لوگو-ققنوس-ترخیص

۴۸۰۰۰۱۱۰ – ۰۲۱

ترخیص داروهای دامی و دامپزشکی / 0 تا 100 ترخیص داروهای دامی

ترخیص داروهای دامی و دامپزشکی

فهرست مطالب

می‌دانید که حیوانات نیز مانند انسان دچار بیماری می‌شوند و جای بد ماجرا این است که گاهی بیماری ویروسی از حیوان به انسان منتقل می‌شود. برای همین داروهایی در قالب واکسن، محلول خوراکی، محلول تزریقی، قرص و اسپری برای دام‌ها و حیوانات ساخته می‌شود. این داروها سطح ایمنی بدن دام و طیور را تقویت می‌کنند تا جلوی بیماری‌ها را بگیرند. واردات و ترخیص داروهای دامی و دامپزشکی راهکاری برای  تامین نیاز حیوانات به داروهای کمیاب در داخل کشورهاست. در سال‌های اخیر به خاطر محدودیت‌های تحریمی، مشکلات زیادی بر سر راه واردات و ترخیص داروهای دامی از گمرک به وجود آمد.

بازرگانان و افراد برای واردات این نوع کالاها به کشور باید مسیرهای مختلفی را طی کنند که اطلاع و آگاهی از آن ضروریست. از این رو در این مقاله از ققنوس ترخیص با ما باشید که می‌خواهیم به شرح شرایط و نحوه واردات و ترخیص داروهای دامی و دامپزشکی بپردازیم.

شرایط لازم برای ترخیص داروهای دامپزشکی

حتما در مورد ویروس‌ها و بیماری‌هایی که از حیوان به انسان منتقل می‌شوند، در رسانه‌ها زیاد شنیده‌اید. بله درست است حیوانات و دام‌ها هم مانند انسان در معرض انواع ویروس ها و بیماری‌ها قرار می‌گیرند و در معرض خطر هستند. به همین خاطر صنعت داروسازی در سطح بین‌المللی شروع به تولید داروهایی جهت درمان بیماری‌های دامی یا جلوگیری از انتقال آن به انسان‌ها نمود. در همین راستا در هر کشوری واردات و ترخیص داروهای دامی از گمرک تحت شرایطی مجاز است تا نیاز به دارو برای این حیوانات رفع گردد.

از آنجا که شرکت‌های زیادی در داخل کشور داروهای دامپزشکی را تولید می‌کنند، ترخیص داروهای دامی و دامپزشکی از انواعی که در داخل تولید نمی‌شوند یا کفاف نیاز دام‌ها را نمی‌دهند انجام می‌گیرد. البته واردات داروهای دامی که تولیدات داخلی جهت تامین نیاز دامپزشکی کافی نیست توسط بازرگانان طبق مقررات خاصی باید انجام شود.

با توجه به این که واردات داروهای دامپزشکی برای فعالان تجاری در این زمینه سود خوبی دارد، اطلاع از روند ترخیص این کالاها از گمرک موضوع مهمی است که باید نسبت به آن دقت داشت. ترخیص داروهای دامی از گمرک، برای افراد حقوقی مجاز است که دارای اساسنامه فعالیت در امور واردات کالاهایی که در این آیین نامه مندرج است، باشند.

به شرطی که دارای مجوز فروش انحصاری داروهای دامپزشکی باشند. این افراد به عنوان نماینده قانونی معرفی می‌شوند و می‌توانند واردات و ترخیص داروهای دامی و دامپزشکی را انجام دهند.

از این رو بازرگانان می‌توانند با کمک این افراد حقوقی و شرکت‌ها به فعالیت در این حیطه بپردازند. از سویی داروهای تولیدی کشور نیز تحت این شرایط به کشورهای همسایه صادر می‌گردند و سودآوری خوبی دارند. در کل می‌توان گفت ترخیص داروهای دامی از گمرک رایج است و با رعایت اصول گفته شده، مشکلی برای تجار پیش نخواهد آمد.

ترخیص داروهای دامی و دامپزشکی
ترخیص داروهای دامی و دامپزشکی

درخواست مجوز جهت واردات و ترخیص داروهای دامی از گمرک

همه می‌دانید که تمام کالاها و محصولاتی که از کشورهای مختلف به کشور وارد می‌شوند، به مجوزهایی نیاز دارند که هر یک از سوی سازمان‌ها و نهادهای مشخص شده صادر می‌شود. با اخذ مجوزها روند ترخیص داروهای دامی و دامپزشکی از گمرک راحت‌تر و بدون مشکل خاصی انجام خواهد شد. شاید برایتان سوال باشد که مجوزهای ترخیص این داروهای دامی را چگونه می‌توانیم درخواست و دریافت کنیم. شما دوستان بازرگانی که مایل به واردات این داروها به کشور هستید، می‌توانید مجوزات این کار را به دو شکل آنلاین و حضوری دریافت کنید.

برای دریافت آنلاین مجوز ترخیص داروهای دامی از گمرک شما باید به سامانه آنلاین سازمان دامپزشکی کشور مراجعه کنید و درخواست خود برای دریافت مجوز را ثبت نمایید. در این وب سایت درخواست شما بدون نیاز به مراجعه حضوری ثبت و ترتیب عمل داده می‌شود.

برای اطمینان بیشتر می‌توانید ثبت درخواست و اخذ مجوز ترخیص کالا خود را به ققنوس ترخیص بسپارید، زیرا ممکن است این مسیر به علت عدم آگاهی کافی شما در این زمینه، کمی برایتان سخت باشد. صدور مجوز ترخیص داروهای دامی و دامپزشکی با طی مراحل زیر انجام می‌‌گیرد.

  • متقاضی از طریق سامانه جامع تجارت، درخواست واردات خود را ارسال می‌کند.
  • تکمیل و ثبت مشخصات توسط واردکننده و بارگذاری مدارک لازم در سامانه سازمان دامپزشکی کشور
  • سازمان دامپزشکی کشور، مدارک درخواست ترخیص داروهای دامی از گمرک را بر اساس تجارب علمی خود از نظر کفایت و ارزیابی خطر بررسی می‌کند.
  • در صورت عدم پذیرش درخواست متقاضی مبنی بر ترخیص داروهای دامی و دامپزشکی، به وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام می‌شود.
  • سازمان دامپزشکی کشور موافقت خود با درخواست متقاضی را اعلام می‌دارد
  • پرداخت وجه مطابق تعرفه توسط متقاضی
  • اداره کل وصول پرداخت را اعلام و تایید می‌کند.
  • در نهایت مجوز توسط سازمان دامپزشکی کشور صادر می‌گردد.

انواع داروهای دامپزشکی مجاز به ترخیص

در بین کلیه دسته‌جات کالایی، اقلامی وجود دارند که واردات آنها محدود و یا ممنوع است و شما به عنوان یک واردکننده باید از ممنوعیت کالاهای وارداتی و صادراتی آگاه باشید. ترخیص داروهای دامی از گمرک نیز از این قانون مستثنی نیست و برخی از آنها مجاز به ترخیص از گمرکات کشور نمی‌باشند. بنابراین برای جلوگیری از ایجاد مشکل و یا توقیف اقلام وارداتی خود در گمرک، در ابتدا بهتر است بدانید ترخیص داروهای دامی و دامپزشکی از کدام انواع آنها مجاز است.

بطور کلی مجموعه داروهای دامپزشکی و طیور که به شکل قانونی اجازه ترخیص از گمرکات کشور را دارند به شرح زیر می‌باشند:

  • انواع داروهای جلوگیری از انگل
  • ادویت، آمپی سیلین، ویتاویت سی، جکتامین
  • انرووت، وتاگلاندین، وتاکائین
  • ترخیص داروهای دامی از گمرک در انواع داروها برای دام و طیور
  • وتامیزول، فلوفنیکل، وتافلوکسین، وتاژسترون، وتکویید، وتالایز
  • وتفوس، وتوسین، وتاسول، وتوسیدر، وتاسترول
  • ترخیص داروهای دامی و دامپزشکی از نوع داروهای تب برفکی
  • وتاپردون، کرم و پماد وتانیل، وتامینازن
  • داروهای آبله
  • واکسن های دامی
  • داروهای طاعون
  • مکمل های دارویی مخصوص دام، طیور، آبزیان

تعرفه و هزینه های ترخیص داروهای دامی و دامپزشکی

کلیه هزینه‌هایی که واردکننده در طول فرایند ترخیص تا زمان خروج کالا از گمرک پرداخت می‌کند، تعرفه ترخیص نام دارد. هزینه‌های ترخیص داروهای دامی از گمرک، هزینه انبارداری ، تعرفه گمرکی و باربری را شامل می‌شود. تعرفه ترخیص داروهای دامی و دامپزشکی مانند دیگر اقلام یکسان نمی‌باشد و این هزینه جدای از هزینه‌های ثبت سفارش واردات دارو محاسبه می‌گردد.

شما می‌توانید جهت اطلاع از لیست قیمت داروهای دامپزشکی و هزینه ترخیص به سایت سازمان دامپزشکی مراجعه کنید و یا از کارشناسان ققنوس ترخیص کمک بگیرید.

ترخیص داروهای دامی از گمرک
ترخیص داروهای دامی از گمرک

مدارک مورد نیاز جهت ترخيص داروهای دامپزشکی از گمرک

تا به این جای مطالب با شرایط ترخیص داروهای دامی و دامپزشکی، نحوه ثبت درخواست و دریافت مجوز برای واردات و ترخیص این داروها، چگونگی فرآیند صدور مجوز و داروهای دامی مجاز به واردات آشنا شدید. در این قسمت می‌خواهیم اسناد و مدارکی که برای ترخیص داروهای دامی از گمرک نیاز دارید را برایتان فهرست کنیم.

مسلما خودتان می‌دانید که برای ترخیص هر نوع کالا از گمرک لازم است اصول و قوانین خاصی رعایت شود. چنانچه واردکننده مجوزها و مدارک واردات آن کالاها را طبق قوانین و اصول کشور آماده نکند، در مراحل ترخیص کالاها از گمرک با مشکل مواجه خواهد شد. بنابراین برای پیشگیری از این مشکلات و برای اینکه بتوانید داروهای دامی را بدون دردسر به کشور وارد و ترخیص کنید، باید مدارک زیر را تهیه نمایید.

  • ثبت درخواست ترخیص داروهای دامی و دامپزشکی در سامانه دارويي
  • اصل فاكتور (بايد از طرف فروشنده به شما تحویل شود و اطلاعات آن دقيقا با پيش فاكتور صادر شده مطابق باشد)
  • ارائه گواهي BSE در صورت نیاز
  • اظهارنامه گمركي به همراه شماره كوتاژ
  • تاييديه امور مالي مبني بر اثبات پرداخت هزينه‌های مربوطه
  • برگ سبز گمرکی جهت ترخیص داروهای دامی از گمرک

واردات داروهای دامی از کدام کشورها صورت می‌گیرد؟

عمده واردات داروهای دامی از کشورهای اروپایی مانند ترکمنستان و کانادا صورت می‌گیرد. همچنین لازم است بدانید که واردات داروهای دامی با توجه به شرایط و محدودیت‌هایی که برای هر کشوری تعیین شده است، ممکن است ممنوع باشد یا نیاز به مجوزات گوناگونی در این زمینه داشته باشد. در واقع می‌توان گفت مهم‌ترین کشورهایی که به عنوان صادر کننده داروهای دامی در سطح جهان شناخته می‌شوند نظیر کشورهای فرانسه، اسپانیا، ایرلند، هند، چین، کانادا، آمریکا و دیگر کشورها در نظر گرفته می‌شود.

تعرفه گمرکی برای ترخیص داروهای دامپزشکی

هر کالای یک کد تعرفه گمرکی مخصوص به خود دارد که تعیین کننده مقدار حقوق ورودی آن برای واردات است. با توجه به متغیر بودن این تعرفه‌های گمرکی، بهتر است شما قبل از اقدام به واردات و ترخیص داروهای دامی و دامپزشکی از کارشناسان ققنوس ترخیص در این مورد راهنمایی دریافت کنید. آنها با اطلاع از آخرین بروزرسانی تعرفه‌های انواع کالاها می‌توانند در محاسبه هزینه و تعرفه واردات و ترخیص داروهای دامی به شما کمک نمایند.

همچنین می‌توانید برای آگاهی بیشتر در این موارد، کتاب مقررات صادرات و واردات در سال جاری را مطالعه کنید. بطور کلی کد تعرفه گمرکی برای ترخیص داروهای دامی از گمرک به قرار زیر است:

  • تعرفه گمرکی جهت ترخیص واکسن‌های دامی در ردیف 300230 قرار دارد.
  • کد تعرفه گمرکی برای ترخیص مکمل‌های دارویی حاوی پنی سلین مخصوص دام، طیور، آبزیان نیز در ردیف 30041012 قرار دارد.
  • تعرفه گمرکی برای ترخیص داروهای دامی و دامپزشکی از نوع مکمل‌های دارویی که حاوی آنتی بیوتیک مخصوص دام، طیور، آبریان هستند، در ردیف 30042020 قرار دارد.
  • کد تعرفه گمرکی جهت ترخیص داروهای حاوی ویتامین برای طیور نیز برابر 30045011 می‌باشد.
  • تعرفه گمرکی جهت ترخیص داروهای دامی از گمرک که حاوی ویتامین برای دام است در ردیف 30045012 قرار دارد.
  • تعرفه گمرکی برای ترخیص داروهای حاوی ویتامین برای آبزیان نیز برابر با 30045013 می‌باشد.

مجوزهای لازم جهت ترخیص داروهای دامپزشکی

داروهای دام و دامپزشکی در انواع و اقسام متنوعی در سطح کشور ما وجود دارد که بسیاری از این داروها وارداتی می‌باشند. از این رو اگر شما به عنوان تاجر و یا فعال در زمینه واردات و ترخیص داروهای دامی و دامپزشکی بع شمار می‌روید، لازم است پیش از اقدام به انجام واردات مجوزات مربوط به واردات و ترخیص داروهای دامی را از سازمان‌های مرتبط اخذ نمایید. در نتیجه در این بخش از مقاله به مهم‌ترین مجوزات که جهت انجام ترخیص داروهای دامپزشکی در کشور لازم است می‌پردازیم:

اخذ مجوز وزارت بهداشت

جهت واردات و ترخیص هر نوع دارویی بایستی در ابتدا مجوز وزارت بهداشت را دریافت نمایید. در واقع مجوز وزارت بهداشت شامل بررسی کمیت و کیفیت دارو می‌باشد.

دریافت مجوز از سازمان صنعت، معدن و تجارت

جهت ترخیص و واردات داروهای دامپزشکی بایستی مجوزی از سازمان صنعت، معدن و تجارت دریافت نمایید. همچنین در نظر داشته باشید که این مجوز شامل بررسی قیمت دارو و کیفیت دارو می‌باشد.

دریافت گواهینامه سازمان بهداشت دام

جهت ترخیص انواع داروهای دامپزشکی، بایستی گواهینامه سازمان بهداشت را دریافت نمایید. در واقع این گواهینامه شامل بررسی ایمنی دارو و نحوه اثربخشی آن می‌باشد.

اخذ گواهینامه‌های مربوط به سازمان تجارت داخلی

جهت واردات و ترخیص داروهای دامپزشکی، بایستی گواهینامه سازمان تجارت داخلی را نیز اخذ نمایید. این گواهینامه شامل بررسی قیمت دارو و کیفیت دارو می‌باشد.

دریافت گواهینامه از سازمان صادرات و واردات کشور

جهت واردات و ترخیص داروهای دامپزشکی، شما عزیزان بایستی گواهینامه سازمان واردات و صادرات را دریافت نمایید که شامل اجازه واردات کالا می‌باشد.

اهمیت استخدام ترخیص کار جهت ترخیص داروهای دامی

دلایل بسیار زیاد و متنوعی وجود دارد که نشان دهنده اهمیت وجود ترخیص کار گمرک برای انجام امورات بازرگانی می‌باشد اما در واقع می‌توان گفت مهم‌ترین اهمیت استخدام ترخیص کار جهت ترخیص انواع کالاها مانند ترخیص و واردات داروهای دامی رعایت کلیه قوانین به صورت کاملاً اصولی و دقیق می‌باشد، چرا که یکی از مهم‌ترین وظایف ترخیص کار گمرک این است که او بایستی بداند که گمرک چه قوانینی را جهت انجام واردات و ترخیص داروهای دامی و دامپزشکی در نظر دارد.

در واقع اگر فردی ناآگاه اقدام به انجام ترخیص کالایی نماید، نه تنها به مشکلاتی بر خواهد خورد بلکه کالای او تا مدت‌های زیادی ممکن است در انبارهای گمرک باقی بماند. از این رو جهت رفع چنین مشکلاتی و همچنین جلوگیری از پرداخت هزینه‌های اضافی بهتر است در ابتدای کار با یک ترخیص کار گمرک مشورت نمایید.

همچنین در نظر داشته باشید که استخدام ترخیص کار جهت ترخیص داروهای دامی از لحاظ دیگری نیز اهمیت دارد به این صورت که این فرد با داشتن تجربه و دانش کافی می‌تواند بهترین راهکارها را جهت ترخیص داروها ارائه دهد و از بروز مشکلاتی که ممکن است در این فرایند به وقوع بپیوندند، جلوگیری به عمل آورد. شما عزیزان می‌توانید با استخدام ترخیص کار بهترین نتیجه را جهت ترخیص داروهای دامن به دست آورید و از کیفیت اعتبار داروها اطمینان لازم را حاصل نمایید.

خدمات تخصصی ققنوس ترخیص در زمینه واردات و ترخیص داروهای دامی

شرکت ققنوس ترخیص با بیش از سال‌ها تجربه در زمینه واردات و ترخیص انواع کالاها می‌تواند انجام امورات گمرکی شما را در کمترین زمان ممکن به انجام برساند. در واقع شرکت ققنوس ترخیص با ترخیص انواع داروهای دامی می‌تواند کمک بسیار زیادی به شما عزیزان در هنگام انجام واردات و ترخیص داروهای دامی و دامپزشکی نماید.

در نظر داشته باشید که شرکت ققنوس ترخیص با داشتن تخصص و تجربه در زمینه انجام واردات و و ترخیص داروهای دامی به مشتریان خود خدماتی ارزنده و قابل اعتماد ارائه می‌دهد. از جمله مهم‌ترین خدمات این شرکت عبارت است از:

  • ارائه مشاوره در زمینه واردات و انجام ترخیص داروهای دامی
  • تنظیم کلیه اسناد مورد نیاز جهت واردات داروهای دامی
  • ترخیص سریع و قانونی انواع کالاها
  • ارائه خدمات گمرکی در زمینه واردات و ترخیص داروهای دامی
  • پشتیبانی و مشاوره پس از ترخیص کالا

از این رو اگر شما عزیزان به دنبال یک شرکت حرفه‌ای در زمینه انجام واردات و ترخیص داروهای دامی می‌باشید، می‌توانید از خدمات شرکت ققنوس ترخیص بهره‌مند شوید.

جمع بندی

در نهایت باید بگوییم رعایت شرایط و ضوابط قانونی برای واردات و ترخیص داروهای دامی و دامپزشکی بسیار مهم است. شما جهت اخذ مجوزهای لازم برای واردات این داروها باید مدارک و مستندات دقیق را به مراکز مربوطه ارائه دهید تا کارشناسان طبق آیین نامه واردات مجوز واردات را برایتان صادر نمایند. ققنوس ترخیص در کنار ارائه مشاوره تخصصی به بازرگانان، تجربه و سابقه درخشانی نیز در زمینه انجام مراحل ترخیص داروهای دامی از گمرک دارد.

بهتر است داروها زیاد در انبار گمرک نمانند تا هم سلامت آنها دچار مشکل نشود و هم هزینه نگهداری و ترخیص زیاد نشود. از جمله خدمات ققنوس ترخیص در این زمینه: ثبت سفارش، اخذ مجوزات، ترخیص سریع داروها از گمرک، پیگیری اسناد و… می‌باشد. اگر هرگونه سوالی در خصوص ترخیص داروهای دامی و دامپزشکی از گمرک دارید با کارشناسان ترخیص کار ما تماس بگیرید.

واردات و ترخیص داروهای دامی چه هزینه‌هایی را به دنبال دارد؟

مهم‌ترین هزینه‌های واردات داروهای دامی شامل هزینه ترخیص داروهای دامی، تعرفه گمرکی، هزینه انبارداری، باربری و مواردی از این قبیل می‌شود.

واردات داروهای دامی به ایران از چه کشورهایی صورت می‌گیرد؟

کشورهای پیشرو در زمینه واردات داروهای دامی به ایران شامل کشورهایی نظیر اسپانیا، هند، چین، کانادا، ترکمنستان و… می‌شود.

وجود ترخیص کار گمرک جهت واردات داروهای دامی چه اهمیتی دارد؟

پیشبرد امورات گمرکی به طور سریع و بدون اتلاف هزینه به عنوان مهم‌ترین اهمیت وجود ترخیص کار جهت انجام واردات و ترخیص داروهای دامی و دامپزشکی در نظر گرفته می‌شود.

اخذ چه مجوزاتی جهت انجام واردات داروهای دامی لازم است؟

مهم‌ترین این مجوزات شامل مجوز سازمان بهداشت دامی، مجوز سازمان صنعت، معدن و تجارت، مجوز وزارت بهداشت مجوز گواهینامه و دیگر سازمان‌ها می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط