لوگو-ققنوس-ترخیص

۴۸۰۰۰۱۱۰ – ۰۲۱

ترخیص دستگاه حفاری تونل از گمرک چگونه است؟ (راهنمای کامل)

ترخیص دستگاه حفاری از گمرک

فهرست مطالب

تاجران در راستای واردات کالا به داخل کشور بر اساس نیاز کشور و سیاست های اقتصادی دولت کالاهای گوناگونی را وارد و ترخیص می کنند، که هر کدام از آن کالاها کاربرهای مختلفی را در بخش های مختلف کشور دارد؛ اما مسئله مهمی که در این زمینه باید به آن توجه شود این است که تاجران باید برای واردات هر کالایی به داخل کشور به طور کامل با مراحل واردات و ترخیص آن آشنا  تا بتوانند سود خوبی را به دست آورند، از این رو ما در این مقاله قصد داریم به آموزش واردات و ترخیص دستگاه حفاری بپردازیم تا افراد تازه وارد در این حرفه به طور کامل با روند واردات و ترخیص دستگاه حفاری از گمرک آشنا شوند. تاجرانی که اقدام به واردات این کالا می نمایند می توانند مراحل ترخیص ماشین آلات حفاری از گمرک را به ترخیص کاران حرفه و مجرب ما در گروه ققنوس ترخیص واگذار نمایند.

دستگاه حفاری تونل چیست؟

واردات و ترخیص دستگاه حفاری با توجه به این مسئله که از جمله دستگاه های پر کاربرد در روند راه سازی به شمار می آید، سود خوبی را برای تاجران به دنبال دارد از این رو قصد داریم به معرفی کامل این دستگاه در این قسمت بپردازیم. دستگاه حفاری تونل که انگلیسی آن Tunnel Boring Machine می باشد و به صورت مخفف به آن TBM نیز می گویند.

همان طور که از نام آن مشخص است نوعی دستگاه حفاری می باشد که که برای حفر ایجاد تونل از آن استفاده می شود. نحوه کار این دستگاه به این صورت است که با استفاده از یک صفحه مدور اقدام به حفر تونل در هر نوع بستری ائم از بسترهای سنگی تا بسترهای خاکی نرم و ماسه ای شکل می کند. دستگاه حفاری تونل این قابلیت را دارد که تونل هایی به قطر یک متر با استفاده از نوع میکرو خود یا با قطر ۱۶ متر را ایجاد نماید.

از آنجایی که استفاده از ماشین آلات حفاری تونل مزایای زیادی در امر حفاری تونل در پروژه های راه سازی دارد، تاجران بدون شک بعد از ترخیص دستگاه حفاری از گمرک سودی خوبی را به دست می آورند. از جمله مزیت هایی که در استفاده از دستگاه حفاری تونل برای ایجاد تونل وجود دارد می توان به مواردی چون جلوگیری لز ایجاد حفاری با استفاده از روش های انفجاری، جلوگیری از نرم شدن دیواره های تونل در حین حفاری، افزایش سرعت حفاری، کاهش هزینه آستر کشی تونل و … اشاره کرد. البته در کنار این مزایا خرید این دستگاه هزینه بسیار گزافی دارد و همچنین جابه جایی این دستگاه ها به سختی انجام می شود.

ترخیص دستگاه حفاری تونل
ترخیص دستگاه حفاری تونل

لیست مراحل ترخیص دستگاه حفاری تونل

تاجرانی که اقدام به واردات و ترخیص دستگاه حفاری می نمایند باید برای ترخیص ماشین آلات حفاری از گمرک به صورت کامل قانونی و بدون ایجاد هیچ گونه مشکلی باید مراحل مختلفی را طی نمایند؛ از این رو قصد داریم در این قسمت روند ترخیص دستگاه حفاری از گمرک را به شما همراهان گرامی آموزش دهیم. از جمله مراحلی که باید برای ترخیص کردن دستگاه های حفاری از گمرک انجام شود می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • دریافت مجوز ثبت سفارش کالا از سامانه سازمان تجاری و توسعه کشور
  • انجام فرایند ثبت سفارش کالا در سامانه جامع امور گمرکی و درج اطلاعات خواسته شده در سایت با استفاده از پیش فاکتور دستگاه های حفاری و دریافت کد هشت رقمی ثبت سفارش کالا
  • انجام فرایند تخصیص ارز با ارائه مدارک مورد نیاز به بانک عامل و دریافت ارز دولتی جهت پرداخت هزینه خرید دستگاه های حفاری
  • دریافت مجوزهای مورد نیاز برای ترخیص ماشین آلات حفاری بر اساس تعداد و نوع مجوزهایی که در فرایند ثبت سفارش کالا با در نظر گرفتن اطلاعات محموله واردتی
  • تشکیل پرونده در گمرک و تهیه مدارک مورد نیاز برای ترخیص ایمن نوع دستگاه صنعتی
  • تعیین مسیر گمرکی برای بازرسی دستگاه های حفاری وارداتی توسط مسئول گمرک با استفاده از مدارکی که توسط تاجر به گمرک ارائه می شود و انتخاب یکی از سه مسیر گمرکی سبز، زرد و قرمز
  • تسویه حساب با گمرک شرکت های مرتبط و ارائه مدارک به گمرک
  • دریافت نامه خروج و تحویل گرفتن محموله دستگاه های حفاری وارداتی

لیست تعرفه و هزینه های ترخیص دستگاه حفاری از گمرک

برای ترخیص دستگاه حفاری از گمرک به صورت کاملا قانونی تاجران موظف هستند یک سری هزینه ها را به گمرک، نهادها و شرکت هایی که در راستای واردات و ترخیص دستگاه حفاری خدماتی را از آن ها دریافت نموده اند، پرداخت نمایند و پس از ارائه مدارک تسویه حساب به گمرک و دریافت نامه خروج روند ترخیص ماسین آلات حفاری را به پایان برسانند. هزینه هایی که تاجران باید در راستای ترخیص دستگاه حفاری از گمرک به این ارگان پرداخت نمایند بر اساس کد تعرفه گمرکی این دستگاه ها محاسبه می شود و برای هر نوع از ماشین آلات حفاری وارداتی متفاوت می باشد و در زیر ردیف 843031 قرار دارد. از جمله هزینه هایی که باید برای ترخیص ماشین آلات حفاری پرداخت شود می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • حقوق و عوارض گمرکی ترخیص دستگاه حفاری از گمرک که میزان آن با استفاده از کد تعرفه گمرکی محاسبه می شود.
  • سود بازرگانی که از سود حاصل از واردات دستگاه حفاری باید پرداخت شود.
  • مبلغی که باید برای ثبت سفارش کالا پرداخت شود.
  • هزینه حمل و نقل محموله دستگاه حفاری از کشور مبدأ به کشور مقصد
  • مبلغی که باید بابت بیمه این محموله به شرکت بیمه پرداخت شود.
  • هزینه ای که باید بابت هر کدام از مجوز های مورد نیاز برای ترخیص ماشین آلات حفاری پرداخت شود.
  • حق انبار

گمرکات اختصاصی ترخیص ماشین آلات حفاری

نکته ای که در رابطه با روند واردات و ترخیص دستگاه حفاری باید به آن اشاره کرد این است که ترخیص دستگاه حفاری از گمرک، از آن جایی که روند ترخیص کالا بر اساس قوانین و مقررات واردات و صادرات انجام می شود در تمامی گمرک های کشور باید به صورت یکسان انجام شود اما از آنجایی که دستگاه های حفاری، دستگاه هایی بسیار پیچیده و تخصصی می باشند، بهتر است که روند ترخیص این نوع دستگاه ها در گمرک هایی از کشور انجام شود که برای ترخیص ماشین آلات حفاری تجهیز شده اند و کارشناسان این گمرک ها برای انجام بازرسی ها و ترخیص این دستگاه ها تخصص دارند.

تاجرانی که اقدام به واردات و ترخیص دستگاه حفاری می نمایند می توانند برای شناخت گمرک هایی که ترخیص این نوع دستگاه ها را به صورت تخصصی انجام می دهند به کارشناسان حرفه ای و با تجربه ما در گروه ققنوس ترخیص مراجعه نمایند و از اطلاعات این افراد در زمینهشانتخاب بهترین گمرک های تخصصی برای ترخیص این دستگاه ها استفاده نمایند.

ترخیص ماشین آلات حفاری
ترخیص ماشین آلات حفاری

لیست اسناد و مدارک لازم جهت ترخیص دستگاه حفاری

تاجرانی که اقدام به واردات و ترخیص دستگاه حفاری می نمایند، باید در راستای ترخیص ماشین آلات حفاری یک سری مدارک را تهیه نموده و به گمرک ارائه دهند تا بتوانند روند ترخیص دستگاه حفاری از گمرک را به صورت کاملا قانونی و بدون ایجاد هیچ گونه تخلف و مشکل حقوقی به پایان برسانند. از جمله مدارک مورد نیاز برای ترخیص ماشین آلات حفاری از گمرک می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • مجوز ثبت سفارش کالا
  • پیش فاکتور و فاکتور محموله دستگاه های حفاری
  • مجوزهای مورد نیاز برای ترخیص این دستگاه ها از گمرک
  • کارت بازرگانی
  • قبض انبار
  • برگ سبز گمرکی
  • گواهی مبداء
  • گواهی ترخیصیه
  • بیمه نامه
  • بارنامه
  • لیست عدل بندی
  • گواهی نامه بازرسی کالا

جمع بندی

ما در گروه ققنوس ترخیص تلاش کرده ایم تا با تهیه این مقاله در رابطه با واردات و ترخیص دستگاه حفاری بتوانیم افرادی را که به تازگی وارد حوزه تجارت بین المللی و شاخه واردات کالا شده اند را با نحوه واردات و ترخیص این دستگاه به صورت کامل آشنا کنیم از این رو به آموزش مراحل ترخیص دستگاه حفاری از گمرک، هزینه هایی که باید در این زمینه واردات و ترخیص این کالا توسط تاجران پرداخت شود و مدارکی که باید برای ترخیص ماشین آلات حفاری از گمرک تهیه شود بپردازیم.

تاجران می توانند در راستای واردات و ترخیص دستگاه حفاری از خدمات ما در گروه ققنوس ترخیص که از جمله آن ها می توان به مواردی چون بر آورد هزینه های ترخیص این دستگاه از گمرک، انجام فرایند ترخیص ماشین های حفاری توسط ترخیص کاران حرفه ما، ارائه اطلاعات دقیق و جامع در راستای انتخاب گمرک های تخصصی برای ترخیص دستگاه های حفاری بهره مند شوند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاه ها

2 پاسخ

    1. بابت ترخیص دستگاه حفاری حتما باید روی کارت بازرگانیتون ثبت سفارش کنید و مجوز راهسازی داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط