لوگو-ققنوس-ترخیص

۴۸۰۰۰۱۱۰ – ۰۲۱

نحوه ترخیص بست زیپی از گمرک که باید بدانید

ترخیص بست زیپی از گمرک

فهرست مطالب

کالاهای زیادی روزانه از گمرک ترخیص می شوند که هر کدام با توجه به کاربردهایی که در کشور دارند، می توانند سود زیادی برای تاجران داشته باشند. یکی از این کالاهای وارداتی، واردات بست کمربندی از چین است که امروز شاهد واردات و ترخیص آن از گمرک هستیم، از این رو ما در گروه ققنوس ترخیص اقدام به تهیه این مقاله نموده ایم تا افراد تازه وارد و کم تجربه در زمینه تجارت بین المللی را با این کالای وارداتی آشنا کرده و با عواملی چون هزینه ها و تعرفه های گمرکی در روند ترخیص بست زیپی از گمرک آشنا کنیم.

تاجرانی که اقدام به واردات این کالای تجاری نموده اند می توانند صفر تا صد روند ترخیص بست زیپی از گمرک را به ترخیص کاران حرفه ای و مجرب ما در گروه ققنوس ترخیص واگذار نمایند. برای آشنایی بیشتر با این کالای تجاری در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

بست زیپی کمربند چیست؟

شاید با شنیدین اصطلاح واردات بست کمربندی از چین یا همان بست زیپی این سوال برایتان ایجاد شود که قرار است با چه نوع کالایی روبه رو شوید؛ از این رو ما در گروه ققنوس ترخیص تصمیم داریم در راستای واردات بست کمربندی از چین در این بخش شما را با بست زیپی آشنا کنیم. بست زیپی که به آن بست کمر بندی نیز گفته می شود، نوعی کالا است که در صنعت بسته بندی از آن استفاده می شود. این نوع وسیله کاربردی ظاهری نواری شکل در اندازه های مختلف دارد که یک سر دارای یک گیره و در سر دیگر این نوار شاهد یک زبانه هستیم و همچنین در طول این نوار یک سری دندانه های زیپ وجود دارد که با عبور زبانه از داخله گیره، گیره بر روی این دندانه های زیپ حرکت کرده و به اندازه دلخواه در می آید.

بسته زیپی یا همان بسته کمربندی دارای مزیت ها و کاربردهای زیادی است که از جمله این مزیت های می توان به مواردی چون مقاومت این کابل ها در برابر آب، تابش آفتاب، پوسیدگی، داشتن تنوع در زمینه اندازه و رنگ بندی و.. اشاره کرد. به همین دلیل است که این نوع بست ها طرفداران زیادی دارد و از بازار تقاضای بالایی برخوردار است، از این رو واردات و ترخیص بست زیپی از گمرک برای تاجران، تجارتی مقرون به صرفه محسوب می شود. از جمله کاربردهای بست کمربندی از چین می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • استفاده از این وسیله کاربردی برای ایجاد نظم در وسایل شخصی خود
  • استفاده در کارهای فنی برای محکم کردن و چسباندن دو قطعه و یا نگهداشتن دو وسیله در کنار هم
  • استفاده از این کالای وارداتی کاربردی در راستای بسته بندی های صنعتی
  • دسته بندی انواع کابل با استفاده از نمونه های رنگی این بست ها
ترخیص بست زیپی از گمرک
ترخیص بست زیپی از گمرک

لیست هزینه های مورد نیاز جهت ترخیص بست زیپی از گمرک

تاجرانی که اقدام به واردات بست کمربندی از چین می کنند، باید برای واردات و ترخیص این نوه کالای تجاری از گمرک به صورت کاملا قانونی و به فروش رساندن کالای تجاری وارداتی خود در بازار مصرف کشور مقصد بدون ایجاد هیچ گونه مشکلی، یک سری هزینه ها را به گمرک، نهاد ها و یا شرکت هایی که در زمینه واردات کالا خدماتی به تاجران ارائه کرده اند، بپردازند و مدارک این تسویه حساب را نیز به عنوان یکی از مدارک مورد نیاز برای ترخیص بست زیپی از گمرک به این ارگان دولتی ارائه دهند. از جمله هزینه هایی که باید در راستای واردات و ترخیص این نوع بست از گمرک پرداخت شود، می توان به موارد زیر  اشاره نمود:

  • قیمت تمام شده کالای وارداتی از کشور چین که باید آن را به فروشنده کالا پرداخت نمود.
  • هزینه حمل و نقل این محموله تجاری از کشور مبداء به سمت کشور مقصد
  • هزینه بیمه کردن این محموله تجاری برای جلوگیری از ایجاد هر گونه ضرر و خسارت برای تاجر
  •  حقوق ورودی و عوارض واردات این نوع کالای تجاری به گمرک
  • سود بازرگانی که به محموله بست زیپی تعلق می گیرد
  • هزینه بارگیری از این محموله در کشور مبدا در وسیله نقلیه و تخلیه آن در کشور مقصد
  • هزینه انبار داری این کالا
  • هزینه ثبت سفارش این کالا در سامانه جامع امور گمرکی
  • هزینه دریافت مجوزهای مورد نیاز برای ترخیص کالا از گمرک
  • مالیات بر ارزش افزوده
  • مالیات علی الحساب چهار درصدی

کد تعرفه های گمرکی ترخیص بست زیپی

هر کالایی که به کشور وارد می شود برای این که بتوان به آسانی هزینه هایی چون حقوق ورودی گمرکی و ارزش آن را تعیین کرد دارای یک کد تعرفه گمرکی می باشد که دولت آن را تعیین کرده است. تاجران می توانند برای تعیین کد تعرفه گمرک بست زیپی در روند واردات بست کمربندی از چین با استفاده از سه روش کد تعرفه گمرکی مربوط به این کالا را پیدا کنند، که از جمله این سه روش می توان به جستجو در کتاب قوانین و مقررات صادرات و واردات در بخش تعرفه های گمرکی، مراجعه کردن به سایت ایران کد و مراجعه به یکی از شعب دفتر تعیین تعرفه گمرکی اشاره کرد.

تاجرانی که اقدام به واردات بست کمربندی از چین نموده اند، برای این که از تعرفه گمرکی کالا در راستای ترخیص بست زیپی از گمرک مطلع شوند، می توانند با استفاده از یکی از سه روش بالا تعرفه گمرکی این کالا را به دست آورند و یا این که روند ترخیص کالا را که شامل پیدا کردن کد تعرفه گمرکی کالای وارداتی نیز می شود را به تیم ترخیص کار گمرکی حرفه ای و مجرب ما در گروه ققنوس ترخیص واگذار نمایند.

واردات بست کمربندی از چین
واردات بست کمربندی از چین

انواع بست کمربندی چیست؟

همان طور که در ابتدای مقاله نیز به این مورد اشاره کردیم در روند واردات بست کمربندی از چین با انواع مختلفی از این نوع بست ها در اندازه ها و رنگ بندی های مختلف روبه رو هستیم. از جمله انواعی که در ترخیص بست زیپی از گمرک مشاهده خواهیم کرد می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • بست کمر بندی ده سانتی متری با ضخامت 5/2 میلی متر از جنس پلاستیک
  • بست زیپی 15 سانتی متری با ضخامت 5/2 میلی متر از جنس پلاستیک
  • بست زیپی 15 سانتی متری از جنس پلاستیک با ضخامت 6/3 میلی متر
  • بست کمر بندی 20 سانتی متری با ضخامت 5/2 میلی متر از جنس پلاستیک
  • بست کمر بندی 14 سانتی با ضخامت 6/3 میلی متر از جنس پلاستیک

واردات کالا به ایران چه اهمیتی دارد؟

در هر کشوری به دلایل گوناگونی تولید یک سری کالاهای تجاری و مورد نیاز مردم تولید نمی شود که از جمله آن دلایل می توان به مواردی چون نبود مواد اولیه برای تولید کالای مورد نظر، به دنبال داشتن هزینه های گزاف که صرف آن توجیه اقتصادی ندارد و با سیاست های اقتصادی دولت همخوانی ندارد و.. اشاره کرد. در چنین شرایطی آن کشور نیاز های خود را در رابطه با کالاهایی که امکان تولید آن را ندارد از طریق واردات و ترخیص  کالای وارداتی از گمرک بر طرف می کند. واردات بست کمربندی از چین نیز باعث بر طرف کردن نیاز کشور به این گونه کالاهای پر کاربرد و پر طرفدار خواهد شد، از این رو تاجران در راستای واردات و ترخیص بست زیپی از گمرک فعالیت می کنند.

جمع بندی

کالاهای زیادی در طول روز به کشور وارد می شوند که لازم است تاجرانی و افراد کم تجربه ای که به تازگی قصد فعالیت در زمینه واردات آن ها را دارند به صورت دقیق و کاملا اصولی و قانونی با روند واردات و ترخیص آن ها آشنا شوند. یکی از این کالاهای وارداتی بست زیپی یا همان بست کمربندی می باشد. از این رو در این مقاله تلاش کردیم شما همراهان گرامی با گروه ققنوس ترخیص را با واردات بست کمربندی از چین و مواردی که در راستای ترخیص آن با آن رو خواهید شد آشنا کنیم. تاجران می توانند در راستای واردات و ترخیص بست زیپی از گمرک از خدمات گروه ققنوس ترخیص همچون محاسبه هزینه هایی که باید پرداخت شود، تهیه تعرفه گمرکی مربوط به واردات بست کمربندی از چین، ترخیص این کالا از گمرک و.. بهره مند شوند.

بست های کمربندی وارداتی چند نوع دارند؟

بست های کمر بندی با توجه به مصارفی که قرار است از آن ها بشود در اندازه ها و رنگ های مختلفی و قالبا از جنس پلاستیک تهیه شده است. از جمله انواع این بست می توان به اندازه های ده سانتی متری، 15 سانتی متری، 20 سانتی متری، 30 سانتی متری و … با ضخامت های مختلف اشاره کرد.

برای به دست آوردن کد تعرفه گمرکی کالا از چه راه هایی می توان اقدام کرد؟

برای به دست آوردن کد تعرفه گمرکی جهت واردات بست کمربندی از چین می توان به از یکی از سه روش مراجعه به سایت ایران کد، مراجعه به کتاب قوانین و مقررات کشور بخش تعرفه گمرکی و مراجعه به یکی از شعب دفتر تعرفه گمرکی استفاده نمود و یا به طور کلی این روند را به ترخیص کاران گروه ققنوس ترخیص واگذار نمود.

برای ترخیص بست کمربندی از چین چه هزینه هایی باید پرداخت شود؟

از جمله هزینه هایی که باید برای ترخیص بست زیپی از گمرک پرداخت شود می توان به مواردی چون، هزینه عوارض و حقوق ورودی گمرک، هزینه سود بازرگانی، هزینه حمل و نقل این محموله، هزینه بیمه کردن این محموله، هزینه تخلیه و بارگیری این نوع کالا و.. اشاره کرد.

بست زیپی چه نوع کالایی است؟

بست زیپی از جمله کالاهای پر کاربرد در زمینه دسته بندی کالاها می باشد که در اندازه و رنگ های مختلف در دسترس می باشد و با توجه به ویژگی هایی که دارد می توان در زمینه های مختلفی از آن استفاده نمود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط