۴۸۰۰۰۱۱۰ – ۰۲۱

ترخیص ژاکت از گمرک | راهنمای واردات ژاکت در سال 1402

ترخیص ژاکت از گمرک

فهرست مطالب

مقدمه

پوشاک و طرز لباس پوشیدن نشان دهنده شخصیت، فرهنگ، تفکر و علایق افراد می‌باشد. چرا که کلیه افراد باتوجه به سلایق و علایق مد نظر خود از انواع ژاکت جهت پوشش انتخاب خواهند کرد. لازم است بدانید از انواع ژاکت می‌توان به انواع ژاکت های ورزشی، انواع ژاکت های بارانی، انواع ژاکت های پوست، انواع ژاکت های بافت، انواع ژاکت های چرم طبیعی و مصنوعی و موارد مشابه اشاره نمود.

از این رو اگر  شما قصد واردات و ترخیص لباس را دارید به شما پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مقاله از سوی شرکت ققنوس ترخیص همراه ما باشید چرا که ترخیص ژاکت از گمرک رویه ای تخصصی است و نیازمند کسب آگاهی و اطلاعات جامعی می‌باشد.

آیا واردات ژاکت به ایران سود آور است؟

با توجه به اینکه انواع ژاکت در انواع و اقسام متنوعی وجود دارد، همواره موجب خواهد شد تا افراد زیادی به خرید این محصول روی آورد و در نتیجه انجام واردات و ترخیص لباس مانند انواع ژاکت بسیار سودآور خواهد بود.

همچنین به علت استفاده شدن انواع ژاکت در انواع ست ها و همراه لباس های دیگر کاربرد آن بسیار وسیع بوده و افراد زیادی بخرید این محصول رو می‌آورند. در نتیجه تاجران و بازرگانان تازه کار در عرصه واردات و ترخیص لباس می‌توانند از انواع ژاکت ها به عنوان یک محصول وارداتی و سودآور استفاده نمایند.

واردات ژاکت
واردات ژاکت

بهترین کشور جهت واردات ژاکت به ایران کدام است؟

به طور کلی می‌توان گفت واردات و ترخیص لباس از کشورهایی مانند ترکیه، چین و امارات متحده عربی بسیار سودآور خواهد بود. چرا که این کشورها مرز آبی با کشور ما دارند و در نتیجه با کمترین هزینه می‌توان به انجام واردات و ترخیص ژاکت از گمرک پرداخت .همچنین می‌توان گفت کشور ترکیه به این علت که لباس های مد جهان را به خود اختصاص داده است، جهت واردات و ترخیص لباس گزینه بسیار مناسبی می‌باشد.

همچنین لباس های ترکی علاوه بر داشتن ظاهری زیبا از کیفیت بالایی نیز برخوردار هستند در نتیجه تاجران و بازرگانان زیادی به واردات و ترخیص لباس از ترکیه تشویق شده‌اند. همچنین روند واردات به نحوی هست که بسیاری از مسافران به ترکیه تا حدی که بار آنها اضافه محسوب نگردد، می‌توانند لباس به کشور وارد کند.

راهنمای واردات ژاکت به ایران

واردات و ترخیص لباس از مراحل کلی و اساسی تجارت می‌باشد که در ابتدای انجام واردات باید به آنها توجه داشته باشیم. از این رو در این قسمت از مقاله قصد داریم تا به مهم ترین مراحل واردات ژاکت به ایران بپردازیم از مهمترین مراحل واردات و ترخیص لباس می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

مرحله اول؛ گزینش مناسب ترین تامین کننده جهت خرید کالا

این مرحله به عنوان ابتدایی ترین و مهمترین مرحله واردات و ترخیص ژاکت از گمرک در نظر گرفته می‌شود. در این محل بایستی شما بین تامین کنندگان مختلف بهترین آن را انتخاب نمایید تا در انجام روند واردات بتواند به طور اساسی پاسخگوی میزان کالای درخواستی شما عزیزان باشد.

همچنین در این مرحله دقت داشته باشید تا بهترین تامین کننده کالا را انتخاب کنید. چرا که انتخاب بهترین فروشنده در نهایت موجب ایجاد سود بیشتری برای شما خواهد شد.

مرحله دوم؛ گفت و گوی اختصاصی با تامین کننده کالا

مرحله مذاکره با تامین کننده نیز به اندازه مرحله انتخاب آن مهم و اساسی می‌باشد. در این مرحله بعد از این که تامین کننده کالا را انتخاب کردید بایستی در مورد مسایلی مانند نحوه حمل و نقل کالا، شرایط خرید کالا، میزان کالای درخواستی و مواردی از این قبیل مذاکره نمایید.

مرحله سوم؛دریافت مدارک لازم از فروشنده کالا مانند پیش فاکتور یا پروفرما

در این مرحله شما باید تمامی اسناد و مدارکات لازم که جهت ترخیص ژاکت از گمرک لازم و حیاتی می‌باشد، را اخذ نمایید. همچنین می‌توان گفت یکی از مدارکات مهم که در رویه واردات دریافت و اخذ آن از فروشنده ضروری است‌ پروفرما یا پیش فاکتور می‌باشد.

در واقع می‌توان گفت پیش فاکتور به عنوان مجوزی در نظر گرفته می‌شود که توسط فروشنده کالا باید صادر شود. همچنین پیش فاکتور حاوی اطلاعاتی مانند آدرس و نام فروشنده محصول، شرکت تولید کننده کالا، نحوه حمل و نقل و ترانزیت کالا، مشخصات کلی کالا و غیره می‌باشد.

مرحله چهارم؛ انتخاب ترم متناسب با کالا

در این مرحله از واردات و ترخیص لباس باید یکی از ترم های اینکوترمز را برای ترانزیت حمل و نقل محصولات خود مورد گزینش قرار دهید و پس از پرداخت تعرفه های گمرکی و هزینه های دیگر نسبت به حمل و نقل کالا اقدام نمایید.

مرحله پنجم؛ پرداخت کلیه هزینه ها

در این مرحله با توجه به پیش فاکتور و پروفرمایی که از تامین کننده کالا اخذ کرده اید باید مبلغ کلی که جهت واردات و ترخیص لباس مورد نیاز است، را پرداخت نمایید.

مرحله ششم؛ ارسال کالاهای خریداری شده

در این مرحله باید ژاکت هایی را که خریده‌اید، جهت فروش وارد بازارهای داخلی کشور نمایید.

راهنمای ترخیص ژاکت از گمرک

رویه ترخیص ژاکت از گمرک از مراحلی تشکیل شده است که انجام گام به گام آنها موجب نهایت سرعت در روند ترخیص کالا خواهد شد. انجام دقیق این مراحل بسیار مهم هستند، در نتیجه بایستی با آگاهی بالا صورت پذیرد. مهمترین مراحل واردات و ترخیص کالا از گمرک عبارتند از؛

مرحله اول؛ ثبت اظهارنامه کالا در سامانه تجارت گمرکی یا ای پی ال

این مرحله ابتدایی ترین مرحله جهت انجام فرآیند ترخیص ژاکت از گمرک در نظر گرفته می‌شود. در این مرحله تاجر یا موکل وی باید تمامی اطلاعات کالا را به صورت کامل و اساسی وارد سامانه نمایند تا اظهارنامه کالا ثبت و در نهایت اخذ گردد.

مرحله دوم؛ انجام صحیح احراز هویت محصول

 در این مرحله از ترخیص ژاکت از گمرک بایستی کلیه ژاکت ها توسط کارشناسان فنی گمرک مورد بررسی قرار بگیرند و در صورت تایید آنها برای کالا شماره کوتاژ اختصاصی ثبت گردد.

مرحله سوم؛ کنترل محصول در مسیرهای اختصاص یافته به کالا

در این مرحله از واردات و ترخیص لباس با توجه به مسیر های گمرکی، محصولات در یکی از انواع مسیر ها قرار خواهد گرفت. لازم است بدانید که این مسیرها از سه رنگ قرمز‌ زرد و سبز تشکیل شده‌اند که هر کدام معنای متفاوت و مختص به خود را دارند.

به این صورت که اگر کالا در مسیر قرمز و یا سبز قرار بگیرد، مجدد باید توسط متخصصان مورد بازبینی قرار بگیرد. اگر در مسیر سبز قرار بگیرد نیاز به بازرسی مجدد نخواهید داشت و مستقیم وارد مرحله بعد خواهد شد.

 مرحله چهارم؛ اخذ مدارکات ضروری

در این مرحله باید تمامی مدارک مورد نیاز که جهت واردات و ترخیص لباس لازم و ضروری است، اخذ شود. این مجوزات از سازمان هایی مانند بهداشت، استاندارد، وزارت راه و غیره دریافت می‌شود.

مرحله پنجم؛ بازرسی مجدد کالا توسط متخصصان گمرکی

در این مرحله کالا مجدداً توسط متخصصان و کارشناسان امور گمرک مورد بازرسی و بازبینی قرار خواهد گرفت تا اطلاعات ثبت شده در اظهارنامه کالا با کالا تطابق داده شود در این مرحله اگر مشکلی وجود نداشته باشد، کالا وارد مرحله بعد خواهد شد.

مرحله ششم؛ انجام حمل و نقل، تخلیه و بارگیری کالا

در این مرحله سازمان گمرک به تاجر و بازرگانی اجازه خواهد داد تا کالای خود را تخلیه و بارگیری نماید. در این مرحله باید فروشنده تمامی هزینه ها و تعرفه های گمرکی را مد نظر قرار داشته باشد تا در نهایت بتواند این هزینه ها را به گمرک پرداخت نماید و کالای خود را از گمرک ترخیص کند.

مرحله هفتم؛ ترخیص ژاکت از گمرک

اگر مراحل فوق به درستی صورت پذیرد در این مرحله تاجر می‌توانند کالای خود را از گمرک خارج سازد.

ترخیص ژاکت
ترخیص ژاکت

لیست تعرفه و هزینه های واردات ژاکت

انجام کلیه پروسه های گمرکی مانند واردات و ترخیص لباس و مواردی از این قبیل مشمول پرداخت هزینه های متفاوتی خواهد شد که در روند انجام فعالیت های گمرکی باید پرداخت گردد. چرا که در صورت عدم پرداخت هر کدام از هزینه های موجود شما قادر نخواهید بود تا کالاهای خود رو انبارهای گمرک خارج کنید.

در نتیجه لازم است تا با مهمترین هزینه های ترخیص ژاکت از گمرک آشنایی داشته باشید. برخی از این هزینه ها عبارتند از؛

هزینه خرید ژاکت از تامین کننده

یکی از ابتدایی ترین و در عین حال مهمترین هزینه ها جهت انجام واردات و ترخیص لباس، پرداخت هزینه خرید می‌باشد. در این مرحله باید تاجر سرمایه خود را جهت خرید لباس پرداخت نماید.

هزینه حمل و نقل و بارگیری کالا

بارگیری و حمل و نقل کالا از جمله موارد دیگری می‌شود که مشمول هزینه هایی برای تاجر خواهد شد. در نتیجه تاجر باید نسبت به پرداخت این هزینه اقدام نماید.

لیست مجوزات مورد نیاز جهت ترخیص ژاکت از گمرک

همواره انجام ترخیص ژاکت از گمرک نیازمند اخذ مجوزاتی می‌باشد که در طی مراحل گوناگون بایستی به سازمان گمرک ارائه گردد. از جمله مهمترین مجوزات لازم جهت واردات و ترخیص لباس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد؛

مجوز ثبت سفارش ژاکت

این مجوز به عنوان یکی از مهم‌ترین مجوزات در طی روند انجام ترخیص ژاکت از گمرک در نظر گرفته می‌شود که بایستی اخذ و دریافت شود. دریافت مجوز ثبت سفارش در واقع نشان دهنده این مورد است که کالا خریداری شده است.

مجوز استاندارد کالا

این مجوز نیز یکی دیگر از مجوزات لازم جهت ترخیص ژاکت از گمرک در نظر گرفته می‌شود. در واقع مجوز استاندارد کالا مجوزی است که نشان دهنده استاندارد بودن کالا جهت واردات کالا می‌باشد.

تعرفه ی گمرکی ژاکت در ایران

هر کالایی دارای تعرفه گمرکی مختص به خود می باشد که تعرفه گمرکی انواع ژاکت در ایران به شرح زیر می‌باشد؛

  • تعرفه گمرکی جهت ترخیص ژاکت‌های‌بادگیر مردانه یا پسرانه، کشباف در ردیف  6103 قراد می‌گیرد.
  • تعرفه گمرکی جهت ترخیص آنوراک یا همان ژاکت اسکی، ژاکت‌های زنانه یا دخترانه در ردیف 6102 قرار می‌گیرد.

انواع ژاکت وارداتی به کشور

سالانه حجم بسیار وسیعی از انواع ژاکت‌های وارداتی از کشورهایی مانند چین، امارات و سایر کشورهای همسایه به ایران وارد می‌شود. از این رو با توجه به استقبال زیاد افراد از انواع ژاکت های وارداتی تاجران و بازرگانان زیادی علاوه بر واردات و ترخیص کالاهای ضروری به واردات کالاهایی مانند انواع ژاکت روی می‌آورند. لازم است این نکته را به خاطر داشته باشید که واردات ژاکت انواع خاصی را به خود اختصاص می‌دهد که مهمترین ژاکت‌های وارداتی عبارت است:

  • انواع ژاکت های بافت مردانه در انواع‌های گوناگون مانند یقه اسکی، جلو باز یقه هفت و غیره
  • انواع ژاکت بافت زنانه مانند انواع‌های مانتوهای زنانه، تونیک‌های زنانه و غیره
  • ژاکت بافت بچگانه در انواع مدل‌ها و رنگ بندی‌ها
  • ژاکت بافت نوزادی
  • انواع بافت‌های فرم و پلیورهای بافت و غیره

مدارک لازم جهت ترخیص ژاکت از گمرک

ترخیص ژاکت از گمرک با توجه به اینکه به عنوان یکی از ریسک‌های بزرگ بین‌المللی در نظر گرفته می‌شود بایستی به شکل کاملاً تخصصی صورت بگیرد، تا از بروز تخلفات متفاوت در این زمینه جلوگیری به عمل آورده شود. در نتیجه لازم است به این نکته توجه داشته باشید که شما عزیزان در تمامی مراحل واردات و حتی هنگام ترخیص کالا به اسناد و مدارک متعددی نیاز دارید تا در نهایت بتوانید به شکل قانونی به فعالیت تجاری خود ادامه دهید.

از این رو در هر مرحله از واردات بایستی اسناد و مدارک گوناگونی را جمع آوری نموده و به مراجع ذی ربط آن ارائه کنید. از این رو با توجه به اهمیت اخذ اسناد و مدارک در هنگام واردات کالا در این بخش از مقاله قصد داریم تا شما عزیزان را با مهم‌ترین مدارک لازم جهت واردات آشنا سازیم.

  • کلیه مدارک مربوط به بارنامه
  • کلیه مدارک مربوط به ترخیصیه
  • گواهی مبدا
  • فاکتور خرید کالا
  • برگه‌ها و اسناد مرتبط با پیش فاکتور یا پروفرما
  • لیست عدل‌بندی
  • بیمه کالا
  • اسناد مربوط به پرداخت حقوق شرکت‌های حمل و نقل و …

اهمیت ترخیص کار در انجام عملیات گمرکی

در سراسر کشور گمرکات بسیار زیادی هر روزه در حال فعالیت و انجام امور گمرکی می‌باشند. با توجه به اینکه انجام پروسه‌های گمرکی امری بسیار پیچیده و ریسک‌پذیر می‌باشد، همواره وجود یک ترخیص کار ماهر در کنار فرد تاجر و یا بازرگان امری مهم و الزامی در نظر گرفته می‌شود.

لازم است بدانید که با توجه به اینکه شرایط کلیه گمرکات اکثراً شبیه به هم هستند می‌توان از اطلاعات کسب شده در مورد نحوه واردات و ترخیص از یک گمرک برای گمرکات دیگر نیز بهره‌مند گرفت. در ادامه می‌توان گفت پس از واردات کالاها مدتی در گمرک باقی خواهند ماند، تا زمانی که فرد ترخیص کار یا تاجر جهت آزادسازی و ترخیص آنها اقدام نمایند.

از این رو با توجه به موارد گفته شده عملیات گمرک بسیار پیچیده می‌باشد. از این رو وجود یک فرد ماهر و متخصص که با پیچیدگی‌های موجود در انجام فرایند ترخیص مانند پرداخت عوارض گمرکی آگاه می‌باشد الزامی و ضروری می‌باشد، چرا که اگر ترخیص به دست فردی ناآگاه و کم تجربه انجام پذیرد تاجر و یا بازرگان متحمل ضررهای بسیاری خواهد شد.

این امر ممکن است موجب شود تا کالا مدت زمان بیشتری را در انبار باقی بماند. به همین دلیل جهت رفع مشکلات احتمالی و جدی بایستی از یک شخص مسئول و ترخیص کار در این زمینه کمک بگیرید‌‌. این فرد با داشتن کارت بازرگانی این اطمینان را به شما عزیزان خواهد داد که تا پایان مسیر انجام تشریفات در کنار شما باشد.

چرا برای واردات و ترخیص ژاکت از ققنوس ترخیص استفاده کنید؟

انجام پروسه های گمرکی نیازمند آگاهی و اطلاعات بالایی در این زمینه می‌باشند که بایستی توسط افراد کاردان و زبده صورت پذیرد. همچنین در هنگام انجام مراحل ترخیص ژاکت از گمرک لازم است این نکته را بدانید که اگر در هر کدام از مراحل فرآیند ترخیص ژاکت از گمرک دچار مشکل شوید در نهایت بایستی هزینه های اضافی جهت پرداخت خسارت پرداخت نماید. از این رو بهتر است تا با شرکت های ترخیص کار مانند شرکت ققنوس ترخیص همکاری به عمل آورید.

شرکت ققنوس ترخیص با سال ها سابقه و تجربه در زمینه واردات و ترخیص لباس می‌تواند به کلیه سوالات شما عزیزان در این زمینه پاسخ دهد و تمامی امورات مربوط به ترخیص ژاکت از گمرک را به آسانی و در کمترین زمان ممکن به انجام برساند.

جمع بندی

در این مقاله از سوی شرکت ققنوس ترخیص به کلیه مراحل واردات و ترخیص ژاکت از گمرک پرداخته شد تا شما عزیزان بتوانید با مطالعه این مقاله به اطلاعات خود در زمینه ترخیص کالا بیفزاید. لازم به ذکر است که شرکت ققنوس ترخیص بیش از هشت سال سابقه درخشان در زمینه ثبت سفارش کالاهای گمرکی، ترخیص کاری، انجام ترانزیت و ترانشیپ کالا، تامین ارز و تخصیص ارز نیمایی و مواردی از این قبیل می‌تواند همواره در کنار شما بازرگانان و تاجران عزیز در هنگام انجام عملیات گمرکی باشد.

واردات ژاکت از چه کشورهایی انجام می‌گیرد؟

حجم بسیار زیادی از واردات انواع ژاکت از کشورهایی مانند چین، ترکیه، امارات و دیگر کشورهای همسایه صورت می‌پذیرد.

چه انواعی از ژاکت وارد ایران می‌شود؟

اواع گوناگونی از ژاکت‌ها مانند ژاکت‌های مردانه، ژاکت‌های زنانه، ژاکت‌های بچگانه، ژاکت‌های نوزادی و …از کشورهای متنوع به ایران وارد می‌شود.

مهمترین مدارک جهت واردات ژاکت از گمرک چیست؟

مهم‌ترین این مدارکات شامل گواهی مبدا، فاکتور خرید کالا، لیست عدل‌بندی، بیمه کالا، اسناد مربوط به شرکت‌های حمل و نقل و غیره می‌شود‌.

برای امتیاز به این مطلب کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط