لوگو-ققنوس-ترخیص

۴۸۰۰۰۱۱۰ – ۰۲۱

ترخیص دستگاه کارواش خانگی از گمرک ایران چگونه است؟

ترخیص دستگاه کارواش خانگی از گمرک

فهرست مطالب

مقدمه

دستگاه کارواش خانگی که به عنوان واترجنت نیز شناخته می‌شود، دستگاهی می‌باشد که آب را با فشار بسیار بالا با استفاده از ناظر بر روی سطح‌های متفاوت به ویژه وسایل نقلیه پخش می‌کند. به طور کلی می‌توان گفت بخشی از نیاز داخلی بازار مصرفی در سطح کشور ما به این تجهیزات به وسیله واردات تأمین می‌گردد. از این رو پرداختن به موضوع واردات و ترخیص دستگاه کارواش خانگی از گمرک برای فعالان تجاری در کشور ما از اهمیت بالایی برخوردار است. در نتیجه در این مقاله از سوی شرکت ققنوس ترخیص قصد داریم تا به چگونگی واردات دستگاه کارواش خانگی بپردازیم. در ادامه با ما همراه باشید.

انواع دستگاه کارواش خانگی وارداتی به ایران

در سطح کشور ما تولیدات دستگاه کارواش خانگی به وسیله شرکت‌های مشخصی در طی سال‌های اخیر رونق گرفته است و در حال پیشرفت می‌باشد؛ ولی هنوز هم تقاضا برای دستگاه‌های با کیفیت و مدرن خارجی نیز وجود دارد. همچنین واردات و ترخیص دستگاه کارواش خانگی از گمرک سود بالایی را برای بازرگانان و تاجران در کشور ما به همراه دارد و سالانه ارز زیادی از این طریق از کشور خارج می‌شود.

در نتیجه با توجه به رونق گرفتن بازار ترخیص دستگاه کارواش خانگی از گمرک در این بخش به مهم‌ترین دستگاه‌های وارداتی کارواش خانگی می‌پردازیم که شرکت ققنوس ترخیص نیز می‌تواند انجام ترخیص این کالا را برای شما عزیزان بر عهده بگیرد. مهم‌ترین انواع دستگاه‌های وارداتی کارواش خانگی عبارت است از:

  • دستگاه کارواش خانگی هیوندای
  • دستگاه کارواش خانگی اوکم
  • دستگاه کارواش خانگی بوش
  • دستگاه کارواش خانگی نیلفیسک
  • دستگاه کارواش خانگی ان آی سی
  • دستگاه کارواش خانگی هوم لایت
  • دستگاه کارواش خانگی شیلدر
  • دستگاه کارواش خانگی کرشر
  • دستگاه کارواش خانگی دوو
  • دستگاه کارواش خانگی رونیکس
  • دستگاه کارواش خانگی محک
  • دستگاه کارواش خانگی توسن
  • دستگاه کارواش خانگی نووا
  • دستگاه کارواش خانگی اکتیو

در ادامه لازم است بدانید که موفق‌ترین شرکت‌های تولید کننده دستگاه کارواش خانگی سالانه حجم زیادی از کالاهای خود را از طریق شرکت‌های گوناگون وارد ایران می‌نمایند.

ترخیص دستگاه کارواش خانگی از گمرک
ترخیص دستگاه کارواش خانگی از گمرک

واردات دستگاه کارواش خانگی از کدام کشورها سودآور است؟

همانطور که قبل‌تر نیز گفته شد در کشور ما به علت وجود محدودیت در مبادلات تجاری با بسیاری از کشورهای دنیا همچنین وجود تحریم‌های اعمال شده در طی سال‌های اخیر، امکان واردات مستقیم کالا از طریق مبدأ وجود نخواهد داشت اما همواره دو کشور امارات متحده عربی و کشور چین با بی توجهی به این ممنوعیت‌ها و تحریم‌ها اکنون به دو شریک و صادر کننده بزرگ تجاری ایران تبدیل شده‌اند. لازم به ذکر است که واردات و ترخیص دستگاه کارواش خانگی از گمرک نیز از مبدأ کشورهای امارات متحده و کشورهای چین به کشور ما صورت می‌گیرد.

مراحل ترخیص دستگاه کارواش خانگی از گمرک

انجام مراحل واردات و ترخیص دستگاه کارواش خانگی از گمرک به عنوان اصلی‌ترین مرحله از واردات در نظر گرفته می‌شود. در این مرحله شما تاجران و بازرگانان و یا مسئولین انجام این کار بایستی کلیه مراحل ترخیص دستگاه کارواش خانگی را تا انتهای کار به انجام برسانید تا در نهایت کالای شما از گمرک خارج گردد. در نتیجه با توجه به اهمیت ترخیص دستگاه کارواش خانگی از گمرک در این بخش از مقاله به مهم‌ترین مراحل ترخیص دستگاه کارواش خانگی می‌پردازیم. مهم‌ترین این مراحل عبارت است از:

مرحله اول: ثبت دستگاه کارواش در سامانه جامع تجارت گمرکی یا EPL

در این مرحله از ترخیص و واردات دستگاه کارواش خانگی شما عزیزان بایستی تمامی اطلاعات دستگاه‌های خریداری شده را در سامانه مربوط به تجارت گمرکی که به نشانی epl.irica شناخته می‌شود، وارد نمایید. در این مرحله توجه داشته باشید که اطلاعات کالای خود را به طور کامل و دقیق وارد کنید، زیرا در صورت نادرست بودن اطلاعات بایستی جریمه این امر را پرداخت نمایید.

 مرحله دوم: احراز هویت دستگاه‌های خریداری شده

در این مرحله از مراحل واردات و ترخیص دستگاه کارواش خانگی از گمرک باید اطلاعات ثبت شده در مورد دستگاه‌های خریداری شده شما توسط متخصصان گمرکی و کارشناسان مورد بررسی و بازبینی قرار بگیرد تا در اثر وجود هرگونه مشکلی میان کالا با اطلاعات وارد شده، تاجر را از این امر آگاه سازند در صورت تأیید این مرحله می‌توانید مراحل دیگر ترخیص دستگاه کارواش خانگی را به انجام برسانید.

مرحله سوم: کنترل دستگاه‌های خریداری شده در مسیرهای گمرکی

در این مرحله از مراحل واردات و ترخیص دستگاه کارواش خانگی از گمرک بایستی کلیه کالاها با توجه به اینکه در کدام مسیر گمرکی قرار گرفتند مجدد توسط کارشناسان مورد بررسی قرار می‌گیرند. لازم است بدانید که مسیرهای گمرکی از سه رنگ سبز، زرد و قرمز تشکیل شده است که هر کدام از این رنگ‌ها نشانه مخصوص به خود را دارد.

مرحله چهارم: اخذ تمامی مجوزات مورد نیاز جهت واردات و ترخیص دستگاه کارواش خانگی

در این مرحله از مراحل واردات و ترخیص دستگاه کارواش خانگی از گمرک بایستی کلیه مجوزات و مدارک ضروری را دریافت نمایید. تاجران و بازرگان عزیز بایستی جهت اخذ مجوزات به سازمان‌های بهداشت، استاندارد و غیره مراجعه نمایند.

مرحله پنجم: بررسی کالا توسط متخصصان گمرکی

در این مرحله تمامی کالاهای وارد یا صادر شده توسط بازرسان امور گمرک مورد بررسی و بازبینی قرار می‌گیرد. این مرحله نیز یکی از مراحل مهم واردات و ترخیص دستگاه کارواش خانگی از گمرک می‌باشد.

مرحله ششم: ترخیص دستگاه کارواش خانگی از گمرک

این مرحله به عنوان مرحله پایانی واردات و ترخیص در نظر گرفته می‌شود که شما عزیزان می‌توانید کالای خود را از گمرک خارج کنید.

مجوزهای مورد نیاز جهت ترخیص دستگاه کارواش خانگی

هر کالایی جهت ترخیص نیازمند به اخذ مجوزاتی دارد. در نتیجه هنگام واردات و ترخیص دستگاه کارواش خانگی از گمرک نیز بایستی مدارک مورد نیاز جهت واردات را از سازمان‌های مرتبط با آن دریافت کنیم. در نتیجه در این بخش به مهم‌ترین مجوزات مورد نیاز جهت واردات و ترخیص دستگاه کاوش خانگی از گمرک می‌پردازیم که عبارت است از:

مجوز وزارت صنعت، معدن و تجارت برای واردات دستگاه کارواش

این مجوز به عنوان مهم‌ترین و ابتدایی‌ترین مجوز جهت واردات هر نوع کالایی در نظر گرفته می‌شود از این رو جهت واردات و ترخیص دستگاه کارواش خانگی از گمرک نیز بایستی این مجوز را از سازمان صنعت، معدن و تجارت دریافت نمایید.

مجوز سازمان بهداشت برای اطمینان از سلامت محصول

مجوز سازمان بهداشت که به عنوان مجوزی جهت اطمینان از سلامت محصول در نظر گرفته می‌شود نیز از دیگر مجوزات مهم در زمینه واردات و ترخیص کالا می‌باشد این مجوز را بایستی از سازمان بهداشت درخواست نمایید.

مجوز سازمان استاندارد کالا

این نوع مجوز نیز مجوزی است که جهت استاندارد بودن کالا از لحاظ فنی و فیزیکی بایستی دریافت گردد.

گواهی نامه اصالت کالا از سازمان تعزیرات حکومتی

گواهینامه اصالت کالا که از سازمان تعزیرات حکومتی اخذ می‌شود نیز به عنوان یکی از مجوزات رسمی و مهم در زمینه واردات و ترخیص دستگاه کارواش خانگی در نظر گرفته می‌شود.

پرداخت هزینه‌های گمرکی شامل مالیات و عوارض ورودی و هزینه‌های حمل و نقل

پرداخت هزینه‌های گمرکی که شامل عوارض ورودی و مالیات و همچنین هزینه‌های حمل و نقل می‌شود نیز جهت اتمام فرایند ترخیص نیز مهم و حیاتی است. از این رو باید مجوز مربوط به پرداخت هزینه‌های گمرکی را از سازمان‌های مرتبط با آن دریافت نمایید.

مجوز ارز

ترخیص کاری که قصد ترخیص دستگاه کارواش خانگی را دارد بایستی جهت تخصیص ارز در این زمینه مجوز ارزی از دفتر صنایع ماشین آلات و تجهیزات تولید را نیز دریافت کند.

لازم به ذکر است که با استفاده از خدمات ققنوس، می‌توانید به راحتی و با حداقل زمان و هزینه، دستگاه کارواش خانگی خود را ترخیص کنید.

واردات دستگاه کارواش خانگی
واردات دستگاه کارواش خانگی

کد تعرفه گمرکی دستگاه کارواش خانگی

کلیه کالاهای وارداتی و صادراتی به کشور دارای کد تعرفه گمرکی مخصوص به خود می‌باشند که جهت واردات و ترخیص هر کدام از آن کالاها وجود کد تعرفه گمرکی لازم و ضروری می‌باشد از این رو در هنگام واردات و ترخیص دستگاه کارواش خانگی نیازمند به کد تعرفه گمرکی آن می‌باشیم که در جدول زیر کلیه موارد مرتبط با آن انگاشته شده است.

کد تعرفه گمرکی دستگاه کارواش خانگی

خدمات ققنوس ترخیص جهت واردات و ترخیص دستگاه کارواش

شرکت ققنوس ترخیص با داشتن سال‌ها تجربه در زمینه واردات و ترخیص انواع کالا به عنوان شرکتی معتبر در این زمینه در نظر گرفته می‌شود. در نتیجه شما عزیزان می‌توانید در هنگام انجام واردات و ترخیص دستگاه کارواش خانگی از گمرک از خدمات شرکت ققنوس ترخیص بهره‌مند شوید از مهم‌ترین خدمات شرکت ما عبارت است از:

  • راهنمایی و مشاوره در زمینه نوع و مدل دستگاه کارواش مناسب جهت واردات
  • اخذ کلیه مجوزات و همچنین کارت بازرگانی برای واردات دستگاه کارواش
  • ترتیب امور گمرکی و اخذ مجوزات لازم
  • ارائه خدمات ترخیص کالا و پرداخت هزینه‌های گمرکی حمل و نقل دستگاه کارواش از مبدأ به مقصد نهایی
  • ارائه کلیه خدمات پس از فروش که شامل راه‌اندازی، نصب و آموزش استفاده از دستگاه کارواش می‌گردد.

جمع بندی

در این مقاله از سوی شرکت ققنوس ترخیص به مهم‌ترین مراحل و همچنین مجوزات لازم جهت واردات و ترخیص دستگاه کارواش خانگی پرداختیم. همچنین شرکت ققنوس ترخیص آماده ارائه خدمات در زمینه انواع امور گمرکی از جمله ترخیص کالا به شما تاجران و بازرگانان عزیز کشورمان می‌باشد. از این رو در صورتی که قصد ترخیص دستگاه کارواش خانگی از گمرک را دارید می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاور رایگان با همکاران ما در این شرکت در ارتباط باشید.

آیا واردات و ترخیص دستگاه کارواش خانگی به ایران سودآور است؟

در واقع می‌توان گفت با توجه به اینکه تولیدات در سطح کشور بسیار محدود می‌باشد و نیاز کشور به این کالا روزانه در حال افزایش است واردات دستگاه کارواش خانگی بسیار پرسود در نظر گرفته می‌شود.

بیشترین حجم واردات دستگاه کارواش خانگی به ایران از چه کشورهایی صورت می‌گیرد؟

 کشورهایی که به عنوان کشور مبدأ در زمینه واردات و ترخیص کالا به ایران در نظر گرفته می‌شود چین و امارات متحده عربی می‌باشند.

کد تعرفه گمرکی جهت ترخیص دستگاه کارواش خانگی در چه ردیفی قرار می‌گیرد؟

 کد تعرفه گمرکی جهت واردات و ترخیص دستگاه کارواش خانگی از گمرک در ردیف ۸۴۲۴۸۹۳۰ قرار می‌گیرد.

واردات دستگاه کارواش خانگی از گمرک چه هزینه‌هایی را به دنبال دارد؟

مهم‌ترین هزینه‌های واردات و ترخیص کارواش خانگی شامل هزینه‌های خریداری کالا، هزینه حمل و نقل کالا، هزینه کارشناسی کالا و مواردی از این قبیل می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط