لوگو-ققنوس-ترخیص

۴۸۰۰۰۱۱۰ – ۰۲۱

ترخیص اسباب بازی از گمرک | صفر تا صد واردات اسباب بازی به ایران

ترخیص اسباب بازی از گمرک

فهرست مطالب

در سازمان گمرک هر کشوری میتوانید انواع و اقسام کالاها از پوشاک و غذا گرفته تا لوازم برقی و لوازم آرایشی را مشاهده کنید. واردات و ترخیص اسباب بازی یکی دیگر از کالای گمرکی می‌باشد که بسیاری از فعالان در حوزه واردات اسباب بازی به ایران روزانه منتظر ترخیص آنها از گمرک می‌باشند. واردات اسباب بازی ممکن است گاهی مشکل ساز باشد؛ از این رو به علت وجود مواد حساس و شکننده در آنها بهتر است به سرعت از گمرک ترخیص شوند تا آسیب نبینند. همانطور که می‌دانیم امروزه والدین به اهمیت اسباب بازی در رشد فرزندان خود واقف شده‌اند، از این رو سعی دارند تا اجناس با کیفیتی را برای فرزندان خود خریداری نمایند.

همچنین پس از اینکه تولیدات داخلی توانایی ایجاد محصولات با کیفیت را قادر نشد، واردات اسباب بازی در سطح کشور از رونق بالایی برخوردار گشت و ترخیص اسباب بازی از گمرک افزایش یافت به طوری که امروزه واردات و ترخیص اسباب بازی از گمرک با رشد چشمگیری همراه شده است.

در این مطلب به صورت تخصصی از سوی شرکت ققنوس ترخیص در مورد واردات و ترخیص اسباب بازی صحبت خواهیم کرد، پس لطفا تا انتهای مطلب، همراه ما باشید.

فرایند واردات و ترخیص اسباب بازی از گمرک

واردات و ترخیص اسباب بازی با وجود تعداد بسیار زیادی از تولید کنندگان فعال در حوزه تولید اسباب بازی در ایران، با استقبال بسیار بالایی برخوردار می‌باشد و روزانه ترخیص انواع و اقسام اسباب بازی به شکل گسترده از گمرکات گوناگون ایران در حال انجام میباشد. بر اساس شواهد به دست آمده طی مطالعات انجام شده، ایران به عنوان سومین کشور فعال در حوزه واردات اسباب بازی در سطح جهان شناخته شده است. دلیل این موضوع نیز این مورد است که اقسام اسباب بازی های وارداتی نسبت به نمونه های تولید داخل از کیفیت بسیار بالاتری برخوردار بوده و همچنین از قیمت مناسب تری نسبت به نمونه های مشابه خود در سطح کشور، نیز برخوردار هستند.

لازم به ذکر است مواردی مانند رعایت نکردن موارد بهداشتی و سایر استانداردهای مربوط به تولید و طراحی انواع اسباب بازی های مخصوص کودکان و نوجوانان از جمله عواملی است که موجب شده است بسیاری از تولیدکنندگان داخلی موفق به اخذ مجوز تولید اسباب بازی در سطح کشور نشوند.

همچنین از طرف دیگر ترخیص اسباب بازی از گمرک جهت تامین نیاز بازار داخلی، روز به روز در حال افزایش است است و همین امر موجب شده است تا تولیدکنندگان داخل موفق به ساخت و تهیه انواع اسباب بازی نشوند. لازم است بدانید کشورهای مانند واردات از ترکیه ، قطر، چین ،تایوان و ویتنام از جمله مهمترین کشورهایی هستند که واردات اسباب بازی از آنها به ایران در حال حاضر انجام می‌گیرد.

واردات و ترخیص اسباب بازی از گمرک مانند واردات و ترخیص سایر کالاهای دیگر، از اصول و قوانین خاصی برخوردار است. از این رو جهت انجام عملیات واردات اسباب بازی، لازم است تا با پروسه قانونی آنها آشنایت کامل داشته باشید و جهت واردات و ترخیص اسباب بازی مجوزهای لازم را از سازمان های گوناگون دریافت کنید.

 لازم به ذکر است از نظر سازمان های بازرگانی و شرکت های فعال در این حوزه، اسباب بازی یکی از بهترین محصولات جهت واردات به ایران می‌باشد، چرا که واردات و ترخیص اسباب بازی از گمرک به راحتی قابل انجام است و با دریافت مجوزهای لازم می‌توان به آسانی به ترخیص اسباب بازی از گمرک پرداخت.

واردات اسباب بازی به ایران
واردات اسباب بازی به ایران

لیست مجوزهای لازم جهت ترخیص اسباب بازی از گمرک

واردات و ترخیص اسباب بازی از جمله اقداماتی است که به صورت گسترده در حجم های بالا در کشور در حال انجام است. اما لازم است بدانید ترخیص اسباب بازی از گمرک به این سادگی نبوده و از باید قوانین و مقررات خاص خود برخوردار است. از جمله مهمترین قوانین جهت ترخیص اسباب بازی از گمرک اخذ مجوزات ترخیص کالا می‌باشد، که مهمترین این مجوزات عبارتند از:

مجوز استاندارد

همانطور که پیشتر در پاراگراف های قبلی توضیح دادیم واردات اسباب بازی نیاز به داشتن مجوز های مختلف از جمله مجوز استاندارد را دارد. در نتیجه تاجران و بازرگانان فعال در این حوزه با اخذ مجوزات می‌توانند به آسانی انجام عملیات ترخیص اسباب بازی از گمرک را انجام دهند.

مجوز بهداشت

دیگر از مجوزاتی که جهت واردات و ترخیص اسباب بازی لازم است، مجوز بهداشت می‌باشد. چرا که بهداشت اسباب بازی ها یکی از موارد مهم در این زمینه می‌باشد و بایستی به این نکته هنگام واردات و ترخیص اسباب بازی توجه لازم داشت. همچنین لازم به ذکر است اگر اسباب بازی دارای شناسنامه تایید وزارت بهداشت نباشد، جهت اطمینان از امنیت و ایمنی کالا باید نمونه‌ای از آن را جهت بررسی و تست به آزمایشگاه‌های سازمان گمرک فرستاده تا از نظر سلامت مورد تایید قرار گیرند تا مشکلی برای کودکان و نوجوانان به وجود نیاورد.

مجوز کانون پرورش فرهنگی کودکان و نوجوانان

یکی دیگر از مجوزات لازم جهت واردات و ترخیص اسباب بازی از گمرک مجوز کانون پرورش فکری کودکان می‌باشد. همانطور که می‌دانیم کانون پرورش فکری کودکان یکی از سازمان های دولتی، وابسته به آموزش و پرورش است که تحت نظر این سازمان کار خود را به انجام می‌رساند. همچنین لازم به ذکر است که این کانون دارای هزار مرکز فعال در تمام شهرها و روستاهای سطح کشور می‌باشد.

لازم است بدانید، اخذ مجوزات مربوطه جهت واردات و ترخیص اسباب بازی از گمرک به عنوان یکی از دشوارترین مراحل واردات اسباب بازی، به شمار می‌رود؛ در نتیجه ققنوس ترخیص با ارائه خدماتی مانند اخذ مجوزات لازم از سازمان های مختلف جهت ترخیص اسباب بازی از گمرک می‌تواند با همکاری متخصصان کاردان در این زمینه به شما کمک کند.

کدام کشور مجوز صادرات اسباب بازی را دارد؟

همانطور که میدانید صادرات و واردات اسباب بازی به ایران سالانه به صورت گسترده در سطح کشور در حال انجام است؛ از این رو لازم به ذکر است که کشورهای عراق، ترکیه، چین، هند، امارات و ویتنام در آسیا از پتانسیل صادراتی بسیار بالایی در زمینه اسباب بازی برخوردار هستند. همچنین در قاره اروپا کشورهای مانند لهستان، ایتالیا، اسپانیا، فرانسه ،بلژیک، هلند، سوئیس، بلغارستان و رومانی از بازار بسیار خوبی برای صادرات اسباب بازی برخوردار میباشند.

همچنین علاوه بر این کشورها آمریکا، روسیه و ازبکستان نیز از پتانسیل صادراتی بسیار بالایی در این زمینه برخوردار هستند. لازم به ذکر است با اینکه بیشتر اسباب بازی ها و به ویژه عروسک ها در کشور چین طراحی و تولید شده  به کشورهای دیگر صادر می‌گردد، اما تولیدکنندگان ایرانی می‌توانند با داشتن طرح های خلاقانه و تولید محصولات با کیفیت، کالاهای خود را به دیگر کشورها صادر کنند.

همچنین می‌توان گفت اسباب بازی های ایرانی به دلایلی مانند تفاوت ارزش دلار و پول ملی جمهوری اسلامی ایران و همچنین پایین بودن قیمت مواد اولیه بسیار مقرون به صرفه تر از سایر اسباب بازی های وارداتی می‌باشند.

لیست هزینه و تعرفه های واردات و ترخیص اسباب بازی

هنگام واردات و ترخیص اسباب بازی از گمرک باید با تعرفه های گمرکی آن آشنا باشید. تا در زمان ترخیص کالا در ثبت اظهارنامه به کار بگیرید. لازم است بدانید هنگام تکمیل فاکتور و اظهارنامه کالا تمامی اقلام و اسباب بازی ها را باید نام ببرید و نباید تنها کلمه اسباب بازی استفاده کنید. لازم به ذکر است کد تعرفه گمرکی جهت ترخیص اسباب بازی از گمرک ردیف 950300 قرار می‌گیرد و کد تعرفه گمرکی جهت ترخیص و واردات عروسک از چین ، در ردیف 95030020 قرار می‌گیرد.

واردات چه نوع اسباب بازی هایی به کشور ممنوع میباشد؟

هرچند که واردات و ترخیص اسباب بازی به صورت گسترده در سطح کشور انجام می‌شود، اما باید بدانید، این فعالیت نیز شرایطی دارد که یکی از شرایط وارد نکردن اسباب بازی های ممنوعه به ایران است. دسته ای از اسباب بازی ها که با واردات آنها به کشور ممنوع است، عبارتند از:

  • عروسک های آوازخوان به ویژه عروسک هایی که دارای آواز غربی هستند.
  • عروسک هایی که نشان دهنده تفاوت جنسی می‌باشد.
  • عروسک هایی که دارای خنجر و شمشیر تیز هستند.
  • عروسک ها و ماسک هایی که ظاهری ترسناک دارند.
  • عروسک ها و اسباب بازی هایی که دارای بسته بندی نامناسب با تصاویر غیراخلاقی می‌باشند. عروسک های باربی یا هر نوع عروسک دیگری که دارای مسائل غیر اخلاقی باشد.
  • پازل ها و اسباب بازی با تصاویر نامناسب
  • و…

لیست مدارک مورد نیاز جهت ترخیص اسباب بازی

به طور کلی می‌توان گفت هنگام واردات و ترخیص اسباب بازی از گمرک ارائه مدارک و اسنادی، به سازمان ها و ارگان های گوناگون لازم است. از این رو شرکت وارد کننده اسباب بازی باید تمامی این مدارک و اسناد را جمع‌آوری کرده و در طی مراحل گوناگون ترخیص اسباب‌بازی از گمرک ارائه نماید. از این رو در ادامه به مهمترین مدارک  که جهت ترخیص اسباب بازی از گمرک نیاز دارید، اشاره خواهیم کرد.

مدارک و اسناد لازم جهت واردات و ترخیص اسباب بازی از گمرک شامل موارد زیر میباشد:

  • بارنامه محصول
  • بیمه نامه محصول
  • فاکتورخرید محصول
  • گواهی مبدا محصول
  • پکینگ لیست
  • گواهی بازرسی کالا
  • قبض انبار کالا
  • اظهارنامه کالا
  • ترخیصیه کالا
واردات اسباب بازی از چین
واردات اسباب بازی از چین

لیست گمرکات تخصصی ترخیص اسباب بازی

لازم است بدانید بعضی از کالاها و محصولات جهت انجام فرایند واردات و ترخیص آنها بایستی به گمرکات خاصی مراجعه کرد، چرا که در این گمرکات، فرآیند ترخیص با دقت تر بیشتر و سریعتر انجام می‌شود. از این رو ترخیص اسباب بازی از گمرک نیز نیازمند مراجعه به گمرکات اختصاصی فعال در این حوزه می‌باشد، چرا که اسباب بازی نیز از جمله محصولاتی به شمار می‌رود که هنگام واردات و ترخیص آن باید حتماً تحت کارشناسی گمرکات اختصاصی قرار بگیرد. از این رو در ادامه به مهم‌ترین گمرکات اختصاصی که در این حوزه فعال هستند می‌پردازیم. این گمرکات عبارتنداز:

  • ترخیص کالا از گمرک تهران
  • گمرک اختصاصی اصفهان
  • گمرک اختصاصی بندرعباس
  • گمرک اختصاصی بوشهر
  • گمرک اختصاصی کیش
  • گمرک اختصاصی چابهار
  • گمرک مشهد
  • گمرک ارومیه
  • گمرک قشم
  • گمرک آبادان
  • گمرک بندر انزلی
  • ترخیص کالا از گمرک بندر امام خمینی
  • گمرک خرمشهر
  • و..

همچنین لازم به ذکر است چون نمایندگان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این گمرکات مستقر هستند، می‌توانند به آسانی خدمات مربوط به اخذ مجوزات لازم، جهت ترخیص اسباب بازی از گمرک را برای شما تاجران عزیز ارائه دهند تا بتوانید فرآیند واردات اسباب بازی را به سرعت انجام دهید. ققنوس ترخیص با ارائه خدماتی نظیر ترخیص کالا از سایر گمرکات تهران و همچنین گمرک بندر امام خمینی می‌تواند در این زمینه انجام تشریفات گمرکی و ترخیص کالا را در اسرع وقت با کمترین هزینه ممکن برای شما تاجران و بازرگانان عزیز به ارمغان بیاورد.

شرایط واردات اسباب بازی به ایران

با توجه به تاثیراتی که اسباب بازی های مناسب و وسایل کمک آموزشی در رشد و پرورش کودکان بر جای می گذارد، واردات اسباب بازی به کشور از اهمیت بالایی بر خوردار است. افرادی که قصد واردات اسباب بازی به کشور را دارند، لازم است که از یک سری شرایط و نکات در راستای واردات اسباب بازی آگاهی داشته باشند. شرایط و نکات واردات اسباب بازی شامل موارد زیر می باشد:

  • در هنگام واردات اسباب بازی باید به لیست اسباب بازی های ممنوعه توجه کرد.
  • در هنگام پیدا کردن تعرفه های مربوط به واردات اسباب بازی لازم دقیقا تعرفه مربوط به هر نوع اسباب بازی خاص پیدا شود.
  • لازم است تاجران قبل از واردات اسباب بازی تمامی مجوزهای مورد نیاز در این زمینه مانند مجوز کانون پرورش فکری نوجوانان را دریافت نمایند.
  • اسباب بازی های وارداتی بر اساس استانداردهای مورد تایید در کشور مقصد تهیه شده باشند.
  • دریافت گواهی استاندارد برای واردات اسباب بازی های کودکان اجباری است.
  • بر اساس این که اسباب بازی های وارداتی در گروه 10 کالاهای وارداتی قرار گرفته اند دارای هزینه های گمرکی بالایی می باشند بر همین اساس برای حذف هر گونه هزینه اضافی برای واردات اسباب بازی بهتر است در هنگام تهیه فاکتور اسم هر وسیله را جداگانه یادداشت نمود و از نوشت عبارت هایی مانند Children Toys خودداری کرد
  • و ….

بازرگانانی که قصد واردات اسباب بازی به کشور را دارند می توانند با مراجعه به مشاوران گروه ققنوس ترخیص از تمامی شرایط واردات اسباب بازی که ندانستن آن ها در فرایند واردات این کالا خلل ایجاد می کند، آگاه شوند.

تعرفه های گمرکی ترخیص اسباب بازی

اسباب بازی ها دارای تعرفه های گوناگونی هستند و با توجه به نوع و کارایی که دارند در دسته های مختلف رده بندی قرار گرفته و به هر دسته تعرفه گمرکی به خصوصی قرار گرفته است. بر همین اساس در هنگام پیدا کردن کد تعرفه گمرکی ، برای اسباب بازی های وارداتی باید نهایت دقت را به کار گرفت  تا کد اختصاصی مربوط به اسباب بازی وارداتی را پیدا نمود. تهرفه گمرکی مورد استفاده در هنگام ترخیص انواع اسباب بازی از گمرک شامل موارد زیر می باشد:

  • کد تعرفه گمرکی مربوط به انواع اسباب بازی های چرخ دار مانند سه چرخه و همچنین انواع پازل ها را می توان در ردیف 95030090 پیدا نمود.
  • کد تعرفه گمرکی مربوط به انواع اسباب بازی های کنترل از راه دور مانند ماشین های کنترلی را می توان در ردیف 95030010 پیدا کرد.
  • کد تعرفه گمرکی مربوط به انواع مختلف عروسک ها را می توان در ردیف 95030020 پیدا کرد.
  • و ….

بهترین کشور جهت واردات اسباب بازی به ایران

یکی از بهترین کشورهای دنیا برای واردات انواع مختلف اسباب بازی کشور چین است. این کشور با توجه به این که یکی از غول های تولید کننده و یکی از مهم ترین قطب های اقتصادی جهان به شمار می آید گزینه بسیار مناسبی برای واردات اسباب بازی به کشور است. در این کشور می توان در زمینه واردات و صادرات اسباب بازی انواع مختلفی از اسباب بازی های کودکان و بزرگسالان را در زمینه های مختلف و با کیفیت های گوناگون پیدا کرده و خریداری نمود.

این کشور در زمینه تولید اسباب بازی دارای تولید کنندگان و بازارهای فروش گوناگونی است که بازرگانان می توانند با مراجعه به آن ها اسباب بازی های مورد نظر خود را جهت واردات به کشور مقصد تهیه نمایند.

از جمله دیگر کشورهایی که برای واردات اسباب بازی در سرتاسر جهان گزینه های مناسبی به شمار می آیند می توان به کشورهایی چون ترکیه، فرانسه، ایتالیا، هلند، سوئیس، آمریکا، روسیه و … اشاره نمود. تمایم این کشورها دارای بازارهای مناسبی در زمینه فروش اسباب بازی به سرتاسر جهان به شمار می آیند.

بازارهای معروف چین جهت واردات اسباب بازی

با توجه به این که کشور چین یکی از قطب های تولید محصولات گوناگون در جهان است، در زمینه تولید اسباب بازی نیز دارای بازارهای تولید و فروش بسیاری است. معروف ترین بازارهای تولید و فروش اسباب بازی در کشور چین شامل بازارهای زیر می باشد:

بازار Toys R Us

بازار Toys R Us یکی از بزرگترین و معروف ترین بازارهای کشور چین در زمینه فروش اسباب بازی است. این بازار در اصل یک بازار فروش اسباب بازی با اصالت آمریکایی است که در کشور چین شعبه دارد و به فروش اسباب بازی های برندهای معروف گوناگونی مشغول است. انواع مختلفی از اسباب بازی در این مجتمع به فروش می رسد که همگی آن ها دارای کیفیت های عالی در طرح ها و رنگ های فوق العاده ساخته شده اند، همین مسئله باعث شده است قیمت اسباب بازی های فروخته شده در این مجتمع مبالغ قابل توجهی باشد.

بازار Bao Da Xiang

بازار فروش اسباب بازی بائو دا شیانگ یکی از بهترین گزینه های خرید و فروش اسباب بازی در کشور چین محسوب می شود. این بازار با شعب های متعددی که در این کشور دارد به یک فروشگاه زنجیره ای تبدیل شده است که در شهر های پکن و شانگ های مستقر هستند؛ این مسئله دسترسی تاجران را به این بازار فروش اسباب بازی آسان نموده است که تاثیر بالایی در انتخاب تاجران دارد.

فروشگاه های زنجیره ای بائو تا شیانگ انواع اسباب بازی های مخصوص کودکان و بزرگسالان را در قیمت های مناسبی به خریداران عرضه می کند، به همین دلیل گزینه مناسبی برای تاجرانی که قصد واردات اسباب بازی را دارند به شمار می آید.

بازار Ay Ying Xi

بازار فروش آی ینگ شی گزینه بسیار مناسبی برای خرید و فروش اسباب بازی در کشور چین به حساب می آید. این بازار فروش به دلیل قیمت های بسیار مناسب و ارزانی که برای انواع اسباب بازی های خود در نظر گرفته است به یکی از بهترین بازار های فروش اسباب بازی در کشور چین تبدیل شده است. این بازار فروش اسباب بازی ارائه دهنده انواع مختلف اسباب بازی های کودکان و بزرگسالان به خصوص اسباب بازی های پلاستیکی می باشد.

جمع بندی

امروزه در سطح جهان شرکت ها و سازمان های بزرگی جهت واردات و ترخیص اسباب بازی در نظر گرفته شده است. لازم است این شرکت ها برای موفق شدن در عرصه واردات اسباب بازی به ایران و ترخیص آنها، گاهی خلاقیت هایی از خود نشان دهند تا هر کودکی در هر نقطه از جهان خواهان آن اسباب بازی شود.

با توجه به این موضوع که امروزه بیشتر والدین به کیفیت وسایل بازی و عروسک های کودکانشان اهمیت می‌دهند، بازار واردات اسباب بازی بسیار داغ و گسترده شده است؛ از این رو اگر قصد دارید در این راه سرمایه گذاری کنید، سر و کار شما دائماً به سازمان گمرک خواهد خورد. در نتیجه جهت انجام بهتر امورات مربوط به ترخیص اسباب بازی از گمرک بهتر است، از یک ترخیص کار اسباب بازی کمک بگیرید.

ققنوس ترخیص به عنوان یکی از بزرگترین و معتبرترین شرکت های بازرگانی فعال در زمینه ترخیص کالا به شمار میرود. این شرکت دارای ترخیص کاران حرفه ای و با تجربه ای است که از طریق آنها می‌توانید به راحتی در کمترین زمان ممکن اقدام به فعالیت تجاری کنید. با سپردن امورات مربوط به ترخیص اسباب بازی از گمرک به ترخیص کاران حرفه‌ای ما در ققنوس ترخیص، میتوانید حجم زیادی از هزینه های مربوط ترخیص کالا را کاهش دهید.

تاجران برای واردات اسباب بازی به کشور به چه مجوزهایی نیاز دارند؟

از جمله مجوزهای مورد نیاز برای واردات اسباب بازی به کشور می توان به مواردی چون مجوز استاندارد، مجوز بهداشت، مجوز کانون پرورش فرهنگی کودکان و نوجوانان و … اشاره نمود که تاجران باید با توجه به نوع اسباب بازی وارداتی به کشور برای دریافت هر کدام از این مجوزها اقدام نمایند.

کدام اسباب بازی ها در لیست اسباب بازی های ممنوعه به ایران قرار گرفته اند؟

از جمله اسباب بازی هایی که واردات آن ها به ایران ممنوع است می توان به مواردی همچون عروسک های موزیکال با آواز های غربی، عروسک های دارای اندام های جنسی، اسباب بازی هایی که ظاهری ترسناک دارند، اسباب بازی هایی که ترویج دهنده خشونت در میان کودکان هستند، پازل های و اسباب بازی هایی که دارای تصاویر غیر اخلاقی هستند و … اشاره نمود.

برای ترخیص اسباب بازی از گمرک به چه مدارکی نیاز است؟

از جمله مدارک مورد نیاز برای ترخیص اسباب بازی های وارداتی از گمرک می توان به مواردی همچون فاکتور خرید، بارنامه، فهرست عدل بندی، اظهار نامه گمرکی، بیمه نامه، گواهی مبداء، گواهی بازرسی کالا، قبض انبار، ترخیصیه کالا، مجوزهای مورد نیاز و … اشاره نمود.

کدام کشور های برای واردات اسباب بازی گزینه مناسبی به شمار می آیند؟

از جمله کشور هایی که می توان برای واردات اسباب بازی به آن ها مراجعه نمود می توان به مواردی چون چین، ترکیه، فرانسه، ایتالیا، سوئیس، آمریکا و … اشاره کرد.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۴ رای

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط