لوگو-ققنوس-ترخیص

۴۸۰۰۰۱۱۰ – ۰۲۱

ترخیص بادام زمینی از گمرک / 0 تا 100 واردات بادام زمینی از چین

ترخیص بادام زمینی از گمرک

فهرست مطالب

ترخیص بادام زمینی از گمرک یکی دیگر از خدمات ققنوس ترخیص است که شما می‌توانید دریافت کنید. بادام زمینی یکی از تنقلات و خشکبارهای محبوب بین ایرانیان است که در بسیاری از محصولات غذایی، مانند قنادی، نانوایی و به عنوان میان وعده استفاده می‌شود. همچنین کره بادام زمینی نیز یک خوراکی دلپذیر برای مردم است، از این رو در ایران تقاضای بالایی برای این خشکبار همه کاره وجود دارد. از آنجا که چین از بزرگترین تولیدکنندگان بادام زمینی در دنیا می‌باشد، واردات بادام زمینی از چین در بین بازرگانان رایج است.

در این مسیر، واردات و ترخیص این خشکبار از گمرک مراحل و ملاحظات مهم و قابل توجهی همچون کنترل کیفیت، فرایند ترخیص با رعایت مقررات و.. دارد. در این راهنما از ققنوس ترخیص، به ارائه اطلاعات دقیقی از مراحل و قوانین ترخیص خشکبار از گمرک بویژه ترخیص بادام زمینی می‌پردازیم.

نحوه ترخیص بادام زمینی از گمرک

همانطور که همیشه گفتیم، فرایند ترخیص کالا از گمرک مرحله‌ای حیاتی برای واردات هر نوع کالاست. زیرا انجام و تهیه به موقع مجوزات و ترخیص سریع کالا نقش مهمی در سود نهایی واردکننده دارد. از این رو واردکنندگان بهتر است با یک کارگزار یا ترخیص کار گمرکی که با قوانین و مقررات گمرکی هر دو کشور کاملا آشنا باشد مشورت و همکاری نمایند.

در فرایند واردات بادام زمینی از چین نیز اگر این کار را انجام دهید، ترخیص کار گمرکی یا باربری در تهیه اسناد مورد نیاز مانند مجوزهای واردات، فاکتورهای تجاری، لیست بسته بندی و تکمیل اظهارنامه‌ گمرکی به شما کمک می‌کند. زیرا تمام اطلاعات معامله و کالا باید دقیق و کامل در اظهارنامه گمرکی درج شود، تا در مراحل بررسی در گمرک از هرگونه تاخیر و مشکل در ترخیص خشکبار از گمرک جلوگیری شود.

ترخیص خشکبار از گمرک
ترخیص خشکبار از گمرک

ترخیص بادام زمینی از گمرک شامل مراحلی به قرار زیر است:

ثبت و تکمیل اظهارنامه در سامانه

در اظهارنامه باید اطلاعاتی مانند: تعداد کالا، قیمت واحد و کل، نوع سیستم حمل و اینکوترمز برای واردات بادام زمینی از چین، اطلاعات دقیق فروشنده و … به طور صحیح در سامانه الکترونیکی epl درج شود.

بازرسی و اخذ شماره کوتاژ

کارشناسان گمرک با بررسی اظهارنامه و تایید تطبیق آن با محموله، شماره کوتاژ برای ترخیص بادام زمینی از گمرک را صادر می‌کنند تا محصول در مسیر سبز، زرد یا قرمز قرار گیرد.

پرداخت مالیات و عوارض

واردکننده باید آمادگی لازم برای هزینه‌های ترخیص خشکبار از گمرک و الزامات اضافی را داشته باشد و با پرداخت هزینه‌ها، اسناد پرداختی را دریافت کند.

اخذ مجوز ترخیصیه و خروج از گمرک

در مرحله بعد بازرسین گمرک با بررسی دوباره واردات بادام زمینی از چین و اسناد حمل و پرداختی‌های انبارداری و.. بیجک گمرکی و مجوز ترخیص بادام زمینی از گمرک را صادر می‌نمایند. در این زمان می‌توان کالا را از گمرک بارگیری و وارد بازار فروش کرد.

مهم‌ترین گمرک در کشور ‌برای واردات و ترخیص خشکبار، گمرک ساوه می‌باشد. همچنین گمرک مشهد هم در زمینه صادارت و ترخیص خشکبار از گمرک برای ارسال به کشور افغانستان فعالیت دارد.

تعرفه های گمرک جهت ترخیص بادام زمینی

منظور از تعرفه گمرکی مقدار حقوق ورودی است که هنگام ترخیص کالا باید برای آن پرداخت. میزان این تعرفه های گمرکی برای انواع کالا هر ساله متغیر است، برای همین شما باید همیشه از آخرین بروزرسانی تعرفه ها برای واردات بادام زمینی از چین مطلع باشید. اگر شما از تعرفه کالای وارداتی خود مطلع باشید، می‌توانید با کمک این کد تعرفه گمرکی، میزان حقوق پرداختی برای ترخیص بادام زمینی از گمرک را محاسبه کنید.

جهت کسب اطلاع از این موارد می‌توانید به مطالعه کتاب مقررات صادرات و واردات در سال جاری وارداتتان بپردازید و یا با کارشناسان ققنوس ترخیص برای ترخیص خشکبار از گمرک تماس حاصل فرمایید.

  • کد تعرفه گمرکی جهت ترخیص بادام زمینی در ردیف 1202 قرار دارد.
  • تعرفه گمرکی جهت ترخیص بادام زمینی برابر با 20081100 است.
  • کد تعرفه گمرکی جهت ترخیص آرد بادام زمینی برابر است با: 12089010.
  • کد تعرفه گمرکی جهت ترخیص روغن بادام زمینی هم در ردیف 1508 قرار دارد.

شرایط تجارت بادام زمینی در ایران

بادام زمینی گیاه بومی متعلق به کشور آمریکای جنوبی می‌باشد که به خاطر مزایای عالی و طعم مطلوب، به تمام کشورهای دنیا راه یافته و مردم در نقاط مختلف زمین خواهان آن هستند. امروزه بزرگ‌ترین تولیدکننده‌های بادام زمینی در جهان چین، هند و آمریکا می‌باشند که هر ساله واردات بادام زمینی از چین به کشور ما نیز انجام می‌‌گیرد. با وجودی که کشور ما نیز در تولید انواع خشکبار و بادام زمینی دارای بازار پررونقی است و بادام زمینی نیز در استان اردبیل، منطقه دشت مغان و پارس آباد به عمل می‌آید، واردات و ترخیص بادام زمینی از گمرک رواج دارد.

زیرا در برخی مواقع، واردات و ترخیص خشکبار از گمرک به دلیل ناکافی بودن تولیدات داخلی در برابر تقاضای بالای مردم، از سوی تامین‌کنندگان ضرورت دارد. در حقیقت هدف از این واردات رفع کمبودهای موجود در بازار مصرفی بادام زمینی می‌باشد.

در این بین بادام زمینی هندی، چینی، مصری، بادام زرین آمریکایی و بادام کاجو هندی و پاکستانی، انواع مختلف بادام زمینی‌ها هستند که با طرفداران زیاد در ایران، از جمله کالاهای وارداتی مهم به شمار می‌آیند. اما واردات این کالا شرایط و مقرراتی دارد که باید رعایت شود.

  • بادام زمینی یک محصول غذایی است، پس باید ایمنی، کیفیت و سلامت غذایی آن هنگام واردات بادام زمینی از چین تضمین شود.
  • واردکنندگان ایرانی موظفند برای ترخیص بادام زمینی از گمرک نسبت به مقررات و استانداردهای محلی جهت ایمنی و کیفیت غذایی، مانند الزامات برچسب‌گذاری، شرایط ماندگاری و مقررات بسته‌بندی اطلاع یابند. در این راستا می‌توانند با تامین کنندگان معتبری که جهت ترخیص خشکبار از گمرک این مقررات را رعایت می‌کنند، همکاری نمایند.
  • ایجاد روش‌‌های نگهداری و جابجایی مناسب جهت حفظ تازگی و کیفیت بادام‌زمینی در زمان حمل، ضروریست.
  • نظارت و آزمایش منظم واردات بادام زمینی از چین برای اطمینان از ایمنی و کیفیت غذایی آن در جهت برآوردن انتظارات مصرف کنندگان ایرانی.

قوانین واردات بادام زمینی به ایران

بادام زمینی از محصولات کشاورزی مهم و محبوبی است، از این رو بازار واردات و ترخیص بادام زمینی از گمرک در بین تجار هم افزایش یافته است. برای واردات و ترخیص خشکبار از گمرک در ایران، باید قوانین و مقررات خاصی از سوی واردکننده رعایت شود. در این قسمت به مهمترین این قوانین می پردازیم:

  • قانون اول، قانون تجارت خارجی می‌باشد. یعنی هر فردی که مایل به واردات این محصول است باید مجوز تجارت خارجی دریافت کند. جهت دریافت این مجوز، می‌توانید به سازمان توسعه تجارت ایران مراجعه و درخواست خود را ثبت نمایید.
  • قانون دوم، قانون بهداشت عمومی می‌باشد. بر این اساس، واردات بادام زمینی از چین باید از لحاظ بهداشتی با استانداردهای ملی و بین‌المللی منطبق باشد. یعنی واردکننده باید مجوز بهداشتی را از سازمان بهداشت جمهوری اسلامی ایران اخذ نماید.
  • قانون سوم، قانون گمرکی می‌باشد. طبق این قانون، برای واردات و ترخیص بادام زمینی از گمرک، باید با مراجعه به گمرک مربوطه، مدارک لازم را تحویل دهید. در غیر این صورت، ترخیص خشکبار از گمرک برای شما ممنوع است.
  • قانون چهارم، مربوط به حفاظت از حقوق مصرف‌کننده می باشد. واردکننده باید مطمئن شود که بادام زمینی وارداتی‌اش از جنبه کیفیت و محتوایی مطابق با استانداردهای ملی و بین‌المللی است. اگر این قانون رعایت نشود، واردکننده در قبال واردات بادام زمینی از چین، مسئولیت‌های قانونی خواهد داشت.
واردات بادام زمینی از چین
واردات بادام زمینی از چین

مراحل واردات بادام زمینی از چین

گفتیم که با رعایت دقیق قوانین و مقررات، واردات و ترخیص بادام زمینی از گمرک می‌تواند یک فرصت تجاری سودآور برای شما باشد. در ادامه به بررسی مراحل واردات این محصول از چین می‌پردازیم:

یافتن تامین کنندگان معتبر بادام زمینی در چین

با مشاهده تقاضا برای بادام زمینی و خشکبار در ایران، واردات و ترخیص خشکبار از گمرک توسط افراد انجام می‌گیرد. در قدم اول مراحل واردات بادام زمینی از چین شما باید یک منبع مناسب برای تهیه آن بیابید. بادام زمینی‌های چینی با کیفیت خوب و قیمت مقرون به صرفه، معروف هستند و اخیرا چین منبع اصلی واردات بادام زمینی در بازارهای بین المللی می‌باشد. شما می‌توانید از طریق پلتفرم‌های آنلاین، نمایشگاه‌های تجاری و یا به کمک شرکت‌های تجاری، تأمین‌کنندگان باالقوه بادام ‌زمینی در چین را پیدا کنید.

اطمینان از تامین‌کننده و بستن قرارداد

با یافتن تامین‌کننده بادام زمینی، باید در مورد اعتبار، شهرت، و روش‌های کنترل کیفیت آنها به خوبی بررسی کنید. بعد از اطمینان کامل قرارداد خرید را منعقد و پیش فاکتور آن را برای ارائه در مرحله ترخیص بادام زمینی از گمرک از او دریافت دارید. همیشه باید با تامین‌کنندگان، جهت ترخیص خشکبار از گمرک با شفافیت در مورد قیمت‌ها، شرایط پرداخت، برنامه‌های تحویل و از همه مهمتر کیفیت و سلامت غذایی مذاکره کنید.

رعایت مقررات و استانداردهای بهداشتی

برای واردات بادام زمینی از چین به ایران حتما باید مقررات و استانداردهای بهداشت هنگام خرید، بسته‌بندی و ارسال رعایت و بررسی شود. برای این منظور واردکننده لازم است با مقررات گمرکی، شرایط قرنطینه و استانداردهای برچسب گذاری تعیین شده توسط هر دو کشور مبدا و مقصد آشنا باشد. زیرا در گمرک ایران بازرسین ترخیص خشکبار از گمرک، آن را مورد آزمایش قرار می‌دهند تا از رعایت الزامات ایمنی و کیفیت مطمئن شوند.

پس حتما شما باید مستندات لازم از جمله گواهی مبدا ، گواهی‌های بهداشت گیاهی و گزارش‌های کنترل کیفیت را از تامین کننده دریافت کنید تا در مرحله ترخیص بادام زمینی از گمرک به مشکل بر نخورید.

ارسال به کشور

با رعایت مقررات و استانداردهای بسته‌بندی مواد غذایی، اکنون وقت آن است که محموله را با روش مناسب حمل به کشور ارسال نمایید. اگر می‌خواهید هنگام ترخیص خشکبار از گمرک با تاخیر، جریمه یا مصادره کالا مواجه نشوید، می‌توانید ترخیص محصول را به ققنوس ترخیص بسپارید.

انواع بادام زمینی وارداتی به کشور

می‌توان گفت با توجه به استقبال فراوان هم میهنانمان از انواع بادام زمینی امروزه انواع بادام زمینی وارداتی نه تنها به شکل خام بلکه در مدل‌های فراوری شده نیز به بازار عرضه می‌گردد. همچنین به علت استقبال بالای افراد انواع بادام زمینی‌ها از کشورهای همسایه ایران وارد می‌گردد. در نتیجه در ادامه قصد داریم، تا به مهم‌ترین انواع بادام زمینی وارداتی به ایران بپردازیم:

مهم‌ترین انواع بادام زمینی وارداتی عبارت است از:

  • بادام زمینی بدون پوست
  • بادام زمینی فلفلی
  • بادام زمینی نمکی
  • بادام زمینی برشته
  • بادام زمینی با طعم پیاز جعفری
  • بادام زمینی روکش‌دار
  • بادام زمینی روکش‌دار با طعم کچاپ و…

مدارک لازم جهت ترخیص بادام از گمرک

جهت انجام واردات و ترخیص بادام از گمرک نیاز به اخذ مدارک و مجوزاتی در این رابطه خواهید داشت. اخذ این مجوزات به شما عزیزان در روند واردات و ترخیص کمک بسیار زیادی خواهد کرد. از این رو در این بخش از مقاله به مهم‌ترین مدارک جهت انجام واردات و ترخیص بادام از گمرک می‌پردازیم. مهم‌ترین این اسناد عبارت است از:

فاکتور فروش کالا

فاکتور فروش کالا در واقع مدرکی است که شامل اطلاعاتی در زمینه نام تولید کننده کالا، نام و نوع بادام زمینی، قیمت و حجم وارداتی کالا می‌باشد.

بارنامه کالا

بارنامه کالا در واقع مدرکی می‌باشد که شامل اطلاعاتی نظیر نحوه حمل و نقل بادام زمینی، از کشور مبدأ به مقصد می‌باشد.

بیمه نامه کالا

بیمه نامه در واقع شامل اطلاعاتی در مورد نحوه بیمه بار بادام زمینی در طول حمل و نقل در نظر گرفته می‌شود.

مجوزات مربوط به بهداشت کالا

این مدرک مربوط به بهداشت و سلامت کالای وارداتی می‌باشد.

نشان استاندارد کالا

در صورت نیاز شما عزیزان بایستی نشان استاندارد مربوط به بادام زمینی را از سازمان‌های مربوطه دریافت کنید.

پرداخت هزینه‌های مربوط به گمرک

از دیگر اسناد مربوط به واردات و ترخیص بادام زمینی از گمرک مربوط به پرداخت مالیات‌ها و هزینه‌های ترخیص بادام زمینی می‌باشد.

خدمات ققنوس ترخیص در زمینه ترخیص بادام زمینی

همواره بهره‌گیری از خدمات شرکت‌های فعال در زمینه ترخیص می‌تواند کمک بسیار زیادی به تاجران و بازرگانی در روند واردات نماید. شرکت‌های مجرب و تخصصی در روند ترخیص کالا مانند شرکت ققنوس ترخیص توانایی انجام ترخیص کالا را با دقت و با سرعت بالا دارند. شرکت ققنوس ترخیص با داشتن دانش و تجربه لازم به شما عزیزان کمک خواهد کرد تا فرایند ترخیص کالا را در کمترین زمان ممکن به انجام برسانید. از این رو استفاده و بهره‌گیری از خدمات شرکت مجرب ما جهت ترخیص کالا به شما عزیزان کمک می‌کند تا در هزینه‌ها و زمان خود صرفه‌جویی کنید.

از دیگر مزایای بهره‌گیری از خدمات شرکت ققنوس ترخیص تسریع در فرایند ترخیص کالا می‌باشد، چرا که متخصصان ما در گروه ققنوس ترخیص با داشتن تجربه لازم قادر به انجام فرایند کالا در کمترین زمان ممکن می‌باشند.

لازم به ذکر است که هزینه خدمات شرکت ققنوس ترخیص بیش‌تر از هزینه ترخیص کالا به صورت شخصی می‌باشد اما با توجه به صرفه جویی در زمان و هزینه‌های دیگر این هزینه بسیار قابل قبول و مناسب می‌باشد.

 شرکت ققنوس ترخیص با داشتن ارتباطات خوب با مقامات دولتی به شما تاجران کمک خواهد کرد تا از بروز مشکلاتی مانند تأخیر در تحویل کالا و یا جریمه‌های گمرکی جلوگیری کنید.

چالش‌های واردات بادام از چین

از جمله مهم‌ترین چالش‌ها جهت انجام واردات بادام از چین برای تاجران و بازرگانان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

تضمین کنترل کیفیت کالا

اطمینان از کیفیت بادام زمینی از جمله موارد ضروری در ایران می‌باشد. از این رو واردکنندگان ایرانی بایستی با تأمین کنندگان معتبری در این زمینه همکاری نمایند و از پروسه‌های کنترل کیفیت سخت‌گیرانه عبور نمایند. همچنین لازم به ذکر است که انجام آزمایش شخص ثالث مستقل جهت تأیید کیفیت انواع بادام زمینی پیش از واردات به ایران نیز لازم باشد. در نتیجه اقدامات کنترل کیفیت مناسب جهت اطمینان از استاندارد بودن بادام زمینی برای مقامات ایرانی بسیار مهم است.

مدیریت حمل و نقل کالا

حمل و نقل نیز نقش مهمی در روند واردات بادام زمینی از چین به ایران دارد. از این رو وارد کنندگان ایرانی بایستی با شرکت‌های حمل و نقل قابل اعتماد یا نمایندگی‌های حمل و نقل همکاری نمایند که می‌توانند حمل و نقل و تدارکات بادام زمینی را انجام دهند. در نظر داشته باشید که بهترین روش جهت حمل و نقل انواع بادام زمینی روش‌هایی مانند هوایی، دریایی، زمینی و مواردی از این قبیل می‌باشد.

 برخورد با زبان و فرهنگ‌های متفاوت

واردات انواع بادام زمینی از چین به ایران مستلزم پذیرش تفاوت‌های فرهنگی و زبانی می‌باشد که می‌تواند یکی از چالش‌های اصلی در ارتباطات و شیوه‌های تجاری ایجاد نماید. در واقع وارد کنندگان ایرانی بایستی نسبت به ایجاد خطوط ارتباطی واضح با تأمین کنندگان چینی و بهره‌گیری از مترجمان و درک تفاوت‌ها که ممکن است گاهی بر روابط تجاری از تأثیر بگذارد، آماده باشند.

مدیریت پرداخت و تراکنش‌های مالی

هزینه‌ها و تراکنش‌های مالی یکی از جنبه‌های اصلی واردات بادتم زمینی از چین در نظر گرفته می‌شود. در واقع می‌توان گفت وارد کنندگان چینی روش پرداخت ارز را همراه با زمان‌بندی مشخص می‌کنند. در نتیجه بهره‌گیری از روش‌های پرداخت مطمئن و سریع جهت محافظت در برابر هک شدن نیز بسیار مهم است. از این رو وارد کنندگان ایرانی بایستی از مقررات و قوانین ارزی آگاه باشند.

جمع بندی

گفتیم که امروزه واردات و ترخیص بادام زمینی از گمرک به دلیل محبوبیت این محصول در کشور و عدم کفایت تولیدات داخلی، از چین و دیگر کشورها انجام می‌شود. ققنوس ترخیص به عنوان یک شرکت ترخیص کار، سال‌هاست که با ارائه خدمات در این حوزه به واردکنندگان و صادرکنندگان عزیز کشور، رضایت خاطر آنان را جلب نموده است. مجموعه ما با خدمات تخصصی چون ثبت سفارش، تنظیم اظهارنامه، تهیه مجوزات قانونی، حمل‌ونقل، ترانزیت و ترانشیپ، حوالجات ارزی، ترخیص کالا، مشاوره تخصصی در زمینه ترخیص و … آماده همکاری با شماست.

در صورت علاقمندی به واردات بادام زمینی از چین و ترخیص خشکبار از گمرک می‌توانید روی همکاری ترخیص کاران ما حساب باز کنید؛ جهت هماهنگی با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

آیا واردات بادام به ایران سودآور است؟

بله. در واقع می‌توان گفت با توجه به استقبال بسیاری از افراد از انواع بادام زمینی واردات این ماده غذایی می‌تواند سود بسیار بالایی را برای تاجران و بازرگانان فعال در این زمینه به همراه داشته باشد.

واردات بادام زمینی از چین چه چالش‌هایی را به همراه دارد؟

از جمله مهم‌ترین چالش‌ها و مشکلات واردات بادام زمینی می‌توان به تفاوت در فرهنگ و زبان، مدیریت حمل و نقل، مدیریت تراکنش‌های مالی و مواردی از این قبیل اشاره نمود.

جهت انجام واردات و ترخیص بادام زمینی از گمرک چه مدارکی لازم است؟

مهم‌ترین مدارک لازم جهت انجام واردات بادام زمینی شامل بیمه نامه کالا، بارنامه کالا، نشان استاندارد کالا، فاکتور فروش کالا و مواردی از این قبیل می‌باشد.

مهم‌ترین انواع بادام زمینی‌های وارداتی به ایران کدام‌اند؟

بادام زمینی فلفلی، بادام زمینی برشته، بادام زمینی روکش‌دار با طعم پیاز جعفری، بادام زمینی بدون پوست و غیره به عنوان مهم‌ترین بادام زمینی‌های وارداتی در نظر گرفته می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط