لوگو-ققنوس-ترخیص

۴۸۰۰۰۱۱۰ – ۰۲۱

ترخیص دستکش از گمرک / راهنمای 0 تا 100 واردات دستکش

ترخیص دستکش از گمرک

فهرست مطالب

دستکش به عنوان یکی از کالاهایی در نظر گرفتخ می‌شود که واردات و ترخیص آن از کشور های گوناگون صورت می‌گیرد. دستکش ها از انواع متفاوتی تشکیل شده ‌اند و جهت استفاده امورات گوناگونی مورد استفاده توجه قرار میگیرند. همچنین نام‌گذاری دستکش بر حسب ماده ای که از آن ساخته و تشکیل شده است، می‌باشد. از این رو اگر قصد واردات دستکش و انجام عملیات ترخیص دستکش از گمرک را دارید، در ادامه این مقاله از سوی شرکت ققنوس ترخیص قصد داریم تا به توضیحات مختصری در این مورد بپردازیم. پس لطفا تقاضا داریم در ادامه مقاله همراه ما باشید.

آیا واردات دستکش به ایران سود آور است؟

بله .با توجه به استفاده بسیار گسترده از انواع دستکش در سطح کشور واردات دستکش بسیار سودمند باشد. همچنین لازم است بدانید انجام صحیح ترخیص دستکش از گمرک می‌تواند سود بسیار بالایی را برای بازرگان و تاجران فعال در این حوزه به همراه داشته باشد. در نتیجه هر فردی می‌تواند با انجام واردات به سود کلانی دست پیدا کند چرا که استفاده از دستکش به ویژه در فصول سرد سال بسیار مطرح است.

واردات دستکش
واردات دستکش

بهترین کشور جهت واردات دستکش به ایران کدام است؟

لازم است بدانید حجم انبوهی از واردات دستکش در سطح کشور از کشورهای مالزی و هند صورت می گیرد. همچنین واردات کالا از دیگر کشور ها مانند کشدر بلژیک و امارات نیز انجام می‌شود. همچنین چون دستکش در انواع گوناگونی تولید و تهیه می‌شود واردات کارگری و نیز صنعتی ازکشورهایی نظیر چین و امارات انجام می‌شود.

درنتیجه به طور کلی می‌توان گفت کشورهای نظیر چین، امارات عربی، کشور جمهوری کره از کشورهای مهم در عرصه واردات به کشور محسوب می‌شوند که بیشترین مقدار واردات از امارات متحده عربی صورت می‌پذیرد.

راهنمای واردات دستکش به ایران

واردات دستکش از مراحلی به وجود آمده است که بایستی به طور کامل تحت نظارت سازمان گمرک صورت پذیرد . واردات و ترخیص دستکش از گمرک شامل مراحل گوناگونی خواهد شد که در ادامه این مقاله از سوی شرکت ققنوس ترخیص قصد داریم تا به این مراحل بپردازیم. در نتیجه می‌توان گفت از مهمترین مراحل واردات کالا می‌توان به موارد زیر اشاره نمود.

مرحله اول: گزینش تولید کننده و تامین کننده کالا

مرحله اول از واردات دستکش در عین حال که بسیار ساده و ابتدایی به نظر افراد می‌رسد، به عنوان حیاتی ترین و ضروری ترین مرحله از مراحل واردات و ترخیص دستکش از گمرک در نظر گرفته می‌شود. در این مرحله تاجران و بازرگانان بایستی بهترین تولیدکننده و تامین کننده کالا که بتواند به حجم کالای درخواستی شما پاسخ دهد را انتخاب کنید. همچنین در صورتی که تامین کننده محصول به درستی میزان کالای درخواست به وسیله شما را تهیه کند، در نهایت سود بالایی را به دست خواهید آورد.

مرحله دوم: مذاکره و گفتگو در مورد شرایط خرید کالا با تولید کننده

این مرحله نیز به اندازه مرحله انتخاب تامین کننده مناسب ضروری است. در نتیجه شما بایستی از از انتخاب بهترین تامین کننده کالا در مورد مسائلی همچون نحوه حمل و نقل محصول، سازمان حمل و نقل، حجم کالا، نوع کالا، چگونگی انجام فرایند های گمرکی و … مذاکره و گفتگو نمایید. همچنین لازم به ذکر است انجام صحیح این مراحل موجل کسب سود بالا برای شما خواهد شد.

مرحله سوم: دریافت مدارک و مجوزات لازم از فروشنده دستکش

لازم است بدانید که انجام واردات دستکش و ترخیص دستکش از گمرک به اخذ مجوزاتی و مدارکاتی از سازمان های گوناگون نیاز دارد. همچنین برخی از این مجوزات بایستی به وسیله تولیدکننده کالا اخذ و دریافت گردد تا در نهایت به خریدار کالا ارائه گردد. از جمله مجوزات مهم که بایستی حتما توسط تولیدکننده محصول دریافت و اخذ شود و در نهایت به صاحب محصول داده شودپد، مجوزی با عنوان پیش فاکتور یا پروفرما است.

لازم است بدانید پیش فاکتور از جمله مدارکاتی است که ارائه آن در روند انجام پروسه های گمرکی ضروری است و شامل اطلاعاتی مانند نام و آدرس تامین کننده کالا و یا خریدار آن ، نوع و مقدار کالای درخواستی، شرکت ترانزیتی کالا و مواردی از این قبیل می‌باشد.

مرحله چهارم: انتخاب ترم مناسب اینکوترمز برای حمل و نقل دستکش

در این مرحله از واردات و ترخیص دستکش از گمرک تاجران باید از ترم های اینکوترمز که جهت حمل و نقل محصول ارائه می‌شود را انتخاب کنید و پس از پرداخت مخارج حمل و نقل نسبت به واردات و ترخیص دستکش اقدام نمایید.

مرحله پنجم: پرداخت مخارج مربوط به فرایندهای گمرکی

این مرحله نیز از جمله مراحل مهم جهت واردات دستکش در نظر گرفته می‌‌شود که در این مرحله تاجران و بازرگانان باید کلیه مخارج واردات کالا را پرداخت کنند

مرحله ششم: ارسال ‌کالاها و دستکش های خریداری شده

این مرحله آخرین مرحله واردات و ترخیص دستکش از گمرک محسوب می‌گردد که باید کالاها به کشور ارسال شود.

راهنمای ترخیص دستکش از گمرک

لازم است بدانید مضاف بر مراحل واردات دستکش، واردات و ترخیص دستکش شامل مراحلی دیگر می‌شود که این موارد با عنوان مراحل ترخیص دستکش از گمرک شناخته شده است . همچنین باید دقت داشته باشید که این مراحل در هنگام واردات و ترخیص باید به شکل کاملا صحیح اجرا شود تا در نهایت دستکش ها وارد کشور شود. از مهمترین مراحل واردات و ترخیص دستکش می‌توان به موارد مختصر زیر اشاره نمود.

مرحله اول: ثبت کلیه سفارشات کالا در وبسایت تجارت امور گمرکی

این مرحله از مهمترین مرحله واردات دستکش و به طبع آن ترخیص دستکش از گمرک در نظر گرفته می‌گردد. در این مرحله تاجر یا موکل قانونی وی بایستی تمامی اطلاعات کالای وارد شده را به شکل کامل در سامانه امور تجارت یا همان epl ثبت نماید. همچنین هنگام وارد کردن اطلاعات دستکش ها توجه داشته باشید تا کلیه اطلاعات کالا را به شکل کامل وارد نمایید، چرا که اگر اطلاعات نادرست در سامانه ثبت شده باسد ، مجبور به پرداخت جریمه نقدی خواهید بود.

مرحله دوم: انجام احراز هویت دستکش ها

در این مرحله از واردات و ترخیص دستکش از گمرک، کالا بایستی به شکل کاملا دقیق و اصولی تحت نظارت تخصصان فنی سازمان گمرک مورد بازبینی و بررسی قرار گیرد. در این مرحله کالا با اطلاعات درج شده در سامانه تجارت گمرکی یا epl تطابق داده می‌شود، تا در صورت وجود مشکل و اشتباهی به طرفین قرار داد اطلاع داده گردد.

مرحله سوم: کنترل و بازرسی کالا در مسیرهای گمرکی

در این مرحله از واردات دستکش بایستی کالا با توجه به مسیرگمرکی مناسب خود مجدد مورد بازبینی و بررسی تحت نظارت کارشناسان قرار بگیرد. همچنین لازم به ذکر است که کالا می‌تواند در سه مسیر قرمز، زرد و سبز قرار بگیرد که هر کدام از این مسیرها معنای خاصی دارد. به اینصورت که اگر محصول در مسیر زرد و یا مسیر قرمز قرار بگیرد بایستی دو مرتبه بل وسیله متخصصان مورد بازبینی و بررسی قرار گیرد، اما اگر در مسیر سبز قرار بگیرد نیازی به انجام مجدد بازرسی نخواهد بود.

مرحله چهارم: اخذ و دریافت کلیه مجوزات ضروری

در این مرحله از ترخیص دستکص از گمرک باید تمامی مجوزات و مدارکات که برای واردات دستکش لازم می‌باشد، را از سازمان های گوناگون دریافت و اخذ کنید. لازم به ذکر است که این مجوزات را بایستی از سازمان های وزارت راه، سازمان بهداشت، سازمان استاندارد و دیگر سازمان های دیگر دریافت نمایید.

مرحله پنجم: حمل و نقل دستکش ها

در این مرحله از ترخیص دستکش،از گمرک پس از کنترل کالا توسط کارشناسان، تاجر بایستی نسبت به حمل و نقل آن اقدام نماید تا پس از آن بتواند سایر مراحل واردات دستکش را به انجام برساند.

مرحله ششم: ترخیص کالا از گمرک

این مرحله به عنوان آخرین مرحله واردات کالا محسوب می‌شود که بازرگان می‌تواند کالای خود را از گمرک خارج سازد.

ترخیص دستکش از گمرک
ترخیص دستکش از گمرک

لیست تعرفه و هزینه های واردات دستکش

انجام کلیه امورات گمرکی و انجام مراحل واردات دستکش مسلما، شامل پرداخت هزینه هایی می‌شود که این هزینه ها را باید قبل از اقدام به انجام واردات کالا درنظرداشته باشید تا در هنگام انجام ترخیص دستکش از گمرک دچار مشکلی نشوید. از مهمترین هزینه های واردات کالا می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد؛

پرداخت هزینه مربوط به خرید و تهیه دستکش

این هزینه را می‌توان به عنوان مهم ترین هزینه های موجود جهت انجام واردات و ترخیص دستکش از گمرک در نظر گرفت. زیرا در ابتدای کا. تاجر یا بازرگان بایستی محصول مورد نظر را خریداری نمایند تا بتوانند در ادامه نسبت به واردات آن اقدام نماید.

پرداخت هزینه های مربوط به حمل و نقل کالا

این هزینه نیز از دیگر از هزینه های مهم جهت واردات و ترخیص دستکش از گمرک محسوب می‌شود. در این مرحله بازرگان یا تاجر بایستی یکی از شیوه های حمل و نقل مانند حمل بار هوایی، حمل بار زمینی ، حمل بار زمینی یا مواردی دیگر را انتخاب نماید و بعد از پرداخت هزینه، نسبت به حمل آن از مبدا به مقصد اقدام کند.

پرداخت هزینه های مربوط به نگهداری، تخلیه و انبارداری کالا

همانطور که می‌دانید انجام فرایندهای گمرکی اموراتی پیچیده و زمان بر می‌باشند. از این‌رو دستکش ها باید مدت زمانی در انبارهای گمرک نگهداری گردد، نگهداری کالا در انبارهای گمرک مشمول پرداخت هزینه هایی برای تاجر نیز خواهد شد.

لیست مجوزات مورد نیاز جهت ترخیص دستکش از گمرک

انجام صحیح واردات دستکش در نهایت ترخیص دستکش از گمرک نیازمند اخذ مجوزات و مدارکاتی از سازمان های مختلف می‌باشد. همچنین ارائه این مجوزات به گمرک الزامی می‌باشد. از این رو باید نسبت به اخذ مجوزات اقدام نمایید. از مهمترین مجوزات مورد نیاز جهت واردات دستکش عبارتند از:

مجوزی با عنوان مجوز ثبت سفارش کالا

از جمله مهمترین و ضروری ترین مجوزات جهت ترخیص دستکش از گمرک مجوز ثبت سفارش کالا می‌باشد که حتما بایستی به وسیله تامین کننده و یا فروشنده کالا اخذ و دریافت شود تا در نهایت به خریدار کالا و از آنجا به گمرک ارائه شود. لازم است بدانید مجوز ثبت سفارش کالا به معنای خریداری کالا از راه قانونی توسط فروشنده می‌باشد.

مجوزی با عنوان مجوز استاندارد کالا

از دیگر مجوزات مهم و ضروری که جهت انجام پروسه ترخیص دستکش از گمرک اخذ می‌شود، مجوز استاندارد کالا می‌باشد. این مجوز به عنوان مجوزی به شمار می‌رود که نشان دهنده استاندارد بودن کالا است که این امر توسط کارشناسان آزمایشگاهی سازمان گمرک تایید می‌شود.

کد تعرفه ی گمرکی دستکش در ایران

هر کالایی جهت واردات بایستی دارای یک شماره و یا تعرفه گمرکی مربوط به خود باشد. شماره ردیف ترخیص دستکش به شرح زیر می‌باشد.

  • کد تعرفه گمرکی جهت ترخیص دستکش از گمرک یک و نیم انگشتی در ردیف ۶۲۱۶۰۰۰۰ قرار می‌گیرد.
  • کد تعرفه گمرکی جهت ترخیص دستکش معاینه در ردیف ۴۰۱۵۱۹ قرار می‌گیرد.

مدارک لازم جهت ترخیص دستکش از گمرک

جهت واردات و ترخیص دستکش از گمرک علاوه بر دریافت مدارک و مجوزهای سازمان های مختلف به دسته دیگری از مدارک نیاز پیدا خواهید کرد. در ادامه این مطلب ما کارشناسان ققنوس ترخیص جهت آگاهی رسانی به شما مشتریان عزیز تمام مدارک را در سه دسته، گروه بندی کرده ایم. مدارک مورد نیاز جهت واردات و ترخیص دستکش از گمرک به شرح زیر است:

دسته اول اسناد، اسناد مرتبط با کالا هستند که شامل موارد زیر می شوند:

  • ترخیصیه
  • بارنامه
  • قبض انبار
  • پیش فاکتور یا پروفرما اینوویس
  • فاکتور یا اینوویس
  • گواهی مبدا
  • مجوزهای قانونی
  • فهرست عدل بندی
  • ثبت سفارش بازرگانی
  • بیمه نامه در صورت وجود
  • گواهی نامه استاندارد
  • گواهی بازرسی

دسته دوم اسناد، اسناد مرتبط با وارد کننده کالا هستند که شامل موارد زیر می شوند:

  • اصل کارت بازرگانی
  • اصل کارت ملی
  • کپی صفحات کارت ملی مربوط به صاحب کالا
  • کپی تمام صفحات کارت بازرگانی

دسته سوم اسناد، اسناد مربوط به نماینده صاحب کالا می باشد که شامل موارد زیر می شوند:

  • کپی و اصل کارت ملی
  • کپی دفترچه بیمه
  • کپی و اصل وکالت نامه محضری
  • کپی و اصل وکالت نامه برای گمرک مورد نظر

انواع دستکش های وارداتی به کشور

دستکش ها انواع گوناگونی دارند که در امور مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. دستکش های وارداتی به کشور بر اساس موادی که از آن ساخته شده اند و کاربردشان دسته بندی و نام گذاری می شوند. گروهی از دستکش ها جنبه زینتی داشته و به عنوان اکسسوری مورد استفاده قرار می گیرند اما گروه دیگر دستکش ها به منظور حفاظت از دست ها در برابر عوامل آسیب رسان خارجی مورد استفاده قرار می گیرند.

این دستکش ها شامل دستکش های نیتریل، دستکش های جراحی، دستکش های نایلونی، دستکش های لاتکس، دستکش های ضد HIV، دستکش های وینیل، دستکش های برق کاری، دستکش های برزنتی، دستکش های ضد آب، دستکش های جوش کاری، دستکش های بافتی، دستکش های چرم، دستکش های ضد حریق، دستکش های کف دوبل، دستکش های ضد حرارت، دستکش های ضد اسید، دستکش های خالدار، دستکش های آرگون و… می شوند.

  • دستکش های نیتریل: این دستکش ها از مقاومت بالایی برخوردارند و از مواد مصنوعی ساخته می شوند. دستکش های نیتریل مقاومت بالایی در برابر مواد شیمیایی و انواع حلال ها داشته و فروش بالایی برای اهداف آزمایشگاهی دارند.
  • دستکش های جراحی: این دستکش همانطور که از نامش پیداست در محیط های بیمارستانی که نیاز به استریل بالا وجود دارد مورد استفاده قرار می گیرد.
  • دستکش های نایلونی: دستکش های نایلونی یکی از پر تقاضا ترین و پرفروش ترین دستکش ها هستند که دامنه استفاده وسیعی دارند.
  • دستکش های لاتکس: این دستکش از مواد طبیعی به همین نام (لاتکس) ساخته شده و بیشتر مصارف پزشکی دارد و برای جلوگیری از عوامل بیماری زا مناسب است.
  • دستکش های ضد HIV : این دستکش ها مقاومت بالایی در برابر تیغ و سورنگ دارند. دستکش های ضد HIV در آزمایشگاه ها مورد استفاده قرار می گیرند و نگرانی ابتلا به بیماری در اثر تیغ و سورنگ را به حداقل می رسانند.
  • دستکش های وینیل: این دستکش ها که در صنایع غذایی مورد استفاده قرار می گیرند مقاومت پایینی داشته و واردات آن ها به دلیل کاربرد بالا و قیمت پایین سود آور است.
  • دستکش های برق کاری: این دستکش ها که مصارف صنعتی و کارگاهی دارند از مواد عایق و نارسانا ساخته شده اند. این دستکش ها دارای مقاومت گوناگون از 2.5 تا 40 کیلو وات می باشند و از بدن فرد مصرف کننده در برابر برق گرفتگی جلوگیری می کنند.

واردات دستکش نیتریل به ایران

دستکش های نیتریل که در رنگ های گوناگون تولید می شوند برخلاف دستکش های لاتکس از مواد مصنوعی ساخته شده اند و حساسیت زا نمی باشند. این دستکش ها علاوه بر خاصیت ضد آلرژیک در برابر مواد شیمیایی مقاوم اند، انعطاف پذیری بالایی دارند، بعد از شست و شو با آب و صابون مخصوص امکان استفاده مجدد را دارند و نسبت به دستکش های مشابه از ضخامت بالایی برخوردار هستند.

نیاز گسترده به دستکش نیتریل در پزشکی و سایر صنایع و همچنین یک بار مصرف بودن این دستکش ها و بالا رفتن سطح بهداشت باعث شده که نیاز به این دستکش روز به روز افزایش پیدا کند. این نیاز بقدری افزایش یافته که حتی تولید کنندگان داخلی نیز قادر به تامین نیازهای کشور نیستند. از این رو واردات دستکش نیتریل به ایران می تواند تجارتی پرسود را برای شما رقم بزند. ققنوس ترخیص آماده خدمات رسانی به شما مشتریان گرامی در زمینه ترخیص دستکش نیتریل می باشد.

چرا برای واردات و ترخیص دستکش از ققنوس ترخیص استفاده کنید؟

در پاسخ به این سوال می‌توان گفت انجام کلیه فرایند های گمرکی همانند ترخیص و واردات دستکش امری پیچیده و سخت می‌باشد. از این رو شما می‌توانید با همکاری نمودن با شرکت ترخیص کار اقدامی مهم در جهت تسهیل روند ترخیص دستکش انجام بدهید. استفاده از خدمات شرکت ترخیص کالا مانند شرکت ققنوس ترخیص مزایایی را به همراه دارد، به عنوان مثال موجب تسهیل در امورات گمرکی و مواردی مانند تضمین امنیت کالا می‌گردد. پس بهتر است امورات گمرکی خود را به شرکت ترخیصکاری مانند شرکت ققنوس ترخیص بسپارید.

جمع بندی

در این مقاله از سوی شرکت ققنوس ترخیص تلاش نمودیم تا شما عزیزان را با نحوه ترخیص دستکش از گمرک و همچنین واردات دستکش آشنا سازیم. همانطور که در این مقاله اشاره شد کلیه فرایند های گمرکی نیازمند آگاهی های لازم در این زمینه می‌باشد. از این رو بهتر است در این زمینه از خدمات شرکت های معتبر ترخیص کالا مانند ققنوس ترخیص بهره مند شوید.

شرکت ققنوس تشخیص با بیش از ۸ سال سابقه درخشان در زمینه اخذ مجوزات گوناگون از سازمان های معتبر، ثبت سفارش کالا، ترانزیت و ترانشیپ کالا، تخصیص و تامین ارز و مواردی از این قبیل می‌تواند پاسخگوی نیازهای شما در زمینه واردات کالا باشد.

چه دستکش هایی وارد ایران می شود؟

دستکش های وارداتی به ایران انواع گوناگونی دارند. از جمله این دستکش ها می توان به دستکش های نیتریل، دستکش های جراحی، دستکش های نایلونی، دستکش های لاتکس، دستکش های ضد  HIV، دستکش های وینیل، دستکش های برق کاری، دستکش های برزنتی، دستکش های ضد آب، دستکش های جوش کاری، دستکش های بافتی، دستکش های چرم، دستکش های ضد حریق، دستکش های کف دوبل، دستکش های ضد حرارت، دستکش های ضد اسید، دستکش های خالدار، دستکش های آرگون و… اشاره کرد.

دستکش نیتریل چیست و چه مزایایی دارد؟

دستکش نیتریل دستکشی با انعطاف پذیری بالا است که از مواد مصنوعی ساخته شده و ضد آلرژیک می باشد. این دستکش به دلیل مقاومت بالا در برابر مواد شیمیایی و حلال های چربی و روغن ها مصارف زیادی در بخش پزشکی و آزمایشگاهی دارد و به دلیل تقاضای زیاد از اجناس مناسب جهت واردات به ایران محسوب می شود.

جهت ترخیص دستکش از گمرک به چه مجوزهایی نیاز است؟

برای واردات و ترخیص صحیح دستکش از گمرک به مجوزهایی نیاز پیدا خواهید کرد که ارائه آن ها به گمرک ضروری می باشد. از مهم ترین مجوزهای مورد نیاز برای واردات دستکش شامل مجوز ثبت سفارش کالا، مجوز استاندارد کالا و کد تعرفه گمرکی دستکش در ایران می باشد.

بهترین مبدا جهت واردات دستکش به ایران کجاست؟

به دلیل اینکه دستکش ها در انواع گوناگونی تولید و تهیه می شوند واردات آن ها از کشور های چین و امارات متحده عربی می باشد. به طور کلی می توان گفت کشورهایی مثل چین، امارات و کره از کشورهای مهم در زمینه واردات دستکش به ایران محسوب می شوند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط