لوگو-ققنوس-ترخیص

۴۸۰۰۰۱۱۰ – ۰۲۱

ترخیص از گمرک شهریار / معرفی کامل مزایا، خدمات و امکانات

ترخیص از گمرک شهریار

فهرست مطالب

یکی از مهم‌ ترین گمرکات در کشور گمرک شهریار تهران است و بسیاری از تجارت های مرکز کشور در این گمرک انجام می‌گیرد. اگر در امور تجاری و بازرگانی مشغول به کار باشید، حتما تا به حال به ترخیص از گمرک شهریار پرداخته‌ اید. با ققنوس ترخیص همراه باشید تا در ادامه به مراحل ترخیص از گمرک بپردازیم.

معرفی گمرک شهریار تهران

ترخیص کالا از گمرک شهریار اهمیت بسیار زیادی برای بازرگانان و تجار دارد. گمرک شهریار و تهران از سال 1355 به‌صورت رسمی فعالیت خود را در حوزه واردات و صادرات کالا آغاز کرده است. این گمرک امروزه به عنوان یکی از مهم ترین گمرکات کشور و استان تهران شناخته می‌شود و یکی از مهم ترین قطب های تجارت بین‌ المللی است.

با توجه به موقعیت جغرافیایی گمرک شهریار و امکانات آن، ترخیص کالا از گمرک شهریار با مزایای بسیار زیادی از لحاظ اقتصادی و تجاری برای بازرگانان برخوردار است. توصیه می‌کنیم قبل از انتخاب این گمرک برای انجام تجارت‌ های بین‌ المللی، با مراحل ترخیص از گمرک و مراحل تشریفات گمرکی آشنا باشید. همچنین داشتن اطلاعات در زمینه‌ های گوناگونی همچون امکانات و خدمات گمرک شهریار تهران امری بسیار ضروری است.

گمرک شهریار تهران به‌ عنوان یک گمرک زمینی در استان تهران شناخته می‌شود شاید برایتان جالب باشد که بدانید گمرک های غرب تهران، جنوب تهران و گمرک نمایشگاه‌ ها زیرمجموعه‌ ای از گمرک شهریار هستند و بر اساس قوانین و استاندارد های این گمرک به خدمات رسانی به تجار و بازرگانان می‌پردازند.

ترخیص کالا از گمرک شهریار
ترخیص کالا از گمرک شهریار

مزایای ترخیص کالا از گمرک شهریار چیست ؟

همانطور که پیش از این اشاره کردیم، گمرک شهریار تهران به عنوان یکی از بزرگ‌ ترین و مهم‌ترین گمرک‌ های زمینی استان تهران و حتی کشور محسوب می‌شود. گمرک شهریار تهران به عنوان قطب تجارت‌های بین‌ المللی کشور شناخته می‌شود و این گمرک در موقعیت جغرافیایی بسیار مناسبی قرار گرفته است. همچنین خدمات و امکانات بسیاری را در راستای تجارت بین‌ المللی در اختیار تاجران و بازرگانان می‌گذارد. به همین علت ترخیص کالا از گمرک شهریار به عنوان یک گزینه مناسب برای تجارت‌‌ های بین‌ المللی شناخته می‌شود.

ترخیص کالا از گمرک شهریار با مزایای بسیار زیادی همراه است و موجب تسریع در روند کار و امور بازرگانی می‌شود. از جمله مهم‌ترین مزایای ترخیص کالا از گمرک شهریار میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • وجود انبارهای بزرگ و با امکانات بسیار در گمرک شهریار تهران که در بارگیری سریع کالاها می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد.
  • گمرک شهریار تهران به سیستم اطفاء حریق مجهز می‌باشد.
  • این گمرک به راه‌ آهن نزدیک است و سبب آسان بودن نقل‌ و انتقالات کالا به قسمت‌ های مختلف کشور می‌شود.
  • گمرک شهریار به بزرگراه آزادگان و فتح نزدیک بوده و نقل و انتقالات زمینی آسان می‌باشد.
  • رعایت استانداردها، توجه به نکات ایمنی و استفاده از سیستم‌ های هوشمند در نگهداری کالا های موجود در انبار موجب شده است که بازرگانان از امنیت کالا های خود در گمرک آسوده خاطر باشند.

آدرس و اطلاعات تماس گمرک شهریار تهران چیست ؟

گمرک شهریار تهران در جاده قدیم کرج و در کیلومتر هفت جاده قرار گرفته است. از لحاظ موقعیت جغرافیایی این گمرک به فرودگاه‌ های مهرآباد، امام خمینی و مراکز استان تهران و پایتخت کشور دسترسی دارد. نزدیکی به خطوط ریلی راه‌ آهن، نقل‌ و انتقالات کالا را در این گمرک بسیار آسان کرده است. حمل و نقل کالا از گمرک شهریار تهران تا مقصد مورد نظر در کمترین زمان ممکن انجام می‌گیرد. همچنین حمل و نقل کالا با انواع وسایل نقلیه نظیر حمل بار زمینی، هوایی و ریلی انجام می‌شود. آدرس و اطلاعات تماس گمرک شهریار به شرح زیر می‌باشد :

  • آدرس : تهران، بزرگراه فتح (جاده قدیم کرج)، شهرک خلیج فارس، بلوار خلیج فارس، انتها خیابان بهشتی
  • تلفن : 02166250642
  • نمابر : 02166250632
  • کد پستی گمرک : 1379656411
  • پایگاه اینترنتی : pwcs.co.ir
  • پست الکترونیک : shahriar@pwcs.co.ir

مراحل ترخیص کالا از گمرک

ترخیص کالا از گمرک شهریار بر اساس موقعیت جغرافیایی این گمرک و همچنین امکانات مختلف آن مزایا بسیار زیادی را برای بازرگانان و تجار فراهم کرد‌ه است. البته توجه داشته باشید که چگونگی ترخیص کالا و آشنایی با مراحل ترخیص کالا از گمرک به تسریع این فعالیت‌ های بازرگانی کمک بسیار زیادی می‌کند. به همین علت بهتر است با مراحل ترخیص کالا آشنا باشید و از افراد حرفه‌ ای در این زمینه کمک بگیرید. آشنایی با مراحل ترخیص از گمرک سبب گسترش فعالیت‌ های تجاری می‌شود و می‌توانید در کمترین زمان به بالاترین سود ممکن برسید. مراحل ترخیص از گمرک شهریار تقریبا مشابه گمرک‌های دیگر است این مراحل عبارتند از :

  • دریافت پروفرما
  • ثبت سفارش جهت واردات کالا
  • ارائه حواله پول و مجوز ثبت سفارش کالا به بانک عامل
  • ارسال کالا از مبدا
  • حمل و نقل کالا تا گمرک مورد نظر در ایران
  • دریافت اسناد حمل و نقل از فروشنده
  • ارائه اسناد به بانک به منظور ظهرنویسی
  • تنظیم اظهارنامه در سامانه EPL
  • دریافت شماره کوتاژ
  • تحویل اسناد مربوط به گمرک
  • انطباق اسناد دریافتی توسط کارشناسان گمرک
  • صادر کردن پروانه برای ترخیص از گمرک
  • انطباق پایانی و صادر کردن مجوز برای ترخیص کالا

لیست کالاهای قابل ترخیص از گمرک شهریار

هر ساله حجم بسیار زیادی از کالاهای وارداتی از گمرک شهریار ترخیص می‌شوند. از جمله مرسوم‌ ترین این کالاها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • پوست و چرم
  • نخ و پارچه
  • دستگاه‌ های نو و استوک
  • تلفن همراه و لوازم جانبی موبایل
  • فرآورده‌ های مشتقات نفت و گاز
  • فرش ماشینی
  • چسب
  • کالاهای مورد نیاز سفارتخانه‌ ها

معرفی حوزه‌ های مختلف گمرک شهریار

گمرک تهران (شهریار) از طریق ادغام گمرکات شهریار، جنوب تهران و نمایشگاه‌ ها در راستای هدف کاهش حجم فعالیت‌های سازمان‌های دولتی و استفاده بهینه از نیروی انسانی تشکیل شد. این گمرک شامل چهار حوزه می‌باشد :

  • حوزه معاونت واردات : کلیه امور تشریفاتی و گمرکی نظیر واردات ترانزیت و… در این حوزه انجام می‌گیرد.
  • حوزه معاونت صادرات و امور نمایشگاهی : همانطور که از نام این حوزه پیداست، امور صادراتی در این گمرک انجام می‌شود.
  • معاونت حقوقی : پرونده‌های مربوط به قاچاق کالا و امور حقوقی و قضایی در این گمرک مورد بررسی قرار می‌گیرد.
  • حوزه امور نمایشگاهی : اقدامات لازم جهت ورود موقت کالاهای نمایشگاهی در این حوزه قرار گرفته است.

انواع هزینه های گمرکی ترخیص کالا از گمرک

هزینه های گمرکی شامل هزینه های مختلفی از مرحله ورود کالا تا خروج آن می‌شود. به همین علت بهتر است پیش از اقدام به انجام فعالیت های تجاری این هزینه ها را به‌صورت تقریبی برآورد کرده و نسبت به پرداخت این هزینه ها برنامه ریزی مناسبی داشته باشید. هنگامی که به عنوان یک بازرگان یا تاجر تصمیم می‌گیرید در واردات کالا های خارجی سرمایه گذاری کنید، باید هزینه‌ های گوناگون آن را بررسی کنید تا هنگام پرداخت هزینه‌ ها با مشکل مواجه نشوید.

توجه داشته باشید که هزینه‌ های ترخیص کالا از گمرک شهریار را با هزینه‌ های واردات کالا اشتباه نگیرید. هزینه های ترخیص کالا از گمرک مربوط به سازمان گمرک کل کشور است و شما با یک سازمان دولتی رو به‌ رو هستید. بنابراین در پرداخت هزینه‌ ها نهایت دقت را داشته باشید. هزینه‌ های ترخیص کالا از گمرک ، هزینه‌هایی است که باید طی مراحل اداری و تشریفات گمرکی پرداخت کنید.

این هزینه‌ ها شامل هزینه‌ های بارگیری، تخلیه کالا، باربری، انبار داری کالا‌ها، هزینه‌ های ورودی گمرک، مالیات‌ های ورودی جهت کالاهای خارجی، صفافی، هزینه‌ های آزمایشگاهی، کارشناسی کالا و غیره می شود. توجه داشته باشید که این هزینه‌ ها در تمامی گمرکات به صورت یکسان محاسبه شده است و هزینه‌ های گمرکات مختلف تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند.

بهترین زمان برای محاسبه هزینه گمرکی ترخیص کالا از گمرک شهریار زمانی است که شما هنوز کالا های خود را به گمرک وارد نکرده یا به تازگی فعالیت خود را آغاز کرده‌اید. برآورد هزینه‌ های گمرکی سبب می‌شود که شما برای پرداختن هزینه‌ های مربوطه برنامه‌ ریزی کنید و دچار جریمه‌ های عدم ترخیص نشوید.

اداره گمرک هزینه‌ های ترخیص کالا از گمرک براساس اصول و پایه‌ای ثابت تعیین کرده است که سبب می‌شود بازرگانان با توجه به این هزینه‌ ها میزان سرمایه خود را بررسی و محاسبه نمایند. البته توجه داشته باشید که هزینه‌ هایی نظیر انبار داری وابسته به حجم کالا های وارداتی و محموله تجاری باشد. این هزینه‌ ها ازجمله هزینه‌ های ترخیص کالا هستند که از یک اصل ثابت پیروی نمی‌کنند.

نحوه محاسبه حقوق و عوارض ورودی گمرک

در همه کشور ها از جمله کشور ما هزینه‌ هایی نظیر حقوق و عوارض ورودی برای واردات کالا از تجار اخذ می‌شود. ما این هزینه‌ ها را به عنوان هزینه‌ های مالیات گمرکی می‌شناسیم. حقوق و عوارض ورودی کالا از جمله مهم‌ ترین هزینه‌ ها مربوط به ترخیص کالا از گمرک شهریار و سایر گمرکات می‌باشند که بازرگانان باید با توجه به تعرفه‌ های ارائه شده توسط سازمان امور گمرکی اقدام به پرداخت این هزینه‌ ها کنند. بررسی و محاسبه حقوق و عوارض ورودی کاری دشوار است که بهتر است از یک کارشناس امور بازرگانی جهت انجام این کار کمک بگیرید.

عدم محاسبه صحیح حقوق و عوارض ورودی موجب خسارت‌ های مالی یا حتی جریمه‌ های مالیاتی برای شما خواهد شد. بنابراین کمک از یک کارشناسان متخصص ققنوس ترخیص در حوزه بازرگانی امری بسیار مهم است.

مراحل ترخیص از گمرک
مراحل ترخیص از گمرک

ترخیص انواع ماشین آلات از گمرک شهریار چگونه انجام می‌گیرد؟

ترخیص انواع ماشین آلات از گمرک شهریار پس‌ از بررسی HS CODE می‌باشد. در واقع این مرحله جزء اولین مراحل ترخیص ماشین آلات از گمرک شهریار می‌باشد.  از آنجایی که گمرک جمهوری اسلامی سخت‌ گیری‌ های خاص خود را دارد، در قدم اول بسیار توجه کنید. شما باید از فروشنده معتبر و معتمد بخواهید که کد HS CODE در اختیار شما قرار دهد. همچنین می‌توانید جهت انجام این کار با یک شرکت ترخیص‌ کالای ققنوس ترخیص مشورت کرده و تصمیمات لازم برای انجام این کار را بگیرید.

واردات ماشین‌ آلات صنعتی و دست دوم

از آنجایی‌ که بسیاری از دستگاه‌ های صنعتی خط تولید گران قیمت می‌باشند، برخی از بازرگانان اقدام به واردات ماشین آلات صنعتی و خط تولید دست‌ دوم از گمرک شهریار کردند. آنچه در واردات این نوع ماشین آلات اهمیت دارد، ثابت کردن دو شرط زیر به کارشناسان صنایع است :

  • کالای مورد نظر در ایران تولید می‌شود.
  • کالای تولید شده در ایران، کیفیت و توان لازم برای انجام امور تولیدی را ندارد.

واردات ماشین‌ آلات دست‌ دوم از ترکیه و آلمان

ترکیه و آلمان از جمله کشورهای فعال در حوزه واردات ماشین‌ آلات صنعتی هستند. به دلیل تحریم‌ ها اعتماد به کشور ها جهت پرداخت هزینه ها دشوار شده است. به همین علت بسیاری از بازرگان تصمیم می‌گیرند که اقدام به واردات ماشین آلات دست دوم از ترکیه و آلمان کنند. برای انجام این کار می‌توانند به دفاتر بازرگانی و تجاری در آلمان و ترکیه مراجعه کرده و اقدام به ترخیص ماشین آلات از گمرک شهریار کنند.

خدمات ققنوس ترخیص در گمرک شهریار

ترخیص کالا از گمرک شهریار که به عنوان یکی از گمرکات فعال در سطح کشور به شمار می‌رود، از مواردی تشکیل شده است که توجه به آنها در انجام روند ترخیص مهم و حیاتی می‌باشد. از این رو بهتر است با یک شرکت خدماتی فعال در این زمینه مانند شرکت ققنوس ترخیص همکاری کنید. شرکت ققنوس ترخیص با ارائه خدماتی می‌تواند در این زمینه یاری رسان شما عزیزان باشد. از مهمترین خدمات ققنوس ترخیص می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • انجام تمامی تشریفات و فرایندهای گمرکی

واردات و ترخیص کالا از گمرک شهریار چه به شکل موقت و چه با شکل دائمی نیاز به انجام فرایندهای کامل گمرکی می‌باشد که این امر به عنوان پروسه هایی پیچیده و تخصصی در نظر گرفته می‌شود. از این رو شما می‌توانید جهت ترخیص کالا از گمرک شهریار از خدمات ققنوس ترخیص استفاده کنید.

  • انجام ثبت سفارش کالا

داشتن ثبت سفارش معتبر برای کالا از سازمان صمت که متناسب با کالای شما عزیزان باشد، از جمله اولین شروط واردات محصولات و انجام تشریفات ترخیص از گمرک شهریار در نظر گرفتا می‌شود که ما انرا به صورت کامل به مشتریان خود ارائه می‌دهیم.

  • انجام اموراتی مانند تخصیص ارز و اخذ مجوزات

تخصیص و تامین ارز نیمایی و تعییک کردن منشا ارز جهت واردات و فرایند ترخیص محصول از جمله اصلی ترین خدمات شرکت ققنوس در زمینه ترخیص کالا از گمرک شهریار می‌باشد.

  • دریافت و اخذ کلیه مجوزات و معافیت ها

ترخیص کالا از گمرک شهریار به علت تعداد مجوزهای سازمان های مربوطه مانند سازمان استاندارد، سازمان بهداشت، سازمان مخابرات، انرژی اتمی و مواردی از این قبیل از دشوارترین شرایط را به خود اختصاص داده است که ما در گروه تجاری ققنوس ترخیص به شما عزیزان کمک خواهیم کرد تا این مجوزات را از سازمان مربوطه اخذ کنید.

  • خارج سازی کالاهای قبض شده از گمرک شهریار

اگر کالا شما به وسیله شرکت های حمل و نقل به گمرک گشت و به هر علتی نتوانستید، کالای خود را از گمرک شهریار ترخیص کنید میتوانید از خدمات ترخیص کالای قبض شده ققنوس ترخیص استفاده کنید.

اسناد لازم جهت ترخیص کالا در گمرک شهریار

اگر شما فردی هستید که به عنوان فردی تازه کار در زمینه واردات و صادرات کالا به شمار می‌روید، بایستی با پرس و جو در مورد فرایندها و مراحل ترخیص کالا از گمرک شهریار قطعا متوجه این موضوع خواهید شد که جهت تسریع در امورات گمرکی نیاز به تهیه و اخذ مدارک و مجوزات ترخیص کالا از گمرک شهریار قبل از شروع فعالیت تجاری هستید. از این رو شما بایستی به عنوان فرد واردکننده محصول یا موکل قانونی آن در هنگام بارگیری کالا از انبارات گمرک نیاز به ارائه اسناد دارید که قانونی بودن کار وفعالیت شما عزیزان را نشان خواهد داد.

همچنین می‌توان گفت علاوه بر این موارد شما عزیزان جهت ثبت اظهارنامه گمرکی و نیز معرفی نمودن محصول خود به گمرک در سامانه جامع گمرکی به ادرس epl.irica.ir/ نیاز به تهیه و اخذ مدارکی دارید که تنها با تائید آنها خواهید توانست به انجام امورات و تشریفات گمرکی بپردازید؛ از این رو انجام فرایند ترخیص کالا از گمرک شهریار معمولا به علت حجم انبوه کالاها، حمل و نقل و همچنین تاخیر در ارائه مدارکات بسیار پرهزینه و وقت گیر است، از این رو جهت جلوگیری از توقف کالا در انبارهای گمرک با لیست مدارکات و مجوزات لازم در مورد ترخیص کالا از گمرک آشنا شوید.
همچنین ما به شما پیشنهاد می‌کنیم باتوجه به پیچیده بودن فرایند ترخیص کالا از گمرک شهریار حتما از مشاوره بازرگانی از سوی متخصصان و کارشناسان در این زمینه دریافت نماید، همچنین بهتر است از اطلاعات کافی از مراحل ترخیص کالا از گمرک شهریار، اخذ مجوزات گمرکی و مدارک مورد نیاز جهت ترخیص کالا از گمرک شهریار داشته باشید تا به آسانی بتوانید کالای خود را از مرزهای گمرکی تحویل بگیرید.

مهمترین نکات در ترخیص کالا از گمرکات تهران

با توجه به این موضوع که فرآیند ترخیص کالا از گمرکات تهران بایستی طبق یک اصول و سلسله مراتب از قبل تعیین شده انجام بپذیرد. از این رو همواره لازم است که با قوانین و مقررات تعیین شده در این زمینه آشنایی کافی داشته باشید و کلیه مراحل ترخیص کالا را با توجه به مراحل و ضوابط آن به انجام برسانید، همچنین در این عرصه توجه داشتن به یک سری نکات کلیدی موجب خواهد شد این فرایند هر چه بهتر و سریع تر این انجام بپذیرد. از این رو در ادامه به مهمترین نکات کلیدی در مورد ترخیص کالا از گمرکات تهران می‌پردازیم.

از جمله نکات کلیدی و مهم در عرصه ترخیص کالا از گمرکات تهران داشتن مجوزات و اسناد لازم و ضروری در این زمینه می‌باشد. در نتیجه می‌توان گفت شما عزیزان علاوه بر تهیه ی اسناد و مجوزات مایحتاج گمرک جهت حمل و انتقال کالاهای وارداتی و صادراتی خود، به یک سری مجوز اختصاصی در این زمینه نیز نیاز خواهید داشت تا نشان دهد کلیه انتقالات تجاری شما به صورت قانونی در حال انجام می‌باشد و دارای تاییدیه از سازمان های مربوطه می‌باشد.

از جمله مجوزات مهم و لازم که بایستی هر تاجر و بازرگانی در عرصه ترخیص کالا از گمرک شهریار از آن ها برخوردار باشد، کارت حق العمل کاری و همچنین کارت بازرگانی می‌باشد که توسط سازمان گمرک کشور مربوطه صادر می‌گردد. کارت بازرگانی در واقع نشان دهنده این امر اسو که کلیه نقل و انتقالات تجاری شما مورد تایید سازمان های نظارتی گمرکی است و کلیه فعالیت های تجاری و بارزگانی شما قانونی می‌باشد.

از دیگر نکات مهم و کلیدی که همواره لازم است در خصوص ترخیص کالاهای خود به آن توجه نماید، تعیین ارزش کالاهای ترخیص شده می باشد. تعیین ارزش کالاها در مرزهای کشورهای مختلف با قیمت های متفاوتی تعیین می شود و لذا لازم است که یک ترخیص کار گمرک یا یک تاجر با تجربه پیش از انجام فرآیند ترخیص به این موضوع مهم توجه نموده و ارزش کالاهای ترخیصی را بررسی نماید.

نتیجه گیری

ترخیص کالا و مراحل ترخیص از گمرک همواره دغدغه بازرگانان بسیار زیادی بوده است. یکی از گمرک‌ های زمینی بسیار مهم که نقش بسیار زیادی در واردات کالا دارد، گمرک شهریار تهران است. در این مقاله سعی کردیم در مورد ترخیص کالا از گمرک شهریار به بیان مطالبی بپردازیم. همچنین به مراحل ترخیص از گمرک نیز پرداختیم. امیدواریم با استفاده از مطالب گفته شده به اطلاعات مناسبی در مورد گمرک شهریار تهران دست پیدا کرده باشید. برای ترخیص کالا از گمرک شهریار تهران می‌توانید کلیه امور گمرکی خود را به تیم ترخیص کار حرفه‌ای ققنوس ترخیص بسپارید و محموله خود را در کوتاه ترین زمان ممکن تحویل بگیرید.

مهمترین نکته حائز اهمیت جهت ترخیص کالا از گمرکات تهران چیست ؟

از مهمترین نکته مهم جهت انجام ترخیص کالا از گمرکات داشتن مدارک و اسناد لازم در زمینه می‌باشد.

چرا باید جهت انجام ترخیص کالا از گمرک شهریار از شرکت های معتبر خدماتی استفاده کرد؟

با توجه به این مورد که انجام عملیات ترخیص کالا از گمرک شهریار امری بسیار پیچیده است، استفاده از مشاوره بازرگانی در این زمینه می‌تواند کمک کننده به شما عزیزان در این زمینه باشد.

اخذ چه اسنادی جهت ترخیص کالا از گمرک شهریار لازم می‌باشد؟

از مهمترین مدارکات جهت ترخیص کالا از گمرک شهریار می‌توان به اظهارنامه کالا، پروفرما، پکینگ لیست و مواردی از این قبیل اشاره کرد.

مهمترین خدمات ققنوس ترخیص جهت ترخیص کالا از گمرک شهریار چیست؟

انجام تشریفات گمرکی، ثبت سفارش کالا، تامین و تخصیص ارز، اخذ مجوزات و در نهایت ترخیص کالا از گمرک شهریار.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

دیدگاه ها

4 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط