لوگو-ققنوس-ترخیص

۴۸۰۰۰۱۱۰ – ۰۲۱

مهمترین نکاتی که درباره ارسال حواله یوان به چین باید بدانید

ارسال حواله یوان به چین

فهرست مطالب

ارسال حواله یوان به چین از سوی متقاضیان، با وجود تحریم ها و محدودیت های سیستم بانکداری ایران به راحتی امکان پذیر است همچنین موسسات و سازمان‌های معتبر در راستای ارائه خدمات ارزی، انتقال وجه و مبادلات مالی جهت رفاه حال متقاضیان در حال فعالیتند. به طور کلی می توان گفت کشور چین در پیشرفت صنعت و تجارت جهان بسیار مورد توجه و تاثیر گذار است از این رو بسیاری از تاجران و بازرگانان جهت انجام حواله یوان اقدام می‌کنند. لازم به ذکر است که نرخ حواله یوان بسیار مناسب می‌باشد از این رو این امر مورد توجه بسیاری از بازرگانان قرار گرفته است. در این مقاله از سوی شرکت ققنوس ترخیص به شما ارائه می‌شود، قصد داریم شما را با ارسال حواله یوان به چین و سوالات مرتبط با آن آشنا سازیم در ادامه همراه ما باشید.

حواله یوان چین چیست؟

حواله یوان چین به عنوان یکی از رایج ترین ارز های مورد استفاده در معاملات بین المللی که به عنوان واحد پولی کشور چین است در نظر گرفته می‌شود. که متاسفانه به علت سیاست های آمریکا و اعمال تحریم ها در ایران، نمایندگی در ایران برای این حواله وجود ندارد. به علت گران تمام شدن هزینه‌های جانبی کالاها که در قالب دلار و یورو با سازمان های چینی بود، پیش از پیش تاجران ایرانی به استفاده از حواله یوان چین روی آوردند، چرا که نرخ حواله یوان نسبت به سایر حواله ها مناسب تر است. انجام حواله یوان از مزایای نیز برای تاجران برخوردار است که از جمله آنها انجام تراکنش نامحدود و مناسب بودن قیمت ارز است چرا که در این زمینه دولت چین تلاش کرده است تا همواره نرخ حواله یوان را پایین نگه دارد.

همچنین از دیگر مزایای ارسال حواله یوان به چین سرعت بالای انتقال پول به کشور چین است. لازم به ذکر است به دلیل به علت عدم مداخله دلار در انجام حواله و انجام این کار خارج از اصول اعمال شده و تحریم های آمریکا، امکان بسته شدن حساب های داخلی چین وجود ندارد و به هیچ عنوان احتمال بسته شدن حواله ها برای بزرگانان نیز ممکن نخواهد بود. محدود نبودن ارسال حواله یوان به چین از دیگر مزایای مهم این حواله است.

مزایای استفاده از حواله یوان

انجام حواله یوان از مزایا و ویژگی‌های متعددی برای تاجران برخوردار است که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت:

  • در ارسال حواله یوان به چین هیچ محدودیتی در میزان حواله وجود ندارد، اما این در حالی است که برای سایر حواله ها محدودیت های سختگیرانه‌ اعمال می‌شود.
  • نرخ حواله یوان بصورت آنلاین و بدون کارمزد پرداخت خواهد شد. همچنین کارمزد تبدیل یوان به ریال نسبت به سایر ارزها بسیار پایین تر است.
  • نرخ حواله یوان بسیار با صرفه تر از حواله دلار یا یورو می‌باشد. البته لازم به ذکر است از آنجایی که یورو و دلار ارز محسوب می‌شوند، دولت چین از حواله هایی که به صورت دلار و یورو باشد استقبال می‌کند و به کسانی که بتوانند حواله دلار و یورو دریافت کنند جایزه صادراتی اهدا خواهد کرد.
  • اگر فردی در چین شرکتی تاسیس و ثبت کرده باشد، می‌تواند با استفاده از حساب شرکتی خود اقدام به ارسال حواله یوان به چین نمایند.
  • در انجام حواله یوان هیچ گونه مشکلی مانند تحریم ها یا بسته شدن پول رخ نخواهد داد.
  • ارسال حواله یوان به چین به علت تبادلات تجاری رسمی بین این دو کشور بسیار سریع صورت می‌گیرد.
  • امکان ارسال حواله یوان به چین به بیش از ۵۰ بانک چینی وجود دارد.
  • دریافت پول و یا برگشت به حساب های داخلی موجود در کشور چین در صورت درخواست متقاضی وجود دارد.
  • پرداخت کرایه حمل و نقل داخلی کالا در کشور چین و بیمه آن توسط انجام ارسال حواله به چین صورت می‌گیرد.
  • در ارسال حواله یوان به چین ریسکی مانند بلوکه شدن پول به علت تحریم های اعمال شده در کشور ایران وجود نخواهد داشت .
نرخ حواله یوان
نرخ حواله یوان

آیا تحریم ها بر نقل و انتقالات یوان چین تأثیر می گذارد؟

تعدادی از کشورها مانند ایران، ونزوئلا، فلسطین، کره شمالی و کوبا کشورهایی هستند که در لیست تحریم خزانه داری آمریکا قرار گرفتند. از این رو استفاده از روش حواله وسترن یونیون برای این کشورها ممکن نخواهد بود. اما لازم به ذکر است با این حال تاجران و بازرگانان ایرانی انجام نباید از انجام معاملات خرید کالا و ارسال حواله ناامید شوند چرا که روش ها و راه‌حل های دیگری جهت ارسال حواله یوان به چین وجود خواهد دارد که با استفاده از آن ها می‌توانند اقدام به خرید و واردات کالا از چین خود نمایند‌.

با توجه به تحریم آمریکا درانجام حواله یوان امکان فریز حساب‌های بانکی وجود ندارد. ارسال حواله یوان به چین به تمامی حساب های شخصی و شرکتی امکان پذیر خواهد بود البته لازم به ذکر است که تاجران ایرانی بیشتر حواله یوان را با حساب شخصی خود انجام می دهند.

نحوه محاسبه نرخ حواله یوان چین

با توجه به تغییرات ناگهانی و شدید ارز به ویژه نرخ یوان، انجام حواله یوان به صورت روزانه و تا پایان وقت اداری همان روز امکان پذیر خواهد بود. از این رو جهت کاهش میزان ریسک در تغییر نرخ حواله یوان به چین توصیه می‌گردد تا بازرگانان و تاجران اقدام به انجام حواله یوان و پرداخت هزینه و بهای آن به صورت روزانه و در بین ساعت ۱۰ صبح تا ۱ عصر نمایند.در بهترین حالت ممکن، کارمزدی که جهت انجام حواله با دلار در صرافی ایران محاسبه می‌شود بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ دلار خواهد بود که این مبلغ کارمزد نسبت به هزینه ارسال حواله یوان به چین و پول آن بسیار زیاد است. نرخ حواله یوان به چین نسبت به مقدار وجه ارسالی بسیار متفاوت است، به این شکل که با افزایش رقم وجه، میزان کارمزد کمتر خواهد شد.

حتی در صورتی که این مبلغ از یک مقدار تعیین شده و خاص بیشتر شود بدون کارمزد انجام خواهد گرفت. اما این در حالی است که در اکثر صرافی ها میزان مبلغی که برای کارمزد انجام حواله یوان چین در نظر گرفته‌اند، بین ۵۰ هزار یوان می‌باشد. مقدار کارمزدی که برای مبالغ بین ۵۰ تا ۱۰۰ هزار یوان دریافت می‌شود، ۲۰ یوان است. از این رو یکی از اصلی ترین مزیت های ارسال حواله یوان به چین پایین بودن مبلغ کارمزد می‌باشد.

نحوه ارسال و دریافت حواله یوان چین

روش ها و راه های متفاوت و گوناگونی جهت ارسال حواله یوان به چین وجود دارد. کشور چین یکی از معدود کشورهای می‌باشد که با ایران رابطه تجاری مستقیمی و بازی دارد‌. از این رو تاجران و معامله‌گران زیادی اقدام به انجام فعالیت‌های اقتصادی در این کشور کرده‌اند. اما به علت وجود برخی از تحریم ها که در امور بانکی کشور ایران اعمال گردیده است تاجران و بازرگانان به دنبال برخی از مراکز هستند که در آن بتوانند انجام حواله یوان را با کمترین کارمزد جهت تجارت های خود خریداری نمایند.

از این رو در این راستا مجموعه ها و مراکز گوناگونی وجود دارد که اقدام به ارسال حواله یوان به چین جهت فعالیت‌های اقتصادی می‌کند. تا چند سال پیش یکی از سریع ترین و مهمترین روش های انتقال حواله، حواله وسترن یونیون بود که در حال حاضر به علت اعمال برخی از تحریم‌های بانکی این روش قابلیت خود را از دست داده است. اما لازم به ذکر است روش‌ها و راه‌های دیگری نیز جهت ارسال پول و حواله وجود دارد که در ادامه به شرح آنها خواهیم پرداخت.

انجام حواله یوان با سیستم ریا:

در این روش انتقال وجه به آسانی و با سرعت صورت می‌گیرد. جهت حواله می‌توان به صورت حضوری با مراجعه به دفاتر ریا اقدام به ارسال یا دریافت پول نقدی کنید. این روش بسیار ساده و سریع است و بدون نیاز به حساب بانکی انجام می‌پذیرد.

ارسال حواله یوان به چین با سیستم اکسپرس مانی:

در روش حواله با سیستم اکسپرس مانی، حواله ها بلافاصله بعد از واریز با اعلام شماره مرجع قابل برداشت می‌باشند‌.

انجام حواله یوان با کرونا:

در سیستم حواله به کرونا می‌توان به صورت حضوری و آنلاین ارسال پول و دریافت حواله را انجام داد.

ارسال حواله یوان به چین با سیستم پی‌پال:

یکی از معروف ترین کیف پول های مجازی که در کل دنیا شناخته شده است سیستم پی پال می‌باشد. با استفاده از سامانه پی پال امکان انجام تراکنش های اینترنتی و انتقال اقسام ارزهای مختلف در سطح دنیا وجود دارد. این سامانه دارای بیشترین تعداد کاربر در ارائه خدمات انتقال حواله می‌باشد.

انجام حواله یوان با حواله داخلی:

یکی دیگر از روش‌های های انجام حواله یوان، حواله داخلی می‌باشد. مزیت این روش، در انتقال پول به حساب بانک مورد نظر از داخل کشور چین می‌باشد چرا که این کار موجب افزایش امنیت پرداخت شما خواهد شد و از معلق ماندن وجه در تمام مرحله انتقال جلوگیری خواهد کرد. این سامانه به عنوان یکی از روش های سریع در ارسال حواله به چین شناخته می‌شود‌.

حواله سوئفیت:

در این روش از ارسال حواله یوان به چین امکان ارسال و انتقال حواله های بالای ۱۰ هزار دلار با کارمزد بسیار کم وجود دارد.

راه های ارسال حواله یوان به چین

ارسال حواله یوان به چین به دو صورت انجام می‌گیرد که هر کدام از این روش ها از مزایا و معایبی نیز برخوردارند.

انجام حواله یوان
انجام حواله یوان

ارسال حواله به حساب شخصی

مزیت ارسال حواله یوان به حساب شخصی در انجام حواله به صورت سریع میباشد. کارمزد خیلی کم و عدم اعمال مالیات بر فروش از مزایای حواله یوان چین به حساب شخصی میباشد اما از ایرادات ارسال حواله به حساب شخصی در ریسک پذیری بالا و عدم امکان پیگیری در صورت مشکل در معامله می‌باشد.

ارسال به حساب های شرکتی

از مزایای ارسال حواله یوان به چین از طریق حساب های شرکتی در امنیت بالای خرید در معاملات تجاری می‌باشد و از معایب آن می‌توان به مدت زمان طولانی جهت دریافت حواله اشاره کرد.

کدام بانک های چینی مقصد حواله های یوان هستند؟

ارسال و دریافت جهت انجام حواله یوان به تمام حساب های شخصی و شرکتی در چین در کمترین زمان ممکن امکان پذیر است. دلیل این سرعت هم صادرات گسترده و مستقیم از این کشور میباشد. یکی از بانک‌های توصیه شده جهت ارسال حواله یوان به چین بانک کشاورزی چین است. این بانک از بزرگترین بانک ها در سطح دنیا می‌باشد که علاوه بر بزرگترین بانک به عنوان بزرگترین شرکت‌ عمومی در سرتاسر دنیا نیز به شمار می‌آید. با بهره‌مندی از خدمات این بانک می‌توان نرخ حواله یوان را نیز کاهش داد.

لازم به ذکر است جز بانک کشاورزی چین جهت انجام حواله یوان، بانک های دیگری نیز در کشور چین وجود دارند که جهت ارسال حواله یوان به چین  مورد استفاده قرار می‌گیرند که از مهمترین آنها میتوان به بانک های زیر اشاره کرد:

  • بانک چین
  • کونلون بانک چین
  • پینگان بانک چین
  • کانسترشن بانک چین
  • بانک SPD چین
  • بانک جی جی مورگان چین
  • بانک مردم چین
  • بانک ICBC چین
  • بانک توسعه چین
  • بانک کشاورزی چین

جمع بندی

در این مقاله که از سوی شرکت ققنوس ترخیص به شما ارائه شد به مواردی در حیطه ارسال حواله یوان به چین و چگونگی انجام حواله یوان پرداخته شد لازم به ذکر است ارسال حواله یوان به چین یکی از امور ضروری عرصه تجارت می‌باشد که به علت حضور پرشمار ایرانیان به وجود آمده است. مهاجرت و یا تحصیل تعدادی از ایرانیان در چین ایجاد انتقال وجه در قالب سیستم هایی مانند حواله بانکی بین دو کشور را امری ضروری ساخته است. از این رو استفاده از حواله چین جهت انتقال پول به این کشور یکی از راههای کم هزینه و سریع است و همچنین در عرصه تجارت نرخ حواله یوان نسبت به حواله‌های دیگر مناسب تر است؛ از این رو مورد استقبال بسیاری از تاجران و بازرگانان ایرانی قرار گرفته است.

در پایان لازم به ذکر است در صورت وجود ابهام در دایره موارد گفته شده میتوانید با کارشناسان مجرب در شرکت ققنوس ترخیص در ارتباط باشید چرا که کارشناسان ما آماده اند تا به سوالات شما در این حیطه پاسخ دهند. ققنوس ترخیص با بیش از ۸ سال سابقه به عنوان شرکت بازرگانی آماده ارائه خدماتی مانند ثبت سفارش، ترخیص کالا از گمرک ، اخذ مجوز رسمی، تامین ارز و ترانزیت بین المللی به شما عزیزان می‌باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط