لوگو-ققنوس-ترخیص

۴۸۰۰۰۱۱۰ – ۰۲۱

ترخیص حوله از گمرک / راهنمای کامل واردات حوله

ترخیص حوله از گمرک

فهرست مطالب

ترخیص حوله از گمرک به عنوان پروسه و فرایند پیچیده‌ای در نظر گرفته می‌شود که نیازمند دقت و تبحر بالایی در این زمینه دارد. در نتیجه رعایت مقررات و قوانین ترخیص و واردات حوله موجب خواهد شد که از میزان آسیب و خسارت کاسته گردد. ققنوس ترخیص در این مقاله تلاش دارد تا اطلاعات جامعی را در عرصه ترخیص حوله از گمرک در اختیار شما عزیزان قرار دهد. در ادامه مقاله همراه ما باشید.

آیا واردات حوله به ایران سود آور است؟

بله. شواهد حاکی از آن است که واردات حوله به کشور ما ایران می‌تواند بسیار پرسود و مزایا باشد. به این صورت که چون حوله ها دارای انواع گوناگون و متفاوتی هستند و در زندگی افراد کاربرد زیادی را به خود اختصاص داده است، موجب ایجاد سود بالایی در زمینه واردات را به خود تعلق خواهند داد. در نتیجه بازرگانان و تاجران می توانند جهت کسب سود بالا به واردات و ترخیص حوله از گمرک روی آورند.

واردات حوله
واردات حوله

بهترین کشور جهت واردات حوله به ایران کدام است؟

بهترین کشورها جهت واردات و ترخیص حوله از گمرک کشورهای حاشیه خلیج فارس و کشورهایی نظیر ترکیه و چین می‌باشند. واردات حوله از این کشورها به این علت که مقرون به صرفه و با کیفیت است می‌تواند سود بالایی را برای افراد با همراه داشته باشد. کشور ترکیه نیز به عنوان یکی از کشورهایی در نظر گرفته می‌شود که دارای انواع پارچه های خوب و باکیفیت است. این پارچه ها علاوه بر زیبایی از کیفیت بالایی نیز برخوردارند، از این رو بسیاری از تاجران قصد انجام واردات حوله از این کشور را می‌کنند.

راهنمای واردات حوله به ایران

انجام واردات حوله به ایران مشمول مراحلی می‌شود که باید کلیه آن هارا به درستی و تحت نظارت گمرک انجام برسانید. لازم است بدانید واردات حوله از گمرک از مراحل متفاوتی تشکیل شده است که در ادامه این مطلب از سایت ققنوس ترخیص قصد داریم به توضیح آنها بپردازیم. از مهمترین مراحل واردات حوله به ایران می‌توان به مراحل زیر اشاره نمود:

مرحله اول: انتخاب تامین کننده مناسب کالا جهت خرید

این مرحله در عین حال که بسیار ساده به نظر می‌رسد، اما به عنوان مهمترین مرحله واردات و ترخیص حوله از گمرک در نظر گرفته می‌شود. چرا که در این مرحله شما بایستی بهترین تامین کننده کالا که می‌تواند محصولات شما را تهیه نمایند، را انتخاب نمایید. در صورتی که تامین کننده بتواند به درستی میزان کالای درخواست شده شما را برآورده سازد، در نهایت می‌توانید سود بالایی را نیز از آن خود کنید.

مرحله دوم: مذاکره با فروشنده کالا

این مرحله نیز به اندازه مرحله قبلی ضروری است. در نتیجه شما بایستی پس از انتخاب بهترین تامین کننده کالا در مورد شرایطی مانند شرکت حمل و نقل کالا، حجم کالا، چگونگی انجام فعالیت های گمرکی و مواردی از قبیل با تامین کننده کالا مذاکره و گفتگو نمایید. همچنین می‌توان گفت انجام صحیح این مرحله نیز موجب می‌شود سود کسب شده در نهایت بیشتر باشد.

 مرحله سوم: دریافت مدارکات و مجوزات لازم از تامین کننده کالا

لازم است این نکته را مورد توجه داشته باشید که انجام واردات حوله نیازمند اخذ مجوزاتی از سازمان های گوناگون می‌باشد. همچنین برخی از این مجوزات نیز بایستی توسط تامین کننده کالا اخذ شود. یکی از این مجوزات که بایستی توسط فروشنده و تامین کننده کالا اخذ و دریافت گردد و در نهایت به صاحب کالا داده شود، مجوز پیش فاکتور یا پروفرما می باشد.

پیش فاکتور از جمله مدارکاتی در نظر گرفته می‌شود که در روند انجام پروسه های گمرکی لازم و ضروری می‌باشد و همچنین شامل اطلاعات کلی مانند نام و آدرس فروشنده یا خریدار کالا، نوع و مقدار کالا، سازمان حمل و نقل و ترانزیت کالا و مواردی از این قبیل می‌شود.

مرحله چهارم: انتخاب مناسب یکی از ترم های اینکوترمز

در این مرحله از واردات و ترخیص کالا از گمرک شما بایستی یکی از ترم های اینکوترمز را جهت حمل و نقل کالای خود انتخاب نمایید و پس از پرداخت هزینه های حمل و نقل نسبت به ترخیص و واردات حوله خود اقدام نمایید.

مرحله پنجم: پرداخت هزینه های مربوط به تشریفات گمرکی

این مرحله یکی دیگر از مراحل مهم جهت واردات حوله می‌باشد که در این مرحله بازرگانان و تاجران بایستی کلیه هزینه ها و مخارج کالا را پرداخت نمایند.

مرحله ششم: ارسال محموله های خریداری شده

در این مرحله که به عنوان آخرین مرحله واردات حوله در نظر گرفته می‌شود بایستی کلیه اجناس خریداری شده به کشور ارسال شود تا به بازارهای داخلی وارد گردد.

راهنمای ترخیص حوله از گمرک

علاوه بر مراحل ذکر شده، واردات حوله مشمول مراحلی با عنوان ترخیص کالا از گمرک نیز می‌شود که این مراحل در هنگام ترخیص کالا از گمرک بایستی به طور کامل انجام شود تا در نهایت کالاها بدون مشکل وارد کشور شوند. از مهمترین مراحل ترخیص حوله از گمرک می‌توان به زیر اشاره نمود.

مرحله اول: ثبت سفارش کالا در سامانه مربوط به تجارت یا epl

این مرحله به عنوان ابتدایی ترین و در عین حال مهمترین مرحله ترخیص حوله از گمرک در نظر گرفته خواهد شد. در این مرحله بازرگان و یا تاجر بایستی اطلاعات کالا را به شکل کاملاً دقیق در سامانه امور تجارت گمرکی ثبت نماید. در هنگام وارد کردن اطلاعات این نکته را مورد توجه قرار داشته باشید تا اطلاعات را به شکل کامل وارد نمایید، چرا که اگر اطلاعات وارد شده شما به شکل نادرستی در سامانه ثبت شود مجبور به پرداخت نقد هزینه مربوط به آن خواهید بود.

 مرحله دوم: انجام احراز هویت صحیح کالا

در این مرحله از واردات حوله، کالا بایستی به طور کامل توسط متخصصان فنی اداره گمرک مورد بازرسی و بازبینی قرار بگیرد و کالا به شکل کامل با اطلاعات درج شده در سامانه امور تجارت گمرکی تطابق داده شود، تا در صورت وجود مشکل اصلاح شود.

مرحله سوم: کنترل کالا در مسیر اختصاص یافته به آن

در این مرحله از واردات و ترخیص حوله از گمرک با توجه به مسیر گمرکی اختصاص یافته بایستی کالا مجددا مورد بررسی و بازبینی قرار بگیرد. مسیرهای گمرکی از سه رنگ تشکیل شده اند که شامل رنگ های قرمز، زرد و سبز خواهند بود. همچنین قرار گرفتن کالا در هر کدام از این مسیر ها نیز معنای خاصی را به خود را دارد. به این صورت که اگر کالا در مسیر زرد و یا قرمز قرار بگیرد و مجدداً بایستی توسط کارشناسان امور گمرکی مورد بازبینی قرار بگیرد، اما اگر در مسیر سبز قرار بگیرد نیازی به بازرسی مجدد نخواهد داشت.

مرحله چهارم: اخذ مجوزات و مدارکات ضروری

 در این مرحله از ترخیص حوله از گمرک بایستی مجوزاتی که جهت واردات حوله مورد نیاز است، را از سازمان های گوناگون اخذ کند. این مجوزات را می‌توانید از سازمان های وزارت راه، سازمان بهداشت، سازمان استاندارد و سایر سازمان های دیگر دریافت نمایید.

مرحله پنجم: بررسی کالا توسط متخصصان فنی اداره گمرک

بعد از انجام این مراحل، کالا وارد گمرک خواهد شد. در این مرحله بایستی کالا مجدد توسط کارشناسان و متخصصان فنی مورد بررسی و بازبینی قرار بگیرد.

مرحله ششم: حمل و نقل و ترانزیت کالا

در این مرحله از در واردات حوله پس از کنترل کالا، تاجر و بازرگان بایستی نسبت به حمل و نقل کالای خود اقدام نماید تا پس از آن بتواند مراحل دیگر ترخیص حوله از گمرک را انجام دهد.

مرحله هفتم: ترخیص حوله از گمرک

این مرحله به عنوان آخرین مرحله ترخیص حوله نظر گرفته می‌شود که بازرگان می‌تواند کالای خود را از گمرک ترخیص نماید.

لیست تعرفه و هزینه های واردات حوله

انجام واردات حوله و در نهایت ترخیص آن از گمرک مشمول پرداخت هزینه هایی می‌شود که در هنگام انجام عملیات ترخیص بایستی پرداخت شود تا در نهایت فروشنده کالا بتواند کالای خود را از گمرک ترخیص نماید. از این رو در ادامه مقاله قصد داریم تا به مهمترین هزینه ها و تعرفه های واردات حوله بپردازیم. این هزینه ها عبارتند از:

  • هزینه تهیه حوله از تامین کننده کالا

این مورد به عنوان یکی از اصلی ترین هزینه ها در هنگام واردات حوله در نظر گرفته می‌شود. در این مرحله بایستی خریدار میزان کالای درخواستی خود را به تامین کننده اعلام نماید و پس از پرداخت هزینه های آن نسبت به وارد نمودن آنها اقدام کند.

  • هزینه مربوط به ترانزیت و حمل و نقل حوله

از دیگر هزینه های لازم جهت واردات و ترخیص حوله از گمرک هزینه ترانزیت و حمل و نقل آن می‌باشد. در این مرحله فروشنده کالا بایستی یکی از روش های حمل کالا مانند حمل بار هوایی، حمل بار زمینی، حمل بار دریایی را انتخاب نماید تا کالا به این صورت به دست مشتریان برسد.

  • هزینه مربوط به انبارداری و نگهداری

محصول همانطور که از این مورد نیز اطلاع دارید انجام پروژه ها و فرایندهای گمرکی زمان بر خواهد بود، از این رو بایستی کالا مدت زمانی را در انبارهای گمرک نگهداری شود، که این امر مشمول پرداخت هزینه‌هایی خواهد شد.

  • هزینه کارشناسی کالا

از دیگر هزینه های لازم جهت واردات حواله مربوط به کارشناسی کالا می‌باشد. انواع حوله بعد از اینکه توسط خریدار وارد اداره گمرک شد، بایستی توسط کارشناسان مورد بازرسی قرار بگیرد که این امر مشمول پرداخت هزینه هایی برای فروشنده کالا خواهد شد.

ترخیص حوله از گمرک
ترخیص حوله از گمرک

لیست مجوزات مورد نیاز جهت ترخیص حوله از گمرک

همانطور که در تیتر مراحل واردات حوله نیز اشاره نمودیم جهت انجام صحیح ترخیص حوله از گروه بایستی مدارک و مجوزاتی را به سازمان گمرک ارائه دهید تا در نهایت بتوانید کالای خود را از گمرک ترخیص کنید.

از مهم‌ترین مجوزات جهت واردات حوله می‌توان به مجوزات زیر اشاره نمود:

یکی از مجوزات لازم و ضروری جهت انجام ترخیص حوله از گمرک، مجوز استاندارد کالا می‌باشد. مجوز استاندارد کالا در واقع نشان دهنده استاندارد بودن کالا منطبق با موازین اخلاقی موجود در کشور میباشد.

  • مجوز مربوط به ثبت سفارش محصول

این مجوز نیز یکی از مهمترین مجوزات لازم جهت واردات و ترخیص حوله از گمرک محسوب می‌شود. این مجوز بایستی توسط فروشنده کالا دریافت شود و در نهایت به خریدار ارائه داده شود. همانطور که می‌دانید مجوز ثبت سفارش به طور کلی به معنای خریداری محصول می‌باشد و این یعنی این که کالا قاچاق نیست.

کد تعرفه ی گمرکی حوله در ایران

جهت واردات حوله بایستی از تعرفه آن آگاه باشید تا در نهایت بتوانید به آسانی کالای خود را از گمرک خارج کنید. تعرفه گمرکی جهت ترخیص حوله از گمرک در ردیف 48182000 قرار می‌گیرد.

مدارک لازم جهت ترخیص حوله از گمرک

انجام واردات و ترخیص حوله از گمرک همواره به عنوان یکی از امورتی در نظر گرفته می‌شود که همانند واردات دیگر محصولات نیازمند دریافت و اخذ مدارک لازم در این زمینه می‌باشد. این رو با توجه به اینکه اخذ کلیه مدارک و اسناد از سازمان‌های معتبر لازم و ضروری می‌باشد. در این بخش از مقاله قصد داریم تا شما عزیزان را با مهم‌ترین مدارک لازم جهت واردات و ترخیص حوله از گمرک آشنا سازیم. مهم‌ترین اسناد و مدارک جهت انجام واردات و ترخیص حوله از گمرک عبارت است از:

  • کارت بازرگانی
  • اسناد مربوط به بارنامه کالا
  • پروفرما یا پیش فاکتور
  • ترخیصیه کالا
  • لیست عدل‌بندی و یا پکینگ لیست
  • اسناد مربوط به بیمه کالا
  • مدارک مربوط به گواهی مبدأ
  • فاکتور خرید کالا

انواع لوازم حمام و دستشویی وارداتی

وجود لوازم حمام و دستشویی در هر خانه و محل کاری به عنوان امری ضروری در نظر گرفته می‌شود. از این رو جهت خرید تجهیزات و لوازم حمام و دستشویی لازم است پیش از خرید به سه عامل اصلی هزینه، کیفیت و زیبایی را در نظر بگیرید. داشتن یک دوش زیبا برای حمام و یا بک روشوی زیبا برای سرویس بهداشتی می‌تواند ظاهر شیک به دکوراسیون سرویس بهداشتی شما بدهد.

همچنین خریداری کالاهای با کیفیت موجب می‌شود تا از تعویض و یا تعمیر لوازم در کوتاه مدت جلوگیری به عمل آورده شود. از این رو اهمیت وجود لوازم حمام و دستشویی بسیار گسترده شده است در نتیجه سالانه حجم بسیار زیادی از انواع لوازم حمام و دستشویی از کشورهای همسایه به ایران وارد می‌شود که مهم‌ترین آنها عبارت است از:

  1. تجهیزات سرویس بهداشتی که شامل وسایلی مانند آینه، جادستمالی، جاحوله‌ای، جا صابونی، جا مسواکی، پایه، رول، دستمال کاغذی، سطل آشغال، فرچه شست و شو، سیستم تهویه و فلاش تانک می‌شود.
  2. از دیگر انواع لوازم حمام و دستشویی فرعی می‌توان به اکسسوری‌های تزیینی، کابین دوش، حوله خشک کن، شلف، وان و جکوزی نیز اشاره کرد.

لازم است این نکته را به خاطر داشته باشید که کلیه این لوازم در سطح داخلی کشور تولید می‌گردد. اما با توجه به اینکه استقبال افراد از انواع وسایل تزیینی و لوازم حمام و دستشویی بسیار زیاد است دولت مجبور است تا به انجام واردات روی بیاورد.

دلایل نیاز به استخدام ترخیص کار

جهت انجام ترخیص کالا نیاز است تا برخی از اصول و قوانین رعایت گردد. چرا که عدم شناخت این قوانین و نداشتن تجربه کافی در زمینه واردات و ترخیص حوله از گمرک می‌تواند مشکلات زیادی را برای شما به بار بیاورد به همین علت فرایند ترخیص کالا فرایندی دشوار و زمانبر در نظر گرفته می‌شود. از این رو در همان ابتدا یکی از بهترین کارها جهت جلوگیری از بروز هرگونه مشکل این است که از کمک یک ترخیص کار حرفه‌ای گمرک برای انجام آسان و صحیح کارها گرفته گردد تا امورات گمرکی در کمترین زمان ممکن به انجام برسد.

همچنین می‌توان گفت عدم شناخت کافی مراحل ترخیص کالا، موجب خواهد شد تا پروسه درخواست کالا به درازا کشیده شود که این موجب بروز هزینه‌هایی در این زمینه خواهد شد چرا که در صورت طولانی شدن مدت زمان ترخیص کالا، محصول بایستی مدت زمان بیشتری را در انبارهای گمرکی نگه داشته گردد و این امر موجب ایجاد هزینه نگهداری کالا خواهد شد.

از طرف دیگر می‌توان گفت طولانی شدن فرایند ترخیص کالا به منزله راکد شدن سرمایه فرد بازرگان خواهد شد و قطعاً برای او ضررهای مالی را در پی خواهد داشت. از این رو فرد وارد کننده جهت جبران خسارت به بالا بردن قیمت کالای خود اکتفا می‌کند و این موجب افزایش قیمت در سطح بازارهای داخلی خواهد شد. از این رو بهتر در ابتدای کار از یک ترخیص کار حرفه‌ای در این زمینه کمک بگیریم.

چرا برای واردات و ترخیص حوله از ققنوس ترخیص استفاده کنید؟

انجام صحیح تشریفات گمرکی نیازمند اطلاعات کامل و جامع در این زمینه می‌باشد. در نتیجه جهت انجام صحیح ترخیص حوله از گمرک بایستی با مراحل آن به شکل کامل آشنایی داشته باشید. چرا که در صورت نداشتن آگاهی های لازم در این زمینه ممکن است کالای شما مدت زمان بیشتری را در اداره گمرک باقی بماند و در نهایت موجب ضرر و زیان برای شما شود.

از این رو، اگر قصد واردات حوله و یا ترخیص آن از گمرک را دارید، بهتر است در ابتدا از شرکت بازرگانی معتبر مانند شرکت ققنوس ترخیص کمک بگیرید تا متخصصان ما بتوانند مراحل ترخیص کالا از گمرک را به آسانی و در کمترین زمان ممکن برای شما عزیزان به ثمر برساند تا در نهایت سود بالایی را کسب کنید.

جمع بندی

در این مقاله از سوی شرکت ققنوس ترخیص تلاش داریم تا شما را با نحوه واردات حوله و در پی آن ترخیص کالا از گمرک آشنا سازیم. لازم به ذکر است که شما عزیزان می‌توانید از خدمات شرکت بازرگانی ققنوس ترخیص مانند ثبت سفارش کالا، اخذ مجوزات رسمی از سازمان های معتبر، ترانزیت و ترانشیپ کالا، تخصیص ارز نیمایی، مشاوره بازرگانی و مواردی از این قبیل بهره‌مند شوید. در نتیجه ما به شما پیشنهاد می‌کنیم تا امورات مربوط به ترخیص کاری خود را به کارشناسان ما بسپارید.

مهم‌ترین مدارکی که جهت واردات حوله لازم است چیست؟

مهم‌ترین این مدارکات شامل مدارک مربوط به ترخیصیه کالا، مدارک مربوط به بارنامه و بیمه نامه کالا، اسناد مربوط به پروفرما و پکینگ لیست و غیره می‌شود.

وجود ترخیص کار جهت انجام واردات چه اهمیتی دارد؟

با توجه به اینکه انجام واردات پروسه‌ای زمان‌بر و پیچیده می‌باشد، وجود فردی با مهارت و با تجربه در این زمینه جهت انجام امورات گمرکی مهم و ضروری می‌باشد.

مهم‌ترین انواع تجهیزات حمام و سرویس بهداشتی وارداتی چیست؟

لوازمی مانند سطل آشغال، فرچه، سیستم تهویه، فلاش تانک، جاحوله‌ای، آیینه و جادستمالی به عنوان مهم‌ترین تجهیزات حمام و سرویس بهداشتی وارداتی در نظر گرفته می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط