لوگو-ققنوس-ترخیص

۴۸۰۰۰۱۱۰ – ۰۲۱

ترخیص جاروبرقی از گمرک / راهنمای جامع ترخیص لوازم خانگی

ترخیص جاروبرقی از گمرک

فهرست مطالب

جاروبرقی از لوازم خانگی پرکاربردیست که امروزه در هر خانه‌ای بکار می‌رود و مردم در بازار به دنبال جاروهایی با کیفیت خوب برای استفاده در منازل هستند. از این رو واردات و ترخیص جاروبرقی از گمرک، یکی از گزینه‌های تجاری بسیاری از بازرگانان است. جاروبرقی‌ها در انواع مختلفی چون خانگی، هتلی، تجاری، نیمه صنعتی و صنعتی موجودند و با توجه به کاربردشان، در ظاهر و اندازه‌های متفاوتی تولید می‌شوند. امروزه این وسیله برقی با مصرف گسترده در منازل و صنایع، و قسمت عمده ترخیص لوازم خانگی از گمرک را تشکیل می‌دهد و تجارت آن بین کشورهای بزرگ تولیدکننده و مصرف کننده بسیار رایج است.

از این رو، به دنبال فعالیت زیاد تاجران در این زمینه و سوددهی خوب این تجارت، آشنایی با مراحل آن دارای اهمیت زیادی است. در ادامه مقاله با ققنوس ترخیص همراه باشید تا به طور کامل با جزئیات واردات و ترخیص جاروبرقی از گمرک آشنا شوید.

آیا واردات جاروبرقی به ایران سود آور است؟

در میان لوازم وارداتی از خارج بویژه چین، لوازم برقی که مربوط به واردات و ترخیص لوازم خانگی می‌باشد در رتبه اول قرار دارند. جاروبرقی یکی از این لوازم برقی است که انواع آن در بازار به شدت مورد تقاضاست و از این رو بسیاری از افراد، واردات و ترخیص لوازم خانگی از گمرک را به عنوان یک تجارت پرسود انتخاب می‌کنند.

برای کسب سود بیشتر در یک تجارت، باید مولفه‌های زیادی را در نظر بگیرید؛ انتخاب تولیدکننده، روش حمل، تعداد خرید و.. همگی در سود نهایی شما تاثیرگذارند. با توجه به اینکه لوازم برقی مخصوصا جاروبرقی در داخل کشور گران است، انتخاب یک تولیدکننده با قیمت عرضه ارزان می‌‌تواند سود بسیار هنگفتی نصیب شما نماید.

کشور چین ارزان‌ترین لوازم برقی را به شکل انبوه تولید می‌کند. بسیاری از بازرگانان نوع درجه یک، دو و سه این لوازم برقی خانگی را از چین وارد می‌کنند تا پاسخگوی اقشار کم درآمد جامعه هم باشند. در نتیجه شما برای خرید و ترخیص جاروبرقی از گمرک نیازی به صرف هزینه زیادی ندارید. با خرید لوازم خانگی برای واردات، هزینه‌ای چند برابر کمتر از قیمت واقعی اقلام مشابه آن می‌پردازید و سود می‌کنید.

ترخیص جاروبرقی
ترخیص جاروبرقی

بهترین کشور جهت واردات جاروبرقی به ایران کدام است؟

برای واردات لوازم خانگی سه کشور ترکیه، چین و امارات گزینه‌های خوبی هستند. اجناس ترکی بین ایرانیان بسیار محبوب است و ترکیه سهم زیادی در واردات کالا به ایران دارد. موقعیت جغرافیایی مناسب ترکیه با ایران هم موجب شده تا از نظر واردات و صادرات کالا مراوده زیادی با هم داشته باشند.

چین هم از کشورهای عالی برای واردات و ترخیص لوازم خانگی از گمرک برای تجار و بازرگانان ایرانیست. وبسایت‌های معتبر چینی بهترین راه برای خرید و تامین کالا و ارتباط با انواع تامین‌کنندگان لوازم خانگی است. شرایط پرداخت راحت هم مزیت دیگر واردات و حمل بار از چین می‌باشد. همنین چین با وجود تحریم‌های بین‌المللی موجود، سختگیری‌های زیادی برای کشورمان ندارد و از طریق واسطه‌ها می‌توان نقل‌ و انتقالات پولی انجام داد. چین حتی برای خرید جهیزیه هم جزء بهترین‌هاست.

واردات از امارات و دبی هم در دو حالت انجام می‌گیرد. اگر قصد واردات و ترخیص جاروبرقی از گمرک را دارید، می‌شو یا بطور مستقیم از دبی خرید کرد، یا جاروبرقی را از کشور دیگری بخرید که امکان ارسال به ایران ندارد؛ در این صورت می‌توان از طریق امارات بار خود را وارد و ترخیص کنید.

راهنمای واردات جاروبرقی به ایران

واردات و ترخیص لوازم خانگی از گمرک مراحل تخصصی و پیچیده‌ای دارد که در اینجا به توضیح آنها می‌پردازیم تا شما با نحوه واردات جاروبرقی آشنا شوید.

بررسی و آنالیز کالا

شرکت تجاری واردکننده کالای وارداتی شما را مورد بررسی و آنالیز قرار داده و به شما اطلاع می‌دهد تا با تایید نهایی، مراحل واردات شروع شود.

تعیین کشور تولیدکننده 

بعد از مشخص کردن کشور تأمین‌کننده جهت واردات و ترخیص جاروبرقی از گمرک، استعلام قیمت توسط شرکت انجام و با درخواست پروفرما، اطلاعات مورد نیاز در مورد واردات جاروبرقی را در اختیار مشتری می‌گذارد. اطلاعاتی چون: هزینه خرید کالا، هزینه حمل کالا و..

حمل و نقل

حمل‌ونقل کالا طبق توافق طرفین معامله با یکی از راه‌های دریایی، هوایی یا از طریق مرز بازرگانی و به صورت زمینی انجام می شود.

اخذ مجوزهای بازرگانی

مجوزها و مدارک لازم برای ترخیص لوازم خانگی از گمرک باید از اداره بازرگانی اخد شود. بدین طریق که ابتدا در سامانه تجارت پیش فاکتور کالای جاروبرقی ثبت و جهت اخذ مجوزات با استفاده از کارت بازرگانی شرکت وارد کننده، اقدام می‌کنید.

کد تعرفه گمرکی

بررسی‌های لازم در مورد مجاز یا غیر مجاز بودن واردات و ترخیص جاروبرقی از گمرک انجام و کد تعرفه گمرکی آن تعیین می‌گردد. سپس بر اساس اطلاعات بار و فاکتور مبتنی بر قیمت، فرایند صدور مجوز آغاز می‌گردد.

بررسی هزینه‌های واردات و ترخیص

برای این کار ارزش کالا و پکینگ لیست همراه با سایر هزینه‌ها بررسی می‌شود و قیمت نهایی به اطلاع مشتری می‌رسد و با تایید مشتری، مراحل آن شروع می‌گردد.

ترخیص کالا

پروسه ترخیص لوازم خانگی از گمرک به دنبال تایید مشتری، و با بارنامه صادره توسط کشتیرانی شروع می‌شود.

تأیید بارگیری ترخیص لوازم خانگی از گمرک

کارشناس گمرک با تایید نهایی واردات، تأییدیه بارگیری را صادر می‌کند شود. سپس می‌توان به همراه پروانه الکترونیکی ارائه شده توسط سیستم گمرکی، کالا را از گمرک خارج کرد.

راهنمای ترخیص جاروبرقی از گمرک

  • ثبت و صدور اظهارنامه

بعد از انتخاب جاروبرقی از کشور مبدا، ادامه کار را به کارشناسان ققنوس ترخیص بسپارید. ما با استفاده از راهکارهای موثر، ترخیص کالای شما را انجام می‌دهیم. در مرحله اول ترخیص‌کار به ثبت و صدور اظهارنامه می‌پردازد. اظهارنامه لیستی حاوی تمام اطلاعات مربوط به کالا می‌باشد.

  • تحویل اظهارنامه به مسئول ترخیص

برای ترخیص لوازم خانگی از گمرک باید اظهارنامه را به مسئول ترخیص تحویل دهیم تا آنها با بررسی آن، ورود به مرحله بعد را تایید کنند.

  • مرحله بازرسی کالا

کالاها توسط مسئول از جهت قانونی یا غیرقانونی بودن مورد بازرسی قرار می‌گیرند.

  • پرداخت هزینه و دریافت مجوز ترخیص

با واریز هزینه‌های لازم جهت ترخیص جاروبرقی از گمرک، مجوز ترخیص صادر می‌شود. ترخیص‌کار در این مرحله با ترخیص کالا مجوز انبارداری و حمل‌ونقل را نیز دریافت می‌کند.

  • حمل کالا از گمرک به شرکت یا محل درخواستی مشتری

وسیله حمل مناسب با توجه به هزینه پرداختی شما برای ترخیص انتخاب می‌شود. بعد از بارگیری لوازم خانگی و تحویل کالاها به دست شما فرایند ترخیص لوازم خانگی از گمرک تمام است.

  • محاسبه هزینه ترخیص

هزینه ترخیص کالاها با توجه به تعداد کالاهای ترخیصی محاسبه می‌گردد.

ترخیص لوازم خانگی از گمرک
ترخیص لوازم خانگی از گمرک

لیست تعرفه و هزینه های واردات جاروبرقی 

برآورد حداقل هزینه و سرمایه‌‌ لازم جهت واردات جاروبرقی به عوامل زیادی بستگی دارد؛ تعداد و حجم مورد نظرتان برای واردات، روش حمل و نقل و موارد دیگر. برای همین از ابتدا تعیین هزینه مشخصی برای واردات و ترخیص جاروبرقی از گمرک ممکن نیست.

با این وجود، می‌توان تا حدی بر حسب نوع جاروی وارداتی و میزان تقاضای بازار داخلی، هزینه واردات را برآورد نمود. البته برای واردات هر کالایی پرداخت هزینه‌های ثابتی هم وجود دارد که برخی از این هزینه‌ها بر حسب موارد مختلف متغیر است. مثلا اگر کالا به انبارداری یا تست آزمایشگاهی نیاز داشت، این موارد هم هزینه‌هایی به کل هزینه‌تان اضافه می‌کند.

بطور خلاصه هزینه‌های اصلی واردات و ترخیص لوازم خانگی از گمرک به شرح زیر است:

قیمت خریدار در مبداء، هزینه بازرسی کالاها، نوع سیستم حمل و نقل، هزینه‌های گمرکی، هزینه ثبت سفارش و تخصیص ارز، هزینه‌های انبارداری، ترخیص کالا و بیمه. برخی از این هزینه‌ها برخی اوقات مشمول تخفیفات و معافیت‌هایی هستند که می‌توانید با کمک خدمات مشاوره صحیح و درست ققنوس ترخیص از آنها مطلع شوید.

لیست مجوزات مورد نیاز جهت ترخیص جاروبرقی از گمرک

اداره گمرک در مورد واردات و صادرات کالا از سازمان‌های مهم کشورهاست که وظیفه بررسی و نظارت کافی بر قانونی بودن محموله‌های وارداتی و صادراتی را به عهده دارد. اگر می‌خواهید تجارتتان در چهارچوب قوانین و به شکل صحیح انجام شود، باید از اصول و مقررات وضع شده توسط اداره گمرک پیروی نمایید.

برای مثال وقتی قصد ترخیص لوازم خانگی از گمرک را دارید، این کار بهتر است حتما یا توسط خود ترخیص‌کار انجام شود یا از خدمات شرکت ترخیص‌کار مانند ققنوس ترخیص بهره‌مند شوید. در دنیای تجارت، هر شخصی که گواهی‌نامه کارت بازرگانی معتبر از اداره گمرک را داشته باشد، ترخیص‌کار رسمی اداره گمرک نام دارد.

طبق این قوانین گمرکی مجوزهایی که باید برای ترخیص جاروبرقی از گمرک تهیه و ارائه دهید، عبارتند از:

مجوز ارزی از دفتر صنایع لوازم خانگی و اداری برای تخصیص ارز، مجوز فنی از کمیسیون ماده 1 سازمان توسعه تجارت در مورد کالاهای مستعمل، نیاز به ثبت شناسه کالا، نیاز به نمایندگی.

تعرفه ی گمرکی جاروبرقی در ایران

تعرفه گمرکی واردات و ترخیص لوازم خانگی از گمرک با توجه به نوع کالا متفاوت و متغیر است. بطور کلی تعرفه گمرکی جاروهای مکنده برقی و قطعات آن در ردیف 8508 قرار دارد. در ادامه جزئیات کد تعرفه انواع آن‌ها را شرح می‌دهیم.

  • کد تعرفه گمرکی جاروهای مکنده با موتور الکتریکی که در دستگاه تعبیه شده، با قدرت حداکثر 1500 وات، کیسه خاکروبه دار یا مخزن دیگری با ظرفیت حداکثر 20 لیتر، برابر 85081100 می‌باشد. حقوق ورودی 55% و اولویت کالایی 4 (ممنوع‌الواردات)
  • کد تعرفه گمرکی جهت ترخیص جاروبرقی از گمرک برای جاروهای مکنده دیگر با موتور الکتریکی تعبیه شده در دستگاه، برابر 85081900، و حقوق ورودی 55% و اولویت کالایی 4 (ممنوع‌الواردات)
  • کد تعرفه گمرکی سایر جاروبرقی‌های مکنده برابر 85086000 و دارای حقوق ورودی 15% و اولویت کالایی 4 (ممنوع‌الواردات)
  • کد تعرفه گمرکی قطعات جاروهای مکنده برابر 85087000 و دارای حقوق ورودی %4 و اولویت کالایی 22 می‌باشد.

چرا برای واردات و ترخیص جاروبرقی از ققنوس ترخیص استفاده کنید؟

ترخیص لوازم خانگی از گمرک، یک کار تخصصی و پیچیده می‌باشد که به تسلط و تجربه بالای ترخیص‌کاران نیاز دارد. البته باید در انتخاب ترخیص‌کار قابل اطمینان و کاربلد هم باید بسیار دقت نمود تا از بروز مشکلات در مراحل ترخیص کالا جلوگیری شود.

ققنوس ترخیص با بهره‌گیری از تیم مجرب خود و سالها تجربه در زمینه ترخیص لوازم خانگی، کلیه خدمات ترخیص جاروبرقی از گمرک شما را به صورت یکپارچه و سریع انجام می‌دهد. از دیگر خدمات گروه ما می‌توان به ثبت سفارش کالا، انجام امور حمل و نقل (ترازیت و ترانشیب)، اخذ مجوزات ترخیص، دریافت ترخیصیه و غیره اشاره نمود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد ترخیص جاروبرقی از گمرک با کارشناسان ققنوس ترخیص ارتباط برقرار کنید.

جمع بندی

لوازم خانگی از کالاهای ضروری و پر مصرف در جامعه است و جهت تامین انواع سلایق در بازار، واردات و ترخیص لوازم خانگی از گمرک بسیار اهمیت دارد. ولی انجام این کار باید طبق مقررات و قوانین ترخیص کالا انجام شود که برای افراد معمولی سخت است. بنابراین جهت واردات و ترخیص کالا بهتر است از شرکت‌های فعال در زمینه ترخیص کمک بگیرید.

کافیست لوازم خانگی مورد نظر خود را در هر کشور مبدا انتخاب نمایید و بقیه کارها را به کارشناسان ما در ققنوس ترخیص بسپارید. گروه ما با تجربه چند ساله در زمینه ترخیص انواع کالا، صفر تا صد ترخیص جاروبرقی از گمرک را نیز با موفقیت برایتان انجام خواهند داد. مشاوران ما همواره در ۲۴ ساعت آماده پاسخگویی به هرگونه سوال شما عزیزان در مورد ترخیص لوازم خانگی هستند. اگر با خواندن این مقاله پاسخی برای برخی سوالاتتان نیافتید، از مشاوره رایگان کارشناسان ققنوس ترخیص استفاده کنید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط