لوگو-ققنوس-ترخیص

۴۸۰۰۰۱۱۰ – ۰۲۱

ترخیص آدامس از گمرک / 0 تا 100 واردات آدامس به ایران

ترخیص آدامس از گمرک

فهرست مطالب

مقدمه

از گذشته تا به الان انواع آدامس به عنوان یکی از خوراکی‌های جویدنی مورد علاقه انسان‌ها بوده است که علاوه بر سرگرمی، فواید بسیار زیادی را برای بدن انسان به همراه دارد است. لازم است بدانید که تجارت در زمینه آدامس به عنوان یکی از فعالیت‌های تجاری سودآور در سطح جهان به شمار می‌رود و امروزه شرکت‌های بسیار زیادی به صادرات و تولید این محصول مشغول هستند. در نتیجه با توجه به افزایش میزان استفاده از این خوراکی در این مقاله از سوی شرکت ققنوس ترخیص به نحوه واردات و ترخیص آدامس از گمرک که به عنوان یکی از فعالیت‌های تجاری شرکت ما محسوب می‌گردد می‌پردازیم. در ادامه همراه ما باشید.

مراحل ترخیص آدامس از گمرک

هر تاجر یا بازرگانی که قصد واردات و ترخیص آدامس از گمرک را دارد، بایستی با کلیه مراحل واردات و ترخیص به صورت کامل آشنایی داشته باشد، چرا که آگاه نبودن به مراحل واردات و ترخیص ممکن است موجب شود تا کالای شما مدت زمان بیشتری را در انبارهای گمرکی باقی بماند و این امر مشمول پرداخت هزینه‌هایی نیز خواهد شد. در نتیجه با توجه به اهمیت این موضوع در این بخش از مقاله از سوی شرکت ققنوس ترخیص به مهم‌ترین مراحل واردات و ترخیص آدامس از گمرک می‌پردازیم. مهم‌ترین مراحل ترخیص آدامس عبارت است از:

مرحله یک: ارسال اطلاعات در سامانه امور تجارت گمرکی یا EPL

در این مرحله شرکت صادر کننده کالا بایستی اطلاعات مربوط به آدامس را در سامانه جامع امور گمرکی ثبت نماید. در واقع این اطلاعات شامل نام محصول، مقدار محصول، قیمت و کشور مبدأ می‌باشد. در این مرحله دقت داشته باشید تا کلیه اطلاعات کالا را به صورت کاملاً دقیق وارد نمایید، چرا که اشتباه در هر کدام از اطلاعات وارد شده مشمول پرداخت جریمه خواهد شد.

مرحله دوم: بررسی اسناد مربوط به کالا

در این مرحله اداره گمرک مقصد و یا مبدأ پس از دریافت اطلاعات کامل، کالا را به طور کامل مورد بررسی و بازبینی قرار می‌دهد و در صورت صحیح بودن آنها به مرحله بعدی ارسال می‌گردد.

مرحله سوم: احراز هویت کالا

در این مرحله از واردات و ترخیص آدامس از گمرک تمامی اطلاعات وارد شده در سامانه epl توسط مأموران اداره گمرک مورد بررسی قرار می‌گیرد تا در صورت وجود مغایرت با اطلاعات در دسترس دو طرف قرارداد را از این موضوع باخبر سازند.

مرحله چهارم: پرداخت هزینه‌های گمرکی

در این مرحله از واردات و ترخیص آدامس شرکت صادر کننده کالا بایستی کلیه هزینه‌های گمرکی مانند عوارض و مالیات را پرداخت نماید. این مرحله به عنوان یکی از مراحل اصلی ترخیص در نظر گرفته می‌شود.

مرحله پنجم: بازرسی کالا

در این مرحله از واردات و ترخیص آدامس از گمرک مجدد گمرک مقصد کالا را برای بررسی و بازرسی کیفیت به یک سازمان معتبر ارجاع داده تا کلیه اطلاعات مجدد مورد بررسی قرار بگیرد.

مرحله ششم: ترخیص و تأیید کالا

 در این مرحله از واردات و ترخیص آدامس پس از بررسی و تأیید کیفیت محصول گمرک اجازه ترخیص کالا را به شرکت صادر کننده خواهد داد.

مرحله هفتم: تحویل کالا

این مرحله که به عنوان آخرین مرحله از مراحل واردات و ترخیص آدامس در نظر گرفته می‌شود مدارک ترخیص کالا به شرکت وارد کننده تحویل داده می‌گردد و این شرکت می‌تواند فرایند ترخیص کالا را به پایان برساند و کالای خود را دریافت نماید.

ترخیص آدامس از گمرک
ترخیص آدامس از گمرک

تحلیل روند تجارت ایران جهت واردات آدامس

با توجه به آمارهای اخیر تجارت ایران در زمینه واردات و ترخیص آدامس در طی سال‌های اخیر افزایش یافته است. بر اساس این آمار می‌توان گفت مقدار واردات آدامس به ایران در سال ۱۳۹۹ حدود ۴.۵ میلیون دلار بوده است که نسبت به سال ۱۳۹۸ با افزایش ۱۴ درصدی مواجه شده است. در ادامه به عواملی که به افزایش میزان واردات آدامس در ایران کمک کرده است، می‌پردازیم. این عوامل عبارت است از:

رشد شیرینی‌پزی در سطح ایران

با توجه به اینکه صنعت شیرینی پزی در ایران افزایش یافته است، تقاضا برای واردات آدامس نیز افزایش یافته است.

رشد توریستی در ایران

با به افزایش توریست‌های خارجی و داخلی به ایران تقاضا برای محصولات شیرین نیز افزایش یافته است و آدامس نیز به عنوان یکی از محصولات محبوب در این زمینه در نظر گرفته می‌شود.

رشد تجارت الکترونیک

با توجه به رشد تجارت الکترونیک در ایران فروش آدامس به شکل آنلاین نیز افزایش یافته است. در نتیجه با توجه به این عوامل می‌توان پیش‌بینی کرد که تجارت واردات و ترخیص آدامس از گمرک به ایران در آینده نزدیک بسیار افزایش خواهد یافت.

برای ترخیص آدامس از گمرک به چه مجوزهایی نیاز داریم؟

در این بخش از مقاله قصد داریم به مهم‌ترین مجوزات در زمینه واردات و ترخیص آدامس از گمرک بپردازیم. همانطور که اطلاع داریم جهت واردات هر کالایی نیاز به اخذ مجوزاتی در این زمینه دارید و وجود این مجوزات جهت انجام واردات ترخیص لازم می‌باشد. وجود هر کدام از این مجوزات جهت موارد مخصوص به خود در نظر گرفته می‌شود. در نتیجه در ادامه به مهم‌ترین مجوزات لازم جهت واردات و ترخیص آدامس پرداخته شده است تا اطلاعات جامعی را در این زمینه به دست آورید.

مجوز واردات آدامس به ایران

این مجوز به عنوان مجوزی در نظر گرفته می‌شود که جهت واردات هر نوع کالایی به ایران بایستی اخذ و دریافت شود. شما عزیزان می‌توانید این مجوز را از سازمان وزارت صنعت، معدن و تجارت دریافت نمایید.

فاکتور خرید محصول

فاکتور خرید نیز به عنوان یکی از مجوزات اصلی در زمینه واردات و ترخیص آدامس در نظر گرفته می‌شود. از این رو توجه داشته باشید که حتماً فاکتور خرید کالای خود را از فروشنده آن دریافت نمایید.

مجوز استاندارد کالا

این مجوز به عنوان یکی از مجوزات اصلی در زمینه واردات و ترخیص آدامس در نظر گرفته می‌شود از این رو بایستی حتماً نسبت به اخذ آن اقدام نمایید.

گواهی اصالت محصول

این گواهی برای تأیید کشور مبدأ کالا جهت اصالت کالا انگاشته می‌گردد. این مجوز جهت واردات نیز مهم است.

گواهی بهداشت کالا

جهت تأیید سلامت کالا بایستی گواهی بهداشت را از سازمان بهداشت دریافت و اخذ نمایید. این مجوز به عنوان یکی از مجوزهای اصلی در زمینه واردات مواد خوراکی در نظر گرفته می‌شود.

مجوزات مربوط به پرداخت مالیات و عوارض

جهت واردات و ترخیص کالا بایستی کلیه عوارض و مالیات را که مربوط به آن است را پرداخت نمایید.

مدارک لازم جهت ترخیص آدامس از گمرک

علاوه بر اخذ مجوزات در زمینه واردات و ترخیص آدامس شما عزیزان بایستی مدارک مربوط به آن را نیز از سازمان‌های مربوطه دریافت و اخذ نمایید. در نتیجه در جدول زیر به مهم‌ترین مدارک جهت واردات و ترخیص پرداخته‌ایم.

مدارک لازم جهت ترخیص آدامس از گمرک

انواع آدامس وارداتی به کشور

همان‌طور که در ابتدای مقاله اشاره شد با توجه به گسترش مواردی مانند استقبال افراد از انواع آدامس واردات انواع آدامس به ایران بسیار افزایش یافته است. از این رو شرکت‌های بازرگانی معتبر زیادی در این زمینه نسبت به واردات و ترخیص آدامس از گمرک اقدام نمودند. در ادامه به مهم‌ترین انواع آدامس‌های وارداتی به ایران که توسط شرکت ققنوس ترخیص نیز صورت می‌گیرد می‌پردازیم.

مهم‌ترین انواع آدامس وارداتی به ایران توسط شرکت ققنوس ترخیص عبارت است از:

  • ترخیص آدامس دابل مینت
  • ترخیص آدامس جوسی فروت
  • ترخیص آدامس دنتاین
  • ترخیص آدامس دابل بابل
  • ترخیص آدامس تریدنت
  • ترخیص آدامس اربیت
  • ترخیص آدامس اکسترا
  • ترخیص آدامس فایو
  • ترخیص آدامس اکلیپس
  • ترخیص آدامس منتوس
  • ترخیص آدامس ستراید
  • ترخیص آدامس آیس بریکرز
واردات آدامس
واردات آدامس

کد تعرفه گمرکی آدامس

هر کالای جهت واردات و ترخیص دارای کد تعرفه گمرکی مربوط به خود می‌باشد در ادامه به کد تعرفه گمرکی آدامس جهت واردات و ترخیص آن می‌پردازیم.

کد تعرفه گمرکی آدامس

جمع بندی

در این مقاله به طور اختصاصی از سوی شرکت ققنوس ترخیص به نحوه ترخیص آدامس از گمرک پرداختیم تا شما عزیزان با آشنایی بیشتری انجام برسانید. لازم است بدانید که شرکت ققنوس ترخیص با ارائه خدماتی به واردکنندگان و صادرکنندگان کالا جهت واردات و ترخیص آدامس می‌تواند انجام این امور را برای شما به انجام برساند. همچنین شرکت ققنوس ترخیص به عنوان یکی از شرکت‌های معتبر و معتمد در زمینه واردات و ترخیص نیز در نظر گرفته می‌شود. از جمله مهم‌ترین خدمات شرکت ققنوس ترخیص عبارت است از: ثبت سفارش کالا، ترخیص کالا از گمرک، ترانزیت و ترانشیپ، حواله ارز، تنظیم اظهارنامه گمرکی، اخذ مجوزهای قانونی و غیره می‌باشد.

آیا واردات آدامس به ایران سودآور است؟

بله. در واقع می‌توان گفت با توجه به افزایش میزان درخواست برای انواع آدامس واردات و ترخیص این کالا می‌تواند به عنوان یکی از کالاهای سودآور در نظر گرفته شود.

روند تجارت ایران جهت واردات آدامس به چه مواردی بستگی دارد؟

مهم‌ترین عواملی که روند واردات آدامس در ایران تأثیر می‌گذارد، مواردی مانند رشد توریستی در ایران، رشد تجارت الکترونیک، رشد شیرینی‌پزی در ایران و… است.

جهت واردات و ترخیص آدامس چه مجوزاتی را بایستی اخذ نمود؟

 مهمترین مجوزات لازم جهت واردات و ترخیص آدامس از گمرک شامل مجوز واردات، فاکتور خرید کالا، مجوز استاندارد کالا، گواهی اصالت کالا و غیره می‌شود.

بیشترین حجم واردات آدامس به ایران از چه کشورهایی صورت می‌گیرد؟

مهم‌ترین کشورهایی که به عنوان کشور مبدا در زمینه واردات به ایران در نظر گرفته می‌شود کشورهای آلمان، ترکیه، چین، امارات دیگر کشورها می‌باشند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط