لوگو-ققنوس-ترخیص

۴۸۰۰۰۱۱۰ – ۰۲۱

ترخیص جوراب از گمرک / راهنمای واردات جوراب از چین

ترخیص جوراب از گمرک

فهرست مطالب

انواع جوراب از زمان های گذشته جهت پوشش پا برای زنان، مردان، کودکان و.. استفاده می‌شده است. اما لازم است بدانید امروزه استفاده از جوراب علاوه بر پوششی برای پا در موارد و حوزه های متنوع دیگری مانند تزئینی، انواع ست لباس، گرم کردن پا و مواردی از این قبیل استفاده می‌شود و همین امر نیاز به واردات و ترخیص جوراب از گمرک را حائز اهمیت کرده است. در نتیجه اگر شما فردی هستید که قصد انجام واردات جوراب از چین را دارید به شما پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مقاله از سوی شرکت ققنوس ترخیص همراه ما باشید تا توضیحات اجمالی در باب نحوه ترخیص جوراب از گمرک  بپردازیم.

آیا واردات جوراب به ایران سود آور است ؟

همانطور که در ابتدای مقدمه مقاله عنوان شد واردات جوراب از چین و همچنین سایر کشورها به این علت که در موارد متعدد و گسترده‌ای مانند ست کردن با انواع لباس، پوشاندن و گرم کردن پا و حالت تزیینی به کار گرفته می‌شود می‌تواند بسیار سودمند حاصل شود. همچنین با توجه به این امر که جوراب های وارداتی حالت فانتزی تری نسبت به جوراب های داخلی دارند؛ در نتیجه از محبوبیت بالاتری نیز برخوردار می‌باشند. همین مورد موجب استقبال بالای جوانان و سایر افراد جامعه از انواع جوراب وارداتی شده است. در نتیجه شما می‌توانید با واردات جوراب از چین و  انجام صحیح ترخیص جوراب از گمرک در نهایت سود کلانی را به دست آورید.

ترخیص جوراب از گمرک
ترخیص جوراب از گمرک

بهترین کشور جهت واردات جوراب به ایران کدام است؟

لازم است بدانید بیشترین حجم واردات جوراب از کشورهایی نظیر ترکیه‌ و چین و صورت می‌گیرد. کشور چین با دارا بودن کارخانه‌ های بسیار زیاد و برخورداری از مواد اولیه با کیفیت، به عنوان یکی از بهترین تولیدکنندگان و تامین‌کنندگان پوشاک در عرصه جهانی به شمار می‌رود. کشور چین با اعمال سیاست‌ های اقتصادی به روز و هوشمندانه توانسته است کلیه محصولات ساخت خود را با ارزان‌ترین و مقرون با صرفه ترین قیمت ممکن به فروش برساند.

در نتیجه همین این امر موجب افزایش تمایل واردات و صادرات تاجران با کشور چین شده است و بخش عظیمی از واردات در سطح کشور مختص به واردات جوراب از چین است. همچنین امارات که در نزدیکی کشور ایران واقع شده است، حمل محصول را با کمترین قیمت حاصل خواهد کرد. از این رو این دو کشور به عنوان بهترین مقاصد تجاری جهت واردات و ترخیص جوراب از گمرک پوشاک شناخته می‌شوند.

راهنمای واردات جوراب به ایران

واردات جوراب از چین شامل مراحلی اساسی می‌شود که انجام صحیح هر کدام از آنها دقت و زمان متناسب با خود را می‌طلبد. چرا که سهل انگاری در هر کدام از این مراحل موجب می‌شود تا متحمل هزینه‌های بسیاری گردید. در نتیجه بهتر است در ابتدای کار با مراحل واردات جوراب از چین آشنایی پیدا کنید تا بتوانید به شیوه صحیح به واردات کالا بپردازید. مهم ترین مراحل واردات از چین عبارتند از:

مرحله اول: انتخاب مناسب ترین فروشنده و تامین کننده کالا

این مرحله یکی از مهمترین مراحل جهت واردات جوراب از چین در نظر گرفته می‌شود. به عنوان نمونه، شما می‌توانید جهت واردات جوراب از چین از سایت های متنوع محصول خود را خریداری کنید یا از طریق نمایشگاه های بین المللی اقدام به خرید کالا نمایید. در نتیجه لازم است بدانید کلیه این روش ها جهت شناسایی و مقایسه بهترین فروشنده بسیار مناسب هستند، اما توجه داشته باشید که هرچه بتوانید این مرحله را به شیوه صحیح تری انجام دهید و بهترین فروشنده را انتخاب کنید قطعاً در نهایت سود بالاتری هم نصیب شما خواهد شد.

مرحله دوم: گفتگو با فروشنده و تامین کننده کالا

این مرحله نیز به اندازه مرحله انتخاب تامین کننده مناسب، مهم و کاربردی است. در این مرحله شما بایستی فروشنده و تامین کننده مناسب خود را انتخاب کنید و با او در مورد شرایط خرید و فروش کالا مذاکره نمایید. تا در نهایت بتوانید کالای خود را با توجه به شرایطی که در نظر گرفته شده است، نهایی و به توافق برسانید.

مرحله سوم: اخذ مدرکی با عنوان پروفرما از تامین کننده کالا

در این مرحله شما باید اسناد و مدارک مربوطه که جهت ترخیص جوراب از گمرک لازم و ضروری است را از فروشنده اخذ نماید. که یکی از این مدارک پروفرما یا پیش فاکتور می‌باشد. در واقع پروفرما یا پیش فاکتور مدرکی است که به وسیله فروشنده صادر خواهد شد و اطلاعاتی مانند نام و آدرس فروشنده کالا، شرکت تامین کننده کالا، نحوه حمل کالا، نوع کالا، مشخصات کامل کالا، مقدار کالا و مواردی از این قبیل در آن درج شده است.

مرحله چهارم: انتخاب ترم متناسب جهت حمل و نقل جوراب

در این مرحله باید یکی از ترم های اینکوترمز را جهت حمل کالا انتخاب نمایید تا در نهایت بتوانید هزینه ها و تعرفه های حمل و نقل را بین خود و فروشنده کالا تقسیم نمایید. لازم به ذکر است که رایج ترین ترم های حمل کالا جهت ترخیص جوراب از گمرک گروه F و  E است.

مرحله پنجم: پرداخت هزینه های موجود

در این مرحله با توجه به پروفرمایی که از فروشنده کالا اخذ نموده اید. مبلغ مربوطه جهت خرید جوراب در نظر گرفته شده است که شما موظف به پرداخت آن می‌باشید. در نتیجه جهت انجام مراحل بعدی بایستی هزینه های موجود را پرداخت نمایید.

مرحله ششم: ارسال جوراب های خریداری شده

در این مرحله که پیش از مرحله ترخیص جوراب از گمرک در نظر گرفته می‌شود بایستی جوراب های خریداری شده با روش هایی مانند حمل بار هوایی، دریایی و.. به دست خریدار برسد.

راهنمای ترخیص جوراب از گمرک

پس از انجام صحیح مراحل واردات جوراب از چین نوبت به انجام مراحل ترخیص جوراب از گمرک می‌رسد. این مراحل بسیار پیچیده و زمان بر هستند؛ در نتیجه بهتر است تا با آگاهی بالا صورت پذیرد. قصد داریم تا در ادامه مقاله به مهم‌ترین مراحل ترخیص جوراب از گمرک  بپردازیم. این مراحل عبارتند از:

  • ثبت داده‌های کالا در سامانه epl

این مرحله به عنوان اولین و مهمترین مرحل واردات و ترخیص جوراب از گمرک در نظر گرفته می‌شود. در مرحله می‌توانیم با تهیه اسناد و مدارکی مانند پروفرما نسبت به تنظیم اظهارنامه گمرکی و ثبت اطلاعات در سامانه epl اقدام نماییم.

پس از اینکه اطلاعات کالای شما در سامانه جامع امور گمرکی یا همان ای پی ال ثبت گردید، توسط کارشناسان احراز هویت گمرک مورد بازبینی قرار می‌گیرد تا در صورت عدم وجود مشکل در اطلاعات، شماره کوتاژ آن  صادر گردد.

  • کنترل کالا و تعیین ارزش گذاری کالا

در صورتی که جوراب های خریداری شده شما در مسیر سبز گمرکی قرار بگیرد به شکل مستقیم وارد صندوق خواهد شد و بعد از آن بایستی واریزی های لازم صورت بگیرد. اما اگر کالا در مسیر قرمز با زرد قرار بگیرد، نیاز به بررسی و بازبینی مجدد دارد.

  • اخذ مجوزات لازم از سازمان های مربوطه

جهت انجام صحیح ترخیص جوراب از گمرک بایستی کلیه مجوزات در مرحله ثبت سفارش کالا، اخذ گردد.پرداخت هزینه ها و تعرفه های مربوط به گمرک در این مرحله پس از آن که کالا توسط کارشناسان مورد بررسی قرار گرفت، در صورت تایید بایستی نسبت به ترخیص آن و پرداخت هزینه های گمرکی،اقدام نمایید. پس از واریز هزینه های معین شده، می‌توانید مجوز ترخیص کالا را دریافت و در نهایت مرحله آخر ترخیص جوراب از گمرک را انجام دهید.

  • ترخیص جوراب از گمرک

پس از اینکه کلیه مدارک و مجوزات از سازمان های مربوطه اخذ گردید و هزینه های گمرکی پرداخت شد. در این مرحله می‌توانید کالاهای خود را از گمرک خارج کنید.

لیست تعرفه و هزینه های واردات جوراب

انجام کامل مراحل ترخیص جوراب از گمرک نیازمند پرداخت هزینه ها و تعرفه گمرکی مخصوص به خود می‌باشد که هر فردی اعم از تاجر و یا موکل وی بایستی کلیه هزینه های واردات را پرداخت کند تا در نهایت بتواند کالای خود را از گمرک ترخیص و به دست مشتریان برساند. در نتیجه در ادامه این مقاله قصد داریم تا شما عزیزان را با مهمترین هزینه های واردات جوراب از چین آشنا سازیم که این هزینه ها عبارتند از:

  • پرداخت هزینه های خرید جوراب

این مورد به عنوان اصلی ترین هزینه واردات جوراب از گمرک در نظر گرفته می‌شود؛ چرا که در این مرحله تاجر بایستی کلیه سرمایه خود را جهت پرداخت هزینه خرید جوراب صرف نماید.

  • هزینه حمل و ترانزیت کالا

از دیگر هزینه های مربوط ترخیص جوراب از گمرک مربوط به ترانزیت آن میباشد که فرد بایستی ابتدا نحوه ترانزیت کالا را انتخاب و هزینه مربوط به آن را پرداخت نماید.

واردات جوراب از چین
واردات جوراب از چین

لیست مجوزات مورد نیاز جهت ترخیص جوراب از گمرک

جهت ترخیص جوراب از گمرک باید در ابتدای کار مجوزات مربوط به آن را از سازمان های مربوط اخذ و دریافت کنید تا بتوانید مراحل انجام کار را تا انتها به درستی انجام دهید. مهمترین مجوزات جهت واردات جوراب از چین عبارتند از:

  • مجوز مربوط به ثبت سفارش جوراب

از دیگر مجوزات و اسناد مهم جهت ترخیص جوراب از گمرک مجوز ثبت سفارش محصول می‌باشد. از این رو هر فردی اعم از حقیقی یا حقوقی که قصد انجام واردات جوراب از چین را دارد بایستی در ابتدای کار مجوز ثبت سفارش را دریافت نمایند تا بتوانند سایر مجوزات مربوط به محصول را کسب کند.

از دیگر مجوزات مهم جهت واردات جوراب از چین مجوز استاندارد کالا می‌باشد. لازم است بدانید مجوز استاندارد کالا توسط آزمایشگاه هایی که تحت نظر اداره گمرک هستند، صادر می‌شود به این صورت که این کارشناسان استاندارد کالای مورد نظر را با توجه به موازین اخلاقی و مواردی از این قبیل می‌سنجند تا در نهایت استاندارد کالا تعیین شود.

تعرفه ی گمرکی جوراب در ایران

تعرفه گمرکی واردات جوراب از چین شامل موارد ذیل می‌گردد:

  • کد تعرفه گمرکی جهت ترخیص جوراب شلواری در ردیف 6115 قرار می‌گیرد‌.
  • کد تعرفه گمرکی جهت ترخیص جوراب واریس و جوراب های تراکمی  در ردیف 61151000 قرار می‌گیرد.
  • کد تعرفه گمرکی جهت ترخیص جوراب های ساق بلند در ردیف 61153000 قرار می‌گیرد.

مدارک لازم جهت ترخیص جوراب از گمرک

مرحله ترخیص جوراب از گمرک یکی از مراحل مهم در زمینه واردات این نوع محموله تحاری وارداتی است که به علت مدارک متعددی که نیاز خواهد داشت، به مرحله ای دشوار و پیچیده تبدیل شده است؛ زیرا تهیه هر کدام از این مدارک از ارگان های مختلف پروسه ای زمان بر خواهد بود. از جمله مدارک مورد نیاز برای ترخیص جوراب از گمرک می توان به موارد ذکر شده در زیر اشاره نمود:

  • کارت بازرگانی
  • مجوز ورود محموله جوراب به کشور
  • مجوز ثبت سفارش جوراب در سایت epl
  • شماره کوتاژ
  • گواهی مبداء
  • گواهی ترخیصیه
  • بیمه نامه
  • بارنامه
  • اعلامیه تامین ارز
  • قبض انبار
  • برگ سبز گمرکی
  • اظهار نامه گمرکی
  • فهرست عدل بندی
  • و ….

نحوه واردات جوراب از چین به ایران

نحوه واردات جوراب از چین به ایران از چندین مرحله مختلف تشکیل شده است. توجه به تمامی این مراحل و انجام هر کدام از آن ها در نهایت دقت و توجه بسیار‌‌ در روند سود آوری محموله تجاری جوراب تاثیر گذار خواهد بود. نحوه واردات جوراب از چین به ایران به صورت زیر می باشد:

  • منبع: افرادی که قصد واردات محموله تجاری جوراب از کشور چین را دارند باید در اولین قدم، به انتخاب یک تولید کننده یا فروشنده مناسب در این کشور بپردازند.
  • شناخت قوانین: افرادی که قصد واردات جوراب از کشور چین به ایران را دارند لازم است با قوانین مربوط به صادرات و واردات جوراب در هر دو کشور مبداء و مقصد آشنا شوند.
  • دریافت مجوز: دو مورد از مجوزهای مهمی که لازم است در مرحله های ابتدایی واردات جوراب از چین به ایران تهیه شود شامل مجوز ورود جوراب به کشور و مجوز ثبت سفارش کالا می باشد.
  • تقاضای خرید: در این مرحله از واردات جوراب لازم است خریدار در راستای تهیه این کالای تجاری، یک درخواست مکتوب را با ذکر موارد مد نظر، برای شکرت فروشنده ارسال کند.
  • دریافت پیش فاکتورو ثبت سفارش کالا: پر صورتی که شرکت مورد نظر با تقاضای خریدار موافقت کند لازم است خریدار یک پیش فاکتور از کالاهای مورد نظر خود را از فروشنده دریافت نموده و با استفاده از آن مرحله ی ثبت سفارش کالا در سامانه جامع امور گمرکی را به انجام رساند.
  • تنظیم قرار داد: در صورتی که محموله تجاری جوراب های وارداتی از چین در مرحله ثبت سفارش کالا تایید شوند، خریدار می تواند به تنظیم قرار داد با فروشنده بپردازد.
  • پرداخت هزینه خرید: در این مرحله خریدار باید ارز تهیه شده را بر اساس توافق انجام شده و روش ذکر شده در قرار داد، به فروشنده تحویل دهد.
  • حمل و نقل بین المللی: مرحله بعدی واردات جوراب از چین مربوط به حمل و نقل است. در این مرحله یکی از طرفین قرار داد باید با یک شرکت حمل و نقل بین المللی برای جابه جایی این محموله تجاری قرار داد ببندد.
  • ترخیص: آخرین مرحله ی واردات جوراب مربوط به ترخیص این محموله تجاری از گمرک می باشد. وارد کنندگان جوراب از چین می توانند ترخیص این محموله تجاری از گمرک را به ترخیص کاران ما در گروه ققنوس ترخیص واگذار نمایند.

انواع جوراب های وارداتی به ایران

جوراب های وارداتی به کشور انواع مختلفی دارند که هر کدام در دسته های گوناگونی قرار می گیرند. از جمله انواع جوراب های وارداتی می توان به موارد ذکر شده در زیر اشاره کرد:

  • جوراب های مصنوعی: یکی از انواع جوراب های وارداتی، جوراب های مصنوعی هستند. علت نام گذاری این نوع جوراب ها به خاطر جنس آن ها خواهد بود. جوراب های مصنوعی از موادی همچون نایلون و پلی استر تهیه می شوند. این نوع از جوراب ها قیمت ارزانی دارند.
  • جوراب های ابریشمی: یکی از انواع جوراب های وارداتی، جوراب های ابریشمی هستند. این نوع از جوراب ها از الیاف ابریشمی نازک ساخته می شوند و بیشتر برای ایجاد ظاهری شیک مورد استفاده افراد قرار خواهند گرفت.
  • جوراب های نخ و پنبه: یکی پیگر از انواع جوراب های وارداتی شامل جوراب های نخ و پنبه هستند و همان طور که از نام آن ها مشخص است این جوراب ها از جنس نخ و پنبه تهیه می شوند. این نوع جوراب ها که جزء پر فروش ترین جوراب های وارداتی به شمار می آیند در طرح ها و رنگ های مختلف، قابل استفاده برای استایل های گوناگون هستند.

بهترین روش حمل و نقل جوراب های وارداتی

یکی از مراحل واردات جوراب به ایران، مربوط به حمل و نقل این نوع محموله تجاری می باشد. برای حمل و نقل جوراب از چین سه روش حمل و نقل دریایی، هوایی و زمینی وجود دارد. صاحبان کالا برای این که بتوانند بهترین روش را برای حمل و نقل بین المللی این محموله تجاری انتخاب کنند، لازم است به عوامل گوناگونی توجه کنند.

یکی از نکاتی که به انتخاب بهترین روش حمل و نقل کمک خواهد کرد حجم و وزن محموله تجاری خواهد بود. در صورتی که حجم و وزن محموله تجاری کم باشد می توان با استفاده از روش حمل هوایی محموله جوراب را جابه جا کرد و در صورت حجم و وزن بالا می توان از روش حمل دریایی استفاده نمود. همچنین هزینه حمل و نقل دریایی نسبت به حمل و نقل زمینی مناسب تر خواهد بود.

چرا برای واردات و ترخیص جوراب از ققنوس ترخیص استفاده کنید؟

همواره انجام صحیح واردات جوراب از چین نیازمند انجام مراحل آن به صورت کاملا دقیق و کامل می‌باشد. چرا که اگر در هر کدام از مراحل انجام ترخیص جوراب از گمرک دچار مشکل شوید، در نهایت کالای شما مدت زمان بیشتری در گمرک باقی خواهند ماند و این امر موجب ضرر برای شما خواهد شد.در نهایت اگر شما فردی هستید که می‌خواهید مراحل و تشریفات گمرکی را با کمترین هزینه و زمان ممکن انجام دهید، بایستی از یک شرکت ترخیص کار مانند شرکت ققنوس ترخیص کمک بگیرید.

ققنوس ترخیص و بیش از ۸ سال سابقه در زمینه ترخیص کاری و همچنین موارد دیگری مانند ثبت سفارش کالا، اخذ مجوزات لازم از سازمان های ذی نفع گمرک، تخصیص و تامین ارز و مواردی از این قبیل‌ ترخیص کالای شما را با دقت در کمترین زمان ممکن به انجام خواهد رساند.

جمع بندی

در مقاله از سوی شرکت ققنوس ترخیص تلاش کردیم تا شما عزیزان با نحوه واردات جوراب از چین و به دنبال آن با نحوه ترخیص جوراب از گمرک آشنا کنیم. همچنین حتما برای شما این سوال پیش آمده است که چگونه می‌توان به انجام واردات جوراب از چین روی آورد؟ در پاسخ به این سوال می‌توان گفت شما عزیزان میتوانید با بهره گیری از شرکت های معتبر بازرگانی مانند شرکت ققنوس ترخیص کلیه امورات مربوط به تشریفات گمرکی خود را به این شرکت سپرده و با خیالی آسوده به بخش‌های دیگر کار خود بپردازید.

برای ترخیص جوراب به چه مجوزهایی نیاز است؟

از جمله مجوزهای مورد نیاز برای ترخیص جوراب می توان به مواردی همچون مجوز واردات، مجوز استاندار، مجوز بهداشت برای جوراب هایی با خاصیت درمانی مانند جوراب واریس و …. اشاره کرد.

هزینه های واردات جوراب شامل چه مواردی می شود؟

از جمله هزینه هایی که لازم است برای واردات جوراب پرداخت شود می توان به مواردی چون هزینه خرید محصول، هزینه حمل و‌نقل، هزینه بیمه، هزینه های گمرکی و … اشاره کرد.

انواع جوراب های وارداتی چیست؟

جوراب ها بر اساس جنس ساخت آن ها در دسته های مختلف قرار می گیرند که از جمله آن ها می توان به جوراب مصنوعی، جوراب نخ و پنبه، جوراب ابریشمی و …. اشاره کرد.

چه مدارکی برای ترخیص جوراب از گمرک نیاز است؟

از جمله مدارک لازم برای ترخیص جوراب از گمرک می توان به مدارکی چون کارت بازرگانی، بیمه نامه، بارنامه، گواهی مبداء، گواهی ترخیصیه، قبض انبار و… اشاره کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط