لوگو-ققنوس-ترخیص

۴۸۰۰۰۱۱۰ – ۰۲۱

ترخیص دستگاه نشاکار برنج از گمرک چگونه است؟

ترخیص دستگاه نشاکار برنج

فهرست مطالب

برنج یکی از مهم ترین غلات در سبد غذایی خانواده به شمار می آید و به کاشت این محصول اهمیت زیادی داده می شود؛ بر همین اساس یکی از محصولاتی که در هنگام ترخیص کالای کشاورزی از گمرک با آن روبه رو خواهیم بود دستگاه نشاکار برنج است. واردات و ترخیص دستگاه نشاکار برنج از گمرک از جمله مواردی است که روند کاشت برنج در کشور را سرعت می بخشد و کمک بزرگی به کشاورزان در مرحله نشا برنج می رساند.

این دستگاه که به علت آسان سازی و سرعت بخشیدن به مرحله ی نشا برنج، در بین کشاورزان بسیار پر طرف دار است فروش خوبی در بازار مصرف دارد که باعث می شود مورد توجه وارد کنندگان قرار گیرد. گروه ققنوس ترخیص در اسن مقاله به معرفی روند ترخیص کالای کشاورزی از گمرک می پردازد.

مراحل ترخیص دستگاه نشاکار برنج از گمرک

روند ترخیص کالای کشاورزی از گمرک از مراحل گوناگونی تشکیل شده است و به دلیل این که هدف سازمان گمرک جلوگیری از هر گونه تخلف در روند صادرات و واردات و نظارت بر آن است، ترخیص دستگاه نشاکار برنج از این سازمان به روندی سخت و پیچیده تبدیل شده است. صاحب کالا و یا نماینده قانونی او موظف هستند برای ترخیص کالای خود از گمرک از نهایت دقت و توجه شان استفاده کنند.

مراحل ترخیص کالای کشاورزی از گمرک شامل موارد زیر است:

  • ثبت کلیه اطلاعات مربوط به دستگاه های نشا برنج در سامانه جامع امور گمرکی
  • تهیه مدارک مورد نیاز برای ترخیص از نهادهای مربوطه
  • مشخص شدن مسیر بازرسی کالای وارداتی از بین سه مسیر سبز، زرد و قرمز
  • پرداخت هزینه های گمرکی واردات
  • دریافت مجوز خروج و تحویل گرفتن محموله تجاری وسایل کشاورزی از انبار این سازمان
ترخیص دستگاه نشاکار برنج
ترخیص دستگاه نشاکار برنج

کاربرد ماشین نشاکار برنج

امروزه با وجود تکنولوژی های پیشرفت کالاهای کشاورزی گوناگونی تولید شده است که هر کدام کاربردهای مختلفی دارند. ترخیص کالای کشاورزی از گمرک به خصوص ترخیص دستگاه نشاکار برنج با توجه به اهمیت این ماده ی غذایی باعث افزایش سرعت کاشت این گیاه می شود. نشا برنج از جمله کارهای کشاورزی طاقت فرسایی است که علاوه بر زمان بر بودن به وجود افراد زیادی نیاز دارد.

کشاورزانی که به جای استفاده از روش های سنتی و قدیمی نشا برنج از دستگاه نشاکار برنج استفاده می کنند علاوه بر این که این مرحله از کاشت گیاه برنج را با سرعت بالا و در زمان کوتاهی انجام می دهند، در هزینه های خود نیز صرفه جویی خواهند کرد زیرا نیازی به استخدام نیروی کار برای نشا برنج با دست نیست. این مسئله باعث رونق بازار فروش این دستگاه شده است که به معنی واردات و ترخیص دستگاه نشاکار برنج در تعداد بیشتر است.

برای ترخیص دستگاه نشاکار برنج از گمرک به چه مجوزهایی نیاز است؟

برای ترخیص کالای کشاورزی از گمرک با توجه به نوع کالای وارداتی به مجوزهای مختلفی نیاز است. نوع این مجوزها با توجه به کاربرد وسیله کشاورزی وارداتی در صنعت کشاورزی دارد. از جمله مجوزهایی که در هنگام ترخیص دستگاه نشاکار برنج از سازمان گمرک مورد نیاز خواهد بود می توان به موارد ذکر شده در زیر اشاره نمود:

  • مجوز واردات ماشین آلات و ابزارهای کشاورزی به کشور
  • مجوز ثبت سفارش دستگاه نشاکار برنج در سامانه جامع اموز گمرکی
  • مجوز فنی از کمیسیون ماده ۱ سازمان توسعه و تجارت برای واردات ماشین آلات کشاورزی مستعمل در صورت عدم تولید در داخل کشور
  • مجوز ارزی جهت دریافت و تخصیص از وزارت جهاد کشاورزی
  • مجوز استاندارد
  • و ….

کد تعرفه گمرکی دستگاه نشاکار برنج

کد تعرفه گمرکی عددی ۸ رقمی است که از آن در تمامی کشورها برای ارزش گذاری کالاهای وارداتی در سازمان گمرک مورد استفاده قرار می گیرد. این کد در روند ترخیص دستگاه نشاکار برنج از گمرک به وارد کننده این ماشین آلات و یا نماینده قانونی او کمک خواهد کرد تا ارزش کالا را به دست آورده و سپس به طور دقیق هر یک از هزینه های گمرکی را محاسبه نماید.

با توجه به میزان اهمیت این کد در روند ترخیص کالای کشاورزی از گمرک، صاحبان کالا می توانند این مرحله ی حساس از ترخیص کالای کشاورزی از گمرک را به ترخیص کاران متخصص گروه ققنوس ترخیص واگذار کنند.

کد ترخیص دستگاه نشاکار برنج از سازمان گمرک شامل عدد ۸ رقمی 84323110 می باشد. این کد در کنار عواملی چون تعداد کالا و … تعیین کننده مبلغ هزینه های گمرکی ترخیص می باشد.

ترخیص کالای کشاورزی از گمرک
ترخیص کالای کشاورزی از گمرک

مدارک لازم جهت ترخیص دستگاه نشاکار برنج

یکی از دلایل پیچیدگی و اهمیت ترخیص دستگاه نشاکار برنج از گمرک مدارک گوناگونی است که لازم است توسط صاحب کالا یا نماینده قانونی او تهیه شده و به کارشناس مربوطه در سازمان گمرک ارائه داده شود. این مدارک شامل اطلاعات محموله تجاری بازرگانی است بر همین اساس لازم است در هنگام تهیه هر کدام، نهایت دقت به کار گرفته شود. از جمله مدارک مورد نیاز برای ترخیص کالای کشاورزی از گمرک می توان به موارد زیر اشاره کرد:

مدارک لازم جهت ترخیص دستگاه نشاکار برنج

جمع بندی

برای افرادی که قصد واردات و ترخیص کالای کشاورزی از گمرک را دارند لازم است قبل از هر کاری با تمامی مراحل این کار به خصوص روند ترخیص دستگاه نشاکار برنج از گمرک آشنا شوند. مرحله ترخیص کالای کشاورزی از گمرک از مراحل گوناگونی تشکیل شده است که گذر از هر کدام از این مراحل به تجربه کافی، دانش و مهارت نیاز دارد.

بر همین اساس استفاده از ترخیص کاران گروه ققنوس ترخیص با بیش از ۱۰ سال سابقه کاری در زمینه ترخیص کالا کشاورزی از گمرک گزینه مناسبی برای وارد کنندگان این محصولات است. روند ترخیص ماشین آلات نشاکار با استفاده از ترخیص کاران حرفه ای می تواند در کوتاه ترین زمان ممکن و با کم ترین هزینه انجام شود.

برای واردات و ترخیص ماشین آلات نشاکار به چه مدارکی نیاز است؟

از جمله مدارک مورد نیاز برای ترخیص دستگاه های کشاورزی می توان به کارت بازرگانی، اظهار نامه گمرکی، لیست عدل بندی، قبض انبار، بیمه نامه، بارنامه، نامه تامین ارز، گواهی مبداء، گواهی ترخیصیه، کاتالوگ و .. اشاره کرد.

ماشین نشاکار چه کاربردی دارد؟

استفاده از ماشین نشاکار در روند کشاورزی نه تنها باعث کوتاه کردن زمان کاشت نشا و سرعت بخشیدن به این کار می شود، بلکه هزینه به کارگیری نیروی کار را برای کشاورز کم خواهد کرد.

ترخیص کالای کشاورزی از گمرک چه مجوزهایی می خواهد؟

از جمله مجوزهای لازم برای ترخیص دستگاه های کشاورزی می توان به مجوز استاندارد، مجوز ورود کالا به کشور، مجوز ثبت سفارش کالا، مجوز جهاد کشاورزی، مجوزی تخصیص ارز، مجوز وزارت صنعت، معدن و تجارت و …. اشاره کرد.

کد تعرفه ترخیص دستگاه نشاکار چیست؟

برای ترخیص ماشین آلات نشاکار کد تعرفه گمرکی شامل عدد هشت رقمی84323110 می باشد که در هنگام تعیین ارزش کالا کاربرد دارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط