لوگو-ققنوس-ترخیص

۴۸۰۰۰۱۱۰ – ۰۲۱

ترخیص استیل از گمرک / 0 تا 100 واردات و ورق استیل

ترخیص استیل از گمرک

فهرست مطالب

استیل از جمله یکی از مواد اولیه پرکاربرد در تولید و ساخت محصولات صنعتی همانند صنایع خودروسازی، صنایع غذایی، صنایع دارویی، دکوراتورهای نمای ساختمان، انواع تجهیزات صنعتی و دیگر مصارف عمومی و صنعتی استفاده میگردد، به نحوی که در بیشتر کشورها به منظور کاهش هزینه های تولید و ساخت استیل از واردات و ترخیص ورق استیل از گمرک در تامین نیازهای جامعه استفاده خواهند کرد و تاجران با بررسی و شناخت قوانین و هگمچنین چگونگی مراحل ترخیص استیل از گمرک در تلاشند، از این کالای وارداتی پر کاربرد و مفید در افزایش سود تجارت خود استفاده نمایند.

در نتیجه در این مقاله از سوی شرکت ققنوس ترخیص همراه ما باشید تا به بررسی نکات ترخیص  ورق استیل از گمرک بپردازیم.

استیل چیست؟

استیل در واقع آلیاژی میباشد که بر اثر ترکیب چند ماده با فلز آهن به دست خواهد آمد. همچنین  ساخت این آلیاژ یا همان استیل ویژگی هایی را به فلز آهن خواهد بخشید که آن را جهت ساخت لوله و سایر موارد مرتبط مناسب میکند. در نتیجه یکی از عناصری که در ساخت آلیاژ استیل به کار گرفته میشود و طی یک فرآیند شیمیایی به آهن اضافه میگردد، کربن میباشد. این ماده تا مقدار 2 درصد مجاز میباشد که به آهن اضافه میگردد.

مواد دیگری نیز جهت ساخت محصول ما به فلز آهن اضافه میگردد که همه آن ها در کنار هم ویژگی های آلیاژ استیل را تشکیل خواهند داد و با توجه به نسبت ترکیب آن ها با عنصر آهن، این ویژگی ها را تغییر داده خواهد شد. در نتیجه با توجه به کاربرد وسیع استیل در صنایع ، واردات و ترخیص ورق استیل از گمرک یکی از موارد مهم در عرصه تجارت و بازرگانی میباشد.

واردات و ترخیص ورق استیل
واردات و ترخیص ورق استیل

چرا باید استیل وارد کنیم؟

واردات و ترخیص ورق استیل از گمرک در کشور ما ایران از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است؛ چرا که تهیه و ساخت انواع ورق استیل در حجم های گسترده به زمان و نیز سرمایه هنگفتی احتیاج دارد و با وجود انواع تحریم ها و کمبود امکانات در استخراج منابع طبیعی، دولت تلاش دارد تا با فراهم نمودن بستر مناسب جهت ترخیص استیل از گمرک بدین وسیله نیازهای متعدد جامعه و صنایع تولیدی خود را برطرف کند.

در نتیجه میتوان گفت واردات و ترخیص ورق استیل از گمرک به کشور با وجود یازمان ها و کارخانجات تولیدی بی شمار در سطح کشور، قطعا خواهد توانست به عنوان تجارتی پرسود برای شما بازرگانان و تاجران داخلی به شمار رود.

در واقع ترخیص استیل از گمرک به کشور ما از سال های پیش وجود داشته است که این امر با گسترش تحریم ها و عدم وجود شرایط مناسب جهت استخراج منابع طبیعی این نوع فعالیت تجاری به شکل روز افزونی وسعت یافته است؛ به نحوی که امروزه انواع ورق های استیل از کشورهای خاورمیانه و سایر کشورها مانند واردات از چین ، تایوان، کشور هند، امارات، کشور کره، کشور ترکیه، ایتالیا و.. توسط بازرگانان داخلی و خارجی به مرزهای گمرکی کشور ایران وارد میگردد.

بدین صورت با توجه به افزایش تولیدات داخلی و نیز گسترش انواع کارخانجات و صنایع تولیدی استیل ، امروزه واردات و ترخیص ورق استیل از گمرک برای تاجران اهمیت بالایی دارد، چرا که واردات این محصول هزینه های تولید را جهت واحد تولیدی کمتر نموده و در زمینه حفاظت از منابع بسیار موثر واقع گشته است. در واقع واردات و ترخیص استیل از گمرک برای فعالان محیط زیست بسیار مورد پسند است.

هزینه های لازم جهت ترخیص استیل از گمرک

هزینه واردات و ترخیص ورق استیل شامل موارد زیر میگردد:

  • هزینه خرید کلی محصول و حواله کردن آن به فروشنده
  • هزینه حمل و ترخیص استیل تا گمرک
  • هزینه های گمرکی مورد نظر در مقصد

همچنین لازم است بدانید بهتر است جهت محاسبه دقیق هزینه های واردات و ترخیص ورق استیل از گمرگ با کارشناسان ما در شرکت ققنوس ترخیص تماس حاصل فرمائید.

لیست اسناد و مدارک مورد نیاز جهت واردات استیل

جهت ترخیص استیل از گمرک بایستی مدارکی به گمرک ارائه گردد، این مدارک شامل موارد ذیل میگردد :

  • برگه ترخیصه مربوط به کالا
  • قبض انبار
  • بارنامه محصول

لازم به ذکر است مندرجات بارنامه شامل تعداد و نوع کالا، تعداد کانتینرهای موجود، شرح بسته ها و محصولات و وزن ناخالص کالا میباشد.

  • پیش فاکتور یا پروفرما: در این بخش نیز مندرجات پروفرما شامل نام و نشانی فروشنده و خریدار کالا، نوع کالا، مقدار کالا، تعداد کل کالا، قیمت واحد کالا و قیمت کل کالا، نحوه و شرایط پرداخت، زمان تحویل کالا به فروشنده، مدت اعتبار پروفرما و مبدا کالا میباشد.
  • فاکتور کالا
  • فهرست عدل بندی یا پکینگ لیست: این مدرک همراه اسناد حمل میباشد و در مواردی که کالای وارد شده بیش از یک بسته و محتویات آن گوناگون باشد.
  • گواهی مبدا کالا: گواهی مبدا سندی میباشد که نام کشور سازنده و مشخصات کلی محصول خریداری شده که شامل وزن کالا، تعداد ، نوع بسته بندی، شماره اعتبار اسنادی و.. را شامل میگردد که توسط اتاق بازرگانی صادر میشود.

ترخیص استیل از کدام گمرک امکان پذیر است؟

جهت ترخیص استیل از گمرک میتوان بندر شهید رجایی که در بندر عباس واقع شده است و پس از آن بندر بوشهر را که به عنوان مرزها و گمرکات اصلی در نظر گرفته میشود.

کد تعرفه گمرکی واردات استیل از چین

لازم است بدانید هر نوع از انواع ورق استیل با توجه به مشخصات خود و ضخامتی که دارند با یک کد تعرفه خاص معین و مشخص میگردد. در واقع میتوان گفت اختصاص کد تعرفه گمرکی، کمک خواهد کرد که امور ترخیص ورق استیل از گمرک با سرعت و دقت انجام پذیرد.

در نتیجه میتوان گفت مطابق با مصوب سال ۱۳۹۵، واردات و ترخیص ورق استیل تحت تعرفه ۷۲۱۹ تا ۷۲۲۰ انجام خواهد گرفت. به عنوان نمونه، تعرفه واردات و ترخیص ورق استیل از چین و سایر کشورها در نوع نورد سرد با اولویت گمرکی ، از ۷۲۱۹۳۱ تا ۷۲۱۹۳۵ میباشد .در این میان کد تعرفه ۷۲۱۹ حجم بالاتری از واردات را به خود اختصاص خواهد داد.

مجوزهای لازم جهت ترخیص استیل از گمرک

یکی از مدارک مهمی که تاجران و صاحبان کالا در روند ترخیص هر گونه کالای تجاری به آن نیاز خواهند داشت، مجوزهای ترخیص کالا می باشد. این مجوزها با توجه به نوع محموله تجاری که به جهت واردات و یا صادرات وارد گمرک شده است متفاوت خواهد بود. از جمله مجوزهایی که صاحبان کالا و تاجران برای ترخیص استیل از گمرک به آن نیاز خواهند داشت می توان به مواردی همچون مجوز استاندارد اجباری اشاره کرد.

ورق های استیل از آن دسته محصولاتی است که وارد کنندگان برای واردات آن ها نیاز دارند مجوز عدم ساخت در داخل کشور را از ارگان های مربوطه دریافت نمایند. از جمله دیگر مجوزهای مورد نیاز برای ترخیص استیل از گمرک می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • دریافت مجوز وزارت بهداشت، وزارت درمان و وزارت آموزش در رابطه با مصارف و کاربردهای انسانی ورق های استیل
  • دریافت مجوز از سازمان دامپزشکی برای مصارف و کاربردهای دامی ورق های استیل
  • دریافت مجوز از وزارت جهاد کشاورزی در رابطه با کاربردهای کشاورزی ورق های استیل
  • دریافت مجوز از دفتر صنایع معدنی
  • دریافت مجوز فنی از سازمان توسعه تجارت
  • و ….

مراحل واردات ورق استیل در سال 1402

با توجه به نیاز کشور و صنایع به ورق های استیل و کاربردهای فراوانی که این نوع ورق ها دارند، واردات ورق های استیل به کشور یکی از فعالیت های بازرگانی بسیار مهم به شمار می آید. مراحل واردات ورق های استیل از صفر تا صد به صورت زیر می باشد:

  • تهیه کارت بازرگانی
  • منبع یابی در راستای پیدا کردن تولید کننده و یا تامین کننده ای با بهترین کیفیت ورق استیل و پایین ترین قیمت ممکن در بین کشور های تولید کننده ورق استیل
  • دریافت مجوز واردات ورق استیل
  • مذاکره با تامین کننده مورد نظر و دریافت پروفرمای ورق استیل
  • انجام فرایند مربوط به ثبت سفارش ورق استیل در سامانه epl
  • تهیه مجوز از وزارت خانه صنعت، معدن و تجارت
  • انجام امور مربوط به تخصیص ارز نیمایی از بانک مرکزی
  • تنظیم قرار داد خرید ورق استیل با فروشنده
  • بازرسی کالا در کشور مبداء برای مطمئن شدن از کیفیت ورق های استیل
  • پرداخت هزینه خرید ورق های استیل
  • تنظیم قرار داد حمل و نقل با یک شرکت حمل و نقل بین المللی برای جابه جایی محموله تجاری از کشور مبداء به کشور مقصد
  • دریافت محموله ورق آلات استیل در کشور مقصد و ترخیص آن از گمرک

مراحل ترخیص ورق استیل

ترخیص ورق استیل از گمرک، آخرین مرحله و مهم ترین بخش از واردات ورق استیل به شمار می آید. مرحله ترخیص کالا با توجه به این که نیاز به تهیه مدارک گوناگون از ارگان های مختلف دارد، مرحله ای زمان بر و پیچیده به حساب می آید بر همین اساس صاحبان کالا می توانند روند ترخیص ورق استیل از گمرک را به ترخیص کاران و حق العمل کاران حرفه ای و مجرب ما در گروه ققنوس ترخیص واگذار نمایند. از جمله مراحل ترخیص کالا می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • تهیه اظهارنامه گمرکی
  • دریافت مدارک مورد نیاز مانند سند بیمه نامه از شرکت بیمه مورد نظر، سند بارنامه از شرکت حمل و نقل بین المللی، گواهی مبداء، تهیه پکینگ لیست و …..
  • دریافت مجوزهای مورد نیاز از ارگان های مختلف
  • ارائه مدارک به کارشناس گمرک جهت تعیین مسیر گمرکی
  • انجام بازرسی های لازم
  • تسویه حساب با گمرک و ارگان های مربوطه در روند واردات
  • ارائه مدارک تسویه حساب به گمرک
  • دریافت مدارک مربوط به انبار
  • دریافت مجوز ترخیص و خروج ورق آلات استیل از گمرک
ترخیص ورق استیل از گمرک
ترخیص ورق استیل از گمرک

مزایای واردات کالا از چین

بیشترین سوال افراد از مجموعه ما این مورد میباشد که واردات و ترخیص ورق استیل دارای مزایایی میباشد و اینکه چرا کشور چین را جهت واردات پیشنهاد می نماید؛ در نتیجه در ادامه به یکسری از مزایای مهم خواهیم پرداخت. این مزایا به شرح زیر خواهد بود:

به صرفه بودن قیمت محصولات چینی

این مورد به عنوان یکی از مهمترین مزایای واردات کالا از چین در نظر گرفته میشود. در نتیجه آیا تا به حال این مورد برای شما اتفاق افتاده باشد که به قصد خرید محصول و کالایی مانند گوشی تلفن به فروشگاه مراجعه نموده و در بین نمونه هایی که فروشنده در مقابل شما قرار میگیرد، مشاهده خواهید کرد که چند تا از آنها، ساخت کشور چین میباشد.

فروشنده در کنار راهنمایی که به شما اعلام خواهد کرد در کنار کیفیت بالایی که خواهد داشت، قیمت آن نسبت به سایر اجناس ارزانتر خواهد بود. در نتیجه یکی از مهمترین مزایای واردات و ترخیص ورق استیا از چین همین یک مورد است و بسیاری از افراد به دلیل علت یک مورد محصولات و اجناس خود را از کشور چین وارد خواهند کرد.

کالاهای درجه یک و با کیفیت چینی

بیشتر تولیدکنندگان و سازندگان در چین، جهت طراحی و ساخت انواع کالاهای خود از نوآوریهای خاص و تکنولوژی روز دنیا استفاده می نمایند. به همین علت، کالاهای ویژه و باکیفیت را تولید کرده و در اختیار مردم کشور خود و دیگر کشورها قرار خواهند داد و دقیقا به همین علت میباشد که هر روز تقاضای بازار های داخلی و خارجی جهت استفاده از کالاهای با کیفیت و نوآورانه چین افزایش یافته است و در سراسر دنیا نظر استقبال کنندگان زیادی را به خود جلب نموده است.

در دسترس بودن محصولات درجه یک چینی

امروزه، بعضی از افراد بر این اعتقاد هستند که کالاها و محصولات چینی قلابی بوده است و هیچ نوع کیفیتی نخواهند دارد و بلافاصله پس از خرید، خراب خواهند شد . فکر میکنم شما نیز این جمله را بارها از اطرفیانتان خود شنیدهاید که این جنسش چینی میباشد و اصلا به درد نمی¬خورد. البته من به این افراد حق میدهم زیرا تعداد بسیاری از تولید کنندگان و طراحان چینی کالاهای قلابی و بی کیفیت و آشغال خود را به اسم محصول چینی به فروش میرسانند.

اما لازم ذکر است که این باور و این دید کاملا اشتباه و نادرست میباشد؛ چرا که بسیاری از تولیدکنندگان و طراحان چینی در قبال کالایی که به شما می فروشند، کیفیت آن را تضمین خواهند کرد.

جمع بندی

واردات و ترخیص ورق استیل از گمرک در ایران به علت کاربرد کاربرد بسیار بالای این کالا در صنایع مختلف کشور، بالا میباشد. به همین علت مشکلات تولید و ساخت استیل و همچنین نداشتن تجهیزات کافی جهت تولید آن در داخل کشور، تولیدات محصولات استیل در داخل کشور با محدودیت های بسیاری روبرو میباشد. در نتیجه اکثر محصولات استیل از کشورهای تولید کننده استیل مانند چین و کره به کشور ما وارد میشوند.

هزینه های واردات استیل شامل چه مواردی است؟

از جمله هزینه هایی که برای واردات ورق آلات استیل باید پرداخته شود می توان به مواردی همچون هزینه خرید محموله ورق آلات، حمل و نقل محموله از کشور مبداء به کشور مقصد، هزینه بیمه محموله، مالیات واردات همچون عوارض گمرکی، سود بازرگانی، هزینه انبار و …. اشاره کرد.

برای واردات و ترخیص ورق استیل به چه مدارکی نیاز است؟

از جمله مدارک لازم برای واردات و ترخیص ورق استیل می توان به مواردی همچون کارت بازرگانی، مجوز واردات، مجوز ثبت سفارش کالا، اظهار نامه گمرکی، بیمه نامه، بار نامه، گواهی مبداء، گواهی ترخیصیه، پیش فاکتور، قبض انبار، لیست عدل بندی، گواهی نامه بازرسی کالا و … اشاره نمود.

برای واردات ورق استیل به چه مجوزهایی نیاز است؟

از جمله مجوزهای لازم برای واردات ورق استیل می توان به مواردی همچون مجوز استاندارد اجباری، مجوز عدم ساخت، مجوز صنعت، معدن، تجارت و … اشاره نمود.

واردات کالا از چین چه مزایایی دارد؟

از جمله مزایا واردات کالا می توان به مواردی همچون مقرون به صرفه بودن قیمت محصولات چینی، وجود کالاهایی با چندین درجه کیفیت متفاوت، دسترسی آسان به این دسته محصولات و …. اشاره نمود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط