لوگو-ققنوس-ترخیص

۴۸۰۰۰۱۱۰ – ۰۲۱

ترخیص دستگاه سنجش کیفیت هوا از گمرک

ترخیص-دستگاه-سنجش-کیفیت-هوا-از-گمرک

فهرست مطالب

مقدمه

یکی از معضلات مهم جوامع امروزی مشکلات مربوط به آلودگی هوا، آلاینده های موجود در هوا، تاثیرات منفی آن بر روی سلامت بشر و … می باشد. بروز این مشکلات در زندگی مردم باعث شده دستگاه های سنجش کیفیت هوا برای تشخیص میزان آلودگی، نوع آن و کنترل کردن وضعیت آلودگی هوا نقش بسیار مهمی داشته باشد.

بر همین اساس در کنار ساخت این نوع دستگاه ها در داخل کشور، شاهد واردات و ترخیص دستگاه سنجش کیفیت هوا از گمرک به عنوان یکی از راه های تامین نیاز کشور به این دستگاه ها هستیم؛ اما مسئله مهمی که باعث تهیه این مقاله شده است مراحل دشوار ترخیص دستگاه سنجش کیفیت هوا از گمرک است که انجام آن بدون داشتن پیش زمینه و دیدن آموزش های لازم غیر ممکن می باشد بر همین اساس گروه ققنوس ترخیص با تهیه این مقاله به همراهی شما عزیزان در این روند پرداخته است.

روند ترخیص دستگاه سنجش کیفیت هوا از گمرک

روند ترخیص دستگاه سنجش کیفیت هوا از گمرک همان طور که در بالا نیز به این موضوع اشاره شد، یک روند پیچیده و دشوار است که گذر از آن به اطلاعات کافی و تجربه نیاز دارد. علت پیچیدگی روند ترخیص دستگاه های سنجش کیفیت هوا از گمرک مدارک متعدد مورد نیاز برای انجام این کار و سخت گیری های گمرک است، زیرا گمرک به عنوان یک نهاد ناظر در امر واردات و صادرات کالا به داخل و خارج از کشور موظف است مراحل ترخیص دستگاه سنجش کیفیت هوا را به دقت بررسی نماید.

صاحبان این نوع محموله های تجاری می توانند برای گذر آسان و بی دردسر از این مرحله از خدمات گروه ققنوس ترخیص استفاده نمایند.

مراحل ترخیص دستگاه سنجش کیفیت هوا از گمرک به شرح زیر است:

ثبت سفارش دستگاه سنجش کیفیت هوا

این مرحله اولین گام در روند ترخیص این نوع دستگاه ها به شمار می آید. در این مرحله با استفاده از پیش فاکتور تمامی اطلاعات مربوط به واردات دستگاه سنجش کیفیت هوا در سامانه جامع امور گمرکی ثبت شده و توسط کارشناسان این سامانه مورد بررسی قرار می گیرد. در صورت تایید شدن این اطلاعات کد کوتاژ اختصاصی مربوط به محموله دستگاه سنجش کیفیت هوا صادر می شود.

دریافت اسناد مورد نیاز

در روند ترخیص دستگاه سنجش کیفیت هوا از گمرک به مدارک مختلفی نیاز است. با توجه به این که این مدارک یکی از عوامل دشواری ترخیص دستگاه های سنجش کیفیت هوا از گمرک است، به صورت اختصاصی در ادامه این مقاله به بررسی آن ها پرداخته ایم.

تعیین مسیر بازرسی

دستگاه های سنجش کیفیت هوا برای ترخیص از گمرک باید با گذر از یکی از سه مسیر سبز، زرد و یا قرمز گمرکی مورد بازرسی قرار گیرند. روند بازرسی کالا در هر یک از این سه مسیر متفاوت خواهد بود و با توجه به میزان حساسیت و کاربرد محصول وارداتی مورد استفاده قرار می گیرند. مسیر سبز آسان ترین مسیر بازرسی و مسیر قرمز سخت ترین آن ها می باشد.

هزینه های ترخیص

هزینه های ترخیص دستگاه سنجش کیفیت هوا از گمرک شامل موارد مختلفی می شود که صاحب کالا برای دریافت اجازه خروج موظف به پرداخت آن ها خواهد بود. هر کدام از این هزینه ها بر اساس یک فرمول اختصاصی محاسبه می شود و عوامل گوناگونی در تعیین آن ها نقش دارد. از جمله هزینه های ترخیص دستگاه سنجش کیفیت هوا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سود بازرگانی
  • هزینه تهیه اسناد لازم
  • حقوق گمرکی
  • مالیات علی الحساب
  • مالیات بر ارزش افزوده
  • هزینه نگهداری محموله دستگاه سنجش کیفیت هوا در انبار گمرک
  • هزینه تخلیه و بارگیری محموله در گمرک
  • و …

صدور پروانه سبز گمرکی

در صورتی که محموله دستگاه های سنجش کیفیت هوا در مسیر بازرسی تایید شوند و هزینه های مربوط به ترخیص آن ها نیز به موقع و بدون مشکل پرداخت شود، پروانه سبز گمرکی که همان اجازه خروج کالا از گمرک است برای این محموله صادر می شود.

دستگاه سنجش کیفیت هوا چیست و چه کاربردی دارد؟

متاسفانه صنعتی شدن کشورها علاوه بر مزایا، معایب را نیز در زندگی افراد و تمامی جانداران ایجاد کرده است. یکی از این مشکلات پخش شدن ذرات مضر آلودگی در هوا است که برای سلامت انسان به خصوص برای دستگاه تنفسی افراد بسیار مضر است. بر اساس آمارهای به دست آماده در شهر های صنعتی تعداد زیادی قربانی این آلودگی ها شده و بر اثر مشکلات تنفسی جان خود را از دست می دهند.

این مسئله باعث شده دستگاه های مختلفی برای تشخیص نوع و میزان آلودگی های هوا ساخته شود. این دستگاه ها که در ادامه انواع آن ها را معرفی خواهیم کرد دستگاه سنجش کیفیت هوا هستند. کاربرد دستگاه سنجش کیفیت هوا به این صورت است که نوع ذرات معلق و آلاینده قابل استنشاق موجود در هوا را به علاوه ی میزان هر یک از آن ها در یک محدوده شعاعی خاصی با توجه به قدرت دستگاه تشخیص می دهد.

این کار باعث می شود پیدا کردن یک راه حل برای کم کردن آلودگی هوا با توجه به نوع آلودگی برای کارشناسان مربوطه این کار راحت تر شود. به عبارت دیگر ترخیص دستگاه سنجش کیفیت هوا از گمرک باعث می شود کارشناسان هواشناسی شاخص کیفیت هوا را در هر منطقه به راحتی تشخیص دهند.

انواع دستگاه سنجش کیفیت هوای وارداتی

در روند تهیه مدارک و اظهارنامه گمرکی برای ترخیص دستگاه سنجش کیفیت هوا از گمرک لازم است نوع این دستگاه ها با ذکر جزئیات در مدارک درج شود؛ زیرا دستگاه های سنجش کیفیت هوا مدل های بسیار متنوعی دارند. این دستگاه ها با کاربردهای مختلفی ساخته می شوند که می توان از آن ها برای سنجش کیفیت هوا به صورت تخصصی، عمومی در محیط های مختلفی همچون فضاهای کوچک و بسته مانند منزل، دفتر کار و همچنین محیط های آزاد و باز استفاده نمود. از جمله انواع دستگاه های سنجش کیفیت هوا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دستگاه سنجش کیفیت هوا مخصوص تفکیک سازی ذرات آلاینده موجود در هوا
  • دستگاه سنجش کیفیت هوای دیواری
  • دستگاه سنجش کیفیت هوای دستی
  • دستگاه سنجش کیفیت هوای با مدل TES-5322
  • دستگاه سنجش کیفیت هوا مخصوص گرفتن رطوبت موجود در هوا
  • دستگاه سنجش کیفیت هوا با مدل TES-5321
  • دستگاه سنجش کیفیت غبار و دود خروجی از دودکش کارخانجات
  • دستگاه سنجش ایستگاهی آلودگی های هوای محیط
  • دستگاه آنالیز کننده آلاینده های خروجی از اگزوز خودرو
  • و …

مدارک لازم برای ترخیص دستگاه های سنجش کیفیت هوا

همان طور که در قسمت مربوط به مراحل ترخیص دستگاه سنجش کیفیت هوا از گمرک اشاره کردیم، مرحله مربوط به تهیه مدارک مورد نیاز برای ترخیص دستگاه سنجش کیفیت هوا از گمرک بسیار پر اهمیت و حساس است به گونه ای که به عنوان یکی از عوامل دشواری روند ترخیص شناخته شده است.

در روند تهیه مدارک مورد نیاز برای ترخیص دستگاه سنجش کیفیت هوا از گمرک به مدارک مختلفی نیاز است که هر کدام از آن ها با مراجعه به سازمان و نهاد خاصی صادر می شود. در این روند صاحب کالا و یا نماینده قانونی او وظیفه دارد برای تهیه هر کدام از این اسناد در هر سازمانی مراحل لازم را در نهایت دقت طی کند و پس از گذشت زمان لازم سند مورد نظر را دریافت کند.

این مسئله با توجه به تعداد بالای مدارک مورد نیاز برای ترخیص دستگاه سنجش کیفیت هوا از گمرک پروسه ای زمان بر و طولانی خواهد بود. اما می توان با کمک گرفتن از ترخیص کاران حرفه ای ققنوس ترخیص مدارک مورد نیاز را در کوتاه ترین زمان دریافت نمود.

از جمله مدارک لازم برای ترخیص دستگاه سنجش کیفیت هوا از گمرک می توان به موارد ذکر شده در جدول اشاره کرد:

مدارک لازم برای ترخیص دستگاه های سنجش کیفیت هوا

واردات دستگاه سنجش کیفیت هوا از کدام کشورها انجام می گیرد؟

انتخاب کشور تولید کننده مناسب در روند واردات کالا به ایران یکی از کلیدهای اصلی موفقیت و سودآوری در امر تجارت بین المللی است. افرادی که قصد واردات دستگاه سنجش کیفیت هوا به کشور را دارند باید با در نظر گرفتن عوامل مختلفی یکی از بهترین کشور های تولید کننده این دستگاه ها را انتخاب نمایند.

کشورهای زیادی در سرتاسر جهان به تولید دستگاه های سنجش کیفیت هوا پرداخته اند اما کارشناسان ما در گروه ققنوس ترخیص برای تاجران ایرانی که قصد واردات و ترخیص دستگاه سنجش کیفیت هوا از گمرک را دارند مناسب ترین کشورها را با توجه به عوامل گوناگونی چون کیفیت کالا، فاصله بین دو کشور، قیمت کالا و … در نظر گرفته است. از جمله مناسب ترین کشورها برای واردات انواع دستگاه های سنجش کیفیت هوا می توان به کشورهایی چون

  • کشور چین
  • امارات متحده عربی
  • تایوان
  • و …

اشاره کرد.

کد تعرفه گمرکی دستگاه سنجش کیفیت هوا

هر یک از محصولات خارجی که با هدف تجاری و نه مصرف شخصی به کشور وارد شود باید از مسیر بازرسی گمرک عبور کند و صاحب آن محصولات یک سری هزینه هایی را تحت عنوان هزینه های گمرکی به این نهاد دولتی بپردازد. این هزینه ها هر کدام بر اساس فرمول خاصی محاسبه می شوند اما معیار محاسبه تمامی آن ها ارزش کالاها تجاری وارداتی به کشور است.

برای این که کارشناسان گمرک و صاحب کالا بتوانند ارزش هر کالای وارداتی به کشور را به آسانی و بدون هیچ خطایی پیدا کنند، برای هر کالای وارداتی به کشور یک کد که به آن کد تعرفه گمرکی گفته می شود تعیین شده است. این کد معرف ارزش هر کالا بر اساس نوع آن خواهد بود. کد تعرفه گمرکی مربوط به ترخیص دستگاه سنجش کیفیت هوا از گمرک کد 903190900 می باشد.

سوالات متداول

برای ترخیص دستگاه های سنجش کیفیت هوا به چه مدارکی نیاز است؟

از جمله مدارک لازم برای ترخیص دستگاه های سنجش کیفیت هوا می توان به مواردی چون کارت بازرگانی، بیمه نامه، بارنامه، برگ سبز گمرکی، قبض انبار، گواهی مبدأ، گواهی ترخیصیه، پکینگ لیست، فاکتور، پیش فاکتور و … اشاره کرد.

مراحل ترخیص دستگاه های سنجش کیفیت هوا از گمرک چیست؟

از جمله مراحل ترخیص این دستگاه از گمرک می توان به مواردی چون تهیه مدارک مورد نیاز، ثبت سفارش کالا، پرداخت هزینه های ترخیص، تعیین مسیر گمرکی، دریافت برگ سبز گمرکی و … اشاره کرد.

کدام کشورها برای واردات دستگاه سنجش کیفیت هوا مناسب هستند؟

از جمله مناسب ترین کشورهایی که تاجران ایرانی می توانند برای خرید و واردات دستگاه سنجش کیفیت هوا به آن ها مراجعه کنند می توان به گزینه هایی چون کشور چین، امارات متحده عربی، تایوان و … اشاره کرد.

دستگاه سنجش کیفیت هوا چه کاربردی دارد؟

دستگاه سنجش کیفیت هوا انواع مختلفی دارد اما به طور کلی کاربرد این نوع دستگاه ها به این صورت است که هوای آلوده ی محیط را آنالیز کرده و ذرات آلاینده موجود در آن را شناسایی می کند.

جمع بندی

واردات و ترخیص دستگاه سنجش کیفیت هوا از گمرک به عنوان یکی از ابزارهای کارآمد در کاهش میزان آلودگی هوا به خصوص برای کشورهای صنعتی همچون ایران از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و بازار فروش خوبی را به خود اختصاص داده است.

این مسئله باعث شده گروه ققنوس ترخیص به عنوان یکی از شرکت های بازرگانی فعال در زمینه ترخیص دستگاه های سنجش کیفیت هوا خدمات متنوعی را در این زمینه به مشتریان خود و واردات کنندگان این محصول ارائه دهد. برای افرادی که اقدام به واردات این دستگاه ها به کشور نموده اند یادگیری مراحل ترخیص، مدارک مورد نیاز برای ترخیص، شناخت کد تعرفه گمرک و …. ضروری می باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط