لوگو-ققنوس-ترخیص

۴۸۰۰۰۱۱۰ – ۰۲۱

ترخیص بطری پلاستیکی از گمرک / 0 تا 100 واردات بطری پلاستیکی

ترخیص بطری پلاستیکی از گمرک

فهرست مطالب

ترخیص بطری پلاستیکی از گمرک و واردات ظروف پلاستیکی بسیار مهم و حیاتی است، به ویژه در بخش مواد غذایی و نوشیدنی. بطری‌های پلاستیکی، حمل و نقل آسانی دارند و قابلیت بازیافت دارند. همچنین، ظروف پلاستیکی بسیار ارزان هستند و امنیت آنها در حمل و نقل و ذخیره سازی مواد غذایی و نوشیدنی بسیار بالاست. باتوجه به اهمیت ظروف پلاستیکی در حمل و نقل و ذخیره سازی مواد غذایی و نوشیدنی، ترخیص بطری پلاستیکی از گمرک باید بطور مرتب و با دقت انجام شود و باید از استانداردها و مقررات بهداشتی پیروی کرد.

همچنین، در روند ترخیص بطری پلاستیکی از گمرک باید به مقررات محیط زیستی نیز توجه شود و سعی شود که از بطری‌های قابل بازیافت و سبز استفاده شود. به این صورت می‌توان اثرات زیان‌بار پست‌های زباله را به حداقل رساند و به حفظ محیط زیست کمک کرد. برای ترخیص بطری‌های پلاستیکی، ابتدا باید فرم مربوطه را در شعبه گمرکی تهیه کرد و سپس مطابق با قوانین، مقررات و دستورالعمل‌های اداره گمرک اقدام به پرداخت مالیات و هزینه‌های دیگر مرتبط با واردات بطری کنید.

همچنین، ممکن است برای ترخیص بطری‌های پلاستیکی از برخی مواد و محصولات مشابه نظیر مواد شیمیایی و مواد خوراکی نیز نیاز به مجوزهای خاص داشته‌ باشید. با ما همراه باشید تا در مورد ترخیص بطری پلاستیکی از گمرک و واردات ظروف پلاستیکی بیشتر بدانید.

روش واردات بطری پلاستیکی

بهترین روش برای واردات ظروف پلاستیکی از گمرک، استفاده از خدمات یک مشاور گمرکی مجرب است. مشاور گمرکی با داشتن دانش و تجربه در زمینه واردات ظروف پلاستیکی و کالاهای مختلف، به شما راهنمایی لازم را خواهد داد تا از مسیر مناسب و با کمترین هزینه‌ها استفاده نمایید. از جمله مواردی که می‌توانید به توجه داشته‌باشید عبارتند از:

  • درخواست تأکید کالاهای وارداتی با مشخصات دقیق و همچنین مطالعه قوانین و مقررات مربوط به واردات ظروف پلاستیکی
  • استفاده از بسته‌ بندی مناسب و ضد ضربه جهت جلوگیری از آسیب دیدن کالا در طی حمل و نقل
  • تأمین مدارک و مستندات لازم برای واردات ظروف پلاستیکی به‌عنوان مثال پروفرمای شرکت صادر کننده و صورتحساب کالا
  • پرداخت هزینه‌های مربوط به گمرک، مالیات و عوارض احتمالی در صورت وجود توصیه می‌شود که قبل از شروع به واردات ظروف پلاستیکی، با مشاور گمرکی خود مشاوره کنید تا از تجربیات و دانش او بهره‌مند شوید و از طریق اطلاع از مقررات و قوانین مربوط به واردات، از مسیر مطمئنی برای وارد کردن کالاهای خود استفاده نمایید.
واردات بطری پلاستیکی
واردات بطری پلاستیکی

روش ترخیص بطری پلاستیکی از گمرک

برای ترخیص بطری‌های پلاستیکی از گمرک، شما نیاز به انجام مراحل زیر دارید:

  1. ارائه مدارک: نخستین مرحله ارائه مدارک مربوط به بطری‌ها می‌باشد. این مدارک شامل فاکتور فروش، سفارش فروش، گواهی مبدأ و مقصد بطری‌ها، گواهی بررسی کیفیت بطری‌ها و… است.
  2. پرداخت گمرک: بعد از ارائه مدارک، می‌بایستی هزینه گمرکی موردنیاز برای ترخیص بطری پلاستیکی از گمرک پرداخت شود.
  3. بارنامه ترخیص: پس از پرداخت هزینه گمرک، شما می‌بایست بارنامه ترخیص را از سامانه گمرک دریافت کرده و به شرکت حمل و نقل خود تحویل دهید.
  4. بازرسی کالا: در این مرحله بطری‌های شما تحت بازرسی کالا قرار می‌گیرند. در صورتی که داوری بطری‌ها رد شود، باید هزینه بازرسی را پرداخت کنید.
  5. تحویل بار: پس از پایان بازرسی، بار شما به شرکت حمل و نقل تحویل داده‌می‌شود و به مقصد ارسال می‌گردد.

در نهایت، با تکمیل مراحل فوق، بطری‌های شما به خوبی از گمرک ترخیص شده و می‌توانید از آنها استفاده کنید.

کد تعرفه‌های گمرکی بطری‌های پلاستیکی

تعرفه‌های گمرکی واردات بطری‌های پلاستیکی، بر اساس سیستم تعرفه‌ای شکل گرفته است. تعرفه‌های گمرکی تصویب شده توسط سازمان تعرفه‌ای کشور، برای تعیین مبلغ گمرکی واردات کالاها به کشور استفاده می‌شود. بطری‌های پلاستیکی، جزو کالاهایی هستند که برای واردات ظروف پلاستیکی به کشور، تعرفه‌های گمرکی خاص خود را دارند. برای ترخیص بطری پلاستیکی از گمرک، اطلاع داشتن از تعرفه‌های گمرکی بسیار مهم است. در واقع، تعرفه‌ها بر اساس متراژ و نوع بطری تعیین می‌شود.

بطری‌های پلاستیکی با اندازه‌های مختلف، از جمله بطری‌های ۵۰۰ میلی‌لیتری، ۱ لیتری و ۲ لیتری در بازار موجود هستند و هر کدام از بطری‌های پلاستیکی با تعرفه مجزا شناخته می‌شوند. به عنوان مثال، در یکی از تعرفه‌های مربوط به بطری‌های پلاستیکی، تعرفه ورودی برای بطری‌هایی با حجم ۵۰۰ میلی‌لیتر در حدود ۵۵ درصد و تعرفه برای بطری‌هایی با حجم ۱ لیتری حدود ۶۸ درصد تعیین شده است. همچنین، تعرفه برای بطری‌هایی با حجم ۲ لیتری در حدود ۶۱ درصد است.

در کل، برای واردات بطری‌های پلاستیکی، باید به تعرفه‌های گمرکی توجه کرد و مطمئن شد که اطلاعات لازم درباره نوع بطری و متراژ آن در دسترس باشد. به همین دلیل، کسانی که قصد واردات ظروف پلاستیکی دارند، باید با حوزه مربوط به تعرفه‌های گمرکی، اطلاعات لازم را جمع آوری کرده و سپس برای ترخیص بطری‌ پلاستیکی از گمرک اقدام کنند.

ترخیص بطری پلاستیکی از گمرک
ترخیص بطری پلاستیکی از گمرک

مجوزهای لازم جهت ترخیص ظروف پلاستیکی از گمرک

برای ترخیص بطری پلاستیکی از گمرک، باید اداره گمرک کار رسمی ترخیص را انجام دهد و مجوزهای زیر را از سازمان‌های مربوطه بگیرد:

  • مجوز فنی برای مصارف انسانی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی
  • مجوز ارزی برای مصارف انسانی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی
  • مجوز فنی برای مصارف دامی یا کشاورزی از سازمان دامپزشکی
  • مجوز ارزی جهت تخصیص ارز برای مصارف دامی یا کشاورزی از وزارت جهاد کشاورزی
  • مجوز ارزی جهت تخصیص ارز از دفتر صنایع شیمیایی و پلیمری

مراحل واردات بطری پلاستیکی به ایران

شما عزیزان جهت انجام واردات بطری پلاستیکی به ایران و ترخیص آن از تمامی گمرکات کشور نیازمند انجام مراحل واردات می‌باشید. از این رو با توجه به اهمیت بسیار فراوان این موضوع در عرصه واردات و ترخیص بطری پلاستیکی در این بخش از مقاله قصد داریم تا شما را با مهمترین مراحل واردات آشنا سازیم. در نتیجه مهمترین مراحل واردات بطری پلاستیکی به ایران عبارتند از:

مرحله یک: پیدا کردن بهترین فروشنده بطری پلاستیکی

این مرحله به عنوان مهم ترین و ابتدایی ترین مرحله از مراحل واردات بطری پلاستیکی در نظر گرفته می‌شود. در مرحله شما بایستی بهترین فروشنده و تامین کننده کالا که می‌تواند میزان درخواست شده این کالا را برای شما فراهم آورد، را انتخاب کنید تا در نهایت بتوانید به انجام مراحل دیگر واردات بپردازید.

مرحله دوم: گفتگو و مذاکره با فروشنده بطری پلاستیکی

مرحله دوم از مراحل واردات نیز به اندازه مرحله اول مهم و ضروری می‌باشد. در این مرحله شما عزیزان بایستی با فروشنده کالا مورد نظر در مورد مواردی مانند حجم کالا، نوع کالا، نحوه حمل و نقل کالا و مواردی از این قبیل صحبت کنید. همچنین تلاش کنید تا پیش از انجام واردات در این مورد با یکدیگر به توافق برسید.

مرحله سوم: دریافت و اخذ تمامی مدارکات مورد نظر

جهت انجام واردات بطری پلاستیکی مرحله اخذ مدارکات و مجوزات نیز به اندازه دو مرحله قبلی ضروری و حیاتی می‌باشد‌. همچنین این مرحله به قدری مهم است که اگر شما یکی از مجوزات که جهت ترخیص بطری پلاستیکی لازم است را اخذ نکنید، نمی‌توانید مراحل انجام این کار را به پایان برسانید از این رو انجام صحیح این مرحله بسیار مهم و الزامی می‌باشد.

مرحله چهارم: انتخاب بهترین اینکوترم جهت حمل و نقل کالا

مرحله چهارم از مراحل واردات و ترخیص بطری پلاستیکی از گمرک مرحله انتخاب اینکوترم مناسب می‌باشد. در این مرحله شما با توجه به کالای مورد نظر خود بایستی بهترین شیوه حمل و نقل را برای کالا انتخاب کنید.

مرحله پنجم: پرداخت تمامی هزینه ها

در مرحله آخر از مراحل واردات بطری پلاستیکی شما عزیزان بایستی تمامی هزینه های برآورد شده که جهت واردات لازم بوده است را پرداخت کنید.

انواع بطری پلاستیکی وارداتی به کشور

انواع بطری‌های پلاستیکی در موارد گوناگونی مانند استفاده از آنها در روغن‌های گیاهی، بطری مایعات، در عرصه شیمیایی و صنعتی مانند ضد یخ، بطری شیشه و آب مقطر مورد استفاده قرار می‌گیرد. به طور کلی می‌توان گفت عمده واردات بطری‌های پلاستیکی از کشورهایی مانند آلمان، امارات، اتریش، کره و غیره صورت می‌گیرد. جهت واردات انواع بطری‌های پلاستیکی مانند دیگر کالاهای وارداتی نیز بایستی دستورالعمل‌ها و بخشنامه مربوط به سازمان‌ها و ارگان‌های را مطالعه نموده و در صورت لزوم به آنجا مراجعه نمایید و با توجه به قوانین و مقررات آنها جهت واردات عمل کنید.

به طور کلی می‌توان گفت با توجه به تغییر در مقررات و قوانین واردات می‌توانید از کارشناسان ما در این زمینه کمک بگیرید. از جمله خدمات شرکت ققنوس ترخیص جهت ترخیص بطری پلاستیکی شامل انواع بطری‌های پلاستیکی زیر می‌گردد.

  • انواع بطری‌های پلاستیکی برای روغن
  • بطری پلاستیکی برای آب
  • بطری پلاستیکی آبمیوه
  • بطری پلاستیکی نوشابه
  • بطری پلاستیکی برای انواع شربت‌ها
  • بطری پلاستیکی برای دارو
  • بطری پلاستیکی یکبار مصرف
  • و غیره

مدارک لازم جهت ترخیص بطری پلاستیکی

همان‌طور که می‌دانید جهت واردات و ترخیص بطری پلاستیکی مانند دیگر محصولات شما نیاز به اخذ مدارک و مجوزات از سازمان‌های ذی‌ربط آن دارید. در نتیجه می‌توان گفت از جمله مهم‌ترین مدارک و مجوزاتی که جهت واردات بطری پلاستیکی از گمرک لازم است می‌توان به موارد اشاره نمود.

مدارک مربوط به صاحب کالا

لازم است بدانید که صاحبان کالاها بایستی پیش از انجام واردات مدارکی را اخذ و دریافت نمایند که مهم‌ترین آنها عبارت است از:

  • مدارک مربوط به فاکتور خرید کالا
  • اسناد مربوط به بارنامه کالا
  • بیمه نامه کالا در صورت وجود
  • ترخیصیه
  • و غیره

مدارکی که ترخیص کار گمرک و یا حق العملکار صاحب کالا بایستی دارا باشد عبارت است از:

کارت بازرگانی کالا

کارت بازرگانی به عنوان مدرکی در نظر گرفته می‌شود که در صورت عدم وجود آن انجام واردات و ترخیص بطری پلاستیکی از گمرک امکان‌پذیر نخواهد بود.

مجوز قانونی وکالت از صاحب کالا

این مدرک در واقع مجوزی از سوی صاحب کالا می‌باشد که این وکالت را به حق العملکار کار گمرک سپرده است.

واردات و صادرات انواع مواد اولیه پلاستیکی

در دنیای مدرن امروز پلاستیک به عنوان یکی از پرمصرف‌ترین مواد اولیه در صنایع گوناگون در نظر گرفته می‌شود. به طور کلی می‌توان گفت از گوشی‌های موبایل گرفته تا حتی انواع پوشاک از ترکیباتی از پلاستیک ساخته می‌شود. در نتیجه واردات پلاستیک و انواع پلیمرها سود بسیار بالایی را برای تاجران و بازرگانان به همراه دارد، چرا که در بخش‌های مختلفی مورد استفاده و کاربرد قرار می‌گیرد. به طور کلی می‌توان گفت در حال حاضر بسته بندی مواد اولیه پلاستیک شامل سه دسته می‌گردد که مهم‌ترین آنها عبارت است از:

پلاستیک‌های طبیعی

بیومین‌ها و رزین‌ها به عنوان مواد اولیه طبیعی پلاستیک در نظر گرفته می‌شوند که بر خلاف سایر دسته‌بندی‌ها با گذشت زمان در طبیعت تجزیه می‌گردد و در نتیجه آسیبی به محیط زیست وارد نخواهد کرد.

پلاستیک‌های نیمه مصنوعی

از دیگر انواع پلاستیک‌ها، پلاستیک‌های نیمه مصنوعی می‌باشد که از پروتئین شیر گرفته می‌شود و تنها پلاستیک مشتق شده از پروتئین در نظر گرفته می‌شود. این ماده نیز قابلیت بازیافت دارد و می‌توان آن را پس از پس از استفاده مجدد به چرخه تولید بازگرداند.

پلاستیک‌های صنعتی یا مصنوعی

این مواد اولیه به عنوان پرمصرف‌ترین مواد اولیه در صنایع گوناگون در نظر گرفته می‌شود که درون آنها از فرم آلدهید و فلوروکربن استفاده می‌گردد.

چرا برای ترخیص بطری پلاستیکی از خدمات ققنوس ترخیص استفاده کنید؟

هموار انجام واردات و ترخیص انواع بطری های پلاستیکی و دیگر موارد تشریفات گمرکی خاصی را در بر دارد. از این رو کلیه تاجران و بازرگانان در این زمینه بایستی تشریفات کالا را به طور کامل به انجام برساند. همانطور که مشخص است گاهی تاجر و بازرگان به اندازه کافی اطلاعات در زمینه تشریفات گمرکی و چگونگی به انجام رساندن آنها ندارد‌‌. از این رو می‌تواند از شرکت های فعال در زمینه کمک بگیرد.

شرکت ققنوس ترخیص به عنوان یکی از شرکت های معتبر در این زمینه در نظر گرفته می‌شود که تمامی افراد می توانند انجام کلیه تشریفات گمرکی را به شرکت ما بسپارند. همچنین شما عزیزان می‌توانید جهت ترخیص کالای خود از خدمات ترخیص کاری شرکت ققنوس ترخیص کمک بگیرید. همچنین با دریافت مشاوره بازرگانی می‌توانید در این زمینه اطلاعات جامعی را نیز به دست بیاورید.

هزینه های واردات ظروف پلاستیکی

انجام کلیه امورات مربوط به ترخیص کاری و واردات هزینه هایی را در بر خواهد داشت. به صورتی که تاجر و بازرگان در ابتدای کار بایستی نسبت به پرداخت تمامی هزینه ها آمادگی کامل داشته باشد، در غیر این صورت نخواهد توانست کالای خود را از گمرک ترخیص کند‌ از این رو در ادامه به مهمترین هزینه های واردات ظروف پلاستیکی می‌پردازیم:

هزینه تهیه کالا

اولین و مهمترین هزینه جهت واردات ظروف پلاستیکی هزینه تهیه آن می‌باشد. به صورتی که تاجر باید در ابتدای کار ظروفی را که قصد واردات دارد را خریداری نمایند تا بتوانند به دست مشتریان برساند.

هزینه تخلیه، بارگیری و حمل و نقل ظروف پلاستیکی

از دیگر هزینه های مهم و اساسی در انجام واردات ظروف پلاستیکی هزینه تخلیه و بارگیری کالا می‌باشد. به صورتی که فرد بایستی هزینه های کلی انجام امورات را بپردازد.

کارشناسی کالا

از دیگر هزینه های مهم جهت انجام واردات ظروف پلاستیکی هزینه کارشناسی کالا می‌باشد که شما بایستی نسبت به پرداخت آن اقدام نمایید.

جمع بندی

واردات ظروف پلاستیکی به کشورها مختلف جهان از جمله ایران، به دلیل قابلیت استفاده مجدد و سبک بودن آن‌ها، روز به روز در حال افزایش است. برای واردات بطری‌های پلاستیکی، ابتدا باید مجوز واردات از سازمان صنعت، معدن و تجارت دریافت شود. سپس با توجه به نوع کالا و کشور مبدأ، مقررات گمرکی آن کشور رعایت شده و هزینه‌های گمرکی پرداخت شده و در نهایت بطری‌ها تحویل گیرنده خواهند شد.

آیا واردات و ترخیص باتری پلاستیکی از گمرک برای تاجران سودآور است؟

در پاسخ به این سؤال می‌توان گفت با توجه به استفاده گسترده از انواع بطری‌های پلاستیکی در صنایع گوناگون واردات و ترخیص بطری پلاستیکی می‌تواند سود بالایی را برای تاجران به همراه داشته باشد.

واردات بطری پلاستیکی از کدام کشورها سودآور است؟

به طور کلی می‌توان گفت حجم زیادی از انواع بطری پلاستیکی سالانه از کشورهای اتریش، کره و امارات وارد کشور می‌گردد.

واردات بطری پلاستیکی از گمرک چه هزینه‌هایی را به دنبال خواهد داشت؟

مهم‌ترین هزینه‌های واردات پلاستیک از کشورهای مطرح شامل هزینه خریداری کالا، هزینه تخلیه، بارگیری کالا، هزینه کارشناسی کالا و مواردی از این قبیل می‌گردد.

انواع بطری‌های وارداتی به ایران در چه مصارفی مورد استفاده قرار می‌گیرد؟

انواع بطری‌های وارداتی در زمینه‌های گوناگونی مانند بطری برای دارو، انواع شربت‌ها، آبمیوه، نوشابه، آب و غیره مورد استفاده قرار می‌گیرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط