لوگو-ققنوس-ترخیص

۴۸۰۰۰۱۱۰ – ۰۲۱

بهترین شرکت ترخیص کالا را چگونه پیدا کنیم؟ (راهنمای ققنوس ترخیص)

بهترین شرکت ترخیص کالا

فهرست مطالب

برای هر تاجر و بازرگانی که وارد عرصه تجارت، واردات و صادرات کالا در سطح بین‌المللی شده است لازم است، تا از قوانین و اصول تجارت و بازرگانی آشنایی کامل داشته باشد. لازم به ذکر است ترخیص کالا از گمرک به عنوان یکی از مراحل مهم در عرصه واردات و صادرات بین المللی در نظر گرفته می شود که هر تاجر و یا بازرگان فعال در حوزه تجارت و بازرگانی لازم است در این مورد آگاهی های لازم را کسب نماید. لازم است بدانید، اگر تاجر و بازرگان به تازگی وارد عرصه واردات و صادرات شده است، وجود فردی به عنوان ترخیص کار گمرک یا حق العمل کار گمرک در کنار وی لازم است، تا در امورات مربوط به ترخیص کالا یاری رسان وی باشد. ما در این مقاله از سوی شرکت ققنوس ترخیص به مفاهیم مربوط به ترخیص کالا و معرفی بهترین شرکت ترخیص کالا خواهیم پرداخت.

همچنین در این زمینه کارشناسان مجرب ما همواره آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند. در ادامه همراه ما باشید.

ترخیص کالا چیست؟

ترخیص کالا از گمرک که می‌توان آن‌‌را از سوی صاحب کالا به ترخیص کار گمرک یا حق العمل کار گمرک سپرد، به فرآیندی گفته می‌شود که در آن با ارائه اسناد و آماده سازی آنها جهت تسهیل در صادرات و واردات  ترخیص کالا انجام می‌گیرد.  آماده سازی اسناد که شامل پرداخت هزینه های گمرکی و حمل و نقل و.. می‌شود توسط ترخیص کار گمرک با اصول و قوانین خاص انجام می‌شود. همچنین ترخیص کالا از گمرک و تحویل گرفتن آن با داشتن مدارک مربوطه می‌باشد.

در واقع می‌توان گفت پروسه که کالا جهت ورود به کشور یا خروج از کشور طی می‌کند را ترخیص کالا از گمرک مینامند، که برای طی کردن این پروسه نیاز به دانش و تجربه کافی و بهره گیری از حق العمل کار گمرک یا همان ترخیص کار گمرک، حرفه ای میباشد، تا بتواند کارهای مربوط به پروسه ترخیص کالا را با کمترین هزینه در کمترین زمان ممکن انجام دهد.

لازم به ذکر است که با توجه به نوع کالا در پروسه ترخیص کالا از گمرک، اخذ مجوز های لازم ضروری و مهم است. همچنین سازمان هایی که می‌توان جهت دریافت مجوز های استاندارد جهت ترخیص کالا به آنها مراجعه کرد شامل سازمان مبارزه با مواد مخدر، سازمان بهداشت برای مجوز استاندارد ، سازمان فرهنگ و ارشاد اسلامی، کانون پرورش فکری کودکان و.. می‌باشد.

همچنین لازم به ذکر است که اگر بخواهید محموله خود را از گمرک آزاد و ترخیص کنید، باید کالا توسط گمرک ارزش گذاری شود. ارزش گذاری در تمام دفاتر گمرکی کالا در اشکال متفاوتی انجام می‌شود که اگر این کار را به حق العمل کار گمرک و ترخیص کار گمرک حرفه‌ای سپرده باشید می‌تواند به‌خوبی ارزش کالا را به صورت واقعی اعلام کند.

لازم است بدانید که جهت انجام درست این پروسه باید بهترین شرکت ترخیص کالا را بشناسید و به آن مراجعه نمایید. از این رو تیم حرفه ای ققنوس ترخیص می‌تواند در این زمینه همراه شما باشد و شما می توانید با استفاده از کارشناسان مجرب ما امورات مربوط به تجارت را به ما بسپارید.

ترخیص کار گمرک
ترخیص کار گمرک

ترخیص کار گمرک در بهترین شرکت ترخیص کالا چه وظایفی دارد؟

همانطور می‌دانیم، مهمترین وظیفه یک ترخیصکار گمرک یا همان حق العمل کار گمرک، صرفه جویی در هزینه و زمان جهت ترخیص بار و انجام هماهنگی های لازم با گمرکات میباشد، که ترخیص کار گمرک که به عنوان نماینده صاحب کالا در نظر گرفته می شود باید نسبت به انجام این امورات حاذق باشد.  با توجه به اصول و قوانین سخت واردات و صادرات در کشور ما بایستی قبل از ورود و خروج انواع محموله از گمرکات، افراد حقیقی یا حقوقی که به عنوان حق العمل کار گمرک و یا ترخیص کار گمرک شناخته می‌شوند، نسبت به ثبت سفارش اقدام نمایند.

از دیگر وظایف ترخیص کار گمرک این است که مجوزات لازم جهت ورود کالا به کشور را قبل از واردات کالا از سازمان های مختلف بگیرد .ترخیص کار گمرک ماهر باید اطلاعات جامع و مفیدی از قوانین صادرات و واردات گمرک به کشور اطلاع داشته باشد.

 مهارت بالای حق العمل کار گمرک یا ترخیص کار گمرک باعث می‌شود تا صاحب کالا کمترین ضرر و زیان را از امورات گمرکی ببیند. لازم به ذکر است  علاوه بر اخذ مجوز های ثبت سفارش جهت واردات و صادرات مجوز های فراوان دیگری نیز وجود دارند که فردی که اقدام به ترخیص می نماید، باید از آنها اطلاع کافی داشته باشد، تا بتواند در کمترین زمان ممکن مجوز ها را اخذ نماید و به صاحب بار در ترخیص کالا کمک کند.

همچنین لازم است بدانید ترخیص کالاهای گوناگون نیاز به مجوز جانبی گوناگونی دارند، به عنوان مثال مجوز برای اقلام پزشکی و دارویی و تجهیزات آزمایشگاهی هر کدام نیاز به مجوز های مختص به خود را دارند که ترخیص کار گمرک یا حق المل کار گمرک که توسط بهترین شرکت ترخیص کالا انتخاب میشود، باید با علم و هوشیاری کامل نسبت به قوانین گمرکی مجوزات لازم را اخذ نماید.

آموزش گام به گام مراحل ترخیص کالا

همانطور که قبلا گفته شد در کشور های مختلف ترخیص کالا از گمر به عنوان یکی از فعالیت مهم اقتصادی به شمار می‌رود. که هر تاجر و بازرگان موفق در این حوزه باید به خوبی با آن آشنا باشد، چرا که کمترین و کوچکترین بی دقتی در این حیطه موجب می‌شود، تا کالای وارداتی به عنوان کالای قاچاق شناخته شود. از این رو پیامدهای ناگواری را برای تجارت به دنبال خواهد داشت.

لازم به ذکر است بازرگانان فعال در حوزه واردات و صادرات باید با قوانین و مقررات مربوط به ترخیص کالا از گمرک به خوبی آشنا باشند، چرا که شناخت کامل مراحل ترخیص کالا از گمرک باعث خواهد شد تا فرایند جابجایی کالا در اسرع وقت به بهترین شکل ممکن صورت بگیرد؛ از این رو باید بدانیم که مراحل ترخیص کالا از گمرک امری خطرناک و مهم است در زمینه تجارت های بین المللی است.

بهتر است با شناخت بهترین شرکت ترخیص کالا، امورات مربوط به ترخیص کالا از گمرک را به ترخیص کار گمرک یا حق العمل کار گمرک بسپارید. به همین منظور در این قسمت از مقاله تلاش داریم تا شما را با مراحل اصلی و مهم فرآیند ترخیص کالا از گمرک آشنا سازیم.

مراحل ترخیص کالا از  گمرک را می توان به شکل زیر تقسیم کرد:

  • دریافت و اخذ پروفرما یا پکینگ لیست
  • دریافت مجوز لازم جهت ثبت سفارش بازرگانی دریافت بیمه کالا و هماهنگ کردن کالا جهت بازرسی در مقصد و مبدا
  • ایجاد پرونده برای تخصیص ارز حواله بانکی ارتباط با سازمان حمل و نقل
  • اخذ اسناد و مدارک لازم از شرکت های حمل و نقل
  • تکمیل مدارک و تشکیل پرونده
  • تنظیم پیش نویس و ارائه دور اظهاری
  • بررسی کالا توسط کارشناس فنی

حق العمل کار رسمی گمرک کیست؟

به طور کلی می‌توان گفت حق العملکار‌ گمرک یا ترخیصکار، به عنوان کارگزار صاحب کالا توسط بازرگان و یا تاجر انتخاب می‌شود. به طور کلی حق العمل کار گمرک به عنوان واسطه بین بازرگان و گمرک قرار می‌گیرد که در ازای انجام کارهای مربوط به ترخیص کالا از گمرک دستمزدی نیز دریافت میکند. ترخیص کار گمرک یا حق العمل کار گمرک در واقع شخصیتی حقوقی یا حقیقی است که جهت انجام امور مربوط به ترخیص کالا، به جای فرد بازرگان و صاحب کالا نیاز به داشتن کارت مخصوص بازرگانی می‌باشد.

لازم به ذکر است حق العمل کار گمرک یا ترخیص کار گمرک با وکیل شخص صاحب کالا متفاوت است، به طوری که وکیل که از سمت صاحب کالا انتخاب میشود، بدون داشتن کارت بازرگانی بیش از ۱۰ بار در سال حق انجام امور گمرکی را از طرف صاحب محموله ندارد.

اما حق العمل کار گمرک با دارا بودن کارت بازرگانی علاوه بر ترخیص کالا از گمرک می‌تواند برای صدها شرکت بازرگانی دیگر این کار را انجام دهد و هیچ محدودیتی در این زمینه ندارد. همچنین نماینده امور گمرکی تنها امکان ترخیص کالا موکل خود را به عهده می‌گیرد. لازم به ذکر است برای اینکه فردی بتواند به عنوان حق العمل کار گمرک، کارهای مربوط به ترخیص کالا از گمرک را انجام دهد باید در آزمون حق العمل کاری شرکت کرده و با کسب رتبه لازم در این زمینه انتخاب شود. اگر پس از طی مراحل گوناگون و گذراندن دوره های خاص و شرکت در آزمون ها موفق به گرفتن کارت بازرگانی شود، می‌تواند به عنوان حق العمل کار گمرک در بهترین شرکت ترخیص کالا استخدام شود و با داشتن وکالت از اقدامات و امورات مربوط به تجارت را انجام دهد.

حق العمل کار گمرک
حق العمل کار گمرک

ویژگی های بهترین شرکت ترخیص کالا

همانطور که اشاره کردیم ،بهترین شرکت ترخیص کالا شرکتی است که خدمات متنوعی را به تاجران و بازرگانان ارائه دهد. لازم به ذکر است بر اساس بررسی های انجام شده، از جمله شرکت هایی که در سطح ایران از تیم مجرب و زبده‌ حق العمل کار گمرک و ترخیص کار گمرک برخوردار است و در این زمینه سالها تجربه دارد و نیز چندین سال است که به علت ارائه خدمات بسیار به اشخاص حقیقی و حقوقی در سطح کشور از استقبال بالایی برخوردار گشته است، شرکت بازرگانی ققنوس ترخیص می‌باشد. این شرکت علاوه بر داشتن خدمات تخصصی در این حوزه و ترخیص کالا خدمات دیگری مانند :

  • ارائه خدمات و انجام ثبت سفارشات گمرکی

گروه تجاری ققنوس ترخیص با مدرک معتبر از وزارت صمت اولین شرایط واردات کالا ، یعنی ثبت سفارش را برای مشتریان عزیز انجام میدهد.

  • تخصیص ارز و اخذ مجوزات از بانک مرکزی

یکی از خدمات شرکت ققنوس ترخیص، تخصیص ارز نیمایی و مشخص نمودن ارز برای واردات و ترخیص کالا می‌باشد.

  • ترانزیت خارجی و داخلی کالا

لازم به ذکر است اگر کالای شما به صورت دریایی به بندر های جنوبی کشور ارسال شده باشد و تمایل به تراتزیت کالا به گمرکات تهران را دارید می توانید از خدمات ما بهره‌مند شوید.

  • اخذ مجوزها و معافیت‌های گمرکی

همانطور که قبلا اشاره شد ترخیص کالا از گمرکات، نیازمند اخذ مجوزهایی از سازمان‌های بهداشت، مخابرات، انرژی اتمی و غیره دارد، که این مرحله به عنوان یکی از دشوارترین مراحل ترخیص کالا از گمرک شناخته می‌شود. از این رو به شما کمک خواهیم کرد تا این مجازات را دریافت نماید.

  • انجام کلیه امورات تشریفاتی مربوط به گمرک اعم از ترخیص کالا و واردات و صادرات

همچنین ققنوس ترخیص با ده ها خدمات دیگر مانند ترخیص کالا از کلیه گمرکات کشور، ارائه مشاوره بازرگانی و.. در کنار شما خواهد بود.

لیست بهترین شرکت های ترخیص کالا در سال 1402

شرکت های مختلفی در زمینه ترخیص کالا در ایران به فعالیت پرداخته اند اما صاحبان کالا تنها می توانند با اعتماد و واگذاری روند ترخیص کالای خود به یک شرکت ترخیص کالای معتبر تجارتی سود آور را تجربه نمایند. از جمله شرکت های معتبر ترخیص کالا در سال 1402 می توان به موارد زیر اشاره نمود:

شرکت ققنوس ترخیص

شرکت ققنوس ترخیص یکی از شرکت های زیر مجموعه ای گروه بارزگانی ققنوس می باشد. این شرکت با بیش از 8 سال سابقه کار در زمینه ترخیص کالا دارای حق العمل کاران و ترخیص کاران بسیار حرفه ای و مجرب هستند که با استفاده از دانش، مهارت و تجربه خود محموله های تجاری صاحبان کالا را در بهترین شرایط ممکن از گمرک ترخیص می کنند. این شرکت به عنوان یکی از خوشنام ترین شرکت های ترخیص کالا در کشور خدمات گوناگونی را در زمینه ترخیص انواع محموله های وارداتی از تمامی گمرک های کشور با توجه به دو مولفه مهم زمان و هزینه به مشتریان خود ارائه می دهد. انواع خدمات ارائه شده توسط شرکت ققنوس ترخیص شامل موارد زیر می باشد:

  • ترخیص بارهای هوایی
  • ترخیص بارهای دریایی
  • ترخیص بارهای ترانزیت
  • ترخیص کالا از کل گمرک های داخلی
  • دریافت مجوزهای لازم با توجه به نوع محموله تجاری
  • تعیین تعرفه صحیح کالا
  • بازگشایی اعتبار بانکی
  • انجام کلیه تشریفات گمرکی
  • تهیه مدارک حمل و نقل
  • ارائه مشاوره بازرگانی به مشتریان شرکت
  • انجام امور مربوط به دریافت ارز مبادله ای و ارز نیمایی
  • انجام امور مربوط به انبارداری
  • ترخیص کالا از گمرک کشورهایی همچون ترکیه و امارات
  • و ….

شرکت ایمن تجارت کارآمد

شرکت ایمن تجارت کارآمد یکی از شرکت های معروف در زمینه ترخیص کالا و حق العمل کاری گمرک می باشد که دارای سابقه چندین ساله در در زمینه کلیه خدمات ترخیص کالا از گمرک است. این شرکت توانسته است با انجام تمامی فعالیت های ترخیص کالای مربوط به چندین شرکت معتبر تجاری و ارائه مشاوره بازرگانی به این شرکت ها و جذب نیروهای کارد آمد در زمینه ترخیص کاری، نامی درخشان از خود در این حرفه باقی بگذارد. از جمله خدمات این شرکت می توان به مواردی همچون انجام مراحل ثبت سفارش کالا و تهیه اظهارنامه گمرکی، دریافت مجوز و… اشاره کرد.

شرکت سلطان یاقوت

شرکت سلطان یاقوت از جمله شرکت های فعال در زمینه ترخیص کالا در کشور به شمار می آید که فعالیت خود را به صورت کاملا رسمی از سال 1391 آغاز کرده است. این شرکت با استخدام نیروهای حرفه ای و کاربلد به عنوان ترخیص کار و حق العمل کار گمرک تلاش دارد بهترین خدمات را در زمینه ترخیص کالا از گمرک به مشتریان خود ارائه دهد و محموله های تجاری وارداتی به کشور را در کوتاه ترین زمان ممکن و با کم ترین هزینه از گمرک ترخیص می کنند. از جمله خدمات این شرکت می توان به مواری زیر اشاره کرد:

  • انجام تشریفات ارزی
  • دریافت حواله بانکی و نیمایی
  • خرید کالا از کشورهای تولید کننده
  • انجام فرایند ترانزیت و ترانشیپ کالا
  • ترخیص کردن انواع محموله های تجاری از گمرک
  • انجام تشریفات ارزی
  • و …

شرکت بازرگانی اورانوس

شرکت بازرگانی اورانوس یکی از شرکت های فعال در زمینه صادرات، واردات و ترخیص کالا از گمرک است. این شرکت با ارائه خدمات بازرگانی و گمرکی توانسته است نام خوش و اعتباری درخشان در این زمینه کسب کند. شرکت بازرگانی اورانوس در زمینه خدمات بازرگانی در داخل و خارج از کشور سابقه درخشانی دارد و کادری مجرب و متخصص را برای انجام تمامی امور مربوط به ترخیص کالا دور هم جمع نموده است. از جمله خدمات شرکت بازرگانی اورانوس می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • دریافت کد اقتصادی
  • تهیه فاکتور رسمی فروش
  • تهیه گواهی ارزش افزوده
  • دریافت تمامی مجوزهای سفارش کالا
  • دریافت تمامی مجوزهای ترخیص کالا
  • انجام فرایند ترخیص کالاهای وارداتی و صادراتی
  • ترخیص کردن ارز به صورت مبادله ای
  • و …

شرکت بازرگانی آسان تجارت

یکی دیگر از شرکت های فعال در زمینه انجام امور بازرگانی و ترخیص کالا از گمرک شرکت بازرگانی آسان تجارت است که با داشتن کادری مجرب در زمینه ترخیص کالا از گمرک چه در داخل کشور و چه در کشورهای ترکیه و امارات تلاش کرده است نام و اعتباری خوش برای خود کسب نماید. از جمله خدمات شرکت بازرگانی آسان تجارت در زمینه بازرگانی و ترخیص کالا از گمرک می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • تهیه مجوزهای لازم برای ترخیص کردن کالا از گمرک
  • تهیه اظهارنامه گمرکی از طریق سامانه جامع امور گمرکی
  • ارزیابی و کنترل کردن کالا
  • صادر کردن قبض انبار
  • دریافت اجازه بارگیری محموله تجاری از انبار
  • تطبیق دادن محموله تجاری با مدارک به وسیله کارشناس خدمات
  • پرداخت هزینه های گمرکی به صندوق و صادر کردن سند ترخیص
  • و ….

چرا از خدمات ققنوس ترخیص برای ترخیص کالا استفاده کنید؟

شرکت ققنوس ترخیص یکی از بهترین شرکت های فعال در عرصه ترخیص کالا در کشور است که به دلیل خدمات بسیار متنوعی که به مشتریان خود ارائه می دهد گزینه بسیار مناسبی برای انتخاب صاحبان کالا و تاجران می باشد. شرکت ققنوس ترخیص دارای ترخیص کاران و حق العمل کاران حرفه ای و مجرب در زمینه ترخیص کالا می باشند که فرایند ترخیص کالا را با توجه به نوع محموله تجاری و گمرکی که به آن ها مراجعه شده است را با استفاده از مهارت، تجربه و دانش خود در کوتاه ترین زمان ممکن و با کم ترین هزینه انجام می دهند.

افرادی که به عنوان صاحب کالا به شرکت ققنوس ترخیص مراجعه می کنند می توانند با توجه به گستردگی خدمات این شرکت تمامی روند واردات و ترخیص محموله تجاری خود و یا تنها بخشی از آن را بدون هیچ گونه نگرانی به کارشناسان، ترخیص کاران و حق العمل کاران گروه ققنوس ترخیص واگذار نمایند.

جمع بندی

در این مقاله از سوی شرکت ققنوس ترخیص به چگونگی انجام مراحل ترخیص کالا از گمرک، توسط ترخیصکار و یا حق العمل کار گمرک پرداخته شد. همچنین به نکاتی در مورد چگونگی انتخاب بهترین شرکت ترخیص کالا نیز پرداخته شد که از مهمترین این نکات این است که جهت انتخاب بهترین شرکت ترخیص کالا ،شما باید به مواردی مانند تجربه و فعالیت شرکت بازرگانی، تسلط به انجام مراحل ترخیص کالا  آشنایی با اصول و تخلفات گمرکی و شفافیت در پاسخگویی به متقاضیان را در اولویت قرار دهید، تا بتوانید جهت ترخیص کالا از گمرک را به به بهترین نحو انجام دهید.

بنابراین در این زمینه شرکت تجاری ققنوس ترخیص با استفاده از تیم با تجربه و ترخیص کار گمرک حرفه ای خدمات خود را در زمینه ترخیص کالا، صادرات و واردات کالا به اکثر نقاط جهان، ثبت سفارش، تامین ارز و ترانزیت کالا، اخذ مجوزات لازم و نیز سایر قابلیت های دیگر با استفاده از اصول و مقررات جاری بازرگانی به صورت اطمینان بخش به شما ارائه می‌دهد. همچنین میتوانید جهت کسب اطلاع بیشتر با کارشناسان مجرب ما در این زمینه مشورت کنید.

بهترین شرکت ترخیص کالا دارای چه ویژگی هایی می باشد؟

از جمله ویژگی هایی که یک شرکت ترخیص کالای معمولی را از یک شرکت ترخیص کالای معتبر جدا می کند شامل مواری همچون ارائه خدمات مربوط به ثبت سفارش کالا، تخصیص ارز و مجوزهای بانکی، ترانزیت کالا به داخل و خارج از کشور، دریافت مجوزهای و معافیت ها، انجام کلیه تشریفات گمرکی و … هستند.

مراحل ترخیص کالا از گمرک شامل چه مواردی می باشد؟

از جمله مراحل ترخیص کالا از گمرک می توان به مواردی همچون دریافت و تهیه پیش فاکتور و لیست عدل بندی، دریافت مجوزهای لازم و ثبت سفارش کالا، هماهنگی جهت بازرسی کالا در مبداء، انجام فرایند تخصیص ارز، تهیه مدارک حمل و نقل، تهیه اظهار نامه، کارشناسی فنی محموله و.. اشاره نمود.

شرکت های معتبر در زمینه ترخیص کالا از گمرک شامل کدام شرکت ها می باشد؟

از جمله شرکت های معتبر در زمینه ترخیص کالا می توان به مواردی مانند شرکت ققنوس ترخیص، سلطان یاقوت، ایمن تجارت کارآمد، اورانوس، آسان تجارت و.. اشاره نمود.

شرکت ققنوس ترخیص چه خدماتی را به مشتریان خود ارائه می دهد؟

از جمله خدمات شرکت ققنوس ترخیص به مشتریان خود می توان به مواردی همچون ترخیص انواع بارهای هوایی، دریایی و ترانزیت، ترخیص کالا از تمامی گمرک های داخل کشور، ترخیص کالا از گمرک کشورهای ترکیه و امارات، انجام تمامی تشریفات گمرکی، تعیین تعرفه کالا به صورت صحیح، گشایش اعتبار بانکی، تهیه مدارک حمل و نقل، دریافت مجوزهای لازم و … اشاره نمود.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۵ رای

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط