لوگو-ققنوس-ترخیص

۴۸۰۰۰۱۱۰ – ۰۲۱

ترخیص تلویزیون از گمرک / 0 تا 100 واردات تلویزیون از دبی

ترخیص تلویزیون از گمرک

فهرست مطالب

تلویزیون به عنوان یکی وسیله ای در نظر گرفته می‌شود که این روزها بخش بسیار مهمی از دکوراسیون منزل را به خود اختصاص داده است، چرا که ما ساعت های زیادی را مشغول دیدن تلویزیون هستیم. این وسیله دارای قیمت نسبتا بالایی است و به همین علت افراد برای خرید آن حساسیت زیادی را به خرج می‌دهند. در نتیجه این امر موجب افزایش واردات تلویزیون از دبی شده است. از این رو اگر شما قصد انجام واردات و ترخیص تلویزیون از گمرک را دارید می‌توانید در این مقاله از سوی شرکت ققنوس ترخیص همراه ما بمانید.

آیا واردات تلویزیون به ایران سود آور است؟

همان طور که گفته شد تلویزیون به عنوان یک جزء جدایی ناپذیر از وسایل خانه در نظر گرفته می شود. همانطور که می‌دانیم این کالا نیز به سان بسیاری از کالاها در سطح کشور به میزان محدود تولید می‌گردد. این رو این امر موجب اهمیت واردات این کالا شده است. در نتیجه تاجران و بازرگانان زیادی به انجام واردات تلویزیون از دبی روی آوردند و این امر سود بسیار بالایی را برای آنها به همراه دارد.

واردات تلویزیون از دبی
واردات تلویزیون از دبی

بهترین کشور جهت واردات تلویزیون به ایران کدام است؟

امارات متحده عربی دارای شهرهای نسبتا پر جمعیت می‌باشد، که دبی یکی از این شهرها است. دبی به عنوان مرکز تجاری در غرب آسیا در نظر گرفته می‌شود که قطب به اصلی واردات تلویزیون به ایران نیز می‌باشد. همچنین به علت مجاورت این کشور با کشور ایران امکان روابط تجاری برای بازرگانان ایرانی ایجادشده است. از این رو با توجه به اینکه دبی به ایران بسیار نزدیک است به عنوان مهم‌ترین شهرهایی در نظر گرفته می‌شود که جهت واردات و ترخیص تلویزیون از گمرک می‌توان از آن بهره گرفت.

راهنمای واردات تلویزیون به ایران

واردات تلویزیون از دبی مراحلی را به همراه دارد که شما بایستی به عنوان تاجر کلیه این مراحل را به شکل صحیح به انجام برسانید تا در نهایت بتوانید به شکل کاملا اصولی واردات کالا را انجام داده و در نهایت کالای خود را از گمرک ترخیص نمایید‌. از این رو با توجه به اهمیت بسیار بالای این موضوع در ادامه مقاله از سوی شرکت ققنوس ترخیص به مهمترین مراحل واردات کالا می‌پردازیم؛

مرحله اول: گزینش مناسب ترین و بهترین تامین کننده تلوزیون

این مرحله به عنوان مهمترین مرحله واردات تلویزیون از دبی در نظر گرفته می‌شود‌. از این رو شما باید در ابتدای کار بهترین تامین کننده ای که جهت واردات در نظر گرفته اید را انتخاب کنید. لازم است این نکته را مورد توجه داشته باشید که واردات و ترخیص تلویزیون از گمرک می‌تواند سود بسیار بالایی را برای شما عزیزان به همراه داشته باشد. از رو انتخاب مناسب ترین تامین کننده نیز می‌تواند در افزایش سود نیز به شما کمک کند.

مرحله دوم: گفتگو و مذاکره با مناسب ترین تامین کننده

پس از انجام مرحله اول نوبت به انجام مرحله دوم با عنوان گفتگو و مذاکره با تامین کننده کالا شناخته می‌شود، می‌رسد. در این مرحله شما تاجران و بازرگانان که قصد دارید به واردات تلویزیون بپردازید بایستی با تامین کننده کالا در مورد مواردی که موجب ایجاد سو تفاهم می‌گردد صحبت نمایید. از مهمترین مواردی که در هنگام مذاکره با تامین کننده بایستی با آن بپردازید می‌توان به نحوه حمل و نقل کالا، حجم و مقدار کالا، چگونگی بارگیری و تامین کالا و مواردی از این قبیل اشاره نمود.

مرحله سوم: اخذ کلیه مجوزات و مدارکات ضروری

مرحله سوم از واردات تلویزیون از دبی مربوط به اخذ مجوزات ضروری در این زمینه می باشد. این مرحله از مراحل مهم ترخیص تلویزیون از گمرک در نظر گرفته می‌شود. از این رو شما تاجران و بازرگانان فعال بایستی جهت انجام بهتر روند فرآیند واردات کلیه مدارک و مجوزاتی که جهت این امر لازم و ضروری است را از سازمان های مربوطه اخذ و دریافت کنید تا در نهایت بتوانید کالای خود را از گمرک ترخیص نمایید.

مرحله چهارم: انتخاب اینکوترمز مناسب برای کالا

مرحله چهارم از واردات تلویزیون از دبی مربوط به انتخاب مناسب‌ترین اینکوترمز در مورد جابجایی کالا می‌باشد. در این مورد شما بایستی با دقت بالا مناسب ترین اینکوترمز را که جهت جابجایی کالای شما در نظر گرفته می شود را انتخاب کنید.

مرحله پنجم: پرداخت تمامی هزینه های موجود

مرحله پنجم از انجام واردات و ترخیص تلویزیون از گمرک مربوط به پرداخت هزینه های مربوط به واردات و … می‌باشد. در این مرحله شما بایستی تمامی هزینه ها و مخارج که جهت انجام این مورد لازم و ضروری هست را پرداخت نمایید.

مرحله ششم: ارسال تلویزیون های خریداری شده به مقصد

آخرین مرحله از واردات تلویزیون از دبی مربوط به ارسال کالا از مبدا به مقصد می‌باشد در نتیجه شما در این مرحله می‌توانید کالاهای خود را از گمرک ترخیص کنید و به بازار ارائه دهید.

راهنمای ترخیص تلویزیون از گمرک

پس از انجام مراحل واردات تلویزیون از دبی نوبت به انجام مراحل ترخیص تلویزیون از گمرک می رسد. این مراحل همانند مراحل واردات بایستی به ترتیب و با دقت بالایی به انجام برسد. همچنین این نکته را مورد توجه داشته باشید که بی دقتی و بی توجهی در هر کدام از این مراحل می‌تواند خسارات جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد. از این رو بهتر است در ابتدای کار با نحوه ترخیص تلویزیون از گمرک به طور کامل آشنا شوید. مهمترین مراحل ترخیص تلویزیون از گمرک عبارتند از:

مرحله اول: ثبت اطلاعات تلویزیون در سامانه جامع امور گمرکی یا epl

مهمترین مرحله در انجام ترخیص تلویزیون از گمرک مختص به مرحله ثبت اطلاعات در سامانه جامع امور گمرکی می‌باشد. در این مرحله بایستی کلیه اطلاعات تلویزیون های خریداری شده که قصد واردات آن ها را از کشورهای مختلف دارید را رر این سامانه ثبت نمایند. این سامانه به گونه‌ای طراحی شده است که بتوان کلیه اطلاعات را در آن درج کرد.

مرحله دوم: تعیین مسیر های گمرکی برای کالا

پس از انجام مرحله اول نوبت به مرحله دوم که تعیین مسیرهای گمرکی کالا می‌باشد، می رسید. در این مرحله شما عزیزان بایستی با توجه به اطلاعات کالای خود بهترین مسیر گمرکی را برای کار خود انتخاب کنید. هرچند این نکته را مورد توجه داشته باشید که مسیرهای گمرکی بسته به نوع کالا متفاوت خواهد بود. همچنین سه نوع مسیر گمرکی وجود دارد مسیر گمرکی سبز برای کالاهای در نظر گرفته می‌شود که نیاز به بازرسی مجدد ندارد و مستقیماً به گمرک وارد می‌شوند. اما مسیر های گمرکی زرد و قرمز برای کالاهایی هستند که نیاز به بررسی مجدد دارند و باید دوباره توسط کارشناسان مورد بازبینی قرار بگیرد.

 مرحله سوم: اخذ تمامی مجوزات و مدارکات لازم جهت انجام واردات

مرحله سوم از واردات تلویزیون از دبی مربوط به اخذ مجوزات و مدارک مورد نیاز در این زمینه می باشد. در این مرحله شما عزیزان بایستی تمامی مجوزات را از سازمان های در نظر گرفته شده که تحت نظارت اداره گمرک هستند، اخذ نمایید. لازم است بدانید اخذ این مجوزها بسیار مهم و ضروری می‌باشد.

مرحله چهارم: پرداخت هزینه‌های مربوط به ترخیص تلویزیون از گمرک

در این مرحله نوبت به پرداخت هزینه های ترخیص می‌باشد در این مرحله بایستی کلیه هزینه های ترخیص و واردات را در نظر گرفته و در نهایت به گمرک پرداخت نماید.

مرحله پنجم: ترخیص تلویزیون از گمرک

این مرحله به عنوان آخرین مرحله در نظر گرفته می‌شود که شما تاجران و بازرگانان می‌توانید در صورتی که مراحل قبلی را به درسی به انجام رسانده باشید کالای خود از گمرک ترخیص نمایید.

ترخیص تلویزیون از گمرک
ترخیص تلویزیون از گمرک

لیست تعرفه و هزینه های واردات تلویزیون

انجام هر نوع واردات مانند واردات تلویزیون از دبی نیازمند پرداخت هزینه هایی در این زمینه می‌شود. از این رو بهتر است در ابتدای اقدام به انجام ترخیص تلویزیون از گمرک با کلیه هزینه های مربوط به آن آشنایی کامل داشته باشید تا در انجام مراحل بعدی دچار مشکل و زیان مالی نشوید. از مهم‌ترین هزینه های واردات و ترخیص تلویزیون از گمرک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

هزینه تهیه و خریداری تلوزیون

در این نوع هزینه تاجر یا بازرگان بایستی نیمی از سرمایه خود را جهت خریداری تلویزیون پرداخت نماید. این هزینه به عنوان اصلی ترین و ابتدایی ترین هزینه جهت واردات تلویزیون از دبی در نظر گرفته می‌شود که بسیاری از تاجران به آن واقف هستند.

هزینه های مربوط به حق و حقوق گمرکی

از دیگر هزینه های مهم جهت انجام در خصوص ترخیص تلویزیون از گمرک مربوط به هزینه های گمرکی میباشد. هزینه های گمرکی که شامل عوارض گمرکی نیز می‌شود، هزینه هایی هست که بایست به گمرک ارائه گردد. همچنین لازم است بدانید که حقوق گمرکی تنها جهت واردات به کشور ما اخذ نمی‌گردد و این هزینه از کلیه گمرکات در سرتاسر جهان از افراد دریافت می‌شود.

هزینه های مربوط به ترخیص، تخلیه و بارگیری کالا

از دیگر هزینه های مربوط به واردات تلویزیون از دبی هزینه تخلیه و بارگیری کالا می‌باشد. این هزینه به نحوی است که فرد با انجام حمل و نقل کالا اخذ و دریافت می‌شود.

لیست مجوزات مورد نیاز جهت ترخیص تلویزیون از گمرک

همانطور که در بخش های قبلی نیز اشاره کردیم، جهت انجام ترخیص تلویزیون از گمرک بایستی مجوزات مربوط به آن را از سازمان های مربوطه اخذ نمایید. اخذ مجوزات جهت انجام واردات کالا لازم و ضروری می‌باشد و بدون این مجوزات قادر به واردات و ترخیص تلویزیون نخواهید بود. در نتیجه در ادامه شما عزیزان را با مهم‌ترین مجوزاتی که جهت انجام واردات در حوزه ترخیص تلویزیون از گمرک لازم است آشنا می‌سازیم:

مجوز ثبت سفارش تلوزیون

از جمله مهمترین و اصلی ترین مجوزی که جهت انجام واردات مهم است، مجوز ثبت سفارش کالادر نظر گرفته می‌شود. در واقع می‌توان گفت این مجوز نشان دهنده این امر است که کالای خریداری شده قاچاق نمی‌باشد.

مجوز استاندارد کالا

این مجوز نیز از دیگر مجوزات مهم جهت انجام ترخیص تلویزیون از گمرک می‌باشد. در واقع مجوز استاندارد نشان دهنده این موضوع است که کالا با موازین حاکم بر جامعه تطابق دارد.

کد تعرفه گمرکی تلویزیون در ایران

هر کالایی دارای کد تعرفه مربوط به خود می‌باشد که کد تعرفه جهت ترخیص تلویزیون از گمرک در ردیف 85287190 قرار می‌گیرد. این تعرفه دارای 26% حقوق ورودی و 4% مالیات می‌باشد.

انواع برندهای تلویزیون وارداتی به کشور

استقبال بسیار بالای ایرانیان از انواع تلویزیون موجب شده است تا سالانه حجم زیادی از انواع تلویزیون‌ها وارد کشور گردد. در وهله اول زمانی که بحث خرید و واردات یک تلویزیون درجه یک به میان می‌آید، برندهای مطرحی مانند ال جی، سونی، سامسونگ و… به ذهن ما خطور می‌کند.

اما لازم است به این نکته توجه داشته باشید که بسیاری از کالاها و تلویزیون‌های چینی که وارد ایران می‌شود از کیفیت بسیار بالایی برخوردار می‌باشند و توانستند تا حدی سهمی از بازار ایران را به خود اختصاص دهند. در نتیجه با توجه به اهمیت موضوع واردات از کشورهای مطرح در این بخش از مقاله به مهم‌ترین انواع تلویزیون‌های وارداتی می‌پردازیم. در حال حاضر می‌توان گفت برندهای زیر به عنوان اصلی‌ترین تلویزیون‌های وارداتی در نظر گرفته می‌شوند.

 همچنین شرکت ققنوس ترخیص می‌تواند انجام ترخیص کلیه انواع تلویزیون را برای شما در کمترین زمان ممکن به انجام برساند. مهم‌ترین تلویزیون‌های وارداتی که توسط شرکت ققنوس ترخیص، ترخیص می‌گردد عبارت است از:

  • ترخیص تلویزیون شیائومی
  • ترخیص تلویزیون های‌سنس
  • ترخیص تلویزیون ال جی
  • ترخیص تلویزیون سامسونگ
  • ترخیص تلویزیون سونی
  • ترخیص تلویزیون چانگ هونگ
  • ترخیص تلویزیون TCl
  • و دیگر برندهای مطرح

گمرکات اختصاصی ترخیص تلویزیون از گمرک

شرکت ققنوس ترخیص با همکاری گمرکات اختصاصی در زمینه واردات و ترخیص تلویزیون از کشورهای همسایه ایران توانسته است، بخش عظیمی از ترخیص کالاهای ضروری و همچنین کالاهای غیر ضروری را به خود اختصاص دهد. لازم است بدانید که  گمرکات زیادی در سطح ایران به انجام واردات و ترخیص انواع کالاها می‌پردازند. در نتیجه از میان گمرکات فعال و پرکاربرد کشور ایران به معرفی مهم‌ترین گمرکات می‌پردازیم. مهم‌ترین گمرکات در زمینه ترخیص تلویزیون از گمرک عبارت است از:

گمرک خرمشهر

گمرک خرمشهر به عنوان یکی از گمرکات فعال در زمینه واردات و ترخیص تلویزیون از گمرک در نظر گرفته می‌شوند. لازم است بدانید که گمرک خرمشهر جهت ترخیص کالاهای وارداتی خدماتی را به مشتریان خود ارائه می‌دهد که مهم‌ترین آنها شامل انجام ترخیص موقت کالا، ترخیص نهایی کالا و پرداخت مالیات و عوارض گمرکی در نظر گرفته می‌شود. همچنین گمرک خرمشهر جهت واردات و صادرات کالاهای ایرانی تسهیلاتی را در نظر گرفته است که مهم‌ترین این تسهیلات تسهیل در گذراندن مراحل گمرکی و پرداخت عوارض گمرکی در نظر گرفته می‌شود.

گمرک شهید رجایی

گمرک شهید رجایی نیز از دیگر گمرکات فعال در زمینه واردات و ترخیص تلویزیون در نظر گرفته می‌شود. این گمرک روزانه کالاهای زیادی را ترخیص می‌کند. همچنین این گمرک به عنوان کاربردی‌ترین گمرکات جهت انجام واردات و ترخیص تلویزیون در نظر گرفته می‌شود که می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما عزیزان باشد.

گمرک فرودگاه امام خمینی

گمرک فرودگاه امام خمینی از جمله مهم‌ترین گمرکات فعال در سطح کشور ایران می‌باشد. وجود فرودگاه امام خمینی در کنار گمرک امام خمینی موجب شده است تا افراد بتوانند علاوه بر پروازهای خود جهت واردات و یا صادرات کالاهای خود نیز اقدام نمایند. فرودگاه امام خمینی به عنوان یکی از فرودگاه‌های بین‌المللی در نظر گرفته می‌شود که سالانه حجم بسیار زیادی از کالاها از این گمرک ترخیص می‌شوند.

گمرک سلفچگان

گمرک سلفچگان از دیگر پایانه‌های مرزی ایران در نظر گرفته می‌شود. گمرک سلفچگان در طول سال در حال فعالیت است و فعالیت‌های تجاری بسیار زیادی با کشورهای همسایه برقرار می‌کند. از جمله مهم‌ترین فعالیت‌های گمرک سلفچگان واردات و ترخیص تلویزیون در نظر گرفته می‌شود.

مدارک لازم جهت ترخیص تلویزیون از گمرک

جهت انجام واردات و ترخیص تلویزیون از گمرک شما عزیزان نیازمند ارائه اسناد و مدارکی در این زمینه می‌باشید که پیش از اقدام به انجام واردات بایستی این مدارک را دریافت نموده و به سازمان‌های مرتبط با آن تحویل دهید. از جمله مهم‌ترین مدارک لازم جهت انجام واردات و ترخیص تلویزیون از گمرک عبارت است از:

فاکتور خرید کالا

فاکتور خرید کالا در واقع به عنوان یکی از اسناد مهم در زمینه واردات تلویزیون در نظر گرفته می‌شود. این فاکتور بایستی شامل جزئیات کامل فرد فروشنده، نام و مدل تلویزیون تعداد و قیمت آن باشد.

 بارنامه کالا

بارنامه کالا در واقع حامل جزئیات حمل و نقل کالا از کشور مبدأ به مقصد می‌باشد.

پروفرما

پروفرما یا همان پیش فاکتور مدرکی می‌باشد که جهت خرید تلویزیون از فروشنده خارجی بایستی درخواست گردد.

گواهی سلامت کالا

گواهی سلامت کالا در واقع نشان دهنده این امر است که کالا سالم و بدون مشکل می‌باشد.

مجوز فعالیت

مجوز فعالیت را بایستی از یکی از سازمان‌های مربوطه جهت انجام فعالیت در زمینه واردات و فروش تلویزیون اخذ کرد.

 چرا برای واردات و ترخیص تلویزیون از ققنوس ترخیص استفاده کنید؟

همانطور که میدانید انجام عملیات ترخیص تلویزیون از گمرک امری پیچیده و دردسر ساز می‌باشد. در نتیجه بهتر است در ابتدای کار از فردی زبده و ماهر که در این زمینه مهارت های لازم را کسب کرده است و دارای تجارب زیادی است بهره بگیرید. در این رابطه می‌توان گفت بهترین گزینه مفید جهت واردات تلویزیون از دبی که جهت مشاوره از آن می‌توان استفاده کرد شرکت های بازرگانی فعال در این زمینه می باشد. شرکت ققنوس ترخیص با بیش از سال ها سابقه در این زمینه می‌تواند یاری رسان شما عزیزان باشد. تا شما عزیزان بتوانید پروسه گمرکی را به آسانی به انجام برسانید.

جمع بندی

همواره بازرگانان هنگام انجام عملیات های گمرکی تجربه های بسیاری را به دست خواهند آورد که این تجربه ها می تواند در زمینه واردات کمک بسیار شایانی به آنها نماید. لازم به ذکر است وظیفه شرکت های بازرگانی فعال در این حوزه نیز همین است که با کسب تجربه بتوانند انجام عملیات گمرکی را برای سایرین به انجام برسانند. شرکت ققنوس ترخیص یکی از این شرکت های معتبر است که می‌تواند کلیه امور بازرگانی شما را نظیر ثبت سفارش کالا، تامین و تخصیص ارز نیمایی، ترخیص کالا از سایر گمرکات و مواردی از این قبیل را به انجام برساند. شما می‌توانید از خدمات شرکت ما بهره بگیرید.

کدام گمرکات در زمینه انجام واردات و ترخیص تلویزیون فعال می‌باشند؟

مهم‌ترین گمرکات فعال در زمینه انجام واردات و ترخیص تلویزیون شامل گمرک خرمشهر، گمرک شهید رجایی، گمرک امام خمینی و گمرک سلفچگان می‌باشد.

چرا بهره‌گیری از خدمات شرکت ققنوس ترخیص جهت انجام واردات و ترخیص تلویزیون لازم است؟

با توجه به اینکه انجام عملیات ترخیص به عنوان امری پیچیده در نظر گرفته می‌شود، وجود فردی زبده و با تجربه در این حین می‌تواند کمک بسیار بالایی در انجام ترخیص کالا به شما عزیزان نماید.

چه مدارکی جهت انجام واردات و ترخیص تلویزیون لازم می‌باشد؟

مهم‌ترین مدارک لازم جهت انجام واردات تلویزیون شامل بارنامه کالا، فاکتور خرید کالا و مجوز فعالیت کالا در نظر گرفته می‌شود.

مهم‌ترین برندهای وارداتی تلویزیون به ایران کدام‌اند؟

برندهای شیائومی، ال جی، سامسونگ، سونی، های‌سنس و… به عنوان مهم‌ترین برندهای وارداتی در نظر گرفته می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط