لوگو-ققنوس-ترخیص

۴۸۰۰۰۱۱۰ – ۰۲۱

ترخیص دامن از گمرک / راهنمای کامل واردات و ترخیص لباس

ترخیص دامن از گمرک

فهرست مطالب

دامن به عنوان یکی از انواع پوشاک زنانه در نظر گرفته می‌شود که همواره در مجالس یا محل های عمومی دیگر استفاده از آن طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است. زیبایی این نوع پوشش موجب شده است تا از محبوبیت نسبتا بالایی در میان بانوان ایرانی برخوردار شود. همچنین دامن از جمله پوشاکی است که از کشور هایی مانند ترکیه، چین و … به ایران وارد می‌شود. در نتیجه شما عزیزان می‌توانید با واردات و ترخیص دامن از گمرک سود و درآمد بالایی را کسب کنید. همچنین می‌توانید جهت  دریافت اطلاعات بیشتر در این مورد واردات و ترخیص لباس تا انتهای این مقاله از سوی ققنوس ترخیص همراه ما باشید.

آیا واردات دامن به ایران سود آور است؟

به طور کلی می‌توان گفت هر نوع کالایی که از زیبایی و کیفیت بالایی برخوردار باشد می‌تواند جهت واردات سودمند حاصل گردد. یکی از این کالاهای پر سود برای ایرانیان، واردات و ترخیص دامن از گمرک می‌باشد؛ چرا که امروزه دامن با سایر لباس ها به آسانی ست می‌شود و بسیاری از بانوان کشور ما به این نوع پوشش روی آوردند. در نتیجه با واردات و ترخیص لباس مانند انواع دامن می‌توان سود بالایی را کسب کرد. همچنین اگر دامن های وارداتی شما حالت فانتزی تری داشته باشد، مسلماً طرفداران آن بیشتر و در نهایت سود حاصل از آن برای شما بیشتر خواهد بود.

ترخیص دامن از گمرک
ترخیص دامن از گمرک

بهترین کشور جهت واردات دامن به ایران کدام است؟

در پاسخ به این سوال می‌توان گفت واردات و ترخیص لباس مانند انواع دامن از کشورهایی نظیر کشور چین و کشور امارات متحده عربی بسیار مورد توجه قرار گرفته است. در نتیجه ما به شما پیشنهاد می‌کنیم اگر قصد واردات و ترخیص دامن از گمرک را دارید، بهتر است کالای خود را از کشورهای عربی و همچنین کشور چین تهیه نمایید، چرا که هزینه خرید انواع لباس مانند دامن از این کشورها بسیار کم تر و مقرون به صرفه تر نسبت به کشورهای دیگر می‌باشد.

در نتیجه شما می‌توانید با سرمایه کم تری اجناس باکیفیتی با قیمت مناسب تهیه نمایید. همچنین لازم به ذکر است که کشور ترکیه نیز به عنوان یکی دیگر از وارد کنندگان اصلی لباس به ایران در نظر گرفته می‌شود که سالانه حجم بالایی از انواع لباس و پوشاک مانند دامن، شلوار و مواردی از این قبیل از گمرکات ترکیه ترخیص و به کشور ما ایران وارد می‌گردد.

راهنمای واردات دامن به ایران

شما تاجران و بازرگانان عزیز این نکته را باید مورد توجه قرار دهید که ترخیص دامن از گمرک نیازمند انجام مراحلی با عنوان مراحل واردات می‌باشد. چرا که در ابتدای کار شما بایستی کلیه مراحل واردات کالا را به طور کاملا اساسی و دقیق انجام دهید تا در نهایت بتوانید کالای خود را از گمرک ترخیص کنید. از این رو با توجه به اهمیت مراحل واردات و ترخیص لباس از گمرک قصد داریم در این بخش از مقاله به مراحل کلی واردات دامن بپردازیم.

شما عزیزان با مطالعه این بخش میتوانید با آگاهی بیشتری کالای خود را از گمرک ترخیص نمایید. مهمترین مراحل واردات و ترخیص لباس به شرح زیر می‌باشد:

مرحله یک: شناخت قوانین و آیین نامه های حاکم در کشور صادر کننده کالا

اولین مرحله از واردات و ترخیص لباس شناخت آیین نامه ها و قوانین حاکم در کشور صادر کننده کالا می‌باشد. شما در ابتدای کار باید کلیه قوانین و مقررات گمرکی کشور صادر کننده و وارد کننده کالا را مطالعه نموده و با آگاهی بالا اقدام به انجام واردات کالا بپردازید. زیرا در صورتی که اطلاعات شما در زمینه واردات و ترخیص لباس به روز نباشد، در ادامه روند کار دچار مشکل خواهید شد. پس بهتر است در ابتدای کار کلیه قوانین و مقررات حاکم بر هر کشور را بشناسید و اطلاعات خود را در این زمینه کامل کنید.

مرحله دوم: گفتگو با تامین کننده کالا

این مرحله نیز به اندازه انتخاب تامین کنندگان مهم و حائز اهمیت می‌باشد. در واقع هنگامی که تامین کنندگان گوناگونی جهت واردات و ترخیص لباس مورد بررسی قرار میدهید، قطعا جهت انتخاب چند تامین کننده دچار ابهام خواهید شد؛ در نتیجه بهتر است با فروشنده در مورد شرایط خرید و فروش گفتگو کنید.

مرحله سوم: دریافت سند پروفرما از تامین کنندگان کالا

در واقع می‌توان گفت پیش فاکتور سندی می‌باشد که توسط فروشنده صادر گشته و اطلاعاتی مانند نام و آدرس فروشنده لباس، شرکت تامین کننده کالا، نام خریدار، نحوه حمل کالا، مشخصات دقیق و میزان کالا، مدت زمان تحویل کالا و مواردی از این قبیل در آن درج گشته است.

مرحله چهارم: دریافت کارت بازرگانی

پس از انجام دو مرحله قبلی نوبت به دریافت کارت بازرگانی از سازمان های مربوطه می‌رسد. کارت بازرگانی معتبر به فرد کمک خواهد کرد تا بتواند فرایندها و تشریفات گمرکی را به طور کامل و صحیح به پایان برساند. چرا که بدون داشتن کارت بازرگانی شما قادر به انجام هیچ نوع فعالیت تجاری و اقتصادی نخواهید بود و داشتن کارت بازرگانی معتبر به عنوان اولین مرحله انجام واردات و ترخیص لباس در نظر گرفته می‌شود.

مرحله پنجم: اخذ مجوزات و اسناد مربوطه

پس از انتخاب زمینه کاری و انتخاب نوع کالای خود بایستی مجوزاتی که جهت واردات این نوع کالا لازم است را از سازمان های مربوطه اخذ کنید.

راهنمای ترخیص دامن از گمرک

لازم به ذکر است جهت انجام صحیح تشریفات گمرکی بایستی با کلیه مراحل ترخیص دامن از گمرک آشنایی کامل داشته باشید تا در صورت برخورد با مشکل بتوانید به صورت آگاهانه به هر حل آن بپردازید. مهمترین مراحل ترخیص دامن از گمرک عبارتند از:

مرحله اول: ثبت اظهارنامه کالا در سامانه epl

در این مرحله که به عنوان اولین مرحله ترخیص دامن از گمرک در نظر گرفته می‌شود فروشنده کالا بایستی اطلاعات دقیق کالاهای خود را در سامانه سازمان امور تجاری و گمرکی یا همان epl ثبت کند. همچنین بایستی کلیه اسناد و مدارک مرتبط با واردات و ترخیص لباس را در این سایت بارگیری نماید. همچنین هنگام وارد کردن اطلاعات به این نکته توجه داشته باشید که اطلاعات خود را به صورت کامل و درست وارد نمایید تا متحمل هزینه‌های اضافی نشوید.

مرحله دوم: اخذ و دریافت شماره ردیف کوتاژ

پس از آن که اطلاعات کالا توسط فروشنده در سامانه جامع امور تجاری و گمرکی ثبت شد، این اطلاعات به وسیله افراد احراز هویت سازمان گمرک مورد بررسی قرار می‌گیرد. در نتیجه اگر در ادامه روند مشکلی وجود نداشته باشد. شماره کوتاژ برای این کالا صادر خواهد شد.

مرحله سوم: ارزیابی و تعیین مسیر کالا

پس از اینکه شماره کوتاژ کالا صادر شد، نوبت به مرحله تعیین مسیر کالا خواهد رسید در این مرحله اگر کالا در مسیر ترانزیتی سبز را بگیرد، نیاز به بازبینی و ارزیابی مجدد نخواهد داشت. اما اگر کالا در مسیر زرد یا قرمز قرار بگیرد مجدد بایستی توسط کارشناسان گمرکی مورد بازرسی قرار بگیرد.

مرحله چهارم: اخذ مجوزات مورد نیاز

این مرحله نیز به عنوان یکی از مراحل مهم واردات و ترخیص لباس از گمرک در نظر گرفته می‌شود. چرا که در این مرحله باید کلیه مجوزات که جهت ترخیص لازم و ضروری است از سازمان های گوناگون اخذ گردد. تا در انجام مراحل مختلف گمرکی تحویل سازمان گمرک گردد.

مرحله پنجم: پرداخت هزینه های موجود

پس از انجام مراحل بالا نوبت به پرداخت هزینه ها و تعرفه های گمرکی می‌رسد. در این مرحله بایستی کلیه هزینه های موجود حاصله پرداخت شود.

مرحله ششم: ترخیص دامن از گمرک

در این مرحله اگر در مراحل قبلی مشکلی وجود نداشته باشد، تاجر می‌تواند کالای خود را از گمرک خارج کند.

واردات و ترخیص لباس
واردات و ترخیص لباس

لیست تعرفه و هزینه های واردات دامن

انجام واردات و ترخیص لباس همانند دیگر کالاها نیازمند پرداخت هزینه ها و تعرفه های گوناگونی مانند هزینه خرید کالا، هزینه بارگیری و تخلیه کالا ، هزینه ترانزیتی کالا و مواردی از این قبیل می‌باشد. از این رو در ادامه مقاله قصد داریم تا به طور مفصل به تعریف هر کدام از این هزینه های گمرکی بپردازیم.

  • هزینه مربوط به خرید دامن

اولین هزینه جهت واردات ترخیص لباس هزینه خرید کالا می‌باشد. در این مرحله بایستی بازرگان و تاجر سرمایه خود را جهت خرید دامن پرداخت بپردازد تا در ادامه بتوانند واردات کالا را انجام دهد.

  • هزینه حمل و نقل و ترانزیت کالا

پس از خرید کالاها بایستی کالا به روش انتخابی تاجر اعم از هوایی، زمینی و دریایی از کشور مبدا به مقصد ترانزیت شود که ترانزیت کالا از هر روشی که باشد، نیازمند پرداخت هزینه هایی می‌باشد.

  • پرداخت هزینه بارگیری و تخلیه کالا

کالا باید در مبدا بارگیری و در مقصد تخلیه گردد. در نتیجه انجام عملیات بارگیری و تخلیه کالا نیازمند هزینه‌هایی است که تاجر موظف است آنها را پرداخت کند.

لیست مجوزات مورد نیاز جهت ترخیص دامن از گمرک

انجام واردات و ترخیص لباس نیاز به ارائه مجوزات مورد نیاز آن به سازمان گمرک دارد که در صورت نداشتن هر کدام از این مجوزات اداره گمرک به شما اجازه ترخیص دامن را نخواهد داد. از این رو دقت داشته باشید تا در طی انجام فرایند های گمرکی مجوزات مربوطه را دریافت نمایید. مهمترین مجوز جهت واردات و ترخیص لباس عبارتند از:

این مجوز به عنوان یکی مهمترین و اساسی ترین مجوزات لازم جهت ترخیص دامن از گمرک شناخته می‌شود. گمرک جهت اینکه اطلاعات کافی از کالای شما به دست آورد، نیاز دارد تا استاندارد کالای شما را بسنجد که این امر توسط کارشناسان مجرب که در آزمایشگاه‌های گمرک مستقر هستند صورت می‌پذیرد.

  • مجوز ثبت سفارش محصول

از دیگر مجوزات لازم جهت واردات و ترخیص لباس مجوز ثبت سفارش کالا می‌باشد. در نتیجه هر فردی حقوقی یا حقیقی که قصد انجام واردات محصول به داخل کشور و یا در سطح بین‌الملل را دارد بایستی این مجوز را اخذ و دریافت نماید تا در نهایت به سازمان گمرک جهت ترخیص دامن ارایه دهد.

تعرفه ی گمرکی دامن در ایران

تعرفه گمرکی جهت ترخیص دامن از گمرک به شرح زیر می‌باشد؛

  • کد تعرفه گمرکی جهت ترخیص انواع دامن و زیر دامنی در ردیف 6104 قرار می‌گیرد.
  • کد تعرفه گمرکی جهت ترخیص انواع زیردامنی نیز در ردیف 6108 قرار می‌گیرد.

انواع دامن وارداتی به ایران

دامن به عنوان نوعی پوشش به عنوان یکی از اصلی‌ترین پوشاک زنانه در نظر گرفته می‌شود که کاربرد آن بسیار وسیع و گسترده می‌باشد. به نحوی که تقریباً در هر مناسبت خاص می‌توان از این انواع دامن در استایل خود استفاده نمود. از این رو شاهد عرضه طرح‌ها و مدل‌های گوناگونی از دامن‌ها به بازار هستیم و هر کدام از ما در انواع سلایق و علایق می‌توانیم از این دامن‌های زیبا بهره ببریم.

لازم است بدانید که هر کدام از این مدل از دامن‌ها برای فرم خاصی از بدن، مناسب می‌باشد. از این رو در هنگام انجام واردات و ترخیص دامن از گمرک بهتر است انواع و مدل های گوناگون دامن را وارد نمایید تا کلیه سلایق را پوشش دهد. در ادامه به مهم‌ترین انواع دامن می‌پردازیم:

  • دامن ترک
  • دامن بنددار
  • دامن پشمی
  • دامن پلیسه
  • دامن پلیسه کوتاه
  • دامن پلیس پیلی دار
  • دامن چین‌دار
  • دامن شلواری
  • دامن عروس
  • دامن مجلسی
  • دامن مخمل
  • دامن میدی
  • دامن هندی
  • دامن عروسکی
  • دامن راسته

این دامن‌ها به عنوان مهم‌ترین دامن‌های وارداتی در نظر گرفته می‌شوند که سالانه حجم بسیار زیادی از آنها از کشورهای متنوع وارد کشور می‌گردد‌.

مدارک لازم جهت واردات و ترخیص دامن

جهت ترخیص دامن از گمرک به مدارکاتی در این زمینه نیاز دارید که بایستی پیش از اقدام به انجام واردات و ترخیص نسبت به تهیه هر کدام از آنها اقدام نمایید. لازم است این نکته را مورد توجه داشته باشید که وجود هر کدام از این مدارک الزامی می‌باشد و عدم وجود هر کدام از آنها مانع از ایجاد واردات به داخل کشور خواهد شد. از این رو با توجه به اهمیت این موضوع در ادامه به مهمترین مدارکات لازم جهت ترخیص دامن از گمرک می‌پردازیم. مهمترین مدارکات لازم عبارتند از:

  • بارنامه کالا که شامل اطلاعات کالا می‌باشد.
  • برگه ترخیصیه کالا
  • برگه های مربوط به ثبت سفارش محصول پرفرما یا همان پیش فاکتور که همان قراردادی است که طرف صادر کننده در آن مجموعه شرایط پیشنهادی را درج می‌نماید.
  • بیمه نامه کالا
  • گواهی مبدا
  • گواهی بازرسی کالا
  • قبض انبار
  • اظهارنامه کالا

مزایای واردات لباس زنانه از چین

انجام واردات انواع کالاها به ویژه پوشاک از سایر کشورها سود بسیار بالایی را برای تاجران و بازرگانان به همراه خواهد داشت به صورتی که بسیاری از تاجران جهت کسب سود بالا به انجام واردات و ترخیص لباس زنانه و مردانه از چین روی آوردند. در نتیجه انجام این کار مزایای را به همراه دارد که مهم‌ترین آنها در ادامه به شما عزیزان ارائه می‌گردد.

مقرون به صرفه بودن

لباس‌های زنانه و مردانه که در کشور چین تولید می‌گردد، بسیار مقرون به صرفه‌تر و ارزان‌تر از لباس‌های تولید شده در سایر کشورها می‌باشد. علت این امر کیفیت بسیار بالای پوشاک وارداتی از چین و قیمت بسیار مناسب آنها می‌باشد.

همچنین از موارد دیگری که موجب مقرون به صرفه بودن واردات از چین می‌باشد این است که هزینه نیروی کار و مواد اولیه در چین نسبتاً پایین است. از این رو این امر را به گزینه‌ای بسیار مناسب برای مصرف کنندگان و مشاغل تبدیل کرده است که به دنبال صرفه‌جویی در هزینه‌ها می‌باشند.

تنوع بسیار بالای کالاهای چینی

چین را می‌توان به عنوان یکی از تولید کنندگان عمده پوشاک زنانه و مردانه در نظر داشت که گزینه‌ها و تنوعات بسیار زیادی را برای وارد کنندگان پیش رو می‌گذارد. از این رو به کلیه کسب و کارها و مصرف کنندگان این محصول اجازه خواهد داد تا بین محصولات و کالاهای متنوع موارد دلخواه خود را انتخاب کنند و لباسی را پیدا کنند که نیازهای خاص آنها برآورده می‌کند. از این رو به این علت پوشاک چینی بسیار مورد طرفدار افراد می‌باشد.

کیفیت بسیار بالا

کیفیت لباس‌های زنانه که در چین تولید می‌گردد در طی سال‌های اخیر به طور قابل توجهی بهبود یافته است. به صورتی که بسیاری از تولید کنندگان و طراحان مد لباس چینی اکنون لباس‌هایی را طراحی می‌نمایند که با لباس‌های تولید شده در کشورهای دیگر برابری می‌کند.

همچنین پوشاک وارداتی از چین علاوه بر زیبایی، کیفیت بسیار بالایی را نیز به خود اختصاص داده است و در کنار آن قیمت بسیار مناسب‌تری را نیز ارائه می‌دهد.

لازم به ذکر است که موارد گفته شده بخشی از مزایای واردات کالا از چین می‌باشد که شما عزیزان می‌توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه واردات به وب سایت شرکت ققنوس ترخیص مراجعه نمایید و اطلاعات کافی را در این زمینه به دست آورید.

چالش های واردات لباس زنانه از چین

همانطور که واردات لباس زنانه از چین مزایای بسیار زیادی را برای ایرانیان به همراه دارد، انجام واردات چالش‌ها و معایبی نیز به همراه خواهد داشت که پیش از انجام واردات بایستی این موارد را نیز در نظر داشته باشید.

از جمله مهم‌ترین این چالش‌ها عبارتند از:

ترخیص کالا از گمرکات

انجام واردات پوشاک زنان از چین ملزم رعایت پروسه‌های خاصی در این زمینه می‌باشد.

چرا که انجام واردات پوشاک زنانه به ایران فرایندی پیچیده و تخصصی است و مشاغل فعال در ایک زمینه بایستی پیش از انجام واردات با مقررات مربوط در این زمینه آشنایی کامل داشته باشند تا از تاخیر یا جریمه جلوگیری به عمل آورده شود.

مطابقت داشتن کالا

بازرسان گمرکی مقررات بسیار سختی را در مورد واردات پوشاک زنانه اعمال کرده‌اند به نحوی که وارد کنندگان کالا بایستی اطمینان کامل داشته باشند که پوشاکی که وارد کشور می‌نمایند مطابقت کامل با استانداردها و معیارهای جامعه ایرانی را دارد. این امر موجب می‌شود که از ایجاد هرگونه مشکلی جلوگیری شود.

 زبان

یکی از چالش‌های دیگر که در مورد واردات پوشاک زنانه از چین وجود دارد زبان چینی می‌باشد. به نحوی که بسیار تولید کنندگان و طراحان چینی به زبان فارسی صحبت نمی‌کنند. از این رو این امر می‌تواند نوعی چالش در نظر گرفته شود، که گاهی ممکن است موجب سوء تفاهم و تاخیر گردد.

چرا برای واردات و ترخیص دامن از ققنوس ترخیص استفاده کنید؟

شاید برای شما هم این سوال پیش آمده است که چرا باید از یک شرکت خدمات دهنده در زمینه ترخیصکاری در زمینه واردات و ترخیص لباس استفاده کرد. لازم است بدانید بهره‌گیری از خدمات شرکت ترخیص کننده کالا به شما عزیزان کمک خواهد کرد تا فرایندهای گمرکی با روشی آسان تر و بهتر صورت بپذیرد. شرکت های بازرگانی مانند شرکت ققنوس ترخیص خدمات گمرکی نظیر ثبت سفارش کالا، اخذ مجوزات و اسناد معتبر، امورات مربوط به ارز نیمایی و تخصیص ارز را در کمترین زمان ممکن برای شما عزیزان انجام خواهد داد.

همچنین شرکت ما با داشتن ترخیصکاران حرفه ای و زبده می‌تواند تشریفات گمرکی را در کمترین زمان ممکن با کمترین هزینه ممکن برای شما عزیزان انجام دهد.

جمع بندی

در این مطلب از سوی شرکت ققنوس ترخیص به نحوه واردات و ترخیص لباس اشاره نمودیم همچنین به این مورد نیز اشاره کردیم  که مقرون‌به‌صرفه‌ترین و بهترین روش راه جهت واردات لباس کشورهای چین و کشورهای ترکیه در نظر گرفته می‌شود. لازم به ذکر است واردات و ترخیص لباس از چین و ترکیه به علت عرضه کالاهای ارزان‌ قیمت و مناسب بسیار مقرون‌به‌صرفه می‌باشد.

در نتیجه اگر به دنبال  واردات و ترخیص لباس به کشور هستید، بایستی محصولاتی را سفارش دهید که مغایر با فرهنگ جامعه نداشته باشد تا در نهایت مجوز فروش آنها را دریافت کنید. همچنین جهت انجام درست است سریع تشریفات گمرکی می‌توانید از خدمات شرکت بازرگانی ققنوس که مهمترین آنها شامل ثبت سفارش کالا، اخذ مجوزات، تامین ارز نیمایی و.. استفاده نمایید.

آیا واردات دامن به ایران سودآور است؟

بله. با توجه به اینکه دامن ها به عنوان یکی از انواع از استایل‌های زنانه در نظر گرفته می‌شود، این روزها طرفداران بسیار زیادی را به خود اختصاص داده است و همین امر موجب شده است تا واردات آن بسیار سودآور باشد.

چه انواعی از دامن‌ها وارد ایران می‌شود؟

انواع دامن مانند دامن ترک، دامن بنددار، پشمی، پلیسه، پیلی‌دار، دامن چین‌دار، دامن شلواری، دامن عروس و مجلسی از جمله مهم‌ترین دامن‌های وارداتی به ایران محسوب می‌شوند.

چه مدارکی جهت واردات و ترخیص دامن از گمرک لازم است؟

گواهی مبدا، گواهی بازرسی کالا، قبض انبار، بیمه نامه کالا و.. از جمله مهم‌ترین مدارک جهت واردات در نظر گرفته می‌شوند.

واردات لباس زنانه از چین چه مزایایی را دارد؟

از مهمترین مزایای واردات لباس از چین می‌توان به مقرون به صرفه بودن، تنوع بسیار بالای کالای چینی و کیفیت بسیار بالای محصولات اشاره نمود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط