت، نوبت به تنظیم قرار داد خرید رنگ های نساجی از چین می باشد که باید بین خریدار و شرکت چینی فروشنده امضا شود.
  • پرداخت هزینه خرید رنگ های نساجی به شرکت چینی تولید کننده این نوع رنگ ها یکی دیگر از مراحل واردات رنگ های نساجی است که باید بعد از امضای قرار داد انجام می شود.
  • در مرحله آخر فروشنده و یا خریدار کالا مسئولیت حمل و نقل محموله رنگ های نساجی را بر عهده گرفته و با امضای قرار داد با یک شرکت حمل و نقل بین المللی این محموله را از کشور چین به سوی ایران ارسال می کنند.

مهم ترین نکات در ترخیص رنگ نساجی از گمرک

آخرین مرحله از واردات رنگ های نساجی به کشور شامل ترخیص این نوع کالا از گمرک می باشد. در این مرحله که بسیار حساس و پیچیده به حساب می آید در صورتی که یک سری از نکات توسط صاحبین کالا و نماینده های قانونی آن ها رعایت نشود مشکلات قانونی متعددی برای صاحب کالا و محموله تجاری او ایجاد می شود. از جمله نکات مهم در هنگام ترخیص رنگ های نساجی می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • کد تعرفه کالا و اطلاعات درج شده در سامانه جامع امور گمرکی در هنگام ثبت سفارش کالا باید دقیقا مطابق با نوع کالای وارداتی باشد و تخلفی در این زمینه با هدف پرداخت هزینه گمرکی کمتر انجام نشود.
  • فرایند ثبت سفارش کالا باید با نهایت دقت و با استفاده از پیش فاکتور انجام شود زیرا عوارض گمرکی و بازرسی هایی که برای ترخیص کردن محموله رنگ های نساجی از گمرک تعیین می شود بر اساس این اطلاعات است.
  • روند ترخیص محموله ی رنگ های نساجی از گمرک روندی حساس و پیچیده است و برای انجام این کار بهترین گزینه استفاده از ترخیص کاران مجرب گروه ققنوس ترخیص است.
  • و …

کد تعرفه گمرکی رنگ های نساجی

کدهای تعرفه گمرکی با توجه نوع رنگ های نساجی وارداتی متفاوت می باشد. چند نمونه از کدهای تعرفه گمرکی رنگ های نساجی شامل موارد زیر می باشد:

  • کد تعرفه  انواع رنگ ها در ردیف 3203 قرار دارد.
  • کد تعرفه مواد رنگی دیسپرسه در ردیف 320411 قرار دارد.
  • کد تعرفه رزین اپوکسید در ردیف 39073090 و 39073010 قرار دارد.
  • کد تعرفه مواد رنگی پیگمانی در ردیف 320417 قرار دارد.
  • کد تعرفه مواد رنگی گرانول مستربچ در ردیف 32041210 قرار دارد.
  • کد تعرفه مواد رنگی آلی در ردیف 3204 قرار دارد.
  • کد تعرفه مواد رنگی اسیدی در ردیف 320412 قرار دارد.
  • کد تعرفه تعرفه رزین پلی آمین ( هاردنر ) در ردیف 39089010 قرار دارد.
  • کد تعرفه رزین پلی ای پلی اتر در ردیف 390720 قرار دارد.
  • کد تعرفه پلی اتلین پلی آمین در ردیف 382490 قرار دارد.
  • و …

کلام آخر

واردات رنگ نساجی به کشور به عنوان یکی از اقلام پر کاربرد در صنعت نساجی کشور سود خوبی را برای تاجران به همراه دارد اما تاجرانی که اقدام به واردات این کالا می نمایند باید برای ورود قانونی این کالا به کشور مرحله ترخیص رنگ های نساجی از گمرک را پشت سر بگذارند از این رو گروه ققنوس ترخیص برای معرفی روند ترخیص این محموله تجاری از گمرک و مسائل مرتبط با آن که نیاز است افراد در رابطه با آن اطلاعات داشته باشند اقدام به تهیه این مقاله نموده است تا افراد تازه کار و کم تجربه به طور کامل با این مرحله از واردات رنگ های نساجی آشنا شوند.

ققنوس ترخیص در راستای واردات رنگ های نساجی به کشور به ارائه خدماتی چون ترخیص کردن محموله رنگ های نساجی از گمرک به واسطه ترخیص کاران و حق العمل کاران مجرب و حرفه ای، بر آورد کامل هزینه هایی که باید توسط تاجران در روند واردات رنگهای نساجی پرداخته شود قبل از شروع فرایند ترخیص توسط کارشناسان حرفه ای، ارائه مشاوره بازرگانی در این راستا می پردازد.

مراحل واردات رنگ های نساجی شامل چه مواردی است؟

مراحل واردات رنگ های نساجی از چین شامل دریافت مجوزهای لازم، آشنایی با قوانین واردات این نوع کالا از چین، آشنایی با روند ثبت سفارش کالا، ارسال درخواست مکتوب خرید برای شرکت چینی، دریافت پروفرما، ثبت واردات در سامانه صنعت، معدن، تجارت، امضای قرار داد خرید، پرداخت وجه و ارسال کالا به ایران می باشد.

هزینه های واردات ترخیص رنگ های نساجی شامل چه مواردی می باشد؟

از جمله هزینه های واردات و ترخیص رنگ های نساجی می توان به مواردی چون هزینه خرید کالا، حمل و نقل، بیمه، حقوق ورودی گمرک، سود بازرگانی، هزینه انبار داری، مالیات بر ارزش افزوده، هزینه انجام آزمایش های مختلف و.. اشاره نمود.

برای ترخیص رنگ های نساجی به چه مدارکی نیاز است؟

از جمله مدارک مورد نیاز برای ترخیص رنگ های نساجی می توان به مواردی چون کارت بازرگانی، پیش فاکتور و فاکتور، مجوزهای مورد نیاز، گواهی مبداء، لیست عدل بندی، قبض انبار، بارنامه، بیمه نامه، برگ سبز گمرکی و… نیاز است.

در هنگام ترخیص رنگ های نساجی به چه نکاتی باید توجه نمود؟

در هنگام ترخیص رنگ های نساجی از گمرک باید اطلاعات ثبت شده در مرحله ثبت سفارش مطابق با محموله تجاری وارداتی باشد، اطلاعات محموله در هنگام ثبت سفارش کالا دقیق ثبت شود تا هزینه های واردات و روش بازرسی درست تعیین شود و همچنین از ترخیص کاران حرفه ای برای ترخیص محموله رنگ های نساجی استفاده شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط