لوگو-ققنوس-ترخیص

۴۸۰۰۰۱۱۰ – ۰۲۱

چگونگی واردات و ترخیص جرثقیل از گمرک | صفر تا صد ترخیص جرثقیل

ترخیص جرثقیل از گمرک

فهرست مطالب

جرثقیل به عنوان یکی از ابزار آلات و وسایل مهمی در نظر گرفته می‌شود که جهت ساخت و ساز انواع ساختمان ها، جاده ها و راه ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. از این رو ترخیص جرثقیل از گمرک یکی از موضوعات مهم در عرصه تجارت و بازرگانی به شمار میرود. واردات جرثقیل برای انواع گوناگون آن مانند ۲۵ تنی و یا حتی وزن های بالاتر برای نوع مستعمل و دست دوم به کشور آزاد شده است.

لازم به ذکر است جرثقیل ها بر اساس بازو به دو نوع تقسیم بندی می‌شوند، که نوع اول جرثقیل هایی با بازوهای هیدرولیکی و نوع دوم جرثقیل هایی با بازوی کابلی می‌باشند. در ادامه در این مقاله از سوی شرکت ققنوس ترخیص، قصد داریم به توضیحاتی در مورد نحوه واردات جرثقیل از گمرک و همچنین ترخیص کالا از گمرک بپردازیم. در ادامه همراه ما باشید.

مراحل واردات و ترخیص جرثقیل از گمرک

در حال حاضر در کشور به علت توسعه و گسترش ساخت و سازهای ساختمانی و همچنین راهسازی نیاز به واردات جرثقیل از گمرک امری ضروری و مهم در این عرصه می‌باشد. اما لازم به ذکر است که واردات و ترخیص جرثقیل از گمرک نیاز به پشت سر گذاشتن مراحل و شرایط متفاوتی را دارد که این مراحل با توجه به قوانین مربوط به به واردات و ترخیص جرثقیل از گمرک امکان پذیر خواهد بود.

لازم به ذکر است داشتن آگاهی و دانش فنی در زمینه ترخیص جرثقیل و واردات جرثقیل به شما تاجران عزیز کمک خواهد کرد، تا بتوانید بدون ایجاد مشکلی کالای خود را وارد کشور کنید. این کار گاهی نیازمند یاری گرفتن از افراد با تجربه و کاردان در این حیطه می‌باشد تا بتوانید بدون تحمل زیان و ضرری اقدام به ترخیص و واردات جرثقیل از گمرک نمایید.

در این حیطه شرکت های بازرگانی معتبر با داشتن دانش کافی و مشاوران مجرب می‌توانند شما را در این زمینه یاری کنند. شرکت های بازرگانی معتبر مانند شرکت ققنوس ترخیص به صورت عمده به فعالیت و خدمات متنوعی در زمینه واردات جرثقیل و همچنین ترخیص کالا از گمرک را به ثمر می‌رساند.

واردات جرثقیل از گمرک
واردات جرثقیل از گمرک

لازم به ذکر است که کاربرد جرثقیل در ساختمان سازی و جابجایی اجسام به عنوان یکی از اصلی ترین اقدامات مرتبط در این زمینه در نظر گرفته میشود. واردات جرثقیل از گمرک به عنوان یکی از تجارت های پرسود در سطح کشوز در نظر گرفته می شود که بیشترین حجم واردات این کالا از چین و آلمان است. لازم به ذکر است جهت ترخیص جرثقیل باید مجوز های لازم را اخذ کنید، تا هنگام ورود کالا و ترخیص کالا از گمرک دچار مشکل نشوید. از مهمترین مدارکی که جهت واردات جرثقیل و همچنین ترخیص جرثقیل از گمرک به کار می آید می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • اعطای امضای اظهارنامه توسط شما و همچنین توسط مسئول گمرک
  • ارائه کارت بازرگانی و نیز کپی آن
  • ارائه گواهی مبدا ترخیص کالا از گمرک
  • ارائه رسید خرید جرثقیل
  • ارائه رسید انواع بیمه های گمرکی

همچنین در کنار این مدارک توجه داشته باشید که ارائه کارت بازرگانی به عنوان یکی از مهم ترین مدارک برای شروع هر تجارت و بازرگانی در نظر گرفته می‌شود، همچنین استفاده از کارت بازرگانی دیگر بازرگانان به لحاظ قانونی جرم بوده و می‌تواند منجر به بدهی های سنگین مالیاتی شود و واردات و ترخیص جرثقیل از گمرک را برای شما مشکل کند. از این رو لازم است هرچند مدت طولانی که جهت اخذ کارت بازرگانی طول بکشد صبر کنید و نسبت به دریافت این کارت برای شروع تجارت خود اقدام کنید، چرا که واردات جرثقیل و ترخیص کالا از گمرک وابسته به داشتن کارت بازرگانی می‌باشد.

ترخیص جرثقیل به چه عواملی بستگی دارد؟

می توان گفت یکی از عمده کالاهای وارداتی که از کشورهای آلمان و چین به کشور ایران صورت میگیرد، واردات جرثقیل می‌باشد. لازم‌ به ذکر است این واردات مانند سایر موارد وارداتی مشمول به اخذ مجوزهای لازم جهت ترخیص جرثقیل می‌باشد. همچنین ترخیص جرثقیل از گمرک به عوامل متعددی بستگی دارد که یکی از این عوامل اخذ اسناد و مجوزات لازم جهت ترخیص کالا از گمرک می‌باشد.

همچنین انجام دادن مراحل گمرکی به صورت درست یکی از عواملی است که در پیش برد ترخیص جرثقیل بسیار موثر و تاثیر گذار است. از این رو، ققنوس ترخیص با دارا بودن کادری مجرب که با اصول و قوانین و همچنین راهکارهای ترخیص کالا از گمرک آشنایی دارند، آمادگی خود را جهت یاری به شما در ترخیص جرثقیل اعلام می کند. ما مفتخریم با داشتن مشاوران مجرب در این زمینه در پیش برد اهداف تجاری شما هم قدم و یاری رسان شما باشیم.

مدارک مورد نیاز برای ترخیص جرثقیل از گمرک و اخذ مجوزهای لازم

جهت انجام واردات و به ویژه ترخیص جرثقیل از گمرک باید مراحل و پروسه های مورد نیاز کار را با اخذ و در دست داشتن مدارک و مجوزهای ضروری ترخیص کالا از کمرگ انجام دهید. لازم به ذکر است در صورت عدم وجود یکی از مدارک لازم جهت ترخیص و واردات جرثقیل از گمرک، با مشکلات جدی روبرو خواهید شد. به طوری که گاهی هفته ها، ماه ها و یا حتی سال ها امکان قرار گرفتن جرثقیل وارد شده در انبار گمرک وجود خواهد داشت.

از این رو وارد کننده کالا باید هزینه هنگفت و اضافی را بابت انبار و خسارت های ناشی از آن در نظر داشته باشد. پس اگر دنبال مراحل اصولی کار با هدف ترخیص جرثقیل و اخذ مجوزات لازم هستید باید تمامی مدارک و اسناد لازم را قبل از دست به اقدام زدن هر کاری تهیه نمایید که این مدارک عبارتند از:

اخذ پرینت اظهارنامه

قبل از آغاز فرایند واردات جرثقیل شخص وارد کننده کالا باید اطلاعات کاملی را از دستگاه انتخاب شده را در واحد تجارت فرامرزی یا همان EPL ثبت نماید. به ثبت این سند که در حوزه واردات هر کالایی به ویژه واردات جرثقیل لازم است اظهارنامه گفته می‌شود.

اخذ قبض انبار

به محض اینکه کالا توسط تاجر و یا بازرگان خریداری میشود کالا، از کشورهای خارجی به مرزهای ایران میرسد و بلافاصله وارد انبار گمرک می‌گردد. از این رو بعد از اینکه صاحب کالا، انبار کالا را تحویل گرفت فیشی با عنوان قبض انبار صادر می‌گردد که اخذ و ارائه این قبض جهت ترخیص کالا از گمرک الزامی است.

اخذ بارنامه

بارنامه به برگه ای که روی آن اطلاعات کلی از کالای وارداتی درج شده است گفته می‌شود. لازم به ذکر است از جمله اطلاعاتی که در بارنامه درج می‌شود شامل تعداد کانتینرها و کالاها، علامت کالا، وزن کالا، حجم کالا و شرح بسته ها می‌باشد.

دریافت فاکتور خرید

فاکتور خرید نه تنها در هنگام واردات جرثقیل و یا ترخیص جرثقیل مورد استفاده قرار می‌گیرد، بلکه جهت انجام هر معامله‌ای فاکتور خرید از مهمترین اسناد و مدارکی به شمار می‌آید که ارائه آن الزامی است. چرا که این فاکتور اثبات میکند که کالا را شما خریداری نموده اید تا در هنگام ترخیص کالا از گمرک از قانونی بودن آن اطمینان حاصل کنند.

ارائه برگه ترخیصیه

یکی دیگر از مهمترین مدارکی که جهت ترخیص جرثقیل ارائه آن لازم است، برگه ترخیصیه می‌باشد. برگه ترخیصیه جهت ترخیص جرثقیل از گمرک و ترخیص کالا از گمرک در نظر گرفته می شود و اخذ آن نشان دهنده این امر است که شما تمامی مراحل کار را به صورت قانونی طی کرده اید و در نهایت ترخیص کالا از گمرک و انبار بلامانع است.

لازم به ذکر است علاوه بر تمامی مدارک گفته شده در بالا جهت واردات جرثقیل از گمرک ارائه مدارک دیگری مانند گواهی مبدا، پیش فاکتور یا پروفرما، بیمه نامه کالا، لیست عدل بندی، اصل و کپی کارت ملی وارد کننده، اصل و کپی کارت بازرگانی، اصل و کپی کارت ملی ترخیص کار و حق العملکار، اصل و کپی وکالت نامه محضری که  از سمت صاحب  کالا به حق العملکار داده است نیز لازم است.

همچنین باید بدانید تمام مدارک نام‌ برده شده در لیست بالا جهت واردات جرثقیل و نیز ترخیص جرثقیل از گمرک بسیار مهم و ضروری هستند و باید حتماً تهیه شوند. اما در برخی از موارد گاهی در شرایط خاص امکان نیاز به مجوز های جانبی دیگر نیز وجود دارد که نمونه ای از این مجوزات می‌تواند شامل مجوز قرنطینه، مجوز استاندارد، مجوز وزارت راه و غیره باشد.

ققنوس ترخیص با بیش از ۸ سال سابقه جهت اخذ مجوزات برای ترخیص جرثقیل و ترخیص کالا می‌تواند راهنمای شما در زمینه باشد و  با استفاده از خدمات گروه تجاری ققنوس می‌توانید، ترخیص کالا از گمرک را به ترخیص کاران حرفه ای ما در این گروه بسپارید

نحوه محاسبه هزینه های ترخیص کالا

جهت ترخیص کالا از گمرک تاجر نیاز به داشتن تعرفه گمرکی است تا بتواند تمام امور مربوط به ترخیص کالا را به راحتی انجام دهید و هزینه های مربوط به آن را پرداخت کند‌. در نتیجه می‌توان گفت ترخیص جرثقیل از گمرک و واردات جرثقیل نیز شامل هزینه های ترخیص کالا از گمرک نیز می‌شود‌.

به عنوان مثال برای محاسبه و دستیابی به تعرفه گمرکی جرثقیل سقفی با تکیه گاه ثابت باید به کد 84261100 مراجعه نمایید. برای تعرفه تعرفه گمرکی انواع جرثقیل های شاسی دار متحرک همراه با چرخ های لاستیکی باید به کد 84261200 که در کتاب قوانین واردات صادرات درج شده است، مراجعه کنید.

برای دریافت کد تعرفه گمرکی انواع جرثقیل های برجی به کد 84262000 مراجعه نمایید و کد تعرفه جرثقیل های چهارطاقی در ردیف 84263000 قرار می‌گیرد و جرثقیل های چهارطاقی لاستیکی در ردیف 84262000 قرار می‌گیرد. در نتیجه می‌توانید با محاسبه هر کدام از این تعرفه ها به هزینه نهایی ترخیص جرثقیل از گمرک دست پیدا کنید.

ترخیص کار گمرک کیست؟

ترخیص کالا از گمرک بایستی توسط افراد کاردان و زبده در این حیطه صورت گیرد که این افراد به عنوان ترخیص کار گمرک شناخته می‌شوند. به طور کلی حق العملکار، فردی است حقیقی یا حقوقی که از سمت صاحب کالا انتخاب می‌شود تا کالای وارداتی وی را از گمرک ترخیص نماید. در واقع می‌توان گفت ترخیص کار گمرک، وکیل صاحب کالا در زمینه ترخیص کالا از گمرک می‌باشد. بنابراین با توجه به توضیحاتی که در خصوص معرفی ترخیص کار گفتیم باید بگوییم، که وظیفه حق العملکار در واقع ترخیص کالاهای وارداتی از گمرک می‌باشد.

باید توجه داشته باشید که انجام فرایندهای ترخیص کالا از گمرک توسط حق العملکار همواره به اسناد و مدارک قانونی نیاز دارد تا ترخیص کار بتوانند فرایند مربوط به ترخیص کالا را به شکل اصولی و کاملاً قانونی انجام دهد.

همچنین لازم به ذکر است علاوه بر داشتن مدارک معتبر در زمینه ترخیص کالا مدارک معتبر جهت اثبات ترخیص کار بودن فرد در مقابل کالاهای وارداتی صاحب کالا نیز لازم است. از این رو لازم است ترخیص کار از تجربه و دانش کافی در زمینه ترخیص کالا از گمرک نیز برخوردا باشد تا بتواند به انجام هرچه بهتر فرایند مربوط به ترخیص جرثقیل به صاحب کالا کمک کند.

ترخیص کالا از گمرک
ترخیص کالا از گمرک

مشکلات واردات و ترخیص آنها

به طور کلی می‌توان گفت واردات جرثقیل و همچنین ترخیص جرثقیل از مزایای متعددی به همراه سودهای کلان را برای تاجر همراه دارد. اما لازم به ذکر است که علاوه بر مزایا مشکلات ترخیص جرثقیل نیز یکی از عواملی است که مانع واردات جرثقیل از گمرک شده است که از جمله مهمترین مشکلات ترخیص جرثقیل از گمرک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • یکی از مشکلات واردات جرثقیل از گمرک این است که این وسیله تنها با ارز متقاضی ثبت سفارش می شود.
  • مشکل دیگر واردات و ترخیص جرثقیل این است که تنها واردات جرثقیل ۲۵ تن و جرثقیل لیفتراک مستعمل و کارکرده به کشور بلامانع است اما لازم به ذکر است که جهت واردات و ترخیص جرثقیل از گمرک برای کالاهای دو کابین و تک کابین باید بر اساس قوانین ثبت سفارت در وزارت صمت آزاد صورت پذیرد.
  • واردات جرثقیل مانند جرثقیل برجی طبق تعرفه 84312090 را شامل می‌شود و حقوق ورودی آن ۵ درصد و ارزش افزوده آن ۹ درصد است از این رو سود بسیار زیادی را از دست تاجر خارج خواهد کرد.

لازم به ذکر است شما می‌توانید جهت تعیین ارزش جرثقیل‌های نو و تعیین ارزش انواع مستعمل و کارکرده، هنگام ترخیص کالا از مشاوران مجرب ما در ققنوس ترخیص کمک بگیرید.

قوانین گمرکی که جهت ترخیص جرثقیل باید بدانید

همواره جهت واردات و ترخیص جرثقیل بایستی به نکاتی در این زمینه توجه ویژه داشته باشید. از این رو در ادامه مقاله از سوی قفنوس ترخیص قصد داریم تا به مهمترین نکات واردات جرثقیل بپردازیم. برخی از مهم‌ترین این نکات عبارتند از:

  • در صورتی که صاحب محصول یا بازرگان خریدار، وارد یا صادر کننده کالا مجوزات لازم را جهت واردات جرثقیل مستمل، ارائه کند در اینصورت واردات این نوع محصول به کشور مانعی نخواهد داشت.
  • جهت واردات و ترخیص جرثقیل بایستی کلیه مراحل ثبت سفارش با ارز متقاضی انجام پذیرد.
  • واردات و ترخیص انواع جرثقیل دو کابین و تک کابین بالای بیست و پنج تن بایستی بر اساس قوانین گمرکی و رعایت کلیه مراحل به شکل صحیح انجام پذیرد.
  • کلیه جرثقیل ها اعم از نو و مستعمل به غیر از کاربر خودرو بایستی شماره گذاری شوند.
  • لازم است بدانید به همراه داشتن کارت بازرگانی جهت واردات جرثقیل لازم و ضروری است و بایستی صاحب کالا آن را به اداره کل گمرک ارائه دهند. در صورت نداشتن کارت بازرگانی عملیات ترخیص کالا از گمرک امکان پذیر نخواهد بود.
  • همچنین از نکات مهم دیگری که بایستی در زمینه واردات و ترخیص جرثقیل به آن توجه داشت، این مورد است که واردات و صادرات هر نوع کالایی از جمله انواع جرثقیل به وسیله بازارچه‌های مرزی مقدور نمی‌گردد.

انواع جرثقیل ها جهت واردات

در حال حاضر در سطح کشور به علت پیشرفت ساخت و سازهای ساختمانی و همچنین راهسازی نیاز به واردات و ترخیص جرثقیل بسیار احساس می‌شود. اما همانطور که میدانید واردات این محصول نیازمند انجام مراحلی می‌باشد که بایستی کلیه این مراحل را با دقت انجام دهید تا در نهایت بتوانید جرثقیل خود را از گمرک ترخیص نمایید. در نتیجه قصد داریم در ادامه به مهمترین انواع جرثقیل جهت واردات بپردازیم. از انواع مهم جرثقیل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • جرثقیل سقفی
  • جرثقیل متحرک
  • جرثقیل های برجی
  • جرثقیل های ناهموار
  • جرثقیل های کامیونی
  • جرثقیل های دروازه ای
  • جرثقیل های معلق
  • جرثقیل تلسکوپی
  • جرثقیل لودر
  • جرثقیل کابلی

چرا ققنوس ترخیص برای واردات و ترخیص جرثقیل پیشنهاد میشود؟

یکی از مهمترین دغدغه های هر فردی که در حوزه واردات و ترخیص جرثقیل فعالیت دارند، پیدا کردن بهترین شرکت ترخیص کالا جهت ترخیص و واردات کالا می‌باشد. همچنین همه ما از این نکته خبر داریم که کیفیت محصولات خارجی بسیار بیشتر از حد انتظار ما بوده و می‌توان به طور کامل به این محصولات اطمینان داشت. از این رو شرکت ققنوس ترخیص با انجام واردات و ترخیص انواع جرثقیل ها می‌تواند بهترین جرثقیل ها را برای شما عزیزان وارد نمایید. در نتیجه شما نیز می‌توانید با خیال راحت انجام واردات و ترخیص را به کارشناسان مجرب ما در تیم ققنوس ترخیص بسپارید.

همچنین شرکت ققنوس ترخیص با داشتن کارشناسان زبده و مجرب می‌تواند کلیه مراحل گمرکی واردات و ترخیص جرثقیل را برای شما عزیزان به ثمر برساند. همچنین از دیگر خدمات ققنوس ترخیص می‌توان به ثبت سفارش کالا، تامین و تخصیص ارز دولتی و نیمایی، ترخیص انواع کالا از گمرک و مواردی از این قبیل اشاره کرد.

جمع بندی

واردات جرثقیل از گمرک باید طبق قوانین و مقررات خاص گمرکی صورت بگیرد که از روش‌های خواص و متنوعز تشکیل شده است. از این رو جهت ترخیص جرثقیل از گمرک همانند هر کالای وارداتی دیگری به مجوزات و مقررات مرتبط با این عرصه نیاز دارید. از این رو گروه تجاری ققنوس ترخیص با سال ها تخصص و تجربه در خصوص ترخیص کالا از گمرک در خدمت شما می‌باشد. همکاران و کارشناسان مجرب ما در ققنوس ترخیص آماده انجام تمامی امور تجاری و بازرگانی شما عزیزان میباشند. پس با ما در ارتباط باشید.

مهمترین انواع جرثقیل جهت واردات کدامند؟

مهمترین انواع جرثقیل شامل جرثقیل سقفی، جرثقیل متحرک، جرثقیل های برجی، جرثقیل های ناهموار، جرثقیلهای کامیونی، جرثقیل های دروازه ای و … می‌شود.

تعرفه گمرکی واردات و ترخیص جرثقیل در چه ردیفی قرار می‌گیرد؟

کد تعرفه گمرکی انواع جرثقیل های برجی در ردیف 84262000 و کد تعرفه جرثقیل های چهارطاقی در ردیف 84263000 قرار می‌گیرد.

مهمترین مدارک جهت واردات و ترخیص جرثقیل چیست؟

کارت بازرگانی، گواهی مبدا، رسید بیمه های گمرکی، رسید خرید و مواردی از این قبیل.

مهمترین مشکل واردات جرثقیل چیست؟

مهمترین مشکل واردات و ترخیص جرثقیل این مورد است که تنها می‌توان جرثقیل ۲۵ تن و جرثقیل لیفتراک مستعمل و کارکرده وارد کشور کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۰ رای

دیدگاه ها

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط