ترخیص دریل واگن از گمرک / 0 تا 100 خدمات واردات و صادرات دریل

ترخیص دریل واگن از گمرک

فهرست مطالب

امروزه کالاهای مختلفی توسط تاجران فعال در حوزه واردات کالا، به کشور وارد می شوند که هر کدام پس از وارد شدن به کشور و ترخیص از گمرک کاربردهای گوناگونی را ایفا می کنند. امروزه واردات و صادرات دریل واگن یکی از آن تجارت های بین المللی پر رونق برای تاجران می باشد که کاربرد های مختلفی را در بخش های مختلف صنعت ایفا می کند. تاجرانی و افرادی که قصد واردات این نوع کالای صنعتی را به کشور دارند می توانند روند ترخیص دریل واگن از گمرک را که در این مقاله به طور مفصل در رابطه با آن توضیحات مفیدی ار ارائه خواهیم کرد، از صفر تا صد به ترخیص کاران مجرب گروه ققنوس ترخیص واگذار نمایند. برای اشنایی با روند ترخیص تجهیزات حفاری از گمرک با ما در ادامه این مقاله همراه شوید.

ترخیص دریل واگن از گمرک چگونه است؟

برای واردات و صادرات دریل واگن و در نهایت ترخیص آن از گمرک در هر کشوری که انجام شود باید مراحل خاصی طی شود که این مراحل بستگی به قوانین و مقررات ترخیص کالا در آن کشور دارد. بر اساس قوانین و مقررات واردات و ترخیص تجهیزات حفاری از گمرک تاجران و وارد کنندگاه این نوع دستگاه های باید مراحل پیچیده و دشواری را پشت سر بگذارند تا در نهایت بتواند دریل واگن های وارداتی خود را از گمرک تحویل بگیرند. از جمله مراحل ترخیص دریل واگن از گمرک می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • دریافت مجوز ورود به کشور
  • اخذ مجوز ثبت سفارش کالا از سازمان تجارت و توسعه کشور
  • دریافت پیش فاکتور از فروشنده با مهر و امضای او
  • انجام فرایند ثبت سفارش کالا در سامانه جامع امور گمرکی و ثبت اطلاعات خواسته شده در این سامانه با استفاده از اطلاعات درج شده در پیش فاکتور
  • تهیه مجوزهای مورد نیاز از ارگان های مختلف با توجه به نیاز دریل واگن به مجوز در هنگام ترخیص
  • دریافت بارنامه از شرکت حمل و نقل محموله دریل واگن از کشور مبداء تا کشور مقصد
  • تهیه بیمه نامه برای محموله وارداتی دریل واگن
  • دریافت لیست عدل بندی که به آن پکینگ لیست هم گفته می شود.
  • انجام فرایند مربوط به تخصیص ارز با ارائه مدارک محموله وارداتی دریل واگن به بانک عامل جهت پرداخت هزینه خرید محموله وارداتی دریل واگن به فروشنده این دستگاه ها
  • تشکیل پرونده و تهیه تمامی مدارک مورد نیاز برای ترخیص تجهیزات حفاری
  • تهیه و ارائه اظهار نامه گمرکی به گمرک
  • تعیین مسیر گمرکی برای محموله دریل واگن توسط کارشناس مربوطه
واردات و صادرات دریل
واردات و صادرات دریل

دریل واگن و انواع آن چیست؟

امروزه با توجه به پیشرفت علم و صنعت برای سهولت بیشتر انسان ها در انجام کارهای مختلف دستگاه های گوناگونی طراحی و تولید شده است که از جمله این دستگاه ها می توان به دریل واگن ها در انواع مختلف اشاره کرد. ترخیص دریل واگن از گمرک به عنوان یک نوع دستگاه مکانیکی صنعتی انجام می شود که از آن برای حفاری ضربه ای استفاده می شود. ساختار این ماشین مکانیکی به این صورت است که مجموعه چاله زن به وسیله واگن بر روی دکل نصب شده است و در امتداد دکل بالا و پایین می شود تا عملیات حفاری را انجام دهد. در این دستگاه مجموعه چاله زن و دکل دستگاه بر روی دو نوع زیر بندی می تواند قرار گیرد: 1- چرخ لاستیکی 2- چرخ شنی که می توان در مکان های صعب العبور به راحتی از آن استفاده نمود.

ترخیص دریل واگن از گمرک به عنوان ترخیص تجهیزات حفاری انجام می شود. این دستگاه در واقع نوعی ماشین ضربه ای _ چرخشی می باشد و با استفاده از این دو نوع حرکت و با کمک زنجیر و مته چکشی سر مته را برای حفاری به سمت جلو هدایت می کند. واردات و صادرات دریل به دلیل کاربرد بالایی که دارد برای تاجران، تجارتی پر سود محسوب می شود، زیرا این دستگاه قدرت حفاری در زاویه های مختلف را دارد و نتیجه کار با این دستگاه در مقایسه با دیگر چکش های حفاری از کیفیت بالاتری برخوردار می باشد.

در روند ترخیص دریل واگن از گمرک شاهد خواهیم بود که این دستگاه را بر اساس معیارهای خاصی به دسته های مختلف تقسیم می شود. این دستگاه بر اساس نوع زیر و بند و به دو دسته لاستیکی و زنجیری، بر اساس نوع کنترل به دو دسته هیدرولیک و پنوماتیک، بر اساس درجه آزادی به سه دسته مینی دریل واگن، دریل واگن بزرگ و دریل واگن خاص طبق سفارش مشتری تقسیم بندی می شوند.

کاربرد دریل واگن

  دریل واگن به عنوان یک ماشین حفاری کاربرد های گوناگونی در بخش های مختلف صنعت دارد. این دستگاه به گونه ای طراحی شده است که با استفاده از ساختاری که دارد و به کمک مته هایی که در سر این ماشین قرار می گیرد با انجام حرکت های چرخشی و چکشی به حفاری می پردازد. دریل واگن های دارای انواع مختلفی هستند که با توجه به مکانیکی که دارند می توانند به حفاری چاه هایی تا اعماق مختلفی همچون 9 متر، 45 متر و… با قطرهای گوناگون بپردازند.

دستگاه دریل واگن قدرت حفاری در زاویه های مختلف و در بسترهای گوناگون را دارند. از جمله عملیات هایی که برای انجام آن ها از دستگاه دریل واگن استفاده می شود می توان به مواردی همچون عملیات گمانه زنی در معادن، پروژه های راه سازی، پروژه  های حفر تونل، عملیات ژئوترمال، پروژه های سد سازی و.. مورد استفاده قرار می گیرد. برای انجام هر کدام از این عملیات ها باید از دریل واگن های مخصوص با قدرت های مکانیکی متفاوت و سر مته های مختلف استفاده شود.  

نکات مهم جهت ترخیص دریل واگن از گمرک

تاجران فعال در زمینه واردات و صادرات دریل واگن برای این که تجارت پرسودی داشته باشند و در این تجارت دچار ضرر نشوند، باید قبل از انجام فرایند ترخیص دریل واگن از گمرک به یک سری نکات توجه نمایند که از جمله این نکات می توان به موارد زیز اشاره نمود:

  • تاجران قبل از بارگیری دریل واگن ها به درون وسیله حمل و نقل باید از سلامت کالاها اطمینان حاصل کنند، که برای این کار می توان از کارشناسان یک شرکت بازرسی کالا کمک گرفت.
  • تاجران باید برای بارگیری و تخلیه دریل واگن ها از گمرک از افراد متخصص و با تجربه در این زمینه استفاده کنند.
  • نسبت به بیمه کردن محموله تجاری اقدام نمایند تا از ایجام هر گونه خسارت جلوگیری شود.
  • از آن جایی که برای جابه جایی دریل واگن با توجه به ابعاد و وزن این کالاها نمی توان از بسته بندی استفاده کرد، باید برای مهار این کالا و جلوگیری از حرکت آن ها در وسیله نقلیه و در حین جابه جایی از ابزار های ایمنی و مهار کننده استفاده نمود.
  • تاجران باید با توجه به ابعاد و وزن دریل واگن ها و دیگر شرایط موثر در روند حمل و نقل بهترین روش را انتخاب نمایند.
  • بهتر است تاجران انجام فرایند ترخیص تجهیزات حفاری از گمرک را به ترخیص کاران مجرب گروه ققنوس ترخیص واگذار نموده تا این افراد فرایند ترخیص را در کوتاه ترین زمان و با کم ترین هزینه به انجام برسانند.
  • بهتر است تاجران قبل از وارد شدن محموله وارداتی دریل واگن به کشور جهت تهیه مدارک مورد نیاز برای ترخیص این نوع دستگاه ها از گمرک اقدام نمایند.
  • تاجران باید دقت کنند تا در هنگام ارائه کد تعرفه گمرکی مربوط به نوع و مدل دریل واگن به گمرک اشتباهی انجام ندهند که در غیر این صورت روند ترخیص دریل واگن از گمرک با مشکل مواجه می شود.
  • بهتر است روند دریافت کد گمرکی مربوط به نوع دریل واگن وارداتی با نظارت یک کارشناس انجام شود و یا این کار به طور کامل به ترخیص کاران گروه ققنوس ترخیص واگذار شود.

روش مناسب حمل و نقل دریل واگن کدام است؟

در روند واردات و صادرات دریل تاجران می توانند از سه روش حمل و نقل هوایی، حمل و نقل دریایی و حمل و نقل زمینی استفاده نمایند، اما نکته حائز اهمیت در این زمینه که باید توجه ویژه ای به آن نمود، این است که هر کدام از این روش های حمل و نقل مزیت ها و معایب خاص خود را دارند که باید با شرایط محموله وارداتی دریل واگن مطابقت داده شوند. همچنین باید فاصله بین دو کشور مبداء و کشور مقصد را نیز در نظر گرفته و سپس بهترین روش حمل و نقل محموله دریل واگن را انتخاب نمود. تاجران می توانند برای داشتن بهترین انتخاب در رابطه با روش حمل و نقل دریل واگن از مشاوره های بازرگانی گروه ققنوس ترخیص استفاده نمایند.

در روند واردات و صادرات دریل واگن برای انتخاب روش حمل و نقل هوایی باید به این قضیه توجه کرد که هر دستگاه دریل واگن دارای ابعاد و وزن زیادی می باشد، در صورتی که در روش حمل و نقل هوایی محدودیت وزن وجود دارد و این روش هزینه زیادی دارد، که با توجه به هزینه هایی که باید در هنگام ترخیص دریل واگن از گمرک پرداخت شود، ضرر قابل توجهی برای تاجران است. اما روش حمل و نقل دریایی برای حمل و نقل کالا های سنگین با تناژ بالا مناسب می باشد و هزینه مقرون به صرفه ای را به دنبال دارد. مناسب ترین روش بعد از روش حمل و نقل دریایی برای جابه جایی محموله دریل واگن استفاده از روش حمل و نقل زمینی با استفاده از کفی می باشد.

لیست هزینه و تعرفه های ترخیص کالا از گمرک

تاجرانی که اقدام به واردات و صادرات دریل واگن می نمایند باید هزینه های مختلفی را در هر کدام از مرحله واردات بپردازند تا بتوانند موفق به ترخیص دریل واگن از گمرک شوند. هزینه ای که تاجران باید در روند واردات دریل واگن پرداخت نمایند هزینه های گوناگونی است گه بعضی از آن ها باید به نهاد ها و شرکت های مختلف و بعضی دیگر باید به گمرک پرداخت شود. از جمله هزینه هایی که تاجران در روند ترخیص تجهیزات حفاری موظف به پرداخت آن هستند می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • هزینه مربوط به روند ثبت سفارش کالا
  • هزینه مربوط به دریافت تعرفه گمرکی دریل واگن
  • هزینه مربوط به تخلیه، بارگیری و حمل و نقل کالا از کشور مبداء تا کشور مقصد
  • هزینه مربوط به بیمه کردن محموله دریل واگن
  • هزینه مربوط به بازرسی کالای و دریافت گواهی نامه بازرسی کالا
  • هزینه مربوط به دریافت مجوزهای گوناگون
  • هزینه مربوط به حقوق ورودی گمرک با توجه به نوع دریل واگن وارداتی
  • هزینه مربوط به سود بازرگانی واردات دریل واگن
  • هزینه مربوط به عوارض نهاد های مختلف مانند هلال احمر
  • هزینه مالیات بر ارزش افزوده
  • هزینه مالیات علی الحساب چهار درصدی
  • و ..
ترخیص تجهیزات حفاری
ترخیص تجهیزات حفاری

واردات دریل واگن از چه کشورهایی انجام می شود؟

هر کدام از کمپانی های که در زمینه ساخت دریل واگن و دیگر دستگاه های صنعتی فعالیت می کنند، دارای نمایندگی های مختلفی در سراسر دنیا هستند. زمانی که تاجران در روند واردات و صادرات دریل واگن اقدام به انتخاب حوزه فعالیت خود می نمایند می توانند برای کم کردن هزینه های ترخیص دریل واگن از گمرک در زمینه حمل و نقل از کشور مبداء به سمت کشور مقصد نزدیک ترین کشوری که نمایندگی کمپانی دریل واگن مورد نظر خود را انتخاب نمایند و محموله دریل واگن را از آن کشور به کشور خود وارد نمایند.

همچنین تاجران می توانند در زمینه انتخاب کشور مناسب برای واردات دریل واگن از مشاوره های بازرگانی گروه ققنوس ترخیص استفاده نمایند تا نه تنها در روند ترخیص تجهیزات حفاری هزینه کم تری را پرداخت نمایند، بلکه محموله دریل واگن هر چه زودتر به کشور وارد شده و روند ترخیص آن زودتر به پایان برسد.

نحوه انتخاب بهترین شرکت بازرگانی جهت واردات دریل واگن

یکی از مسائل مهمی که لازم است تاجران در هنگام واردات دریل واگن یا هر گونه کالای دیگری به کشور به آن توجه نموده و در انتخاب آن نهایت دقت را به کار برد، انتخاب شرکت بازرگانی است که وارد کننده کالا قصد دارد روند واردات دریل واگن را به آن شرکت واگذار نماید. عواملی که می تواند در انتخاب بهترین شرکت بازرگانی وارد کننده دریل واگن به تاجران کمک کند شامل موارد زیر می باشد:

  • اعتبار شرکت بازرگانی: اعتبار شرکت بازرگانی یکی از عوامل مهم برای مقایسه و انتخاب بهترین شرکت بازرگانی برای واردات دریل واگن است. خریداران دریل واگن می توانند با تحقیق از مشریان سابق شرکت های بازرگانی از اعتبار سابقه کاری هر شرکت فعال در این زمینه مطلع شده و معتبر ترین آن ها را انتخاب کند.
  • قیمت: یکی دیگر از عواملی که می تواند دلیل در انتخاب بهترین شرکت بازرگانی وارد کننده دریل واگن تاثیر گذار باشد، عامل قیمت است. هر شرکت بازرگانی با توجه به خدماتی که برای واردات دریل واگن به مشتریان خود ارائه می دهند وارای لیست هزینه خدمات می باشد که ممکن است با توجه به کیفیت خدمات، با لیست هزینه دیگر شرکت ها متفاوت باشد. با بررسی و مقایسه این مسئله مشتری می تواند بهترین شرکت را برای واردات دریل واگن انتخاب نماید.
  • سابقه فعالیت درخشان: شرکت هایی که دارای سابقه کاری درخشان و همچنین تجربه در زمینه واردات دریل واگن هستند گزینه های مناسبی برای انتخاب افرادی که قصد خریداری دریل واگن را دارند به شمار می آیند.
  • کادر حرفه ای: یکی دیگر از گزینه هایی که در انتخاب بهترین شرکت وارد کننده دریل واگن تاثیر می گذارد داشتن کادر حرفه ای و متخصص در زمینه واردات دریل واگن به کشور است. استفاده از افراد متخصص در این زمینه، یکی از عوامل موفقیت شرکت های بازرگانی به شمار می آید.
  • قرار داد رسمی: در هنگام مراجعه به شرکت های بازرگانی  با هدف واردات دریل واگن، تنظیم قرار داد رسمی از اهمیت بالایی بر خوردار است بر همین اساس شرکت هایی که در چنین شرایطی به این نکته اشاره کرده و آن را اجرا می کنند گزینه مناسبی برای افرادی که قصد واردات دریل واگن را دارند به شمار می آیند.

جمع بندی

در این مقاله که توسط گروه ققنوس ترخیص تهیه شده است، تلاش شده به ارائه مطالب مفیدی در زمینه واردات و ترخیص دریل واگن از گمرک اشاره شود تا افراد تازه وارد به حرفه واردات و صادرات دریل بتوانند به طور کامل با نحوه ی ترخیص این کالا از گمرک آشنا شوند و قبل از آغاز مرحله ی ترخیص تجهیزات حفاری به نکاتی که باعث می شود سود بیشتری به دست آوردن و همچنین خدماتی که می توانند از سوی گروه ققنوس ترخیص در راستای به دست آوردن سود بیشتر دریافت کنند توجه نمایند.

از جمله خدماتی که تاجران می توانند در راستای ترخیص دریل واگن از گمرک از سوی گروه ققنوس ترخیص دریافت کنند تا تجارت پر رونقی داشته باشند می توان به مواردی چون دریافت مشاروه بازرگانی در زمینه انتخاب بهترین روش حمل و نقل، بر آورد هزینه های ناشی از واردات و صادرات دریل و ترخیص آن از گمرک قبل از آغاز فعالیت تجاری، انجام صفر تا صد فرایند ترخیص تجهیزات حفاری از گمرک و.. اشاره نمود.

چگونه می توان دریل واگن های وارداتی را از گمرک ترخیص نمود؟

مراحلی که باعث ترخیص دریل واگن از گمرک می شود شامل دریافت مجوز ورود دریل واگن به کشور، دریافت مجوز ثبت سفارش کالا، انجام فرایند ثبت سفارش کالا، تهیه پیش فاکتور خرید محموله، دریافت مجوزهای لازم برای ترخیص، تهیه بارنامه، دریافت بیمه نامه، تشکیل پرونده و تهیه مدارک مورد نیاز برای ترخیص دریل واگن، تعیین مسیر گمرکی برای بازرسی دریل واگن های وارداتی و… می باشد.

چه نکاتی را باید در هنگام واردات دریل واگن رعایت نمود؟

در هنگام واردات دریل واگن لازم است به نکاتی همچون سالم بودن دستگاه های دریل واگن، استفاده از افراد متخصص در هنگام بارگیری و تخلیه، بیمه کردن محموله دریل واگن، انتخاب روش حمل و نقل مناسب با استفاده از وسایل ایمنی، واگذاری روند ترخیص دریل واگن از گمرک به ترخیص کاران ققنوس ترخیص، انتخاب کد تعرفه گمرکی صحیح و.. اشاره کرد.

چگونه می توان برای حمل و نقل دریل واگن روش مناسبی انتخاب کرد؟

برای حمل و نقل دریل واگن های وارداتی سه روش حمل و نقل هوایی، حمل و نقل دریایی و حمل و نقل زمینی وجود دارد اما با توجه به گوناگونی و تفاوتی که بین ماشین آلات دریل واگن وجود دارد در هنگام حمل و نقل هر محموله باید با توجه به وزن، حجم و تعداد دریل واگن، مسافت، هزینه حمل و نقل و … روش حمل و نقل انتخاب شود.

برای ترخیص دریل واگن از گمرک چه هزینه هایی باید پرداخت شود؟

از جمله هزینه های ترخیص دریل واگن از گمرک می توان به مواردی چون هزینه حمل و نقل دریل واگن، هزینه بیمه، هزینه ثبت سفارش کالا، تعرفه گمرکی مخصوص به نوع دستگاه، هزینه بازرسی کالا، سود بازرگانی، هزینه انبار داری، حقوق ورودی، مالیات بر ارزش افزوده، مالیات علی الحساب، عوارض هلال احمر و … اشاره نمود.

برای امتیاز به این مطلب کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط