لوگو-ققنوس-ترخیص

۴۸۰۰۰۱۱۰ – ۰۲۱

ترخیص توپ ورزشی از گمرک / راهنمای کامل واردات

ترخیص توپ ورزشی از گمرک

فهرست مطالب

امروزه اهمیت بالای ورزش در تمامی دنیا کاملا به وضوع درک شد است. از این رو سالانه هزینه و توجه بالایی جهت برگزاری مسابقات ورزشی بین‌المللی و نیز داخلی مصرف می‌گردد. در این حین لازم است بدانید بیش از 90 درصد از ورزش ها به وسیله توپ‌های ورزشی انجام می‌شوند. از این واردات لوازم ورزشی مانند توپ ورزشی در سطح گسترده ای قرار گرفته است. همچنین  انواع توپ‌ ها اعم از توپ فوتبال، توپ والیبال، بسکتبال، هندبال و مواردی از این قبیل در کشور ما به عنوان کالاهای وارداتی محسوب می‌گردد و این امر موجب رونق واردات توپ ورزشی شده است. از این‌رو به علت اهمیت بالای ترخیص توپ ورزشی از گمرک در این مقاله از سوی شرکت ققنوس ترخیص همراه ما باشید.

آیا واردات توپ های ورزشی به ایران سود آور است؟

انواع و اقسام متنوع توپ‌های ورزشی در سطح کشور از طرفداران بالایی برخوردار است. از این رو تقاضا  برای انواع توپ‌ های ورزشی روزانه در حال افزایش می‌باشد. متاسفانه این نکته حائز اهمیت است که تولید و طراحی انواع توپ در کشور به علت اعمال تحریم‌ های موجود، بسیار محدود می‌باشد. از این‌ رو تاجران و بازرگانان ما بیشتر تمایل به واردات لوازم ورزشی داشته، تا بتوانند نیاز جامعه را تامین نمایند.

شواهد حاکی از آن است که به علت واردات بالا و ترخیص توپ ورزشی از گمرک این محصول به عنوان یکی از کالاهای پرسود جهت واردات در نظر گرفته می‌شود. درنتیجه سالانه تاجران و فعالان در این حوزه سالانه حجم عظیمی از انواع توپ های ورزشی مانند توپ گلف، توپ والیبال، توپ بسکتبال، توپ بیسبال و موارد مشابه را وارد کشور می‌نمایند و سود بالایی را نیز به دست می‌آورند.

واردات توپ ورزشی
واردات توپ ورزشی

بهترین کشور جهت واردات توپ های ورزشی به ایران کدام است؟

امارات و چین به عنوان دو کشوری در نظر گرفته می‌شود که عمده واردات توپ ورزشی از آنها انجام می‌گیرد. در واقع می‌توان گفت دبی که یکی از شهرهای امارات است و نیز چین به عنوان بهترین و اصلی ترین کشورهایی در نظر گرفته می‌شوند، می‌توانید جهت واردات و ترخیص توپ ورزشی از گمرک گزینش نماید؛ زیرا وارادات لوازم ورزشی از این کشورها مزایای بسیاری را برای شما به همراه خواهد داشت. همچنین شما می‌توانید جهت واردات لوازم ورزشی از چین با فروشنده ای در خارج کشور به وسیله سایت ارتباط مستقیم برقرار نمایید.

همچنین سایت های زیادی وجود دارند که در این عرصه در حال فعالیتند و شما عزیزان می‌توانید با توجه به نیاز خود انواع محصولات مانند لوازم ورزشی را خریداری نمایید. همچنین از مهمترین سایت های که ما به شما یشنهاد می‌کنیم، وبسایت بزرگ علی بابا است که به عنوان پر استقبال ترین سایت در این عرصه در نظر گرفته می‌شود. شما عزیزان نیز می‌توانید جهت خرید از سایت علی بابا از خدمات گروه تجاری ققنوس بهره مند شوید تا خریدی آسان و پرسود را تجربه نمایید.

راهنمای واردات توپ های ورزشی به ایران

جهت وارات لوازم ورزشی به ایران در ابتدای کار بایستی با مراحل انجام این کار به درستی آشنا شوید تا در انتهای کار دچار مشکل و ضرر و زیان مالی نگردید. در اولین گام جهت آغاز مراحل واردات توپ ورزشی بایsتی شناسایی فروشنده کالا و اخذ پروفرما را نظر داشته باشیم. شما عزیزان بایستی جهت اخذ پروفرمای کالا، برندهای گوناگون لوازم ورزشی را به شکل دقیق بشناسید؛ چنین موردی نیاز به تجربه بالا و تسلط کامل در این زمینه را دارد. از این‌ رو در ادامه مقاله توجه شما را به مراحل واردات توپ ورزشی به ایران جلب می‌نمایم. در ادامه با ما جهت معرفی گام به گام این مراحل همراه باشید.

مرحله اول: انتخاب بهترین فروشنده

جهت واردات توپ ورزشی به ایران، اولین و مهمترین شناسایی و انتخاب فروشنده یا تامین کننده کالا معتبر در نظر گرفته می‌شود. به عنوان نمونه، شما عزیزان می‌توانید جهت واردات لوازم ورزشی از شیوه های گوناگونی مانند جستجو در وب سایت های  معتبر یا سازمان در نمایشگاه های موجود اقدام نمایید.

مرحله دوم: گفتگو با تامین کننده کالا

این مرحله مانند مرحله اول که به انتخاب بهترین تامین کننده در نظر گرفته شد، بسیار حائز اهمیت و مفید می‌باشد. هنگامی که شما فروشندگان گوناگون را برای واردات و ترخیص توپ ورزشی از گمرک مورد قیاس قرار بدهیم، حتما میان چند فروشنده دچار تردید خواهید شد، یا حتی گاهی ممکن می‌باشد از گزینش خود اطمینان کامل داشته باشید.

اما لازم به ذکر است تا با فروشنده  در مورد کالای مورد نظر خود و نیز نحوه خرید گفتگو کرده تا در نهایت بتوانید خرید خود را با توجه به شرایطی که در نظر خود داشته اید، نهایی نمایید. همچنین این نکته را نیز فراموش نکنید که گفتگو به شکل اصولی با فروشنده کالا به کسب سود شما نیز کمک بسیار بزرگی خواهد کرد در نتیجه این مرحله نیز بسیار مهم است.

مرحله سوم: دریافت پروفرما از سوی تامین کننده کالا

پیش فاکتور و یا پروفرما به عنوان سندی در نظر گرفته می‌شود که به وسیله فروشنده کالا صادر می‌شود و اطلاعاتی مانند نام و آدرس کلی فروشنده کالا، سربرگ سازمان تامین کننده، اینکوترمز جهت ترانزیت کالا، نوع محصول، مشخصات کلی کالا، تعداد و نوع کالا، وقت تحویل محصول، قیمت کلی و قیمت لوازم ورزشی، شرایط و نحوه پرداخت هزینه، مبدا و مقصد حمل و نقل کالا، مقدار اعتبار پروفرما، نام وسیله ترانزیتی، نام کشور مبدا و مقصد، شماره استاندارد بازرسی های مورد نیاز و مواردی از این قبیل را شامل خواهد شد.

مرحله چهارم: تهیه اسناد مدارکات و آماده نمودن محموله

در این مورد این نکته را مورد توجه داشته باشید که هر مدرک و سندی که از سوی فروشنده بایستی به خریدار تحویل داده گردد، بایستی با توجه به توافق دو طرف قرارداد واردات توپ ورزشی مشخص گردد.

واردات لوازم ورزشی
واردات لوازم ورزشی

راهنمای ترخیص توپ های ورزشی از گمرک

جهت واردات توپ ورزشی و لوازم ورزشی بایستی به طور کامل با نحوه واردات این کالا آشنایی داشته باشید تا در هنگام انجام ترخیص توپ ورزشی از گمرک دچار ضرر و زیانی مالی نگردید. از این رو در ادامه با مراحل کلی واردات لوازم ورزشی همراه ما باشید. این مراحل عبارتند از:

  • ثبت اطلاعات مورد نیاز در وبسایت ای پی ال

با تهیه مدارکات و اسنادی مانند نظیر پروفرما، پکینگ لیست و مواردی از این قبیل خواهیم توانست جهت اقدام به ثبت اظهارنامه گمرکی و ثبت اطلاعات کامل آن در وبسایت امورات جامع مربوط به گمرک اقدام کنید. لازم است بدانید اطلاعات و مدارکات موجود بایستی با دقت بالایی در وبسایت تنظیم و بارگذاری گردد تا موجب ایجاد اختلال در روند واردات لوازم ورزشی نگردد.

اطلاعاتی که به وسیله افراد در سامانه جامع امور گمرکی ثبت می‌گردد، به وسیله کارشناسان احراز هویت گمرک مورد بررسی و ارزیابی قرار خواهد گرفت تا در صورت عدم وجود مشکل و نقص در اطلاعات وارد گردیده شده، شماره کوتاژ صادر شود. در ادامه روند کار، با توجه به نوع کالا، ارزش کلی کالا، نوع مجوزات اخذ شدا، حجم کالا و مواردی از این قبیل کالا بایستی در یکی از مسیرهای زرد، سبز و یا قرمز گمرکی قرار بگیرد.

بعد از آن که کالا دوباره به توسط کارشناسان و متخصصان گمرکی مورد بررسی و بازبینی قرار بگیرد، در صورت تائید او جهت ترخیص توپ ورزشی از گمرک بایستی هزینه های قابل پرداخت به گمرک حساب شود  تا نسبت در نهایت نسبت به پرداخت آنها اقدام گردد. با واریز تمامی هزینه های معیین شده، در نهایت مجوز ترخیص و خروج کالا از گمرک را دریافت خواهید نمود.

  • خارج سازی کالا از گمرک

پس از انجام تمامی این مراحل و بعد از اینکه مجوزات مورد نیاز را اخذ نمودیم و تعرفه ها و هزینه های گمرکی پرداخت گشت، در این مرحله بایستی جهت دریافت محصول از انبارها، به انبار گمرکی بایستی مراجعه گردد. در نهایت با پرداخت هزینه های مربوط به انبارداری، بیجک گمرکی به وسیله انباردار صادر خواهد گشت تا مجوزات بارگیری و خروج سازی کالا را اخذ نماییم.

لیست تعرفه و هزینه های واردات توپ های ورزشی

لازم است بدانید اطلاع از تعرفه گمرکی هنگام واردات توپ ورزشی امری بسیار مهم می‌باشد .از این بایستی با تعرفه های آنها به طور کامل آشنایی داشته باشید. در ادامه به لیست تعرفه گمرکی ترخیص توپ ورزشی از گمرک می‌پردازیم.

  • بطور اساسی شماره تعرفه جهت ترخیص توپ ورزشی از گمرک، در ردیف 9506 قرار گرفته می‌شود.
  • کد تعرفه ای جهت ترخیص توپ های مانند توپ گلف در ردیف 95063210 قرار خواهد گرفت.
  • کد تعرفه برای ترخیص توپ تنیس روی میز در ردیف شماره 95064020 خواهد گرفت.
  • کد تعرفه برای ترخیص توپ های مانند ترخیص توپ فوتبال، توپ بسکتبال، توپ والیبال، توپ هندبال از گمرک در ردیف 95066210 قرار خواهد گرفت.
  • کد تعرفه جهت ترخیص توپ هایی که مخصوص نابینایان طراحی شده است از گمرک در ردیف 95066220 قرار خواهد گرفت.
  • کد تعرفه برای ترخیص توپ تنیس روی چمن از گمرک در ردیف 95066100 قرار خواهد گرفت.
  • کد تعرفه برای ترخیص توپ تنیس به جز توپ تنیس روی چمن و همچنین توپ روی میز از گمرک در ردیف 95066910 قرار خواهد گرفت.

لیست مجوزات مورد نیاز جهت ترخیص توپ های ورزشی از گمرک

جهت واردات و ترخیص توپ ورزشی از گمرک ارائه مجوزاتی لازم و ضروری است که بایستی حتما به گمرک ارائه گردد. این مجوزات برای هر نوع کالایی متفاوت است و جهت واردات هر نوع کالایی بایستی طبق مواد گمرکی مجوزات را دریافت نمایید.

اخذ این مجوز به عنوان یکی از حیاتی ترین مجوزات در عرصه تجارت و بازرگانی به شمار می‌رود. چرا که شما عزیزان بایستی پیش از اقدام به واردات لوازم ورزشی از کشورهای مربوط مجوز ثبت سفارش را اخذ نموده تا در ادامه انجام مراحل واردات توپ ورزشی مشکلی به وجود نیاد و دچار ضرر و زیان نشوید.

لازم به ذکر است مجوز ثبت سفارش مجوزی است که به اطلاعات کلی و نحوه خرید کالا  پرداخته است؛ از این رو دریافت آن جهت انجام پروسه واردات بسیار مهم است.

در کنار مجوز ثبت سفارش، اخذ کارت بازرگانی نیز به عنوان یکی از اصلی ترین مجوزات و مدارکات جهت ترخیص توپ ورزشی از گمرک شناخته می‌شود. از این رو هر تاجر و بازرگانی که قصد تجارت را دارد بایستی این سند را اخذ و دریافت نماید. بدون داشتن کارت بازرگانی تجار قادر به انجام هیچ گونه فعالیت تجاری و بازرگانی نخواهند بود.

تعرفه ی گمرکی توپ های ورزشی در ایران

ذکر دقیق هزینه ها و تعرفه گمرکی مربوط به واردات لوازم ورزشی به طور کامل در این مقاله میسر نخواهد بود. از این رو شما عزیزان می‌توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر جهت تعرفه و هزینه های گمرکی حاصل از واردات توپ ورزشی با کارشناسان و متخصصان ما در گروه تجاری ققنوس ترخیص تماس حاصل فرمایید و سوالات مربوطه خود را در این زمینه از کارشناسان ما بپرسید.

چرا برای واردات و ترخیص توپ های ورزشی از ققنوس ترخیص استفاده کنید؟

واردات لوازم ورزشی مانند توپ ورزشی از گمرک زمانی به عنوان امری شناختخ می‌شود، که می‌تواند برای شما عزیزان بسیار سودآور باشد. لازم به ذکر است انجام ترخیص توپ ورزشی از گمرک تسلط کامل به تمامی قوانین مقررات های بین المللی و داخلی و نیز پیچ و خم های مراحل واردات و.. می‌باشد. چرا در صورت عدم داشتن تسلط کافی در این موضوع، علاوه بر این مورد که سودی  نصیب شما نخواهد شد، ممکن می‌باشد دچار ضرر و زیان های سنگینی نیز شوید.

از این رو بهترین راهکاری که ما می‌توانیم به شما تاجران  و بازرگانان عزیز ارائه دهیم، همکاری با شرکت های بازرگانی و ترخیص کاری می‌باشد که سابقه فعالیت طولانی در این عرصه را دارا می‌باشند؛ چرا که آنها به طور کامل در این زمینه حرفه ای هستند و تمامی چالش ها و دشواری های این راه  را می‌شناسند.

ققنوس ترخیص با سال ها سابقه درخشان در زمینه ترخیص کالا از گمرک ، می‌تواند در تمامی مراحل و فرایندهای ترخیص توپ ورزشی از گمرک را برای شما عزیزان به ثمر برساند. تهیه مجوزاتی مانند تهیه پروفرما یا همان پیش فاکتور، انجام تمامی مراحل ثبت سفارش بازرگانی کالا ، انجام تمامی مراحل ترخیص کالا از تمامی گمرکات موجود در سطح کشور، به عنوان بخشی  از خدمات گسترده ققنوس ترخیص در نظر گرفته می‌شود که می‌تواند به شما عزیزان در این‌ راه جهت کسب سود بیشتر کمک نماید.

جمع بندی

در این مقاله از سوی شرکت تخصصی ققنوس ترخیص به مواردی مانند نحوه ترخیص توپ ورزشی از گمرک پرداخته شد. با توجه به این مورد که انجام امورات گمرکی نیازمند تجربه و دانش کافی در این زمینه است ما به شما عزیزان پیشنهاد می‌کنیم که جهت انجام هرچه بهتر  فرایند ترخیص توپ ورزشی از گمرک از شرکت های معتبر و فعال در این زمینه مانند شرکت ققنوس ترخیص کمک بگیرید. ققنوس ترخیص با یک دهه سابقه در زمینه ثبت سفارشات کالا، تخصیص و تامین ارز تخصیص نیمایی، اخذ مجوزات مربوطه در این زمینه کمک کننده شما عزیزان خواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط