لوگو-ققنوس-ترخیص

۴۸۰۰۰۱۱۰ – ۰۲۱

ترخیص بیل مکانیکی از گمرک / 0 تا 100 واردات بیل مکانیکی به ایران

ترخیص بیل مکانیکی از گمرک

فهرست مطالب

کالاهای زیادی روزانه از گمرک ترخیص می شوند که با توجه به این مسئله که هدف از واردات کالا به کشور برطرف کردن نیازهای کشور است، هر کدام به گونه ای یکی از نیازهای کشور را برطرف می کند. یکی از کالاهایی که واردات آن سود آور بوده و مورد نیاز کشور است، واردات و ترخیص بیل مکانیکی می باشد که با توجه به انواع و کارایی های مختلفی که این گونه ماشین آلات دارند سود خوبی برای وارد کنندگان آن به دست می آید، اما بسیاری از افراد تازه وارد به حوزه تجارت بین المللی با مبحث واردات و ترخیص بیل مکانیکی از گمرک خرمشهر آشنایی ندارند؛ از این رو گروه ققنوس ترخیص برای آشنایی این افراد با مطالب مربوط به ترخیص بیل مکانیکی از گمرک اقدام به تهیه این مقاله نموده است و تلاش شده به صفر تا صد واردات و ترخیص این کالا از گمرک اشاره شود.

چگونگی واردات و ترخیص بیل مکانیکی از گمرک

واردات و ترخیص بیل مکانیکی به دلیل تنوع و کاربردهای گوناگونی که در صنعت دارد به عنوان یکی از واردات های پر سود که برطرف کننده نیاز کشور به ماشین آلات سنگین و صنعتی می باشد  به حساب می آید و لازم است که تاجران برای واردات و همچنین ترخیص بیل مکانیکی از گمرک مراحل مختلفی را طی کنند.

در واقع در صورتی که تاجران قصد تجارتی کاملا ایمن و مطمئن داشته باشند، نیاز است تمامی مراحل واردات کالا را به دقت پشت سر بگذارند تا در هنگام ترخیص بیل مکانیکی از گمرک خرمشهر با مشکلی روبه رو نشوند. از جمله مراحلی که لازم است تاجران در راستای واردات بیل مکانیکی طی کند می توان به مراحل زیر اشاره کرد:

  • دریافت کارت بازرگانی که هم برای واردات بیل مکانیکی و هم در هنگام ترخیص کالا در گمرک خرمشهر به آن نیاز است.
  • انتخاب کشوری که قصد واردات بیل مکانیکی از آن را داریم به عنوان حوزه فعالیت
  • آشنایی کامل با قوانین و مقررات واردات و همچنین ترخیص بیل مکانیکی از گمرک خرمشهر و همچنین آشنایی با قوانین و مقررات تجارت بیل مکانیکی در کشور مبداء
  • انتخاب یک کمپانی معتبر در کشور مبداء و یا یکی از نمایندگی های کمپانی مورد نظر برای انجام معامله
  • انجام فرایند ثبت سفارش کالا
  • انجام فرایند های بانکی مربوط به تخصیص ارز برای پرداخت هزینه های خرید بیل مکانیکی
  • مرحله بعدی عقد قرار داد با یک شرکت حمل و نقل جهت منتقل کردن بیل های مکانیکی از کشور مبداء به کشور مقصد می باشد که البته باید قبل از حرکت بیل های مکانیکی تمامی ماشین آلات بیمه شوند.
  • آخرین مرحله ای که باید در روند واردات و ترخیص بیل مکانیکی انجام شود تا روند واردات این کالاها تمام شده و امکان استفاده آن در کشور مقصد فراهم شود، ترخیص بیل مکانیکی از گمرک خرمشهر است که گزینه مناسبی برای ترخیص این گونه کالاها می باشد.
واردات و ترخیص بیل مکانیکی
واردات و ترخیص بیل مکانیکی

نکات مهم در خصوص حمل و نقل بیل مکانیکی

در روند واردات و ترخیص بیل مکانیکی در هنگام حمل و نقل کالا و تخلیه و بارگیری آن با توجه به این که این نوع از کالاهای وارداتی با توجه به کاربردهایی که در صنعت دارند از سایزهای بزرگ و ابعاد غول پیکری برخوردار هستند، باید به یک سری نکات توجه شود تا روند ترخیص بیل مکانیکی از گمرک بدون هیچ گونه مشکل و خسارتی برای کالای وارداتی و دیگران انجام شود. از جمله نکاتی که باید در روند حمل و نقل و در موقع تخلیه و بارگیری کالا به آن توجه شود می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • انتخاب بهترین روش حمل و نقل از بین سه روش حمل و نقل هوایی، دریایی و زمینی
  • استفاده از وسایل ایمنی برای ثابت کردن جای بیل مکانیکی در وسیله نقلیه
  • استفاده از افراد متخصص برای بارگیر و تخلیه بیل مکانیکی
  • استفاده از وسایل حمل و نقل مناسب برای انتقال کالا به درون و بیرون وسیله نقلیه در روند بارگیری و تخلیه
  • رعایت تمامی نکات ایمنی در روند حمل و نقل، بارگیری و تخلیه زیرا این نوع کالا به دلیل وزن و ابعاد بزرگی که دارد در صورت بروز مشکل علاوه بر خسارت زدن به خود می تواند به دیگر کالاهای موجود در وسیله نقلیه و همچنین افراد حاضر در اطراف خود آسیب جدی بزند.
  • باید برای بارگیری کالا در کشور مبداء با توجه به روش حمل و نقل مکان مناسبی انتخاب شود. هچمنین، می توان در ایران به عنوان کشور مقصد ترخیص بیل مکانیکی از گمرک خرمشهر به عنوان مکانی مناسب برای تخلیه این نوع کالا انتخاب کرد

انواع روش های حمل و نقل بیل مکانیکی

در روند تجارت بین المللی انتخاب بهترین روش برای حمل و نقل کالا باید با در نظر گرفتن تمامی عوامل تاثیر گذار بر روی روند حمل و نقل انجام شود. در روند واردات و ترخیص بیل مکانیکی تاجران باید با توجه به شرایط خاصی که این کالا به خاطر وزن سنگین و ابعاد بزرگش دارد و عوامل دخیل در حمل و نقل، یکی از سه روش حمل و نقل هوایی، حمل و نقل دریایی و یا حمل و نقل زمینی را انتخاب کنند تا در هنگام ترخیص بیل مکانیکی از گمرک خرمشهر به خاطر جابه جایی کالا خسارتی به آن وارد نشده باشد. تاجران می توانند در این مورد از مشاوره های بازرگانی گروه ققنوس ترخیص استفاده نمایند و بهترین انتخاب را برای روش حمل این نوع کالا داشته باشند.

با توجه به این که بیل های مکانیکی وزن زیاد و ابعاد بزرگی دارند و در هنگام واردات آن ها وارد کنندگان اقدام به وارد کردن تعداد زیادی از بیل های مکانیکی می نمایند، بهترین روش برای حمل و نقل بین المللی بیل مکانیکی، استفاده از روش حمل بار دریایی است که مخصوص حمل کالاهای سنگین می باشد.

در صورتی که برای انتقال بیل مکانیکی از کشور مبداء تا کشور مقصد راه آبی وجود نداشته باشد می توان از روش حمل و نقل زمینی و ترانزیت استفاده نمود، اما روش حمل و نقل هوایی با توجه به این که این روش محدودیت وزن دارد و هزینه ی آن بر اساس وزن محموله تجاری محاسبه می شود مناسب نخواهد بود.

لیست هزینه و تعرفه های حمل و ترخیص بیل مکانیکی از گمرک

در روند واردات و ترخیص بیل مکانیکی تاجران برای این که بتوانند به صورت آزادانه و کاملا قانونی از بیل های مکانیکی خود در داخل کشور استفاده نمایند و به خرید و فروش آن ها بپردازند، باید در هنگام ترخیص بیل مکانیکی از گمرک خرمشهر تمامی هزینه های و تعرفه های گمرکی واردات و ترخیص کالا را، که هر کدام توسط نهاد یا شرکتی که قرار است آن را دریافت کند با استفاده از فرمول خاصی محاسبه می شود، پرداخته کرده و مدارک آن را به گمرک تحویل دهند. به طور کلی مبالغی که تاجران باید اقدام به پرداخت آن نمایند در شامل موارد زیر می شود:

  • حقوق ورودی بیل مکانیکی به گمرک که با استفاده از کد تعرفه گمرکی مربوط به بیل مکانیکی محاسبه می گردد.
  • سود بازرگانی واردات بیل مکانیکی به کشور
  • پرداخت مالیات بر ارزش افزوده
  • پرداخت مالیات علی الحساب چهار درصدی
  • پرداخت عوارض ارگان هایی مانند هلال احمر از واردات بیل مکانیکی
  • پرداخت هزینه ی انبار
  • پرداخت هزینه ثبت سفارش کالا
  • پرداخت هزینه های مربوط به دریافت مجوزهای مختلف برای ترخیص بیل مکانیکی از گمرک
  • پرداخت هزینه مربوط به حمل و نقل بیل های مکانیکی از کشور مبداء به کشور مقصد
  • هزینه  مربوط به بیمه کردن بیل های مکانیکی
  • هزینه تخلیه و بارگیری محموله بیل های مکانیکی در کشور مبداء و کشور مقصد
  • هزینه مربوط به تست هایی که بابت تاییدیه کارشناسی گمرک دریافت می شود
ترخیص بیل مکانیکی از گمرک خرمشهر
ترخیص بیل مکانیکی از گمرک خرمشهر

مدت زمان ترخیص بیل مکانیکی از گمرک

روند ترخیص بیل مکانیکی از گمرک خرمشهر از آن جایی که بر اساس قوانین واردات و صادرات کالا انجام می شود، مانند ترخیص این نوع کالا در تمامی گمرک های سراسر کشور خواهد بود، اما مسئله ای که وجود دارد این است که ترخیص بیل مکانیکی از گمرک به دلیل مراحل مختلف و مدارک گوناگونی که باید برای روند ترخیص تهیه شود به روندی دشوار و پیچیده تبدیل شده است به خصوص اگر تعداد مجوزهای مورد نیاز زیاد باشد روند ترخیص بیل مکانیکی از گمرک طولانی تر خواهد شد.

اما در صورتی که تاجران روند واردات و ترخیص بیل مکانیکی از گمرک را به ترخیص کاران حرفه ای گروه ققنوس ترخیص واگذار نمایند، این افراد با استفاده از مهارت، دانش و تجربه ای که در زمینه ترخیص از گمرک خرمشهر و همچنین دیگر گمرک های کشور دارند، می توانند این فرایند را در کوتاه ترین زمان ممکن و با کم ترین هزینه به پایان برسانند.

کاربردهای بیل مکانیکی

بیل های مکانیکی انواع بسیار متفاوتی دارند و با توجه به نوع هر کدام از این بیل ها می توان کاربردهای متفاوتی را برای آن ها بر شمرد. از جمله کاربرد بیل های مکانیکی می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • انجام عملیات خاکبرداری
  • تخریب کردن ساختمان ها
  • لایه برداری کردن از رود خانه ها
  • هموار کردن سطح زمین
  • انجام عملیات گود برداری ساختمان
  • ایجاد کانال در ابعاد مختلف برای زیر سازی
  • انجام انواع فعالیت های معدن مانند شکستن سنگ و جابه جایی آن
  • پیکور کاری

اهمیت واردات بیل مکانیکی به کشور

واردات بیل مکانیکی به کشور با توجه به انواع مختلف این نوع از ماشین ها و کاربرد های گوناگونی که دارند می تواند از اهمیت بسیار بالایی برخوردار باشد. برای پی بردن به اهمیت واردات این نوع از ماشین آلات سنگین می توان به کاربردهای گوناگونی که در بالا به آن اشاره شده است توجه نمود.

افرادی که قصد واردات انواع مختلف بیل مکانیکی را دارند می تواند برای انجام تمامی مراحل واردات این نوع ماشین های سنگین و ترخیص آن از گمرک به ترخیص کاران و حق العمل کاران حرفه ای و مجرب گروه ققنوس ترخیص مراجعه نموده و مراحل پیچیده واردات و ترخیص این نوع ماشین را به این شرکت واگذار نمایند.

شرایط واردات بیل مکانیکی نو و مستعمل

مسائل اقتصادی و تورم موجود در بازار باعث شده بسیاری از وارد کنندگان بیل مکانیکی برای برطرف کردن نیاز کشور به این نوع از ماشین آلات، اقدام به واردات بیل های مکانیکی دست دوم که با نام بیل های مکانیکی مستعمل در این زمینه شناخته می شوند نمایند. این کار به این علت است که واردات این نوع از بیل های مکانیکی صرفه اقتصادی بیشتری نسبت به واردات بیل های مکانیکی نو دارد. البته باید به این نکته نیز اشاره شود که واردات بیل های مکانیکی مستعمل مراحل پیچیده تری نسبت به بیل های مکانیکی نو دارد.

واردات بیل های مکانیکی مستعمل شرایط مختلفی دارد که از جمله آن ها می توان به مواردی چون حداکثر ۵ سال سابقه کار برای بیل مکانیکی مستعمل، بررسی وجود قطعات یدکی مورد نیاز بیل دست دوم مورد نظر در داخل کشور، انجام بازرسی های لازم برای مطمئن شدن از سالم بودن بیل دست دوم و.. اشاره نمود.

اگر بازرگانان قصد واردات بیل های مکانیکی نو را داشته باشند با توجه به این که این از ماشین آلات را از کمپانی های تولید کننده آن ها تحویل خواهند گرفت مراحل مربوط به واردات و ترخیص آن ها نسبت به بیل های مکانیکی مستعمل کمی آسان تر خواهد بود و روال طبیعی را طی خواهد کرد. گروه ققنوس ترخیص با داشتن ترخیص کاران و حق العمل کاران حرفه ای و مجرب بهترین گزینه برای واردات و ترخیص بیل های مکانیکی نو و مستعمل به شمار می آید.

کد تعرفه ترخیص بیل مکانیکی

بیل های مکانیکی با توجه به انواع مختلفی که دارند هر کدام دارای کد تعرفه گمرکی خاصی می باشد. از جمله تعرفه های گمرکی انواع بیل مکانیکی می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • کد تعرفه گمرکی مربوط به بیل های مکانیکی فعال در حیطه حفاری 84303120 می باشد.
  • کد تعرفه گمرکی مربوط به بیل های مکانیکی با قدرت بالای 220 اسب بخار 84295222 می باشد.
  • کد تعرفه گمرکی بیل مکانیکی معادل با 220 اسب بخار 84295212 می باشد.
  • کد تعرفه گمرکی مربوط به بلدوزر با قدرت بالای 360 اسب بخار 84291122 می باشد.
  • کد تعرفه گمرکی مربوط به لودر با قدرت بالای 310 اسب بخار 84295122 می باشد.
  • و …

جمع بندی

گروه ققنوس ترخیص با تهیه این مقاله تلاش کرده است تا روند واردات و ترخیص بیل مکانیکی را به طور کامل به افراد تازه وارد به این حرفه آموزش دهد و به نکاتی مهمی که تاجران باید در هنگام واردات و حمل و نقل این گونه کالاها به آن توجه کنند، از جمله انتخاب بهترین روش برای حمل و نقل این نوع کالا با توجه به وزن سنگین و ابعاد بزرگی که دارد اشاره نماید تا زمانی که محموله وارداتی به کشور مقصد و فرایند ترخیص کالا می رسد هیچ گونه آسیب و مشکلی برای آن ایجاد نشده باشد.

تاجران می توانند در روند واردات و ترخیص بیل مکانیکی برای انتخاب بهترین روش حمل و نقل از مشاوره های بازرگانی گروه ققنوس ترخیص استفاده نمایند، همچنین می توانند اطلاعات مربوط به محموله بیل های مکانیکی وارداتی را در اختیار کارشناسان این گروه قرار دهند تا هزینه های که تاجران در روند ترخیص بیل مکانیکی موظف به پرداخت آن هستند محاسبه نمایند و ترخیص کاران این گروه در زمان ترخیص کالا، محموله بیل های مکانیکی را در کم ترین زمان و با کم ترین هزینه ترخیص نمایند.

واردات بیل های مکانیکی چگونه انجام می شود؟

برای واردات بیل های مکانیکی باید مواردی چون تهیه کارت بازرگانی، انتخاب کشور تولید کننده بیل مکانیکی، انتخاب کمپانی معتبر، اطلاع یافتن از قوانین واردات و صادرات بیل مکانیکی در آن کشور، بستن قرار داد، تهیه پیش فاکتور، ثبت سفارش کالا، انجام فرایند های بانکی، بستن قرار داد حمل و نقل و ترخیص بیل های مکانیکی انجام شود.

بهترین روش برای حمل و نقل بیل مکانیکی کدام روش می باشد؟

با توجه به این که هر کدام از روش های حمل و نقل محموله های تجاری دارای ویژگی ها و معایب خاصی هستند، در رابطه با حمل و نقل بیل های مکانیکی با توجه به حجم بالا و وزن سنگین این نوع ماشین آلات بهترین روش حمل و نقل، روش حمل دریایی می باشد زیرا این روش محدودیت وزن و حجم ندارد و مقرون به صرفه می باشد.

برای واردات بیل های مکانیکی چه هزینه هایی باید پرداخت شود؟

از جمله هزینه های واردات بیل های مکانیکی می توان به مواردی همچون هزینه خرید، حقوق گمرکی، سود بازرگانی، هزینه مالیات ها، هزینه حمل و نقل، هزینه بازرسی ها و دریافت مجوزهای لازم، هزینه انبار داری، هزینه بیمه، هزینه ثبت سفارش کالا، هزینه تخلیه و بارگیری و … اشاره نمود.

بیل های مکانیکی برای انجام چه کارهایی مناسب هستند؟

از جمله کاربرد بیل های مکانیکی می توان به مواردی هم چون گود برداری، خاک برداری، حفر کانال، پیکور کاری، لایه برداری از رودخانه، تخریب ساختمان، هموار کردن زمین، انجام فعالیت های معدن و … اشاره نمود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۲ رای

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط