لوگو-ققنوس-ترخیص

۴۸۰۰۰۱۱۰ – ۰۲۱

ترخیص دستمال کاغذی از گمرک چگونه است؟

ترخیص دستمال کاغذی از گمرک

فهرست مطالب

امروزه یکی از محصولاتی که در سبد بهداشتی خرید خانواده ها مشاهده می کنیم دستمال کاغذی است. این محصول که نام دیگر آن کاغذ تیشو است یکی از پرمصرف ترین محصولات بهداشتی به شمار می آید زیرا با توجه به انواعی که دارد و در ادامه این مقاله به آن ها اشاره خواهیم کرد کاربردهای گوناگونی برای مصرف کنندگان به همراه دارد. این مسئله باعث شده تاجران برای برطرف کردن نیاز بازار به این محصولات بهداشتی اقدام به واردات آن نمایند؛ به همین علت ققنوس ترخیص با تهیه این مقاله قصد دارد شما عزیزان همراه را با یکی از مراحل واردات این محصول بهداشتی یعنی ترخیص دستمال کاغذی از گمرک آشنا کند.

برای آشنا شدن با این روند پیچیده و دشوار ما را در ادامه این مقاله همراهی نمایید.

مراحل ترخیص دستمال کاغذی از گمرک

ترخیص دستمال های کاغذی از گمرک چگونه است؟ چه مراحلی برای ترخیص دستمال کاغذی از گمرک وجود دارد؟ این ها سوالاتی است که معمولا برای افرادی که به تازگی وارد این تجارت بین المللی شده اند ایجاد می شود که البته سوالات بسیار مهمی به حساب می آید و نرسیدن به پاسخ درست باعث ضرر کردن در روند واردات دستمال کاغذی خواهد شد.

ترخیص دستمال کاغذی از گمرک
ترخیص دستمال کاغذی از گمرک

روند ترخیص دستمال کاغذی از گمرک یک روند پیوسته است که قبل از ورود محموله تجاری به کشور آغاز می شود و با خروج محموله دستمال کاغذی از این نهاد به پایان می رسد. صاحبان محموله دستمال کاغذی برای این که سود خوبی از تجارت خود کسب کنند لازم است این روند را به صورت کاملا اصولی و گام به گام پیش ببرند و یا با واگذاری این کار به ترخیص کاران با تجربه گروه ققنوس ترخیص بدون هیچ گونه نگرانی محموله تجاری خود را خارج از گمرک دریافت نمایند. روند ترخیص دستمال کاغذی از این ارگان به صورت زیر می باشد:

ثبت سفارش کالا

ثبت سفارش محموله دستمال کاغذی در سامانه جامع امور گمرکی اولین قدم برای ترخیص این محموله از گمرک است و برای جلوگیری از به تاخیر افتادن فرایند ترخیص لازم است که قبل از ورود محموله تجاری به کشور انجام شود. پس از ثبت اطلاعات محموله تجاری در این سامانه در صورت تایید شدن اطلاعات سندی تحت عنوان اظهارنامه گمرکی صادر شده و به گمرک ارائه می شود.

تهیه مدارک مورد نیاز

روند ترخیص دستمال کاغذی از گمرک به مدارک زیادی نیاز دارد که در ادامه مقاله به صورت مفصل به معرفی هر کدام از این مدارک خواهیم پرداخت.

پرداخت هزینه های ترخیص

هر یکی از مراحل ترخیص کالا به طور مسلم هزینه ای برای صاحب کالا به دنبال دارد. صاحب کالا موظف است پس از پرداخت این هزینه ها مدرک مربوط به پرداخت را به گمرک تسلیم نماید. هزینه های ترخیص دستمال کاغذی از گمرک بر اساس عوامل گوناگونی مشخص می شود که مهم ترین این عوامل کد تعرفه گمرکی مربوط به این محصول است.

بازرسی از محموله تجاری دستمال کاغذی

در گمرک برای بازرسی محموله های تجاری سه روش سبز، زرد و قرمز وجود دارد که به ترتیب بر اساس میزان حساسیت و اهمیت بالای کالا وارداتی از کم اهمیت تا پر اهمیت انتخاب می شوند. در مسیر سبز کالاهای وارداتی با کم ترین بررسی و بالاترین سرعت ترخیص می شود. در مسیر زرد تنها اسناد ارائه شده به گمرک مورد بررسی قرار می گیرد اما در مسیر قرمز که برای کالاهای پر اهمیت استفاده می شود نه تنها مدارک محموله تجاری به طور دقیق بررسی می شود، بلکه بازرسی فیزیکی نیز انجام می گیرد.

خروج کالا از گمرک

در صورتی که تمامی مدارک مورد نیاز به گمرک ارائه شود، هزینه ها پرداخت شود و محموله تجاری در یکی از سه مسیر بازرسی تایید شود، محموله تجاری شما مجوز خروج از گمرک را دریافت می کند.

مدارک لازم برای ترخیص دستمال کاغذی از گمرک

برای ترخیص دستمال کاغذی از گمرک به مدارک مختلفی نیاز خواهید داشت اما دشواری کار زمانی آغاز می شود که صاحب کالا و یا نماینده قانونی او باید برای تهیه هر کدام از این مدارک به ارگان های مختلف مراجعه کرده و پس از گذراندن پروسه خاصی سند مورد نیاز خود را دریافت نمایند. از جمله مدارک لازم برای ترخیص دستمال های کاغذی از گمرک می توان به موارد ذکر شده در جدول زیر اشاره کرد:

مدارک لازم برای ترخیص دستمال کاغذی از گمرک

مجوزهای مورد نیاز ترخیص دستمال کاغذی از گمرک

برای ترخیص دستمال کاغذی از گمرک به غیر از مدارک ذکر شده در بالا به یکی مجوز از ارگان های مختلف نیاز است؛ که صاحب کالا و یا نماینده قانونی او باید برای دریافت آن ها اقدام نماید. نبود هر کدام از این مجوزها برای ترخیص کردن دستمال کاغذی از گمرک مشکل ساز شده و این روند را به تاخیر می اندازد. از جمله مجوزهای لازم برای ترخیص دستمال کاغذی از گمرک می توان به موارد زیر شاره کرد:

  • مجوز استاندارد از سازمان استاندارد
  • مجوز بهداشت از سوی وزارت بهداشت
  • مجوز ثبت سفارش کالا از وزارت صمت
  • مجوز تخصیص ارز از بانک مرکزی
  • مجوز ارزی از طرف مرکز صنایع سلولزی و چاپ نوشت افزار
  • مجوز ارزی از طرف وزارت بهداشت
  • و ….

کد تعرفه گمرکی ترخیص دستمال کاغذی

یکی از مهم ترین اطلاعات در روند ترخیص دستمال کاغذی از گمرک که باید به درستی آن را پیدا کرد و در فرم های ترخیص همچون فرم اظهارنامه گمرکی ثبت نمود کد تعرفه گمرکی می باشد. این کد همان طور که در قسمت های قبل اشاره کوچکی به آن شد یکی از عوامل مهم تعیین کننده هزینه های گمرکی است و در صورتی که به اشتباه ثبت شود مشکلاتی چون بیش اظهاری یا کم اظهاری کالا را برای صاحب محموله تجاری به دنبال خواهد داشت.

کد تعرفه گمرکی که برای مدل های مختلف دستمال های وارداتی به کشور متفاوت می باشد برای ترخیص دستمال کاغذی از گمرک کد 48030000 می باشد. صاحب کالا یا نماینده او برای پیدا کردن این کد باید به کتاب قوانین صادرات و واردات کالا یا سایت ایران کد مراجعه کنند.

واردات دستمال کاغذی
واردات دستمال کاغذی

انواع دستمال کاغذی های وارداتی به کشور

افرادی که قصد واردات دستمال کاغذی به کشور را دارند لازم است به این نکته توجه کنند که امروزه انواع مختلفی از دستمال طراحی و تولید شده است بر همین اساس آشنایی با این مدل ها قبل از اقدام برای واردت و ترخیص دستمال کاغذی از گمرک لازم است. از جمله انواع مختلف دستمال های واردتی می تواند به موارد زیر اشاره نمود:

  • دستمال کاغذی تیشو
  • دستمال کاغذی مرطوب
  • دستمال های حوله ای
  • دستمال کاغذی مخصوص صورت
  • دستمال کاغذی مخصوص توالت
  • دستمال های کاغذی مخصوص آشپزخانه
  • دستمال کاغذی جیبی
  • دستمال کاغذی جعبه ای
  • دستمال سفره های کاغذی
  • دستمال های کاغذی سافت شده و نرم
  • دستمال کاغذی مخصوص مصارف پزشکی
  • دستمال کاغذی مناسب برای پاک کردن آرایش
  • دستمال کاغذی کرپ دار
  • دستمال های کاغذی حریر مانند
  • دستمال های کاغذی طرح دار
  • و …

هزینه های واردات و ترخیص دستمال کاغذی

واردات و ترخیص دستمال کاغذی از گمرک همان طور که اشاره مختصری به آن شد هزینه های مختلفی را برای وارد کننده به دنبال خواهد داشت بر همین اساس لازم است افراد تازه وارد به ای حرفه قبل از آغاز فعالیت تجاری خود با تمامی این هزینه ها به طور کامل آشنا شده و سپس با انجام برآوردهای لازم در این مسیر قدم بگذارند. از جمله هزینه های واردات و ترخیص دستمال کاغذی از گمرک می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • وجه خرید محموله دستمال کاغذی و پرداخت آن به فروشنده
  • هزینه مربوط به تشریفات گمرکی صادرات در صورتی که طبق قرار داد بر عهده خریدار باشد
  • هزینه مربوط به بازرسی کالا
  • مبلغی که باید بابت بارگیری، حمل و نقل بین المللی محموله از مبدأ به مقصد و تخلیه محموله دستمال کاغذی پرداخت شود.
  • هزینه مربوط به ثبت سفارش کالا
  • هزینه تهیه مدارک و مجوزهای مختلف
  • سود بازرگانی
  • حقوق گمرکی
  • مالیات علی الحساب
  • مالیات بر ارزش افزوده
  • هزینه انبارداری
  • مبلغی که بابت بیمه کردن محموله تجاری به شرکت بیمه پرداخت می شود.
  • و ….

چرا برای ترخیص دستمال کاغذی به خدمات ققنوس ترخیص نیاز دارید؟

حضور ترخیص کاران و شرکت های بازرگانی ترخیص کالا چه سودی برای وارد کنندگان خواهد داشت؟ با توجه به حضور دائمی شرکت های بازرگانی فعال در حوزه ترخیص کالا در گمرک های سراسر کشور ممکن است این سوال در ذهن افراد ایجاد شود که حضور این شرکت های چه سودی برای واردکنندگان دارد؟ چرا واردکنندگان و صاحبان کالا خود به صورت مستقیم و با حذف این واسطه ها فرایند ترخیص دستمال کاغذی از گمرک را انجام نمی دهند؟ برای یافتن پاسخ این سوال ها لازم است مراحل ترخیص دستمال کاغذی از گمرک را مورد بررسی قرار دهیم.

همان طور که در قسمت مربوط به مدارک مورد نیاز ترخیص اشاره کردیم تهیه هر کدام از این مدارک از ارگان های مختلف پروسه ای زمان بر خواهد بود؛ علاوه بر این گمرک به عنوان یک نهاد نظارتی بر روند ورود و خروج کالا از کشور سخت گیری های خاصی را برای ترخیص دستمال کاغذی اجرا می کند تا از هر گونه تخلف و قاچاق در این زمینه جلوگیری کند. این موارد در کنار یکدیگر باعث پیچیدگی و دشواری روند ترخیص دستمال کاغذی از گمرک شده است.

پشت سر گذاشتن این مرحله برای افراد تازه وارد که با ترخیص دستمال کاغذی از گمرک آشنایی ندارند می تواند زیان آور باشد؛ این در صورتی است که ترخیص کاران حرفه ای ما در گروه ققنوس ترخیص با استفاده از دانش، مهارت و تجربه خود در زمینه ترخیص این محصول بهداشتی می توانند محموله های دستمال کاغذی را در کوتاه ترین زمان ممکن و با کم ترین هزینه بدون بروز هیچ گونه مشکلی به اتمام برسانند.

جمع بندی

آشنا شدن با تک به تک مراحل ترخیص دستمال های کاغذی از گمرک و دریافت اطلاعات مفید و کاربردی از تمام این مراحل در کنار یکدیگر دست به دست هم داده و به تاجران کهنه کار و تازه وارد به این تجارت کمک می کند تا تجارتی موفق و سود آور را داشته باشند. برای داشتن تجارتی موفق در زمینه واردات دستمال کاغذی مطلع بودن از مدارک مورد نیاز ترخیص، هزینه هایی که این واردات به دنبال دارد و برآورد آن در مقابل سود حاصله، شناخت مدل های مختلف محصول و… لازم است و به منزله داشتن کلیدهای موفقیت در این زمینه می باشد.

برای ترخیص دستمال کاغذی چه مدارکی لازم است؟

مدارک لازم برای ترخیص دستمال کاغذی شامل مواردی همچون کارت بازرگانی، بیمه نامه، بارنامه، اظهارنامه گمرکی، برگ سبز گمرکی، قبض انبار، پکینگ لیست، پیش فاکتور، فاکتور، گواهی مبدأ، گواهی ترخیصیه و … می باشد.

چه مجوزهایی برای واردات و ترخیص دستمال کاغذی نیاز است؟

از جمله مجوزهای لازم برای واردات و ترخیص دستمال کاغذی می توان به مواردی چون مجوز استاندارد، مجوز ثبت سفارش کالا، مجوز بهداشت، مجوز بانک مرکزی و …. اشاره کرد.

چه مراحلی برای ترخیص دستمال کاغذی وجود دارد؟

از جمله مراحلی که لازم است برای ترخیص دستمال کاغذی طی شود می توان به مواردی چون ثبت سفارش کالا و تهیه اظهارنامه، تهیه مدارک مورد نیاز، پرداخت هزینه های گمرکی، تعیین مسیر بازرسی و … اشاره کرد.

هزینه هایی که برای واردات و ترخیص دستمال کاغذی تعیین شده چیست؟

از جمله هزینه هایی که لازم است برای واردات و ترخیص دستمال کاغذی پرداخت شود می توان به مواردی چون هزینه خرید دستمال کاغذی از فروشنده، هزینه بیمه، هزینه حمل و نقل، هزینه انبار داری، سود بازرگانی و …. اشاره کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط