لوگو-ققنوس-ترخیص

۴۸۰۰۰۱۱۰ – ۰۲۱

ترخیص تجهیزات مخابراتی از گمرک + اهمیت واردات و ترخیص آن

ترخیص-تجهیزات-مخابراتی-از-گمرک-اهمیت-واردات-و-ترخیص-آن

فهرست مطالب

مقدمه

واردات تجهیزات مخابراتی و رادیویی در سطح کشور ما از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، چرا که این تجهیزات اهمیت بسیار زیادی در عرصه ارتباطات هر کشوری دارند. در نتیجه بایستی واردات، فروش، خرید و یا ترخیص تجهیزات مخابراتی از گمرک زیر نظر سازمان تنظیم مقررات و قوانین صورت بگیرد.

شرکت‌ها و مجموعه‌هایی که دارای کارت بازرگانی معتبر هستند می‌توانند نسبت به واردات تجهیزات مخابراتی و رادیویی اقدام نمایند. در نتیجه در این مطلب از سوی شرکت ققنوس ترخیص به نحوه واردات و ترخیص تجهیزات مخابراتی از گمرک و همچنین مواردی مانند تعرفه و هزینه‌ی واردات تجهیزات مخابراتی و رادیویی و مواردی از این قبیل بپردازیم. در ادامه همراه ما باشید.

مراحل ترخیص تجهیزات مخابراتی از گمرک

جهت واردات تجهیزات مخابراتی و رادیویی بایستی تمامی مراحل ترخیص آن را به طور کامل به انجام برسانید تا در نهایت بتوانید تجهیزات خریداری خود را وارد بازارهای داخلی نموده و به کسب درآمد از آنها بپردازید. در نتیجه با توجه به اهمیت بالای واردات و ترخیص کالا در این بخش از مقاله به نحوه ترخیص تجهیزات مخابراتی از گمرک می‌پردازیم. ترخیص و واردات تجهیزات مخابراتی و رادیویی دارای مراحلی است که مهم‌ترین آنها عبارت است از:

مرحله اول: دریافت گواهی مربوط به تأیید نمونه

مرحله اول از واردات و ترخیص تجهیزات مخابراتی از گمرک مربوط به دریافت گواهی تأیید نمونه است که از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات صادر می‌گردد. لازم است بدانید که در این تأییدیه گواهی می‌گردد که کالا و امکانات مخابراتی مورد نظر با استانداردهای فنی و مقررات تصویب شده موجود تطابق دارد و استفاده از آن جهت اتصال به شبکه‌های ارتباطی کشور مجاز است.

لازم است بدانید که جهت دریافت گواهی تأیید نمونه پس از طی نمودن امورات اداری و مکاتبات یک نمونه از کالا جهت بررسی کیفیت و استانداردهای موجود وارد آزمایشگاه‌های گمرک می‌گردد تا در نهایت کیفیت آن تضمین گردد، در نهایت کالا پس از طی این مراحل در صورتی که دارای استانداردهای کیفی باشد جهت انجام مرحله دوم آماده می‌گردد.

مرحله دوم: دریافت گزارش تأیید

این گزارش جهت تأیید تجهیزاتی صادر می‌گردد که بخشی از مشخصات آنها با قوانین و مقررات سازمان متغیر است یا به علت عدم امکان آزمایش‌ها لازم امکان صدور گواهی تأیید نمونه برای این امکانات وجود نخواهد داشت.

مرحله سوم: دریافت مجوز ترخیص کالا

 جهت واردات و ترخیص تجهیزات مخابراتی از گمرک پس از ثبت سفارش و دریافت گواهی تأیید نمونه بایستی مجوز ترخیص کالا صادر و دریافت گردد.

مرحله چهارم: اخذ مجوز یا پروانه بهره‌برداری

در این مرحله از مراحل ترخیص و واردات تجهیزات مخابراتی و رادیویی بایستی مجوز یا پروانه بهره‌برداری کالا که جهت استفاده از این دستگاه‌ها و تجهیزات مخابراتی به کار گرفته می‌شود، صادر گردد. همچنین جهت استفاده و نصب از این تجهیزات دریافت این مجوز ضروری است.

مرحله پنجم: دریافت مجوز واردات و صادرات

جهت واردات و ترخیص هر نوع کالایی مانند واردات تجهیزات مخابراتی و رادیویی بایستی مجوز واردات کالا را دریافت نمایید.

مرحله ششم: اخذ مجوز خرید و فروش

 خرید و فروش دستگاه‌ها و تجهیزات مخابراتی مانند دیگر کالاها نیازمند دریافت مجوزات از نهادهای مرتبط با آن می‌باشد. در نتیجه همان‌طور که گفته شد هرگونه صادرات و واردات، انتقال مالکیت، خرید و فروش کالا، ساخت و تولید این تجهیزات وابسته به مجوز سازمان تنظیم مقررات می‌باشد.

مرحله هفتم: پرداخت هزینه‌های مربوط به واردات تجهیزات مخابراتی و رادیویی

در این مرحله از مراحل واردات و ترخیص تجهیزات مخابراتی از گمرک تاجر و بازرگان فعال در این زمینه بایستی تمامی هزینه‌های مربوط به ترخیص را پرداخت نماید.

واردات تجهیزات مخابراتی و رادیویی

جهت انجام واردات و ترخیص تجهیزات مخابراتی و رادیویی بایستی در ابتدای کار مجوز واردات را از مراجع معتبر مربوطه دریافت و اخذ نمایید. سپس پس از انجام این کار بایستی اطلاعات مربوط به اصالت و استانداردهای فنی و همچنین تجهیزات کالا را به مراجع مربوطه ارائه دهید تا پس از تأیید اصالت کالا در مورد آن تصمیم گیری گردد. همچنین در مراحل بعدی بایستی مطمئن شوید تا تجهیزات وارد شده با مقررات و قوانین کشور سازگاری داشته باشند، چرا که در صورت عدم سازگاری کالاها به عنوان قاچاق محسوب می‌گردد و با آن برخورد خواهد شد. همچنین پس از انجام این مراحل بایستی مجوزات مربوط به آن را اخذ نمایید.

همچنین به این نکته توجه داشته باشید که پیش از انجام هرگونه واردات با یک کارشناس حقوقی یا مشاور تجاری مشورت نمایید تا از تمامی مراحل و نکات قانونی مربوط به واردات آگاه گردید. در این مرحله شما می‌توانید از کارشناسان ققنوس ترخیص یاری بجویید.

اهمیت واردات و ترخیص تجهیزات مخابراتی

لازم است بدانید که تجهیزات مخابراتی از اهمیت بسیاری در ارتباطات و همچنین ارتباطات بین‌المللی برخوردار است. از این رو ترخیص واردات تجهیزات مخابراتی و رادیویی دارای اهمیت‌های ویژه خود می‌باشد که به مهم‌ترین آنها را در این بخش از مقاله از سوی شرکت ققنوس ترخیص می‌پردازیم.

تأمین نیازهای ارتباطات

ترخیص تجهیزات مخابراتی از گمرک که شامل تلفن‌های همراه، تجهیزات مخابراتی، تجهیزات اینترنت شبکه و غیره می‌گردد، جهت تأمین نیازهای ارتباطات جامعه و همچنین کسب و کارها بسیار حیاتی و مهم می‌باشد.

حمایت و پشتیبانی از دیگر صنایع

واردات تجهیزات مخابراتی و رادیویی در ارتباط با صنایع دیگر نیز بسیار حائز اهمیت می‌باشد. به طور مثال می‌توان گفت در صنایع نفت و گاز، پزشکی و حمل و نقل استفاده از تجهیزات مخابراتی بسیار حائز اهمیت می‌باشد.

گسترش و توسعه فناوری

واردات تجهیزات مخابراتی به کشور می‌تواند به توسعه فناوری و همچنین پیشرفت سطح فناوری کشور کمک نماید.

رقابت در عرصه قدرت

استفاده از تجهیزات مخابراتی و همچنین ترخیص تجهیزات مخابراتی از گمرک از اهمیت بالایی برخوردار می‌باشند و می‌تواند به کشورها و شرکت‌ها کمک کند تا در رقابت‌های بین‌المللی قدرتمند باشند.

رشد اقتصادی و اشتغال زایی

صنعت تجهیزات مخابراتی می‌توان منبع بسیار مناسبی جهت اشتغال زایی و رشد اقتصادی کشور باشد.

در نتیجه می‌توان گفت واردات و ترخیص تجهیزات مخابراتی و رادیویی به کشور به عنوان یک منبع اصلی تأمین نیازهای ارتباطات و همچنین پیشرفت فناوری در نظر گرفته می‌شود.

کالاهای مشمول مجوز مخابراتی و رادیویی کدام‌اند؟

در واقع می‌توان گفت تجهیزات مخابراتی و رادیویی و کنترل کننده دستگاه‌ها و همچنین تجهیزات ناوبری از جمله کالاهایی می‌باشند که مشمول اخذ مجوز سازمان تنظیم مقررات می‌گردد که به دو صورت مجوز ورود که بعد از اخذ پروفرما هنگام ثبت سفارش بایستی دریافت گردد و مجوز ترخیص که در هنگام ترخیص تجهیزات مخابراتی از گمرک در زمان اظهار کالا دریافت می‌گردد و به اداره استاندارد و تأیید نمونه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ارائه می‌گردد. همچنین می‌توان گفت کالاهایی مانند

  • تلفن‌های همراه
  • تجهیزات اینترنت
  • تجهیزات مخابراتی و شبکه
  • تجهیزات رادیویی
  • تجهیزات ارتباطات
  • بیسیم و…

از جمله کالاهایی هستند که جهت فروش و استفاده در محدوده‌های مختلف جغرافیایی نیاز به اخذ مجوز مخابراتی و رادیویی دارند، تا در نهایت اطمینان کامل از این امکانات حاصل گردد که در فرکانس‌های موجود هر منطقه هماهنگ و مجاز می‌باشد یا خیر. این مجوزات از مراجع مخابراتی دریافت و اخذ می‌گردد و عملیات واردات تجهیزات مخابراتی و رادیویی را تسهیل می‌بخشد.

هزینه‌های ترخیص تجهیزات مخابراتی از گمرک

واردات و ترخیص هر نوع کالایی مشمول پرداخت هزینه‌هایی می‌گردد. از این رو جهت واردات تجهیزات مخابراتی و رادیویی نیز بایستی هزینه‌های مربوط به آن را پرداخت نمایید. در این بخش از مقاله از سوی شرکت ققنوس ترخیص به مهم‌ترین هزینه‌های ترخیص تجهیزات مخابراتی از گمرک می‌پردازیم. مهم‌ترین این هزینه‌ها عبارت است از:

  • میزان ارزش کالا
  • نوع تجهیزات
  • کشور مبدأ و مقصد
  • قوانین گمرکی موجود در هر کشور
  • مالیات‌ها و عوارض‌های ورودی
  • هزینه‌های مربوط به ترانزیت و حمل و نقل کالا
  • هزینه‌های مربوط به بیمه و هزینه‌های مربوط به خدمات گمرکی
  • و…

کد تعرفه گمرکی تجهیزات مخابراتی

جهت واردات و ترخیص تجهیزات مخابراتی از گمرک در ابتدای کار بایستی با کد تعرفه گمرکی کالا آشنایی داشته باشید تا بتوانید به نتیجه دلخواه خود برسید. در ادامه به مهم‌ترین کدهای تعرفه گمرکی جهت واردات تجهیزات مخابراتی و رادیویی می‌پردازیم.

کد تعرفه گمرکی تجهیزات مخابراتی

سؤالات متداول

ترخیص تجهیزات مخابراتی از گمرک شامل چه مراحلی می‌شود؟

مهم‌ترین مراحل ترخیص تجهیزات مخابراتی شامل دریافت گواهی تأیید نمونه، دریافت گزارش تأیید، دریافت مجوز ترخیص کالا، اخذ پروانه بهره‌برداری، پرداخت هزینه‌های مربوط به ترخیص و مواردی از این قبیل می‌شود.

واردات و ترخیص تجهیزات مخابراتی چه اهمیتی دارد؟

مهم‌ترین مواردی که موجب اهمیت واردات تجهیزات مخابراتی و رادیویی می‌گردد شامل تأمین نیازهای ارتباطات، حمایت و پشتیبانی از دیگر صنایع، گسترش فناوری، رقابت در عرصه‌های مختلف، رشد اقتصادی و مواردی از این قبیل می‌شود.

چه کالاهای مشمول مجوز مخابراتی و رادیویی می‌شوند؟

مهم‌ترین این کالاها شامل تجهیزات اینترنت، تجهیزات مخابراتی و شبکه تجهیزات رادیویی، ارتباطات تلفن‌های همراه و غیره می‌شود.

واردات تجهیزات مخابراتی و رادیویی چه هزینه‌هایی را به دنبال دارد؟

مهم‌ترین هزینه‌های مربوط به آن به مواردی مانند کشور مبدأ و مقصد، قوانین گمرکی عوارض گمرکی، حمل و نقل کالا و مواردی از این قبیل بستگی دارد.

مهم‌ترین هزینه‌های واردات و ترخیص تجهیزات مخابراتی چیست؟

مهمترین هزینه های مربوط به آن به مواردی مانند کشور مبدا و مقصد، قوانین گمرکی عوارض گمرکی، حمل و نقل کالا و مواردی از این قبیل بستگی دارد.

جمع بندی

در این مقاله از سوی شرکت ققنوس به نحوه ترخیص تجهیزات مخابراتی از گمرک پرداختیم. همچنین در ادامه آن به اهمیت واردات تجهیزات مخابراتی و رادیویی و همچنین هزینه‌ها و تعرفه‌های مربوط به آن نیز پرداخته شد. لازم است بدانید که واردات و ترخیص تجهیزات مخابراتی از گمرک امری پیچیده تلقی می‌گردد.

از این رو بهتر است در ابتدای کار از خدمات مشاوران ما در گروه تجاری ققنوس ترخیص بهره‌مند شوید. همچنین شما عزیزان می‌توانید علاوه بر مشاوره رایگان از خدماتی مانند ثبت سفارش کالا، تأمین و تخصیص ارز نیمایی، ترانزیت کالا، اخذ مجوزات و مواردی از این قبیل نیز بهره‌مند شوید.

میانگین امتیازات ۳ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط