لوگو-ققنوس-ترخیص

۴۸۰۰۰۱۱۰ – ۰۲۱

ترخیص دستگاه لیبل زن از گمرک / 0 تا 100 مراحل واردات به ایران

ترخیص دستگاه لیبل زن از گمرک

فهرست مطالب

یکی از دستگاه های پرکاربردی که امروزه در اکثر کارخانه ها، کارگاه های و خطوط بسته بندی محصولات مختلف مشاهده می شود، دستگاه های لیبل زن است. این دستگاه وظیفه دارند لیبل یا همان برچسب مربوط به محصول تولید شده را بر روی محصول با سرعت بالا بچسبانند. این دستگاه ها با توجه به کاربردی که برای آن ها ذکر شد بازار فروش خوبی را برای خود ایجاد کرده اند؛ در نتیجه این مسئله باعث شده دستگاه لیبل زن مورد توجه واردکنندگان محصولات و ماشین آلات صنعتی قرار بگیرد.

وارد کردن این دستگاه پر کاربرد در صورتی که روند ترخیص آن از گمرک به صورت درست و اصولی انجام شود سود خوبی را برای وارد کنندگان به همراه دارد بر همین اساس گروه ققنوس ترخیص در این مقاله به آموزش روند ترخیص دستگاه لیبل زن از گمرک پرداخته است. برای آشنایی با روند ترخیص دستگاه لیبل زن از گمرک با ما در طول این مقاله همراه باشید.

مراحل ترخیص دستگاه لیبل زن از گمرک

گمرک در هر کشور وظیفه نظارت بر روند ورود و خروج کالا به داخل و خارج از آن کشور را دارد، این مسئله باعث شده است در روند ترخیص دستگاه لیبل زن از گمرک، این نهاد نهایت دقت خود را به کار گیرد تا بتواند آمار دقیقی را درباره واردات این کالا به کشور به مراجعه بالاتر گزارش دهد. بر همین اساس لازم صاحبان دستگاه های وارداتی لیبل زن و یا نمایندگان قانونی آن در هنگام انجام مراحل ترخیص دستگاه لیبل زن از گمرک نهایت دقت خود را به کار گیرند تا خطا و مشکلی باعث به تاخیر افتادن مراحل ترخیص این دستگاه نشود. 

ترخیص دستگاه لیبل زن از گمرک
ترخیص دستگاه لیبل زن از گمرک

صاحبان کالا می تواند برای داشتن یک روند ترخیص مطمئن و بدون مشکل از ترخیص کاران حرفه ای و متخصص ما در ققنوس ترخیص کمک بگیرند. مراحل ترخیص دستگاه لیبل زن از گمرک شامل موارد زیر می باشد:

تهیه اظهارنامه گمرکی

اظهارنامه گمرکی یکی از اسناد مهم در روند ترخیص دستگاه لیبل زن از گمرک است که تهیه آن اولین قدم برای ترخیص دستگاه لیبل زن از گمرک به شمار می آید. برای تهیه این سند لازم است صاحب کالا تمام اطلاعات محموله تجاری خود را در سامانه جامع امور گمرک با دریافت مجوز ثبت سفارش کالا ثبت نماید. در صورت تایید شدن اطلاعات اظهارنامه گمرکی صادر می شود.

تهیه مدارک مورد نیاز

برای ترخیص دستگاه لیبل زن از گمرک به اسناد گوناگونی نیاز است. صاحب دستگاه های لیبل زن و یا نماینده قانونی او موظف است هر کدام از این مدارک را با مراجعه به سازمان و نهاده مربوطه در زمان مناسب و بدون هیچ گونه خطا در اطلاعات دریافت کنند.

پرداخت هزینه های ترخیص

برای ترخیص دستگاه لیبل زن از گمرک لازم است هزینه های مختلفی چون سود بازرگانی، مالیات علی الحساب، حقوق گمرکی، هزینه انبارداری و …. پرداخت شود. برآورد این هزینه به عوامل مختلفی بستگی دارد که مهم ترین آن ها کد تعرفه گمرکی است.

تحویل کالا به انبار

محموله تجاری باید به موقع به انبار گمرک تحویل داده شود تا در صف ترخیص قرار گیرد.

بازرسی کالا

محموله دستگاه های لیبل زن بر اساس کاربردی که دارند با استفاده از یک مسیر گمرکی از بین سه مسیر سبز، زرد و قرمز مورد بازرسی قرار می گیرند.

انواع دستگاه لیبل زن وارداتی به کشور

دستگاه های لیبل زن دارای انواع مختلفی هستند و می توان آن ها را از جهات مختلفی مانند نوع و مدل دستگاه، نوع برچسب، ظاهر برچسب و … تقسیم بندی کرد. از جمله انواع این دستگاه ها در روند ترخیص دستگاه لیبل زن از گمرک می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ماشین لیبل زن پشت چسب دار: این نوع از دستگاه لیبل زن برای چسباندن لیبل های حرارتی و یا کاغذی که پشت آن چسب دار است بر روی محصولات مورد استفاده قرار می گیرد.
  • دستگاه لیبل زن شیرینگ: این مدل از دستگاه لیبل زن برای چسباندن لیبل های شیرینگ که نوعی لیبل پلاستیکی هستند مورد استفاده قرار می گیرد. لیبل های شیرینگ با توجه به جنسی که دارند به آسانی از روی محصول قابل جدا شدن هستند.
  • دستگاه لیبل زن OPP: این نوع از ماشین لیبل زن مخصوص چسباندن لیبل های opp که نوعی از لیبل های پلاستیکی هستند می باشد. نمونه ای از لیبل های opp بطری های آب است.
  • دستگاه لیبل زن اسمارت: این دستگاه لیبل زن که تولید شده در برند اسمارت است برای برای چاپ قیمت بر روی محصولات و یا بر روی اتیکت ها مورد استفاده قرار می گیرد.
  • دستگاه لیبل زن موتکس: این دستگاه برای لیبل زدن به محصولات خاصی مانند لباس ها مورد استفاده قرار می گیرد. این دستگاه بدون آسیب زدن به لباس لیبل آویزی را به آن متصل می کند.
  • دستگاه لیبل زن دو لاین: این دستگاه که مناسب خط تولید می باشد، برای لیبل زدن بر روی سطوح صاف مورد استفاده قرار می گیرد. این دستگاه با داشتن دو لاین می تواند در یک زمان به دو سمت محصول لیبل بزنند.
  • و …

مدارک لازم جهت ترخیص دستگاه لیبل زن از گمرک

در روند ترخیص دستگاه لیبل زن از گمرک به مدارک مختلفی نیاز است و صاحب کالا وظیفه دارد این مدارک را درست در زمان مناسب از ارگان های مختلف تهیه کرده و به کارشناس مربوطه تحویل دهد. با توجه به این تهیه هر کدام از این اسناد و مدارک به زمان نیاز دارد در صورتی که صاحب دستگاه های لیبل زن وارداتی اسناد را به موقع به این نهاد نظارتی تحویل ندهد، باعث تاخیر در روند ترخیص دستگاه لبیل زن از گمرک خواهد. از جمله مدارک مورد نیاز برای ترخیص دستگاه لیبل زن از گمرک می توان به موارد زیر اشاره کرد:

مدارک لازم جهت ترخیص دستگاه لیبل زن از گمرک

مجوزهای لازم برای واردات و ترخیص دستگاه لیبل زن

مجوزهای لازم برای واردات و ترخیص دستگاه لیبل زن از گمرک یکی دیگر از مدارک مورد نیاز برای ترخیص این نوع ماشین آلات از گمرک است که به دلیل نقش مهمی که در طول روند واردات دارد در این قسمت به صورت جداگانه به بررسی آن می پردازیم. از جمله مجوزهای لازم برای واردات و ترخیص دستگاه لیبل زن از گمرک می توان به موارد ذکر شده در جدول اشاره کرد:

مجوزهای لازم برای واردات و ترخیص دستگاه لیبل زن

تحلیل تجارت و واردات دستگاه لیبل زن در ایران

تحلیل روند واردات و ترخیص دستگاه لیبل زن از گمرک از جمله اقدامات ضروری و مهمی است که لازم است تاجران قبل از هر گونه اقدام برای واردات این دستگاه به کشور انجام دهند. این تحلیل و بررسی به واردکنندگان کمک می کند با کشورهای مناسب برای واردات این دستگاه به طور دقیق آشنایی پیدا کرده و بهترین شرکت های تولید کننده دستگاه لیبل زن در این کشورها را با توجه به شرایط خود انتخاب کنند. از جمله کشورهایی که قصد داریم برای واردات و ترخیص دستگاه لیبل زن از گمرک به شما عزیزان همراه معرفی کنیم می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • آلمان: کشور آلمان یکی از تولید کنندگان دستگاه لیبل زن است. شرکت Tally Dascom در این کشور از جمله شرکت های معتبر در زمینه تولید دستگاه لیبل زن می باشد که تاجران جهت خرید این دستگاه می توانند به آن مراجعه نمایند.
  • ترکیه: ترکیه یکی دیگر از کشور های تولید کننده دستگاه های لیبل زن است که جایگاه خوبی در بازارهای داخلی ایران برای خود به دست آورده است. با توجه به عواملی چون فاصله بین دو کشور، گزینه مناسبی برای واردات دستگاه لیبل زن است.
  • چین: چین به عنوان یکی از بزرگ ترین تولید کنندگان و صادر کنندگان کالا به جهان گزینه مناسبی برای خرید و واردات دستگاه لیبل زن است.
  • آمریکا: وجود شرکت هایی چون TSC و  zebra در آمریکا که در زمینه تولید و صادرات دستگاه لیبل زن فعالیت می کنند باعث شده این کشور گزینه مناسبی برای تاجران باشد.
  • ایتالیا: شرکت CAB یکی از شرکت های معتبر تولید کننده دستگاه لیبل زن در ایتالیا است که ماشین آلات با کیفیتی در این زمینه تولید می کند.
  • ژاپن: شرکت SATO یکی از شرکت های معتبر ژاپنی در زمینه تولید دستگاه لیبل زن است و با توجه به محصولات با کیفیتی که به بازارهای جهانی ارسال می کند گزینه مناسبی برای تاجران است.
  • و …
واردات دستگاه لیبل زن در ایران
واردات دستگاه لیبل زن در ایران

کد تعرفه گمرکی دستگاه های لیبل زن

کد تعرفه گمرکی یکی از اطلاعات بسیار مهم و کاربردی در روند ترخیص دستگاه لیبل زن از گمرک است. این کد در مراحل ترخیص کالا به خصوص در هنگام برآورد هزینه های گمرکی کاربرد دارد زیرا نشان دهنده ارزش کالا می باشد.

دستگاه های لیبل زن با توجه به کاربردی که دارند به انواع مختلفی تقسیم شده اند. هر کدام از این دستگاه های دارای قیمت خاصی است، همین مسئله باعث می شود کد تعرفه گمرکی مربوط به هر کدام از آن ها یک عدد متفاوت با نوع دیگر این دستگاه باشد. به عنوان مثال کد تعرفه گمرکی مربوط به پرینتر لیبل زن کد 84431990 می باشد.

جمع بندی

ترخیص دستگاه لیبل زن از گمرک با توجه به روند نظارتی دقیق و سخت گمرک و همچنین مدارکی که تهیه هر کدام از آن ها به اسناد خاص خود، هزینه، زمان و …. نیاز دارد به یک روند پیچیده و دشوار تبدیل شده است. در صورتی که صاحب دستگاه های وارداتی لیبل زن و یا نماینده قانونی او در مراحل مختلف ترخیص این دستگاه کوچک ترین خطایی داشته باشند باعث به تاخیر افتادن روند ترخیص دستگاه لیبل زن از گمرک می شوند. بر همین اساس بهترین کار برای گذر از مراحل ترخیص این دستگاه، واگذار کردن کار به کارشناسان و افراد متخصص در این زمینه است.

کادر متخصص و حرفه ای ترخیص کار ما در گروه ققنوس ترخیص با بیش از 10 سال سابقه کاری یکی از گزینه های مناسب برای ترخیص دستگاه لیبل زن گمرک است. واردکنندگان این دستگاه می توانند علاوه بر اطلاعاتی که در این مقاله ذکر شده است از دیگر خدمات ما در زمینه ترخیص دستگاه لیبل زن بهره مند شوند.

چه مجوزهایی برای ترخیص و واردات دستگاه لیبل زن لازم است؟

از جمله مجوزهای لازم برای ترخیص و واردات دستگاه لیبل زن می توان به مواردی چون مجوز استاندارد، مجوز ورود کالا، مجوز ثبت سفارش کالا، مجوز ارزی،مجوز فنی و …. اشاره کرد.

چه مدارکی برای ترخیص دستگاه لیبل زن نیاز است؟

از جمله مجوزهای لازم برای ترخیص دستگاه لیبل زن از گمرک می توان به مواردی چون اظهارنامه گمرکی، کارت بازرگانی، بیمه نامه، بارنامه، برگ سبز گمرکی، گواهی مبدأ، گواهی ترخیصیه، گواهی بازرسی کالا و… اشاره کرد.

دستگاه لیبل زن شامل چه مدل هایی می باشد؟

دستگاه لیبل زن دارای انواع مختلفی است که از جمله آن ها می توان به مواردی چون دستگاه لیبل زن شیرینگ، OPP، موتکس، دو لاین، پشت چسب دار و… اشاره کرد.

در روند تجارت دستگاه لیبل زن چه مسائلی باید تحلیل شود؟

از جمله مسائلی مهمی که قبل از واردات دستگاه لیبل زن لازم است به طور دقیق بررسی شود می توان به مواردی چون کشور تولید کننده کالا و شرکت های فعال در زمینه تولید دستگاه لیبل زن در این کشور های اشاره کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط