لوگو-ققنوس-ترخیص

۴۸۰۰۰۱۱۰ – ۰۲۱

ترخیص بلبرینگ از گمرک / 0 تا 100 واردات بلبرینگ از چین

ترخیص بلبرینگ از گمرک

فهرست مطالب

بعضی از اجزای موجود در سیستم فنی ماشین ها یا دیگر وسایل، قطعاتی است که در زمینه ‌های دیگر صنعت نیز مورد استفاده قرار می گیرند و به همین دلیل صنعتگران با آن ها آشنا هستند. یکی از این قطعات پرمصرف بلبرینگ است. باید گفت که این شناخت و آشنایی دلیلی بر داشتن اطلاعات کافی از وظایف، عملکرد،کارایی و نحوه ترخیص بلبرینگ از گمرک نیست؛ چون ممکن است این قبیل ابزار آلات در خودروها وظایفی متفاوت از دیگر وسایل و ماشین‌ های صنعتی داشته باشند؛ بنابراین بررسی وظایف و نقش آن‌ ها و در سیستم فنی ماشین ها و وسایل خالی از لطف نیست و می تواند برای شما بازرگانان جالب باشد. در این مقاله قصد داریم نکات مربوط به واردات و ترخیص بلبرینگ را بررسی کرده تا شما به عنوان یک بازرگان برای واردات بلبرینگ از چین و سایر کشورها دچار مشکل نشوید.

بلبرینگ‌ ها انواع و کارایی مختلفی در ماشین ‌آلات صنعتی و خودروها دارند؛ اما با تمام این ها ماهیت، وظایف و عملکرد آن‌ ها هنوز چندان شناخته شده نمی باشد. در ادامه با ما همراه باشید تا با این قطعه پرکاربرد بیستر آشنا شوید.

بلبرینگ چیست و چگونه آن را وارد کنیم؟

 بلبرینگ جزء ابزار آلاتی است که تولید و ساخت آن بسیار دشوار است و نیاز به تجهیزات پیشرفته دارد. در کشور ما امکان تولید این وسیله پرکاربرد وجود ندارد. واردات بلبرینگ اغلب از کشورهایی همچون چین، کره، آلمان و ایتالیا انجام می شود. کارکرد بلبرینگ به گونه ای است که باعث کاهش اصطکاک و هدر رفتن نیرو در سیستم ماشین ها می ‌شود. به همین دلیل واردات و ترخیص بلبرینگ بسیار ضروری است. برای ترخیص بلبرینگ از گمرک، تهیه مجوز از موسسات مربوطه و همچنین پرداخت حقوق گمرکی بسیار ضروری است. شما به عنوان یک بازرگان باید به این موضوع توجه کنید که برای ترخیص بلبرینگ از گمرک باید بر اساس قوانین و مقررات کشور عمل کرد.

آنچه که در واردات و ترخیص بلبرینگ اهمیت دارد، این نکته می باشد که افراد باید نسبت به انواع بلبرینگ ها و نحوه ترخیص بلبرینگ از گمرک اطلاعات و شناخت کافی داشته باشند. وقتی یک بازرگان اقدام به واردات بلبرینگ می کند، ابتدا باید نوع، مدل و برندهای مختلف بلبرینگ ها را بشناسد تا بتواند از میان آن ها متناسب با نیاز کشور محصولی که تقاضا برای آن زیاد است را وارد کند. همانطور که گفتیم، بلبرینگ ها به دلیل کاربرد زیادی که در انواع ماشین آلات دارند، دارای انواع و مدل های متفاوتی هستند. هر کدام از بلبرینگ ها دارای ویژگی های خاص و منحصر به فردی هستند که باید با شناخت این ویژگی ها تصمیم به واردات و ترخیص بلبرینگ گرفت.

 اگر فکر می کنید برای واردات بلبرینگ از چین و دیگر کشورها نیاز به راهنمایی دارید و یا برای ترخیص بلبرینگ از گمرک باید با یک ترخیص کار مشورت کنید، می توانید با کارشناسان گروه بازرگانی ایران ترخیص در ارتباط باشید.

واردات و ترخیص بلبرینگ
واردات و ترخیص بلبرینگ

انواع بلبرینگ و کاربرد آن

همانطور که می دانید بلبرینگ ها انواع مختلفی دارند. از انواع بلبرینگ ها می‌توان به بلبرینگ ‌های شیار عمیق، بلبرینگ ‌های تماس زاویه ‌ای، بلبرینگ ‌های کف گرد (بلبرینگ های کف گرد یک ردیفه، بلبرینگ های کف گرد دو ردیفه) و بلبرینگ ‌های خود تنظیم اشاره کرد. هرکدام از این بلبرینگ ها کاربرد متفاوتی با یکدیگر دارند. مثلا بلبرینگ شیار عمیق کاربردی ترین بلبرینگ در صنعت محسوب می شود؛ همچنین بلبرینگ خود تنظیم، در ماشین آلات کشاورزی و…کاربرد دارند.

کاربرد اصلی بلبرینگ برای تنظیم حرکت و کاهش اصطکاک در قسمت متحرک ماشین است. عملکرد اصلی این قطعه اتصال دو عضو متحرک ماشین به صورتی است که اصطکاک در برابر حرکت به حداقل برسد. اجسام سنگین و چرخ ‌ها به وسیله بلبرینگ ‌ها به چرخش در می ‌آیند و اجسام بزرگ، وسایل مکانیکی، چرخ ‌های اتومبیل و ماشین ‌های سنگین به راحتی از این طریق به حرکت در می آیند. از نمونه‌ کاربردهای بلبرینگ می ‌توان به استفاده در واگن‌ ها، نیروگاه‌ ها، میزها، صندلی ها، کشوها، چرخ‌ های اتومبیل، توربین ‌ها و… اشاره کرد.

مزایا و معایب واردات و ترخیص بلبرینگ از گمرک

بلبرینگ جزو آن دسته از کالاهای وارداتی است که فروش آن در کشور با تقاضای بسیاری همراه است؛ بنابراین واردات و ترخیص بلبرینگ را می توان بسیار پرسود دانست. لازم به ذکر است که بلبرینگ ها در ساخت ساده ترین دوچرخه گرفته تا موتور هواپیما نقش دارند. تنوع بلبرینگ ها باعث شده که یک تاجر به راحتی بتواند با تمرکز بر روی واردات بلبرینگ از چین و دیگر کشورها نیز به کسب و کاری گسترده دست پیدا کند. البته باید گفت که در این زمینه باید با رقبای بسیاری رو به رو شد؛ از این رو، برای ماندن در این حوزه تجارت نیاز است که واردات بلبرینگ به خوبی انجام شود.

از مهم ترین مشکلات ترخیص بلبرینگ از گمرک که موجب گران شدن بلبرینگ می شود و هم نقش مستقیم بر روی قیمت تمام شده دارد، قوانین گمرکی است. وقتی پس از واردات بلبرینگ از چین و سایر کشورها، این کالاها در زمان مناسب از گمرک ترخیص نشوند، طبیعتا با کمبود چنین کالای پرکاربردی بازار سیاه راه می افتد. اگر ترخیص بلبرینگ از گمرک صورت منظم و شفاف انجام شود، قطعا مشکل کمبود آن را در بازار وجود نخواهد داشت؛ بنابراین، امکان تاثیرگذاری نوسانات ارز نیز بر تعرفه واردات و ترخیص بلبرینگ کمتر می شود. واردات و ترخیص بلبرینگ نیاز جامعه و صنعت است و با یک برنامه ریزی دقیق و منظم می توان از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری کرد.

نحوه تعیین استانداردهای واردات بلبرینگ

همانطور که می دانید، برای دریافت مجوز از وزارت بازرگانی باید استاندارد بودن کالا مورد تایید گمرک باشد. برای اینکه شرح دهیم این استانداردها توسط چه شخص یا ارگانی تعیین می‌شوند، ابتدا باید بگوییم که استانداردها به دو دسته کلی استانداردهای بین المللی و استانداردهای وضع شده توسط کشورهای مختلف تقسیم می ‌شوند. استانداردهای بین المللی واردات بلبرینگ از گمرک در تمامی کشورها مشابه و یکسان است؛ اما استانداردهای مخصوص هر کشور با کشورهای دیگر متفاوت است. برای آگاهی از تمامی استانداردهای مربوط به واردات بلبرینگ از گمرک با متخصصین ما در شرکت بازرگانی ایران ترخیص تماس حاصل فرمایید. نکته ای که در مورد مجوز استاندارد جهت واردات و ترخیص بلبرینگ باید به آن اشاره کرد، این است که اگر واردات بلبرینگ از چین بیش از 5 عدد باشد، به این مجوز نیاز دارید؛ در غیر این صورت نیازی به دریافت مجوز نیست.

لیست هزینه و تعرفه های ترخیص بلبرینگ

باید بگوییم که به غیر از کیفیت بلبرینگ، قیمت آنها به جنس مواد اولیه نیز بستگی دارد. بنابراین، واردات هر بلبرینگ از چین تعرفه متفاوتی دارد. هرچه بلبرینگ با کیفیت‌ تر با‌شد، قیمت آن نیز بیشتر است. لازم به ذکر است که این تغییر قیمت واردات بلبرینگ از چین نیز تا حدودی به نوسان ارز در بازار بستگی دارد. در چند سال اخیر، به دلیل تغییر نرخ دلار اجناس وارداتی  دچار افزایش قیمت شده اند و بلبرینگ ‌های چینی نیز از این قاعده مستثنا نیستند. مورد دیگری که بر قیمت بلبرینگ اثر می گذارد، نوع عملکرد بلبرینگ می‌ باشد. بلبرینگ ‌هایی که برای دستگاه‌ های گران قیمت به کار گرفته می ‌شوند، باید مخصوص باشند تا عملکرد کلی دستگاه را مختل نشود. به عنوان مثال اگر بخواهیم بلبرینگ های کف گرد و شیار عمیق را با هم مقایسه کنیم، باید بگوییم که بلبرینگ کف گرد قیمت بالاتری دارد.

در این قسمت به تعرفه های مربوط به واردات و ترخیص بلبرینگ اشاره کرده ایم.

  • بلبرینگ تماس زاویه‌ای 84822000
  • بلبرینگ شیار عمیق 84821000
  • بلبرینگ خود تنظیم 84823000
  • بلبرینگ کف‌گرد 84824000
واردات بلبرینگ از چین
واردات بلبرینگ از چین

واردات بلبرینگ به ایران از کدام برندها می باشد؟

بخشی از بلبرینگ مورد نیاز در داخل کشور تولید می ‌شود؛ اما بخش قابل توجهی از انواع بلبرینگ ‌های مورد استفاده با واردات از چین و دیگر کشورها تأمین می ‌شود. در حال حاضر، واردات بلبرینگ از چین بیش از سایر کشورها صورت می گیرد. برندهای چینی بخش عمده ای از بازار بلبرینگ را در ایران شامل می شوند. واردات بلبرینگ از چین گاهی از طریق کارگاه ‌های کوچک و شرکت ‌هایی انجام می ‌شود که برای کم کردن هزینه کیفیت را کاهش می دهند. در این مواقع حضور یک کارشناس ماهر برای همکاری با فرد واردکننده لازم است. از برندهای معروفی بازرگانان ایرانی از آن ها خریداری می کنند، می‌ توان به برندهای ETK، KG، KSM، JBR-E اشاره کرد.  

آیا واردات بلبرینگ به کشور سودآور است؟

همانطور که اطلاع دارید ترخیص و واردات بلبرینگ از گمرک دارای ضوابط و قوانین مربوط به خود می‌باشد. از این رو شما بازرگانان عزیز بایستی جهت کسب سود از واردات بلبرینگ با کارشناسان متخصص در این زمینه مشورت نمایید. لازم است بدانید که بلبرینگ از جمله قطعاتی می‌باشد که در صنعت ماشین آلات جهت به حداقل رساندن اصطکاک و اتلاف موجود مورد استفاده قرار می‌گیرد.

همچنین اکثریت بلبرینگ های موجود در بازارهای داخلی، وارداتی هستند. در نتیجه با توجه به این موضوع می‌توان گفت واردات و ترخیص بلبرینگ از گمرک می‌تواند سود بالایی را برای شما به همراه داشته باشد‌. پس اگر قصد انجام تجارت در این زمینه را دارید بهتر است تا با متخصصان و کارشناسان با تجربه در این زمینه مشورت نمایید تا در نهایت آقای سود بالایی را از واردات این کالا به دست آورید.

مهمترین نکات ترخیص بلبرینگ از گمرک

لازم است بدانید که انجام واردات و ترخیص بلبرینگ از گمرک دارای قوانین مربوط به خود می‌باشد که شما عزیزان بایستی در ابتدای کار با کلیه این قوانین آشنایی کامل داشته باشید، تا بتوانید انجام واردات را به طور صحیح به انجام برسانید. از این روجهت واردات و ترخیص بلبرینگ از گمرک باید نکاتی را مورد توجه داشته باشید. در نتیجه در این بخش قصد داریم تا اطلاعاتی را در زمینه قوانین واردات بلبرینگ در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

شرکت ققنوس ترخیص با بیش از سال ها سابقه در زمینه واردات و ترخیص بلبرینگ از سایر گمرکات کشور به طور کامل با قوانین مربوط به ترخیص آشنایی دارد و شما عزیزان می‌توانید با آسودگی خیال انجام اعمال ترخیصکاری کالای خود را به ما بسپارید.

 همانطور که در بخش ها قبلی نیز اشاره کردیم بلبرینگ به عنوان ابزار و قطعه ای در نظر گرفته می شود که در اکثر ماشین آلات جهت کاهش اصطکاک مورد استفاده قرار می‌گیرد. از این رو با توجه به این موضوع که تعداد بسیار زیادی از بلبرینگ وارداتی هستند بایستی در هنگام خرید آنها دقت کافی را داشته باشید. لازم است بدانید که طراحی این کالا نسبت به دیگر کالاهای وارداتی سخت و پیچیده می‌باشد و به همین علت معمولا ساخت این قطعه در ایران بسیار کم می باشد.

این نوع از کالاهای وارداتی همانند دیگر کالاهایی که از کشورهای دیگر وارد کشور می‌شود، جهت ترخیص نیازمند رعایت قوانین و مقرراتی می‌باشد که با انجام آنها می‌توانید فرایند ترخیص را به سرانجام برسانید

چگونگی ارزش گذاری جهت ترخیص بلبرینگ

این قسمت های قبلی مقاله متوجه شدید که جهت ترخیص بلبرینگ از گمرک بایستی چه نکاتی را رعایت کنید و همچنین با قوانین انجام این عمل آشنا شدید. در ادامه مقاله قصد داریم تا اشاره مختصر به چگونگی ارزش گذاری در واردات و ترخیص بلبرینگ داشته باشیم و در این مورد اطلاعاتی را در اختیار شما عزیزان قرار بدهیم.

 با توجه به مسئله بسیار حساس ارزش گذاری کالا این امر موجب شده است تا تغییراتی در روند ترخیص کالا به وجود بیاید. چرا که گمرک ایران بخشنامه های زیادی در خصوص چگونگی ارزش گذاری بلبرینگ صادر کرده است. پیشتر ارزش‌گذاری بلبرینگ با توجه به وزن آن در واحد کیلو گرم انجام می‌گرفت، اما این روزها ارزش گذاری به شکل عددی و یا از طریق شناسه مشخص در سامانه TSC صورت می‌پذیرد. از این رو توجه داشته باشید که چنانچه در فرآیند بررسی ارزش کالا کالا، محصولی را وارد کشور کرده باشد که مشخص شود شناسه موجود به آن نیازمند ویرایش است مراتب جهت رسیدگی به گمرک ارسال خواهد شد.

جمع بندی

یکی از ابزارهایی که در صنعت مصرف گسترده ای دارد، بلبرینگ می باشد. از بلبرینگ ها در واحدهای تولیدی و صنعتی مانند صنایع کشاورزی، راه سازی، خودرو سازی وغیره استفاده می شود. در هر دستگاهی که در آن قطعه ای نیازی به گردش قطعه ای دیگر داشته باشد به بلبرینگ نیاز است. تولیدات داخلی می تواند تنها بخشی از نیاز کشور به بلبرینگ را تامین نماید؛ اما برای واردات بلبرینگ از چین و دیگر کشورها نیاز است تا فرایندهای مربوط به واردات و ترخیص بلبرینگ انجام شود.

واردات بلبرینگ به کشور می تواند بخش زیادی از نیاز داخلی را برطرف کند. از بلبرینگ های مهم می توان به مواردی مانند بلبرینگ مفصلی، بلبرینگ چشمی. بلبرینگ تمام سرامیک، بلبرینگ مقطع باریک، بلبرینگ کف گرد، بلبرینگ خود تنظیم، بلبرینگ شیار عمیق، بلبرینگ سوزنی و بلبرینگ تماس زاویه ای اشاره نمود.

 شما بازرگانان علاوه بر مطالعه ای مقاله، می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید. همچین می توانید از دیگر خدمات ما مانند ترخیص کالا از گمرک غرب تهران، ترخیص کالا از گمرک امانات پستی، اخذ گواهی استاندارد جهت ترخیص کالا و…. استفاده کنید.

بلبرینگ چیست؟

بلبرینگ قطعه ای است که در بسیاری از ماشین آلات جهت کاهش اصطکاک مورد استفاده قرار می‌گیرد و از این جهت بسیار کاربردی و مهم است.

آیا واردات و ترخیص بلبرینگ به ایران سودآور است؟

بله با توجه به اینکه این قطعه به عنوان یکی از قطعات کاربردی در صنعت ماشین آلات در نظر گرفته می‌شود استفاده از آن همواره در حال افزایش است، از این رو بیشتر بلبرینگ های موجود در بازار وارداتی هستند.

ارزش گذاری بلبرینگ به چه صورت است؟

 امروزه ارزش گذاری بلبرینگ از طریق شناسه و به صورت عددی است که در سامانه TSC ثبت می‌شود.

بلبرینگ های موجود در ایران از کدام برند ها می‌‌باشند؟

این بلبرینگ های وارداتی از برندهای معروفی خریداری می‌شود که می‌توان به برندهای KG‌، STK، KSM اشاره کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط