لوگو-ققنوس-ترخیص

۴۸۰۰۰۱۱۰ – ۰۲۱

ترخیص دستگاه بدنسازی از گمرک / راهنمای کامل واردات

ترخیص دستگاه بدنسازی از گمرک

فهرست مطالب

یکی دیگر از خدمات مورد نظر و با اهمیت ققنوس ترخیص، ترخیص دستگاه بدنسازی از گمرک در نظر گرفته می‌شود. دستگاه های بدن به عنوان یکی از زیرمجموعه های دستگاه هایی محسوب می‌گردد که جهت پرورش اندام جسمانی ورزشکاران مورد استفاده و کاربرد قرار می‌گیرد. همچنین بر روی بسیاری از دستگاه های ورزشی و بدن سازی اورگومتر تعبیه گشته است تا افراد از میزان کار و انرژی صورت گرفته توسط دستگاه بدنسازی مطلع شوند. از این رو در ادامه این مطلب از سوی شرکت ققنوس ترخیص قصد داریم تا به توضیحات تکمیلی و مهمی در مورد نحوه واردات و ترخیص تجهیزات ورزشی به کشورمان آشنا بپردازیم. در ادامه همراه ما باشید.

آیا واردات دستگاه بدنسازی به ایران سود آور است؟

به طور کلی می‌توان گفت واردات و ترخیص تجهیزات ورزشی به این علت که می‌تواند در زمینه های مختلفی مورد استفاده و کاربرد قرار بگیرد، به عنوان یکی از کالاهای وارداتی پرسود در نظر گرفته می‌شود. همواره به دلایل گوناگونی مانند محدودیت در ساخت دستگاه های بدنسازی  و همچنین تحریم های موجود در سطح کشور انواع این دستگاه ها ساخته نمی‌شود و اگر هم ساخته شود بسیار محدود و کم است. در نتیجه واردات و ترخیص دستگاه بدنسازی از گمرک بسیار پرسود است.

لازم است بدانید واردات و ترخیص دستگاه بدنسازی از گمرک برای تاجران و بازرگانان به دلایلی دیگر مانند کمبود ساخت این دستگاه در سطح کشور بسیار سودآور است. در نتیجه بسیاری از آنها به تجارت این کالا روی آورده‌اند.

واردات دستگاه بدنسازی
واردات دستگاه بدنسازی

بهترین کشور جهت واردات تجهیزات باشگاه به ایران کدام است؟

اکثر واردات و ترخیص دستگاه بدنسازی از گمرک از بسیاری از کشورهای اروپایی همانند آلمان، کشور ترکیه، کشور ایتالیا، کشور چین و.. در نظر گرفته می‌شود. واردات و ترخیص تجهیزات ورزشی و بدنسازی منوط به اخذ و دریافت  مجوزات لازم و رعایت مقررات و قوانین است. در نتیجه جهت اخذ این مجوزات بایستی به بخشنامه های مرجوع شده در این مورد مراجعه کنید.

لازم است بدانید به علت تغییرات روزانه بخشنامه ها و توافقنامه های موجود جزئیات دقیق و کامل تری در این مطلب نمی‌توان بیان نمود. در نتیحه شما تاجران و بزرگانان و وارد کننده گرامی بایستی جهت دریافت و اخذ اطلاعات دقیق با متخصصان شرکت ققنوس ترخیص تماس حاصل فرمایید.

راهنمای واردات دستگاه بدنسازی به ایران

جهت انجام صحیح واردات و ترخیص تجهیزات ورزشی همانند دستگاه بدنسازی بایستی در ابتدای کار مراحل واردات و ترخیص دستگاه بدنسازی از گمرک را به درستی انجام داد. این مراحل به شرح زیر می‌باشد:

دریافت کارت بازرگانی از جمله ابتدایی ترین و در عین حال مهمترین مرحله فرآیند واردات و ترخیص تجهیزات پزشکی محسوب می‌شود. زیرا  دارا بودن بازرگان از کارت بازرگانی معتبر او کمک خواهد کرد تا پروسه های گمرکی را به سرعت و دقت بالایی انجام دهد. همچنین می‌توان گفت کارت بازرگانی کالا به عنوان سندی در نظر گرفته می‌شود که تاجران هنگام تجارت و انجام پروژه های تجاری بین المللی و داخلی به آن احتیاج خواهند داشت. همچنین لازم به ذکر است بازرگانان در صورت نداشتن کارت بازرگانی معتبر قادر به انجام فعالیت تجاری نخواهند بود.

  • گزینش درست زمینه مورد فعالیت

بعد از اخذ مدرک کارت بازرگانی بایستی قبل اقدام به انجام واردات و ترخیص تجهیزات ورزشی زمینه کاری خود را مشخص نمایید. این مرحله هم یکی از مراحل مهم ترخیص دستگاه بدنسازی از گمرک در نظر گرفته می‌شود. در این هنگام بازرگان و تاجران باید زمینه اصلی کاری خود را گزینش نماید تا در وقت انجام فرایندهای گمرکی دچار سردرگمی نگردد. همچنین گزینش صحیح زمینه کاری به بازرگانان کمک خواهند کرد تا با صادرات و واردات کالای خاص خود سود بالایی را عاید گردند.

  • آشنایی کامل با اصول و مقررات مربوط به هر کشور

بعد از انجام مراحل گفته شده جهت انجام صحیح عملیات واردات و ترخیص تجهیزات ورزشی شناخت اصول و مقررات مبدا و مقصد حاکم بر کشور لازم و ضروری می‌باشد. چرا که شناخت قوانین و مقررات هر کشور به بازرگان و تاجران کمک خواهد کرد تا عملیات تجاری را آگاهی بالا و دقت انجام بدهد. در نهایت بایستی بازرگانان و فعالان در حوزه تجارت جهت کسب اطلاعات و شناخت قانون ها و مسائل روز کشور مبدا و مقصد واردات و صادرات مطالعه دقیق و کاملی در این زمینه داشته باشند.

  • اخذ مدارک و اسنادی نظیر پیش فاکتور

یکی دیگر از مراحل و ترخیص تجهیزات ورزشی اخذ مجوزات مورد نیاز آن است. در نتیجه تاجران و بازرگانان بایستی قبل از اقدام به انجام واردات کالا ، اسناد مربوط به آن محصول را اخذ نمایند و به سازمان گمرک تحویل دهید.

راهنمای ترخیص دستگاه بدنسازی از گمرک

ترخیص دستگاه بدنسازی از گمرک نیز شامل مراحلی می‌گردد که بازرگانان بایستی به این مراحل توجه داشته باشند و ترخیص تجهیزات ورزشی را طبق این مراحل انجام دهند. مراحل ترخیص دستگاه دستگاه بدنسازی از گمرک شامل موارد ذیل می‌گردد.

مرحله یک: ثبت اظهار مربوط به محصول

یکی ابتدایی ترین و در عین حال مهمترین اقدامات برای انجام صحیح واردات و ترخیص تجهیزات ورزشی، مراجعه نمودن به وب سایت مربوط به سازمان گمرک ایران در نظر گرفته می‌شود که در این سایت شما باید مدارکات و اسناد خود را بارگذاری کنید و اطلاعات و موارد خواسته شده را با توجه به کادرهای خالی پر کنید. همچنین این نکته را در نظر داشته باشید که اگر اطلاعات خود را عمداً یا سهواً به نادرستی وارد نماید، جریمه نقدی برای شما در نظر گرفته می‌شود که در ادامه مراحل بایستی این هزینه را پرداخت کنید.

مرحله دوم: انجام صحیح احراز هویت

پس از کامل نمودن مرحله اظهار کالا در مرحله دوم نیازمند احراز هویت کالا هستید. در این مرحله از واردات و ترخیص دستگاه بدنسازی از گمرک، اطلاعات شخص وارد کننده محصول توسط متخصصان و کارشناسان فنی گمرک مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌گیرد تا در صورت تایید نهایی توسط کارشناسان کد شناسایی جهت واردات محصول صادر گردد.

مرحله سوم: کنترل نمودن محصول و تعیین مسیر ترانزیتی کالا

پس از انجام دو مرحله قبل به شکل کاملا صحیح و کامل نوبت به مرحله کنترل کالا و تعیین مسبر ترانزیتی آن خواهد رسید. در نتیجه در این مرحله محصول بایستی در یکی از مسیرهای سبز، قرمز و یا زرد قرار بگیرد. لازم به ذکر است اگر کالا در مسیر سبز قرار بگیرند نیاز به ارزیابی مجدد نخواهد داشت ، اما محصولات در مسیر قرمز و یا زرد قرار بگیرند نیازمند بازرسی و ارزیابی مجدد خواهد بود.

مرحله چهارم: اخذ مدارکات و مجوزات مربوطه به ترخیص کالا

این مرحله نیز به عنوان یکی دیگر از مراحل مهم جهت واردات و ترخیص دستگاه بدنسازی از گمرک به شمار می‌رود. در نتیجه در این مرحله شما بایستی مدارکات و اسنادی را از سازمان های متفاوتی مانند سازمان استاندارد، سازمان های مربوط به وزارت راه، سازمان های قرنطینه و مواردی از این قبیل را اخذ کنید تا بتوانید محصولاتی خود را از سازمان گمرک ترخیص کنید و به ادامه انجام پروسه واردات کالا بپردازید.

مرحله پنجم: تسویه هزینه های مربوط به کالا

در این مرحله باید کلیه هزینه های لازم مربوط جهت واردات و ترخیص دستگاه بدنسازی از گمرک را در نظر بگیرید و آنها را پرداخت کنید تا در نهایت برگه ترخیصیه محصول برای شما صادر شود.

مرحله آخر: ترخیص دستگاه بدنسازی از گمرک

در این مرحله بایستی کلیه هزینه های مربوط را پرداخت کنید و در نهایت کالای خود را از گمرک آزاد سازید.

ترخیص تجهیزات ورزشی
ترخیص تجهیزات ورزشی

لیست تعرفه و هزینه های واردات لوازم باشگاه

تعرفه گمرکی جهت واردات و ترخیص تجهیزات ورزشی به موارد متعددی مانند حجم کالا، میزان کالا ، نوع کالا، مبدا و مقصد، هزینه های مربوط به بارگیری و تخلیه کالای مورد نظر و مواردی از این قبیل بستگی دارد. در نتیجه افرادی که قصد واردات و ترخیص دستگاه بدنسازی از گمرک را دارند بایستی در ابتدای انجام کار هزینه های مورد نیاز جهت ترخیص در نظر داشته باشند تا در ادامه روند واردات در کالا دچار مشکل نشوند.

در نتیجه افراد تازه کار می‌توانند جهت اطلاع دقیق از لیست تعرفه و هزینه های واردات لوازم ورزشی از شرکتهای معتبر در زمینه تجاری همانند شرکت ققنوس ترخیص کمک بگیرند تا تشریفات گمرکی را با دقت بالایی برای آنها به انجام برسانند.

لیست مجوزات مورد نیاز جهت ترخیص لوازم باشگاه از گمرک

لازم به ذکر است پیش از انجام مراحل واردات و ترخیص دستگاه بدنسازی از گمرک بایستی مجوزات مربوط به آن را اخذ کنید. دریافت و اخذ مجوزات جهت واردات امری ضروری است . از این رو در ادامه قصد داریم تا به مهمترین مجوزات جهت ترخیص تجهیزات پزشکی بپردازیم. این مجوزات عبارتند از:

هنگام انجام واردات و ترخیص دستگاه بدنسازی از گمرگ بایستی این نکته را در مد نظر داشته باشید که برای انجام واردات هر نوع محصول و کالای خارجی به داخل کشور استفاده از آنها در بازارهای بایستی مدارکات و مجوزاتی را تهیه نماید. یکی از این مدارکات و مجوزات مهم و ضروری، مجوز استاندارد کالا در نظر گرفته می‌شود که بازرگانان و تاجران بایستی جهت ترخیص تجهیزات ورزشی به آن احتیاج دارید.

از سایر مجوزات مهم و ضروری برای واردات و ترخیص دستگاه بدنسازی از گمرک مجوزات ثبت سفارش کالا در نظر گرفته می‌شود. در نتیجه هر شخصی که قصد واردات محصولاتی را داشته باشد باید این مجوزات را نمایندگی های مورد نظر اخذ کنید و به اداره گمرک تحویل دهد.

کد تعرفه ی گمرکی دستگاه بدنسازی در ایران

ترخیص تجهیزات ورزشی مانند دستگاه بدنسازی همانند سایر کالاهای وارداتی و صادراتی دارای کد تعرفه گمرکی مربوط به خود می‌باشند که در هنگام واردات این کالاها بایستی از این کدها اطلاعات کامل و دقیقی به دست آورید تا پروسه گمرکی را به درستی به انجام برسانید. تعرفه گمرکی تعیین شده جهت ترخیص دستگاه بدنسازی شامل موارد زیر می‌گردد.

  • تعرفه گمرکی برای اسکیت روی یخ  در ردیف 95067000 قرار می‌گیرد.
  • تعرفه گمرکی جهت ترخیث انواع توپ فوتبال، بسکتبال، توپ هندبال، توپ والیبال در ردیف 95066210 قرار خواهد گرفت
  • کد تعرفه گمدکی انواع توپ گلف در ردیف 95063210 قرار می‌گیرد.
  • کد تعرفه گمرکی میز بیلیارد در ردیف 95042010 قرار می‌گیرد.
  • کد تعرفه گمرکی ادوات باز بولینگ در ردیف 95049020 قرار می‌گیرد.
  • کد تعرفه گمرکی میز اسنوکر در ردیف 95049010 قرار می‌گیرد.
  • تعرفه گمرکی اسکی در ردیف 95061100 قرار می‌گیرد.
  • تعرفه گمرکی راکت تنیس در ردیف 95065100 قرار می‌گیرد.

انواع دستگاه های بدنسازی وارداتی به کشور

امروزه ورزش، به عنوان یکی از فعالیت‌های فیزیکی مفید در گرفته می‌شوند که بهترین راه جهت افزایش سلامتی بدن و طول عمر انسان در نظر گرفته می‌شود. در نتیجه یکی از روش‌های فیزیکی مدرن که امروزه در میان مردم کشورهای مختلف بسیار پرطرفدار شده است، ورزش بدنسازی می‌باشد. باتوجه به اینکه این نوع ورزش با کمک امکانات و تجهیزات خاصی صورت می‌گیرد.

قصد داریم در ادامه مقاله به مهم‌ترین انواع دستگاه‌های بدنسازی بپردازیم. همانطور که می‌دانید در حال حاضر بسیاری از جوانان و یا حتی افراد مسن به دنبال تناسب اندام با استفاده از دستگاه‌های بدنسازی می‌باشند که مهمترین آنها عبارتند از:

  • تردمیل
  • روییگ
  • دوچرخه ثابت نشسته
  • نردبان جکوپ هاگ
  • اسکوات پرس سینه
  • وزنه آزاد سرشانه
  • وزنه آزاد شکم پهلو
  • لیفت
  • دستگاه‌های بدنسازی هوازی
  • جلو بازو لاری

مدارک لازم جهت واردات و ترخیص لوازم بدنسازی

هر کالایی که از خارج از کشور خریداری می‌شود، بایستی به طریق گمرک وارد کشور شوند. از این رو واردات و ترخیص آن از گمرک نیازمند اخذ یک سری مدارکات و مجوزات مربوط به آن حوزه می‌باشند. همه بازرگانان بایستی در مورد مدارکات لازم جهت ترخیص دستگاه بدنسازی از گمرک اطلاعات کافی داشته باشند. چرا که اگر فرد بدون داشتن اطلاعات وافی و کافی در این زمینه اقدام به انجام واردات و ترخیص دستگاه بدنسازی از گمرک نماید با مشکل جدی مواجه خواهد شد.

از این رو در ادامه به مهم‌ترین مدارکات لازم جهت ترخیص دستگاه بدنسازی می‌پردازیم. مهم‌ترین این مدارک عبارتند از:

  • بارنامه کالا
  • بیمه نامه کالا در صورت وجود
  • قبض انبار
  • پیش فاکتور و فاکتور کالا
  • برگه‌های ترخیصیه کالا
  • لیست عدل بندی یا پکینگ لیست
  • مدارکات مربوط به نحوه حمل و نقل کالا

اهمیت استفاده از ترخیص کاران حرفه در ترخیص کالا

با توجه به اینکه انجام فرایند واردات و ترخیص کالا فرایندی پیچیده و تخصصی می‌باشد. بهره‌گیری از اطلاعات ترخیص کاران حرفه‌ای در این زمینه می‌تواند انجام امورات گمرکی را در مدت زمان کمتری برای شما عزیزان میسر سازد. همچنین علاوه بر آسانی انجام مراحل بهره‌گیری از خدمات ترخیص کاران حرفه‌ای مزایای دیگری را نیز برای شما عزیزان به همراه دارد که مهمترین آنها عبارتند از:

راحتی در انجام امور گمرکی

همانطور که اشاره کردیم بهره‌گیری از خدمات یک ترخیص کار حرفه‌ای می‌تواند انجام رویه واردات و امورات مربوط به تشریفات گمرکی را بسیار راحت‌تر برای شما به انجام برساند. از این رو با انتخاب فردی مناسب به عنوان ترخیصکار گمرکی به احتمال زیاد با مشکلات مالیاتی برخورد نخواهی کرد. از این رو تلاش کنید تا بهترین فرد را جهت انجام ترخیص انتخاب کنید.

 ایمنی کالا

از دیگر مزایای استفاده از خدمات شرکت‌های ترخیص کاری و ترخیص کاران حرفه‌ای ایمنی کالا می‌باشد. چرا که آنها مجوزات و مدارکات لازم را با دقت بسیار زیادی برای شما جمع آوری می‌نمایند. از این رو استفاده از خدمات آنها می‌تواند بسیار مهم در نظر گرفته شود. همچنین می‌توان گفت همکاری با یک شرکت ترخیص کار کالا که مسئولیت انجام کلیه امور را بر عهده گرفته است می‌تواند به مقدار قابل توجهی بروز اشتباهات را کاهش دهد.

تطبیق پذیری کالا

از دیگر مزایای وجود ترخیص کار حرفه‌ای در کنار شما تطبیق پذیری می‌باشد. به این صورت که ترخیص کاران حرفه‌ای گمرک موقعیت تطبیق پذیری را می‌توانند برای شما حفظ نمایند و موقعیت شما را به روز نگه دارند.

چرا برای واردات و ترخیص دستگاه بدنسازی از ققنوس ترخیص استفاده کنید؟

آگاهی از نحوه ‌واردات و ترخیص تجهیزات ورزشی نیازمند آگاهی اطلاعات کافی در این زمینه می‌باشد. از این رو بهتر است از شرکت های ترخیصکار مانند ققنوس ترخیص کمک بگیرید.  شرکت ققنوس ترخیص با بیش از سال ها تجربه  در بابت تجارت های بین المللی و داخلی در زمینه های گوناگون واردات دستگاه بدنسازی از گمرک  آماده ارائه خدمات ذیل است:

  • پیدا نمودن تامین کننده های معتبر جهت خرید دستگاه بدنسازی
  • خرید انواع قطعات مورد نیاز دستگاه بدنسازی و سایر تجهیزات ورزشی
  • ارائه خدمات بازرگانی و ترخیصکاری
  • اعزام متخصصان و مشاوران جهت فرا گرفتن راه اندازی دستگاه های بدنسازی و تحویل دستگاه در ایران به متقاضیان
  • انجام بارگیری و ترانزیت مناسب و ایمن سازی جهت دستگاه بدنسازی
  • پرداخت هزینه های گمرکی واردات دستگاه بدنسازی

جمع بندی

در این مقاله تلاش نمودیم علاوه بر آشنایی کامل شما عزیزان با نحوه واردات و ترخیص دستگاه بدنسازی از گمرک شما را با مدارکی که جهت ترخیص دستگاه بدنسازی از گمرک به آن ها نیازمند هستید آشنا سازیم. همچنین علاوه بر این موارد شما عزیزان را با مسائل جانبی مانند زمان اقدام مهت تهیه اسناد و مدارکات، اهمیت تشریفات واقدامات گمرکی به وظایف ترخیص کار و حق العملکار گمرکی و اهمیت حضور او در کنار ترخیص کالا از گمرک بپردازیم.

لازم به ذکر است توجه به مسائل متنوعی و عمل به آن ها می‌تواند به عنوان کلید های موفقیت شما در پروسه ترخیص کالا گمرک به شمار رود. در نتیجه در صورتی که تمایل دارید اطلاعات بیشتری در این زمینه به دست خود بیاورید می‌توانید از کارشناسان و متخصصان ما در گروه تجاری ققنوس سوالات خود را بپرسید. همچنین از خدمات ترخیصکاری شرکت ققنوس ترخیص در زمینه ثبت سفارش کالا، تامین ارز نیمایی و تخصیص ارز، مشاوره تجاری، اخذ و دریافت مجوزات لازم و مواردی از این قبیل بهره مند شوید.

آیا واردات دستگاه بدنسازی به ایران آور است؟

بله. در واقع می‌توان گفت با توجه به اینکه ورزش بدنسازی به عنوان یکی از ورزش‌های مدرن و پرطرفدار در میان جوامع ایرانی تبدیل شده است، واردات تجهیزات آن نیز می‌تواند بسیار مفید و سودمند باشد.

چه انواعی از دستگاه‌های بدنسازی وارد ایران می‌شود؟

دستگاه‌هایی مانند تردمیل، روییگ، دوچرخه ثابت، وزنه آزاد، سرشانه، وزنه آزاد، لیفت شکم پهلو از جمله مهم‌ترین تجهیزات بدنسازی وارداتی در نظر گرفته می‌شود.

مهمترین مدارک جهت واردات و ترخیص دستگاه بدنسازی از گمرک چیست؟

مدارکاتی مانند قبض انبار، برگه ترخیصیه کالا، بیمه نامه کالا، بارنامه کالا ازجمله مهمترین مدارکات جهت واردات در نظر گرفته می‌شود.

مهمترین مزیت استفاده از شرکت ترخیص کالا چیست؟

سهولت در انجام امور و انجام آن ها در کمترین زمان ممکن به عنوان اصلی ترین مزیت استفاده از شرکت ترخیص کار در نظر گرفته می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط